Skopje East Gate (поранешно ERA City) |
Post Reply | Page <1 2021222324 39> |
Author | ||||||
stef4o
Moderator Group Joined: 20-Oct-2015 Location: Skopje Online Status: Offline Posts: 19665 |
Quote Reply #421 Posted: 18-Dec-2020 at 11:07 | |||||
Construction progress - November 2020
https://www.facebook.com/skopjeeastgate/videos/808607399920003 |
||||||
stef4o
Moderator Group Joined: 20-Oct-2015 Location: Skopje Online Status: Offline Posts: 19665 |
Quote Reply #422 Posted: 04-Jan-2021 at 14:48 | |||||
Благодарение на 6 врвни инженери, процесите за изградба на Ист Гејт Мол се одвиваат забрзано
Ист Гејт Мол забрзано се развива. За неполни 9 месеци, 6 инженерски тима кои коордираат повеќе од 600 луѓе на терен во отежнати услови, успеаја да го завршат карабинскиот дел на еден од најголемите трговски центри во регионот, Ист Гејт Мол. За тоа најголема заслуга имаат 6 водечки инженери , кои претставуваат пример за одлични стратези и врвни професионалци во својата област. Ист Гејт Мол е грандиозен проект и е инженерски предизвик. Истовремено се одвиваат многу градежни процеси, а притоа се внимава сите детали совршено да се вклопат. Благодарение на 6 млади, но врвни инженери, процесите се одвиваат забрзано и проектот ќе се заврши и предвреме. Ист Гејт Мол има чест да ги награди луѓето кои имаат личен придонес и кои работат неуморно со голема посветеност.” – изјави Климент Малески, Тим Лидер на градежен тим во Ист Гејт Мол. https://eastgate.mk/news/skopje-east-gate-mk/izgradbata-na-east-gate-mall-se-odviva-zabrzano/ |
||||||
stef4o
Moderator Group Joined: 20-Oct-2015 Location: Skopje Online Status: Offline Posts: 19665 |
Quote Reply #423 Posted: 12-Jan-2021 at 18:21 | |||||
Интервју на Арсим Папранику за Телеграфи
Телеграфи Македонија и СКСЗМ разговараа со Арсим Папранику, ко-сопственик на СЕГ и Нептун, на тема претприемништво и идните предизвици. Телеграфи Македонија и СКСЗМ разговараа со Арсим Папранику, ко-сопственик на СЕГ и Нептун, на тема претприемништво и идните предизвици. Нептун, веќе неколку години е рангиран како еден од најмоќните брендови во Македонија. Опишете го вашиот успех во 3 реченици? Да се опише успехот на Нептун и нивото на кое е денес по 21 година активност, би било многу тешко да се опише во 3 реченици, но би ги издвоил: посветеност, енергија, визија и нови идеи. Што научивте од искуството сиве овие години? Ако сте навистина посветени на некоја област, професија, работа или дури и проект, шансите се многу мали за грешки, секако со оглед на можностите за грешки, моментот и „know-how“. Какво е вашето искуство со младите кои работат со вас. Дали сте задоволни од нивната работа? Со голема самодоверба можам да кажам дека нашата младина има високи квалитети, но нешто што недостасува е стратегијата за човечки ресурси што е генерално погрешна, не само во приватните компании, туку и воопшто. Исто така државната стратегија мислам дека е погрешна со години и тука главно размислувам во однос на квалитетно образование и искуство во пракса. Се гради СЕГ. Колку работни места ќе се отворат, колкава е инвестицијата и кога се очекува да се отвори? СЕГ како проект генерално зафаќа инвестиции од над 300 милиони евра што ќе се реализираат во три фази. Треба да се напомене дека станува збор за најголема инвестиција од областа на недвижностите во Северна Македонија, која е реализирана досега и е поделена на три насоки или области, кои се: – „Ист Гејт Мол“ – Трговски центар со бруто површина од 160.000 м2 или површина за изнајмување од 57.000 м2, што е еден од најголемите центри во регионот со скоро 45% брендови кои ќе дојдат за прв пат во Македонија. Изградбата во моментов е скоро 75% завршена и размислуваме да се отвори во октомври 2021 година. – „Ист Гејт Ливинг“ – станбена населба со 1.600 станови што ќе биде еден од најмодерните комплекси за своето време со многу соби и дополнително зеленило. Почетокот на работите е предвиден за февруари 2021 година и да заврши на крајот на 2023 година. – „Ист Гејт Бизнис“ – деловен канцелариски простор со вкупна површина од 67 000 м2, поделена на пет згради. Изградбата започнува во април 2021 година и завршува во 2026 година. Кои се вашите планови за во иднина и која е пораката до младите претприемачи? Постојат многу планови и верувам дека наскоро ќе започнеме нов проект за кој наскоро ќе бидете информирани. Во однос на пораката за младите претприемачи, ќе споменам неколку столбови кои според мене се најважни: – здружување на силите и капиталот помеѓу компаниите во различни области и сектори, создавање деловна разновидност, што овозможува повеќе ризици мал; – инвестиции во човечки ресурси или човечки ресурси и структури; – проширување на нови пазари и земји. https://eastgate.mk/news/skopje-east-gate-mk/intervju-arsim-papraniku-za-telegrafi/ |
||||||
stef4o
Moderator Group Joined: 20-Oct-2015 Location: Skopje Online Status: Offline Posts: 19665 |
Quote Reply #424 Posted: 20-Jan-2021 at 18:21 | |||||
Малку постари фотки
од ископот за првите станбени згради https://akinvest.mk/mk/project/seg-mk/ |
||||||
antigona
Groupie Joined: 16-Jan-2012 Online Status: Offline Posts: 86 |
Quote Reply #425 Posted: 21-Jan-2021 at 11:29 | |||||
Кој безкрупулозен криминал е комплексов најдобро се гледа од последниве слики од високо. Значи, прво од власта дозволија пренамена на дејноста на маркицата (од саем/конвенциски центар) во трговски центар и станбени згради, па доделија маркица тројно поголема од претходните објекти која сега покрива и до 90% од просторот...срушија функционален комплекс кој имаше повеќе намени, за да се изгради ова чудовиште со кое Скопје сообраќајно конечно ќе колабрира бидејќи без разлика дали утре ќе додадат по една лента плус на околните сообраќајници или се пушти новиот мост кон аееродром...едноставно, со сообраќајниот прилив кој ќе го повлекува молов и станбените згради во него, на Скопје повеќе му нема спас!
|
||||||
Џоле
Moderator Group Joined: 23-Apr-2013 Location: Скопје Online Status: Offline Posts: 15038 |
Quote Reply #426 Posted: 21-Jan-2021 at 11:38 | |||||
Искрено, за станбениот дел и верувам дека ќе се изгради, но деловниот некако не верувам дека ќе го биде, посебно затоа што моментално нема побарувачка за толкав канцелариски простор, а посебно во пост-ковид периодот, кога многу бизниси се префрлаат на работа од дома.
|
||||||
За сè има вторпат
|
||||||
JovanOdGjorche
Senior Member Joined: 13-Oct-2012 Location: Скопје Online Status: Offline Posts: 512 |
Quote Reply #427 Posted: 21-Jan-2021 at 12:05 | |||||
Па што знам колку луѓе ќе привлече молов. Пример јас од Ѓорче, или некој од Сарај, сигурно нема да се летнам секој ден да одам да пазарам тука, можеби еднаш во месецот, или после факултет ако се врати настава со физичко присуство. Не знам, да се надеваме дека овие трговски центри ќе ја намалат гужвата односно на некој начин ќе формираат реони каде ќе имаш сѐ што ти треба на одредена близина. Доколку се СП Планет во Ѓорче функционираше како што треба и се направеше Емпорио и доколу се творат некои ланци таму, фреквенцијата на луѓе кон СК Сити Мол ќе се намалеше до сега.
|
||||||
And something, somewhere was lost in 1938...
|
||||||
stef4o
Moderator Group Joined: 20-Oct-2015 Location: Skopje Online Status: Offline Posts: 19665 |
Quote Reply #428 Posted: 21-Jan-2021 at 12:23 | |||||
Првите денови и неколку 3-6 месеци ќе биде интересно и ќе има повеќе посетители,потоа ќе се сведе како и на сите останати молови повеќе ќе го користат оние од Аеродром(на прва повеќе од Мичурин,Острово и Аеродром а со изведба на мостот можеби и поголем дел од Аеродром) и делови од Центар и Автокоманда.Станбениот дел ќе се изгради а за деловниот уште на почеток кажав дека е промашена работа бидејќи низ градов има преголема понуда на деловни простори и локали кои со години стојат празни а дополнително и со пандемијава крахираа голем дел од бизнисите а добар дел се ориентираа кон работа на далечина.Мислам дека само една деловна зграда максимум две ќе бидат сосем доволни наместо планираните 4 или 5 незнам колку беа точно.
|
||||||
Staro Skopje
Senior Member Joined: 07-May-2013 Location: Skopje Online Status: Offline Posts: 2692 |
Quote Reply #429 Posted: 21-Jan-2021 at 12:44 | |||||
Ќе има доста посетители ако донесат нови брендови, а со Џеваир и Лимак (плус Приштина Мол) дополнително ќе се дисперзираат купувачите. Луѓе и куповна моќ за повеќе трговски мислам дека нема. Деловниот комплекс е најавен за 2026 или така нешто, до тогаш економски ќе закрепнеме од пандемијава, но работа од дома е нешто што ќе продолжи и по неа, иако со намален обем. Пожелно би било купот фирмички што се по станбени згради да се сконцетрираат во ваков деловен комплекс.
|
||||||
Градот убав никна, но го откорнаа
|
||||||
гитардемон
Senior Member Joined: 19-Feb-2008 Online Status: Offline Posts: 5422 |
Quote Reply #430 Posted: 21-Jan-2021 at 14:43 | |||||
Добро, имајте предвид дека за луѓето од внатрешноста ова е најблизок трговски центар. Нема потреба да се влегува во гужвата и да се стига до City Mall или Џеваир, ќе можат директно тука да си застанат.
Да се среди некогаш и приградската железница, тука може да има постојка/станица, и да се стигнува со воз од внатрешноста (со прекачување). |
||||||
Arguing on the internet is like running at the special olympics. Even if you win, you're still retarded.
|
||||||
Cloverstack
Admin Group Joined: 01-Sep-2007 Location: Скопје Online Status: Offline Posts: 12453 |
Quote Reply #431 Posted: 21-Jan-2021 at 17:04 | |||||
Трговски центар и деловен простор на локацијава се планирани барем од 2007, а во 2008 словенците што го имаа купено саемот поставија камен-теменлник на ERA City (проект што скоро и не мрдна од мртва точка). Во секој случај мислам дека SEG е поквалитетно решение отколку ERA City. Еве ги плановите од 2007, вака од временска дистанца воопшто не ми се допаѓаат:
Мислам дека ова е непотребно фаталистички. Со комплетирање на околната сообраќајна мрежа и доколку паркинг просторот е адекватен, SEG нема да биде проблем. Во Скопје сообраќајни проблеми има од три главни причини: 1. Примарната сообраќајна мрежа е далеку од комплетирање. 2. Јавниот превоз е лош 3. Преголемо згустнување на одредени реони кои немаат соодветна сообраќајна инфраструктура да издржат такво згустнување. SEG нема врска со ниту една од овие причини, и секако не може да оставаме неискористени толкави градски простори да бидат грдо деградирано земјиште, со идеја дека така ќе ги решаваме сообраќајните проблеми. |
||||||
zabegan
Senior Member Joined: 01-Jul-2008 Location: Skopje Online Status: Offline Posts: 7859 |
Quote Reply #432 Posted: 21-Jan-2021 at 21:32 | |||||
мене повеќе ми одговараше претходното решение
непотребно огромен простор се искористи за нешто тотално бескорисно како трговски центар кој ќе пропадне за 5 години и нема да се користи со полн капацитет и беспотребно се лиши Скопје од сајмиште, кога околу него имаше огромен бришан простор за било какви содржини |
||||||
Architects create dreams...politicians create nightmares
|
||||||
Cloverstack
Admin Group Joined: 01-Sep-2007 Location: Скопје Online Status: Offline Posts: 12453 |
Quote Reply #433 Posted: 22-Jan-2021 at 10:22 | |||||
Во меѓувреме, наместо огромен змијарник покрај главниот влез во градот, тој простор барем се средил. Исто така тој простор се здобил со инфраструктура, па таму во иднина лесно би можело да легне нешто друго, ако така диктираат потребите и времињата.
Какви содржини конкретно? |
||||||
antigona
Groupie Joined: 16-Jan-2012 Online Status: Offline Posts: 86 |
Quote Reply #434 Posted: 22-Jan-2021 at 15:32 | |||||
Значи, вака, камо среќа да се реализираше претходниот проект. Разликата е огромна. Во првиот случај само ќе се доградеше далеку помал трговски центар и неколку деловни згради, а ќе се зачуваше саемот, кој беше одлично конципиран и во добра кондиција (првата хала беше скоро претходно адаптирана да функционира и како концертен простор - Метрополис Арена, додека во деловната зграда на Скопски Саем имаше целосно реновирани две сали за семинари/состаноци кои беа често користени). Додека пак Молов е барем три пати поголем во габарит, буквално е залепен до улица Беласица, кое не само што урбанистички и естетски е одвратно, туку ќе предизвикува огромни гужви не само поради големината на трговскиот, туку и тоа што влезот во истиот ќе биде залепен на само неколку метри од улица Беласица каде постојано ќе застануваат коли и таксија да истовараат посетители, а со тоа ќе се создава хаос сличен на оној пред Сити мол, а сигурно и многу поголем.
Првото решение, со задржување на саемот и изградба на далеку помал трговски (кој не ќе беше како сега Молов залепен до ул. Беласица) ќе значеше далеку помал сообраќаен притисок (а Саемот нема активности секој ден). Да не потсетувам дека зад претходниот проект стоеше гигантот, реномираната проектно-менаџерска компанија TriGranit, која има огромно портфолио на проектирање и изградба на слични комплекси низ цела Европа. И на крај, не се ни потребни сите овие аргументи, кога е доволен само следниов: само во примитивна земја ко оваа нашава можеше да се смени намената на маркицата за саемот да прерасне во огромен Мол и со тоа да се овозможи негово рушење. Сега одма некој ќе реагира, демек инвеститорот е приватен, во тоа нашол интерес бла, бла... Не! Само кај нас се меша правото на сопственост (кое е неспорно) со намената на една градежна парцела/маркица, која треба да биде дефинирана од јавниот интерес, а во овој случај и веќе етаблирана дејност на просторот (саем)! Ова е слично како во случајот на Расадник во Кисела Вода. Таму просторот сега е приватен, вратен на поединци со денационализација, но таа земја не смееше да се пренамени од земјоделска/зелена површина во градежна, туку сопствениците на земјата мораше да бидат компензирани по тарифа за земјоделско земјиште и Расадник потоа да се уреди во јавен простор/парк. И на крај, еве еден позитивен, ист случај како нашиов со Саемот, но со поинаков, здраво-разумен епилог: во 2020 во Србија државата го продаде Сава центар во Белград. Купецот, исто приватна фирма (Делта) е обврзан да ја задржи дејноста (конвециски-саемски простор)! И најпоследно, сообраќајниот колапс со Ист Гејт е неизбежен бидејќи навидум широките сообраќајници околу овој Мол (кои и сега се преоптоварени) се влезни и транзитни артерии за градот (замислени како брзи сообраќајници), а не се наменети и димензионирани истовремено да служат и како сервисни улици на еден огромен, предимензиониран комерцијален, станбен и деловен комплекс. Со овој Мол и со комплексот на Лимак сред центар до Стара Железничка, Скопје неповратно ќе биде колабриран град, сообраќајно, урбано и крајно, еколошки. Edited by antigona - 23-Jan-2021 at 01:06 |
||||||
Cloverstack
Admin Group Joined: 01-Sep-2007 Location: Скопје Online Status: Offline Posts: 12453 |
Quote Reply #435 Posted: 23-Jan-2021 at 01:22 | |||||
За саемот во добар дел се согласувам. Останатото едноставно не држи вода. А и не можам точно да идентификувам кој е проблемот, дали дека SEG ќе пропадне за 5 години како што викаат едни, или дека ќе привлекува толку многу луѓе што, цитирам: „Скопје сообраќајно конечно ќе колабрира“ Но ајде по ред.
Прва огромна разлика што паѓа во очи е дека ERA City е саде асфалт и бетон, а SEG има и по нешто зеленило и логично испланиран јавен простор помеѓу објектите Друга огромна разлика е градската естетика на SEG, наспроти индустрискиот шмек на ERA City: http://www.build.mk/forum/forum_posts.asp?TID=3&PN=6 Јас би рекол SEG е премија во споредба со ERA City, и особено е премија во споредба со 15 хектари змијарник
Не знам врз база на кои информации дојде до вакви заклучоци. И патем, ERA City предвидуваше два трговски центри, јасно се гледа и на мапата што ја постирав, ама кој да се замара да погледне Еве како стојат работите (за SEG ги земав најголемите спомнати квадратури): Кога на ERA моловите ќе се додаде и саемот, како може тоа да е океј, а SEG сам ќе направел тотален колапс на Скопје?
Според актуелниот ДУП, Беласица ќе има профил 2х3, со средишно зеленило од 4,5 метри и тротоари од по 4,74 метри. Дополнително, меѓу вака планираната Беласица и SEG има просечно 15-тина метри простор. Објективно, овде може само со сила да се бара проблем.
Зарем ERA City ќе ја решеше и сообраќајната некултура? Можеби сепак сообраќајната полиција треба по нешто да работи, наместо SEG да биде крив и за големиот процент кретени во сообраќајот.
Како треба да се димензионираат сообраќајници за ваков комплекс? Плус тоа, ако се и сега преоптоварени, можеби треба да се работи на реализација на булевар Крушевска Република и сл. Пишав и претходно, не може да оставаме огромни змијарници на атрактивна локација, со идеја дека така ќе ги решаваме сообраќајните проблеми. Нејсе, макар и само со доизградба на булевар АСНОМ, сообраќајниците што го опкружуваат комплексов нема да имаат некој особен проблем со сообраќајот од/кон него, туку проблем евентуално би имало доколку паркинг просторот не е доволен и/или доколку врските со гаражите не се добро испланирани. Во контекст на ова, дали се сеќаваш каков хаос беше околу саемот, кога имаше некоја саемска манифестација или концерт или журка? Но тоа не беше колапс на сообраќајниците, туку паркинг колапс. Edited by Cloverstack - 23-Jan-2021 at 02:20 |
||||||
antigona
Groupie Joined: 16-Jan-2012 Online Status: Offline Posts: 86 |
Quote Reply #436 Posted: 23-Jan-2021 at 01:49 | |||||
Многу очигледно е дека со проектот на ТриГранит и ЕРА трговскиот ќе беше доста помал. Ова што го објави за тој проект не е баш точно (имаше подоцна друг, конечен план), втората, помала маркица кон ресторан Дојрана не беше за втор трговски, туку за канцелариска зграда. Овие рендери исто така не беа конечните, на официјалната промоција на ТриГранит имаше одлични архитектонски решенија. И пак ќе кажам, клучно во тој проект објектите не висеа над самите улици како сега. Велиш, ул. Беласица ќе се проширува, што значи влезот во Молот уште повеќе ќе биде залепен до самата улица. Ниту еден редар или полицаец нема да ја спречи гужвата, исто како и со влезот во Сити Мол. Решение кое немаше сообраќајно да го загуши сообраќајот по ул. Беласица и бул. Александар Македонски е изградба на паралелна сервисна улица долж комплексот од страната на Автокоманда од каде ќе беше влезот во Молот и се останато, но некој паметен повторно умеша прсти со промена на маркица и овозможи изградба на новата бензиска на Окта/Пуцко а влезот во Молот е од страната на ул. Беласица. А за аргументот дека и со Саемот се правеше сообраќајна гужва не држи, па саемски манифестации се одржуваа максимум еднаш месечно и во траење од само неколку дена. И решение за тоа беше со планот на Три Гранит предвидената изградба на подземна/катна гаража до управната зграда на Скопски Саем и уште две други повнатре во комплексот. Крајно, изградбата на таму некогаш и ако, на бул. Крушевска република и на новиот мост кон Аеродром, можеби ќе го растеретија сообраќајот во овој дел на Скопје, но само без притисокот на огромен трговски комплекс кој ќе влече гужва скоро 24/7. Не заборавајте, околу Молов од сите страни предвидена е изградба на стотина нови станбени згради, во Крњево, околу УКИМ...уште едно самоубиство за Скопје...али џабе дебатава...ќе видиме многу наскоро какви ќе бидат ефектите од нашиов “урбанизам”...
|
||||||
Cloverstack
Admin Group Joined: 01-Sep-2007 Location: Скопје Online Status: Offline Posts: 12453 |
Quote Reply #437 Posted: 23-Jan-2021 at 02:36 | |||||
Тука пак се нафрлани многу работи што не држат вода или ги изместуваат тезите, но не би сакал бескрајно да навлегувам во тоа. Еве да скратиме. Зошто го го немаме, ниту некогаш сме го виделе тој одличен план на ТриГранит и ЕРА, па за него да дебатираме со какви-такви поконкретни информации? Зошто тој план е обвиен во тајност и никогаш не бил достапен до јавноста? Edited by Cloverstack - 23-Jan-2021 at 02:49 |
||||||
Cloverstack
Admin Group Joined: 01-Sep-2007 Location: Скопје Online Status: Offline Posts: 12453 |
Quote Reply #438 Posted: 23-Jan-2021 at 02:46 | |||||
BTW ако ја разлисташ нишкава од почеток (2007 година) ќе забележиш дека форумашите уште тогаш веќе имале изградено негативно искуство со ЕРА како несериозен субјект што претходно се расфрлал со празни најави и постојано менување на приказните. Што се однесува од 2007 натака, циркузот на ЕРА со менување на изјавите и плановите и партнерите е убаво евидентиран и во нишкава. „Партнерството“ на ЕRА со TriGranit е само една епизода во тој циркус. Така да ако го споредуваме SEG со планот ERA/TriGranit, клучната разлика се сведува на тоа дека првиов се гради, а вториот (на ничие изненадување) останал празен муабет. Edited by Cloverstack - 23-Jan-2021 at 02:48 |
||||||
antigona
Groupie Joined: 16-Jan-2012 Online Status: Offline Posts: 86 |
Quote Reply #439 Posted: 23-Jan-2021 at 03:09 | |||||
Ама ја промашуваш поентата на моево пишување, јас пред се зборувам за урбанизам, а не за тоа кој е инвеститорот (иако и за ова има за муабет ако се оди подлабоко). Значи, сега се гради нешто кое е предимензионирано, залепено буквално на сама улица која за градот има транзитно значење. Со претходниот проект тоа не беше случај или барем беше помалку проблематично (и во тој случај, немаше предвиден периметар на сервисни/пристапни улици). Но, тука не се криви инвеститорите, нашле можност за корупција, подмачкале кај треба и добиле пренамена и дуплирање на маркица. Ако ЕРА беше неодговорна со својот проект (а беше), решението не беше да се овозможи рушење на саемот за да се удоволи на нов инвеститор кој единствено се грижи за голема и брза заработувачка. Во случајот со Ист Гејт се работи за истиот инвеститор ко првичниот на Сити Мол. Верувам и сега, некое време по работењето на новиов мол, исто ко со Сити Мол, ќе го продаде за добра заработувачка, а ние ќе ги трпиме сообраќајните последици за навек. И последно, и толку од мене: Словенечка ЕРА на ниво на групација рикна, но за проектот во Скопје ги ангажираа феноменалните ТриГранит (сите нивни објекти, кои ги има од Варшава, Будимпешта па се до Виена), се кој од кој подобри. За скопскиот проект ТриГранит одржаа промоција на одлични рендери која се одржа во управната зграда на Скопски саем, но набрзо тие увидоа дека ЕРА пропаѓа и самите се повлекоа од проектот и тоа малку што го имаше на нет, го тргнаа, па останаа старите, груби рендери. Но, да повторам, проблемот не е во архитектурата, туку во урбанизмот и тука кривицата е само кај властите, општински и градски.
Edited by antigona - 23-Jan-2021 at 03:13 |
||||||
Cloverstack
Admin Group Joined: 01-Sep-2007 Location: Скопје Online Status: Offline Posts: 12453 |
Quote Reply #440 Posted: 23-Jan-2021 at 03:53 | |||||
Остануваш нејасен, дали сакаш да ги споредуваме ДУП-овите за локацијава од разни периоди, или сакаш да го споредуваме сегашниов проект со проектот на ТриГранит. Во било кој случај, може ли наместо само муабети, да видиме црно на бело и визуелно, која е референтната точка за споредување? Да видиме барем нешто од тие супер решенија што постоеле? Со пласирање на куп неосновани критики кон SEG ме ставаш во ситуација да бранам проект што навистина не сакам да го бранам, а не сакам да го бранам пред се поради уривањето на саемот (за чие пропаѓање муебетот повторно не враќа кај ERA). А сигурно SEG има редица сериозни слабости, вклучувајќи урбанистички. Но ти викаш дека Скопје тотално ќе колабирало поради SEG и слични небулози. Edited by Cloverstack - 23-Jan-2021 at 04:20 |
||||||
Post Reply | Page <1 2021222324 39> |
Forum Jump | Forum Permissions You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |