build.mk Homepage
Forum Home Forum Home > Главни теми > Инфраструктура > Патишта
  Active Topics Active Topics
  FAQ FAQ  Forum Search   Register Register  Login Login

Автопати и експресни патишта (општо)

Bookmark and Share
 Post Reply Post Reply Page  <1 4849505152>
Author
Message
  Topic Search Topic Search  Topic Options Topic Options
stef4o View Drop Down
Moderator Group
Moderator Group
Avatar

Joined: 20-Oct-2015
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 19539
  Quote stef4o Quote  Post ReplyReply #981 Posted: 21-Aug-2021 at 11:47
Дефицит на јавни тоалети и чешми

Патниците по македонските патишта
со сериозни забелешки
Лето е и фреквенцијата на патници по патиштата низ државава е повеќекратно зголемена. Токму по жешкото време, потребите на патниците и нивните сопатници да застанат, да одморат, да се освежат со вода или да одат во тоалет се поголеми. Но токму тука патниците што возат по патиштата низ Македонија се судираат со еден проблем: нема јавни тоалети, освен по бензинските пумпи или угостителските објекти на патиштата. Многумина што летово транзитирале по некој од македонските патишта се прашуваат зошто нема и кој треба да испланира изградба на јавни тоалети, чешми и одморалишта за возачите. Министерството за транспорт и врски или општините низ кои поминуваат тие патишта? Или, пак, можеби ЈП за државни патишта? Без разлика кој е одговорот на нивното прашање, штом веќе се поставува, очигледно е дека е почувствувана потреба од дополнување на патната инфраструктура со ваков тип содржини, како потреба за возачите и нивните сопатници.
Последен пат кога влегов во јавен тоалет (на бензинска пумпа) видов (не)секојдневна слика. Немаше тоалетна хартија, за сапун да не зборувам, вратата не се заклучуваше. Ред за чекање – немаше, ама откако влегов, забележав и зошто. Компарација со јавните тоалети во странство не може ни да се направи. Светло на сензор, заклучување на сензор, пријатен мирис, пуштање чешма, сапун и хартија – на сензор, чисто, хигиенски одржувано подобро и од мојот тоалет дома! Избегнувам да користам јавни тоалети, ама кога морам – морам – вели еден од анкетираните возачи, кој беше на пропатување низ земјава.
Но не се пожали само тој на едно вакво искуство, анкетата беше направена на повеќе од сто возачи и нивни сопатници на една бензинска пумпа на автопат на излезот од нашата држава кон соседна Грција.
Од Министерството за транспорт и врски велат тие не се надлежни за изградба на вакви објекти.

Министерството за транспорт и врски по барање на општините и приватни инвеститори, може единствено да даде согласност за урбанистички проект за таков тип придружни објекти – кратко ни одговорија од Министерство за транспорт и врски.
Прашавме и во една од поголемите македонски општини, од каде што добивме не многу јасен одговор.
Патиштата имаат своја категоризација. Во однос на регионалните и магистралните патни правци, надлежно е јавното претпријатие за државни патишта (ЈПДП) – ни рекоа од Општина Битола.
Од ЈП „Државни патишта“ велат дека немаат практика на изградба на јавни тоалети.
– Нема законска регулатива поврзана со прашањето за изградба на јавни тоалети. Оттука произлегува дека нема обврска за изградба. Доколку се донесе законска регулатива за оваа област, ЈПДП ќе ја применува. Освен тоа, на државните патишта е поставена информативна вертикална сигнализација, со која се најавуваат одморалиштата со прислужно-услужни објекти во кои има јавен тоалет – објаснија од ЈП за „Државни патишта“.
И додека кај нас не е законски пропишано да се градат јавни тоалети, по патиштата во Антички Рим постојат записи, но и остатоци дека уште во античкиот период имале развиен концепт за јавни тоалети.

Исто така, јавните тоалети почнале да се јавуваат во Париз, Берлин и во Лондон до 20 век. Според тоа, имале и одредени стандарди по кои се граделе. Како на пример, изградбата зависела од фреквенцијата на луѓето, па според тоа се граделе на помала или на поголема раздалеченост. Тие и сега не се користат само за физиолошки потреби, туку претставуваат и естетски зданија и места каде што има бесплатен интернет, полначи за телефон и други работи што би им го олесниле животот на луѓето. Креаторите на светските јавни тоалети, сакајќи да го изразат своето стилско чувство, оставаат впечатлива архитектурата, која дава еден аспект за културата и односот на една нација. На таков начин се добива еден убав состав од грижа за јавното здравје и хигиената, а се прикажува вниманието кон естетиката на сите оние што ги посетуваат нивните јавни тоалети.

https://www.novamakedonija.com.mk/makedonija/politika/дефицит-на-јавни-тоалети-и-чешми/
Back to Top
The Wild Boy View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 19-Jan-2020
Online Status: Offline
Posts: 491
  Quote The Wild Boy Quote  Post ReplyReply #982 Posted: 11-Jan-2022 at 00:16
Голем поздрав до корисникот dini09 од SkyScraperCity форумот за направените мапи во врска со планираните и изградените делници во Македонија.






ApplauseCheers

* Прикажаните делници на мапава не се 100% точни, т.е. можат да трпат промени / да се сменат рутите или да се тргнат / додадат други делници.




Edited by The Wild Boy - 11-Jan-2022 at 00:18
Back to Top
Vasilij View Drop Down
Senior Member
Senior Member


Joined: 09-Jun-2014
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 325
  Quote Vasilij Quote  Post ReplyReply #983 Posted: 11-Jan-2022 at 09:58
Штип - Крупиште експресниот се вози веќе година ипол, Крупиште - Кочани би требало во Март да се пушти...
Back to Top
user8642 View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 18-May-2020
Online Status: Offline
Posts: 2016
  Quote user8642 Quote  Post ReplyReply #984 Posted: 11-Jan-2022 at 18:12
Ова изгледа како Македонија да гради два паралелни Коридори-8, а у суштина не гради ни еден!
Back to Top
stef4o View Drop Down
Moderator Group
Moderator Group
Avatar

Joined: 20-Oct-2015
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 19539
  Quote stef4o Quote  Post ReplyReply #985 Posted: 13-Jan-2022 at 14:06
ЈПДП воведува рестрикции на осветлувањето на патиштата

Јавното претпријатие за државни патишта (ЈПДП) почна постапка за дополнително етапно спроведување на максимална рестрикција на осветлувањето поставено на државните патишта, со запазување на безбедноста на сообраќајот во ноќните часови. Рестрикции на осветлувањето нема да се вршат во тунелите на државните патишта.

Од Јавното претпријатие ги повикуваат корисниците на патиштата во земјава да ја прилагодат брзината на движење спрема условите на патот и да бидат внимателни заради нивна безбедност и безбедоста на останатите учесници во сообраќајот.

Оттаму појаснуваат дека рестрикциите се во насока на растоварување на енергетскиот систем од недостиг на електрична енергија во земјата, согласно со Уредбата на Владата од 30 октомври 2021 година со која се предвидува минимален сигурносен обем на осветлување на улици, плоштади и други објекти во земјава, која ги опфаќа и патиштата.

– Јавното претпријатие за државни патишта започна со рестрикција на осветлувањето на државните патишта. Имено, спроведувајќи ја одлуката на Владата, ЈПДП започна со намалување на осветлувањето во ноември 2021 година, се вели во денешното соопштение од ЈПДП. Во време кога државата се соочува со предизвикот на решавање на енергетската криза сакаме да ја известиме јавноста дека Јавното претпријатие за државни патишта започна постапка за дополнително етапно спроведување на максимална рестрикција на осветлувањето поставено на државните патишта, притоа запазувајќи ја безбедноста на сообраќајот во ноќните часови. Рестрикции на осветлувањето нема да се вршат во тунелите на државните патишта во Република Северна Македонија, појаснуваат од ЈПДП.

https://mk.tv21.tv/jpdp-voveduva-restriktsii-na-osvetluvaneto-na-patishtata
Back to Top
Denko View Drop Down
Senior Member
Senior Member


Joined: 14-Aug-2010
Online Status: Offline
Posts: 2271
  Quote Denko Quote  Post ReplyReply #986 Posted: 13-Jan-2022 at 15:41
A patarira redovno ke se naplaka, ili...?
Back to Top
Влатко View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 01-Aug-2016
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 512
  Quote Влатко Quote  Post ReplyReply #987 Posted: 14-Jan-2022 at 09:03
Originally posted by stef4o

ЈПДП воведува рестрикции на осветлувањето на патиштата

Јавното претпријатие за државни патишта (ЈПДП) почна постапка за дополнително етапно спроведување на максимална рестрикција на осветлувањето поставено на државните патишта, со запазување на безбедноста на сообраќајот во ноќните часови. Рестрикции на осветлувањето нема да се вршат во тунелите на државните патишта.

Од Јавното претпријатие ги повикуваат корисниците на патиштата во земјава да ја прилагодат брзината на движење спрема условите на патот и да бидат внимателни заради нивна безбедност и безбедоста на останатите учесници во сообраќајот.

Оттаму појаснуваат дека рестрикциите се во насока на растоварување на енергетскиот систем од недостиг на електрична енергија во земјата, согласно со Уредбата на Владата од 30 октомври 2021 година со која се предвидува минимален сигурносен обем на осветлување на улици, плоштади и други објекти во земјава, која ги опфаќа и патиштата.

– Јавното претпријатие за државни патишта започна со рестрикција на осветлувањето на државните патишта. Имено, спроведувајќи ја одлуката на Владата, ЈПДП започна со намалување на осветлувањето во ноември 2021 година, се вели во денешното соопштение од ЈПДП. Во време кога државата се соочува со предизвикот на решавање на енергетската криза сакаме да ја известиме јавноста дека Јавното претпријатие за државни патишта започна постапка за дополнително етапно спроведување на максимална рестрикција на осветлувањето поставено на државните патишта, притоа запазувајќи ја безбедноста на сообраќајот во ноќните часови. Рестрикции на осветлувањето нема да се вршат во тунелите на државните патишта во Република Северна Македонија, појаснуваат од ЈПДП.

https://mk.tv21.tv/jpdp-voveduva-restriktsii-na-osvetluvaneto-na-patishtata



Овде би додал, кое црно осветлување по нашите патишта бре леба им???
Back to Top
zabegan View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 01-Jul-2008
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 7859
  Quote zabegan Quote  Post ReplyReply #988 Posted: 14-Jan-2022 at 17:28

ваљда мислат на осветлувањето на клучките, онаму каде што го има... секако трагикомина ситуација каде државата нема никаков проблем да ја загрозува безбедноста на граѓаните
Architects create dreams...politicians create nightmares
Back to Top
hcitrS View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 27-Nov-2015
Online Status: Offline
Posts: 873
  Quote hcitrS Quote  Post ReplyReply #989 Posted: 15-Jan-2022 at 02:04
Hahah, I <3 ЈПДП
Back to Top
The Wild Boy View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 19-Jan-2020
Online Status: Offline
Posts: 491
  Quote The Wild Boy Quote  Post ReplyReply #990 Posted: 01-May-2022 at 08:58
Знае некој каде исчезна темата за експресниот пат Штип - Кочани?

Мислам не ми е вака прва пат да се деси, да исчезне некоја тема? Незнам дали е до мојот пребарувач на телефонот, или до нешто друго?


EDIT:

Со пребарување на интернет, успеав да ја најдам темата. Напишав реплика, и потоа ми се појави назад темата во форумот. Чудно.

Edited by The Wild Boy - 01-May-2022 at 09:48
Back to Top
stef4o View Drop Down
Moderator Group
Moderator Group
Avatar

Joined: 20-Oct-2015
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 19539
  Quote stef4o Quote  Post ReplyReply #991 Posted: 31-May-2022 at 17:18
ВИДЕО) Треба ли да се почнува со изградба на автопатите со „Бехтел и Енка“ во кризна година?



https://360stepeni.mk/video-treba-li-da-se-pochnuva-so-izgradba-na-avtopatite-so-behtel-i-enka-vo-krizna-godina/
Carpe diem
Back to Top
The Wild Boy View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 19-Jan-2020
Online Status: Offline
Posts: 491
  Quote The Wild Boy Quote  Post ReplyReply #992 Posted: 31-May-2022 at 19:36
Е да бе, не треба да се градат нови патишта во Македонија...

Тоа што се отиде како што се отиде со Бехтел, и колку пари се испраа е сосема друга приказна. Но пак од друга страна, овака можеби е и најбрзо да се изгради овој коридор. Е сега колку квалитетно ќе се изгради, колку ќе треба народот да го плаќа овој "скап криминал" останува да видиме во наредните години.

Да се грижеше Македончето, до сега 200 пати ќе ги сменеа овие од власт... ама не се замара никој.

Ќе го изгледам видеото подоцна, и ќе напишам мое мислење.

Ама ако сега не тргнмеме со градење на овие клучни проекти, тогаш кога?? Уште колку ли ќе треба да се чека Охрид да се врзе целосно со автопат до Скопје... неможе веќе да се одлагаат овие клучни проекти. Не сме ние криви што стана кризно време, никој ама буквално никој години наназад не предвидуваше дека ќе се деси таков хаос, и војна во Украина... ама еве се деси.
Back to Top
my Macedonia View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 09-Oct-2008
Location: 🇲🇰🇨🇭
Online Status: Offline
Posts: 4075
  Quote my Macedonia Quote  Post ReplyReply #993 Posted: 31-May-2022 at 22:38
Автопатот кон Косово со патарина би придонесел голем профит за Државата а колку пари индиректно се слеваат низ Скопје од косовските граѓани не е баш јасно но сепак е плус за нас, импорт експорт на продукти исто така.
Истотака со импорт/експорт Србија-Албанија но и со туристи.
Автопатот Гостивар-Кичево и Кичево -Охрид би донеселе истотака многу пари за државата. Скопје-Тетово-Гостивар-Кичево-Охрид/Струга се места каде многу пари фрегвентираат. Тука дефинитивно треба наскоро да се среди, за граѓаните голем плус ама и за државата.
Не е до тука Rruga e Arbërit и ајде нега тера со години, тука зборуваме за позитивно влиание кон државата.

Корупција сигурно ќе има без или со Бехтел.


Edited by my Macedonia - 31-May-2022 at 22:42
Back to Top
Denko View Drop Down
Senior Member
Senior Member


Joined: 14-Aug-2010
Online Status: Offline
Posts: 2271
  Quote Denko Quote  Post ReplyReply #994 Posted: 01-Jun-2022 at 11:36
Originally posted by my Macedonia

Автопатот кон Косово со патарина би придонесел голем профит за Државата а колку пари индиректно се слеваат низ Скопје од косовските граѓани не е баш јасно но сепак е плус за нас, импорт експорт на продукти исто така.
Истотака со импорт/експорт Србија-Албанија но и со туристи.
Автопатот Гостивар-Кичево и Кичево -Охрид би донеселе истотака многу пари за државата. Скопје-Тетово-Гостивар-Кичево-Охрид/Струга се места каде многу пари фрегвентираат. Тука дефинитивно треба наскоро да се среди, за граѓаните голем плус ама и за државата.
Не е до тука Rruga e Arbërit и ајде нега тера со години, тука зборуваме за позитивно влиание кон државата.

Корупција сигурно ќе има без или со Бехтел.
Avtopatistata sekako deka nosat golem benifit za site pa i za drzavata, no patarinite prvenstveno ne se nameneti za drzavata da kasira profit, tuku za odrzuvanje na avtopatistata. Avtopatot bara posebno i skapo odrzuvanje a makedonskite avtopatista se klasicen primer koga parite od patarinite celosno ne se investiraat vo odrzuvanje na istite.
Back to Top
MKDSTRUGA View Drop Down
Senior Member
Senior Member


Joined: 20-Jun-2018
Online Status: Offline
Posts: 455
  Quote MKDSTRUGA Quote  Post ReplyReply #995 Posted: 06-Jun-2022 at 10:47
Ima li pekoe info ili plan koga bi pocnale Behtel & Enka na teren da rabotat? I dali delnicata od kicevo do Bukojacani za koja ima celosni proekti może da se zavrsi do kraj na 2023 so sto celosno bi se izbegnuvalo Kicevo po zavrsuvanje na Kicevo-Ohrid najaveno za krajot na 2023
Back to Top
The Wild Boy View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 19-Jan-2020
Online Status: Offline
Posts: 491
  Quote The Wild Boy Quote  Post ReplyReply #996 Posted: 29-Dec-2022 at 00:24
Нова, по - реалистична и точна мапа за изградените делници, делници во градба и планирани делници во Македонија:




Мапата е направена од корисникот dini09 од SkyScraperCity форумот.

Споредете ја со претходната мапа и ќе ја видите разликата.

Секако дека исцртаното на мапата не е 100% точно.

Експресниот пат Ранковце - Крива Паланка на пример не се гради во целост, ама незнам точно која делница е во градба, само како што знам Гранит гради 9 километри.

И тунелот под Шар Планина е во план, нешто во последно време почна да се збори за тој проект, па затоа стои на мапата. Ако евентуално не се направи ништо во врска со тој проект во догледна иднина, тогаш ќе се тргне од мапата.

Другото горе - доле јас мислам дека е океј.


Back to Top
Marxentric View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 27-Apr-2020
Location: Paionia
Online Status: Offline
Posts: 334
  Quote Marxentric Quote  Post ReplyReply #997 Posted: 29-Dec-2022 at 01:27
Тетово-Гостивар не може да биде на исто ниво како експресните патишта поради фактот што има по две возни ленти во правец кои се и физички одвоени. Иако е без помошни ленти, сепак треба да фигурира како автопат или еве скратен автопат. Во некои земји на одредени автопати дури е дозволено користење на помошната како нормална возна лента за време на зголемениот сообраќаен метеж и секако дека овие автопати кои имаат и над 3 ленти во правец никој не ги смета за експресни.

Кај Ранковце-Крива Паланка забележав мало движење и на првата делница од која отпадна италијанската фирма, но сепак сеуште нема официјално соопштение дали и кој изведувач ќе продолжи со работите.
Back to Top
Théoden View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 31-May-2018
Location: Р. Македонија
Online Status: Offline
Posts: 528
  Quote Théoden Quote  Post ReplyReply #998 Posted: 29-Dec-2022 at 17:18
Треба да се додаде и експресниот пат Битола (Могила) - г. п. Меџитлија, не знам до каде е стигната постапката.
Back to Top
basel2000 View Drop Down
Newbiе
Newbiе


Joined: 29-Dec-2022
Online Status: Offline
Posts: 1
  Quote basel2000 Quote  Post ReplyReply #999 Posted: 29-Dec-2022 at 17:39
Не ми е јасно зошто на ниедна од овие карти (ниту на google) не фигурира експресниот пат Штип-Велес? Тој пат е на исто ниво како и Штип-Радовиш, или Штип-Крупиште.
Back to Top
Vasilij View Drop Down
Senior Member
Senior Member


Joined: 09-Jun-2014
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 325
  Quote Vasilij Quote  Post ReplyReply #1000 Posted: 29-Dec-2022 at 18:13
Со многу битна разлика: со едно ниво на клучките/приклучоците за разлика од сите други експресни патишта каде истите се во две нивоа односно класични клучки.
Табилите и патоказите се со жолта боја (како за регионален пат) за разлика од Штип - Кочани и Штип - Радовиш сина боја (магистрален/моторен пат)
Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  <1 4849505152>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down



This page was generated in 0.219 seconds.

Copyright ©2007 - 2024  build.mk

Коментарите на форумот претставуваат лично мислење на нивните автори и не претставуваат официјален став на build.mk.