build.mk Homepage
Forum Home Forum Home > Главни теми > Инфраструктура > Патишта
  Active Topics Active Topics RSS Feed: Експресен пат Градско - Прилеп
  FAQ FAQ  Forum Search   Register Register  Login Login

Експресен пат Градско - Прилеп

Bookmark and Share
 Post Reply Post Reply Page  <1 1516171819>
Author
Message
  Topic Search Topic Search  Topic Options Topic Options
iristevski View Drop Down
Newbiе
Newbiе
Avatar

Joined: 11-Feb-2016
Online Status: Offline
Posts: 7
  Quote iristevski Quote  Post ReplyReply #321 Posted: 18-Apr-2023 at 09:38
Вкупно се 7 км, трета лента кај Тројаци и проширување кај Ленишка река.

Build Responsively
Back to Top
Théoden View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 31-May-2018
Location: Р. Македонија
Online Status: Offline
Posts: 528
  Quote Théoden Quote  Post ReplyReply #322 Posted: 18-Apr-2023 at 11:44
Овие два и пол километра пред Прилеп се плашам дека ќе бидат „експресен“ пат како Велес-Штип.
Back to Top
AleksandarTheGreat View Drop Down
Groupie
Groupie


Joined: 12-Jul-2019
Online Status: Offline
Posts: 66
  Quote AleksandarTheGreat Quote  Post ReplyReply #323 Posted: 03-May-2023 at 07:37
Од проверени извори имам инфо дека нашата мила „ефективна и ефикасна“ администрација точно 274 дена го процесирала барањето за промена на Key Personnel на надзорот за делницата Градско-Дреново, и за ова имало тегнење уши од страна на амбасадорот на ЕУ Дејвид Гир на состанок каде биле присутни директорите на ЕБРД и ЕИБ во државава, и секако Министерче Благојче, Ејуп Рустеми (ЈПДП) и Хари Локвенец (Инфра).
Барањето било пратено на средина на јули 2022, а истото стигнало до ЕУД на почеток на април 2023, и оттаму во рок од 24 часа било процесирано и одобрено, или во превод надзорот бил нефункционален цели 9 месеци заради лепотаниве (и лепотиците секако) наши.
Back to Top
The Wild Boy View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 19-Jan-2020
Online Status: Offline
Posts: 491
  Quote The Wild Boy Quote  Post ReplyReply #324 Posted: 15-May-2023 at 12:30
Јас неможам сеуште да сфатам како после се до сега, овие од Европа и пак им веруваат и им се доверуваат на овие од власта... па до толку ли да не сфатат дека за НИШТО не ги бива. Доверба во судство испод 3%... Си го протуркаа контроверзниот закон за Бехтел и Енка со европско знаменце, и тоа од амбасадорот на ЕУ имаше експресна остра реакција. Значи и од ЕУ ги критикуваат, ама на крајта пак ги подржуваат...

Епа што ќе си посееш, тоа ќе ти никне. Јас незнам што очекуваат од ЕУ. Администрација полна со неспособни луѓе, наместени од неспособна власт.

Edited by The Wild Boy - 15-May-2023 at 12:34
Back to Top
Denko View Drop Down
Senior Member
Senior Member


Joined: 14-Aug-2010
Online Status: Offline
Posts: 2271
  Quote Denko Quote  Post ReplyReply #325 Posted: 15-May-2023 at 13:49
Originally posted by The Wild Boy

Јас неможам сеуште да сфатам како после се до сега, овие од Европа и пак им веруваат и им се доверуваат на овие од власта... па до толку ли да не сфатат дека за НИШТО не ги бива. Доверба во судство испод 3%... Си го протуркаа контроверзниот закон за Бехтел и Енка со европско знаменце, и тоа од амбасадорот на ЕУ имаше експресна остра реакција. Значи и од ЕУ ги критикуваат, ама на крајта пак ги подржуваат...

Епа што ќе си посееш, тоа ќе ти никне. Јас незнам што очекуваат од ЕУ. Администрација полна со неспособни луѓе, наместени од неспособна власт.
Nikoj od EU ne im veruva na makedonskite vlasti, uste pomalku, pak, im se dodvoruva. Zatoa i sme daleku od clenstvo vo EU a pominaa 30 godini.
Back to Top
alexsend View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 11-May-2011
Location: Скопје, Центар
Online Status: Offline
Posts: 2083
  Quote alexsend Quote  Post ReplyReply #326 Posted: 15-May-2023 at 16:26
Може им веруваат може не...
Но од причина што опозицијата е 99% против било што тоа е доволно алиби.
Ок е опозиција да е против нешто, ај и против 60% да е, но ако се извади некоја статискита и излезе дека била против повеќе од 60/70% тоа би било индикатор дека нешто не е во ред ни со опозицијата.


Треба повеќе бројки, помалце зборови.
Особено за политички теми.

Сепак најбитна инситуција е судрството. Ако тоа функционира никој нема да се осуди да прави комбинации. Ако не...тогаш џабе збориме за било што.



***Лично јас имам проблем со ова: Ако во Скопје живеат или секојдневно гравитираат 50% од државјаните на МКД многу е логично ВЛАДАТА да инвестира диретно едно 200-300 милиони евра во инфраструктура која секојдневно ќе ја користат и ќе им го олесни животот на 1 милион граѓани, наместо пр. автопат Прилеп-Битола на кој ќе сообраќаат 10.000 возила или колку и да се...
Јас Скопје никогаш не сум го замислувал вака.
Back to Top
Bistro View Drop Down
Groupie
Groupie


Joined: 16-Dec-2018
Online Status: Offline
Posts: 87
  Quote Bistro Quote  Post ReplyReply #327 Posted: 15-May-2023 at 19:55
Убаво што ќе се гради автопат Прилеп-Битола, ама уште поубаво ќе беше да се изградеше автопат Прилеп-Велес
Back to Top
Vasilij View Drop Down
Senior Member
Senior Member


Joined: 09-Jun-2014
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 325
  Quote Vasilij Quote  Post ReplyReply #328 Posted: 16-May-2023 at 08:28
Originally posted by alexsend

Може им веруваат може не...
Но од причина што опозицијата е 99% против било што тоа е доволно алиби.
Ок е опозиција да е против нешто, ај и против 60% да е, но ако се извади некоја статискита и излезе дека била против повеќе од 60/70% тоа би било индикатор дека нешто не е во ред ни со опозицијата.


Треба повеќе бројки, помалце зборови.
Особено за политички теми.

Сепак најбитна инситуција е судрството. Ако тоа функционира никој нема да се осуди да прави комбинации. Ако не...тогаш џабе збориме за било што.



***Лично јас имам проблем со ова: Ако во Скопје живеат или секојдневно гравитираат 50% од државјаните на МКД многу е логично ВЛАДАТА да инвестира диретно едно 200-300 милиони евра во инфраструктура која секојдневно ќе ја користат и ќе им го олесни животот на 1 милион граѓани, наместо пр. автопат Прилеп-Битола на кој ќе сообраќаат 10.000 возила или колку и да се...


ApplauseОдлично кажано. Со тоа што Автопат Прилеп - Битола поддржувам, не за друго од 120 милиони евра нема да биде повеќе пред се заради конфигурацијата на теренот и реално два релативно големи градови за наши услови да се поврзат затоа што битола е сепак и образовен центар и има многу од Прилеп што секој ден преоѓаат и обратно од Битола што работат во Прилеп, мора да се внимава и на безбедноста. Е сега, автопат Прилеп - Велес не поддржувам во никој случај, неколку пати имам кажано ги гледаме цените, по проценки испод 750 милиони евра не би чинел, потребни се неколку долги тунели и доста мостови. Крај краеви експресниот пат Прилеп - Градско секако ќе биде пред автопатот, мислам дека кумулативно двете делници се со негде околу 75% прогрес и ако не се лажам рокот е март-април 2024.
Back to Top
Théoden View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 31-May-2018
Location: Р. Македонија
Online Status: Offline
Posts: 528
  Quote Théoden Quote  Post ReplyReply #329 Posted: 16-May-2023 at 10:13
Originally posted by Vasilij

...Автопат Прилеп - Битола поддржувам, не за друго од 120 милиони евра нема да биде повеќе пред се заради конфигурацијата на теренот...

Тоа е веројатно и реалната цена. Дополнителна олеснителна околност е што може да искористи трасата на постоечкиот магистрален пат кој само треба да се прошири, слично како кај Тетово-Гостивар.
Но цената по која ќе се гради овој автопат е 260 милиони евра. Ова е без вклучена експропријација и можни анекс-договори, на крај може да излезе и 3-4 пати преплатен.
За врска со Велес, секако дека идеално е автопатот преку Бабуна, но со изградбата на експресниот пат Градско-Фариш, многу пологично е овој пат во ист ранг да продолжи и преку (или под) Плетвар до Прилеп. Не е толку лесно да се пробие, но се работи за некои 20-на километри кои значително би го скратиле патувањето кога би се минувале со ~100km/h.
Back to Top
iristevski View Drop Down
Newbiе
Newbiе
Avatar

Joined: 11-Feb-2016
Online Status: Offline
Posts: 7
  Quote iristevski Quote  Post ReplyReply #330 Posted: 16-May-2023 at 13:25
Google Maps има апдејт на сателитски слики. Убаво се гледа до каде е прогресот на патот. https://www.google.com/maps/@41.4384712,21.8755278,1910m/data=!3m1!1e3
Build Responsively
Back to Top
FiLo View Drop Down
Senior Member
Senior Member


Joined: 26-Apr-2015
Online Status: Offline
Posts: 124
  Quote FiLo Quote  Post ReplyReply #331 Posted: 16-May-2023 at 20:25
Originally posted by Vasilij


Е сега, автопат Прилеп - Велес не поддржувам во никој случај, неколку пати имам кажано ги гледаме цените, по проценки испод 750 милиони евра не би чинел, потребни се неколку долги тунели и доста мостови. Крај краеви експресниот пат Прилеп - Градско секако ќе биде пред автопатот, мислам дека кумулативно двете делници се со негде околу 75% прогрес и ако не се лажам рокот е март-април 2024.


А делот од Дреновска клисура каде што ќе завршува експресниот пат и од тука со трите ленти продолжува према Прилеп колку често го возиш ?
Дали знаеш дека брзината на движење без возила во скрос идеални услови е околу 70-80 км/ч, додека пак со камиони е 40-60 км/ч ?
Особено према Градско, каде што воглавном е полна линија па престигнувањето е на полна линија, ем ризик од казна, ем делови на небезбедност има ?

Делот околу првиот каменолом исто така е со остри кривини, се вози просек 50 км/ч

Горе баш на самиот превој Плетвар исто така остри кривини.

И тоа за тебе е ок. Бурјум вози го често тој пат, па дојди кажи дека нема потреба од изградба на автопат.

Битола Прилеп исто така рамен пат, ограничување 100 км/ч, а често има и камиони и коли што си возат лагано 70 км/ч на ограничувањето од 100 км и закочуваат сообраќај, се прави колони.

И тоа ти би го оправдал, ама автопат не би оправдал. Апсурден став дека автопат не е потребен.
Back to Top
AleksandarTheGreat View Drop Down
Groupie
Groupie


Joined: 12-Jul-2019
Online Status: Offline
Posts: 66
  Quote AleksandarTheGreat Quote  Post ReplyReply #332 Posted: 17-May-2023 at 12:45
Потполно си во право, а јас би додал и следново:

1. Автопат Велес-Прилеп-Битола-Кожани ќе пренасочи 40-50% од сообраќајот кој поминува на Богородица кон Меџитлија, особено во време на туристичка сезона. За кратењето на време/должина на патување сум зборувал претходно и нема да замарам.

2. Пелагонија е најпродуктивниот дел од државата (храна, тутун, друга индустрија) и срамота е да биде изолирана како слепо црево од остатокот од државата. За неколку години нема да има кој да произведува храна, па ни тутун со ваквата игнорантска политика на Скопје (во кое за жал и јас живеам).

Originally posted by FiLo

Originally posted by Vasilij

Е сега, автопат Прилеп - Велес не поддржувам во никој случај, неколку пати имам кажано ги гледаме цените, по проценки испод 750 милиони евра не би чинел, потребни се неколку долги тунели и доста мостови. Крај краеви експресниот пат Прилеп - Градско секако ќе биде пред автопатот, мислам дека кумулативно двете делници се со негде околу 75% прогрес и ако не се лажам рокот е март-април 2024.


А делот од Дреновска клисура каде што ќе завршува експресниот пат и од тука со трите ленти продолжува према Прилеп колку често го возиш ?
Дали знаеш дека брзината на движење без возила во скрос идеални услови е околу 70-80 км/ч, додека пак со камиони е 40-60 км/ч ?
Особено према Градско, каде што воглавном е полна линија па престигнувањето е на полна линија, ем ризик од казна, ем делови на небезбедност има ?

Делот околу првиот каменолом исто така е со остри кривини, се вози просек 50 км/ч

Горе баш на самиот превој Плетвар исто така остри кривини.

И тоа за тебе е ок. Бурјум вози го често тој пат, па дојди кажи дека нема потреба од изградба на автопат.

Битола Прилеп исто така рамен пат, ограничување 100 км/ч, а често има и камиони и коли што си возат лагано 70 км/ч на ограничувањето од 100 км и закочуваат сообраќај, се прави колони.

И тоа ти би го оправдал, ама автопат не би оправдал. Апсурден став дека автопат не е потребен.
Back to Top
<Fresno> View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 13-Jun-2010
Online Status: Offline
Posts: 1108
  Quote <Fresno> Quote  Post ReplyReply #333 Posted: 17-May-2023 at 15:21
Џабе дискусијава. Да ги истераме некако Тетово-Охрид (+Ќафасан), Скопје-Блаце и Прилеп-Битола, па после како и да е следни на ред ќе се Прилеп-Велес (или Градско) и евентуално Штип-Струмица.

Експресниов што се прави е предвиден по стандарди како полуавтопат, за да може во иднина уште еден до него да се направи или? За нова траса Прилеп-Велес тешко дека некој ќе се нафати да финансира, попрво автопат до Деве Баир ќе видиме.
Back to Top
FiLo View Drop Down
Senior Member
Senior Member


Joined: 26-Apr-2015
Online Status: Offline
Posts: 124
  Quote FiLo Quote  Post ReplyReply #334 Posted: 17-May-2023 at 20:14
Како и да е, треба да се инвестира во патна инфраструктура, 2023та година наместо фокусот да е патишта кој ќе гарантираат минимална и безбедна брзина од најмалку 100 км/ч, ние сеуште имаме луѓе кои ги оправдуваат патиштата од југословенско време, полни со остри кривини, низ клисури, поред реки чија брзина не надминува 70 км/ч, градени во време на фичовци и стокецови чија максимална сила на мотор била 25-50 коњски сили.

Тоа е проблемот.

Edited by FiLo - 17-May-2023 at 20:15
Back to Top
Vasilij View Drop Down
Senior Member
Senior Member


Joined: 09-Jun-2014
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 325
  Quote Vasilij Quote  Post ReplyReply #335 Posted: 18-May-2023 at 10:05
Originally posted by FiLo

Originally posted by Vasilij


Е сега, автопат Прилеп - Велес не поддржувам во никој случај, неколку пати имам кажано ги гледаме цените, по проценки испод 750 милиони евра не би чинел, потребни се неколку долги тунели и доста мостови. Крај краеви експресниот пат Прилеп - Градско секако ќе биде пред автопатот, мислам дека кумулативно двете делници се со негде околу 75% прогрес и ако не се лажам рокот е март-април 2024.


А делот од Дреновска клисура каде што ќе завршува експресниот пат и од тука со трите ленти продолжува према Прилеп колку често го возиш ?
Дали знаеш дека брзината на движење без возила во скрос идеални услови е околу 70-80 км/ч, додека пак со камиони е 40-60 км/ч ?
Особено према Градско, каде што воглавном е полна линија па престигнувањето е на полна линија, ем ризик од казна, ем делови на небезбедност има ?

Делот околу првиот каменолом исто така е со остри кривини, се вози просек 50 км/ч

Горе баш на самиот превој Плетвар исто така остри кривини.

И тоа за тебе е ок. Бурјум вози го често тој пат, па дојди кажи дека нема потреба од изградба на автопат.

Битола Прилеп исто така рамен пат, ограничување 100 км/ч, а често има и камиони и коли што си возат лагано 70 км/ч на ограничувањето од 100 км и закочуваат сообраќај, се прави колони.

И тоа ти би го оправдал, ама автопат не би оправдал. Апсурден став дека автопат не е потребен.


Па ти не читаш целосно кој што пишува а цитираш и реагираш, прво прочитај убаво. Прилеп - Битоал не само што поддржувам и оправдувам, туку одамна требаше и да го има тој Автопат, како прво рамничарски терен е, поврзува два релативно големи градови за наши услови, многу луѓе секојдневно патуваат на таа релација, и несомнено дека постојниот магистрален пат ќе се искористи во еден правец.
Не извртувај тези, Прилеп - Битола е насушно потребен и одлично е што конечно почнува да се гради, се надевам дека ќе биде првиот завршен од тие 3-4 делници.
За Прилеп - Велес и повеќе од јасно е дека е неисплатлив, би чинел 800 милиони евра, имаше прекрасна дискусија за кај би поминувала трасата, во сите 2-3 варијанти имаше тунели од мимимум 7км...
Експресниот пат е прекрасно решение, е сега можеби некои се во право за делот кај плетвар, сепак доброто е што двете подделници се со 75% реализација и тоа што ако се испочитува рокот, догодина ова време, стариот магистрален и небезбеден пат ќе замине во историјата.
Back to Top
Bistro View Drop Down
Groupie
Groupie


Joined: 16-Dec-2018
Online Status: Offline
Posts: 87
  Quote Bistro Quote  Post ReplyReply #336 Posted: 18-May-2023 at 13:53
Прилеп и Битола, неисплатливо било автопат за нив преку Бабуна, Експресниот пат е прекрасно решение, е браво бе.
Ако нема автопатско поврзување на Прилеп со остатокот од Мк, џабе е автопат само кон Битола, а од Битола кон Грчка граница за само 12тина км. равничарски терен пак не се предвидува автопат иако Грците до сама граница со Мк изградија супер автопат
Back to Top
The Wild Boy View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 19-Jan-2020
Online Status: Offline
Posts: 491
  Quote The Wild Boy Quote  Post ReplyReply #337 Posted: 18-May-2023 at 18:26
Originally posted by Bistro

Прилеп и Битола, неисплатливо било автопат за нив преку Бабуна, Експресниот пат е прекрасно решение, е браво бе.
Ако нема автопатско поврзување на Прилеп со остатокот од Мк, џабе е автопат само кон Битола, а од Битола кон Грчка граница за само 12тина км. равничарски терен пак не се предвидува автопат иако Грците до сама граница со Мк изградија супер автопат


Така е. Да бидеме реални, колку се пари се изнакрадоа нашите политичари... па скапо било да се гради автопат преку Бабуна. Добро да, сега е скапо но сепак не треба да се изоставува таа идеа. Најдобро поврзување на овој регион е баш со автопат преку Бабуна. Но заради грешките и другите интереси на една од претходните власти (Груевски), еве не каде сме сега. И за време на негово владеење имаше планови за автопат преку Бабуна па се до Делчево и Бугарска граница, ама незнам јас од кои причини тие си ги баталија совршените планови кои што самите ги направија. Исто беше план и за автопат до Кочани, но стана експресен пат. Исто беше и за автопат Штип - Радовиш - Струмица, и само Штип - Радовиш се реализираше но како експресен пат. Шанси ние имавме многу да се изгради тој автопат, ама ништо... се заради политички интереси. Незнам што во опште ги натерало да одат со планот за овој експресен пат, бидејќи плановите (студија) за овој експресен пат се правени години после оние за автопатот преку Бабуна.

Но сепак, кога веќе имаме ваков случај, најдобро е сега едноставно само да се среди плетвар да служи како некакво си "привремено" решение за ок поврзување према пелагонискиот регион. Би било добро плетвар да се претвори во пат со 1+2 формација во целост што се прави и планира, но исто така и со физичка раздвоеност (железна или бетонска бариера). Па и на некои места може комотно да биде и со 4 ленти патот, за последно преминување. Знам дека ова за некои од нас ќе биде залудно инвестирање, бидејќи во иднина кога тогаш ќе треба да се изгради автопат преку Бабуна, но реалноста е дека со оглед на ситуацијава тоа нема да се случи во догледна иднина.

Инаку за оние кои што кажувате... каде би бил тој тунел кој што би поминувал испод плетвар? Колку би коштала една таква инвестиција?

За самиот автопат Прилеп - Велес, делот после Велес има еден рамничарски / брдест дел каде што не е толку тешко да се изгради автопат. Проблемот е тоа што Велес и Прилеп се на различна надморска височина. Прилеп е на повисоко, и тоа самото по себе би значело дека таков автопат од Велес ќе треба да оди по некои брда / падини, па да се искачи на повисоко и преку тунел (5 до 8км во должина) да помине под Бабуна, па после правец Прилеп.

Секако, секогаш треба фокус да ни е подобро поврзување кон пелагонискиот регион, не само заради тие градови таму, но и за транзитен превоз. Дел од вас заборавате дела самиот пат до Битола и Грчката Граница е дел од Коридорот 10д кој што е алтернатива на Коридорот 10. Овој коридор дава побрзо поврзување према Атина, јужниот дел на Грција, островот Крф, еден дел од Албанија, поврзување со Италија преку брод, и многу други важни дестинации. Овој коридор има предност, а тоа е што скратува многу од кружењето преку Солун, а и би ги намалил гужвите на патарините и граничниот премин Богородица. Затоа и треба да се инвестира во овој коридор. Лесно е да кажете не треба автопат од Битола до Прилеп, или од Прилеп то Велес. Но некогаш мора да погледнете пошироко.

Еве за во Србија, пред едно 6 - 7 години доста странци на SSC форумот викаа дека абсолутно нема потреба за автопат до Чачак и до Црна Гора... но еве сега автопатот од Белград до Чачак има над 20,000 возила дневно во просек. Можеби тогаш таа инвестиција била скапа, и секако за довршување на автопатот до Црна Гора ќе кошта многу, но на крајот сето тоа ќе вреди.

Сега за сега треба да се стекне култура, возачите како да се однесуваат на експресните патишта, од МВР да си ги засукаат ракавите, да се зголемат казните, и да гледаме да се подобри безбедноста на патиштата. И да се надеваме во иднина дека ќе се сетат на автопатот преку Бабуна. Нема поента веќе повеќе да се дискутира. Што е до мене, кажано е, кажав и во темата за тој автопат и си стојам на тоа мислење. Криво ми е што го немаме изградено, и нема да се изгради во догледна иднина, но тоа е што е. Сега бидејќи сме приморани, треба да ја истуркаме работата и да го средиме плетвар како што треба, и тоа е тоа. Па во иднина ќе му ја мислиме за друго.
Back to Top
Vasilij View Drop Down
Senior Member
Senior Member


Joined: 09-Jun-2014
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 325
  Quote Vasilij Quote  Post ReplyReply #338 Posted: 18-May-2023 at 19:24
Originally posted by Bistro

Прилеп и Битола, неисплатливо било автопат за нив преку Бабуна, Експресниот пат е прекрасно решение, е браво бе.
Ако нема автопатско поврзување на Прилеп со остатокот од Мк, џабе е автопат само кон Битола, а од Битола кон Грчка граница за само 12тина км. равничарски терен пак не се предвидува автопат иако Грците до сама граница со Мк изградија супер автопат

А Прилеп чиниш центар на универзумот, немало автопат, па и до Струмица нема - поголем економски центар по сите параметри ама луѓето се среќни што се подобри работата и сега има експресен пат и 110км/х наместо 50-70. И до Кочани нема, ама ете има за сега сосема задоволително решение, и до Крива Паланка нема (дел од патот кој поврзува два главни града на соседни држави) ама тоа никој не го збори, и таму се гради, повторно исто решение - експресен пат. И сега на сите тие им чини нели што малку се подобрува работата, само за Прилеп не чини, епа видете ако саката така да дебатираме, ок треба, ама треба и до Струмица, треба и до Крива Паланка треба и Струмица - Ново село барем експресен пат, многу работи треба, а не сме нити Швајцарија, а богами нити Словенија нити Хрватска. Треба и да бидеме реални, плус ние автопат под Пресека 10 години пробиваме, ај политички што сите гарнитури ја утнаа скроз ја утнаа туку и од фелата очигледно ја утнале, ние немаме капацитет ова сега што се почнува да се направи не па под Бабуна 7 километри тунел.
И да не се заборави дека не е само автопат инфраструктура треба да се подобрат и многу регионални патишта, многу градови насушно имаат потреба од обиколница, типични примери Виница, Македонска Каменица, Кичево (моментално), Охрид делумно... А треба и одржување, Коридор 10д, а ние не можеме 10 да го дотераме на задоволително ниво, како шах е, една делница супер, па една катастрофа и се така од Куманово до Гевгелија. Да не се заборави дека добра пракса, европски стандард, а не сум сигурен може и законски да е кога имаш автопат да треба/мора да имаш и алтернативно решение регионален пат..сето тоа се сериозни инвестиции и и бара време.
Back to Top
Denko View Drop Down
Senior Member
Senior Member


Joined: 14-Aug-2010
Online Status: Offline
Posts: 2271
  Quote Denko Quote  Post ReplyReply #339 Posted: 18-May-2023 at 21:59


Do Strumica nema ekspresen pat, obicna magistrala e...
Back to Top
The Wild Boy View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 19-Jan-2020
Online Status: Offline
Posts: 491
  Quote The Wild Boy Quote  Post ReplyReply #340 Posted: 19-May-2023 at 01:36
Originally posted by Vasilij


Originally posted by Bistro

Прилеп и Битола, неисплатливо било автопат за нив преку Бабуна, Експресниот пат е прекрасно решение, е браво бе.
Ако нема автопатско поврзување на Прилеп со остатокот од Мк, џабе е автопат само кон Битола, а од Битола кон Грчка граница за само 12тина км. равничарски терен пак не се предвидува автопат иако Грците до сама граница со Мк изградија супер автопат
А Прилеп чиниш центар на универзумот, немало автопат, па и до Струмица нема - поголем економски центар по сите параметри ама луѓето се среќни што се подобри работата и сега има експресен пат и 110км/х наместо 50-70. И до Кочани нема, ама ете има за сега сосема задоволително решение, и до Крива Паланка нема (дел од патот кој поврзува два главни града на соседни држави) ама тоа никој не го збори, и таму се гради, повторно исто решение - експресен пат. И сега на сите тие им чини нели што малку се подобрува работата, само за Прилеп не чини, епа видете ако саката така да дебатираме, ок треба, ама треба и до Струмица, треба и до Крива Паланка треба и Струмица - Ново село барем експресен пат, многу работи треба, а не сме нити Швајцарија, а богами нити Словенија нити Хрватска. Треба и да бидеме реални, плус ние автопат под Пресека 10 години пробиваме, ај политички што сите гарнитури ја утнаа скроз ја утнаа туку и од фелата очигледно ја утнале, ние немаме капацитет ова сега што се почнува да се направи не па под Бабуна 7 километри тунел.
И да не се заборави дека не е само автопат инфраструктура треба да се подобрат и многу регионални патишта, многу градови насушно имаат потреба од обиколница, типични примери Виница, Македонска Каменица, Кичево (моментално), Охрид делумно... А треба и одржување, Коридор 10д, а ние не можеме 10 да го дотераме на задоволително ниво, како шах е, една делница супер, па една катастрофа и се така од Куманово до Гевгелија. Да не се заборави дека добра пракса, европски стандард, а не сум сигурен може и законски да е кога имаш автопат да треба/мора да имаш и алтернативно решение регионален пат..сето тоа се сериозни инвестиции и и бара време.


Во Македонија треба активно да се инвестира во патната инфраструктура, во железничката инфраструктура, и во доста други работи. Тука лошото е што се се политизира. Да имавме озбилни политичари, Охрид - Кичево ќе беше готов за помалце од 5 години. Црногорците имаа година - две застој на нивниот автопат, од оправдани причини, и ем почнаа покасно да го градат од нас, плус и на далеку потежок терен, па еве пак завршија на време. Ама без разлика на сите проблеми што се пројавија, таму власта се озбилни и го истурка проектот. Овде кај нас беше започнат проект за лапање пари и крадење, а не за да се изгради нешто. И сега си се користи истиот тој проект како изговор за неспособноста на тогашната влада, а оваа до сега абсолутно ништо нема направено да го промени тоа и да се докаже како нешто по озбилна. Туку само како и обичај за тој проект, се лапаат пари и од завршувањето на автопатот абер нема.

Но не треба да се користи овој проект или било кој друг како пример. Секој инфраструктурен проект може да се заврши во солидно време, кога има и озбилни политичари кои што се заинтересирани да се гради, да се развива една држава (нешто што го нема кај нас). Да се надоврзам и на тоа што сега од оваа власт се користи како некаков си глуп изговор за тоа зошто се избрале Бехтел и Енка да ги градат остатокот од автопатиштата. Тие викаат дека да се одело по процедура на тендер или немало да биде успешно, или ќе имало проблеми, па ако се појавел лош изведувач. Па ало бе, сменете ги законите таму каде што треба, подобрете ја ситуацијата таму каде што треба. Срамота е 2 години да се чека за да се изберат нови изведувачи на делниците Катланово - Петровец и експресниот пат према Крива Паланка.

Нај чист контрадикторен пример (на тоа што го зборат од власта) и најдобар пример е експресниот пат Штип - Радовиш. Си се избра преку тендер изведувач, и се изгради еден солиден пат на време. Ама тој патен правец и те како имаше и голем политички интерес, како и експресниот пат према Кочани (иако тој се завлечка малце од други проблеми).

Поентата ми е дека регуларно бирање на изведувач е сосема нормална и добра пракса. Ако одредена компанија не ги почитува условите, или работи многу споро на терен / не како што треба тогаш истата таа компанија треба да се избрка од државата или да и се забрани да работи на такви проекти. Во Романија на пример имаа ист ваков проблем, со доста Итаљански компании. Од кога воведоа нов закон, црн сертификат, почнаа да бркаат не соодветни компании, ситуацијата се подобри. Ама таму политичарите не се мешаат многу многу... кога се гради се гради.

За автопатот Прилеп - Велес, баш погледнав во темата во која што имавме дискутирано сите ние... Најдолг тунел не би требало да биде повеќе од 4-5км. Не е некоја научна фантастика да се изгради таков тунел.

Ама и поентата не ја разбираш тука. Еве јас на пример немам ништо против, и баш поддржувам да има автопат до Крива Паланка и граница со Р. Бугарија. Би било супер еден ден да видиме и автопат до Делчево, и од таму до Бугарија. Тие се двете главни правци на кои што се оди према Бугарија. Третиот е од Радовиш - Струмица - Ново Село. За овој третиот дел веќе има солидна инфраструктура. Струмица е секако повеќе супериорна од Прилеп бидејќи има доста повеќе развиена прехранбена индустрија. Најпрост пример е доматот каде што за време на Југославија, Струмица ја снабдувала скоро цела Југославија. Има доста плантажи, доста зеленчук. И за време на Југославија а и после Струмица се има развиено доста.

Е сега Прилеп секако е поголем град, и има далеку поголемо историско значење, и секако Прилеп е на далеку по - важна локација. Има доста работи со што би можел да ги споредувам двата града, и двата си ги имаат своите предности и слабости.

Но поентата во целава работа што ја дискутирам јас со патиштата... не е само кој град ќе се поврзе, не се работи за поврзување на патишта од еден град до друг, туку и пошироко, и до други држави.

Прилеп е на таква Географска позиција, каде што се наоѓа до Битола. Битола е град сите знаеме од историско, културолошко знаење, сега мислам е и универзитетски град (пред Штип), па со тоа автоматски го прави важно место. Да не ја заборавиме природата, туризмот. Јас пред неколку години бев на пелистер и едноставно бев воодушевен. Толкава природа, толку природни ресурси, а многу малку искористеност. Само една Словенија прави (и тоа пазете) милиони евра на годишно ниво само од спа центри кои што ги посетуваат туристите. А да не зборам за планински туризам... Ние колку многу можеме, па Битола може да стане една огромна атракција.

Забораваме и дека патот не само што води до Битола туки и до грчката граница. Од овде веќе нема потреба да ви зборам каде се оди, и зошто овој крак на Коридорот 10 (10д) е од голема важност. Понатаму имаме и патно поврзување од Битола кон Ресен, од каде што се оди према Охрид. Забораваме и на ова, дека доста луѓе (највеќе од југоистокот) кои што одат према Охрид, поминуваат од овде. Доста луѓе од Ресен одат на секојдневна прошетка во Битола. По доктори, во Битола. Овие помали градови се врзани на некој начин еден со друг. Ресен и преспанското езеро имаат огромен потенцијал да станат нешто повеќе, ама за жал и таму не се инвестира многу. Од кога дојдоа СДСМ на власт, во план им е изградба на обиколница на Ресен, ама очигледно како и се друго нема ништо од тоа и си се користи ова ветување само за кога ќе им притребаат гласови. Јас лично имам исцртано како би можела таа Ресенска обиколница да изгледа. Планови немам најдено, па туку така од око ми е исцртано. Имам направено тема тука на овој форум, па кој сака слободно може да провери.

Треба во иднина да се размислува и за нов пат кој што би ги побрзал Ресен и Охрид побрзо, побезбедно. Едноставно во државата треба нонстоп да се инвестира, и да се има воља. Ама за жал тоа го нема.

Можам да набројам уште милион повеќе причини зошто абсолутно има смисла да се изгради автопат од Велес до Прилеп. Како што имаше кажано гитардемон, можеби тој автопат не би бил исплатлив, но секако би бил изводлив.

Уште една добра работа која што автопат преку Бабуна би донел, е тоа што би се зголемил интересот да се доврши и автопатот Катланово - Велес. Па така да логично ако на некој во иднина му текне да го изгради овој автопат, нема да има смисла Катланово - Велес да остане по сегашната траса, туку секако ќе има поголема смисла да се доврши делот од Катланово према Велес, веднаш до веќе постоечкиот автопат.

Мене сега абсолутно не ми пречи што се гради експресен пат према Прилеп. Секако повеќе би сакал и би бил среќен да беше тоа автопат, ама тоа а е што е. Дај шта даш На крај краева барем во нешто се инвестира. Па и да се изгради утре автопат преку Бабуна, овој експресен пат пак ќе има некаква си корист, барем за Кавадарчани и Неготинчани. Нема да мора никој од Неготино, Кавадарци, Градско, Демир Капија, Гевгелија да вози се до Велес па на автопат до Прилеп... Туку ќе може лесно преку овој експресен пат, најбрзо да стигне до Прилеп. Секое ново парче пат има свои предности, и треба да се инвестира. Јас немам ништо против да се гради било каде, ама да се гради и рационално.
Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  <1 1516171819>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down



This page was generated in 0.125 seconds.

Copyright ©2007 - 2024  build.mk

Коментарите на форумот претставуваат лично мислење на нивните автори и не претставуваат официјален став на build.mk.