build.mk Homepage
Forum Home Forum Home > Главни теми > Урбани прашања
  Active Topics Active Topics
  FAQ FAQ  Forum Search   Register Register  Login Login

Проблем со запрежни коли

Bookmark and Share
 Post Reply Post Reply Page  123 6>
Author
Message Reverse Sort Order
  Topic Search Topic Search  Topic Options Topic Options
stef4o View Drop Down
Moderator Group
Moderator Group
Avatar

Joined: 20-Oct-2015
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 7418
  Quote stef4o Quote  Post ReplyReply #1 Topic: Проблем со запрежни коли
    Posted: 17-Oct-2020 at 14:40
Коњи ги запоседнуваат јавните површини



Метрополата личи на времето кога крупен добиток беше вообичаена глетка во центарот на градот
Запрежните коли сѐ почесто ги има низ градските улици, но и низ парковите и поголемите зелени површини низ градот. Граѓаните често дојавуваат дека се сведоци на вакви глетки, но уште повеќе се вџашуваат од снеможени или пцовисани коњи паднати среде улици, или пак од постапките на нивните „газди“, кои немилосрдно удираат со камшик по нивните слаби и снеможени тела. Трауми не доживуваат само возрасните туку и децата, кои воопшто не можат да сфатат зошто „чичкото го удира коњот по грбот“.
И тоа не е единствениот проблем. Сопствениците на запрежните коли ги исцрпуваат животните, малтретирајќи ги да го влечат возилото по високи или ниски температури, по дождови и лизгави улици, по угорници и удолници, па во обид да ги одморат од напорната работа, застануваат и се паркираат во зеленилата или парковите во Скопје, каде што го одврзуваат животното и го пуштаат неконтролирано да се движи низ тревата, паркот или детските игралишта. И да, сите би се согласиле дека коњот заслужува да биде ослободен и слободно да трча и да пасе трева, но, сепак, тоа не треба да биде во населени места каде што трчаат и играат деца и каде што е голема фреквенцијата на луѓе.
– Летово имавме навистина многу непријатна глетка предизвикана од сопственик на запрежна кола. Коњот беше слободно пуштен буквално кај нас пред врата, бидејќи имаме огромно зеленило пред куќата. Моите деца играа со топка со другарчињата и ненадејно топката случајно им избега кон коњот. Животното, што е и нормално, се исплаши, па за да се одбрани се затрча кон децата.

Сите се исплашивме, почнавме да трчаме, да ги земаме децата, кое во раце, кое за рака, за да избегаме и да влеземе во дворовите, за коњот да не ги повреди. Сопственикот на коњот никаде го немаше. Дојде дури по половина час. За среќа, коњот си се врати повторно на пасењето трева, но ние и нашите деца останавме затворени, затоа што ни беше страв да не ни се пушти коњот повторно – вели Филип Здравковски, жител на Бутел.

И ова не е единствен таков инцидент. И возачите велат дека коњите знаат да предизвикаат хаос во сообраќајот, особено доколку некој е доволно трауматизиран од сопствениците, па доживее некаков страв додека се движи по улицата.
– Верувајте ми, кога ќе видам запрежна кола на улица, јас бегам, затоа што коњ ми скокна со двете предни нозе на автомобилот и ми го искрши ветробранското стакло. Неговите копита беа во скутот на жена ми. Оттогаш ги избегнувам таквите возила, затоа што не сакам повторно да доживеам таква траума – вели Благоја Трајковски.
За граѓаните, сепак, најжално е што коњите се измачуваат и што се малтретирани од страна на нивните сопственици.
– Гревота е да се гледаат коњите снеможени, со видлива неухранетост и со рани по телото од ќотекот што секојдневно го добиваат. Затоа и толку често низ улиците се соочуваме со паднати и колабирани коњи, кои биле доволно несреќни да добијат бездушни сопственици – вели Тања Вељанова.
Градските власти велат дека во овие случаи интервенираат на база на неколку основи.
– Во случаите со коњи, ние како институција интервенираме на неколку основи за овие прашања. Ако животно (во случајов коњ) почине на јавна содржина, екипи на јавното претпријатие „Комунална хигиена“ ја подигнуваат мршата – информираат оттаму.

Од градот додаваат дека во случаите кога коњи шетаат слободно низ јавни површини и паркови, ги заловуваат и транспортираат.
– За случаи со коњи што слободно шетаат по паркови и јавни површини, ЈП „Комунална хигиена“ набави приколката за превоз на крупен добиток (сега предадена на ЈП „Лајка“). Оваа приколка се набави по иницијатива на месните заедници и на граѓаните, бидејќи имаше многу случаи кога коњи шетаа по јавните зелени површини и по жардиниери низ градот, а имавме проблем како да ги пренесеме од местото на заловување до местото одредено за престој – велат оттаму.
Градските власти велат дека за изминативе години неколкупати е интервенирано за вакви ситуации, но никој не се појавил да ги подигне животните.
– Во голем број случаи никој не дојде да ги подигне животните, по што тие беа однесени во резерватот во националниот парк Јасен – информираат надлежните.

https://www.novamakedonija.com.mk/makedonija/skopje/коњи-ги-запоседнуваат-јавните-површи/
Back to Top
Teglarot View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 15-Nov-2012
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 569
  Quote Teglarot Quote  Post ReplyReply #2 Posted: 25-Jul-2014 at 17:05
Еве линк од петицијата :

http://www.peticije24.com/92842

Браво за Анима Мунди
Back to Top
Djole88 View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 28-May-2008
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 611
  Quote Djole88 Quote  Post ReplyReply #3 Posted: 25-Jul-2014 at 03:01
а петицијата каде може да се потпише ?
Back to Top
N23 View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 03-Feb-2011
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 2159
  Quote N23 Quote  Post ReplyReply #4 Posted: 24-Jul-2014 at 19:00
Колку што не можам да го поднесам системот за перење мозок на рајата, исто толку овие Анима Мунди не можам да ги поднесам. Требаше да угинат неколку коњи, за на нив да им текне нешто да преземат. И што е потрагично, пак не преземаат ништо, туку прават онлајн петиција. Немам ништо против мачињата и кучињата, али мислам дека претерано грижа водат за нив, а ова со запрежниве коли колку што е проблем за животните, толку е и за целиот град. Да не заборавиме дека коњ угина и во Куманово, а претходно и на филм на Столе Попов. Премногу инертни и незаинтересирани се Анима Мунди, така да според мене ова им е закаснет обид. Али пошто сме научени кај нас гласот на обичниот човек да не се слуша, а организациите што имаат влијание да ќутат, сепак ова е голем чекор напред.
23ka.wordpress.com
Back to Top
zabegan View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 01-Jul-2008
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 7412
  Quote zabegan Quote  Post ReplyReply #5 Posted: 24-Jul-2014 at 16:45
Previous
прв пат некаква организација за заштита на животни всушност да биде корисна Roll%20eyesApplause
Architects create dreams...politicians create nightmares
Back to Top
jyvation View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 11-May-2013
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 4189
  Quote jyvation Quote  Post ReplyReply #6 Posted: 24-Jul-2014 at 10:41
Петиција за забрана на влечен сообраќај во урбано Скопје

Здрав коњ во кој удри возило минатата недела во центарот на градот и кој угина на самото место, како и други немили случки во Скопје, каде што овие животни паѓаат од умор на скопскиот асфалт додека влечат тешки товари, беа поттик за здруженијата за заштита на животните да поднесат иницијатива за целосна забрана на влечен сообраќај во метрополата, пишува Дневник.
Под мотото „Спас за коњите во Скопје и Македонија“ веќе се собираат потписи и за еден ден се потпишале 571 лице. Петицијата се наоѓа на страницата на „Анима мунди“ и ќе трае една недела. Потоа иницијаторот официјално ќе испрати барање за забрана и одземање на коњите до Градот Скопје и до Агенцијата за храна и ветеринарство. Пред да им бидат одземени, сопствениците треба да бидат соодветно обесштетени.

Во фокусот на активистите е овој предлог да се најде на седница на Советот на Скопје. Нивната намера е градските советници и градоначалникот Kоце Трајановски да најдат решенија за овој неколкудецениски проблем со кој сопствениците на запреги често кршат неколку закони: за јавна чистота, за благосостојба на животните, како и оној за безбедност во патниот сообраќај, кој налага дека запрежните коли мора да се осветлени навечер со една или две светилки, задолжително да имаат исправна задна кочница и да бидат регистрирани. Велат, време е Советот на Скопје да реши спас за коњите или ќе ја гледаме нивната смрт на улиците.
- Свесни сме дека коњите најчесто ги користат сиромашните слоеви на населението, оние на кои судбината и општеството не им дала поинакви опции, оние што немаат услови за поинаку. Со нив сочувствуваме и не осудуваме никого, но сметаме дека никој нема право да живее врз маките на недолжните животни. Бараме Скопје да биде препознаено по хуманоста, а не преку измачувањето на животните по улиците, кое е трауматична слика за секој жител, но и за многуте странски посетители што н` контактираат и кои се шокирани од она што го гледаат - велат во „Анима мунди“.

Активистите посочија дека концептот ќе го разработат детаљно со цел никој да не претрпи штета. Активностите би се одвивале во фази, а приоритет да биде одземање на оние коњи што се најболни и истоштени.

http://skopjeinfo.mk/gradot/484034825/peticija-za-zabrana-na-vlecen-soobrakaj-vo-urbano-skopje
Back to Top
N23 View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 03-Feb-2011
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 2159
  Quote N23 Quote  Post ReplyReply #7 Posted: 05-Apr-2013 at 14:00
Дел од "урбанизацијата" во Аеродром


23ka.wordpress.com
Back to Top
N23 View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 03-Feb-2011
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 2159
  Quote N23 Quote  Post ReplyReply #8 Posted: 18-Mar-2013 at 01:40
При ваква ситуација најтрагични се здруженијата за божемна заштита на животни, кои едино се интересираат ако некое куче е убиено, кое пак претходно напаѓало луѓе на улици. Сега гледам истите тие ставаат налепници на рекламните паноа на буарскиот циркус кој е тренутно у Скопје, као демек стоп за изживување врз животните, а од друга страна нема буква се кога станува збор за овој вид на превоз, веројатно затоа што во нивната матрица стои дека запрежна кола е нормална ствар, ко што рече Ѓоко, а не дека исто така станува збор за малтретирање на животно, кое у поразвиен свет е веќе изумрено. Но цивилизацискиот развој кој стагнира во одредени општествени заедници кај нас, веројатно е погоден за манипулација врз истите, а многу побитно е да се изнајдат пари за кичерозна ограда, а не за отстранување на овие животни од градските и приградските улици.
23ka.wordpress.com
Back to Top
gjoko View Drop Down
Senior Member
Senior Member


Joined: 18-Jun-2011
Location: kicevo
Online Status: Offline
Posts: 6554
  Quote gjoko Quote  Post ReplyReply #9 Posted: 17-Mar-2013 at 17:51
Ние во Кичево немаме проблем со запрежните коли,толку ги има што сме навикнати на нив
Back to Top
OCB View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 03-Feb-2011
Location: 54
Online Status: Offline
Posts: 921
  Quote OCB Quote  Post ReplyReply #10 Posted: 17-Mar-2013 at 17:26


КРИВИЧЕН ЗАКОНИК

Мачење животни

Член 233

(1) Тој што грубо злоупотребува животно или го изложува на непотребни маки или му нанесува непотребни болки или заради изживување го изложува на страдање, ќе се казни со парична казна или со затвор до шест месеци.

(2) Тој што со нехранење, непоење или на друг начин изложува животно подолго време на тегобна состојба, ќе се казни со парична казна или со затвор до три месеци.
Back to Top
N23 View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 03-Feb-2011
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 2159
  Quote N23 Quote  Post ReplyReply #11 Posted: 23-Apr-2012 at 17:56
Директно од пред зградата каде е сместена мисијата на ЕУ

23ka.wordpress.com
Back to Top
N23 View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 03-Feb-2011
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 2159
  Quote N23 Quote  Post ReplyReply #12 Posted: 07-Apr-2012 at 01:22
Ова ги преоѓа сите граница. У 2 и 10 така лагано пред зграда ми проаѓа запрежна кола. Оф и после туризам ќе сме правеле. Што убаво сеа поред некоја дискотека да помине...
23ka.wordpress.com
Back to Top
LAV View Drop Down
Newbiе
Newbiе


Joined: 12-Mar-2012
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 0
  Quote LAV Quote  Post ReplyReply #13 Posted: 01-Apr-2012 at 19:39
da ama zapreznata kola od Skopje
Back to Top
N23 View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 03-Feb-2011
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 2159
  Quote N23 Quote  Post ReplyReply #14 Posted: 01-Apr-2012 at 18:43

Originally posted by LAV

Slabi ste vie vo Belgrad treba da se modernizirate malce kako Skopje!

Ако се однесува за мене, ја од Скопје сум, само сликата е позајмена од Београд.

23ka.wordpress.com
Back to Top
LAV View Drop Down
Newbiе
Newbiе


Joined: 12-Mar-2012
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 0
  Quote LAV Quote  Post ReplyReply #15 Posted: 01-Apr-2012 at 17:55
on.net.mk/makedonshtina/vistina-za-skopskata-shminka
Back to Top
LAV View Drop Down
Newbiе
Newbiе


Joined: 12-Mar-2012
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 0
  Quote LAV Quote  Post ReplyReply #16 Posted: 01-Apr-2012 at 17:55
Slabi ste vie vo Belgrad treba da se modernizirate malce kako Skopje!
Back to Top
N23 View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 03-Feb-2011
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 2159
  Quote N23 Quote  Post ReplyReply #17 Posted: 31-Mar-2012 at 20:19

И во Београд оваа аномалија е чест случај. Ohno Денес најмалце 5 вакви "превозни средства" пред зграда ми поминаа.

23ka.wordpress.com
Back to Top
LAV View Drop Down
Newbiе
Newbiе


Joined: 12-Mar-2012
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 0
  Quote LAV Quote  Post ReplyReply #18 Posted: 22-Mar-2012 at 22:27
Dokolku navistina ima zakon za zabrana na konji vo soobrakajot togas e uste podobro i treba da se pocituva odnosno da se prezemat merki.
Back to Top
LAV View Drop Down
Newbiе
Newbiе


Joined: 12-Mar-2012
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 0
  Quote LAV Quote  Post ReplyReply #19 Posted: 22-Mar-2012 at 22:24
Se razbira deka i za mene vtorata idea e podobra odnosno da bidat evidentirani i pusteni na sloboda. Pred se ideata e da ne gi gledame so zaprezni koli po ulicite, a dokolku kupat pajtoni jas licno mislam deka najdobro resenie e da se otkupat konjite koi veke se po skopskite ulici i siguren sum deka ne treba nekoja posebna vrsta konji, a za izgledot na konjite ne e problem koga ke se zgrizat i ke pominat veterinarski pregled. Ideata za kupuvanje na ,,polovni" policiski konji i nivnata psihicka sostojba mislam deka ne drzi bas voda od edna ednostavna pricina odnosno ako se policiski konjite moze ke sakaat i policajci da gi vozat pa posle pokraj konjite ke treba i policajcite da odat na psiholoski pregled sto voopsto ne bi bilo dobra ideja
Back to Top
Djole88 View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 28-May-2008
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 611
  Quote Djole88 Quote  Post ReplyReply #20 Posted: 22-Mar-2012 at 16:01
Originally posted by Cloverstack

Епа LAV, значи треба да бидеш многу внимателен какви идеи ќе даваш



И идеата на Лав оди во реалност

Коце купува пајтон!


Наскоро по скопските улици ќе каскаат липицанери кои ќе влечат модерна верзија на пајтон-кабриолет со помошна купола за да може да се користи и при дождливо време

Романтичната прошетка со пајтон низ метрополата нема да биде само сеќавање на старите времиња. Како што дознава ВЕЧЕР, наскоро по скопските улици ќе каскаат расни липицанери кои ќе влечат модерна верзија на пајтон-кабриолет со помошна купола за да може да се користи и при дождливо време.

Извори за ВЕЧЕР информираат дека за оваа нарачка Град Скопје ќе потроши околу 32.500 евра, или поточно двата липицанери со педигре ќе чинат 20768 евра, а пајтонот 9794 евра. На оваа сум се додава и задолжителната опрема за коњи која чини 1880 евра. Нарачката чека оваа одлука да се изгласа на Управниот одбор на ЈП "Паркови и зеленило", претпријатие кое ќе стопанисува со возилото, на седницата закажана за денеска.

Ова јавно претпријатие ќе мора да ја смени инвестиционата програма и да ги подмирува месечните, тековни трошоци за храна кои отприлика би чинеле 350 евра, 30 пати годишно да се носат на потковување и двапати годишно да се носат на анализа на крв со ветеринарен инспектор.

Фијакерот и липицанерите ќе ги набавува скопска фирма која се обврзува да ги испорача во рок од 20 дена, по што во липицанерите ќе мора да бидат под карантин 30-45 дена. Коњите ќе бидат машки кастрати стари околу пет години кои со нормално чување и одгледување ќе можат да се користат 20 години.

Оваа информација, за жал не ни беше потврдена од Град Скопје. Од одделението за односи со јавност ни одговорија дека прв пат слушаат за вакво нешто.


Во старо Скопје, од 1918 до 1941 година пајтонот бил најраспространето превозно средство. Според хроничарите, во 1930 година по скопските улици возеле 153 пајтони. Пајтони се увезувале од Виена, но биле правени и во Скопје и Битола. Обично ги влечеле пар коњи, но имало и такви со еден коњ, а биле отворени или затворени во зависност од временските услови. Пајтонџиите работеле во дневна и ноќна смена, а цените на возење биле во зависност од дестинацијата. Со пајтон се возеле скопските боеми кои по бурните вечери дома се враќале со музика.

Во градот функционирало дури и здружение на пајтонџии кое броело околу 500 членови кои вршеле превоз на патници во градот и надвор од него.

http://www.vecer.com.mk/default.asp?ItemID=9E8558BEE3315748B3CB2C9949DABF9A

Делот од текстот што е болдиран е ветувачки И да немаат чуено, еве им добра идеа, со разработен бизнис план
Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  123 6>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down



This page was generated in 0.109 seconds.

Copyright ©2007 - 2020  build.mk

Коментарите на форумот претставуваат лично мислење на нивните автори и не претставуваат официјален став на build.mk.