build.mk Homepage
Forum Home Forum Home > Главни теми > Инфраструктура > Градска инфраструктура
  Active Topics Active Topics
  FAQ FAQ  Forum Search   Register Register  Login Login

Велосипедски патеки и пунктови

Bookmark and Share
 Post Reply Post Reply Page  <1 4445464748 49>
Author
Message
  Topic Search Topic Search  Topic Options Topic Options
гитардемон View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 19-Feb-2008
Online Status: Offline
Posts: 5422
  Quote гитардемон Quote  Post ReplyReply #901 Posted: 02-May-2021 at 19:53
Има процеп до зеленион контејнер за рециклирање.
Arguing on the internet is like running at the special olympics. Even if you win, you're still retarded.
Back to Top
stef4o View Drop Down
Moderator Group
Moderator Group
Avatar

Joined: 20-Oct-2015
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 19665
  Quote stef4o Quote  Post ReplyReply #902 Posted: 14-May-2021 at 17:24
Ќе се гради „downhill flow“ патека за планински велосипедизам на средно Водно

Град Скопје ќе гради надолна велосипедска патека на средно Водно. За таа цел е распишан и тендер за проектирање и изведба на велосипедски патеки во рамките на Туристичко-рекреативниот центар „Водно“, поточно за дизајн и изведба на „Flow” велосипедска патека средно Водно.

Според распишаниот тендер, во првата фаза треба да се изработи детален дизајн на „downhill flow“ патеката за планински велосипедизам на Водно. Притоа, трасата на патеката треба да ја следи постоечката инфраструктура на теренот и да не ја нарушува природната средина, како и постојните сливови и одводи.

Должината на планинската велосипедска патека е од 3.500 до 3.700 метри, додека максималната широчина ќе биде 3 метри.

Освен тоа, како што е наведено во тендерот, подготвителните работи мора да се извршат на висококвалитетен и прецизен начин со соодветен пристап до зоната за интервенција, за да не се наруши животната средина.

Наредната фаза ќе биде бележење односно маркација на велосипедската патека со уред за глобално сателитско позиционирање. (GPS). Потоа, ќе следи поставување на соодветна сигнализација.

-Изведувачот ќе треба да изработи и монтира патоказни табли кои треба да содржат име на планинската патека со која се вкрстува велосипедската патека, доколку постои. Името треба да биде испишано на три јазици: македонски, албански и англиски јазик. Потоа, треба да содржи и преостанатата дистанца (во километри) од локацијата каде се наоѓа патоказот, до точката каде завршува патеката на патоказот, времетраење за изминување на преостанатата дистанца, изразено во часови и минути, како и име на локацијата каде се пристигнува со движењето по велосипедската патека – се наведува во тендерската документација.

Освен тоа, изведувачот треба да изработи и монтира знаци за предупредување на планинарите и велосипедистите. Предупредувачките табли треба да ги содржат следниве информации: забрана за движење на планинари по велосипедската патека; забрана за движење на велосипедисти во обратна насока по велосипедската патека.

Исто така, изведувачот треба да изработи и монтира и инфо-табли кои треба да бидат поставени на почетокот и на крајот на велосипедската патека и да содржат основни информации за тежината и карактеристиките на патеката.

На трети октомври, минатата година Градот и официјално ја пушти во употреба првата нагорна пионерска планинска велопатека, исто така на Водно, како дел од проектот „Велосипедски парк Водно“.

https://www.vecer.press/ќе-се-гради-downhill-flow-патека-за-планински-в/
Back to Top
stef4o View Drop Down
Moderator Group
Moderator Group
Avatar

Joined: 20-Oct-2015
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 19665
  Quote stef4o Quote  Post ReplyReply #903 Posted: 01-Jun-2021 at 14:31
Од денеска бесплатно изнајмување велосипеди во Аеродром



Од денеска граѓаните од општина Аеродром можат бесплатно да изнајмат велосипед во периодот од 8 до 16 часот, секој работен ден, информираат општинските власти. За таа цел, општината стави на располагање 10 велосипеди пред општинската зграда, кои можат да се подигнат со оставање лични податоци и телефон за контакт на пријавницата, информираа од оваа општина.

„Со бесплатното изнајмување велосипеди за граѓаните, како и со повеќегодишното субвенционирање за набавка на велосипеди, сакаме да поттикнеме здрави навики кај нашите жители и да ја заштитиме животната средина“, изјави градоначалникот на оваа скопска општина Златко Марин.

https://meta.mk/od-deneska-besplatno-iznajmuvanje-velosipedi-vo-aerodrom/
Back to Top
ehrlich View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 31-May-2012
Location: Скопје
Online Status: Offline
Posts: 1365
  Quote ehrlich Quote  Post ReplyReply #904 Posted: 01-Jun-2021 at 21:22
Што е со буквите?!?
Back to Top
stef4o View Drop Down
Moderator Group
Moderator Group
Avatar

Joined: 20-Oct-2015
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 19665
  Quote stef4o Quote  Post ReplyReply #905 Posted: 14-Jun-2021 at 06:57
Навлегувањето на возилата на велосипедските патеки мора трајно да се реши



Велосипедистите се задоволни што со реконструкцијата на улицата Орце Николов ќе ја добијат првата општинска улица, односно улица од т.н. секундарна мрежа на територија на Град Скопје, која ќе добие комплетно велосипедско решение.

Потезите каде што нема дрвја и зелени острови и кои се искористени како џебови за паркинг-места, како граница со велосипедската патека имаат спуштен рабник што резултира со слободно навлегување на возилата на патеката, практично, како да сугерираат дека патеката е пристапна за автомобилите и да ги покануваат возачите слободно да влезат. Ова е една од забелешките на неформалната група „На точак“, која ја посочиле во дописот испратен до Општина Центар, во врска со реконструкцијата на улицата Орце Николов. Во делот на отворени прашања и забелешки, во својот допис до општинските власти, велосипедистите исто така реагираат и во однос на рабниците, кои, како што велат, при спуштање и качување на велосипедската патека, треба да бидат направени послеани и на тој начин возењето да биде помазно бидејќи, како што информираат од „На точак“, моментално имаат мал раб и прекршување кое го прави возењето неудобно, а и не е по стандардите за пристапност.

-На само неколку метри од ваквите рабници со прекршен раб на улица Орце Николов, на самиот булевар Климент Охридски може да се забележат целосно слеаните рабници, кои ги користи Град Скопје и кои овозможуваат целосно гладок преод од коловоз кон издигнат тротоар. Ова е исто така важно, не само за велосипедите, туку уште повеќе и за тротинетите и за лицата со посебни потреби. Би било добро доколку Општина Центар се консултира со Град Скопје во врска со искуството за изведба на велосипедски патеки и пристапни тротоари и поуките да се земат предвид во должина на останатиот дел од улицата Орце Николов на кој допрва ќе се изведуваат градежните работи, а на изведениот дел да се коригираат каде што е можно – бараат од иницијативата „На точак“.

Покрај неколкуте забелешки што ги имаат велосипедистите околу реконструкцијата на улицата Орце Николов, во поглед на задоволување на потребите на љубителите на овој еколошки превоз, сепак велосипедистите во дописот потенцираат дека во голема мера се задоволни што улицата Орце Николов во Општина Центар ќе биде првата општинска улица, односно улица од т.н. секундарна мрежа на територија на Град Скопје, која ќе добие велосипедско решение.

-По завршувањето на првиот дел од реконструкцијата на улицата Орце Николов, група членови на „На точак“ ја посетивме и извозевме по новите велосипедски патеки. Конечно во реконструкција на една општинска улица е земен предвид целиот нејзин профил, а не само коловозот како што досега беше случај. Водено е сметка за сите типови сообраќај и со тоа улицата Орце Николов ќе стане веројатно првата т.н. комплетна улица во општинска надлежност во Скопје. Веруваме дека ова позитивно ќе се одрази на многу аспекти на живеењето: изборот и правото на движење со различни превозни средства на граѓаните, квалитетот на живот на жителите, намалување на брзината и бучавата, зголемување на безбедноста и привлечноста на улицата за посетители, што ќе има позитивен ефект и на локалните бизниси – велат од „На точак“.

Според велосипедистите, радува и фактот што широчината на велосипедските патеки овозможува возење два велосипеда еден покрај друг и придонесува за социјалниот аспект на возењето велосипед.

-Очекуваме со изведбата на улицата Орце Николов да се увидат поволностите од ваков тип, комплетни улици. Очекувано е поединци и натаму да зафаќаат јавен простор предвиден за пешаци и велосипеди за бесправно паркирање. Тоа не треба да ја обесхрабри општината да го штити просторот од узурпација и да спроведува ред, да ја гарантира безбедноста и да води зелени политики. Се надеваме дека проектот со Орце Николов е само почеток на едно поинакво планирање на маалата низ општина Центар, со велосипедска мрежа, со смирен сообраќај и по начелата „град за луѓе“ – стои во дописот на неформалната група „На точак“.

https://www.slobodenpecat.mk/navleguvaneto-na-vozilata-na-velosipedskite-pateki-mora-trajno-da-se-reshi/
Back to Top
zabegan View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 01-Jul-2008
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 7859
  Quote zabegan Quote  Post ReplyReply #906 Posted: 15-Jun-2021 at 00:14
не знам што е толку тешко да се крене нивото на тротоарот со високи рабници за да се реши овој проблем, истото важи и за мешање на велосипшедисти и пешаци каде што може да има физички бариери како зеленило или рабници... мене ми изгледа како единствено решение, во држава каде не можеш да очекуваш полицијата да реагира ниту па народот да се смени
Architects create dreams...politicians create nightmares
Back to Top
Denko View Drop Down
Senior Member
Senior Member


Joined: 14-Aug-2010
Online Status: Offline
Posts: 2271
  Quote Denko Quote  Post ReplyReply #907 Posted: 15-Jun-2021 at 14:21
Originally posted by zabegan

не знам што е толку тешко да се крене нивото на тротоарот со високи рабници за да се реши овој проблем, истото важи и за мешање на велосипшедисти и пешаци каде што може да има физички бариери како зеленило или рабници... мене ми изгледа како единствено решение, во држава каде не можеш да очекуваш полицијата да реагира ниту па народот да се смени
Ova e edno od resenijata. Vtoro resenie e mediumska kampanja vo sorabotka so MVR i poveke akcent vo skolskiot sistem. Ova e neophodno da podiganje na soobrakajnata kultura na site ucesnici, vklucuvajki gi i samite velosipedisti koi cesto se zagrozuvaat samite sebe, no i drugite, pogotovo pesacite.
Back to Top
Marxentric View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 27-Apr-2020
Location: Paionia
Online Status: Offline
Posts: 334
  Quote Marxentric Quote  Post ReplyReply #908 Posted: 15-Jun-2021 at 20:56
Функционална и ефикасна полиција е лекот. Особено ваквите што не сакаат да платат 30 денари паркинг, а купиле возило од 20.000 евра, плачат за пајак и глоби.
Back to Top
Denko View Drop Down
Senior Member
Senior Member


Joined: 14-Aug-2010
Online Status: Offline
Posts: 2271
  Quote Denko Quote  Post ReplyReply #909 Posted: 16-Jun-2021 at 14:33
Originally posted by Marxentric

Функционална и ефикасна полиција е лекот. Особено ваквите што не сакаат да платат 30 денари паркинг, а купиле возило од 20.000 евра, плачат за пајак и глоби.
Toa sekako no i kooperativno graganstvo. Ova e rezultat na celokupnata atmosfera vo opstestvoto. Sekoj so svojot udel vo haosot koj nasekade se gleda. Sekako nadleznite imaat najgolema odgovornost no dokolku graganite ne go dadat svojot del tesko deka ke se promeni nesto. Potrebno e podiganje na svesta i soobrakajnata kultura. Toa se pravi so mediumska kampanja, poveke vnimanie vo ucilisniot proces i vo avto-skolite, i sekako na krajot doagaat efikasni kazneni merki.
Back to Top
user8642 View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 18-May-2020
Online Status: Offline
Posts: 2018
  Quote user8642 Quote  Post ReplyReply #910 Posted: 16-Jun-2021 at 16:30
А да пробаме со поелегантни закони, како на пример дека ако ти оштетат возило непрописно паркирано дека полиција нема да превзема истраги и осигурање да не покрива штети?!
Back to Top
Denko View Drop Down
Senior Member
Senior Member


Joined: 14-Aug-2010
Online Status: Offline
Posts: 2271
  Quote Denko Quote  Post ReplyReply #911 Posted: 16-Jun-2021 at 17:14
Originally posted by user8642

А да пробаме со поелегантни закони, како на пример дека ако ти оштетат возило непрописно паркирано дека полиција нема да превзема истраги и осигурање да не покрива штети?!
Treba samo komunalna policija koja redovno ke kaznuva. Ostetuvanje vozilo e vo domenot na ostena na privaten imot i tuka drzavata mora da reagira. Vo slucajot drzavata i dvajcata ke gi kazni a dali osiguruvanjeto ke ja pokrie stetata e drugo prasanje. Tie baraat vlakno vo jajceto taka sto nema da me zacudi ako vo vakov slucaj ne ja pokrijat stetata. Vo Germanija nrp. ako vo zimski uslovi vozis so letni gumi i pritoa napravis nekoja steta, osiguruvanjata nema da ja pokrijat stetata.
Back to Top
zabegan View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 01-Jul-2008
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 7859
  Quote zabegan Quote  Post ReplyReply #912 Posted: 16-Jun-2021 at 22:50
Originally posted by Denko

Originally posted by zabegan

не знам што е толку тешко да се крене нивото на тротоарот со високи рабници за да се реши овој проблем, истото важи и за мешање на велосипшедисти и пешаци каде што може да има физички бариери како зеленило или рабници... мене ми изгледа како единствено решение, во држава каде не можеш да очекуваш полицијата да реагира ниту па народот да се смени
Ova e edno od resenijata. Vtoro resenie e mediumska kampanja vo sorabotka so MVR i poveke akcent vo skolskiot sistem. Ova e neophodno da podiganje na soobrakajnata kultura na site ucesnici, vklucuvajki gi i samite velosipedisti koi cesto se zagrozuvaat samite sebe, no i drugite, pogotovo pesacite.
јасно, ама многу пати е дискутирана темава, и премногу ни е хаотично оштеството, народот премногу дивјачки, а институциите премногу корумпирани, за некогаш да се разреши на цивилизиран начин... во многу погледи дури и се уназадуваме наместо да напредуваме
затоа зборам за физички решенија, исто како што лежечки полицаец ја намалува брзината, сепак дивјачки менталитет нема да сака да си го оштети сопствениот имот
Architects create dreams...politicians create nightmares
Back to Top
stef4o View Drop Down
Moderator Group
Moderator Group
Avatar

Joined: 20-Oct-2015
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 19665
  Quote stef4o Quote  Post ReplyReply #913 Posted: 18-Jun-2021 at 18:05
Почна реконструкцијата на тротоарот од бул. Видое Смилевски Бато каде од двете страни ќе има нови велосипедски и пешачки патеки, како и ново зеленило.







https://www.facebook.com/CityofSkopje
Back to Top
stef4o View Drop Down
Moderator Group
Moderator Group
Avatar

Joined: 20-Oct-2015
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 19665
  Quote stef4o Quote  Post ReplyReply #914 Posted: 10-Jul-2021 at 09:33
После 50 години, булеварот Александар Македонски добива пешачка и велосипедска патека од двете страни. Во тек е изградбата на новата велосипедско пешачка патека во должина од околу 1 километар и широчина од 4 метри.







https://www.facebook.com/photo?fbid=367793224715076&set=pcb.367794244714974
Back to Top
stef4o View Drop Down
Moderator Group
Moderator Group
Avatar

Joined: 20-Oct-2015
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 19665
  Quote stef4o Quote  Post ReplyReply #915 Posted: 15-Jul-2021 at 16:48
Пешачко-велосипедската патека од Ѓорче до Сарај ќе се стопи во брзата сообраќајница





Рекреативната пешачко-велосипедска патека од Ѓорче Петров до Сарај ќе се уништи со планираната изградба на булеварот „Алексо Демниевски“/Сремски фронт, со четири предимензионирани ленти за автомобили за 100 километри на час. Ова го тврдат од неформалната група скопски велосипедисти „На точак“, анализирајќи го Деталниот урбанистички план за Градска четврт C3 21 чиј опфат е јужно од улицата „Ѓорче Петров“ до реката Вардар и западно од улицата „Македонска војска“ до пешачкиот мост кон паркот во Сарај. Оттаму додаваат дека лентите за автомобили се планирани да бидат со широчина од по 3,5 метри, а тротоарите од само 3 метри, и тој простор не е доволен и за пешаци и за велосипедисти

Рекреативната пешачко-велосипедска патека од Ѓорче Петров до Сарај ќе се уништи со планираната изградба на булеварот „Алексо Демниевски“/Сремски фронт, со четири предимензионирани ленти за автомобили за 100 километри на час.

Ова го тврдат од неформалната група скопски велосипедисти „На точак“, анализирајќи го Деталниот урбанистички план за Градска четврт C3 21 чиј опфат е јужно од улицата „Ѓорче Петров“ до реката Вардар и западно од улицата „Македонска војска“ до пешачкиот мост кон паркот во Сарај.

Оттаму додаваат дека лентите за автомобили се планирани да бидат со широчина од по 3,5 метри, а тротоарите од само 3 метри, и тој простор не е доволен и за пешаци и за велосипедисти.

– Кога ќе се постават столпчиња и светилки ќе им останат само 2 метри и за пешаци и за велосипеди заедно. Барем двојно помалку од она што го имаат сега! Да не зборуваме дека рекреацијата ќе треба да ја прават паралелно на брз сообраќај. А не е предвидено место ни за дрворед! Сето ова се планира во зоната покрај Вардар која треба да е најзаштитена, најзелена, рекреативна, евентуално да служи само како пристап за објектите, а не да возат автомобили со 100 километри на час – сметаат од „На точак“.

Тие го поздравуваат потегот на Општина Ѓорче Петров да ја објави целата документација за планираната состојба, па дури и пред започнувањето на јавната анкета, но за жал, како што велат, недостига документацијата за постојната состојба каде би се видело она што најмногу е искритикувано.

Од „На точак“ нагласуваат дека во ДУП-от стои оти профилот на оваа улица е преземен од регулацискиот план кој го донесува Град Скопје и потсетуваат дека со Планот за унапредување на велосипедскиот сообраќај на Град Скопје 2019 -2021 година се предвидува: „Интеграција на велосипедскиот сообраќај во просторното и урбаното планирање (Просторен план, Генерален урбанистички план, План за четврт)“ и „Урбанистичко и транспортно планирање/проектирање со фокус на возење на велосипед“.

Сепак, како позитивно во овој план тие го издвојуваат предвидувањето задолжителен велосипедски паркинг за сите нови објекти и јавни простори.

Од Општина Ѓорче Петров објаснуваат дека посочената улица „Алексо Демниевски /Сремски фронт“ е улица која е дел од примарната улична мрежа на Град Скопје, претходно планирана како собирна улица со Генералниот урбанистички план на Град Скопје 2012-2022 година и оти улицата е истоветно презентирана и во Регулацискиот план на ГУП на Град Скопје за четврт СЗ 21, план донесен со Одлука на Град Скопје од 3 март 2017 година. При што, секакво изменување на профилот на улицата е во надлежност на Град Скопје – информираат од Општина Ѓорче Петров.

Како што информираат од Општина Ѓорче Петров, широчината на сообраќајните ленти на улицата „Алексо Демниевски /Сремски фронт“ е соодветна за улица на која се планира и јавен градски сообраќај и движење на товарни возила (каква што по дефиниција е категоријата „собирна улица“).

– Бројот на лентите е димензиониран соодветно на планираните содржини кои гравитираат кон улицата, односно од обемноста на сообраќајот кој оваа улица треба да го канализира, а истиот произлегува од анализите и сообраќајните студии кои се изработени за потребите на изработката на ГУП на Град Скопје. Широчината и бројот на сообраќајните ленти не се планирани „за 100 километри на час“, туку за овозможување на соодветна проточност на сообраќајот – велат од Општината, потенцирајќи дека ќе се залагаат за решение што ќе понуди максимална безбедност и проточност на сите учесници во сообраќај.

Општинските служби ќе бараат при изработката на новиот ГУП на Град Скопје 2022-2032 да се почитуваат одредбите на член 162 од Правилникот за урбанистичко планирање, со планирање на издвоени велосипедски ленти во профилот на улицата „Алексо Демниевски /Сремски фронт“.

https://www.vecer.press/пешачко-велосипедската-патека-од-ѓор/
Back to Top
stef4o View Drop Down
Moderator Group
Moderator Group
Avatar

Joined: 20-Oct-2015
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 19665
  Quote stef4o Quote  Post ReplyReply #916 Posted: 16-Jul-2021 at 08:33
Во Гевгелија





https://www.facebook.com/NaTochak/
Back to Top
bakigvg View Drop Down
Newbiе
Newbiе


Joined: 03-Nov-2015
Online Status: Offline
Posts: 18
  Quote bakigvg Quote  Post ReplyReply #917 Posted: 16-Jul-2021 at 09:23
Лудило
Back to Top
stef4o View Drop Down
Moderator Group
Moderator Group
Avatar

Joined: 20-Oct-2015
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 19665
  Quote stef4o Quote  Post ReplyReply #918 Posted: 17-Jul-2021 at 10:48
РЕПОРТАЖА: Не секоја скопска населба нуди нормални услови за возење велосипед [фото]





Скопје за првпат во својата историја годинава ја надмина должината од 100 километри велосипедски патеки на својата територија, а градските власти се гордеат со податокот дека секоја година успеваат да изградат над 10 километри нови велосипедски патеки во главниот град. Градот Скопје пред две години за првпат го доби и Планот за унапредување на велосипедскиот сообраќај 2019-2021 година, којшто дава патоказ кон унапредувањето на овој вид превоз во македонскиот главен град за изминатиов период.

И покрај напорот што е вложен од градските власти во годините зад нас, се чини дека не секоја населба во Скопје има подеднакни услови за нормално возење велосипед, што подразбира постоење на велосипедска патека од главните вело коридори до самото населено место. Даме Груев, Волково, Сарај, Драчево, Радишани, Железара, Шуто Оризари се дел од скопските населби каде што постоењето велосипедска патека е “мислена именка”.

Ги свртевме со велосипед овие населени места и се уверивме дека во одредени делови од Скопје не само што не постојат услови за возење велосипед, туку тоа може да биде и опасно по безбедноста и животот на граѓаните.

Велосипедската прошетка ја започнавме од кружниот тек во населбата Ѓорче Петров, каде што и завршува патеката за движење на велопедистите. Од тука натаму, кон населбите Даме Груев, Ново Село, Кисела Јабука и Волково велосипедистите имаат секојдневни маки со своето движење. Во овој дел од Скопје живеат околу 40.000 жители.

Тие мора да одберат – да го споделат тесниот простор на патеките со пешаците или да возат по коловозот на улиците. Првата опасна точка за велосипедистите е надвозникот пред населбата Даме Груев. Просторот наменет за движење на велосипеди и пешаци е исклучително тесен, а додека бевме на терен, забележавме десетици велосипедисти како возат по коловозот наменет за возилата.

Со еден од жителите од населбата Даме Груев поразговаравме. Тој ни посочи дека движењето по надвозникот е опасно, бидејќи самиот простор за движење на велосипедисти и пешаци е тесен, а подлогата не е реконструирана и можеш да си ги оштетиш гумите од велосипедистот. Затоа, вели нашиот соговорник, велосипедистите овде се движат по асфалтираниот коловоз за возилата.

„Би направил некоја друга патека, да биде означена, ама џабе, и да биде означена, пак ги паркираат колите. Колите ги паркираат кај што треба да поминува велосипедот“, се жали нашиот соговорник од населбата Даме Груев.

И навистина, кога продолживме кон самата населба, забележавме паркирани автомобили на пешачката патека од двете страни на улицата Лука Геров. Движејќи се кон Волково по главната сообраќајница, на одредени делови ја снемува и самата велосипедска патека, правејќи го исклучително опасно движењето со ова превозно средство на две тркала.

Во разговор со жителите од овој дел од Скопје, тие ни споменаа дека во нивните населби нема ниту еден километар изградена велосипедска патека.

„Не само во мојата населба, општо, да се вози велосипед не е баш безбедно. Не само заради тоа што нема доволно место каде да се вози, туку и затоа што мислам дека велосипедот не е доволно почитуван во сообраќајот“, ни посочи млад жител од населбата Даме Груев.

Веднаш по него, се сретнавме и со постар жител во осмата деценија од неговиот живот, кој до денешен ден не се откажува од превозното средство на две тркала. Тој додава дека населбата Даме Груев и околните населени места не се плански градени за денешниот број на жители. Улиците се тесни, а за да се изведат велосипедски патеки треба да се руши зеленило, огради, па дури и куќи.

Откако се уверивме во лошата состојба во овој дел од општина Ѓорче Петров, прошетката со велосипед ја продолживме кон Сарај. Услови за возење велосипед има до мостот пред населбата Сарај, каде што и завршува велосипедската патека. Од тука па натаму, кон Сарај, Љубин, Матка или друго населено место од оваа скопска општина може да се движите единствено по тесна пешачка патека, и тоа онаму каде што ја има.

Пред влезот во Сарај, се сретнавме со две велосипедистки кои јулскиот попладневен ден го беа искористиле за да се провозат до Матка. Да се вози до ова познато рекреативно место во Скопје е ризично, а речиси половина пат од Сарај до Матка нема воопшто никаква пешачка патека.

„Доста е ризично, бидејќи возиме по улица најголем дел. Има многу сообраќај, многу коли, доста е ризично“, вели една од соговорничките.

Таа ни кажа дека доста е ризично за велосипедистот да биде учесник во сообраќајот, и самата таа неколку пати имала инцидент со својот точак, бидејќи е приморана да вози по улица.

„Има многу сообраќај, многу коли“, вели таа.

Недостатокот на основна инфраструктура за возење велосипед може многу лесно да се забележи и во други населби низ Скопје. Па така, исклучително опасно за возење велосипед е потегот од крајот на проширувањето на булеварот Борис Трајковски во Пинтија кон населбата Драчево. На овој потег, во моментов не постои ниту пешачка, ниту велосипедска патека, па граѓаните се приморани да бираат движење по улица или во прашина и кал да ја минуваат крај патот оваа траса.

На влезот пред мостот во населбата Драчево со години наназад како предупредување за велосипедистите стои закачен велосипедот – споменик со натпис „Системската негрижа за велосипедистите уби човек“. Градот Скопје кон крајот на јуни годинава го почна проширувањето и реконструкцијата на оваа улица во должина од над 2,3 километри, со што Драчево конечно ќе може да се поврзе преку велосипедска патека со останатиот дел од Скопје. Целосната изведба на оваа улица во булеварско решение ќе трае неполни две години, а до тогаш на граѓаните кои со велосипед патуваат кон Драчево им преостанува единствено со огромно внимание да се движат по коловозот.

Во Скопје не постојат велосипедски патеки ниту во населбите Шуто Оризари, Радишани и Железара, каде што живеат десетици илјади граѓани. Па така, на пример, доколку сакате со велосипед да посетите пријател или да завршите некаква работа во Железара, по патека со велосипед ќе може да возите единствено до булеварот Александар Македонски. Од тука па натаму, по улиците 16-та Македонска бригада и Коце Металец нема патека за движење велосипедисти, за што постојат и сообраќајни знаци за крај на велосипедска патека. Како и во многу населби во Скопје, и тука на велосипедистите им е оставен избор – да се движат по пешачка патека или да го споделат коловозот со возилата.

По долготрајната прошетка со велосипед низ главниот град, нашиот впечаток е дека постои нееднаков третман во развојот на велосипедската инфраструктура односно не секоја скопска населба им нуди нормални услови за движење на велосипедите. Во изминативе години се вложија средства во развој на неопходната инфраструктура во централните скопски општини Центар, Карпош и Аеродром. Сепак, за Скопје да постане вистински вело град, неопходно е во секоја од населбите во главниот град да има одвоени патеки за движење на точаци.

https://meta.mk/reportazha-ne-sekoja-skopska-naselba-nudi-normalni-uslovi-za-vozenje-velosiped-foto/
Back to Top
Denko View Drop Down
Senior Member
Senior Member


Joined: 14-Aug-2010
Online Status: Offline
Posts: 2271
  Quote Denko Quote  Post ReplyReply #919 Posted: 17-Jul-2021 at 11:29

Tamu kade sto nema velosipedska pateka se vozi pokrajnata desna strana na kolovozot.
Back to Top
stef4o View Drop Down
Moderator Group
Moderator Group
Avatar

Joined: 20-Oct-2015
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 19665
  Quote stef4o Quote  Post ReplyReply #920 Posted: 28-Jul-2021 at 10:07
ВОДНО ЌЕ ДОБИЕ И НАДОЛНА ВЕЛОСИПЕДСКА ПАТЕКА ЗА ЦЕЛОСНО ОДВОЈУВАЊЕ НА ПЕШАЦИТЕ ОД ВЕЛОСИПЕДИСТИТЕ

На Водно кон почетокот на наредниот месец ќе почне изведбата на втората планинска велосипедска патека во рамките на проектот „Велосипедски парк Водно“. Откако лани во октомври беше пуштена во употреба нагорната патека, сега ќе се изведе и надолна, со што велосипедистите ќе можат да се качат до Средно Водно и да се симнат без да имаат контакт со пешаците.

„Со ова, се комплетира трасата Скопје – Средно Водно – Скопје и велосипедистите ќе можат да се искачат на Водно и спуштат безбедно низ шума без никаков контакт со друг тип на сообраќај. Новата планинска велосипедска патека ќе биде околу 3,6 километри долга и истата е предвидено да ја прати природната конфигурација на теренот, без да ја нарушува природната средина. Со просечна стрмнина од 6%, патеката е спаѓа во таканаречената семејна категорија или безбедна за употреба од страна на сите генерации. Исто како и на првата Пионерска патека којашто е наменета за нагорно движење, ќе биде поставена соодветна сигнализација со цел да се означи нејзината намена и насока на движење“, вели Марко Тодоров раководител на Секторот за локален економски развој на Град Скопје.

Изведбата на првата патека како што велат од Град Скопје придонесе да се зголеми безбедноста бидејќи велосипедистите се движеа низ исти рути со пешаците, па често се случуваа несреќи.

„Во иднина, предвидуваме изведба на уште неколку патеки од сличен тип во делот помеѓу Средно Водно и врвот Крстовар. Тука, се надеваме на големо задоволство кај ентузијастите кои посериозно се занимаваат со овој спорт, е предвидена и сертифицирана надолна велосипедска патека од поекстремен карактер и можност за ставање на Водно и Скопје на мапата на професионалниот планински велосипедизам, преку одржување на интернационални натпревари“, додава Тодоров.

Патеката ќе ја изведува фирмата „Алианс АСЕ“ од Љубљана, Словенија, експерти за планински велосипедизам со 10 годишно искуство кои работеле на вакви патеки во преку 50 дестинации низ светот. Ќе чини околу 100.000 евра.

https://sdk.mk/index.php/dopisna-mrezha/vodno-ke-dobie-i-nadolna-velosipedska-pateka-za-tselosno-odvojuvane-na-peshatsite-od-velosipedistite/
Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  <1 4445464748 49>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down



This page was generated in 0.285 seconds.

Copyright ©2007 - 2024  build.mk

Коментарите на форумот претставуваат лично мислење на нивните автори и не претставуваат официјален став на build.mk.