Вардарска Долина |
Post Reply | Page <1 45678 14> |
Author | ||
StreetStruck
Senior Member Joined: 18-Nov-2010 Location: Skopje Online Status: Offline Posts: 415 |
Quote Reply #101 Posted: 13-Apr-2011 at 20:14 | |
Да ама пишува дека тие што се без брана односно без акумулација се поставуваат (браните) на реки што се сезонски, а Вардар иако преку лето има помалце вода сепак си тече константно. Дефинитивно мислам дека ќе се создаде некоја помала акумулација, што од друга страна е па позитивно за контролирање на водотекот и водостојот, заштита од поплави итн.
Мислам дека тие централи што се без брана може да се постават по течение на река, ама доколку нејзиниот водотек е стрмен и брз. Такви се овие малите хидроцентрали нели. |
||
"Поробените треба да тежнеат кон слободата, а слободните кон совршенство"- Јане Сандански
|
||
UrbanFreak
Senior Member Joined: 28-Oct-2007 Location: Skopje Online Status: Offline Posts: 1732 |
Quote Reply #102 Posted: 13-Apr-2011 at 20:23 | |
Можеби си во право. Во секој случај види ја сликава: Ова е Chief Joseph Dam на Колумбиа Ривер. Иако е брана, нивото на водата е минимално покачено. Треба убаво да се прочита студијата која ја има на ЕЛЕМ сајтот.
|
||
אל תסתכל בקנקן, אלא במה שבתוכו
|
||
StreetStruck
Senior Member Joined: 18-Nov-2010 Location: Skopje Online Status: Offline Posts: 415 |
Quote Reply #103 Posted: 13-Apr-2011 at 20:26 | |
Да да, баш помислив на ова и тоа е тоа, осум метри колку може да е, баш таква мала акумулација би се створила. Осум метри како му доаѓа ко куќа од три спрата, така нешто?
|
||
"Поробените треба да тежнеат кон слободата, а слободните кон совршенство"- Јане Сандански
|
||
lslcrew
Senior Member Joined: 14-Jan-2008 Location: Skopje Online Status: Offline Posts: 10988 |
Quote Reply #104 Posted: 13-Apr-2011 at 22:14 | |
Кај нас во село гари има таква проточна мала хидорцентрала што не е во функција. Уште има петокрака на нејзе така да градена е пред децении. Тамо има крак од гарска река се пренасочува во хец и тоа крак има вода кога има добар проток, топење на снегови дождови и слично. Секогаш немора кај проточна централа да се користи целиот тек. Има низ Америка на некое место незнам каде точно потенцијалната разлика на водопад се користи за хец. Дел од водотекот пред водопадот се зафаќа и се испушта после водопадот.
Edited by lslcrew - 13-Apr-2011 at 22:16 |
||
Goran
Senior Member Joined: 09-Jul-2009 Online Status: Offline Posts: 195 |
Quote Reply #105 Posted: 14-Apr-2011 at 05:44 | |
Malite brani se mali akmulacii za vradar da stane ploven
Pa mora da se podigni levelot na vodata za nekolku metra za dase stvori visinska razlika za da se dobibe pritisok tie brani se mali a ne sluzaat za akmulirajne na voda taa moze samo da fukcinira ako levelot na vodata ne se spusti ispod 2/3 zatoa sto se gubi pritiskot nivna zadaca e da ispustaat voda tolku kolku e prilivot prilicno da se odrzava stabilen vodostoj preku cela godina. A golemite akumulcii ke akumuliraat voda vo vreme na zgolemen priliv na voda a ke ispustaat minimalno kolku e propisano po megunarodni standardi za nivoa na reki za Grcite da ne se bunat sto e i podobro za niv preku cela godina ke dobivaat ista kolicina na voda Jas vaka go zamisluvam principot na rabota na celiot proekt. |
||
bungee
Newbiе Joined: 14-Apr-2011 Location: MK Online Status: Offline Posts: 0 |
Quote Reply #106 Posted: 14-Apr-2011 at 23:08 | |
Дали некој знае дали има некаде статистика за тоа на колку години има можност за поплавување на Вардар.
Можеби прашањево не е баш за темава ама не ми се отвораше нова за вакво прашање. |
||
N23
Senior Member Joined: 03-Feb-2011 Location: Skopje Online Status: Offline Posts: 2159 |
Quote Reply #107 Posted: 15-Apr-2011 at 00:28 | |
„Вардарска Долина“ на кинески начин
Петнаесет години по прекинот на реализацијата на најзначајниот стратегиски проект во Македонија „Вардарска Долина“, вреден 1,5 милијарда евра, сега со помош на кинески кредит и знаење повторно оживува „Вардарска долина“ е значаен стратегиски проект кој може да ја смени географската мапа на Македонија и да го зголеми економскиот потенцијал на земјава. Тој се буди пред секои избори во последните две децении и веднаш по нив замира. Според едни, проектот е невозможен и економски неисплатлив бидејќи бара промена на трасата на железничката пруга Скопје-Гевгелија. Други велат дека ќе предизвика меѓународен спор со Грција. Тоа е најскапиот и најобемниот енергетски проект, со кој треба да се изградат 12 хидроцентрали по текот на реката Вардар, за што се потребни најмалку 1,5 милијарда евра. Петнаесет години по прекинот на првичната реализација на овој проект, во кој беше вклучен француски конзорциум, сега повторно се преземаат чекори за негово оживување. Наместо Французите, за „Вардарска Долина“ пари и знаење сега треба да обезбедат Кинезите. Во понеделникот Владата потпиша Меморандум за разбирање со Кинеската меѓународна корпорација за води и електрична енергија (КВЕ) и со Кинеската банка за развој (КРБ). Владата има намера од Кинезите да земе кредит од 1,275 милијарда евра или 85 отсто од потребната инвестиција, а останатите 15 отсто од средствата, односно 225 милиони евра, да ги обезбеди сама. Токму кинеската корпорација КВЕ во 2004 година ја изгради акумулацијата ХЕ „Козјак“. Неискористен воден потенцијал Идејата за ваквиот проект е стара повеќе децении, а прв пат беше започната нејзината реализација од 1994 до 1999 година од страна на два конзорциума, еден македонски и еден француски. Македонскиот конзорциум го сочинуваа 16 домашни компании и Владата како рамноправен партнер. Проект-менаџер на конзорциумот „Вардарска Долина“ беше Јордан Ставров, експерт за хидроенергија, кој сега е во пензија. Во францускиот конзорциум, пак, беа вклучени државната француска енергетска компанија ЕДФ и француската фирма ЦНР, која стопанисува систем на хидроцентрали на реката Рона. Тогашниот проект-менаџер на „Вардарска Долина“, Јордан Ставров, вели дека конфигурацијата на теренот во Македонија за овој проект е одлична. - Кај нас постои можност за комбинирано користење на акумулационите и проточните води за производство на хидроенергија. Ваквиот потенцијал с` уште не е искористен - вели тој. Во рамничарскиот дел на Македонија, каде што поминува реката Вардар, според првичниот проект, се наоѓаат каскадните, односно проточните хидроцентрали, кои имаат помал капацитет за производство на електрична енергија. А во клисурскиот дел од текот на реката Вардар се наоѓаат акумулациите кои имаат повисоки брани и поголема инсталирана моќност. Потребен е договор со Грција Повеќе експерти по енергетика се децидни дека проектот направен заедно со францускиот конзорциум треба да биде почетната точка при преговорите и договорите со Кинезите. Една од можните пречки при реализацијата на проектот би можела да биде Грција, односно користењето на меѓународните води на реката Вардар. Со Грција веќе постои меѓународен договор од времето на поранешна Југославија кој предвидува Македонија да испушта одредено минимално количество на вода. Но, ако се има предвид искуството на Бугарија со Грција за текот на реката Струма, може да се очекува јужниот сосед да не допушти мазно да тече изградбата на 12 хидроцентрали на Вардар. - Меѓутоа, Грција нема да може да н` сопре ако градиме еден рационален и оптимизиран проект. Со тоа би докажале дека немаме намера да го попречуваме слободниот доток на вода кон Грција - вели експертот за хидроенергија. Преместување на пругата Со проектот се предвидени две поголеми акумулациони хидроцентрали. Првата е во близина на Скопје и се нарекува ХЕ „Велес“, а втората е кај село Удово со име ХЕ „Градец“. Меѓу нив има уште 7 помали проточни хидроцентрали со максимална инсталирана моќност од 15-16 мегавати и просечно годишно производство на електрична енергија од 60-70 милиони киловат-часа. По втората акумулациона ХЕ „Градец“ следуваат уште три проточни хидроцентрали до границата со Грција. - „Вардарска Долина“ како проект не завршува со македонската граница, туку има можност да продолжи и по текот на Вардар, односно грчки Аксиос до нејзиното влевање во Егејско Море, каде што би можеле да се изградат уште 4-5 хидроцентрали - вели Ставров. Во текот на целиот проект се наоѓаат автопатот и пругата од Скопје кон Гевгелија, кои на одредени делови треба да се дислоцираат бидејќи ќе бидат поплавени со водата од акумулациите. - Од 150 километри железничка пруга, која се наоѓа на овој потег, треба да се дислоцираат 80 километри. Од нив, кај ХЕ „Велес“ треба да се поместат 30 километри пруга, кај ХЕ „Градец“ 20 километри, а кај 10-те мали хидроцентрали помеѓу треба вкупно да се поместат уште 30 километри железничка пруга - вели првичниот проект-менаџер на „Вардарска Долина“. Според податоците што Електрани на Македонија ги објави на својата интернет-страница при првичниот јавен повик за инвестиција во овој проект, само за дислокација на железничката пруга ќе бидат потребни 167 милиони евра. За преместување на автопатот ќе треба да се одвојат уште 50 милиони евра. Признание од владата на Анте Марковиќ „Вардарска Долина“ е најголемиот стратегиски проект на Македонија, кој уште во 1991 година на конкурс за развојни проекти во поранешна Југославија добил признание од владата на Анте Марковиќ како најперспективен развоен проект. - Всушност, тој опфаќа рационално и интегрално користење на природните богатства на Македонија, особено водните ресурси - вели Јордан Ставров. Тој појаснува оти оригиналниот проект на францускиот и македонскиот конзорциум подразбира искористување на водниот тек на реката Вардар од Скопје до Гевгелија плус водниот тек на реката Треска и Црна Река како главни десни притоки. Според него, до 1999 година двата конзорциума завршиле и со ревизија на целиот проект и било решено француската страна да учествува во инвестицијата со 80 отсто од средствата, а македонската со 20 отсто. Но, работите тргнале наопаку од политички причини и конзорциумот престанува да постои во 2000 година. Горан Ризаов # http://www.dnevnik.com.mk/default.asp?ItemID=5FA99E5754508A40B0CFFB4CD541E806 |
||
StreetStruck
Senior Member Joined: 18-Nov-2010 Location: Skopje Online Status: Offline Posts: 415 |
Quote Reply #108 Posted: 26-May-2011 at 10:50 | |
„Вардарска долина“ проект на иднината
http://mn.mk/komentari/4243-Vardarska-dolina-proekt-na-idninata Edited by Cloverstack - 26-May-2011 at 12:09 |
||
lslcrew
Senior Member Joined: 14-Jan-2008 Location: Skopje Online Status: Offline Posts: 10988 |
Quote Reply #109 Posted: 01-Oct-2011 at 21:28 | |
Миленко со Иван Минов. За темата од 11 минута.
|
||
nenad
Senior Member Joined: 19-Dec-2009 Online Status: Offline Posts: 724 |
Quote Reply #110 Posted: 29-Oct-2011 at 20:52 | |
NAJNOVO!
Srbija ke gradi kanal Dunav-Morava-Vardar-Egejsko more http://www.alo.rs/politika/42093/Toma_gradi_kanal_od_dunava_do_Egejskog_mora Toa e vo predizboren plan na najgolemata opoziciona partija. Ne znam so veli nasata vlada na ova? Dali ke go dozvolime toa? |
||
mitatos
Senior Member Joined: 06-Jan-2008 Location: Skopje Online Status: Offline Posts: 1739 |
Quote Reply #111 Posted: 29-Oct-2011 at 20:56 | |
Македонија не сака да потроши 500 милиони евра за изградба на железничка мрежа а камо ли да вложи милјарди за да го изгради тој канал.
|
||
"Најлошиот град од градовите е тој што нема ред,мир и сигурност за своите граѓани" (Али ибн Еби Талиб)
|
||
axel
Senior Member Joined: 08-Dec-2009 Location: kumanovo Online Status: Offline Posts: 3654 |
Quote Reply #112 Posted: 29-Oct-2011 at 21:18 | |
pa ka kolku sto znam toa e planirano uste 80 ti godini i mislam deka e del od proektot vardarska dolina
|
||
nenad
Senior Member Joined: 19-Dec-2009 Online Status: Offline Posts: 724 |
Quote Reply #113 Posted: 29-Oct-2011 at 21:27 | |
toa se obicni gluposti
|
||
gjoko
Senior Member Joined: 18-Jun-2011 Location: kicevo Online Status: Offline Posts: 6554 |
Quote Reply #114 Posted: 29-Oct-2011 at 23:23 | |
Кина нема токлу пари да се изгради овој проект,а не Србија(има ама така се вели)
|
||
lslcrew
Senior Member Joined: 14-Jan-2008 Location: Skopje Online Status: Offline Posts: 10988 |
Quote Reply #115 Posted: 29-Oct-2011 at 23:34 | |
Бре бреее, ама ако се заситуваме од предизборните ветувања кај нас, не мора и овие од Србија да ни ги спамираат нишките. Сагради че мо ридове, реке, планиње! Аеродром у Краљево, канал Белград до Солун. Изводливо е ако се сака, само сепак е предизборие и се повторуваат сите долгорочни проекти и замисли, веќе видено насекаде низ светов. И јас би сакал ова да е вистина како и сите ние тука, само знаеме што е.
|
||
Sylvester
Newbiе Joined: 09-Jun-2010 Location: Skopje Online Status: Offline Posts: 0 |
Quote Reply #116 Posted: 30-Oct-2011 at 10:50 | |
каков канал ?! За што ?
|
||
gjoko
Senior Member Joined: 18-Jun-2011 Location: kicevo Online Status: Offline Posts: 6554 |
Quote Reply #117 Posted: 30-Oct-2011 at 11:15 | |
пловност од Солун до Белград,па се до Виена би овозможил тој канал
|
||
mirakuliks
Senior Member Joined: 06-Feb-2010 Location: New York Online Status: Offline Posts: 831 |
Quote Reply #118 Posted: 30-Oct-2011 at 16:18 | |
Нешто што дефинитивно не е од економски интерес за грција бидејќи при функционалност на ваков канал грција нема да прави веќе промет од своите пристаништа, особено не од солунското. |
||
lslcrew
Senior Member Joined: 14-Jan-2008 Location: Skopje Online Status: Offline Posts: 10988 |
Quote Reply #119 Posted: 30-Oct-2011 at 18:58 | |
Може да не е од економски интерес на Италија, на Грција сигурно е, зашто самоможе да го зголеми протокот на стоки низ Грција, сеедно дали е на брод или е е преку канал на нејзина териотрија или е преку пат. Крајно, ако не е на Грција економски интерес, на Кина, а Кина истура пари во Веропската економија, така да тука прилично извессно стојат односите. Ајде навиваме, само да го биде.
|
||
nenad
Senior Member Joined: 19-Dec-2009 Online Status: Offline Posts: 724 |
Quote Reply #120 Posted: 30-Oct-2011 at 20:28 | |
Ne mi se veruva deka se razvi i diskusija za ovoj "proekt"!!! Abe luge nema sansi ova da se izgradi!! Toa e obicen idiotizam i manipulacija na debilen srpski politicar. Ocekuvav nekoja reakcija vo nasite mediumi, no fala bogu sepak sme prizmeni.
Nikoj, ama bas nikoj nema interes od takov "kanal". Ne sakam ni da razmisluvam dali e tehnicki mozno. Iako, moze da se dade na studenti kako vezba da ja razvivaat strucnata imaginacija. |
||
Post Reply | Page <1 45678 14> |
Forum Jump | Forum Permissions You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |