build.mk Homepage
Forum Home Forum Home > Главни теми > Инфраструктура
  Active Topics Active Topics RSS Feed: Вардарска Долина
  FAQ FAQ  Forum Search   Register Register  Login Login

Вардарска Долина

Bookmark and Share
 Post Reply Post Reply Page  123 14>
Author
Message
  Topic Search Topic Search  Topic Options Topic Options
волан View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 09-Dec-2007
Location: Скопје
Online Status: Offline
Posts: 192
  Quote волан Quote  Post ReplyReply #1 Topic: Вардарска Долина
    Posted: 21-Jun-2008 at 14:02
Некојпат во мојата младост(пред 40 години ...) се спомнуваше дека Вардар ке биде пловен ... преку пчиња и Морава ...
- потоа пред дваеесетина години се спомнуваше дека ке се искористи сливот на Вардар - интегрално за наводнување и производство на струја ...
- сега повторно се актуелизира сето тоа ... пишав еден пст на мојот блог

Вардарска Долина ...

Таму позајмив повеќе фотки од тука ... а тука само ке Ви аплодирам една презентација
1. вардарска долина 1 сливот

2. вардарска долина 2 хидроцентралите

3. вардарска долина 3 висинска разлика

4. вардарска долина 4 пилот пројект

5. вардарска долина 5 пилот пројект капаците

6. вардарска долина 6 трошоци





Edited by Cloverstack - 26-Jun-2008 at 16:27
Back to Top
Cloverstack View Drop Down
Admin Group
Admin Group
Avatar

Joined: 01-Sep-2007
Location: Скопје
Online Status: Offline
Posts: 12453
  Quote Cloverstack Quote  Post ReplyReply #2 Posted: 26-Jun-2008 at 16:29
Ужасно скап проект за наши можности, но долгорочно секако треба да се стремиме кон негова реализација, затоа што придобивките би биле уште поголеми и на бројни полиња.
Back to Top
beTon View Drop Down
Senior Member
Senior Member


Joined: 25-Jun-2008
Online Status: Offline
Posts: 3887
  Quote beTon Quote  Post ReplyReply #3 Posted: 14-Aug-2008 at 15:52


"Improvement of the Management of Transboundary Water Resources".
An EU-funded project managed by the European Agency for Reconstruction

Specific Objectives and Outputs



Geographics

Related projects

Pressures on Groundwater
Back to Top
lslcrew View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 14-Jan-2008
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 10988
  Quote lslcrew Quote  Post ReplyReply #4 Posted: 09-Oct-2008 at 23:37
На Вардар ќе никнат 12 централи


Македонија има потреба да се вклучи во проектот за изградба на нуклеарката Белене, но, сепак, треба да се работи и на сопствените енергетски проекти, изјави директорот на ЕЛЕМ, Чингоски


По течението на реката Вардар, на потегот од Скопје до Гевгелија ќе бидат изградени 12 хидроцентрали во наредните години, најави вчера во Охрид директорот на ЕЛЕМ, Владо Чингоски. Според него, дванаесет хидроцентрали никој не гради одеднаш
-Најпрво се почнува со градба на една или на две хидроцентрали, па со парите од произведената струја ќе се продолжи со вложување. Овој проект би требало да се реализира во период од 10 до 12 години и во моментов бараме стратешки партнер. Тоа треба да биде некоја голема компанија која што има искуство со раководење со такви каскадни системи - изјави Чингоски.

Тој најави дека до крајот на месецов, Регулаторната комисија за енергетика треба да одлучи за нивното барање за зголемување на цената на производствената струја на 1,81 денар за киловат-час со што ќе се обезбедела стабилна и континуирана испорака на енергија.
-Ние чувствуваме потреба да се вклучиме во проектот за изградба на нуклеарната електрана во Белене, што ќе биде од голема помош за енергетската стабилност на Македонија, но сепак треба да се работи и на сопствените енергетски проекти. Со тоа ќе добиеме долгорочна и прифатлива цена на струјата. Во моментов сите капацитети се активни и очекуваме стабилна енергетска сезона - подвлече Чингоски.

На отворањето на 12-то меѓународно советување "Енергетика-2008", министерот за економија Фатмир Бесими рече дека Македонија во моментов е увозно зависна од енергија, но тоа не е само проблем на нашава земја, туку и на целиот регион. Министерот Бесими најави дека ќе се зголемат производствените енергетски капацитети со унапредување и модернизација на постојните и ќе се изградат нови објекти.

Бесими очекува дека до 2015 година целосно ќе се либерализира енергетскиот пазар.

http://vecer.com.mk/?ItemID=3B50FA082E450B4BAAAEBCBC83BC65C5


Back to Top
BOJAN View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 09-Sep-2008
Location: SKOPJE
Online Status: Offline
Posts: 3438
  Quote BOJAN Quote  Post ReplyReply #5 Posted: 10-Oct-2008 at 22:17
Колку што јас се сеќавам, овој проект можеше да стане реалност со помош на французите. Многу ми се допаѓа идејата, но во реалноста тешко дека ќе собереме неколку милијарди евра за изградба на проектот Вардарска долинаUnhappy.
Back to Top
Plugger View Drop Down
Senior Member
Senior Member


Joined: 15-Sep-2008
Online Status: Offline
Posts: 378
  Quote Plugger Quote  Post ReplyReply #6 Posted: 11-Oct-2008 at 07:41

Ova e dobra idea ali ke mora Vardarot da go napunat poveke so Voda, ete veke pocnuva da se prazni. Ke mora da se investira tuka zatoa shto ni treba da imame golema reka kako velicinata na Vardar.
Back to Top
lslcrew View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 14-Jan-2008
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 10988
  Quote lslcrew Quote  Post ReplyReply #7 Posted: 26-Oct-2008 at 14:28
Tендер за “Вардарска долина“ во “Фаjненшл Тајмс“

Министерството за економија утре во дневниот весник “Фаjненшл Тајмс“, ќе објави тендер за проектот “Вардарска долина“.

Под проектот “Вардарска Долина“ се подразбира изградба на 12 мали хидро-централи по потекот на реката Вардар.

Исто така во дневниот весник “Фаjненшл Тајмс“, ќе биде објавен тендер за акциите на ЕМО Охрид.

Според министерот за економија, Фатмир Бесими, проектот “Вардарска долина“ е најголем енергетски проект со инвестиција од 1,2 милијарди евра. А продажбата на акциите на ЕМО Охрид остануваа иста а цената е намалена за да се виде дали има интерес.

Министерот Бесими рече дека продажбата на акциите од ОХИС нема да идат заедно со ЕМО Охрид, бидејќи од ОХИС се чека ревизиониот извештај.

Во врска со проектот “Бошков Мост“ министерот Бесими рече дека влегува во втората фаза и дека треба до 11 февруари 2009 година, 14-те компании што се квалификуваат да достават понуда. Исто така во фаза на изработка е третиот пакет за изградба на мали хидро-централи.

За посетата на државна делегација на атомската централа во Бугарија “Белене“, министерот рече дека е рано да се каже.

“Дали ќе учествуваме рано е да се каже, но ние сме заинтересирани. Од таму добивме информација дека треба првин да се договорат сопствениците на „Белене“, е бугарското електростопанство и германската “РВЕ“, и потоа да се даде понуда“, рече министерот Бесими.

http://www.netpress.com.mk/vest.asp?id=42768&kategorija=2


Back to Top
lslcrew View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 14-Jan-2008
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 10988
  Quote lslcrew Quote  Post ReplyReply #8 Posted: 27-Oct-2008 at 01:00
На Вардарската долина ќе се градат 12 хидроцентрали

Според Фатмир Бесими, министер за економија, хидроцентралите треба да бидат со просечна инсталирана моќност од 320 мегавати и на годишно ниво да имаат производство на околу 1.000 гигават-часови електрична енергија.Тендерот ќе се одвива во две фази.
- Првата фаза ќе трае до 15 март идната година, до кога компаниите треба да се заинтересираат за да во втората фаза ги достават своите понуди - објаснува Бесими. Според него објавувањето на тендерот само потврдува дека на проектите од енергетскиот сектор во министерството забрзано се работи.

Веќе е завршена и првата фаза од проектот Бошков мост. Сите 14 компании, меѓу кои РВЕ - Германија, Вербунд-Австрија, Дуферко-Велика Британија, конзорциумот од ЕФТ (Данска), Турбоинженеринг (Словенија) и Гранит (Македонија), Едисон од Италија, што официјално се пријавени, се квалификувани и одат во втората фаза.

- До 13 ноември годинава тие ќе треба да ги подигнат тендерските документи, за да до 11 февруари идната година ги достават своите понуди -вели Бесими. Според министерот, тендерската комисија го усогласила и нацрт договорот за првите два пакети за изградба на мали хидроцентрали, а сега се чека Владата тоа да го стори. Потоа сите компании што ќе се изберат на тендерот ќе бидат известени и во рок од 20 дена ќе се потпишат договорите. Со тоа ќе се заокружат двата пакети за иградба на 65 мали хидроцентрали. Бесими укажа дека во меѓувреме во министерството е усвоен и трет пакет, односно список на нови 20 мали хидроцентрали. Пакетот во моментов е во владина процедура.

- За овие хидроцентрали до крајот на неделава или идната недела се очекува објавување на меѓународен тендер - вели Бесими.
За Чебрен и Галиште, Бесими вели дека проектот не доцни. Според него, тендерската комисија детално ги анализира понудите.
- Кога ќе го потпишам договорот, сакам да бидам сигурен дека тоа е квалитетно сработено - нагласува Бесими.

http://vecer.com.mk/?ItemID=820449B2CBB8F647901613D74C4DE103

Back to Top
Raisinloaf View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 31-May-2008
Location: Gevgelija
Online Status: Offline
Posts: 227
  Quote Raisinloaf Quote  Post ReplyReply #9 Posted: 27-Oct-2008 at 16:53
[QUOTE=BOJAN]Колку што јас се сеќавам, овој проект можеше да стане реалност со помош на французите. Многу ми се допаѓа идејата, но во реалноста тешко дека ќе собереме неколку милијарди евра за изградба на проектот Вардарска долинаUnhappy.
[/QUOTE

Да французите беа заентересирани да го градат ама нашиве к** ги б**и.
Инаку така беше и кај нас во гевгелија пред едно 20 години со Смрдлива вода сакаа СЛовенци да ја градат целосно и они да си ги продаваат викендичките ама нашите не дадоа и сега кој каде нашол таму гради и е дива лига.
Back to Top
BOJAN View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 09-Sep-2008
Location: SKOPJE
Online Status: Offline
Posts: 3438
  Quote BOJAN Quote  Post ReplyReply #10 Posted: 28-Oct-2008 at 12:45
Убаво што е објавен тендер за изградба на хидроцентрали, ама господата ќе мора да објаснат од кај пари за преместување на железничката пруга и автопатот што поминуваат по течението на реката Вардар, ова посебно важи за железничката пруга. Овие прашања треба сега да се поставуваат, за да не добиеме „подводни возови“Crazy!
Back to Top
Raisinloaf View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 31-May-2008
Location: Gevgelija
Online Status: Offline
Posts: 227
  Quote Raisinloaf Quote  Post ReplyReply #11 Posted: 28-Oct-2008 at 13:40
Нормално е дека тоа ке оди на сметка на граѓаните и тоа со поскапи сметки за струја,вода,дрва,патарини........ а за пругата и автопатот е тоа дефенитивно не го замислиле и секако додека ова се изгради ке поминат 20 до 30 години.
Back to Top
beTon View Drop Down
Senior Member
Senior Member


Joined: 25-Jun-2008
Online Status: Offline
Posts: 3887
  Quote beTon Quote  Post ReplyReply #12 Posted: 28-Oct-2008 at 14:00

Originally posted by BOJAN

Овие прашања треба сега да се поставуваат, за да не добиеме „подводни возови“Crazy!

добра Поента, но нејверојатно ќе се најде лек, таман може комотно да се трасира нова пруга бидејќи доколку сакаме да видиме некогаш брзи возови на К10 нормално е да се менува старава инфраструктура, па поефтино ќе биде да пуштат нова траса отколку да ја обновуваат старата, навистина ова ќе потопи многу муабети попат...

инаку ова со централите целосно ја вади од бункер идејата за моравско-вардарски канал од дунав до егејот, идеја стара 100 години, која единствено била разработена т.е. на која во ’60тите има докторирано во париз еден од деканите на ТБФ - Емилијан Вилос (татко на сегашниот Доц.Д-р Илиос Вилос). зошто ова го мислам може да се види од подолниот текст...

Македонија видена како пловен крстопат
Место и за некои сосема нови гемиџии

Идеи има - нема градители. Ова би било најкусото резиме за генезата на пловниот канал Дунав - Вардар - Егеј, што како дел од некаква градителска фантазија спојува три века, но сепак никогаш не дошол до точка која би навестувала негова конкретна реализација. Потсетувањето пак на тој замислен пловен пат, што на најбрз начин би ја поврзувал Северна Европа со Средоземјето и би преставува, ако се оствари, најтемелно преуредување на животот и во нашата држава е фактот дека во Белград одново се јавуваат интенции што притискаат, сепак, да дојде до реализацијата на таа водена сообраќајница.

Обновувањето на разговорите околу тој канал, по кој бродови со носивост од 1.300 тони ќе можат да минуваат низ дузина градови и села во Македонија (Куманово, Скопје, Велес, Неготино, Гевгелија...) црпи енергија во нејзината економска исплатливост и во претворањето на целиот Балкан во просперитетна и посакувана дестинација за сите инвеститори.

Некои од политичките претпоставки за реализација на таа идеја несомнено постојат во овој миг - што на хартија, што на јаве. На пример, идеолошката "уникатност" на регионот, по падот на еднопартиските системи и враќањето на капиталистичката логика. Ова особено се зајакнува по дефинитивното расчистување со режимот на Слободан Милошевиќ на север од нас, како можеби последната голема политичка брана за реализацијата на таа идеја, барем за некој западен, банкарски агол на гледање на работите.

Сепак, сите геополитички претпоставки не се добри и тука нема дилеми: несигурноста на дел од регионот, особено на најчувствителниот дел при потенцијалната изградба на каналот (т.н. преводница меѓу Морава и Повардарието) тоа не би било можно. 

Според плановите за овој канал (види рамка) тој би имал пет секции. Едната би била од Дунав преку Велика Морава се до Сталаќ. Вториот дел би бил од устието на Јужна во Велика Морава, се до Прешево. Третата, најкомпликуваната, би била од Прешево до Вардар и таа би била изведувана се до устието, каде што би се градела петта етапа.

Овој пловен пат би бил долг 700 километри и преку Дунав на север би бил поврзан со Рајна и со Северното Море, потоа со подунавските земји и Црното Море, како и со сите држави кои излегуваат на Средоземјето, вклучувајќи го тука и Суецкиот Канал, преку кој би се сообраќало практично со целиот Исток.

Како би функционирл тој канал. Најпрвин, со изградба на брани, што би ги подигнале нивоата на реките, кои пак ви влегле во комплетно регулирани, нови корита. На тие брани би постоеле пропусници за бродовите, онакви какви што постојат на сите големи канали, а преку кои пловините објекти би влегувале во соседните речни подрачја.

Всушност, потенцијалните градежници ги очекува работа каква што може да се споредува со онаа во Египет од времето на изградбата на пирамидите - потребни се прекопувања на реките, изградба на кејови, тунели, хидроцентрали, комплетна обнова на нови локации на дел од постојните автопати и железнички линии, преселување на населени места. Постои убеденост дека од аспект на техниката и техничкиот кадар, како и од аспект на работна сила кај нас не постои во мигот некаков проблем. Дури, работна сила - според процени на економистите - би требало да се увезува!

Најтежок проблем во изградбата би била несомнено делницата Прешево - Пчиња. Мора да се совлада денивелацијата на водите од едниот кон другиот регион, која изнесува 170 метри, па би било неопходно да се изградат преводници на седум или осум нивоа, што, најмногу ја поскапува изградбата и бара огромен капитал. Тука и брзината на бродовите би била забавена и би се создало тесно грло.

Каналот Дунав - Вардар - Егеј би чинел 14 милијарди долари и јасно е дека тој може да се добие само кај некој инвеститор од голем "маштап", згора и визионерски расположен и во добро расположение и здравје. Во ситуација кога на телевизиските екрани сў уште дефилираат некои воинствени фаци и кога не се отсонувани некои идеи за големи држави, таквите богати визионери лесно го губат здивот!

Но, барем во Белград не се предаваат. Таму постојат финансиски проекти со кои се вели дека за дел од парите со кои би се граделе супсидијарните објекти на каналот (хидроцентралите, на пример) можат да се обезбедат поволни кредити во Меѓународната банка за обнова и развој и Европската банка за инвестиции и развој во Лондон. Тие кредити би биле долгорочни и со многу ниски камати. Според изјавите на редовниот професор на белградскиот Универзитет и членот на САНУ, д-р Ненад Милеусниќ, потоа на Димитрие Перишиќ од Институтот за архитектура и урбанизам на Србија, кои се дел од тимот "што работат на случајот", практично Србија, Македонија и Грција би требало да најдат некаде околу осум милијарди долари, кои веројатно бргу би се вратиле преку економскиот процут на целиот регион. Тие повторуваат дека ова не е државен проект, не е ниту регионален, туку дека е европски и дека преку него Србија и Македонија, на некој начин, автоматски би станале дел од развиениот свет, не само поради битно подобрените стопански перформанси!

Изградбата на каналот, кога и би имало пари, не би се случила бргу - според некои оптимистички варијанти би биле доволни осум, а некои други, пак, велат дека не се доволни и три децении. Во овој миг, сепак, оние што се задолжени за просторно планирање би морале да ги направат подготвителните работи за да создадат "луфт" за тој канал. Тој секако ќе се гради, ако не од оваа, тогаш од некоја идна генерација: каналот се појавува како неизбежен чекор во модерното проодување на регионот. Но, за тоа да се направи треба да почнеме од најмали потези. Издавањето потврди од катастар со чекање од шест месеци или фингираната, глумена денационализација се само некои од тие работи со кои мора да се престане. Мораме да го промениме својот животен стил и начин на размислување и тоа најпрво од оние од кои тоа се очекува според дневните задачи - политичарите, пред се! За благосостојбата на овој народ не смее да се мисли само преку изборни ветувања, ниту преку подарени зелени картони или свински полутки, туку преку големи, визионерски потези.

Утрински - Љубомир Костовски - 30.04.2003

Back to Top
pbanks View Drop Down
Admin Group
Admin Group
Avatar

Joined: 01-Sep-2007
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 9141
  Quote pbanks Quote  Post ReplyReply #13 Posted: 28-Oct-2008 at 14:05


Не сум стручен за ова и никогаш не сум читал повеќе за пловната врска Вардар-Морава... Но секогаш тој проект ми звучен утопистички.
Back to Top
beTon View Drop Down
Senior Member
Senior Member


Joined: 25-Jun-2008
Online Status: Offline
Posts: 3887
  Quote beTon Quote  Post ReplyReply #14 Posted: 28-Oct-2008 at 14:38
споредено со инвестицијата на хрватите за А1 автопатот покрај море ова навистина ми изгледа ефтино само 5-6 милијарди евра па и не дека не е изводливо, но се наметнуваат повеќе прашања како еколошкиот момент, инфраструктурата, како и неприродната поделба на Македонија одкрај-докрај, а плус ќе имаме и по некој залутан октопод LOL , него бек ту риалити, мислам дека со ова браните би имало катострофални последици по живиот свет во вардар, но екстра енергетски ефект по земјата, па и каде има сила нема правдина, иако сигурно ќе има канали преку браните каде би се движела рибата, но тоа ќе биде вештачки момент кој како со јагулите во охридско езеро нема никогаш да профункционира...  
Back to Top
pbanks View Drop Down
Admin Group
Admin Group
Avatar

Joined: 01-Sep-2007
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 9141
  Quote pbanks Quote  Post ReplyReply #15 Posted: 28-Oct-2008 at 14:47
Originally posted by beTon

споредено со инвестицијата на хрватите за А1 автопатот покрај море ова навистина ми изгледа ефтино само 5-6 милијарди евра па и не дека не е изводливо, но се наметнуваат повеќе прашања како еколошкиот момент, инфраструктурата, како и неприродната поделба на Македонија одкрај-докрај, а плус ќе имаме и по некој залутан октопод LOL , него бек ту риалити, мислам дека со ова браните би имало катострофални последици по живиот свет во вардар, но екстра енергетски ефект по земјата, па и каде има сила нема правдина, иако сигурно ќе има канали преку браните каде би се движела рибата, но тоа ќе биде вештачки момент кој како со јагулите во охридско езеро нема никогаш да профункционира...  


воопшто не зборував за финансиски параметри. Зборуваме за пловен канал кој врзува една река која е на ниво на поток во последниве ХХ години и една друга река која не се разликува многу во нејзиниот долен тек како и за една не воопшто мала дистанца помеѓу тие две реки која треба некако да се пополни. Вардар е можеби релативно долга река (5та во екс СФРЈ) но нејзиното сливно подрачје воопшто не е издашно и исфрла помалку вода од една Соча во Словенија. Хидролошките состојби од последните години пак воопшто не укажуваат на тоа дека состојбата ќе се подобри. Напротив.
Back to Top
beTon View Drop Down
Senior Member
Senior Member


Joined: 25-Jun-2008
Online Status: Offline
Posts: 3887
  Quote beTon Quote  Post ReplyReply #16 Posted: 28-Oct-2008 at 15:00

па мислам дека не е утопија поврзување на северното море со егејското сепак тука ќе се движи маса од вода па и нема многу да зависи тоа од капацитетот на вардар само треба мислам да се направи ново големо корито покрај постојново со хидроцентралите затоа и велам дека со вардарска долина проектот се отвораат врати и за проектот морава-вардар. значи реално без дунав ова се ќе биде навистина утопија...



Edited by beTon - 28-Oct-2008 at 15:01
Back to Top
pbanks View Drop Down
Admin Group
Admin Group
Avatar

Joined: 01-Sep-2007
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 9141
  Quote pbanks Quote  Post ReplyReply #17 Posted: 28-Oct-2008 at 16:05
Originally posted by beTon

па мислам дека не е утопија поврзување на северното море со егејското сепак тука ќе се движи маса од вода па и нема многу да зависи тоа од капацитетот на вардар само треба мислам да се направи ново големо корито покрај постојново со хидроцентралите затоа и велам дека со вардарска долина проектот се отвораат врати и за проектот морава-вардар. значи реално без дунав ова се ќе биде навистина утопија...



како што реков, лаик сум на темава така да можеби тресам и глупости. Затоа сеа само ќе ја следам како читач
Back to Top
Cloverstack View Drop Down
Admin Group
Admin Group
Avatar

Joined: 01-Sep-2007
Location: Скопје
Online Status: Offline
Posts: 12453
  Quote Cloverstack Quote  Post ReplyReply #18 Posted: 28-Oct-2008 at 18:10
@ пбанкс
Мислам количеството вода во сливот на Вардар е повеќе од доволно за таков канал да функционира најнормално. Јас проблемот го гледам токму во навистина огромната инвестиција. Дај боже да излезе нешто поконкретно од оваа работа - во таков случај Македонија сакала-нејќела ќе доживее вртоглав развој.



Originally posted by beTon

па мислам дека не е утопија поврзување на северното море со егејското сепак тука ќе се движи маса од вода па и нема многу да зависи тоа од капацитетот на вардар
Како нема да зависи од капацитетот на Вардар? Од каде тогаш ќе дојде таа „маса од вода“???




Back to Top
beTon View Drop Down
Senior Member
Senior Member


Joined: 25-Jun-2008
Online Status: Offline
Posts: 3887
  Quote beTon Quote  Post ReplyReply #19 Posted: 28-Oct-2008 at 18:53

Originally posted by Cloverstack

Како нема да зависи од капацитетот на Вардар? Од каде тогаш ќе дојде таа „маса од вода“???

на место си е прашањето кло, сепак ако се пробие дунав накај морава нормално е да навали накај врадар прилично количество вода, а вардар би служел како продолжена рака за регулирање на нивото на каналот - доколку и вардар се скрои по планот за вардарска долина... инаку пбанкс и јас не сум хидроинжинер па како и во повеќето случаи импровизирам со информациите што ги имам апсорбирано и ги ипсорбирам, абе саде термоелектрана Roll%20eyes ќе нафрлам и нешто логика и плус минус некој цитат и ете одприлика скромно размислување, па слободно пукај и ти сепак нема да не оценува владата LOL во догледно време можеби евентуално завод за статистика или градежна метеорологија да фрли око но неверувам дека ќе му ја заматиме водата некому... како што тргнало може само да окуражиме некого, знаеш кога ќе му сервираш некому инфо има бар инспирација од каде да почне а другото е миг на креативност и слобода на умот...

Back to Top
Cloverstack View Drop Down
Admin Group
Admin Group
Avatar

Joined: 01-Sep-2007
Location: Скопје
Online Status: Offline
Posts: 12453
  Quote Cloverstack Quote  Post ReplyReply #20 Posted: 28-Oct-2008 at 19:46
Originally posted by beTon

на место си е прашањето кло, сепак ако се пробие дунав накај морава нормално е да навали накај врадар прилично количество вода, а вардар би служел како продолжена рака за регулирање на нивото на каналот

Воопшто не си е на место прашањето, туку ми звучи тотално без врска.

Прво Дунав нема што да се „пробива“ накај Морава, Морава се влева во Дунав. Од друга страна колку што можам да видам на Google Earth, тоа устие се наоѓа на ~70м надморска височина, Пчиња се влева во Вардар на над 200м, а измеѓу овие точки каналот треба да помине предели од ~400м надморска височина. Не сум сигурен дека воопшто ја сваќаш функцијата на браните и преводниците:
http://en.wikipedia.org/wiki/Canal_lock

Никаква вода нема да навали од од Дунав накај Вардар ниту обратно... Со вакви наивни тези од ракав дефинитивно не бива добра дискусија.
Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  123 14>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down



This page was generated in 0.223 seconds.

Copyright ©2007 - 2024  build.mk

Коментарите на форумот претставуваат лично мислење на нивните автори и не претставуваат официјален став на build.mk.