build.mk Homepage
Forum Home Forum Home > Главни теми > Инфраструктура > Градска инфраструктура
  Active Topics Active Topics
  FAQ FAQ  Forum Search   Register Register  Login Login

Булевар Србија

Bookmark and Share
 Post Reply Post Reply Page  123 19>
Author
Message Reverse Sort Order
  Topic Search Topic Search  Topic Options Topic Options
Cloverstack View Drop Down
Admin Group
Admin Group
Avatar

Joined: 01-Sep-2007
Location: Скопје
Online Status: Offline
Posts: 12453
  Quote Cloverstack Quote  Post ReplyReply #1 Topic: Булевар Србија
    Posted: 17-Apr-2020 at 21:54


Да, тоа меѓу Драчево и Сарај е „јужен булевар“ токму онака како што е зацртан во сите планови.

А ново е тоа црвеното. Тоа е нов влез во градот, и истовремено логично комплетирање на автопатски полупрстен околу Скопје. Освен што е клучно долгорочно решение за растоварување на булевар Србија, тоа ќе овозможи и значително поголема корист од сегашната скопска обиколница и ред други бенефити.

И пак да нагласам, ова моево решение во поглед булевар Србија е сепак поинфериорно отколку предлогот на mladen_s


Back to Top
The Wild Boy View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 19-Jan-2020
Online Status: Offline
Posts: 491
  Quote The Wild Boy Quote  Post ReplyReply #2 Posted: 17-Apr-2020 at 21:40
Originally posted by Cloverstack

Originally posted by The Wild Boy


Ти го ѕирнав решението, и убаво се тоа, него делот под водно, кај што ќе поминува овој автопат од твоето решение, сигурно ќе искочат активисти и ќе се побунат ако се решат да ја изградат оваа обиколница.
Тули така да се исечат доста дрвја а никој да не се побуни...


Новост во предлогот е само поврзувањето на Јужен Булевар со скопската обиколница. На мапата подолу тоа е само сегментот обележан со црвено. Сето останато е веќе изградено или е планирано, а е веќе дел од сета релевантна планска документација:
- Просторен план на Скопје
- Генерален урбанистички план на Скопје
- сите релевантни Детални урбанистички планови






Истото се однесува и за планот на mladen_s , само што неговиот предлог за спојката е подиректен (од Пинтија, покрај Лисиче, директно кон клучката Хиподром.).

Така да ако се има волја и малку разум, ова воопшто не е нереално решение. Ако гледаме и чисто од еколошки аспект, има и позитивни и негативни страни, но моменталната состојба секако е неодржлива, а сегашните планови се неадекватни.



Ааа чекај, ти мислиш на тоа дека веќе има улици/булевари на тоа што го обележс, а ова во црвеното ќе биде или булевар или автопат, додавајќи уште еден влез во градот, така?
Јас па мислев дека мислиш на тоа идеата ти била за автопатска обиколница...
Back to Top
Cloverstack View Drop Down
Admin Group
Admin Group
Avatar

Joined: 01-Sep-2007
Location: Скопје
Online Status: Offline
Posts: 12453
  Quote Cloverstack Quote  Post ReplyReply #3 Posted: 17-Apr-2020 at 21:36
Originally posted by The Wild Boy


Ти го ѕирнав решението, и убаво се тоа, него делот под водно, кај што ќе поминува овој автопат од твоето решение, сигурно ќе искочат активисти и ќе се побунат ако се решат да ја изградат оваа обиколница.
Тули така да се исечат доста дрвја а никој да не се побуни...


Новост во предлогот е само поврзувањето на Јужен Булевар со скопската обиколница. На мапата подолу тоа е само сегментот обележан со црвено. Сето останато е веќе изградено или е планирано, а е веќе дел од сета релевантна планска документација:
- Просторен план на Скопје
- Генерален урбанистички план на Скопје
- сите релевантни Детални урбанистички планови






Истото се однесува и за планот на mladen_s , само што неговиот предлог за спојката е подиректен (од Пинтија, покрај Лисиче, директно кон клучката Хиподром.).

Така да ако се има волја и малку разум, ова воопшто не е нереално решение. Ако гледаме и чисто од еколошки аспект, има и позитивни и негативни страни, но моменталната состојба секако е неодржлива, а сегашните планови се неадекватни.



Edited by Cloverstack - 17-Apr-2020 at 21:37
Back to Top
alexsend View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 11-May-2011
Location: Скопје, Центар
Online Status: Offline
Posts: 2083
  Quote alexsend Quote  Post ReplyReply #4 Posted: 17-Apr-2020 at 21:12
Еј супер фотки! Толку време сакам да поминам таму да видам што има
Јас Скопје никогаш не сум го замислувал вака.
Back to Top
Staro Skopje View Drop Down
Senior Member
Senior Member


Joined: 07-May-2013
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 2692
  Quote Staro Skopje Quote  Post ReplyReply #5 Posted: 17-Apr-2020 at 20:30
Слики од мостот што го споменав, од јули лани. Го користат камиони од фирмите наоколу
















Edited by Staro Skopje - 17-Apr-2020 at 20:31
Градот убав никна, но го откорнаа
Back to Top
The Wild Boy View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 19-Jan-2020
Online Status: Offline
Posts: 491
  Quote The Wild Boy Quote  Post ReplyReply #6 Posted: 13-Apr-2020 at 23:27
Originally posted by Cloverstack

Originally posted by FiLo

Дали овој булевар некогаш во иднина би станал булевар целосно со три ленти ?
Барем од потегот на раскрсницата кај Цементара па се до Автокоманда бидејки дел од коловозот е со три ленти, па потоа со две, па пак три.

Сепак доста оптеретен булевар е, го користам секојдневно и има доста гужви


Од цементара до мостот близнак не е проблем да се прошири на деловите каде што нема двоен профил со по три ленти, а такво проширување ќе има и значаен ефект, особено на сегментот помеѓу булеварите Јане Сандански и АСНОМ. Така да не се сомневам дека ова ќе биде направено во иднина.

Но проблем е од мостот близнак до клучката Естекада во Автокоманда. Прво е мостот со профил 2х2, потоа има два железнички надвозници што ја ограничуваат ширината на булеварот на 2х2 и конечно самата клучка Естекада е со таков профил на пристапите. Целосно проширување на овој сегмент е нерационално, но на крстосниците, таму каде што има потреба може да се додадат дедицирани ленти за вртење лево и десно. Со тоа може да се зголеми проточноста и капацитетот на целиот сегмент.

Сепак, закрченоста на булевар Србија влече корен од еден друг проблем. Имено мостот близнак е единствена сериозна сообраќајна врска на целиот југоисточен со целиот североисточен дел на градот. Исто така по мостот поминува практично целиот сообраќај од југоисточниот дел на градот кон клучката Хиподром и сите правци понатаму. За овие сообраќајни текови би требало да се изведе пологична и поекономична алтернатива. Уште пред 9 години на форумов имам презентирано можно решение, а друг форумаш (mladen_s) на тоа се надоврза со според мене уште подобар предлог:

http://www.build.mk/forum/forum_posts.asp?TID=84&PID=119152#119152


Во секој случај гужвите се навистина ужасни и веќе мора да се мисли на долгорочно решение (затоа што реализацијата на решението дури и во најдобар случај ќе земе многу време). Но дури и веќе и да се градеше такво решение, непростливо е зошто не се преземаат едноставни мерки кои веднаш ќе дадат резултати. Крстосницата на булевар Србија и булевар АСНОМ од страна на Ново Лисиче е затворена веќе пола година, а семафорите не се препрограмирани и работат по старо. Сосема непотребно се прави дополнителна гужва, се троши гориво, се троши време, се загадува воздухот. Ако се помножи бројот на возила што дневно поминува тука со деновите колку што крстосницата функционира вака, ќе се дојде до некоја замашна загуба. Сето тоа затоа што некои тиквари платени од даночни приходи не си ја вршат работата!



Edit: Бриши го претходниот пост, оти ми се багна нешто при реплицирање.
Ти го ѕирнав решението, и убаво се тоа, него делот под водно, кај што ќе поминува овој автопат од твоето решение, сигурно ќе искочат активисти и ќе се побунат ако се решат да ја изградат оваа обиколница.
Тули така да се исечат доста дрвја а никој да не се побуни...
Back to Top
Staro Skopje View Drop Down
Senior Member
Senior Member


Joined: 07-May-2013
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 2692
  Quote Staro Skopje Quote  Post ReplyReply #7 Posted: 13-Apr-2020 at 21:59
За дополнително растеретување на сообраќајот, предлагам изградба и на булевар Петка, кој од бул. Февруарски Поход, преку последна петка, ќе го премине Вардар и ќе се спои со бул. Лисичка и ул. Маџари.


Како би се овозможила подобра конекција на Лисиче и бул. Лиска со централниот и западниот дел на градот, бул. АСНОМ треба да се продолжи.


За нормален проток на сообраќајот во и преку Лисиче, нужна би била изградба и на нови улици. Бул. Февруарски Поход треба да се спои со ул. Гаврил Константиновиќ, а бул. Видое Смилевски Бато со (не можам да најдам име на улицава???). Делот од бул. ФП со спојката на штотуку споменатите би служел како помошно уличе. Од бул. Борис Трајковски и с. Усје, преку каналот Усје, би се пуштила нова улица која ќе се спои со ул. Ѓорѓи Крапчев. Потребни би биле и некои корекции.


Сообраќајот додатно би се подобрил со изградба на Јужен Булевар, од клучката кај Тутунски до бул. Србија. Оттаму како улица би продолжил до бул. Лисичка.


На југоисток, од погоре споменатата раскрсница би се изградил уште еден пат кон Драчево, кој може да го замени сега регионалниот по бул. Борис Трајковски и ул. Јустинијан Први. Тој би ја следел трасата на пругата и би се споил со сегашниот регионален пат по селото Моране.


Овој дел од градот би се споил со автопатот преку регионалниот пат кој води преку Долно Лисиче. По преминувањето на реката Вардар, регионалниот пат би се коригирал и продолжил на север, помеѓу селата Трубарево и Јурумлери, и би се приклучил на автопатот. Мал дел од сегашниот пат целосно би ја сменил трасата, а друг би се реконструирал.


Edited by Staro Skopje - 13-Apr-2020 at 22:00
Градот убав никна, но го откорнаа
Back to Top
Staro Skopje View Drop Down
Senior Member
Senior Member


Joined: 07-May-2013
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 2692
  Quote Staro Skopje Quote  Post ReplyReply #8 Posted: 13-Apr-2020 at 21:59
Во иднина би можело да се размислува за изградба на 3 нови булевара, проширување на мостот источно од Горно Лисиче, изградба на нов кај последна петка, преместување на регионалниот пат кон Зелениково и нивно поврзување со идниот Јужен Булевар, изградба на нов регионален пат меѓу Трубарево и Јурумлери и довршување на новиот комплекс со помошни улици. Со ова драстично би се намалила гужвата на потегот од паркот Јане Сандански до АСУЦ, би се подобрила конекцијата на источниот дел од градот и отвориле можности за развој на станбени населби и индустриски зони.
Дебела линија - автопат и урбан автопат; средна - булевар; тенка - улица.
Зелено - постоечко; жолто - потреба од доградба; црвено - моментално не постои.
Таргет квадрат - клучка; таргет круг - семафор; круг - кружен тек.


Во делот кај Лисиче, предлагам изградба на нов булевар [за илустративни потреби (зип) нека се вика Лисичко], кој ќе започнува кај сегашните семафори за влез во Пинтија (наместо патот 1523), а движејќи се на североисток би поминувал низ Охис, потоа со два надвозника - веднаш до фабриката и во Горно Лисиче - би ја преминал пругата. Од таму ја следи железничката траса, па врти лево накај Маџари.


Од Маџари продолжува право, низ населбата Триангла (сегашни улици Вера Радосављевиќ и Перо Наков), кај Бриколаж се сече со бул. Киро Глигоров и долж пругата продолжува низ Ќерамидница. Пред саемот врти на југ и се поврзува со булеварот АСНОМ/ВМРО кој сега се гради (односно точно во овој дел, ќе се гради), а на север, преку во иднина проширениот бул. Интернационални Бригати, се поврзува со урбаниот автопат.


Во Маџари булеварот е повлечен подалеку од пругата и оди низ куќите за да се остави простор за клучка за поврзување со другиот булевар со мост (зип бул. Петка) и ул. Маџари. Ќе се направи поврзување и со улицата која води кон Хиподромот и, потаму, Илинден. Перо Наков се продолжува за да се спои со булеварот.


Улицата Петнаесетти корпус се продолжува преку пругата, па оваа слепа уличка во иднина ќе биде уште едно поврзување на Ченто со комплексот кај бивши саем и понатаму Центар.
Градот убав никна, но го откорнаа
Back to Top
alexsend View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 11-May-2011
Location: Скопје, Центар
Online Status: Offline
Posts: 2083
  Quote alexsend Quote  Post ReplyReply #9 Posted: 11-Apr-2020 at 18:13
Лошо е што од населбата Пинтија од Цементара нема никаква конекција со Лисиче/Аеродром. А вртењето кај Пинтија на 1523 е многу лошо, тесно, несоодветно...
Нели може да се пробие улица низ ОХИС...
Јас Скопје никогаш не сум го замислувал вака.
Back to Top
Staro Skopje View Drop Down
Senior Member
Senior Member


Joined: 07-May-2013
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 2692
  Quote Staro Skopje Quote  Post ReplyReply #10 Posted: 11-Apr-2020 at 17:11
Брза и поевтина варијанта би била активација на мостот источно од Горно Лисиче. Изграден е пред неколку децении, во добра состојба е, а по него поминува и пруга што значи не е потребена сериозна реконструкција. Со ова би се споиле улиците Горно Лисиче, Ѓорѓи Крапчев и Божин Николов - Силни од десната страна на Вардар со Перо Наков од левата, а со тоа и индустриските зони во Пинтија и Гази Баба, а населбите Драчево, Пинтија и Лисиче со Маџари:

Со зелено се означени постоечки улици, со жолто улици што допрва треба да се направат. Имајќи предвид дека се работи за околу 2.7 километри улици на релативно лесен терен, верувам дека проектов може да се реализира и за помалку од една година. Ова би било, како што напоменав, краткорочно, брзо и евтино полу-решение зашто користи и улички со ширина од ~5 метра во населени места и не би било сосема соодветно за камиони.


Во рок од 2 години би можела да се дополни инфраструктурата за да одговара на потребите со изградба на улица со надвозник од Р1523 (Охис) до ул. Горно Лисиче, поврзување на Вера Радосављевиќ со Благоја Стефковски и патот накај Илинден и уште едно поврзувње на двете улици во Маџари (црвено). Можеби би било потребно поставување на семафори (точки). Во средна иднина (5-10 години) може да се размислува и за изградба на булевари согласно ГУП-от.



Edited by Staro Skopje - 11-Apr-2020 at 17:11
Градот убав никна, но го откорнаа
Back to Top
Cloverstack View Drop Down
Admin Group
Admin Group
Avatar

Joined: 01-Sep-2007
Location: Скопје
Online Status: Offline
Posts: 12453
  Quote Cloverstack Quote  Post ReplyReply #11 Posted: 11-Apr-2020 at 16:19
Originally posted by FiLo

Дали овој булевар некогаш во иднина би станал булевар целосно со три ленти ?
Барем од потегот на раскрсницата кај Цементара па се до Автокоманда бидејки дел од коловозот е со три ленти, па потоа со две, па пак три.

Сепак доста оптеретен булевар е, го користам секојдневно и има доста гужви


Од цементара до мостот близнак не е проблем да се прошири на деловите каде што нема двоен профил со по три ленти, а такво проширување ќе има и значаен ефект, особено на сегментот помеѓу булеварите Јане Сандански и АСНОМ. Така да не се сомневам дека ова ќе биде направено во иднина.

Но проблем е од мостот близнак до клучката Естекада во Автокоманда. Прво е мостот со профил 2х2, потоа има два железнички надвозници што ја ограничуваат ширината на булеварот на 2х2 и конечно самата клучка Естекада е со таков профил на пристапите. Целосно проширување на овој сегмент е нерационално, но на крстосниците, таму каде што има потреба може да се додадат дедицирани ленти за вртење лево и десно. Со тоа може да се зголеми проточноста и капацитетот на целиот сегмент.

Сепак, закрченоста на булевар Србија влече корен од еден друг проблем. Имено мостот близнак е единствена сериозна сообраќајна врска на целиот југоисточен со целиот североисточен дел на градот. Исто така по мостот поминува практично целиот сообраќај од југоисточниот дел на градот кон клучката Хиподром и сите правци понатаму. За овие сообраќајни текови би требало да се изведе пологична и поекономична алтернатива. Уште пред 9 години на форумов имам презентирано можно решение, а друг форумаш (mladen_s) на тоа се надоврза со според мене уште подобар предлог:

http://www.build.mk/forum/forum_posts.asp?TID=84&PID=119152#119152


Во секој случај гужвите се навистина ужасни и веќе мора да се мисли на долгорочно решение (затоа што реализацијата на решението дури и во најдобар случај ќе земе многу време). Но дури и веќе и да се градеше такво решение, непростливо е зошто не се преземаат едноставни мерки кои веднаш ќе дадат резултати. Крстосницата на булевар Србија и булевар АСНОМ од страна на Ново Лисиче е затворена веќе пола година, а семафорите не се препрограмирани и работат по старо. Сосема непотребно се прави дополнителна гужва, се троши гориво, се троши време, се загадува воздухот. Ако се помножи бројот на возила што дневно поминува тука со деновите колку што крстосницата функционира вака, ќе се дојде до некоја замашна загуба. Сето тоа затоа што некои тиквари платени од даночни приходи не си ја вршат работата!




Edited by Cloverstack - 11-Apr-2020 at 16:23
Back to Top
FiLo View Drop Down
Senior Member
Senior Member


Joined: 26-Apr-2015
Online Status: Online
Posts: 124
  Quote FiLo Quote  Post ReplyReply #12 Posted: 11-Apr-2020 at 15:02
Дали овој булевар некогаш во иднина би станал булевар целосно со три ленти ?
Барем од потегот на раскрсницата кај Цементара па се до Автокоманда бидејки дел од коловозот е со три ленти, па потоа со две, па пак три.

Сепак доста оптеретен булевар е, го користам секојдневно и има доста гужви
Back to Top
Џоле View Drop Down
Moderator Group
Moderator Group
Avatar

Joined: 23-Apr-2013
Location: Скопје
Online Status: Offline
Posts: 15018
  Quote Џоле Quote  Post ReplyReply #13 Posted: 03-Nov-2019 at 16:05








За сè има вторпат
Back to Top
Џоле View Drop Down
Moderator Group
Moderator Group
Avatar

Joined: 23-Apr-2013
Location: Скопје
Online Status: Offline
Posts: 15018
  Quote Џоле Quote  Post ReplyReply #14 Posted: 25-Oct-2019 at 08:18
Сликано пред два дена од патот за Сончев Град на Водно:





За сè има вторпат
Back to Top
stef4o View Drop Down
Moderator Group
Moderator Group
Avatar

Joined: 20-Oct-2015
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 19539
  Quote stef4o Quote  Post ReplyReply #15 Posted: 22-Aug-2019 at 06:28
Колку време треба да се изгради кружен тек? - Кружниот тек во Кисела Вода рекордер

4 години се гради кружниот тек во Кисела Вода. Нема никакви ознаки, знаци ниту пак тротоар и пешачки премин. Шахтите над коловозот сериозно пречат при минување со автомобил а приклучните улички на кружниот, не се довршени воопшто. Граѓаните се револтирани и стравуваат за својата безбедност.

Реагираат дека фекалии се разлеваат по улицата од Припор и се шири неподнослива реа.

Лани властите од локално и централно ниво најавуваа целосно завршување на кружниот ток. Но, тоа не се случи ниту по една година. Од градот Скопје велат дека кружниот тек е пуштен во функција но без да биде целосно завршен бидејќи се уште не се решени имотно правни спорови.



https://sitel.com.mk/kolku-vreme-treba-da-se-izgradi-kruzhen-tek-kruzhniot-tek-vo-kisela-voda-rekorder
Back to Top
alexsend View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 11-May-2011
Location: Скопје, Центар
Online Status: Offline
Posts: 2083
  Quote alexsend Quote  Post ReplyReply #16 Posted: 03-Aug-2019 at 16:52
Аууууу зарем.
Јас Скопје никогаш не сум го замислувал вака.
Back to Top
stef4o View Drop Down
Moderator Group
Moderator Group
Avatar

Joined: 20-Oct-2015
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 19539
  Quote stef4o Quote  Post ReplyReply #17 Posted: 03-Aug-2019 at 09:57
(Фото) Заврши слаломот меѓу шахти: Жителите на Кисела Вода возат по новиот булевар



Скопјани денеска празнично возат целосно асфалтираната коловозна лента од новопроектираниот булевар, продолжение на булеварот Србија кој се протега од крстосницата кај Цементарницата до последната станица на автобусот со број 24.



Жителите на населбата се надеваат дека по празниците булеварот целосно ќе биде комплетиран. Со тоа ќе заврши и дисциплинскиот слалом меѓу шахтите кои беа опасност за автомобилите.

Изградбата на булеварот започна пред скоро четири години, но заглави поради проблеми со имотно-правни односи и е долг околу еден километар.

https://24info.mk/фото-заврши-слаломот-меѓу-шахти-жител/
Back to Top
Théoden View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 31-May-2018
Location: Р. Македонија
Online Status: Offline
Posts: 528
  Quote Théoden Quote  Post ReplyReply #18 Posted: 12-Apr-2019 at 11:10
Напишав негде дека од сите најавени нови сообраќајни проекти на Шилегов (трите моста на Вардар, бул. Словенија, бул. Хрватска итн.) само еден ако почне да се реализира пред крајот на мандатот треба да сме задоволни. Ќе излезе дека не само што нема да почнат туку ни почнатите нема да ги завршат.
Back to Top
ironm View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 07-Jun-2018
Location: Frankfurt
Online Status: Offline
Posts: 886
  Quote ironm Quote  Post ReplyReply #19 Posted: 12-Apr-2019 at 09:12
Има и друг сегмент во целиот муабет, а тоа дека голем број на проекти од Коце беа поддржани со државни пари (или како што популарно го нарекуваат кај нас во соработка со владата), инаку немаше да се реализираат само со буџетот на град Скопје во тој временски рок. Сдсм пренасочи околу 15 милиони евра годишно во центрите за рамномерен регионален развој од 2017 год, па сега Скопје помалку добива. Исто така само една градежна сезона е помината откако е Шилегов на власт, а не 2 како погоре што е спомнато. Во секој случај убаво е да се врши притисок врз него и да се напаѓа за неостварени проекти, така треба со сите политичари да е. Јас како поголем бенефит го гледам да се остварат неговите најави за смарт Скопје, отколку проширување/пробивање на некој булевар.
Back to Top
гитардемон View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 19-Feb-2008
Online Status: Offline
Posts: 5422
  Quote гитардемон Quote  Post ReplyReply #20 Posted: 11-Apr-2019 at 23:42


Ако зборуваме за идеи, Шилегов има многу понапредни идеи. Блокирање на Водно за сообраќај (попушти под притисок на крајот), нови улици/тунели/мостови, зелено Скопје, велосипедски патеки.

Но ако зборуваме за реализација, Коце успеа да исполни многу повеќе ветувања.

Сепак, ако зборуваме за долгорочни визии, не треба да се задоволуваме само со брзо исполнување на проектите. Ако Петре успее да го изреализира зацртаното, Скопје навистина ќе стане подобар град (ако не е само про-форма, туку навистина се направи правилно). А ако Коце ги реализира сите проекти, Скопје ќе остане таму каде што е. Широки булевари и уште погуст сообраќај не значат ништо.

Е сега да видиме, нели брза кучка слепи кучиња раѓа, ама па бавна кучка можно е ич да не раѓа.
Arguing on the internet is like running at the special olympics. Even if you win, you're still retarded.
Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  123 19>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down



This page was generated in 0.188 seconds.

Copyright ©2007 - 2024  build.mk

Коментарите на форумот претставуваат лично мислење на нивните автори и не претставуваат официјален став на build.mk.