build.mk Homepage
Forum Home Forum Home > Главни теми > Урбани прашања > Јавен превоз
  Active Topics Active Topics
  FAQ FAQ  Forum Search   Register Register  Login Login

Такси превоз

Bookmark and Share
 Post Reply Post Reply Page  <1 45678 16>
Author
Message
  Topic Search Topic Search  Topic Options Topic Options
Дуле View Drop Down
Groupie
Groupie
Avatar

Joined: 17-Jul-2009
Online Status: Offline
Posts: 0
  Quote Дуле Quote  Post ReplyReply #101 Posted: 13-Oct-2010 at 17:33
Таксистите на потстрижување



Градот одреди и дрес-код: такси-возачот мора да е чист, потстрижен, избричен, со чиста облека, културно да се однесува, не смее да пуши во возилото, а лете не може да вози со шортс или маичка без ракави

Од јануари 2012 година, такси-возилата во Скопје конечно ќе добијат унифициран изглед. Предлог-одлуката за автотакси-превозот, која конечно ќе се најде на дневен ред пред Советот на Град Скопје, предвидува сите да бидат во една боја. Исто така, сите таксисти ќе мора да издаваат фискални сметки, а во возилото на видно место треба да ја истакнат лиценцата, потпишана од градоначалникот Коце Трајановски. Мора да бидат уредни и културни.

- Такси-возачот кога работи мора да е чист, потстрижен, избричен или со негувана брада и мустаќи, со чиста облека, да се однесува културно и достоинствено кон патниците и не смее да пуши во возилото. Лете не може да вози облечен во куси пантолани, шортс, маичка без ракави. Не смее да вози гол до појасот и бос, Градот одреди т.н. дрес-код за таксистите.

На оваа одлука се чекаше долго, бидејќи такси-групациите постојано наоѓаа забелешки и протестираа. Градската власт очекува да воведе ред во хаосот кој владее со години и кој го создаваат нелегалните таксисти во Скопје, чија точна бројка никој не ја знае, но се претпоставува дека е околу 5.000, односно двојно од легалните.

Бојата на возилата ќе биде бела, освен предната или задната хауба, кои ќе бидат бојосани жолто. Ќе имаат и жолта табла, дадена од Градот, на која со црни букви ќе пишува „taxi“. Сите останати одредби ќе стапат во сила 60 дена од нејзиното објавување во „Службениот гласник на Град Скопје“.

Фиксно ќе бидат одредени и такси-стојалиштата, а не како досега, кога секој создаваше станица каде што ќе посака. Максималниот број лиценцирани таксисти е утврден на 3.000. Ќе поевтини т.н.старт - од 50 на 40 денари, а за секој изминат километар цената ќе се покачи од 20 на 25 денари.

- Во многу случаи цената за километар сега е флексибилна, некаде 20, на друго место 22 денара бидејќи многу такси-компании сами си ја одредуваат, а за тоа никој не ги казнува, што придонесува за уште поголем хаос - вели таксистот Иван Ј..

Дозволеното рекламирање ќе се ограничи само на предни и задни врати, на светлосна табла на покривот, како и на потпирките на предните седишта.

Дали правилата се почитуваат, ќе надгледува администрацијата на Градот, во чиј делокруг се работите од областа на автотакси-превозот. Инспекциски надзор ќе вршат овластени инспектори за патен сообраќај. За непочитување на оваа одлука, таксистите ќе се казнуваат според Законот за превозот во патниот сообраќај.

Јорданка Ивановска


Групациите против унифицирање на бојата на возилата

Претседателот на Групацијата за автотакси-превоз при Стопанската комора на Македонија, Сашо Рајчановски, е задоволен од првичните сознанија за предолг-одлуката за такси-превоз. Сепак, смета дека бојата и таблата не треба да бидат исти за сите компании заради препознатливост.

- Денес ќе имаме средба со членовите на Групацијата. Материјалот ќе им биде поделен, а нашиот официјален став ќе биде дополнително соопштен на јавноста. Од првичните информации што ги имам, некои наши предлози се прифатени. Јас предлогот го немам темелно прочитано, но не се сомневам дека е добар бидејќи долго се подготвуваше - изјави Рајчановски. Тој додаде дека како групација соработувале со Градот.

И Марјан Спасовски од Групацијата на автотакси-превоз при Регионалната комора на Град Скопје вели дека, главно, се задоволни.

- Вклучени бевме при подготовката на одлуката. Се' уште ја немам добиено конечната верзија, но поголем дел од нашите забелешки и предлози се прифатени - вели Спасовски. И од оваа групација не се согласуваат со исти боја и табла, која ќе ја издава Градот. Имаат забелешки и за новата цена.

- Ќе ја прифатиме само ако Градот гарантира дека ќе најде начин да се запрат оние што нема да ја применуваат - порача тој. (А.П.)
Back to Top
Дуле View Drop Down
Groupie
Groupie
Avatar

Joined: 17-Jul-2009
Online Status: Offline
Posts: 0
  Quote Дуле Quote  Post ReplyReply #102 Posted: 13-Oct-2010 at 17:37
Се е супер, али неможе ли да се убрза работава?
Back to Top
lslcrew View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 14-Jan-2008
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 10988
  Quote lslcrew Quote  Post ReplyReply #103 Posted: 13-Oct-2010 at 18:03
Пак кукање. Овдека мора инвазивно на мускули да се професионализира дејноста таксист. Мора да почне слој по слој да се средува транспортот во Македонија. До кога ќе биде сектор за купување социјален мир и учесник во сивата економија. Подобро 3000 нормални, одколку 10000 "шиткачи" и "тезгари". И во Охрид префарбувањето беше болна точка, и тука ќе биде, не е тоа ништо ново. Само да им биде јасно на таксистите и здруженијата, дека порано или подоцна ќе си легнат на брашното и ќе треба да ги спроведат одлуките, а што порано ги прифатат толку помалку "болно" за нив. Кога можеше оваа држава да протурка еден закон против пушење и овој народ  како-така да го прифати, може 3000 таксисти да се средат без проблем. И да престанат да си играат инспекција и да поставуваат услови и да бараат гаранции дека ќе се запрат оние што нема да ја применуваат. Ги поддржувам во потребата да се почитува од сите, но нека ги остават градските власти да си вршат работа како сметаат дека треба. Нека не бидат како оној што држеше трафика на Илинденска па изиграваше инспекција и толкуваше урбанистички план му кажа на градот дека не треба улица да прави, туку паркинг, а него лично тоа не го тангира и така треба да се тргне. Така и тука. Вакво поставување услови во работата на градските власти само кочи, што побрзо ја применат одлуката, толку побрзо ќе придонесат и кај други да се примени.
Back to Top
Supervisor View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 28-Jan-2008
Location: skopje
Online Status: Offline
Posts: 1220
  Quote Supervisor Quote  Post ReplyReply #104 Posted: 13-Oct-2010 at 19:26
Фала богу редно е да се унифицираат и да се воведе ред. Навистина со децении наназад во оваа сфера владееше и владее хаос диви возачи без лиценци. Со унификацијата такси превозот ќе добие еден препознатлив и модерен лик за Скопје. Во однос на поскапувањето полека доаѓаат времињата кога такси превозот ќе стане луксуз што повторно ја поддржувам оваа идеја пред се повеќе ќе се користи јавен превоз ќе има помалку такси возила и нормално помалку возила. Тука има многу придобивки али на крај све се сведува на свеста.
NewYork-London-Paris-Moscow-Tokyo-Skopje
Back to Top
Дуле View Drop Down
Groupie
Groupie
Avatar

Joined: 17-Jul-2009
Online Status: Offline
Posts: 0
  Quote Дуле Quote  Post ReplyReply #105 Posted: 13-Oct-2010 at 19:56
Јас пример што сум видел во Будимпешта, таму таксистите сите во одела, стрикно Мерцедеси или Шкоди имаше, позади на стаклото огромна самолеплива лиценца, нешо жолта боја беше, и нормално стакло што го одделува возачот со патникот. Но, колку што знам, во појаките земји таксито е луксуз, односно се знае кој се вози у такси, а кој се вози по автобуси и трамваи и ред ствари... тоа е друга работа веќе. Но, да се знае мајко му кој те вози у такси а не вака влагаме кај кого стигаме, возат као нездрави ! и плус да се направи едно место кај што сите таксисти ќе се собираат ! во Бисер пример кај Прч, треба ли автобус да застане да остави/собере патници тоа е лудница значи !
Back to Top
theMac3donian View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 30-Mar-2010
Online Status: Offline
Posts: 306
  Quote theMac3donian Quote  Post ReplyReply #106 Posted: 16-Oct-2010 at 14:21
НЕ СЕ РЕШАВА ПРОБЛЕМОТ СО ИСТА БОЈА И ТАБЛА
 
Зошто да имаме сите исти табли? Па, не дај боже да изгубите паричник нема шанси да си го најдете доколку сите коли се унифицирани. Кога ќе почнеме да учиме од туѓите грешки? Во ред е да се среди состојбата со дивите таксисти, ама не на ваков начин. Ако не, зошто не стават налепници на сите, или табличките кои веќе ги имаме нека бидат, на пример, во зелена боја, па така ќе се знае кој е легален, а кој не. Зошто не сакаат да се знае кој од која компанија е? Со тоа им се скратува правото на муштериите да знаат што производ и услуга добиваат, вели Сашо Рајчиновски, претседател на Групацијата на автотакси-превоз при Стопанската комора  
 
%20  
Ако не знаеш што да работиш, најлесно е да станеш таксист - ова беше една од омилените реченици на сите невработени и вработени, односно на сите оние што сакаа чесно да си го заработат парчето леб или, пак, да добијат некој денар плус за да ги покријат месечните трошоци. Меѓутоа, со последната одлука за такси-превозот, ваквата синтагма престанува да важи.

Со новите решенија на градските власти само им се нанесува штета на скопјани и на такси-превозниците, е ставот на сите инволвирани во овој бизнис.

Сашо Рајчиновски, претседател на Групацијата на автотакси-превоз при Стопанската комора на Македонија, смета дека одлуката во одредена мера е солидна, меѓутоа за цената, бојата и таблите на такси-возилата смета дека се прави огромна грешка.

- Градот одлуката ја донесе во консултација со нас, ама во однос на цената, бојата и таблите не бевме консултирани. Ние немавме шанса да реагираме навреме зашто предлог-одлуката ја добивме пред неколку дена. Зошто да имаме сите исти табли. Па, не дај боже да изгубите паричник нема шанси да си го најдете доколку сите коли се унифицирани. Кога ќе почнеме да учиме од туѓите грешки? Во ред е да се среди состојбата со дивите таксисти, ама не на ваков начин. Ако не, зошто не стават налепници на сите, или табличките кои веќе ги имаме нека бидат, на пример, во зелена боја, па така ќе се знае кој е легален, а кој не. Зошто не сакаат да се знае кој од која компанија е. Со тоа им се скратува правото на муштериите да знаат што производ и услуга добиваат. Не се решава проблемот со иста боја и табла. Само со една налепница на градот може сé да се реши и готово. Па, има компании кои веќе 20 години се со заштитена боја. И сега треба да ја менуваат. Тоа е исто како да се донесе закон да се смени бојата на „кока-кола“. Па, луѓето веќе нема да знаат каков сок пијат. Зошто да биде едноставно кога може да биде комплицирано - прашува Рајчиновски.

Во моментов во градот има околу 30 такси-компании, а циркулираат околу 4.000 такси-возила, од кои само 700 ги имаат потребните документи за работа и кај и да е треба да ги добијат официјалните лиценци. Од градот планираат со соопштение да ги информираат и останатите такси-превозници, околу 1.500 на број, и да ги повикаат да ги поднесат потребните документи за добивање лиценца.

Сепак, што станува со останатите 1.800 таксисти кои веќе работат, особено ако се земе предвид дека властите планираат низ градот да циркулираат само 3.000 возила.

- Со ваквата одлука сакаат да ги мотивираат оние што работат без дозвола, па да си извадат лиценци. Ама тоа нема да функционира како што треба, па поголемиот број ќе се откажат и ќе останат помал број таксисти. Ние поддржуваме да се раздвојат легалните од нелегалните, меѓутоа има работи што не се во ред. Оваа цена што ја усвоија е извадена од ракав - е ставот на Рајчиновски.

Од градот, пак, велат дека бројот од предвидените 3.000 такси-возила е добиен врз основа на опсежни анализи од страна на надлежните служби, како и врз основа на компаративни анализи за бројот на возила во однос на жителите на земјите во регионов.

Таксистите незадоволни се жалат дека целиот товар ќе падне на нивниот грб - најмногу во однос на паричните средства потребни за менување на бојата, како и за останатите трошоци.

- Вака ќе имаме нови трошоци околу нагодувањето на таксиметрите, веќе нема да важи старата цена и треба да се наместат по нова. Трошоците околу бојосувањето, исто така, треба сами да ги сносиме. А и смешно е што сите ќе имаме иста боја. Што не прошетаат во Швајцарија, Австрија, да видат дека сите такси-возила се различни, секој си има боја на возило каква што сака. Сакаме ред во еснафот, не се плашиме од новите одлуки, само претходно да се спречат дивите таксисти - вели еден таксист од компанијата „Вардар“.

Марјан Спасовски, претседател на Групацијата за автотакси-превозници при Регионалната комора на градот, вели дека во просек пребојосувањето на едно возило изнесува околу 500 евра.

- Оваа цена важи за повеќето возила, меѓутоа има и такви како што е „мерцедес“, за чие пребојосување ќе треба да се платат 1.000 евра. Сé зависи од квалитетот на бојата, а и други фактори се во прашање - додава Спасовски.

Таксистите сметаат дека сето ова може да се реши со разговор и дека нема потреба од штрајкови и протести.

- Ќе чекаме одлуката да се објави во „Службен гласник“, па следната недела ќе имаме прес-конференција и ќе го кажеме нашиот став. Се залагаме за институционално решавање на проблемот и не ја поддржуваме уличната демократија. Сепак, не можеме да им забраниме да излезат на улица оние што сакаат да протестираат. А верувам дека ќе има такви, зашто речиси сите кога ја видоа одлуката беа екстремно револтирани - вели Сашо Рајчиновски.

Од градот велат дека доколку се јават проблеми, тие се расположени за компромисна одлука, како и тоа дека при креирањето на предлог-одлуката биле земени предвид предлозите на таксистите.

- Одлуката за такси-превозот во голема мера претставува компромисно решение, а во нејзината изработка беа земени предвид предлозите и сугестиите на сите засегнати страни поврзани со ова прашања. Одлуката претставува значаен исчекор во насока на сеопфатно решавање на проблемите во такси-превозот и справувањето со дивите таксисти. Ефектите од одлуката најдобро ќе се видат со почетокот на нејзината примена и доколку во тој случај се јават одредени проблеми или се увидат недостатоци, имајќи предвид дека регулирањето на такси-превозот е сложено прашање, секако дека градот би направил одредени модификации - велат од градот.

Ваква одлука советот донесе и во 2008 година, кога градоначалник беше Трифун Костовски, меѓутоа оваа последнава е во согласност со Законот за јавен превоз донесен 2009 година.
 
   
Автор: Биљана Стојановска/Сања Јачевска

Линк

--------------------------------------------------------------------------------------------------
„Па, не дај боже да изгубите паричник нема шанси да си го најдете доколку сите коли се унифицирани.“ Bash

Исто така неможам да поднесам кога вика да се „да се рашетат во Австрија и Швајцарија да видат како е...“. Па добро ќе бидеме ли некогаш доволно способни да направиме нешто различно и сами? Зарем ако е од Швајцарија и злато е? Јас ја ценам Швајцарската напредност во однос на таа „култура“, но да не забравиме дека овие се истите што ги забранија и минарињата.

Како и да е, ред треба да се има и барем во Скопје тоа може да се постигне.

Како може во Гевгелија сите таксиња да се жолти а во Богданци Бело-Зелени... така може и во Скопје.

Мислам дека најголем исход од ваков потег ќе биде или изумирање на некои такси компании или фузирање на други.

BTW
Ако гледаме „на запад“ тогаш може да кажам дека во Мелбурн сите таксиња се исти.
Има неколку такси компании и истите се распознаваат по тоа дали на нив пишува 13CABS или SilverTop. Бојата им е жолта на сите и на кровот кај што пишува TAXI го пишува и името на компанијата со доста ситни букви. (само колку при влегување во таксито да ја видиш копманијата, која исто така ја пишува и на вратата).
Единствена разлика помеѓу таксињата е бојата на кровот. На некои е жолта, на некои зелена. Но ова не е разлика во копмании, туку едноставо разлика во легалното ограничување на таксито. Односно „зелените“ кровови смеат да оперираат само во „peak-hour“ помеѓу 15 и 19 часот.


Edited by theMac3donian - 16-Oct-2010 at 14:29
(НУ)МНМБЗДИСМНВИМНЖНКР
Back to Top
mirakuliks View Drop Down
Senior Member
Senior Member


Joined: 06-Feb-2010
Location: New York
Online Status: Offline
Posts: 831
  Quote mirakuliks Quote  Post ReplyReply #107 Posted: 16-Oct-2010 at 18:04
Во Германија се сите такси возила се светло беж боја, ако веќе сака да се споредува со западна вропа.
Back to Top
гитардемон View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 19-Feb-2008
Online Status: Offline
Posts: 5422
  Quote гитардемон Quote  Post ReplyReply #108 Posted: 17-Nov-2010 at 16:00
ЗА ПОЕФИКАСНО СПРОВЕДУВАЊЕ НА НОВАТА ОДЛУКА

Градот бесплатно ќе дели такси-табли



Таксистите ќе ги добијат таблите и налепниците со бројот на возилото бесплатно, но доколку ги оштетат, ќе мора да ги платат.

Таксистите ќе добијат бесплатни табли за возилата од Град Скопје. Надлежните во Градот ја донеле ваквата одлука за да им ги намалат трошоците на таксистите и за да им го олеснат приспособувањето кон новиот правилник за такси-превоз. Секој таксист ќе добие табли и налепници за во­зилата откако ќе ја извади лиценцата за работа.

"Во тек е јавна набавка на таблите и на­лепниците со бројот на возилото, кои ќе бидат залепени на предните и на задните врати. Таксистите ќе ги добијат таблите бесплатно, но доколку ги оштетат, ќе мора да ги платат. Нивна обврска е само да ги бојадисаат возилата во бело-жолта боја и да извадат лиценца за работа, која чини 3.000 денари", велат од Град Скопје.

Сега засега ќе бидат набавени 3.000 табли, но доколку бројот на барања за вршење такси-деј­ност е поголем, ќе бидат набавени дополнителен број.
Новата одлука за такси-превоз ќе стапи на сила по Нова година. Со неа се предвидува зголему­вање на цената на такси-превозот и тоа 20 денари само за старт, а за секој километар по 25 де­нари. Па така ако досега скопјани плаќаа по 50 денари за два километра, сега ќе плаќаат по 70 денари.

Освен поскапување на превозот, со новата одлука, конечно, ќе се воведе унификација на такси-превозот. Сите возила треба да бидат бојосани во бело-жолта боја. На такси- таблите не смее да стои името на компанијата, туку само ознаката "такси". Името на такси-компанијата не смее да биде напишана никаде на возилото, туку само да стои бројот на возилото. Со одлуката се предвидува Градот да издаде само 3.000 лиценци, кои треба да стојат на прегледно место во возилото. Старите лиценци нема да важат, односно сите оние што сега имаат лиценци ќе треба да извадат нови. (А.А.)


http://vest.com.mk/?ItemID=F231B06722B37E409CF314348D316615
_______________________

Еве дознавме како ќе изгледаат такси возилата. Сè е супер, освен:

* „Ако имало поголема заинтересираност, ќе се доделеле нови лиценци“. Глупости. Се знае колку таксисти требаат, толку лиценци и ќе има.

* Никаде да не го пиши името на фирмата. Колку што знам законот вика дека името на фирмата мора да биде уредно истакнато било да си фирма за земјоделско ѓубриво, или фирма што се занимава нанотехнологија. Во случај на незадоволителна услуга, или загубен предмет, би било добро патникот да знае каде да се обрати. Навистина ќе имаат сите таксисти реден број, ама треба да се знае и фирмата. Тоа нормално, со мини/средни букви во возилото или на него, ама не со табла или џиновски натпис!

* Никаде не е наведен како критериум моторот на возилото, па воопшто и севкупниот квалитет. Со ова исто право на лиценца имаат една стара Лада и едно Порше Панамера, или еден Приус хибрид и еден дизел Мерцедес од 1992.

Edited by гитардемон - 17-Nov-2010 at 16:12
Arguing on the internet is like running at the special olympics. Even if you win, you're still retarded.
Back to Top
mitatos View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 06-Jan-2008
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 1739
  Quote mitatos Quote  Post ReplyReply #109 Posted: 17-Nov-2010 at 18:12
Овие изгледа сакаат да воспостават монопол во такси групациите, ама тешко доколку вака се краде од лиценци ,и од разни безвезни казни или даноци за истакнување на фирма или наплатување на лиценци, што е работата со тие што веке ја платиле значи ке им ја поништат,па сега други, и секој пат едно исто само да се полни буџетот, ова е срамота за градот, таксистите никогаш нема да успее градот да ги контролира,како што се некои компании кои на големо ги рекламират своите фирми ,и инвестирале над 1 милион евра, па некој сега да им го наруши бизнисот навистина е една голема глупост.
"Најлошиот град од градовите е тој што нема ред,мир и сигурност за своите граѓани" (Али ибн Еби Талиб)
Back to Top
toasumjas View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 25-Jun-2010
Location: Skopje/ljubljan
Online Status: Offline
Posts: 434
  Quote toasumjas Quote  Post ReplyReply #110 Posted: 17-Nov-2010 at 20:11
Незнам за бизнисите на некој луѓе али знам дека мора под хитно да се унифицираат сите таксисти (сосе нив и приватните аутобуси) и ко у секој нормален град да биддат у една боја или две(жолто бела). Једино што и мене ме нервира е што не гледам критериум за возилата, не може више скапаници да се возат по градов на што личи тоа!Мора под хитно закон и за тоа ако не донеле.
Back to Top
nylon View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 23-Oct-2010
Online Status: Offline
Posts: 168
  Quote nylon Quote  Post ReplyReply #111 Posted: 17-Nov-2010 at 21:28
Originally posted by mitatos

Овие изгледа сакаат да воспостават монопол во такси групациите, ама тешко доколку вака се краде од лиценци ,и од разни безвезни казни или даноци за истакнување на фирма или наплатување на лиценци, што е работата со тие што веке ја платиле значи ке им ја поништат,па сега други, и секој пат едно исто само да се полни буџетот, ова е срамота за градот, таксистите никогаш нема да успее градот да ги контролира,како што се некои компании кои на големо ги рекламират своите фирми ,и инвестирале над 1 милион евра, па некој сега да им го наруши бизнисот навистина е една голема глупост.

А кој е твојот предлог? Како мислиш дека сакаат да воспотават монопол? Ако сите се исти, односно не се разликуват во изгледот, тоа значи дека малите компании ќе имаат исти шанси како и големите. Единствен фактор кој ќе одлучува за изборот на колата во која би влегол потенцијалниот патник би бил атрактивноста на колата. Тоа значи дека ќе се овозможи пофер конкуренција, што е спротивно на монопол.
Тоа што викаш дека целта со новите лиценци било да се наполни градскиот буџет е чиста глупост. Па 3000 денари чини да се направи само такси таблицата.
Дека до сега некои инвестирале многу пари во рекламирање (баш рекламирање, а не маркетинг, затоа што кај нас зделки за "рекламирање" се прават во кафана со "газдите на "медиумите""), и понатаму ќе имаат "корист" од тоа бидејќи и понатаму компаниите ќе си имаат сопствени броеви за повик.

Единствено што не се сложувам со новите правила е што не се воведени стандарди за колите и за облекувањето и однесувањето на возачите. Ако можеше во Софија и Белград(претпоставувам) да воведат стандарди може и Скопје. Доказ дека такси бизнисот е исплатлив се новите компании кои влегоа со нови и солидни коли, што значи дека сите може да инвестираат во подновување на возниот парк. Не е проблем за просечен таксист да инвестира во нова кола, бидејќи со 13000 евра може да се купи сосем солидна кола за балкански услови, проблемот е во тоа што кај некои таксисти нема иницијатива и едноставно се трудат пасивно да донесат некоја пара дома. Впрочем повеќето коли се ОК, но несмее да се дозволи тие 5-6% Лади и Варбурзи да продолжат да возат низ градот. Исто така треба да се воведе и кодекс за облекување и однесување. Неможе во град кој се темели на европски вредности да има таксисти по влечки и маици со циркони. Не би бил некој проблем ако се пропише бела кошула и пристојни панталони.

П.С. Верувам дека налепниците ќе ги напраат со некој жиг или нешто слино за да неможе да се фалсификуваат.

Edited by nylon - 17-Nov-2010 at 21:31
Back to Top
mitatos View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 06-Jan-2008
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 1739
  Quote mitatos Quote  Post ReplyReply #112 Posted: 17-Nov-2010 at 22:05
Е да ти  кажам на што поконкретно мислев МОНОПОЛ, не така како што сфакаш ти, јас знам што значи монопол али не ми ја сфати поентата, монопол во смисла на тоа дека ке зависиш од нив, они како ке кажат така ти ке работиш во твоја фирма, не смееш ова, не смееш тоа, не смееш вака,за тебе 3000 денари не се ништо али иди прашај ги нив колку се,па не е така лесно да кажеш они тие 3000 илјади досега 10 пати ги земале зошто ништо не направија досега ако сакаш да го чуеш одговорот е дека се ЛОПОВИ, и не ги интересира такси превозот , не ги интересира дали ке бидат зелени црвени плави или било каква боја нив ги интересира само нивниот интерес, како да се полни буџетот.

А како да се направи ефикасен такси превоз....... ее тоа  сега за сега сме далеку али ке ти го кажам и мојот предлог.

1.Да се одстранат сите диви таксисти.
2.Да се воведе такси службата во скопје  во ограничен број.
3.Да се создадат услови за работа, па после да се бараат други услови за униформирање и доделување на табли.
4.Не може градот да изиграва такси компанија ,не може само да става услови,треба и да исполнува.
5.Треба да се почитуваат сите такси компании и да се дојде до едно решение во кое сите компании ке бидат задоволни ,зборам за тие компании кои постојат од кружниот ток на таксисти.
6.Во скопје скоро сите такси станици се узурпирани и не се почитува нивната постојка од дивите таксисти, или од несовесни грагани кои се паркираат таму.
7.Да се помагаат тие компании во униформирањето ,да се скратат надоместите, бидејки од една компанија повеке луге вадат леб,а државата не ја интересира само бара давачки.
8.Да се воведе систем во кој што нема да има никакви верски, национални ,икони и ред др работи во кои што муштериите би се чуствувале дискриминирани,или неугодни во такси превозот.
9.Да се постават услови таксистите што ке ги добијат тие дозволи за работа, нивните коли да имаат услови како што е пример: Абс,клима, серво, еуро2 итн.
идр... има многу за зборување али сега немам време да ги напоменам сите.

Од времето на СФРЈ такси службата фунскионирала ТОП , и такси превозот бил ЛУКСУЗ , после 90-тите години се поремети униформата и таблите кои беа сите жолти.

"Најлошиот град од градовите е тој што нема ред,мир и сигурност за своите граѓани" (Али ибн Еби Талиб)
Back to Top
nylon View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 23-Oct-2010
Online Status: Offline
Posts: 168
  Quote nylon Quote  Post ReplyReply #113 Posted: 17-Nov-2010 at 23:26
Ова што го кажуваш е ОК од социјална гледна точка. Но незаборавај дека државата функционира со зафаќање на дел од доходот на граѓаните (значи тоа е зафаќање, а не земање, бидејќи тие пари се наменети по дефиниција за општокорисни работи). Впрочем тоа е и обврска на секој граѓанин.
А не ли мислиш дека зголемувањето на цената на такси превозот оди во корист на таксистите? Досега такси превозот беше премногу евтин. Според мене треба барем двојно да се згоелеми цената, што покрај другото би допринело и за намалување на бројот на таксистите а со тоа и хаосот во сообраќајот.
Мора да разбереме дека таксизмот треба да ја преброди оваа фаза на хонорарност и дополнителен приход. Сепак тоа е сериозна работа и треба да се третира како и сите други. Неможе сеуште таксистите да одбиваат да стават фискални каси, затоа што ако стават нема да можат после со парите да одат во кафана, туку ќе треба да ги стават на својата сметка во банка. Дали мислиш ти дека таксистите треба да бидат привилигирани во однос на другите правни лица?
Дали мислиш дека градот треба да ги ослободи од давачките? Па градот, де факто, на нив им дава франшиза за да ја вршат таа дејност. Незнам сега колку изнесува лиценцата, но секако дека треба да биде барем 10% од приходот на таксистот. Градот им дава ексклузивна можост со лиценцата да превезуваат патници остварувајќи приход. Како мислиш дека ќе се направат такси станици и ќе се средат дивите таксисти ако градот нема пари во буџетот? Или ние можеби сме В.Британија во времето на Викторија па ќе го земе златото од Индија . Извини за иронијата, но сакав да го објаснам посликовито, иако сум сигурен дека совршено ме разбираш.
Back to Top
lslcrew View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 14-Jan-2008
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 10988
  Quote lslcrew Quote  Post ReplyReply #114 Posted: 18-Nov-2010 at 03:25
8. @Митат апсолутно се сложувам дека иако е непотребно и нетипично градот да покрива туѓи торшоци сепак како прагматичен пристап е задоволително тоа што ќе им покрие делови од трошоците, табли, фолии и слично. Државни фасади и слични појави се се на товар на овој пристап. Не дека не дава резултати, ама пак е импровизација во некои транзициони услови на што ќе му дојде времето да не биде така веќе.

9. Ако туѓите етнички/верски симболи те прават да се чувствуваш неугодно и ако таксито во кое ќе влезеш ова ти е критериум тогаш може би и дискриминација да потекнува од себе дискриминирајки ги таксистите. Едноставно влагам и десете минути ми се апсолутно небитни што имал закачено таксистот во кола. Сепак и тамо има некоја слобода. Што знам може би и некоја такси компанија и ова ќе го спроведе, но ова не е работа на градот. Кодекс на облакање да, но ова е веќе лична слобода и избор. Па крај краева и имаме избор, а изборот демократски е да се употреби и за дискриминација и избор во кое такси ќе влезам.

--------

И овие услови за кои цело време зборуваме. Најлесно да речеме тука да се тргнат дивите таксисти, ама ај иди биди тој што ќе ги тргне. Не е ни тоа лесно да се спроведе. Нема решенија преку ноќ, системтски пристап ќе донесе резултати и добро е конечно некој мисли и на ова. Бројот на таксисти секако бара ограничување, ама и тоа треба да е динамичен и да се корегира на година, две, три, сепак и градот се шири и потребите исто.
Back to Top
BOJAN View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 09-Sep-2008
Location: SKOPJE
Online Status: Offline
Posts: 3438
  Quote BOJAN Quote  Post ReplyReply #115 Posted: 18-Nov-2010 at 12:28
Мислам дека трудот на градските власти за воспоставување на ред во такси превозот нема да промени ништо. Покрај дивите таксисти, самите такси здруженија се поделени на 2-3 групи, при што таман едната ќе постигне договор со градот, другата се решава да штрајкува и обратно.

Овде работата треба да си ја превземе инспекторатот и полицијата со одземање на регистрациите и привремено на патничките возила. Просто е неверојатно како овој проблем не може да се надмине.


Edited by BOJAN - 18-Nov-2010 at 12:29
Back to Top
Cloverstack View Drop Down
Admin Group
Admin Group
Avatar

Joined: 01-Sep-2007
Location: Скопје
Online Status: Offline
Posts: 12453
  Quote Cloverstack Quote  Post ReplyReply #116 Posted: 18-Nov-2010 at 12:41
Originally posted by lslcrew

Ако туѓите етнички/верски симболи те прават да се чувствуваш неугодно и ако таксито во кое ќе влезеш ова ти е критериум тогаш може би и дискриминација да потекнува од себе дискриминирајки ги таксистите. Едноставно влагам и десете минути ми се апсолутно небитни што имал закачено таксистот во кола. Сепак и тамо има некоја слобода. Што знам може би и некоја такси компанија и ова ќе го спроведе, но ова не е работа на градот. Кодекс на облакање да, но ова е веќе лична слобода и избор. Па крај краева и имаме избор, а изборот демократски е да се употреби и за дискриминација и избор во кое такси ќе влезам.
Не зборуваме за приватно возило туку за вид на јавен превоз. Затоа целата работа нема ни блага врска со лична слобода и избор. И ова не се однесува на само на верски и етнички симболи, туку на сите можни додатоци на таксито што може да се замислат. Ако веќе бараме кодекси и униформи, тотално несфатливо е да биде оставено секој да си го кастамизира возилото по свој вкус и убедувања.

Originally posted by lslcrew

И овие услови за кои цело време зборуваме. Најлесно да речеме тука да се тргнат дивите таксисти, ама ај иди биди тој што ќе ги тргне. Не е ни тоа лесно да се спроведе. Нема решенија преку ноќ, системтски пристап ќе донесе резултати и добро е конечно некој мисли и на ова. Бројот на таксисти секако бара ограничување, ама и тоа треба да е динамичен и да се корегира на година, две, три, сепак и градот се шири и потребите исто.
Охо да знаеш колку е лесно да се тргнат дивите таксисти, доколку постои политичка воља и чесен пристап. И не само што не е научна фантастика, туку е и неопходно и крајно време е да се среди тоа. Се разбира се слагам дека бројот на таксисти треба да биде динамичен, но тоа нема врска со дивите, бидејќи тие немаат место во таа бројка.


Инаку потпоно сум на линија со nylon


Edited by Cloverstack - 18-Nov-2010 at 12:49
Back to Top
FoSsiL View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 01-Mar-2009
Location: Аеродром
Online Status: Offline
Posts: 4699
  Quote FoSsiL Quote  Post ReplyReply #117 Posted: 18-Nov-2010 at 14:45
Јас мислам дека треба да се професионални како и сите други професии, и да овозможат најдобра услуга за клиентите. На крајот тие ги зимаат парите, а за тие пари треба да си ја завршат својата должност. Денес профитот и услугата, мислам дека се над чуствата, емоциите, и определбата.

Нека ги покачат цените, но да се подобри услугата.

А околу унифицирањето јас сум против. Нека се постават обрвски за возилото, какво треба да биде и кои критериуми да ги исполнува, под што се подразбира да е ново, средено, функционално и чисто. Нека се постават налепници на македонски, албански и англиски на прозорците и шофершајбната со која ќе се информираат клиентите за лиценцираноста, цената и безбедноста на услугата. Нека се воведе систем на контрола на возењето на такси-возилата и каде тие се наоѓаат, за што веќе мислам дека има во некои такси-компании. Има уште многу за дискутирање на оваа тема, сега не би пишувал.... Но во никој случај да не се наметнува некоја боја или пак незнам возило, што и да е унифицираност од страна на држата или градот. Во секој случај во една професионална, сериозна и лиценцирана такси-компанија сигурен сум дека возилата ќе бидат унифицирани, и нема да има разнобојност и различни видови возила....
Back to Top
FoSsiL View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 01-Mar-2009
Location: Аеродром
Online Status: Offline
Posts: 4699
  Quote FoSsiL Quote  Post ReplyReply #118 Posted: 18-Nov-2010 at 14:56
Само уште на кратко. Може и да се воведи и софтвер на секако соодветен хардвер за во такси-возила. Софтвер кој би им го покажувал најкраткиот и најбрзиот пат до одредена дестинација, и секако приближната цена за услугата.

Секако и моменталната позиција на такси-возилото на зацртаниот пат, што би функционирало преку GPS, и уште колку има останато до дестинацијата.... Ова е од бенефит и за возачите, кои ќе немаат потреба да бараат дестинации на слепо, или преку радио-станица, но и за клиентите кои нема да можат да бидат излажани, поготово зборот ми е за луѓе кои не живеат во Скопје.

Едноставно, навигациони уреди, но со мали модифиации....
Back to Top
lslcrew View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 14-Jan-2008
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 10988
  Quote lslcrew Quote  Post ReplyReply #119 Posted: 18-Nov-2010 at 15:36
Originally posted by Cloverstack

Не зборуваме за приватно возило туку за вид на јавен превоз. Затоа целата работа нема ни блага врска со лична слобода и избор. И ова не се однесува на само на верски и етнички симболи, туку на сите можни додатоци на таксито што може да се замислат. Ако веќе бараме кодекси и униформи, тотално несфатливо е да биде оставено секој да си го кастамизира возилото по свој вкус и убедувања.
Види крај краева ќе се сведеме на избор на муштеријата каде ќе се качи. Премногу е себично да бараме од градот да спроведува вонуставни услови и да регулира тематика која задира во личната слобода на таксистот. Може ќе има компании што ќе го уредуваат ова прашање и ќе забрануваат, може ќе има компании што ќе бараат дополнително одредена симболика. Мора да се остави ова да биде регулирано од приватниот сектор, не од градот, зашто непотребно градот ќе се втурне во бесмислени ограничувања и правила. А може и ќе се наметне проценката на профит, па може ќе има компании што ќе се водат дека со дополнителна симболика ќе изгубат профит и ќе ограничат, може некои сметаат дека ќе добијат профит и ќе истакнуваат.

А конкретно по однос на верско-националните симболи треба да си разграничиме што е демонстрација на припадност и не загрозува и не навредувава, а што е национализам што загрозува и навредува. Не може така прост пристап и комплет се да ставаме во иста кошница па со својот национализам дури и туѓата демонстрација на припадноста да ја толкуваме како национализам од другата страна. Тоа е недозволиво, а најмалку па градот да биде посредник што тоа ќе го уредува.

Најлибералниот пристап каде што што сопственикот на таксито (компанијата, таксистот) ќе уредува како ќе му биде уредена колата и каде муштеријата ќе влезе во кое такси сака.


Edited by lslcrew - 18-Nov-2010 at 15:40
Back to Top
FoSsiL View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 01-Mar-2009
Location: Аеродром
Online Status: Offline
Posts: 4699
  Quote FoSsiL Quote  Post ReplyReply #120 Posted: 18-Nov-2010 at 15:50
Ако збориме за религиозни обележја, мислам дека за да бидеш верник треба да обврнеш внимание на други работи, а не на крстови во возила или слично. Според мене е чисто суеверие. И секако не задира во уставот, случајот да не се поставуваат вакви обележја, бидеќи уставот ти гарантира право на религиозна определеност, како и да се чуствуваш или веруваш без никој да ти го одземе тоа право, но сигурно не задира во сферата на истакнувања или изразувања на секоја религиозна определеност до ова ниво. Тука ама баш воопшто не се прекршуваат никакви права. Мене воопшто не ми смета а не го гледам проблем за другите. Но мислам дека професионалноста ја ограничува оваа можност. Од друга страна пак толеранцијата кон која било религија од страна на патникот не би требало да предизвика тој да се чуствува непријатно. Незнам, премногу е субјективно. Но дали би го жртвувал за бизнис, сигурно да. Незнам ни зошто воопшто разговараме.

Истото важи и за националистички симболи. Не сме мали деца, за да се задоволуваме од вакви апсурдни потреби, кои воопшто не се ни потреби. А во никој случај права.
Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  <1 45678 16>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down



This page was generated in 0.251 seconds.

Copyright ©2007 - 2024  build.mk

Коментарите на форумот претставуваат лично мислење на нивните автори и не претставуваат официјален став на build.mk.