build.mk Homepage
Forum Home Forum Home > Главни теми > Инфраструктура
  Active Topics Active Topics
  FAQ FAQ  Forum Search   Register Register  Login Login

Вардарска Долина

Bookmark and Share
 Post Reply Post Reply Page  <1 11121314>
Author
Message Reverse Sort Order
  Topic Search Topic Search  Topic Options Topic Options
Cloverstack View Drop Down
Admin Group
Admin Group
Avatar

Joined: 01-Sep-2007
Location: Скопје
Online Status: Offline
Posts: 12453
  Quote Cloverstack Quote  Post ReplyReply #241 Posted: 30-Oct-2008 at 15:04
Абе муабетов воопшто не требаше да го почнуваме, ама бидна веќе.

Тоа со бродовите нема врска, секаде во свет има ограничувања во однос на тоа какви бродови можат да се движат по ваков тип на канали... На крајот на краиштата ни по Дунав ни по другите внатрешни водни патишта со кои овој канал би бил индиректно поврзан не се движат прекуокеански танкери, туку баржи и помали бродови. Бенефитот е огромен и без прекуокеански бродови и не треба така да го потценуваш.

Но дури и да сакаш прекуокеански бродови, тоа пак ништо не менува во „технологијата“ на изградба - останува начинот кој го опишав, само ќе треба се да се изгради поголемо.
А физичкото пробивање на Дунав накај Вардар заборави го - воопшто не е опција. Едноставно не е во доменот на реалноста.
Back to Top
beTon View Drop Down
Senior Member
Senior Member


Joined: 25-Jun-2008
Online Status: Offline
Posts: 3887
  Quote beTon Quote  Post ReplyReply #242 Posted: 30-Oct-2008 at 10:27
па ако сакаме танкери да се движат низ тој канал ќе мора да имаме и длабочина и ширина, а ако тоа се прави за туристички бродови воопшто не треба ни да се почнува муабетов...
Back to Top
Cloverstack View Drop Down
Admin Group
Admin Group
Avatar

Joined: 01-Sep-2007
Location: Скопје
Online Status: Offline
Posts: 12453
  Quote Cloverstack Quote  Post ReplyReply #243 Posted: 30-Oct-2008 at 01:30
Нема друг начин како поинаку да се изгради од тој што го објаснив колку што можев со моите познавања. Копање „длабоко“ воопшто не е опција за овој канал... Тоа е до толку непотребно/неизводливо што и ние обичните лаици ваљда можеме да го сватиме тоа без воопшто двоумење.
Back to Top
beTon View Drop Down
Senior Member
Senior Member


Joined: 25-Jun-2008
Online Status: Offline
Posts: 3887
  Quote beTon Quote  Post ReplyReply #244 Posted: 29-Oct-2008 at 23:10
да ако се оди на езера и да премостувања мислам дека не само што ќе биде скапо туку и постои и реално поголем предизвик постојано да се хранат од некаде тие езера со вода но и заради комплицираноста на таквиот канал воопшто и да се избегнува истиот... затоа и велам можеби единствено и јас се согласум “сулудо“ решение е копање длабоко, што не е нешто не изводливо, но ќе бара mean machines да роварат бајаѓи време. во принцип немав некаква намера да стојам на ова како мој несоборив став или разбирање туку попрво како поглед кон една работа која како идеја остава простор да серазмислува. уште одма кажав дека еколошки многу лошо ваков проект би се одразил на МКД... што можам да кажам реално-нереална идеја која ќе се оствари само доколку немаат на што богатите да си ги трошат парите па од некаков геостратешки хир би се расфрлале наоколу со милијарди, па што се за нив 7-8 милијарди евра, смешка во бинарниот економски систем од натиго дајмиго по банкарски сметки LOL
Back to Top
Cloverstack View Drop Down
Admin Group
Admin Group
Avatar

Joined: 01-Sep-2007
Location: Скопје
Online Status: Offline
Posts: 12453
  Quote Cloverstack Quote  Post ReplyReply #245 Posted: 29-Oct-2008 at 22:36
Originally posted by beTon

но која вода ќе го направи тоа премостување, пчиња, се сомневам, “најверојатно“ како што реков дунав преку морава со вардар ќе мораат да се изнивелираат, тоа единствено ќе се направи само доколку се копа нов посебен канал кој кај нас ќе мора да се пробие надоле 140 метри надморска височина а во србија и 300мнв на потег кој нема да биде воопшто краток. 

Да се копа толку длабок канал е сулудо и на многу пократки растојанија, а камо ли да се нивелира од Дунав па се до точката на која Вардар ја достигнува надморската височина на устието на Морава во Дунав.


Висинските разлики не се решаваат така, туку со регулирање на тековите на реките со брани, преводници за бродовите од еден сегмент во друг, интервенции врз коритата и ред други решенија за кои не сум стручњак, но во основа и лаик може да свати како функционира севкупниот систем.

Во суштина веќе не би се работело баш за реки во класична смисла, туку серија на акумулации, канали и адаптирани речни корита. Така да и Пчиња би била сосема подруга река во еден ваков систем, со сосема подруг волумен на вода и негова контрола, а и за управување на каналот од Пчиња до Морава би бил потребен релативно скромен хидролошки потенцијал кој веројатно може да го обезбеди некоја локална повисока рекичка или самите овие реки од своите погорни текови, затоа што тој канал секако нема да се гради од извор до извор туку каде што е најизводливо/најкратко.

Сето ова е апсолутно изводливо, ама дефинитивно изгор скапо.


Edited by Cloverstack - 29-Oct-2008 at 22:38
Back to Top
beTon View Drop Down
Senior Member
Senior Member


Joined: 25-Jun-2008
Online Status: Offline
Posts: 3887
  Quote beTon Quote  Post ReplyReply #246 Posted: 29-Oct-2008 at 22:16

абе изгледа дека не фрлам многу запирки па лошо си го сварил муабетот со не ми го губи времето тоа и сакам да го кажам дека ти настапуваш како “не треси бетон и не ми го троши времето“ 

дека стојам зад изјавата за дунав стојам но на една рака посебно откако ги видов поубаво надморските висини на теренот, држи тоа што го велиш дека треба да се премости само сегментот прешево а и доколку се оди со преноси како што велиш би требало некое големо езеро да има на прешево кое ќе ги спои морава и вардар., но која вода ќе го направи тоа премостување, пчиња, се сомневам, “најверојатно“ како што реков дунав преку морава со вардар ќе мораат да се изнивелираат, тоа единствено ќе се направи само доколку се копа нов посебен канал кој кај нас ќе мора да се пробие надоле 140 метри надморска височина а во србија и 300мнв на потег кој нема да биде воопшто краток. 

како што кажа pbanks утопија, но јас ќе додадам, единствено доколку се гледа на муабетов како плукни залепи, а и да се случи некогаш овој канал негледам причина зошто некој не би се утоварал истоварал по пристаништата околу европа туку би одел по овој канал сепак не е од типот на суецки или панамски канал каде се пробива континент од каде цел свет има потреба да помине?! 

Back to Top
Cloverstack View Drop Down
Admin Group
Admin Group
Avatar

Joined: 01-Sep-2007
Location: Скопје
Online Status: Offline
Posts: 12453
  Quote Cloverstack Quote  Post ReplyReply #247 Posted: 29-Oct-2008 at 21:16
Бетон јас тебе ти го губам времето??? Напротив, си го губам сопственото време, обидувајќи се да ти објаснам нешто што е прилично очигледно...

Нема потреба од „лиценци“, но мислам дека има потреба од барем малку одговорност и сериозност кога се постира на форумов - особено да не се пласираат дезинформации. Кој нејќе да се запознае барем со основите на проблематиката за која сака да коментира, не мора да мудрува и да изигрува стручњак на секоја можна тема. Такво однесување не е ништо друго него намерно деградирање и труење на форумот за разонода и за утепување време. А овој форум не е за утепување време туку пред се е информативен и едукативен и има амбиција да биде сериозен медиум и извор на информации. Јасно е дека таквата поставеност ти пречи уште од сам почеток, но до сега требаше да сватиш дека работите се намерно така поставени со јасна цел и дека тоа нема да се менува.


---------------------------------------------------------------------

Ајде сега уште еден обид да ти објаснам некои прилично основни и очигледни работи и каде правиш грешка во толкувањето на текстовите кои ги наведуваш како поткрепа на твојата „теза“ (иако не кажуваш конкретно што е поткрепата, туку го посочуваш целиот текст)

Во било каква изведба на овој пловен пат, Морава ќе продолжи да си тече накај Дунав, а не обратно. Тоа е гравитација човече и нема ни зошто ни како да се оди против тоа. Регулирањето на нејзиниот тек со најразлични решенија меѓудругото би имало за цел да ги изменаџира водите од сливот на Морава, за да ја направи Морава пловна, а не со некое sci-fi „решение“ Дунав да се пробивал накај Вардар. Како побогу го замислуваш ова? Што подразбираш под таквата твоја изјава? Зарем мислиш дека ќе се копа канал со надморска височина каква што има на устието на Морава во Дунав???
Туку да се вратам на суштината... Значи Морава во каква и да е форма или облик ќе продолжи да тече накај Дунав, а и Вардар во каква и да е форма или облик ќе продолжи да тече накај Егејско Море. Спојувањето на Вардар и Морава би се извело преку Пчиња и преку вештачки канал на сегментот кој недостасува, а водата за управување со тој највисок сегмент на коридорот би била од локалните хидролошки потенцијали (по можност акумулација уште повисоко, како би се заштедило на енергија).

Целата вода во овој систем ќе си тече таму каде што ја носи гравитацијата. Не знам каде можеш да видиш потенцијална навала на вода од Дунав во Вардар, па ако сака Дунав нека биде и милион пати поголем од Вардар.

Back to Top
beTon View Drop Down
Senior Member
Senior Member


Joined: 25-Jun-2008
Online Status: Offline
Posts: 3887
  Quote beTon Quote  Post ReplyReply #248 Posted: 29-Oct-2008 at 20:22
абе реков претходно кога го куражев pbanks дека ниту сум експер по хидроинжинерство ниту сум архитект ниту археолог, едноставно импровизирам со оние информации што ги имам и до кои можам да дојдам, ако мислиш дека на форумов мора се да биде научно поткрепено, тогаш барај лиценци кога некој се зачленува... негледам никаков проблем за форумов доколку некој сака да поентира нешто што можеби и не е издржано па нека се јави некој кој тоа ќе го демантира како што пробуваш ти во случајов, па може сите и нешто ќе научиме вакво спуштање како што ми го губиш времето мислам дека е повеќе од немање аргументи... инаку ти велиш во твојата реплика каков дунав какви бакрачи па етети и пред тоа текст и по тоа текст за дунав каде многу убаво вели дека се фино ќе се изнивелира а со преносници ќе се спојат вардар и морава, сигурно не мислиш дека вардар кој во грција се спушта на нула ќе ја полни морава накај дунав, тоа сигурно ќе биде дунав кој ќе се пробива накај вардар а со евентуално некое езеро да се  премосто прешевската клисура... за да не пукаме во празно ај прашај некој од србите на SSC дали може да се докопа до нешто подетално од идеите или некој нацрт-план на Проф.Др. Ненад Милеусниќ па ќе видиме како поточно ова може да излезе, или некој доколку може нека ја најде докторската дисертација на Проф.Др. Емилијан Вилос, па сетне можеме да правиме и муабет чие размислување држи. доколку се наметнуваат прашања и дилеми не е страшно доколку се бара вистината мислам дека сеуште не се нашол некој хидроинжинер да отвори муабет за темава како би ме замолчел во спротивно негледам ништо спорно во тоа пинг-понг муабет да има на оваа тема меѓу недоквакани ентузијасти, меѓу кои сум и јас.
Back to Top
Cloverstack View Drop Down
Admin Group
Admin Group
Avatar

Joined: 01-Sep-2007
Location: Скопје
Online Status: Offline
Posts: 12453
  Quote Cloverstack Quote  Post ReplyReply #249 Posted: 29-Oct-2008 at 19:03
beTon, не ми е јасно како можеш толку упорно да стоиш зад нешто што навистина нема врска со ништо. Џабе ги заплеткуваш работите, џабе забегуваш лево-десно, џабе постираш и репостираш текстови кои ама баш никаде не го поткрепуваат твоето тврдење.
Она што го кажуваш е тотален нонсенс. Во било каква идна изведба на ваков канал, нема реална опција како водите од Дунав би навалиле накај Вардар.


Originally posted by beTon

нема врска може од ракав тресам
Тоа ќе да е. Не би било толку страшно доколку го кажуваш како твоја лаичка претпоставка, а не како некоја тешка анализа поткрепена со проверени информации.

Извини ако тонот на мојот пост звучи малку незгодно, но јас искрено сум револтиран од расфрлање со вакви тврдења. Не гледам кој на форумов би имал корист од тоа - баш напротив, а и воопшто мислам дека е несериозно и неодговорно.


Back to Top
beTon View Drop Down
Senior Member
Senior Member


Joined: 25-Jun-2008
Online Status: Offline
Posts: 3887
  Quote beTon Quote  Post ReplyReply #250 Posted: 29-Oct-2008 at 18:29

Originally posted by Cloverstack


Originally posted by beTon

на место си е прашањето кло, сепак ако се пробие дунав накај морава нормално е да навали накај врадар прилично количество вода, а вардар би служел како продолжена рака за регулирање на нивото на каналот

Воопшто не си е на место прашањето, туку ми звучи тотално без врска.

Прво Дунав нема што да се „пробива“ накај Морава, Морава се влева во Дунав. Од друга страна колку што можам да видам на Google Earth, тоа устие се наоѓа на ~70м надморска височина, Пчиња се влева во Вардар на над 200м, а измеѓу овие точки каналот треба да помине предели од ~400м надморска височина. Не сум сигурен дека воопшто ја сваќаш функцијата на браните и преводниците:
http://en.wikipedia.org/wiki/Canal_lock

Никаква вода нема да навали од од Дунав накај Вардар ниту обратно... Со вакви наивни тези од ракав дефинитивно не бива добра дискусија.

ооо кло не сум  видел дека си фрлил сиџимче LOL

па види вака за твоето прашање велев дека си е на место(антитеза) но сепак давам дообјаснување кое ќе држеше вода доколку внимателно си го прочитал текстот за канал дунав-морава-вардар-егеј...

Originally posted by beTon

Според плановите за овој канал (види рамка) тој би имал пет секции. Едната би била од Дунав преку Велика Морава се до Сталаќ. Вториот дел би бил од устието на Јужна во Велика Морава, се до Прешево. Третата, најкомпликуваната, би била од Прешево до Вардар и таа би била изведувана се до устието, каде што би се градела петта етапа.
Овој пловен пат би бил долг 700 километри и преку Дунав на север би бил поврзан со Рајна и со Северното Море, потоа со подунавските земји и Црното Море, како и со сите држави кои излегуваат на Средоземјето, вклучувајќи го тука и Суецкиот Канал, преку кој би се сообраќало практично со целиот Исток.
Како би функционирл тој канал. Најпрвин, со изградба на брани, што би ги подигнале нивоата на реките, кои пак ви влегле во комплетно регулирани, нови корита. На тие брани би постоеле пропусници за бродовите, онакви какви што постојат на сите големи канали, а преку кои пловините објекти би влегувале во соседните речни подрачја.

одтука излегува дека цел канал и ток ќе ги спои север и југ, поентата е да, треба да се кренат брани на постојните реки но се ќе оди во ново корито, па така не дека не може да се преусмери нова морава кон нов вардар и тоа се инивелира, и дунав да излезе на егејско море, едноставно на почеток ќе има потреба за асистенција за оформување на потенцијалното ново корито на овој канал а подоцна морава и вардар ќе служат само за одржување на нивото на каналот, сепак дунав ќе ја турка таа маса на вода, да не веруваш дека вардар или морава можат да имаа таков капацитет, можеби ако егејско навистина дојде до ГВ LOL нема врска може од ракав тресам, сепак логика пробувам да користам а она со надморската висина и тесните грла не ти држи вода за тоа имаш примери баш во линкот што ми го посочи...

еве еден српски текст каде нешто од нешто ја разјаснува дилемата дали каналот е реалност

Srpska žila kucavica

Ideja o izgradnji kanala koji spaja Dunav sa Egejskim morem stara je preko sto godina. Prvi ju je predložio Igor Eugen Hrebeljanović Lazarević 1896. godine, a ovih dana je pominje profesor dr Nenad Mileusnić

  Zamislite da usred Požarevca, Stalaća, Niša, Leskovca prolaze pravi pravcati brodovi na proputovanju do Soluna, a odatle između evropskog i afričkog kontinenta dalje ko zna gde!
  Upravo o tome razmišlja se danas u Srbiji. Redovni profesor Univerziteta u Beogradu i član Odbora za ekonomske nauke SANU prof. dr Nenad Mileusnić sa grupom saradnika smatra da je došlo vreme da Srbija dobije kanal koji bi spojio Dunav sa solunskom lukom, a preko Velike Morave i Vardara.
  On kaže da je izgradnja kanala Dunav - Morava - Vardar - Egejsko more baš ono što je Srbiji neophodno, pozivajući se na nesporni značaj koji bi ovaj novi plovni put mogao da ima za našu zemlju pre svega, a potom i za sve podunavske, ali i druge zemlje. Spajanjem slivova pomenutih reka, proširivanjem njihovih korita, pravljenjem kanala, izgradnjom hidroelektrana, i, konačno, spajanjem preko Vardara sa Solunom, postigao bi se višestruki značaj. Kako Mileusnić naglašava, ne samo da bi se dobili novi plovni putevi, pogodni za transport robe i prevoz ljudi, već bi se i regulisali tokovi naših reka, aktivirala bi se proizvodnja, potpomogla privreda, a Srbija bi rešila sve svoje muke u snabdevanju električnom energijom. A i put do Sredozemlja skratio bi se za 1 180 kilometara, što bi omogućilo efikasnije saobraćajno povezivanje Sredozemlja i Sueckog kanala sa centralnom i srednjom Evropom: od Beograda Dunavom i kroz Crno more do Egeja ima 1 880 kilometara, a Moravom, Vardarom do Egeja ima 700 km.
  Tako, golemi ekonomski potencijal Dunava i naših drugih reka ne daje mira svima onima koji veruju u ispunjenje ove zamisli. A o njoj se razmišlja preko sto godina. Projekat izgradnje kanala koji bi spojio Dunav sa Egejskim morem preko Morave i Vardara, a kroz pomenute gradove, baš toliko i postoji.
   
  Deonice
  “Plovni put Dunav - Morava - Vardar - Egejsko more biće realizovan. Ali, u sadašnjoj konstelaciji geopolitičkih, ekonomskih, privrednih odnosa na Balkanu, to je još jedna fantazija”, tvrdi profesor Dimitrije Perišić iz Instituta za arhitekturu i urbanizam Srbije i jedan od autora Prostornog plana Srbije. Jedino što bi u ovom trenutku moglo da se uradi, prema njegovim rečima, jeste da se sadašnjom planskom gradnjom infrastrukturnih sistema ostavi “luft” za period kada bi izgradnja bila realna. I ne treba zaboraviti - dodaje Perišić - ovaj plovni put ne bi bio ni srpski ni grčki, već isključivo evropski!
  Kako bi, međutim, izgledao ovaj istorijski kanal?
  Profesor Mileusnić kaže: “Plovni put Dunav - Morava - Vardar - Solun bio bi podeljen u pet deonica. Prvu bi činila Velika Morava od Dunava do Stalaća, drugu Južna Morava i lateralni kanal od Stalaća do vododelnice kod Preševa, treću prelaz preko vododelnice. Četvrta bi bila povezivanje vododelnice sa regulisanim Vardarom i lateralnim kanalom do Grčke, a peta regulisanje Vardara u Grčkoj do Soluna. Ukupno, 650 kilometara, od čega 345 kilometara pripada moravskom sektoru.”
  Dužina kanala u području Velike Morave, kako objašnjava Mileusnić, bila bi oko 151 km. Na tom delu kanala mogli bi da plove brodovi nosivosti do 1 350 tona. Ova lokacija bi obuhvatala, međutim, pored glavne trase na Velikoj Moravi i deo kanala na Južnoj Moravi sa bočnim kanalom Nišave do Niša i bočnim kanalom Zapadne Morave do Kraljeva.
  Profesor Mileusnić dalje objašnjava da bi na lokaciji Velike Morave kanal imao više pristaništa. Na Velikoj Moravi pristaništa bi mogla da budu u Požarevcu, Velikoj Plani, Batočini, Ćupriji i Stalaću, na Južnoj Moravi u Aleksincu i Nišu, na Zapadnoj u Kruševcu, Trsteniku i Kraljevu. “Upravo bi moravski sektor procvetao. Samo na potezu do Stalaća izgradilo bi se sedam hidroelektrana, uredilo bi se priobalje, izgradili bi se sistemi za navodnjavanje, a razvio bi se i turizam.”
   
  Poduhvat
  Da li će inicijativa profesora Nenada Mileusnića, njegovih saradnika i pobornika ove ideje, stati u red istorijskih pokušaja izgradnje kanala? Ako se izuzmu geopolitički faktori, za izgradnju je neophodno prevaliti građevinarske prepreke i, što je još važnije, uložiti veliki novac, koji država nema. I premijer Srbije Zoran Đinđić je nedavno izjavio da para za javne radove nema.
  Ali, profesor Mileusnić ne odustaje. Da bi se Dunav spojio sa Solunskom lukom, objašnjava on, građevinari će morati da iskopaju kanale na terenu, tunele, pristaništa, nasipe za zaštitu od poplava, moraće da obezbede teren od erozije, akumulacije vode, brodske prevodnice, brane, hidroelektrane, nove puteve, ali i prateće građevinske objekte.
  “Za naše građevinare nema granica. Imamo kadar koji bi izveo izgradnju, građevinske, mašinske tehničare i inženjere”, tvrdi Mileusnić, a Mile Samardžić, najbliži saradnik profesora Mileusnića dodaje: “Bila bi potrebna i jeftina radna snaga, koju bismo, doduše, mogli lako da uvezemo.”
  Da građevinski poslovi ne bi bili problem potvrdio je i Branislav Ivković, redovni profesor Građevinskog fakulteta u Beogradu. “Naši građevinari mogu da izvedu taj posao. Međutim, postoji jedan drugi, znatno veći problem konfiguracije terena”, navodi Ivković. Problem konfiguracije terena odnosi se na različite visinske kote Morave i Vardara. To podrazumeva izgradnju prevodnica koje bi morale da savladaju denivelacije vode od 140 do 170 metara. Ivković dalje dodaje: “Prevodnice bi bile građene u sedam, osam nivoa, što podrazumeva veliki kapital, a umanjuje propusnu moć kanala i time usporava plovidbu.”
  Još veći problem, kako Ivković navodi, jeste novac. “Pre nekoliko godina razmišljali smo o ovoj inicijativi i zaključili da je, za sada, neracionalna. Za izgradnju kanala neophodno je izdvojiti od 12 do 14 milijardi dolara. A mi taj novac nemamo”, kategoričan je Ivković. Mileusnićeva računica, međutim, ne slaže se sa Ivkovićevom. On tvrdi da je za izgradnju celog kanala dovoljno oko osam milijardi dolara i dodaje da je moguće izaći na kraj sa finansijskim problemima.
  “Moguća je kombinacija da se izgradnja kanala sa branama i prevodnicama finansira delimično donacijama, a hidroelektrane i prateći objekti dugoročnim zajmovima sa povoljnim kamatama kod Međunarodne banke za obnovu i razvoj iz Vašingtona i Evropske banke za investicije i razvoj iz Londona”, navodi Mileusnić.
  Ko bi konkretno uložio u srpski deo kanala, pod kojim uslovima i da li bi naša država mogla da bude garant isplate pozajmljenog novca? Na ta pitanja profesor Mileusnić nema odgovora. Ali, tvrdi: “Ako bismo dobili novac, kanal bi bio žila kucavica ne samo Srbije i Jugoslavije, već i cele Evrope.”
  O značaju kanala koji bi prema Mileusnićevim procenama mogao da se izgradi za 12 godina (prema nekim drugim procenama ne bi nam bilo dovoljno ni 30 godina) vredi razmišljati ako svetskim moćnicima bude u interesu da jedan takav plovan put nikne na Balkanu. Do tada, mogli bismo da se zapitamo zašto i ono što posedujemo - ne koristimo.

НИН - Dragana Matić - 19.10.2002

Back to Top
BOJAN View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 09-Sep-2008
Location: SKOPJE
Online Status: Offline
Posts: 3438
  Quote BOJAN Quote  Post ReplyReply #251 Posted: 29-Oct-2008 at 16:44
Прекрасни се овие идеи за Вардарска долина, ама како што гледам поради финанскиски средства проектов би заживеал за неколку децении. Е тогаш нема ни да има потреба од проектов, бидејќи поради глобалното затоплување, Егејско море ќе ни дојде до ГевгелијаTongue!!!
Back to Top
Cloverstack View Drop Down
Admin Group
Admin Group
Avatar

Joined: 01-Sep-2007
Location: Скопје
Online Status: Offline
Posts: 12453
  Quote Cloverstack Quote  Post ReplyReply #252 Posted: 28-Oct-2008 at 19:46
Originally posted by beTon

на место си е прашањето кло, сепак ако се пробие дунав накај морава нормално е да навали накај врадар прилично количество вода, а вардар би служел како продолжена рака за регулирање на нивото на каналот

Воопшто не си е на место прашањето, туку ми звучи тотално без врска.

Прво Дунав нема што да се „пробива“ накај Морава, Морава се влева во Дунав. Од друга страна колку што можам да видам на Google Earth, тоа устие се наоѓа на ~70м надморска височина, Пчиња се влева во Вардар на над 200м, а измеѓу овие точки каналот треба да помине предели од ~400м надморска височина. Не сум сигурен дека воопшто ја сваќаш функцијата на браните и преводниците:
http://en.wikipedia.org/wiki/Canal_lock

Никаква вода нема да навали од од Дунав накај Вардар ниту обратно... Со вакви наивни тези од ракав дефинитивно не бива добра дискусија.
Back to Top
beTon View Drop Down
Senior Member
Senior Member


Joined: 25-Jun-2008
Online Status: Offline
Posts: 3887
  Quote beTon Quote  Post ReplyReply #253 Posted: 28-Oct-2008 at 18:53

Originally posted by Cloverstack

Како нема да зависи од капацитетот на Вардар? Од каде тогаш ќе дојде таа „маса од вода“???

на место си е прашањето кло, сепак ако се пробие дунав накај морава нормално е да навали накај врадар прилично количество вода, а вардар би служел како продолжена рака за регулирање на нивото на каналот - доколку и вардар се скрои по планот за вардарска долина... инаку пбанкс и јас не сум хидроинжинер па како и во повеќето случаи импровизирам со информациите што ги имам апсорбирано и ги ипсорбирам, абе саде термоелектрана Roll%20eyes ќе нафрлам и нешто логика и плус минус некој цитат и ете одприлика скромно размислување, па слободно пукај и ти сепак нема да не оценува владата LOL во догледно време можеби евентуално завод за статистика или градежна метеорологија да фрли око но неверувам дека ќе му ја заматиме водата некому... како што тргнало може само да окуражиме некого, знаеш кога ќе му сервираш некому инфо има бар инспирација од каде да почне а другото е миг на креативност и слобода на умот...

Back to Top
Cloverstack View Drop Down
Admin Group
Admin Group
Avatar

Joined: 01-Sep-2007
Location: Скопје
Online Status: Offline
Posts: 12453
  Quote Cloverstack Quote  Post ReplyReply #254 Posted: 28-Oct-2008 at 18:10
@ пбанкс
Мислам количеството вода во сливот на Вардар е повеќе од доволно за таков канал да функционира најнормално. Јас проблемот го гледам токму во навистина огромната инвестиција. Дај боже да излезе нешто поконкретно од оваа работа - во таков случај Македонија сакала-нејќела ќе доживее вртоглав развој.



Originally posted by beTon

па мислам дека не е утопија поврзување на северното море со егејското сепак тука ќе се движи маса од вода па и нема многу да зависи тоа од капацитетот на вардар
Како нема да зависи од капацитетот на Вардар? Од каде тогаш ќе дојде таа „маса од вода“???




Back to Top
pbanks View Drop Down
Admin Group
Admin Group
Avatar

Joined: 01-Sep-2007
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 9141
  Quote pbanks Quote  Post ReplyReply #255 Posted: 28-Oct-2008 at 16:05
Originally posted by beTon

па мислам дека не е утопија поврзување на северното море со егејското сепак тука ќе се движи маса од вода па и нема многу да зависи тоа од капацитетот на вардар само треба мислам да се направи ново големо корито покрај постојново со хидроцентралите затоа и велам дека со вардарска долина проектот се отвораат врати и за проектот морава-вардар. значи реално без дунав ова се ќе биде навистина утопија...



како што реков, лаик сум на темава така да можеби тресам и глупости. Затоа сеа само ќе ја следам како читач
Back to Top
beTon View Drop Down
Senior Member
Senior Member


Joined: 25-Jun-2008
Online Status: Offline
Posts: 3887
  Quote beTon Quote  Post ReplyReply #256 Posted: 28-Oct-2008 at 15:00

па мислам дека не е утопија поврзување на северното море со егејското сепак тука ќе се движи маса од вода па и нема многу да зависи тоа од капацитетот на вардар само треба мислам да се направи ново големо корито покрај постојново со хидроцентралите затоа и велам дека со вардарска долина проектот се отвораат врати и за проектот морава-вардар. значи реално без дунав ова се ќе биде навистина утопија...



Edited by beTon - 28-Oct-2008 at 15:01
Back to Top
pbanks View Drop Down
Admin Group
Admin Group
Avatar

Joined: 01-Sep-2007
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 9141
  Quote pbanks Quote  Post ReplyReply #257 Posted: 28-Oct-2008 at 14:47
Originally posted by beTon

споредено со инвестицијата на хрватите за А1 автопатот покрај море ова навистина ми изгледа ефтино само 5-6 милијарди евра па и не дека не е изводливо, но се наметнуваат повеќе прашања како еколошкиот момент, инфраструктурата, како и неприродната поделба на Македонија одкрај-докрај, а плус ќе имаме и по некој залутан октопод LOL , него бек ту риалити, мислам дека со ова браните би имало катострофални последици по живиот свет во вардар, но екстра енергетски ефект по земјата, па и каде има сила нема правдина, иако сигурно ќе има канали преку браните каде би се движела рибата, но тоа ќе биде вештачки момент кој како со јагулите во охридско езеро нема никогаш да профункционира...  


воопшто не зборував за финансиски параметри. Зборуваме за пловен канал кој врзува една река која е на ниво на поток во последниве ХХ години и една друга река која не се разликува многу во нејзиниот долен тек како и за една не воопшто мала дистанца помеѓу тие две реки која треба некако да се пополни. Вардар е можеби релативно долга река (5та во екс СФРЈ) но нејзиното сливно подрачје воопшто не е издашно и исфрла помалку вода од една Соча во Словенија. Хидролошките состојби од последните години пак воопшто не укажуваат на тоа дека состојбата ќе се подобри. Напротив.
Back to Top
beTon View Drop Down
Senior Member
Senior Member


Joined: 25-Jun-2008
Online Status: Offline
Posts: 3887
  Quote beTon Quote  Post ReplyReply #258 Posted: 28-Oct-2008 at 14:38
споредено со инвестицијата на хрватите за А1 автопатот покрај море ова навистина ми изгледа ефтино само 5-6 милијарди евра па и не дека не е изводливо, но се наметнуваат повеќе прашања како еколошкиот момент, инфраструктурата, како и неприродната поделба на Македонија одкрај-докрај, а плус ќе имаме и по некој залутан октопод LOL , него бек ту риалити, мислам дека со ова браните би имало катострофални последици по живиот свет во вардар, но екстра енергетски ефект по земјата, па и каде има сила нема правдина, иако сигурно ќе има канали преку браните каде би се движела рибата, но тоа ќе биде вештачки момент кој како со јагулите во охридско езеро нема никогаш да профункционира...  
Back to Top
pbanks View Drop Down
Admin Group
Admin Group
Avatar

Joined: 01-Sep-2007
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 9141
  Quote pbanks Quote  Post ReplyReply #259 Posted: 28-Oct-2008 at 14:05


Не сум стручен за ова и никогаш не сум читал повеќе за пловната врска Вардар-Морава... Но секогаш тој проект ми звучен утопистички.
Back to Top
beTon View Drop Down
Senior Member
Senior Member


Joined: 25-Jun-2008
Online Status: Offline
Posts: 3887
  Quote beTon Quote  Post ReplyReply #260 Posted: 28-Oct-2008 at 14:00

Originally posted by BOJAN

Овие прашања треба сега да се поставуваат, за да не добиеме „подводни возови“Crazy!

добра Поента, но нејверојатно ќе се најде лек, таман може комотно да се трасира нова пруга бидејќи доколку сакаме да видиме некогаш брзи возови на К10 нормално е да се менува старава инфраструктура, па поефтино ќе биде да пуштат нова траса отколку да ја обновуваат старата, навистина ова ќе потопи многу муабети попат...

инаку ова со централите целосно ја вади од бункер идејата за моравско-вардарски канал од дунав до егејот, идеја стара 100 години, која единствено била разработена т.е. на која во ’60тите има докторирано во париз еден од деканите на ТБФ - Емилијан Вилос (татко на сегашниот Доц.Д-р Илиос Вилос). зошто ова го мислам може да се види од подолниот текст...

Македонија видена како пловен крстопат
Место и за некои сосема нови гемиџии

Идеи има - нема градители. Ова би било најкусото резиме за генезата на пловниот канал Дунав - Вардар - Егеј, што како дел од некаква градителска фантазија спојува три века, но сепак никогаш не дошол до точка која би навестувала негова конкретна реализација. Потсетувањето пак на тој замислен пловен пат, што на најбрз начин би ја поврзувал Северна Европа со Средоземјето и би преставува, ако се оствари, најтемелно преуредување на животот и во нашата држава е фактот дека во Белград одново се јавуваат интенции што притискаат, сепак, да дојде до реализацијата на таа водена сообраќајница.

Обновувањето на разговорите околу тој канал, по кој бродови со носивост од 1.300 тони ќе можат да минуваат низ дузина градови и села во Македонија (Куманово, Скопје, Велес, Неготино, Гевгелија...) црпи енергија во нејзината економска исплатливост и во претворањето на целиот Балкан во просперитетна и посакувана дестинација за сите инвеститори.

Некои од политичките претпоставки за реализација на таа идеја несомнено постојат во овој миг - што на хартија, што на јаве. На пример, идеолошката "уникатност" на регионот, по падот на еднопартиските системи и враќањето на капиталистичката логика. Ова особено се зајакнува по дефинитивното расчистување со режимот на Слободан Милошевиќ на север од нас, како можеби последната голема политичка брана за реализацијата на таа идеја, барем за некој западен, банкарски агол на гледање на работите.

Сепак, сите геополитички претпоставки не се добри и тука нема дилеми: несигурноста на дел од регионот, особено на најчувствителниот дел при потенцијалната изградба на каналот (т.н. преводница меѓу Морава и Повардарието) тоа не би било можно. 

Според плановите за овој канал (види рамка) тој би имал пет секции. Едната би била од Дунав преку Велика Морава се до Сталаќ. Вториот дел би бил од устието на Јужна во Велика Морава, се до Прешево. Третата, најкомпликуваната, би била од Прешево до Вардар и таа би била изведувана се до устието, каде што би се градела петта етапа.

Овој пловен пат би бил долг 700 километри и преку Дунав на север би бил поврзан со Рајна и со Северното Море, потоа со подунавските земји и Црното Море, како и со сите држави кои излегуваат на Средоземјето, вклучувајќи го тука и Суецкиот Канал, преку кој би се сообраќало практично со целиот Исток.

Како би функционирл тој канал. Најпрвин, со изградба на брани, што би ги подигнале нивоата на реките, кои пак ви влегле во комплетно регулирани, нови корита. На тие брани би постоеле пропусници за бродовите, онакви какви што постојат на сите големи канали, а преку кои пловините објекти би влегувале во соседните речни подрачја.

Всушност, потенцијалните градежници ги очекува работа каква што може да се споредува со онаа во Египет од времето на изградбата на пирамидите - потребни се прекопувања на реките, изградба на кејови, тунели, хидроцентрали, комплетна обнова на нови локации на дел од постојните автопати и железнички линии, преселување на населени места. Постои убеденост дека од аспект на техниката и техничкиот кадар, како и од аспект на работна сила кај нас не постои во мигот некаков проблем. Дури, работна сила - според процени на економистите - би требало да се увезува!

Најтежок проблем во изградбата би била несомнено делницата Прешево - Пчиња. Мора да се совлада денивелацијата на водите од едниот кон другиот регион, која изнесува 170 метри, па би било неопходно да се изградат преводници на седум или осум нивоа, што, најмногу ја поскапува изградбата и бара огромен капитал. Тука и брзината на бродовите би била забавена и би се создало тесно грло.

Каналот Дунав - Вардар - Егеј би чинел 14 милијарди долари и јасно е дека тој може да се добие само кај некој инвеститор од голем "маштап", згора и визионерски расположен и во добро расположение и здравје. Во ситуација кога на телевизиските екрани сў уште дефилираат некои воинствени фаци и кога не се отсонувани некои идеи за големи држави, таквите богати визионери лесно го губат здивот!

Но, барем во Белград не се предаваат. Таму постојат финансиски проекти со кои се вели дека за дел од парите со кои би се граделе супсидијарните објекти на каналот (хидроцентралите, на пример) можат да се обезбедат поволни кредити во Меѓународната банка за обнова и развој и Европската банка за инвестиции и развој во Лондон. Тие кредити би биле долгорочни и со многу ниски камати. Според изјавите на редовниот професор на белградскиот Универзитет и членот на САНУ, д-р Ненад Милеусниќ, потоа на Димитрие Перишиќ од Институтот за архитектура и урбанизам на Србија, кои се дел од тимот "што работат на случајот", практично Србија, Македонија и Грција би требало да најдат некаде околу осум милијарди долари, кои веројатно бргу би се вратиле преку економскиот процут на целиот регион. Тие повторуваат дека ова не е државен проект, не е ниту регионален, туку дека е европски и дека преку него Србија и Македонија, на некој начин, автоматски би станале дел од развиениот свет, не само поради битно подобрените стопански перформанси!

Изградбата на каналот, кога и би имало пари, не би се случила бргу - според некои оптимистички варијанти би биле доволни осум, а некои други, пак, велат дека не се доволни и три децении. Во овој миг, сепак, оние што се задолжени за просторно планирање би морале да ги направат подготвителните работи за да создадат "луфт" за тој канал. Тој секако ќе се гради, ако не од оваа, тогаш од некоја идна генерација: каналот се појавува како неизбежен чекор во модерното проодување на регионот. Но, за тоа да се направи треба да почнеме од најмали потези. Издавањето потврди од катастар со чекање од шест месеци или фингираната, глумена денационализација се само некои од тие работи со кои мора да се престане. Мораме да го промениме својот животен стил и начин на размислување и тоа најпрво од оние од кои тоа се очекува според дневните задачи - политичарите, пред се! За благосостојбата на овој народ не смее да се мисли само преку изборни ветувања, ниту преку подарени зелени картони или свински полутки, туку преку големи, визионерски потези.

Утрински - Љубомир Костовски - 30.04.2003

Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  <1 11121314>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down



This page was generated in 0.188 seconds.

Copyright ©2007 - 2024  build.mk

Коментарите на форумот претставуваат лично мислење на нивните автори и не претставуваат официјален став на build.mk.