build.mk Homepage
Forum Home Forum Home > Главни теми > Инфраструктура > Воздухопловство
  Active Topics Active Topics
  FAQ FAQ  Forum Search   Register Register  Login Login

Аеродроми

Bookmark and Share
 Post Reply Post Reply Page  <1 23456 124>
Author
Message
  Topic Search Topic Search  Topic Options Topic Options
pbanks View Drop Down
Admin Group
Admin Group
Avatar

Joined: 01-Sep-2007
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 9141
  Quote pbanks Quote  Post ReplyReply #61 Posted: 29-Feb-2008 at 22:23
Originally posted by La Linea

Зарем е можно аеродром поголем од хитроу да има 4.5 пати помалку патници? Зошто би го правеле толку голем тогаш? 


па тоа ми е и мене поентата. Тоа би било дебакл за Хохтиф кој управува со Атинскиот аеродром, тоа би значело дека направиле најлоша физибилити студија.

За најмодерен (бидејќи е најнов) и за еден од поубавите може да конкурира но не и за најголем, лично не верувам во тоа.
Back to Top
ProMKD View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 25-Feb-2008
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 244
  Quote ProMKD Quote  Post ReplyReply #62 Posted: 29-Feb-2008 at 22:25
Originally posted by pbanks



јас мислам дека не постои земја каде на два милиони жители има логика од два главни и еден спореде аеродром со тоа што главните би биле раздалечени околу 100км еден од друг. Да не зборувам пак и регионално каде што е и Приштинскиот аеродром кој сигурно ќе биде наш главен конкурент а е исто така на 100на километри од Скопје. Искрено не гледам логика ни за 50 ни за 100 години во сето тоа.

Знам, нема шанси да ни е потребен трет патнички аеродром, тоа е само можноста која ја оставаат, за ако треба некој ден, да се може, што е во ред да се планира напред, дури и ако е 200 години LOL

@Ла Линеа

не знам точно дали е услов за НАТО да се има посебен воен аеродром, но моја претпоставка е дека не би било логично тоа, поради следниве причини:
-немаме доволно Воена Авијација за да ни треба воопшто посебен аеродром
-моментално во состојба на летање имаме само хеликоптери (за кои не е потребна никаква писта), и тоа околи 10-тина, другите се во мирување.
-НАТО самиот ни наложи да не сме користеле воени авиони (ловци - фајтери), бидејќи според нивната стратегија за Балканот, само србија, бугарија, и грција требале да имаат такви авиони (иронија, гледајќи ја нашата историја).
-Според предлог на НАТО, Бугарија треба да го чува небото над МКД, АЛБ, и БГ. (но нема ништо од тоа сепак)

Според тие информации би рекол нема да бараат посебен воен аеродром, но ако имаш други информации тука сме да дискутираме Cheers
Back to Top
pbanks View Drop Down
Admin Group
Admin Group
Avatar

Joined: 01-Sep-2007
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 9141
  Quote pbanks Quote  Post ReplyReply #63 Posted: 29-Feb-2008 at 22:26
Мене ми е страшно импресивно дека Лондон има неверојатни 135 милиони патници годишно Crazy ако ги искомбинираме Хитроу, Гетвик, Станстед и Лутон (последниов има 9.3 милиони патници).
Back to Top
lslcrew View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 14-Jan-2008
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 10988
  Quote lslcrew Quote  Post ReplyReply #64 Posted: 29-Feb-2008 at 22:28
Јас имав некои такви информации, можеби грешам! Како и да е Аце велики има предиспозиции да стане најголем карго аеродром поради крстопатот на двата коридора Приштина неможе да стене ова зашто нема автопати за пристап. Скопје може да биде кртопат на робата што влага на балканов. Можеме да млатиме пари од царина и аеродромска такса. За патници можеби не одговара. Ама мислам дека приоритетно прашање за Македонија се довршување на коридорите 8 и 10 и аеродромот Аце велики. Многу пара и инвестиции можат да донесат овие коридори.
Back to Top
La Linea View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 07-Nov-2007
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 2067
  Quote La Linea Quote  Post ReplyReply #65 Posted: 29-Feb-2008 at 22:32
Знае ли некој во кој пост беше тоа дека (најверојатно) скопскиот аеродром ќе мораше да се претвори во воен аеродром, или нешто слично на ова. 100% сум сигурен дека го имам прочитано, само не знам дали го имаме постувано.
    А зарем стварно не смееме да имаме ловци?! ProMKD ова сигурен си?
Помогнете во Македонската Википедија - Слободна енциклопедија!
Back to Top
La Linea View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 07-Nov-2007
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 2067
  Quote La Linea Quote  Post ReplyReply #66 Posted: 29-Feb-2008 at 22:34
Еве го текстот од Капитал:

Зошто Владата ќе гради карго-аеродром во Штип?
Штипскиот ќе прерасне во главен патнички аеродром во Македонија!
Иако многумина беа затекнати од веста на Владата дека во близината на Штип ќе се гради карго аеродром, информациите на Капитал велат дека владината одлука има многу посериозна позадина, отколку само чист локал патриотизам. Главната цел која во следните неколку години треба да се постигне е скопскиот аеродром да стане само воен аеродром, а оној близу Штип да прерасне во главен патнички ареодром. Како на овие планови ќе реагираат граѓаните останува допрва да видиме

Наташа Црвенковска
natasha@kapital.com.mk

Според зборовите на градоначалникот на Штип, Панде Сарев, скопскиот аеродром Александар Велики набргу ќе мора да стане само воен аеродром.
Со одлука на Владата во приградската населба на Штип Три Чешми, во Сушево на местото на сегашниот спортски аеродром ќе се град карго- аеродром. Во перспектива овој аеродром треба да прерасне во патнички.
Од оваа вест многумина беа затекнати, зашто до пред неколку месеци се зборуваше за изградба на карго- аеродром, но во Струмица. Капитал се обиде да ја разреши оваа дилема.
Според зборовите на градоначалникот на Штип, Панде Сарев, скопскиот аеродром Александар Велики набргу ќе мора да стане само воен аеродром.
Како што дознава Капитал ова е поврзано и со нашето влегување во НАТО по што, алијансата ќе бара цивилниот и воениот аеродром да не бидат на исто место и да не користат иста инфраструктура.
Како најпогодна локација за стар-нов аеродром Владата го одбра Сушево зошто таму постои спортски аеродром и е локација што скоро никогаш не е под магла, а од постоечкиот Александар Велики е оддалечен 30 километри воздушна линија. Во план е изградба на автопатот Миладиновци-Свети Николе-Штип со што ќе се развие и патната инфраструктура и пристапот до аеродромот.
Изградбата на аеродромот е дирекно поврзана со давање под концесија на скопскиот и охридскиот аеродром. Идниот концесионер ќе биде обврзан да изгради карго- аеродром до крајот на 2008 година, а во наредната 2009 година, истиот да стане и патнички. Целосната инвестиција би требало да заврши во 2012 година.
Гледано од поширока перспектива со економскиот развој на Источна Македонија и со слободната економска зона аеродромот ќе стане многу актуелен. Новата патна инфраструктура што се планира во овој регион ќе го доближи аеродромот до Пробиштип, Делчево, Куманово, Св.Николе. Со изградба на новиот пат Радовиш- Струмица, југоисточниот дел на Македонија ќе добие добра инфраструктура па транспортот на раноградинарски култури од струмичкиот и гевгелискиот регион до карго- аеродромот нема да биде проблем.
“Идејата за изградба на аеродром во Сушево иако е стара (потекнува уште од 1985 година) е многу добра. Ќе отвори многу нови можности, нови вработувања, подобра инфраструктура и заживување на слободната економска зона. Многу земјоделски и раноградинарски производи, јагниња и живина ќе можат лесно да се извезуваат во земјите на ЕУ”, вели Панде Сарев градоначалник на Штип.

Инвестицијата за изградба на аеродромите во првите години би чинела 60 милиони евра, а до 2015 година, со нивната модернизација и проширување би достигнала до 80 милиони евра.
Во планот за изградба на карго- аеродром се предвидува слетно- полента писта која во почетокот ќе биде долга 2600 метри, а подоцна би се продолжила до 3000 метри колку што сега е долга и полетно- слетна писта на аеродромот Александар Велики кај Петровец. Така на аеродромот во Сушево ќе можат да слетуваат сите типови на патнички и транспортни авиони. Во првите години овој аеродром би служел како алтернативен на скопскиот аеродром Александар Велики а подоцна во 2012 година, комплетно би ја презел неговата функција.
Помогнете во Македонската Википедија - Слободна енциклопедија!
Back to Top
pbanks View Drop Down
Admin Group
Admin Group
Avatar

Joined: 01-Sep-2007
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 9141
  Quote pbanks Quote  Post ReplyReply #67 Posted: 29-Feb-2008 at 22:40
Originally posted by lslcrew

Јас имав некои такви информации, можеби грешам! Како и да е Аце велики има предиспозиции да стане најголем карго аеродром поради крстопатот на двата коридора Приштина неможе да стене ова зашто нема автопати за пристап. Скопје може да биде кртопат на робата што влага на балканов. Можеме да млатиме пари од царина и аеродромска такса. За патници можеби не одговара. Ама мислам дека приоритетно прашање за Македонија се довршување на коридорите 8 и 10 и аеродромот Аце велики. Многу пара и инвестиции можат да донесат овие коридори.


Да карго е друг муабет но и таму не треба да претеруваме со очекувањата. Локацијата ни е добра но не и најдобра. Софија на пример е поголем град, побитен град, главен град на поголема земја а се наоѓа исто барем на два битни коридора (коридор 10 и коридорот на линија Истанбул-Белград). Белград има одлична локација, стави ги и реките во комбинација. Солун има одлична локација (Скопје, Атина и Истанбул се во близина) а има и големо пристаниште. Така да не сме во некоја уникатна позиција па загарантирано да имаме успех, но треба да дадеме максимум за да земеме пристоен дел од колачот за што реално имаме потенцијал.

@La Linea и јас колку што знам ние нема да имаме авијација туку само хеликоптери.


Back to Top
Cloverstack View Drop Down
Admin Group
Admin Group
Avatar

Joined: 01-Sep-2007
Location: Скопје
Online Status: Offline
Posts: 12453
  Quote Cloverstack Quote  Post ReplyReply #68 Posted: 29-Feb-2008 at 23:04
Дури и да треба чисто воен аеродром ради НАТО и слично, не гледам зошто треба да жртвуваме постоечки цивилен аеродром со идеална локација за таа намена и да градиме нов на безвезна локација. Нека градат нов воен аеродром ако треба, а Петровец нека не го чепкаат.



Edited by Cloverstack - 29-Feb-2008 at 23:05
Back to Top
Cloverstack View Drop Down
Admin Group
Admin Group
Avatar

Joined: 01-Sep-2007
Location: Скопје
Online Status: Offline
Posts: 12453
  Quote Cloverstack Quote  Post ReplyReply #69 Posted: 29-Feb-2008 at 23:21
@ LaLinea

Тој текст од Капитал очигледно не е многу веродостоен. Скопската писта е долга 2450м, не 3000. Плус тоа автопат Миладиноци-Штип не е планиран, туку Отовица-Штип, што е и многу подобра варијанта од повеќе аспекти. Е сега ако властодршциве решиле пак да зацртуваат работи преку ноќ со детско резонирање, било да се тоа цркви, џамии, аеродроми или автопати, тогаш го обравме бостанот.

Edited by Cloverstack - 29-Feb-2008 at 23:22
Back to Top
ProMKD View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 25-Feb-2008
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 244
  Quote ProMKD Quote  Post ReplyReply #70 Posted: 29-Feb-2008 at 23:28
Originally posted by La Linea

Знае ли некој во кој пост беше тоа дека (најверојатно) скопскиот аеродром ќе мораше да се претвори во воен аеродром, или нешто слично на ова. 100% сум сигурен дека го имам прочитано, само не знам дали го имаме постувано.
    А зарем стварно не смееме да имаме ловци?! ProMKD ова сигурен си?


Да, имаше многу најави од типот "не ви се потребни авиони, имате мала земја" и така натаму, и демек "НАТО ќе ве чува ако треба." Тоа во најголем дел беше поради загубите што ги трпеа терористите во Радуша и Арачиново од Сухоите, но да не забегувам од темава.

Ако евентуално има потреба од чист-Воен аеродром, ќе во претворат постоечкиот спортски аеродром во Стенковец во воен, и завршена работа, и тоа за малку пари. Само треба неколку хангари (џабе пари), ќе ја преместат целата опрема од А.В., и ќе го дотераат местото околу по потреба. Ништо големо. Но сепак, доста сум убеден дека нема потреба од поделба патнички-воен аеродром
Back to Top
pbanks View Drop Down
Admin Group
Admin Group
Avatar

Joined: 01-Sep-2007
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 9141
  Quote pbanks Quote  Post ReplyReply #71 Posted: 17-Mar-2008 at 23:10
Париски и виенски аеродром ги пикираат домашните авиопристаништа


На јавниот повик што пред две недели го распиша Министерството за транспорт и врски, а заврши в петокот, се јавиле над дваесетина реномирани компании или конзорциуми кои веќе стопанисуваат со аеродроми


Голема заинтересираност од познати странски аеродроми за 20-годишно стопанисување со скопскиот и охридскиот аеродром. На јавниот повик што пред две недели го распиша Министерството за транспорт и врски, а заврши во петокот, се јавиле над дваесетина реномирани компании или конзорциуми кои веќе стопанисуваат со аеродроми. Меѓу најпознатите пристигнати пријави, како што неофицијално се дознава, се споменуваат виенскиот и парискиот аеродром, како и аеродроми од Германија, Грција и други.

- Деновиве ги очекуваме и изјавите што се доставени по пошта. Потоа изјавите ќе ги разгледаме за да имаме увид кои се заинтересираните и за нивниот профил. Потоа ќе ја информираме и Владата со предлог услови за тендерската документација. Очекуваме меѓународниот ограничен повик да биде распишан најдоцна за две недели - велат од Министерството за транспорт и врски.

Најдобриот концесионер кој истовремено ќе биде и инвеститор, треба да вложи во подобрување на техничката и финансиската состојба на аеродромите. Тој ќе биде добиен преку јавно наддавање и неговото име ќе се знае во текот на ова лето.

Владата се одлучи за моделот - скопскиот и охридскиот аеродром да ги даде под концесија на еден концесионер. Инвеститорот на "Александар Велики" ќе треба за 20 месеци од добивањето на концесијата да изгради нова терминална зграда, да ја продолжи пистата за 500 метри за слетување на големи воздухоплови, да ја дозаврши административната зграда и да изгради нов карго терминал и паркиралиште. "Свети Апостол Павле" пак, за 12 месеци од одењето под концесија треба да добие нов ВИП-објект и пречистителна станица, како и реконструирана аеродромска зграда.

Изградбата на трет аеродром во Штип, кој во почеток би бил за карго превоз и алтернатива за потребите на цивилната авијација, а подоцна би прераснал во главен аеродром во Македонија, би можел да добие друг инвеститор. Министерот за транспорт и врски, Миле Јанакиески најави дека како инвеститор би можела да биде и државата. Според него, од почеток повеќе ќе се инвестира во штипскиот аеродром, бидејќи местоположбата на скопскиот аеродром бара прескапи зафати за да се подигне неговата сегашна категорија.
Инвестицијата во трите аеродроми е планирано да изнесува 200 милиони евра.

Во насока на давањето на аеродромите под концесија, Владата донесе одлука за преобразба на ЈП за аеродромски услови "Македонија" кое стопанисува со двете домашни авиопристаништа, во акционерско друштво во државна сопственост.

Светлана БЛАЖЕВСКА


Извор: Вечер
Back to Top
vardar View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 03-Mar-2008
Online Status: Offline
Posts: 1106
  Quote vardar Quote  Post ReplyReply #72 Posted: 17-Mar-2008 at 23:35

Изгледа никој не го сакал Штипскиот (а зошто би?) па сега владата ќе инвестирала Ohno

Него ај да ве прашам, што е подобра варијанта концесија или целосно продавање? Поконкретно кој модел е подобар за развојот на аеродромот  и авијацијата во МК?
Back to Top
pbanks View Drop Down
Admin Group
Admin Group
Avatar

Joined: 01-Sep-2007
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 9141
  Quote pbanks Quote  Post ReplyReply #73 Posted: 17-Mar-2008 at 23:44
Originally posted by vardar

Изгледа никој не го сакал Штипскиот (а зошто би?) па сега владата ќе инвестирала Ohno

Него ај да ве прашам, што е подобра варијанта концесија или целосно продавање? Поконкретно кој модел е подобар за развојот на аеродромот  и авијацијата во МК?


Не сум некој експерт но мислам дека концесијата е подобра дефинитивно. Но не би можел да наведам некои специјални аргументи за/против освен очигледните
Back to Top
vardar View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 03-Mar-2008
Online Status: Offline
Posts: 1106
  Quote vardar Quote  Post ReplyReply #74 Posted: 17-Mar-2008 at 23:59

Во принцип и ја сум за концесија но.......  Концесијата е само за 20 години, сегашниот профит е минималем (ако воопшто има профит) бројот на патници 600-700 илјади а пак потребната инвестиција 200 милиони евра... Сакам да кажам незнам дали волкава инвестиција може да се врати за 20г, и да не биде последицата од тоа дека ќе добиеме нов ама СТАР (немодерен) аеродром (без сите дрангулии како jetways итн...) .

Затоа и прашав кој модел е подобар за вистински развој.....Dunno
Back to Top
pbanks View Drop Down
Admin Group
Admin Group
Avatar

Joined: 01-Sep-2007
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 9141
  Quote pbanks Quote  Post ReplyReply #75 Posted: 18-Mar-2008 at 00:09
Originally posted by vardar

Во принцип и ја сум за концесија но.......  Концесијата е само за 20 години, сегашниот профит е минималем (ако воопшто има профит) бројот на патници 600-700 илјади а пак потребната инвестиција 200 милиони евра... Сакам да кажам незнам дали волкава инвестиција може да се врати за 20г, и да не биде последицата од тоа дека ќе добиеме нов ама СТАР (немодерен) аеродром (без сите дрангулии како jetways итн...) .

Затоа и прашав кој модел е подобар за вистински развој.....Dunno


ЈПАУ беше едно од најдобро стоечките претпријатија во 90те. Потоа настана превработување и тука лежи голем дел од проблемот со малиот профит (барем колку што јас знам но како што реков, не сум некој експерт на темава).

За споредба ЈПАУ (кој нели стопанисува со двата аеродрома) има 900 вработени во моментов а во 1998 имало 500 вработени.

Истовремено аеродромот во Тирана кој лани процесираше повеќе од 1 милион патници има 200 вработени. 
Back to Top
ProMKD View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 25-Feb-2008
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 244
  Quote ProMKD Quote  Post ReplyReply #76 Posted: 18-Mar-2008 at 04:47
Концесионерите веќе имаат израчунато дека со сигурност ќе ги вратат тие 200 милиони назад, и можат и уште многу да направат. Авиобизнисот е на високо ниво, милијарди се вртат секој ден, само штета нашите не открија како да соберат нешто од тоа :(

Читам Алиталиа ќе се продава на Air France-KLM за 9 милијарди евра мислам.... алиталиа има преку 9000 вработени!
 
EDIT: Pecatna greska.. 185 milioni evra


Edited by ProMKD - 18-Mar-2008 at 18:28
Back to Top
lslcrew View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 14-Jan-2008
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 10988
  Quote lslcrew Quote  Post ReplyReply #77 Posted: 18-Mar-2008 at 11:46
alitalia може вода да му носи на airfrance. Alitali ме чуди како може да вреди толку. Мислам дека и е многу.
Back to Top
vardar View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 03-Mar-2008
Online Status: Offline
Posts: 1106
  Quote vardar Quote  Post ReplyReply #78 Posted: 18-Mar-2008 at 12:41
Абе се вртат милијарди ама не кај нас , барем не сеуште.
 
Него ова со алиталиа ја сушнав 140 милиони евра не 9 милијарди
Back to Top
dejan View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 01-Sep-2007
Location: Australia
Online Status: Offline
Posts: 672
  Quote dejan Quote  Post ReplyReply #79 Posted: 18-Mar-2008 at 13:15
100 odgovori
Back to Top
ProMKD View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 25-Feb-2008
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 244
  Quote ProMKD Quote  Post ReplyReply #80 Posted: 18-Mar-2008 at 18:29
Napraviv popravka - 185 milijoni evra... u momentot citam 200 raboti i pomesav 9000 vraboteni so milijardi evra i sto znam uste sto LOLLOLNuts
Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  <1 23456 124>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down



This page was generated in 0.371 seconds.

Copyright ©2007 - 2024  build.mk

Коментарите на форумот претставуваат лично мислење на нивните автори и не претставуваат официјален став на build.mk.