build.mk Homepage
Forum Home Forum Home > Главни теми > Инфраструктура > Патишта
  Active Topics Active Topics
  FAQ FAQ  Forum Search   Register Register  Login Login

Автопати и експресни патишта (општо)

Bookmark and Share
 Post Reply Post Reply Page  <1 3940414243 52>
Author
Message
  Topic Search Topic Search  Topic Options Topic Options
Cloverstack View Drop Down
Admin Group
Admin Group
Avatar

Joined: 01-Sep-2007
Location: Скопје
Online Status: Offline
Posts: 12453
  Quote Cloverstack Quote  Post ReplyReply #801 Posted: 06-Jun-2020 at 21:20

@Vasilij

Скопје 2014 цена 80 милиони евра
Извор: Влада на Р.С. Македонија


Туку ај поконкретно да го анализираме тоа соопштение на кое се повикуваш

Што се однесува до финансиската реализација, можам со гордост да информирам дека првично вредноста на договорот изнесуваше 226,7 милиони евра, но Јавното претпријатие за државни патишта со домаќинско и правилно работење успеа да направи заштеда од 44 милиони евра, односно изградба на автопатот не чинеше 177,3 милиони што е показател за успешно завршен проект“, истакна директорот на ЈП за државни патишта, Зоран Китанов.

Значи ете прво научивме дека 226,7 - 44 = 177,3
Ете колкава вредност има тоа што го зборува лупета Китанов, а со тоа и целото соопштение.

Второ, научивме дека големиов домаќин Китанов може ретроактивно да заштеди веќе потрошени пари. Особено ме интересира како ги заштеди потрошените 20 милиони евра кои ДПМНЕ ги потроши директно од буџет, а не од кинескиот кредит:
https://fokus.mk/kako-avtopatot-miladinovtsi-shtip-poskape-dvojno/

Трето, што правиме со над 7 милиони евра што се потрошени на анекси и нови договори, дополнително, во периодот од владиното соопштение досега (со пропустите во проектирањето и со свлечиштата овој бројчаник уште си врти):
https://fokus.mk/tender-vo-4-ochi-i-aneksi-za-dogradba-na-avtopatot-miladinovtsi-shtip-vkupnata-suma-nadminuva-7-milioni-evra/


Ова се реторички прашања, објективен одговор секако не очекувам.



Edited by Cloverstack - 06-Jun-2020 at 21:20
Back to Top
Marxentric View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 27-Apr-2020
Location: Paionia
Online Status: Offline
Posts: 334
  Quote Marxentric Quote  Post ReplyReply #802 Posted: 06-Jun-2020 at 22:53
Originally posted by AleksandarTheGreat

Ах пусто локал патриотство (читај: сељачизам)
Нема да кажам чии ставови ми се смешни, баш како од ПРот на претходната влада, ама и автопатот Миладиновци-Штип, ни Кичево-Охрид, ни експресните од Штип до Струмица и посакуваниот Срумца-Ново Село нема да донесат ни 20% транзитен сообраќај колку што ќе донесе Велес-Прилеп-Битола-Меџитлија.
Ако ги земате потребите на земјоделците и луѓето кои живеат во одреден регион, па шампион за глупости е тој што вели дека приоритет е истокот кога само од тутунот во Прилеп и околијата државава има девизен прилив од 150-300 милиони евра годишно, да не додавам што се има во околијата на Битола.
Баталете дечки и Штип и Ново село и се останато, тоа се само желби на некои неизживеани глодари кои се дочепиле до власт. Прв приоритет на државава треба да е Велес-Прилеп-Битола-Меџитлија па потоа се останато.


Ајде сега и ти не претерувај, 20% немало да има од транзитниот сообраќај. Струмица, иако е помала од Битола, сепак е економски појака општина, ова ти е за 2017 год. Извор: Завод за статистика.
Бруто-домашен производ и инвестиции во основни средства по региони, 2017 година

петок, 29 ноември 2019


Според податоците на Државниот завод за статистика, во 2017 година, најголемо учество во бруто-домашниот производ на Република Северна Македонија има Скопскиот Регион со 42.8 %, додека најмало учество има Североисточниот Регион со 5.0 %.

Поголем бруто-домашен производ по жител, во споредба со просекот на Република Северна Македонија, имаат Скопскиот Регион со индекс 141.8, Југоисточниот Регион со индекс 117.4 и Вардарскиот Регион со индекс 103.5. Сите други региони имаат бруто-домашен производ под просекот на Република Северна Македонија.


Back to Top
Marxentric View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 27-Apr-2020
Location: Paionia
Online Status: Offline
Posts: 334
  Quote Marxentric Quote  Post ReplyReply #803 Posted: 06-Jun-2020 at 23:18
Василиј имам впечаток дека мислиш дека сите ние тука сакаме да го одземеме правото на Источна Македонија да има автопат. Веќе ти напоменав дека јас често го користам А4 и лично ми одговара. Сеуште е бесплатен, кратам 10 км (во право е Кловерстак дека се 5 км, но пресметката ја правев според моменталната мрежа која е на располагање, а не според потенцијален автопат кој би крстел кај Отовица, а кој би бил супер варијанта). Но, треба да сфатиш дека фаворизирањето на опцијата Штип - Велес - Прилеп е оправдана, бидејќи така добива цела држава, а ни ти ни јас не би изгубиле. Треба да се гледа големата слика, да се направи една комбинација кадешто со помалку пари би се добила поголема вредност, би привлекле транзитен сообраќај (автоматски и туристи) од странство и на крај пак би имале рамномерна застапеност на автопатската мрежа. Еве ти пример, сега ти кратиш 5 км до Скопје, но што ако сакаш ти или некој странец да оди до Охрид, Јонско Море? Раскрстување N-S, W-E во близина на Велес е џекпот за патната мрежа во Македонија, но тој воз го испуштивме поради паралелниов автопат, сега ќе чекаме други времиња.

Edited by Marxentric - 06-Jun-2020 at 23:21
Back to Top
The Wild Boy View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 19-Jan-2020
Online Status: Offline
Posts: 491
  Quote The Wild Boy Quote  Post ReplyReply #804 Posted: 07-Jun-2020 at 02:17
Како и да е, автопат Катланово - Велес паралелен на Велес - Катланово мора да има. И да не се деси Отовица - Три Чешми, Отовица - Прилеп - Битола автопат низ Бабуна ќе треба да има, за да се скрати патот од Скопје кон Битола, и да не се оди преку плетвар.

За другите автопати, прв бил започнат Скопје - Куманово во 70-те, бидејки земјиштето таму е релативно рамно, а и во близина е граничниот премин Табановце.
Подоцна во 80-те бил започнат и Велес - Скопје, а подоцна и Богородица (граничен премин) до Смоквица, а малку подоцна и експресниот пат Тетово Гостивар кој за тогашни стандарди бил автопат.
Приметувате кога возите накај Куманово, зборам за делот Скопје - Куманово и обратно, на одредени места нема помошна лента за застанување. Исто и со делот Велес - Катланово на мостовите нема лента за застанување. После е надоградуван патот да има и лента за застанување, но на мостовите нема, оти тие неможат туку така да се прошират.
Исто така и кај делот Богородица - Смоквица и обратно на одредени делови, барем пред да се изгради новиот автопат до Демир Капија, исто така немало лента за застанување. Исто и за мостот на Вардар кај Гевгелија може да видите дека нема помошни ленти за застанување. Ова укажува дека тие автопатски делници се градени од 70-те до доцните 80-те.
Скопје - Тетово ако не се грешам е почнат 2003, а завршен околу 2005 - та, барем така можев да убијам на Google Earth. Тој пат е надградба на постоечкиот, проширен е, и е додадена паралелна лента до веќепостоечкиот. Затоа кога возите од Скопје кон Тетово едниот дел од патот е малце повисок од другиот, и целосно има лента за застанување на двете страни. Проверете на Google Earth, одзумирајте и ќе ви даде мислам најрано 1984 година, или така нешто ќе може да видите одприлика како изгледале автопатиштата тогаш, и кои биле.

Подолу има една слика од некој си автопат, за време Југославија.

Овде ако не се грешам, може да видите само 2 ленти. Третата за вртење на десно, но лента за застанување нема.
Истото барем тогаш и кај нас се применувало. И по тогашни стандарди, ова било автопат а не експресен пат.


Еве овде убаво се гледа, на Street View, може и вие да видите ако отворите мапа, делови од Гевгелија - Смоквица, и Смоквица - Гевгелија биле само 2 ленти, и без лента за застанување. Истото и за мостот кај Вардар, и тој е сеуште 2 ленти, така си е останато.
Повеќето делови сега се проширени, со изградбата на новиот автопат Демир Капија - Смоквица.
За жал делот Тетово - Гостивар, кој исто така граден за време на Југославија, никогаш не стигнал фа се прошири и да прерасне во прав автопат, но се надевам некој од политичарите да им текне па да го прошират.
Се надевам разјаснив :-)
Back to Top
Denko View Drop Down
Senior Member
Senior Member


Joined: 14-Aug-2010
Online Status: Offline
Posts: 2271
  Quote Denko Quote  Post ReplyReply #805 Posted: 07-Jun-2020 at 03:06


Skopje-Tetovo e graden vo 90-tite, 96/97 ako ne se lazam, a se sekavam i na delnicata "klucka Hipodrom-Miladinovci" koja e gradena vo prvata polovina na 90-tite. A1 e graden kako nadogradba na starata klasicna dvosmerna magistrala koga vo toa vreme vazela kako avtopat "Bratstvo i Edinstvo" pocnat da se gradi vednas po vojnata i najgplem del izgraden vo 50-tite godini, zatoa na ednata strana ima dve lenti (stara magistrala) a na drugata e dogradeniot klasicen avtopat so 3 lenti. Nadograduvanjeto vo avtopatsko resenie vo SR Makedonija e pocnato negde krajot na 70-tite i pocetokot na 80-tite. Slicno bese vo cela Jugoslavija, osven "Nis-Belgrad" i eden del od "Belgrad-Zagreb" koi se gradeni kako klasicen avtopat na pocetokot na 70-tite. Npr. del od delnicata "Belgrad-Zagreb", nekoi 150-tina km, do 1990g. bese dvosmerna magistrala.

Edited by Denko - 07-Jun-2020 at 03:33
Back to Top
user8642 View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 18-May-2020
Online Status: Offline
Posts: 2019
  Quote user8642 Quote  Post ReplyReply #806 Posted: 07-Jun-2020 at 03:46
Уствари кога ќе се види вака од некоја временска дистанца, всушност Југославија и нема некое баш квалитетно ниту квантитативно многу наследство во патна инфраструктура. Едно "Братство-Единство" мотивирано од политички побуди (Миладиновци-Штип на своето време) и една "Јадранска Магистрала" и толку. Германците беа дежурни кривци за се како Бранко што беше до скоро крив кај нас. Особено може да се забележи колку малку Југославија има направено за патишта ако се изброи што се државите отпосле во расцепкана Југославија изградија од автопати и инфраструктура. Словенија, Хрватска што се имаат завршено во првите години од независноста. Или па тоа што денес Србија, Босна или ЦрнаГора го градат, па и Македонија еве што го изгради или го гради, се е тоа незавршена работа од Југославија. Тоа дека порано друго се мислело под "автопат", a друго под "магистрала" е само white-washing, што викаат американците, барање оправдување. Замислете дека во исто време 60ти/70/80ти Америка била веќе длабоко зацапана во реализација на планот на Ајзенхауер за автопатската мрежа, тогаш сосема јасна станува споредбата.
Back to Top
Vasilij View Drop Down
Senior Member
Senior Member


Joined: 09-Jun-2014
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 325
  Quote Vasilij Quote  Post ReplyReply #807 Posted: 07-Jun-2020 at 07:16
Originally posted by Marxentric

Василиј имам впечаток дека мислиш дека сите ние тука сакаме да го одземеме правото на Источна Македонија да има автопат. Веќе ти напоменав дека јас често го користам А4 и лично ми одговара. Сеуште е бесплатен, кратам 10 км (во право е Кловерстак дека се 5 км, но пресметката ја правев според моменталната мрежа која е на располагање, а не според потенцијален автопат кој би крстел кај Отовица, а кој би бил супер варијанта). Но, треба да сфатиш дека фаворизирањето на опцијата Штип - Велес - Прилеп е оправдана, бидејќи така добива цела држава, а ни ти ни јас не би изгубиле. Треба да се гледа големата слика, да се направи една комбинација кадешто со помалку пари би се добила поголема вредност, би привлекле транзитен сообраќај (автоматски и туристи) од странство и на крај пак би имале рамномерна застапеност на автопатската мрежа. Еве ти пример, сега ти кратиш 5 км до Скопје, но што ако сакаш ти или некој странец да оди до Охрид, Јонско Море? Раскрстување N-S, W-E во близина на Велес е џекпот за патната мрежа во Македонија, но тој воз го испуштивме поради паралелниов автопат, сега ќе чекаме други времиња.


Те сфаќам друже, со тебе се дебатира, проблемот е што некој овде реагира толку емотивно и ме обвнинува дека сум лажел, јас претходно проверив дека автопатот чини 177 милиони евра, јас не лажам, напротив многу мразам кога некој извртува тези. Патот бил планиран уште 1978 како пат, ама тогаш сите други биле само патишта. Друго, не откривам тајна ако кажам дека Струмица е економски помоќна и од Битола и од Прилеп. Извозот од Струмица е голем, Струмица има индустрија и економија и Струмица мора да има како што е и замислено, Автопат до Штип, кој фала богу постои, ексрепсен пат До Радовиш (првиот дел е пред финиш) и Автопат или експресен пат на рамниот дел Радовиш - Струмица - ГП Ново Село.
Back to Top
Vasilij View Drop Down
Senior Member
Senior Member


Joined: 09-Jun-2014
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 325
  Quote Vasilij Quote  Post ReplyReply #808 Posted: 07-Jun-2020 at 07:22
Originally posted by user8642

Уствари кога ќе се види вака од некоја временска дистанца, всушност Југославија и нема некое баш квалитетно ниту квантитативно многу наследство во патна инфраструктура. Едно "Братство-Единство" мотивирано од политички побуди (Миладиновци-Штип на своето време) и една "Јадранска Магистрала" и толку. Германците беа дежурни кривци за се како Бранко што беше до скоро крив кај нас. Особено може да се забележи колку малку Југославија има направено за патишта ако се изброи што се државите отпосле во расцепкана Југославија изградија од автопати и инфраструктура. Словенија, Хрватска што се имаат завршено во првите години од независноста. Или па тоа што денес Србија, Босна или ЦрнаГора го градат, па и Македонија еве што го изгради или го гради, се е тоа незавршена работа од Југославија. Тоа дека порано друго се мислело под "автопат", a друго под "магистрала" е само white-washing, што викаат американците, барање оправдување. Замислете дека во исто време 60ти/70/80ти Америка била веќе длабоко зацапана во реализација на планот на Ајзенхауер за автопатската мрежа, тогаш сосема јасна станува споредбата.

За Хрватска врска нема тезата. Хрватска беше во војна до 1995 година. Хрватска почна да ги гради автопатите во 2000та година со доаѓањето на Ивица Рачан за премиер, а се завршине 5-6 години подоцна кога премиер беше Санадер. Во тие 5-6 години изградија 1000-1200 км автопат, пред се Загреб - Сплит беше комплетиран, делот накај Ријека и Истра, Загреб - Липовац (накај Белград) беше докомплетиран, и кракот накај Осијек.
Back to Top
гитардемон View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 19-Feb-2008
Online Status: Offline
Posts: 5422
  Quote гитардемон Quote  Post ReplyReply #809 Posted: 07-Jun-2020 at 08:04
Originally posted by Vasilij

Друго, не откривам тајна ако кажам дека Струмица е економски помоќна и од Битола и од Прилеп. Извозот од Струмица е голем, Струмица има индустрија и економија и Струмица мора да има како што е и замислено, Автопат до Штип, кој фала богу постои, ексрепсен пат До Радовиш (првиот дел е пред финиш) и Автопат или експресен пат на рамниот дел Радовиш - Струмица - ГП Ново Село.


Упорно се фокусирате на Струмица, а ние се фокусираме на Св. Николе. Каква врска има Струмица со автопат на сред вукојебина? Сите потврдивме дека станува збор за револт кон изборот на трасата, а не кон фактот дека источниот дел на државата добива автопат. Ако му пукало толку за Струмица на претходниот премиер, наместо од Штип до Св. Николе, ќе изградел автопат од Струмица или Радовиш до Штип, па после до Скопје. Да не се правиме со сила слепи, знаеме зошто има факултети во Пробиштип и Виница (а и во Дебар и Струга), и зошто има автопат во Св. Николе.

Што се однесува на споредбата помеѓу Битола/Прилеп и Струмица/Штип, никој не ја напаѓа ни Струмица ни Штип (туку влажните сништа на претходната власт за автопат на сред Овче Поле). Еве јас како битолчанец мислам дека Струмица има многу поголем економски потенцијал од Битола и тоа го покажува (иако подолната метрика е дискутабилна), но не заборавајте колку е блиску Пелагонија до Јонско и Егејско Море, и пристаништата кои нè поврзуваат со светот.

Originally posted by Marxentric


Поголем бруто-домашен производ по жител, во споредба со просекот на Република Северна Македонија, имаат Скопскиот Регион со индекс 141.8, Југоисточниот Регион со индекс 117.4 и Вардарскиот Регион со индекс 103.5. Сите други региони имаат бруто-домашен производ под просекот на Република Северна Македонија.


Ова и не е показател во случајов, бидејќи за автопат треба масовност, што се гледа подобро преку бруто придонес. И Вевчани може да има огромен БДП по глава на жител, ама со 2000 жители баш и не им треба автопат. Јас како битолчанец мислам дека Струмица и Штип have their shit together многу повеќе отколку Битола и Прилеп, но да не забораваме колку е блиску Пелагонија до Јонско и Егејско Море, и пристаништата кои нè поврзуваат со светот.


Сè на сè, џабе го тупиме искрено 3 страници уназад, сите сме за автопатски решенија, ама врз база на национална стратегија, не локал-патриотски влажни сништа (оттука и почна цела дискусија).
Arguing on the internet is like running at the special olympics. Even if you win, you're still retarded.
Back to Top
Bistro View Drop Down
Groupie
Groupie


Joined: 16-Dec-2018
Online Status: Offline
Posts: 88
  Quote Bistro Quote  Post ReplyReply #810 Posted: 07-Jun-2020 at 08:40
Помина времето кога Битолчани молеа за подобро поврзување со Скопје, сега приоритет (а и корона кризата тоа го покажа) им е изградбата на патот до Меџитлија. Грците се тие кои го заживуваа градот, полни беа кафаните со Грци, пазарите, казината, хотелите, кафичите на широксокак, маркетите, сервиси. Не дека не им е веке грижа за поврзувањето со остатокот од Македонија - далеку од тоа да не бидам погрешно сватен, сепак Скопје е административен центар, влада клиники и се тоа но приоритет број 1 им е конекцијата со Грција.
Back to Top
ironm View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 07-Jun-2018
Location: Frankfurt
Online Status: Offline
Posts: 886
  Quote ironm Quote  Post ReplyReply #811 Posted: 07-Jun-2020 at 11:16
Муабетов стигна до тоа да анализираме БДП по жител како критериум за градба на автопат во држава што е во топ 3 најсиромави во Европа и 90% од народот е еднакво сиромав. На кого му е подолг обично се мери во центиметри.

Да потрошевме сите заедно од форумов толку многу енергија за некаква форма на граѓански активизам и да ја променевме за 1% состојбата со нашава инфраструктура сега ќе бевме седнати да прославиме со пиво, наместо да се убедуваме со личност како Василиј кој постира весници од Југославија.


Edited by ironm - 07-Jun-2020 at 11:17
Back to Top
Denko View Drop Down
Senior Member
Senior Member


Joined: 14-Aug-2010
Online Status: Offline
Posts: 2271
  Quote Denko Quote  Post ReplyReply #812 Posted: 07-Jun-2020 at 11:20
Originally posted by user8642

Уствари кога ќе се види вака од некоја временска дистанца, всушност Југославија и нема некое баш квалитетно ниту квантитативно многу наследство во патна инфраструктура. Едно "Братство-Единство" мотивирано од политички побуди (Миладиновци-Штип на своето време) и една "Јадранска Магистрала" и толку. Германците беа дежурни кривци за се како Бранко што беше до скоро крив кај нас. Особено може да се забележи колку малку Југославија има направено за патишта ако се изброи што се државите отпосле во расцепкана Југославија изградија од автопати и инфраструктура. Словенија, Хрватска што се имаат завршено во првите години од независноста. Или па тоа што денес Србија, Босна или ЦрнаГора го градат, па и Македонија еве што го изгради или го гради, се е тоа незавршена работа од Југославија. Тоа дека порано друго се мислело под "автопат", a друго под "магистрала" е само white-washing, што викаат американците, барање оправдување. Замислете дека во исто време 60ти/70/80ти Америка била веќе длабоко зацапана во реализација на планот на Ајзенхауер за автопатската мрежа, тогаш сосема јасна станува споредбата.
Ova e se nekako isprevrteno i relativno netocno. Inaku site patista prvenstneno se gradat od politicko-ekonomski motivi pa taka i "Bratstvo i Jedinstvo". Mora da se zeme vo predvid kontekstot na vremeto,taka sto Jugoslavija imase relativno dobra infrastruktura za nejzini okolnosti. Od sredinata na seesettite godini jugoslavija se naogase vo golem ekonomski razvoj od sekakov vid. Lugeto pocnaa masovno da kupuvaat avtomobili i tuka se javi potrebata za gradenje avtopatista. Do pocetokot na 70-tite kako avtopat vo Jugoslavija vazese dvosmernata magistrala so pod-nadvoznjaci. SR Makedonija bese edna od podobrite republiki i sekoj koj bil svedok na toa vreme ke vi kaze deka vo 80-tite godini Makedonija imase podobra patna infrastruktura od edna Hrvatska. Nasite magistrali bea dosta kvalitetno napraveni, a dobar del od niv stojat od toa vreme pa i denes moze da gi vidite kako izgledaat posle 40-50 godini.   
Back to Top
Vasilij View Drop Down
Senior Member
Senior Member


Joined: 09-Jun-2014
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 325
  Quote Vasilij Quote  Post ReplyReply #813 Posted: 07-Jun-2020 at 11:31
Весникот беше постиран само да докажам дека не му текнало на Грујо во 2010. А некој ако е поупатен ќе знае и дека во владите на Хари Костов и Бучковски се разговарало за таа идеја односно изготвување на проектна документација за тој автопат. Сфатете дека на луѓето од Источна Македонија им треба квалитетна врска со главниот град пред се, а на бизнисот и индустријата со Скопје исто така и со Куманово односно северната граница, а не со Прилеп.
Back to Top
Vasilij View Drop Down
Senior Member
Senior Member


Joined: 09-Jun-2014
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 325
  Quote Vasilij Quote  Post ReplyReply #814 Posted: 07-Jun-2020 at 11:34
И на крај краеви, дел од тие овде што само еткетираат сигурно не се поголеми експерти од тимовите на Китанов и Сугарески.
Луѓето одлично си тераат: решавање на Куманово - Деве Баир, Штип - Кочани, Штип - Радовиш, Струмица - ГП Ново Село, Кичево - Охрид, Скопје - Блаце и реконструкција на А1 / Е-75.
Back to Top
Bistro View Drop Down
Groupie
Groupie


Joined: 16-Dec-2018
Online Status: Offline
Posts: 88
  Quote Bistro Quote  Post ReplyReply #815 Posted: 07-Jun-2020 at 11:58
Originally posted by Vasilij

Сфатете дека на луѓето од Источна Македонија им треба квалитетна врска со главниот град пред се, а на бизнисот и индустријата со Скопје исто така и со Куманово односно северната граница, а не со Прилеп.



Точно, затоа и не се инвестира накај Прилеп, јас те сфаќам. Па и Груевски исто резонираше.
Back to Top
Staro Skopje View Drop Down
Senior Member
Senior Member


Joined: 07-May-2013
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 2692
  Quote Staro Skopje Quote  Post ReplyReply #816 Posted: 07-Jun-2020 at 12:05
Навистина штета што Југославија не инвестирала повеќе во патната инфраструктура, иако имала можност за тоа.

Братство и Единство е граден од 1959 до 1965, но како пат со две ленти. Изградени се и голем број други федерални, републички и локални патишта, булевари и улици во урбаните средини (Партизанска во Скопје, изградена во 50-тите е добар пример, потоа еден куп булевари, улици и основи за нив по земјотресот)... Но, вистински автопати немало многу; реално, возможно било комплетирање на коридорите 5 и 10 со сите кракови. Погрешните приориртети, фокусот на војската и корупцијата си го направиле своето. Ова е веќе во доменот на алтернативна историја, но којзнае како ќе изгледаше Македонија наместо корупција, преголем фокус на војување, Скопје 2014 и Миле ми текна да имавме реални проекти, а во 1980 да почнеше постепен премин кон капиталистичка либерална демократија. Ем помалку комунистичка беда, ем без војни кои имаа огромен индеректен ефект кај нас, ем без катастрофална транзиција.

Скопје и Штип->Кочани, Струмица несомнено треба да бидат автопатски поврзани, но сегашното решение е неумешно. Добро разгранета, функционална и проточна мрежа север-југ и исток-запад, која се спојува во Велес, би била од голема полза и за внатрешното поврзување на земјава и за подобра меѓународна конекција и транзит. Апсурдна е тезата дека нема (верувам дека тука треба да има голема) потреба од врска Штип-Прилеп. Треба и тоа како, а тоа што во моментов не е нужна е проблем со економскиот и локалниот развој на државава.

Миладиновци-Три Чешми не е лош проект, но автопат е премногу таму. Брз пат (она што сега го нарекуваме експресен) би бил задоволителен за поврзување на Свети Николе со Скопје и Штип, како и алтернативна, но не премногу пократка врска Скопје-Штип. Ж имаше идеја главниот град да го премести кај Св. Николе, не би ме изненадило и тоа да има удел во изградбата на автопатов.

Поголем проблем од автопатот сам по себе е изместувањето на крстот, спуштањето на автопат Прилеп-Велес на листата на приоритети и некое чудно решение за „експресен“ пат Прилеп-Градско. Ако државава добро се изменаџира и економски расте, возможно е во иднина да се изгради автопат Прилеп-Велес-Штип, а Миладиновци-Три Чешми да биде некое надополнување кое ќе треба да се искористи, можеби со развивање значајни содржини во Свети Николе. Меѓународен конференциски центар со сали, хотели, голф терени и слично ми паѓа на ум, и онака аеродромот е блиску. Гратчето е мало, а патиштата може да се блокираат за да се овозможи одржување на состаноци од типот на G20, кои често влечат бунтовни протестирачи.

Некои факти и мислења:
Neki stručnjaci su izračunali da se sredstvima koja su izdvojena za aerodrom Željava mogla izgraditi moderna autocesta s četiri trake od Triglava do Đevđelije

banija.rs






banjalukaforum.com

1979
SR Makedonija

U ovoj republici se gradi na deonici auto-puta Bratstvo i Jedinstvo od Kumanova do Skoplja, u duzini od 30 kilometara i na deonici od Skoplja do Titovog Velesa u duzini od 20 kilometara. Od ostalih puteva radi se Prilep-Bitolj (47 kilometara), zatim Ohrid-Bitolj (63 kilometra), Miladinovci-Stip (64 km), Kumanovo-Rankovci (20 km) i Devdelija-granica (6 km).

Radovi su poceli u ovoj godini, a trebalo bi da se okoncaju do kraja 1982. godine.


yugopapir.com

U proleće 1959. godine započinje izgradnja deonice [auto-puta Bratstva i Jedinstva] između Niša i Paraćina. Sledeće, 1960. godine grade se deonice Niš-Grdelica i Udovo-Đevđelija. Put u dužini od 113 km te godine je gradilo 48.557 omladinaca. Deonicu auto-puta Grdelica-Skoplje 1961. godine u ukupnoj dužini od 138 km gradilo je 46.699 omladinaca. Godine 1962. započinju poslednji radovi na auto-putu da bi sledeće 1963. godine mladi završili poslednju deonicu auto-puta između Osipaonice i Beograda. Tako je 251.737 brigadira za šest godina povezalo Ljubljanu s Đevđelijom.

Iako se ovaj put zvao auto-put, imao je samo dve saobraćajne trake (svaka za po jedan smer). Raskrsnice sa lokalnim putevima su uglavnom bile van nivoa, mada je bilo i raskrsnica u nivou i serpentina. Put je bio predviđen za oko 9.000 automobila dnevno, a kasnije i do 40.000 vozila. Veći deo puta je bio izgrađen od betonskih ploča, a negde je bilo asfalta. Godine 1977. auto-put je izgrađen u punom profilu 2 trake + zaustavna u svakom smeru na sekcijama Kranj-Ljubljana (20 km), Zagreb-Županja (259 km) i Sremska Mitrovica-Beograd-Niš (277 km).

wikipedia.com

Edited by Staro Skopje - 07-Jun-2020 at 12:18
Градот убав никна, но го откорнаа
Back to Top
Denko View Drop Down
Senior Member
Senior Member


Joined: 14-Aug-2010
Online Status: Offline
Posts: 2271
  Quote Denko Quote  Post ReplyReply #817 Posted: 07-Jun-2020 at 12:15
Originally posted by Vasilij

Весникот беше постиран само да докажам дека не му текнало на Грујо во 2010. А некој ако е поупатен ќе знае и дека во владите на Хари Костов и Бучковски се разговарало за таа идеја односно изготвување на проектна документација за тој автопат. Сфатете дека на луѓето од Источна Македонија им треба квалитетна врска со главниот град пред се, а на бизнисот и индустријата со Скопје исто така и со Куманово односно северната граница, а не со Прилеп.

Ocigledno ne go razbiras (a i ne sakas da go razberes) politicko-ekonomskoto znacenje na delnicata "Stip-Veles-Prilep-Bitola", zatoa djabe e sekoja ponatamosna diskusija.
Back to Top
Denko View Drop Down
Senior Member
Senior Member


Joined: 14-Aug-2010
Online Status: Offline
Posts: 2271
  Quote Denko Quote  Post ReplyReply #818 Posted: 07-Jun-2020 at 12:19
Prva izgrađena deonica je bila Zagreb-Beograd u dužini od 382 km, otvorena 27. jula 1950. godine.

Edited by Denko - 07-Jun-2020 at 12:19
Back to Top
Vasilij View Drop Down
Senior Member
Senior Member


Joined: 09-Jun-2014
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 325
  Quote Vasilij Quote  Post ReplyReply #819 Posted: 07-Jun-2020 at 12:56
Originally posted by Denko

Originally posted by Vasilij

Весникот беше постиран само да докажам дека не му текнало на Грујо во 2010. А некој ако е поупатен ќе знае и дека во владите на Хари Костов и Бучковски се разговарало за таа идеја односно изготвување на проектна документација за тој автопат. Сфатете дека на луѓето од Источна Македонија им треба квалитетна врска со главниот град пред се, а на бизнисот и индустријата со Скопје исто така и со Куманово односно северната граница, а не со Прилеп.

Ocigledno ne go razbiras (a i ne sakas da go razberes) politicko-ekonomskoto znacenje na delnicata "Stip-Veles-Prilep-Bitola", zatoa djabe e sekoja ponatamosna diskusija.


Не го сфаќам делот политичко? Што политички би сменила или донела таа делница. Инаку, ги знам и ги сфаќам потребите на сите луѓе во Источниот дел, и не водам овде никому инат, едноставно ја кажувам реалната состојба. Сите институции се во Скопје, УКИМ, болници, Скопје е третина од Македонија... Потоа втора причина, извоз на сите произведени земјоделски и останати добра и продукти односно извоз кон екс-Ју и ЕУ земјите. Доаѓам од Истокот и секој 90% од тие што го користат автопатот го имаат тој став што го зборувам и застапувам. А да не зборувам па и за нешто што е споредно во приказната ама сепак.. Свети Николе. Дали знаете како се патуваше од Св. Николе до Скопје пред автопатот. Еве вака беше Св.Николе - Кадрифаково (кај бензинската на лукоил), - Велес - Катланово - Скопје. А воздушна линија 30-35 километри, се патуваше скоро 100...
Back to Top
Denko View Drop Down
Senior Member
Senior Member


Joined: 14-Aug-2010
Online Status: Offline
Posts: 2271
  Quote Denko Quote  Post ReplyReply #820 Posted: 07-Jun-2020 at 13:05
Originally posted by Vasilij


Originally posted by Denko

Originally posted by Vasilij

Весникот беше постиран само да докажам дека не му текнало на Грујо во 2010. А некој ако е поупатен ќе знае и дека во владите на Хари Костов и Бучковски се разговарало за таа идеја односно изготвување на проектна документација за тој автопат. Сфатете дека на луѓето од Источна Македонија им треба квалитетна врска со главниот град пред се, а на бизнисот и индустријата со Скопје исто така и со Куманово односно северната граница, а не со Прилеп.

Ocigledno ne go razbiras (a i ne sakas da go razberes) politicko-ekonomskoto znacenje na delnicata "Stip-Veles-Prilep-Bitola", zatoa djabe e sekoja ponatamosna diskusija.
Не го сфаќам делот политичко? Што политички би сменила или донела таа делница. Инаку, ги знам и ги сфаќам потребите на сите луѓе во Источниот дел, и не водам овде никому инат, едноставно ја кажувам реалната состојба. Сите институции се во Скопје, УКИМ, болници, Скопје е третина од Македонија... Потоа втора причина, извоз на сите произведени земјоделски и останати добра и продукти односно извоз кон екс-Ју и ЕУ земјите. Доаѓам од Истокот и секој 90% од тие што го користат автопатот го имаат тој став што го зборувам и застапувам. А да не зборувам па и за нешто што е споредно во приказната ама сепак.. Свети Николе. Дали знаете како се патуваше од Св. Николе до Скопје пред автопатот. Еве вака беше Св.Николе - Кадрифаково (кај бензинската на лукоил), - Велес - Катланово - Скопје. А воздушна линија 30-35 километри, се патуваше скоро 100...
Ama vrskata so Skopje ne se presekuva, ne znam od kade tebe toa deka bez "Kadrifakovo-Miladinovci" istocna Makedonija e odsecena od svetot. Sekoj pat se pravi prvenstveno poradi politicki motivi, zatoa e izgraden koridorot "sever-jug" a ne "istok-zapad". Tokmu poradi toa i den denes nema soobrakajna povrzanost pomegu istokot i zapadot.
Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  <1 3940414243 52>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down



This page was generated in 0.395 seconds.

Copyright ©2007 - 2024  build.mk

Коментарите на форумот претставуваат лично мислење на нивните автори и не претставуваат официјален став на build.mk.