build.mk Homepage
Forum Home Forum Home > Главни теми > Изградба и ентериери
  Active Topics Active Topics
  FAQ FAQ  Forum Search   Register Register  Login Login

Греење на дрва

Bookmark and Share
 Post Reply Post Reply Page  123 7>
Author
Message
  Topic Search Topic Search  Topic Options Topic Options
+Protagorist View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 01-Nov-2012
Online Status: Offline
Posts: 3516
  Quote +Protagorist Quote  Post ReplyReply #1 Topic: Греење на дрва
    Posted: 09-Nov-2012 at 09:44

може е релативна работа кое е најкалорично дрво меѓу покалоричните,но цената меѓу нив и те како е битна(зависи од цената на нафтата,затоа своја шума),а ако човек сам си крева шума уште побитно имајќи ја предвид брзината на раст,климата,дивокрадците(си креваш своја шума,ја чекаш десет години и некој да ти ја перне бреј полошо здравје LOL)

како енергенс пред се' се мобилна појава,а во принцип и поефтино е греење на дрва,со оглед дека немора да се загрева цел простор,кога и колку ти треба трошиш,но пред се треба да се има мерка,и јасно дека изолацијата дупло ја намалува потрушвачката или ја акумулира топлината,уште појасно дека вкопана градба полесно држи топлина,но секогаш ќе има марифети кои дополнително ќе помогнат околу поефтинување или поедноставување на загревањето

дали и како трајножаречите може да се комбинираат со брикети,пелети,биомаса

дали и кое дрво да се купува
http://www.perforum.info/index.php?topic=120.0
http://www.poljoprivredni-forum.com/showthread.php?p=705644#post705644
http://forum.vidovdan.org/viewtopic.php?p=176213#p176213

е сега и покрај тоа што има доста совети по комшилук ме интересира да чујам некое локално искуство со дрвава,а особено мене ме тангира како да се реши најлесно човек од сувиот воздух во просторијата со оглед дека тенџере или пешкири на печка секогаш не се решение,луфтирање уште помалку,а развлажнувач си бара струја...






Edited by +Protagorist - 09-Nov-2012 at 09:46
HaјсилнoтoOpужјe е вo caмитeHac cинaпoвo3pнo co НaдeжВepaЉубoв
Back to Top
gjoko View Drop Down
Senior Member
Senior Member


Joined: 18-Jun-2011
Location: kicevo
Online Status: Offline
Posts: 6554
  Quote gjoko Quote  Post ReplyReply #2 Posted: 09-Nov-2012 at 17:11
сушењето на воздухот не е толку проблем,некогаш луѓето последиците од јонизирањето на воздухот ги заменуваат со тие на сушењето.значи затегнатото грло и тешкотиите при голтање се последица на јонизирање на воздухот,кој најмногу го има кај кварцните греалки.кај греењето на дрва овој феномен не е толку застапен.

јас се греам на дрва цел живот(плус јаглен) и тоа во дневаната просторијата каде живеам и никогаш сум немал проблеми со сувоста на воздухот.

за оваа проблематика прашај што сакаш,одговор проквечер од кога ќе отспијам малку
Back to Top
+Protagorist View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 01-Nov-2012
Online Status: Offline
Posts: 3516
  Quote +Protagorist Quote  Post ReplyReply #3 Posted: 09-Nov-2012 at 19:14
наздравје одморот!

незнам зошто,но мината зима сигурен сум дека прилично ми беше сув воздухот дома,најверојатно бидејќи беше појака па и се ложеше повеќе него нормално.а обично до сега се снаоѓав околу влажноста со мокри пешкири врз печката заради што еднаш и ќе се угушев заборавајќи крпа преку вечерта,ех кога си уморен или самоуверен забораваш дури и на рутински проверки,затоа обично и се држам до тенџерињата кои освен да се усвитат ништо нема зијан да предизвикаат доколку водата им испари а си ги заборавил!

а ова за јонизираниот воздух прв пат слушам дека може да е последица од греење,иако секое зрачење има нус ефект ко катјони,кои во случај куќата да е кафез(армирани плочи и столбови) истите овие позитивни јони се зарабени(принцип на фарадеев кафез) заради што е неопходно почесто проветрување!
HaјсилнoтoOpужјe е вo caмитeHac cинaпoвo3pнo co НaдeжВepaЉубoв
Back to Top
+Protagorist View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 01-Nov-2012
Online Status: Offline
Posts: 3516
  Quote +Protagorist Quote  Post ReplyReply #4 Posted: 09-Nov-2012 at 19:45
Originally posted by +Protagorist

затоа сега обично и се држам до тенџерињата


HaјсилнoтoOpужјe е вo caмитeHac cинaпoвo3pнo co НaдeжВepaЉубoв
Back to Top
gjoko View Drop Down
Senior Member
Senior Member


Joined: 18-Jun-2011
Location: kicevo
Online Status: Offline
Posts: 6554
  Quote gjoko Quote  Post ReplyReply #5 Posted: 09-Nov-2012 at 19:54
во близина на вжештени површини доаѓа до јонизација на воздухот(бегаат електрони од атомите) и тоа прави проблеми.во комбинација со сув воздух е лоша комбинација за грлото,посебно за мали деца.кварцните греалки се најголем јонизатор на воздухот поради највосоката температура на грејното тело.

јас се греам на ова чудовиште,кое воедно е и камин и котел за парно.за потрошувачката незборувам за м3 туку за камиони

Back to Top
+Protagorist View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 01-Nov-2012
Online Status: Offline
Posts: 3516
  Quote +Protagorist Quote  Post ReplyReply #6 Posted: 09-Nov-2012 at 20:53
штета не е и фурна ова ти е печка за централно единствено прашање е како и дали имаш разгрането дополнителни цевки по дома,односно дали кружи топлиот воздух секаде подеднакво! исто наменета е да се користи како имитација на камин,требаш само да ја замашкираш

а за трошок најверојатно е така бидејќи не ти е добро изолиран просторот или грееш поголема површина






Edited by +Protagorist - 09-Nov-2012 at 20:55
HaјсилнoтoOpужјe е вo caмитeHac cинaпoвo3pнo co НaдeжВepaЉубoв
Back to Top
gjoko View Drop Down
Senior Member
Senior Member


Joined: 18-Jun-2011
Location: kicevo
Online Status: Offline
Posts: 6554
  Quote gjoko Quote  Post ReplyReply #7 Posted: 09-Nov-2012 at 21:04
вакви имитации имам смислено еден куп, но по разговор со банкарот на моите финансии одлучив да ја пролингирам инвестицијата на неодредено време .лани ставив некаква термоизолација( онли 5 см) и се осети и тоа како.нешто послабо стојам со прозорите.а дневниот престој ми е 52 м2, висина 2.85, и мојата куќа е на најниската точка во градот а со тоа и најладната.прв комшија ми е река Темница,така да бројот на камиони не е доведен во прашање.

разгранети цевки за спровод на топол воздух немам,а мислам дека не е потребен,бидејќи каминот ефикасно го загрева целиот простор,само треба да се уфрлаат дрва,ништо повеќе
Back to Top
+Protagorist View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 01-Nov-2012
Online Status: Offline
Posts: 3516
  Quote +Protagorist Quote  Post ReplyReply #8 Posted: 09-Nov-2012 at 22:43
во тој случај би требало да размислиш за отворен геотермален систем кој далеку повеќе ќе го намали трошокот на дрва имајќи предвид дека живееш на повисоко каде е потребна повеќе изолација како 15см експандиран стиропор за да се опуштиш ко европеец

за разгранувањето цевки,самата циркулација ја задржува топлината повеќе во просторот, еве нешто импровизации што би ти биле од корист доколку се одлучиш за комплетирање на системот,односно треба да си набавиш пумпа за циркулација на воздухот или циркулација на загреана вода,плус правилно димензионирање и разгранување цевки или кај камините канали за загревање на просторот како што порано ги ѕидале во војводина,барав да најдам видео од такви камини ама нема по нетов,мислам беа камини од тули кои преку глинени канали го распределуваат воздухот во сите простории...

а маскирањето не е некој скап процес ова денес ако одиш со гипсани плочи и итонг


HaјсилнoтoOpужјe е вo caмитeHac cинaпoвo3pнo co НaдeжВepaЉубoв
Back to Top
gjoko View Drop Down
Senior Member
Senior Member


Joined: 18-Jun-2011
Location: kicevo
Online Status: Offline
Posts: 6554
  Quote gjoko Quote  Post ReplyReply #9 Posted: 09-Nov-2012 at 23:14
кај мене има систем со топла вода,во самиот камин е вграден котел со капацитет од 28 литри вода,и со бакарни цевки го спроведов до сите радијатори во сите соби.тука немам мака.проблемот ми е што е каминот со голем капацитет,оџак имам голем и ако го ставам на максимум развива многу топлина,а ако ги пригушам доводите за воздух каминот многу слабо влечи.нема средина- или максимум или ништо.

пред 5-6 години гледав проспекти од некои италијански камини со котел за парно,и кај нив со помош на алуминиумски црева отприлика ф100 топлиот воздух над каминот се разнесува по другите соби,а самиот камин воздухот што го троши за процесот на согорување(оксидација) не го зема од собата туку од надвор со помош на мали турбини кои го вбризгуваат воздухот дирекно во ложиштето.со ова се постигнува да нема потреба од проветрување на собата.ако не сте чуле,кога некој се жали дека во една соба му е загушливо,тоа не од температурата,туку од потрошеноста на кислородот,така што телото реагира дека му е загушливо.кај овие камини тоа го нема.

добра комбинација е да се комбинира соларното со ктоловското загревање,со посебни вентили се изведува,така што водата до одредена температура се загрева соларно.иако е зима и ниски темератури,има доволно количество на топлина кое може да се добие,се подзагрева водата асо помош на дрва/пелети/брикети само се дозагрева на саканата температура.

негативно е овде што системот треба да се полни со антифриз,а само вентилот е некаде 50 евра.
Back to Top
gjoko View Drop Down
Senior Member
Senior Member


Joined: 18-Jun-2011
Location: kicevo
Online Status: Offline
Posts: 6554
  Quote gjoko Quote  Post ReplyReply #10 Posted: 11-Nov-2012 at 19:44
вака работи каминот `под полна пареа`




Back to Top
+Protagorist View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 01-Nov-2012
Online Status: Offline
Posts: 3516
  Quote +Protagorist Quote  Post ReplyReply #11 Posted: 21-Dec-2012 at 20:55
HaјсилнoтoOpужјe е вo caмитeHac cинaпoвo3pнo co НaдeжВepaЉубoв
Back to Top
+Protagorist View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 01-Nov-2012
Online Status: Offline
Posts: 3516
  Quote +Protagorist Quote  Post ReplyReply #12 Posted: 22-Dec-2012 at 11:33

следниов пример е за сламени брикети,но истото важи и за балирана слама,која всушност е поефтина и подостапна варијанта него брикетите,та еколози и економисти бујрум!

STRAWS are compact, powerful and clean. They are easy to use and good for the environment.

They have significantly less moisture content compared to wood. This means you are not paying for or storing water. When you deduct the water content of logs you can better understand the comparisons with STRAWS, and the cheaper but more powerful energy generated by STRAWS.

You wouldn’t pour water on a fire for obvious reasons but water content in wood causes cooling which produces smoke, soot and creosote that will dirty your chimney and block your flue. STRAWS are designed to be burned and so have a very low moisture content of only 2.5%. This means they are more efficient and burn hotter for longer and are much cleaner for your fire and chimney.

The power of STRAWS comes from their low moisture content and high density. On a cubic metre basis STRAWS will generate 10 times the heat energy of the logs.



STRAWS are a renewable source of heat energy that require nothing but a change in behaviour, unlike most other expensive renewable solutions. With STRAWS you and our environment can start benefiting today.



Smoke by its very definition is a ‘cloud of particles’ and is the un-burnt volatiles caused by burning a damp fuel like wood. Un-burnt particles are carried up the chimney where they cool and deposit causing a build-up of soot and creosote.


Wood by its very nature has a high water content, even kiln dried wood has a 20% moisture content compared to STRAWS 2.5%.

Whilst STRAWS are not completely smokeless they are so dry and burn so efficiently that there is very little or almost no smoke, leading to a much clearer flue. Needless to say your flue will still need regular cleaning. To verify how often it is best and safest to consult an accredited Chimney Sweep. The Guild of Master Chimney Sweeps recommends once a year for oil, gas or a smokeless fuel, but quarterly (when in use) with wood or coal.

Even a small build up of soot or creosote means there is a greater risk of a chimney fire, and the longer this build up is exposed to the high heat of subsequent fires the more likely it is to ignite.

This is why it is essential to get your chimneys swept regularly.

http://www.straws.co.uk/



HaјсилнoтoOpужјe е вo caмитeHac cинaпoвo3pнo co НaдeжВepaЉубoв
Back to Top
gjoko View Drop Down
Senior Member
Senior Member


Joined: 18-Jun-2011
Location: kicevo
Online Status: Offline
Posts: 6554
  Quote gjoko Quote  Post ReplyReply #13 Posted: 22-Dec-2012 at 11:43
ако ви кажам дека шумското претпријатие во Кичево(ШС Лопушник) како единица со најголемо производство на огревно дрво во РМ со околу 60 000 до 80 000 м3(порано и 110 000),а до пред 3 години канцелариите ги грееја на струја и плаќаа сметки од 100 000 до 120 000 денари месечно,а тек сега имаат парен котел,ваквиве заштеди изгледаат како да се од друга планета.
да не зборувам за шумскиот отпад што им бега низ раце
Back to Top
Тркало View Drop Down
Senior Member
Senior Member


Joined: 31-Dec-2010
Location: Охрид
Online Status: Offline
Posts: 1106
  Quote Тркало Quote  Post ReplyReply #14 Posted: 22-Dec-2012 at 17:46
Ѓоко, гледам на видеото Копер - Неготино.И дома кај нас ставивме од истиот производител, само некој детски модел во однос на ‘чудовиштето‘, сепак морам да ги пофалам како компанија очигледно работат квалитетно.А заштедата спрема ланското греење на струја и особено чувството на топлина е неспоредливо.
Back to Top
gjoko View Drop Down
Senior Member
Senior Member


Joined: 18-Jun-2011
Location: kicevo
Online Status: Offline
Posts: 6554
  Quote gjoko Quote  Post ReplyReply #15 Posted: 22-Dec-2012 at 19:07
овој камин го зедов бидејќи беше вратен од Хрватска,бил само за извоз.Имало грешка во заварувањето на задните цевки за вода,и едната не беше баш долга,па така го зедов на попуст.Тоа со цевките го средив без никаков проблем и тоа без сечење-само со ставње на две колена од 90 степени и све се исправи
Back to Top
+Protagorist View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 01-Nov-2012
Online Status: Offline
Posts: 3516
  Quote +Protagorist Quote  Post ReplyReply #16 Posted: 03-Sep-2013 at 14:55


что мислите за бугарскиве ќумбиња,сакам да земам едно ко за викендица од 70м2 а која е без изолација... во спецификацијава велат дека PretyFG затоплува 175м3 односно токму идеална за двете простории во викендицата!

нешто инфо за квалитетот има на http://www.samsvojmajstor.com/portal/forums/gradjevinarstvo/instalacije-grejanja-i-klimatizacije/prity-za-etažno-grejanje?page=1

- http://www.najevtino.mk/p/prity-fg/103955

- http://www.r-selena.com/prity/prity-izdelki/prity-kamini-na-drvas-pecico/



HaјсилнoтoOpужјe е вo caмитeHac cинaпoвo3pнo co НaдeжВepaЉубoв
Back to Top
+Protagorist View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 01-Nov-2012
Online Status: Offline
Posts: 3516
  Quote +Protagorist Quote  Post ReplyReply #17 Posted: 03-Sep-2013 at 18:24

Considerations on choosing and fitting a stove


1. How big should the stove be?

We arrive at the required output by dividing the volume (in cubic metres) to be heated by 14.
This gives the approximate kilowatt requirement to maintain an insulated space to 20ºc when it is 1ºc outside (assuming average ratio of window to wall area).

e.g. A room measuring 5m x 6m x 2.4m high = 72m³ / 14 = 5.1kw.

So a 6kw stove standing proud in the room would be quite adequate.

However, if the stove is going in a recess or alcove (we’d usually recommend an opening of at least 800mm square), presume up to a third of the radiant heat will be absorbed in the recess, so an 8kw stove would be required. If the chimney is fairly central in the house, and the stove will be in regular use over the winter, using the recess as a 'heat-sink' could actually be an advantage; we have on occasion fitted a large stove in a small recess, with double the room requirement. Where the slow release of heat from the stone of the chimney is of benefit to the whole dwelling. Of course, the physical difficulty of fitting, and thereafter ease of access to clean the chimney must be considered.

The same heating calculation works for a whole house.
 If the stove incorporates a boiler, approximately 20% of heat is in the pipe work, and 3kw should be allowed for the hot water cylinder (this is heated by 'gravity' or thermal convection, while the radiators are fed by an electric pump, which is thermostated from the hot water cylinder – so the pump comes on automatically when the cylinder is properly warm; if a hot water cylinder is not on the system, a heat leak radiator must be installed, in case of pump failure).



It is unusual for every room in the house to be heated to 20ºc, so the proportion of heat lost to hot water and pipe work (up to 30%) generally balances out; we find cubic metres divided by 14 a good working equation for most situations. 

Boiler versions of our 'Sumo' or 'Wedge' stoves, we calculate, put out about 25% of heat direct to the room, and about 75% to water.

 There is plenty of leeway with our stoves, but the above calculation serves as a rough but sufficient guide. So a 'Sumo 25b' will be adequate for a dwelling of say 260 to 320 cubic metres.

2. What fuels can I use?

Our stoves are tough old things, and will withstand treatment that would destroy or permanently impair other stoves.
'Petroleum coke' (e.g. 'Pet-coke') is the only fuel to be wary of but even then a Dowling will withstand occasional use of this fierce and corrosive fuel (it can burn through a standard fire nest in 3 weeks)

Coke or anthracite, coal of any quality, including 'slack', household rubbish, peat and of course wood (gen. Green wood, if mixed with coal or coke to get the temperature high enough to burn off tars).

 Soft woods produce a lot of resin, even when seasoned, a good 5 minute roast twice a day will help burn off condensed tars in the flue. Birch(Бреза) and Ash(Јасен) will burn beautifully even when green; Beech(Бука) and Oak(Даб) ideally season for a year; Elm(Брест) is slow and reluctant to burn even after 18 month season, but suitable for overnight slow burning.
3. How will it fit?

A stove will obviously require a good chimney, the cost of building one would generally be more than the actual stove, so if there is one already there, use it!

If the chimney is sound, it may not need relining.
A visual inspection and smoke test, plus a knowledge of the chimney’s history may give sufficient assurance. If in doubt, take professional advice, your local chimney sweep would be a good place to start. There are various ways to line a faulty chimney; perhaps the most suitable for connecting to a stove a multi-fuel stainless steel liner.

A stainless steel multi-fuel liner running the length of the chimney, from the head directly into the stove gives a wonderful draw, and makes cleaning simple.
The chimney must be thoroughly swept (the liner will get hot enough to ignite any soot left in the lum), and ventilated in the chimney head to prevent condensation building up. A removable cowl of some sort is required to prevent rain ingress, a pot-hanging cowl will suspend the liner as well as protect from the weather. For a more thorough job, it can be backfilled with a pearlite mortar. More expense, but it will prolong the chimney life.

For a new chimney, twin wall stainless steel is usually the most economical and sensible option.

 

Typical Fixing Procedures

A - Proud Fitting

Simply blank off fireplace opening with steel plate cut to suit; rubble infill to approximately 10" high with mortar cap. Stove slides out for soot extraction.

Proud%20Fitting%20-%20simply%20blank%20off%20fireplace%20opening%20with%20steel%20plate%20cut%20to%20suit

Pro: Stove Radiates well; cheap and easy to fit.

Con: Stove takes up space in the room. Stove may require to be designed to fit.

B - Proud Fitting

Proud%20Fitting%20-%20Flue%20pipe%20inserted%20into%20chimney%20at%20appropriate%20height;

Flue pipe inserted into chimney at appropriate height; chimney plated off just below entry; soot extraction through access in the flue pipe.

Pro: Great radiation, including flue pipe. Suitable for exposed stone walls. Flue cut to suit.

Con: May mean disturbing chimney breast.

 

C - Recessed Fitting

Fireplace excavated to original opening size; 3' square recommended; steel register plate made to suit from template; soot extraction through incorporated access plate.

Recessed%20Fitting%20-%20Fireplace%20excavated%20to%20original%20opening%20size;%203%20square%20recommended;%20steel%20register%20plate%20made%20to%20suit%20from%20template;%20soot%20extraction%20through%20incorporated%20access%20plate.

Pro: Excellent use of space. Wall acts as heat sink.

Con: Walls soak up lots of heat so a larger stove may be required; can be more labour intensive excavating old fireplace.

 

D - Chimney Lining

Chimney%20Lining%20-%20with%20stainless%20steel%20multi-fuel%20liner;%20150mm%20diameter%20liner%20straight%20from%20chimney%20head%20to%20stove.

With stainless steel multi-fuel liner; 150mm diameter liner straight from chimney head to stove. Flue on stove extended to above lintel for appearance and to absorb 'thermal shock'.

Pro: Excellent use of space. Wall acts as heat sink. Quick and Easy to clean with an excellent draw

Con: Cost of liner.


 

HaјсилнoтoOpужјe е вo caмитeHac cинaпoвo3pнo co НaдeжВepaЉубoв
Back to Top
Acika View Drop Down
Newbiе
Newbiе


Joined: 17-Mar-2013
Online Status: Offline
Posts: 0
  Quote Acika Quote  Post ReplyReply #18 Posted: 03-Sep-2013 at 19:00
abe vas kicevcani i demir hisarci lesno vi e za ogrev znajme ako ne ste vo moznost sami da si naberite site imate baba dedo braced vujko koj se zanimava so toj biznis
Back to Top
gjoko View Drop Down
Senior Member
Senior Member


Joined: 18-Jun-2011
Location: kicevo
Online Status: Offline
Posts: 6554
  Quote gjoko Quote  Post ReplyReply #19 Posted: 03-Sep-2013 at 19:57
ние имаме и `сива еминенција` која го обезбедува пола град со дрва по цена од по 1500-1900 денари(Кичево).

Протагорист-негледам слики од овој камин што го кажуваш,јас го има оној од Копер погоре,верзија е на бугарскиот Дипломат21,само со послаб квалитет.Мојот камин е со парно и загрева буквално колку ќе го ложиш.Има капацитет за 200 м2 слободно,јас загревам 85м2 а оваа зима е пуштам и детската па ќе загревам и некој квадрат повеќе.Немам проблем со постигнување на темпетратура,под услов да ставаш дрва колку што треба.Има капацитет да потроши и по кубик на ден.

Би требало за 75 м2 и Дипломат11 од бугарските да брка работа.Пиши линк да ги разгледам камините на слика.Доста знам,но не све
Back to Top
+Protagorist View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 01-Nov-2012
Online Status: Offline
Posts: 3516
  Quote +Protagorist Quote  Post ReplyReply #20 Posted: 03-Sep-2013 at 21:06

 

Originally posted by +Protagorist

- http://www.r-selena.com/prity/prity-izdelki/prity-kamini-na-drvas-pecico/

Ѓоко ето ги,а заради то цените во евра го постирав сајтот од словенскиот им застапник,колку да не се бунат комшии околу нашио курск на денаро!

а ова кубициве како ги фрлаш од ракав секоја чест,ќе помислам дека ги береш ко печуркипо дожд Thumbs%20Up нејсе ова што ми држи око prity-fg мислам е доволно за кај мене а потака ќе гледам да свртам посекако на слама (пост #11 понапред) хе каква судба преку бугарски до српски котел ке терам,јасно за на крај да стигнам до сопствена импровизација...

Ацика ја сум родум од преспанско,мојте роднини америка ја азија така да далеку сум од демирхисар дури и духовно,иако ќе се најде и таму по некој вујко-владика




Edited by +Protagorist - 03-Sep-2013 at 21:08
HaјсилнoтoOpужјe е вo caмитeHac cинaпoвo3pнo co НaдeжВepaЉубoв
Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  123 7>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down



This page was generated in 0.077 seconds.

Copyright ©2007 - 2019  build.mk

Коментарите на форумот претставуваат лично мислење на нивните автори и не претставуваат официјален став на build.mk.