build.mk Homepage
Forum Home Forum Home > Главни теми > Урбани прашања > Јавен превоз
  Active Topics Active Topics
  FAQ FAQ  Forum Search   Register Register  Login Login

Метробус Скопје (Bus rapid transit / BRT)

Bookmark and Share
 Post Reply Post Reply Page  <1 1415161718 22>
Author
Message
  Topic Search Topic Search  Topic Options Topic Options
stef4o View Drop Down
Moderator Group
Moderator Group
Avatar

Joined: 20-Oct-2015
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 19705
  Quote stef4o Quote  Post ReplyReply #301 Posted: 30-Aug-2021 at 13:56
НАСКОРО ТЕНДЕР ЗА „БАС РАПИД ТРАНЗИТ“ До 2024-та да се прошири мостот „Обединети Нации“

Тендерот за градење на првата фаза од скопскиот „Бас рапид транзит“ систем ќе биде распишан до 15 септември, а оној што ќе го добие меѓу другото ќе треба да го сруши и потоа одново да го изгради и прошири мостот „Обединети Нации“, објасни денеска градоначалникот Петре Шилегов. Под мостот проаѓа цевка за водоснабдување на Скопје и многу други цевки за парно, што треба да биде земено предвид, вели тој.

– Многу е важно и тоа што на самата траса најкритичната точка е мостот за „Обединети Нации“. Нашата одлука и мојата одлука како градоначалник на овој град е да извршиме замена на мостот „Обединети нации“ што значи ќе треба тој мост фаза по фаза да се отстрани и да се изгради нов со три ленти како би можело коридорот на „Бас рапид транзит“ да влезе во полн капацитет до Ѓорче Петров – изјави Шилегов, одговарајќи на новинарско прашање.

Ако сè е по планот, според градоначалникот, мостот би требало да биде во функција за две и пол години, односно до крајот на 2024 година, јавува МИА.

https://plusinfo.mk/naskoro-tender-za-bas-rapid-tranzit-do-2024-ta-da-se-proshiri-mostot-obedineti-nacii/
Back to Top
Théoden View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 31-May-2018
Location: Р. Македонија
Online Status: Offline
Posts: 535
  Quote Théoden Quote  Post ReplyReply #302 Posted: 30-Aug-2021 at 14:55
Една добра работа со тоа што се почнува одовде е што и да пропадне проектот за метробусот, барем ќе си остане новиот мост. Laugh
Back to Top
Cloverstack View Drop Down
Admin Group
Admin Group
Avatar

Joined: 01-Sep-2007
Location: Скопје
Online Status: Offline
Posts: 12453
  Quote Cloverstack Quote  Post ReplyReply #303 Posted: 30-Aug-2021 at 15:23


Многу важна, навистина одлична вест    


Се надевам дека ваквиот темелен и систематски пристап ќе биде присутен во сите аспекти на БРТ проектот. Досега сум пријатно изненаден!    




Се прашувам која е причината што не се спомнува решение со доизградба на само еден мост со две ленти:
http://www.build.mk/forum/forum_posts.asp?TID=3669&PID=249153#249153

Така би било значително поевтино, а и не би се реметел постојниот сообраќај.

За да се гради комплетно нов мост треба да постои многу голема причина, која не можам да ја претпоставам...
Back to Top
user8642 View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 18-May-2020
Online Status: Offline
Posts: 2019
  Quote user8642 Quote  Post ReplyReply #304 Posted: 30-Aug-2021 at 17:24
Непотребно скапо решение. Мостот има доволно ширина за трета лента + комбиниран тротоар за велосипеди и пешаци заедно. Нема да им падне круната на велосипедистите ако барем мостот го проаѓаат на комбиниран тротоар.
Back to Top
Phiko View Drop Down
Senior Member
Senior Member


Joined: 24-Aug-2020
Online Status: Offline
Posts: 206
  Quote Phiko Quote  Post ReplyReply #305 Posted: 30-Aug-2021 at 17:44
Originally posted by user8642

Непотребно скапо решение. Мостот има доволно ширина за трета лента + комбиниран тротоар за велосипеди и пешаци заедно. Нема да им падне круната на велосипедистите ако барем мостот го проаѓаат на комбиниран тротоар.


Ќе бидеш доволно љубезен да ми покажеш каде би сместил трета лента со комбинирана патека за велосипедисти и пешаци на мостов?



Edited by Phiko - 30-Aug-2021 at 17:45
Back to Top
user8642 View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 18-May-2020
Online Status: Offline
Posts: 2019
  Quote user8642 Quote  Post ReplyReply #306 Posted: 30-Aug-2021 at 18:09
Ме збунила другата половина. Тамо има место за 3 ленти + комбиниран тротоар.

Back to Top
JovanOdGjorche View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 13-Oct-2012
Location: Скопје
Online Status: Offline
Posts: 512
  Quote JovanOdGjorche Quote  Post ReplyReply #307 Posted: 30-Aug-2021 at 18:10
Мислам дека од другата страна може уште една лента да се додаде, но со тоа би била истата ситуација што ја гледаме на сликата. Кој прошол од оваа страна на точак знае дека е скоро невозможно да се разминете со пешаците, а пак за другиот мост кај Реплек да не збориме, ужас.

Edited by JovanOdGjorche - 30-Aug-2021 at 18:10
And something, somewhere was lost in 1938...
Back to Top
stratus View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 19-Aug-2010
Location: Bitola/Skopje
Online Status: Offline
Posts: 754
  Quote stratus Quote  Post ReplyReply #308 Posted: 30-Aug-2021 at 19:53
а што ако се изгради посебен пешачки и велосипедски трет мост до постојните два? А овие би се извеле само за БРТ и автомобилски превоз.
Back to Top
ehrlich View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 31-May-2012
Location: Скопје
Online Status: Offline
Posts: 1365
  Quote ehrlich Quote  Post ReplyReply #309 Posted: 30-Aug-2021 at 20:35
Originally posted by user8642

Непотребно скапо решение. Мостот има доволно ширина за трета лента + комбиниран тротоар за велосипеди и пешаци заедно. Нема да им падне круната на велосипедистите ако барем мостот го проаѓаат на комбиниран тротоар.


Каков лик!!! Племенско средновековно размислување, а на истиов лик му сметаат пазари.

Еве три години го поминувам мостот на комбиниран тротоар со КРАТЕРИ од кои можеш да ја видиш арматурата.
Back to Top
Cloverstack View Drop Down
Admin Group
Admin Group
Avatar

Joined: 01-Sep-2007
Location: Скопје
Online Status: Offline
Posts: 12453
  Quote Cloverstack Quote  Post ReplyReply #310 Posted: 30-Aug-2021 at 21:17
Originally posted by stratus

а што ако се изгради посебен пешачки и велосипедски трет мост до постојните два? А овие би се извеле само за БРТ и автомобилски превоз.


Можеби мостовите имаат доволна ширина за трета коловозна лента, но прашање е дали имаат доволна носивост. Едно е оптоварувањето со две коловозни ленти плус тротоар и вело патека, а сосема друго е оптоварувањето со три коловозни ленти.

Во секој случај, посебен пешачки & вело мост не би бил најсреќно решение за пешачкиот и велосипедскиот сообраќај, затоа што луѓето нема да избор по која страна да се движат. Еве на пример доколку почетната точка, а исто така и дестинацијата ти се од северната страна, а мостот да биде од јужната страна, тоа значи дека треба два пати непотребно да ја преминуваш Партизанска. На некого можеби тоа и нема да му звучи толку трагично, но сепак Партизанска и Јане Сандански се 'рбетот на овој не баш толку мал град, па редно е да обезбедиме максимална мобилност без крпеници, барем по оваа оска.
Back to Top
stef4o View Drop Down
Moderator Group
Moderator Group
Avatar

Joined: 20-Oct-2015
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 19705
  Quote stef4o Quote  Post ReplyReply #311 Posted: 01-Sep-2021 at 11:51
Се надевам дека линијата БРТ во овој дел и мостот кон Керамидница барем малку ќе ја сменат сликата.Навистина е невиден хаос рано наутро се до 9 часот,а воедно и сосем нормално кога цел Аеродром е една голема спална на градот нема рамномерно распределување на институции и фирми па сите мора да движат кон Карпош и Центар.



https://www.vecer.press/скопје-утрово-со-запушени-артерии/
Back to Top
stef4o View Drop Down
Moderator Group
Moderator Group
Avatar

Joined: 20-Oct-2015
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 19705
  Quote stef4o Quote  Post ReplyReply #312 Posted: 22-Sep-2021 at 14:22
Терминална зграда и пазар / Мојсовска, Костеска









Градот Скопје претставува пример за перманентна трансформација на сообраќајниот систем кога станува збор за регионален, меѓуградски како и локален јавен сообраќај. Во него бележиме урбани и архитектонски артефакти од историската промена на видот и локацијата на објектите поврзани со јавниот транспорт. Една од тие локации е фрагментот на предземјотресно Скопје во населбата Ѓорче Петров. Во време кога настанала населбата, поврзувањето со Скопје се одвивало со познатиот воз „Пампурче“ кој денес се наоѓа во реонскиот парк. Возот сообраќал од Охрид до Скопје, движејќи се со помалку од 10 километри на час. Од меѓуградскиот сообраќај возот е исклучен во 1952година, кога продолжил да сообраќа на релација Градски Парк-Ѓорче Петров-Матка. Возот претставува еден од почетоците на тој локален транспорт, специфично во ерата на социјализмот како една значајна пионерска траса која го развива новиот дух на градот Скопје.

Преку спроведените анализи на локацијата, дојдовме до идејно решение за архитектонски проект наменет за транспорт и трговија, кој претставува еден социјален, економски и просторен атрактор на градот. Проектот претставува целина од два објекти со јавна намена – терминална станица и пазар. Лоцирани се во западното подрачје на градот Скопје, во општината Ѓорче Петров, на оддалеченост 5.5км од центарот на градот. Пристапност до локацијата е овозможенa преку главниот булевар Партизански одреди.

Помеѓу двата објекти кои се наоѓаат на спротивните страни од булеварот се поставува мостовска врска и со тоа се овозможува континуирано и непречено движење на корисниците на просторот. Директен пристап е овозможен и за патниците кои пристигнуваат на планираната BRT постојка позиционирана во оската на булеварот.

Паркирањето е планирано во катна гаража,како дел од терминалната станица,а со тоа се задоволува потребниот број на паркинг места.

Како резултат на даденостите на локацијата, во оформувањето на концептот тргнуваме од правилна геометриска форма која има нагласена должина. Со пробивање на габаритот на објектот во две позиции под одреден агол, се зголемува проодноста и се олеснува во голема мера движењето околу објектот. Се добиваат три поединечни волумени кои ни овозможуваат подобра распределба на комплексната програма, а при тоа се издвојуваат три фукционални целини: терминална станица, администрација и катна гаража. На катот поединечните волумени се поврзани меѓу себе со мостови, од кои едниот ни овозможува директна комуникација со пазарот од спротивната страна на булеварот.

Објектот произлегува од ортогонална конструктивна мрежа која ја генерира формата. Со нејзина ротација за 45 степени се постигнува подобро дефинирање на празниот простор околу објектот и формирање на два плоштади од предната и задната страна. Отворениот пазар се одвива во средината како еден вид агора врамена со габаритот на објектот кој ги содржи затворените продажни единици на катот. Пристапноста кон содржините на горното ниво се овозможува со галерија која го обиколува пазарот и при тоа има визуелен контакт со него. Галеријата е директно пристапна од мостот кој води од терминалната станица и како завршница на таа рута на движење е маркетот кој го сместуваме во посебен волумен во оската на пазарот.

Ваквиот концепт овозможува добра прегледност и лесна достапност до сите програмски содржини. Фреквентно, но сепак лесно и организирано движење низ целиот објект, а тоа ја зголемува атрактивноста на пазарот. Протокот на луѓе и возила е лесен и организиран по вертикала. Доставата на роба кај пазарот се одвива на подземно ниво, што во голем процент го олеснува движењето на купувачите.

Кај овие два објекти препознатлив е заеднички јазик во однос на надворешното обликување, со примена на перфорирана фасада, прекршување на одредени сегменти, при што покрај естетика се овозможува и добра осветленост и проветреност на просторот.

Како карактеристична во однос на обликувањето може да се издвои кровната завршница на пазарот. Таа претставува една целина од поединечни рамнини кои се поставени на различна висина и со различни наклони создаваат ефект на динамичност и експресивност. Дополнителен акцент на кровните рамнини претставува нивната материјалност: нерѓосувачки челик со огледална површина која ја отсликува атмосферата на внатрешниот простор.

https://marh.mk/terminalna_zgrada_pazar_mojsovska_kosteska
Back to Top
user8642 View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 18-May-2020
Online Status: Offline
Posts: 2019
  Quote user8642 Quote  Post ReplyReply #313 Posted: 22-Sep-2021 at 17:12
Зашто мора пазар да го има во секоја комбинација. Тезги во сред трговски центар, тезни на автобуска станица, тезги everywhere...
Back to Top
ehrlich View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 31-May-2012
Location: Скопје
Online Status: Offline
Posts: 1365
  Quote ehrlich Quote  Post ReplyReply #314 Posted: 22-Sep-2021 at 20:24
Затоа што побогу има огромен пазар ТАМУ, малку образувај се побогу и затоа што тој пазар е попосетен од сите маркети заедно во околината и затоа што такви ни се навиките и одиме на пазар, затоа што е потребно и стотици земјоделци од Сарај доаѓаат да продаваат на пазарот, ...

Знаеме дека си алергичен на пазари, можеш да олабавиш.
Back to Top
stef4o View Drop Down
Moderator Group
Moderator Group
Avatar

Joined: 20-Oct-2015
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 19705
  Quote stef4o Quote  Post ReplyReply #315 Posted: 23-Sep-2021 at 17:02
БРТ системот може да се надгради со натпатници и бесплатен паркинг во Ново Лисиче

Во Ново Лисиче кај последна „5-ка“ од каде ќе тргнуваат автобусите на Брзиот рапид транспорт, треба да се изгради мост на Вардар и голем паркинг за да можат возилата кои доаѓаат од источниот влез на Скопје тука да се паркираат, а патниците би се приклучиле на БРТ системот или, пак, патот до центарот на Скопје би го продолжиле со велосипед. Ова за весникот ВЕЧЕР го тврди Никола Крстаноски, професор на отсекот Сообраќај при Техничкиот факултет во Битола

Во Ново Лисиче кај последна „5-ка“ од каде ќе тргнуваат автобусите на Брзиот рапид транспорт, треба да се изгради мост на Вардар и голем паркинг за да можат возилата кои доаѓаат од источниот влез на Скопје тука да се паркираат, а патниците би се приклучиле на БРТ системот или, пак, патот до центарот на Скопје би го продолжиле со велосипед. Ова за весникот ВЕЧЕР го тврди Никола Крстаноски, професор на отсекот Сообраќај при Техничкиот факултет во Битола.

– Таму недостасува сообраќајница, паркинг за бесплатно паркирање возила, но и паркинг за велосипеди кои ќе можат да се изнајмуваат. Тие што доаѓаат од Велес или Прилеп, на пример, овде би ги паркирале своите автомобили и би се приклучиле на БРТ системот или, пак, патот до центарот на Скопје би го продолжиле со велосипед – објаснува Крстаноски.

Тој смета дека проектот може да се надгради со тоа што ќе се предвиди изградба на натпатници на местата каде има поголеми пешачки токови.

– Тоа би можело да се предвиди во Аеродром кај трговските центри „Капитол мол“ и „Бисер“ од спротивната страна. Овде има голема фреквенција на пешаци и би било одлично овие трговски центри да се поврзат со пешачки натпатник, а тоа воедно би било безбедно и за пешаците. Истото може да се стори кај пазарчето „Буњаковец“ – предлага Крстаноски.

Професорот очекува на терен да се реализира како што се предвидува во проектот, и на тој начин Скопје ќе добие многу во делот на транспортот. Според него, најголем недостаток на сообраќајниот систем во Скопје е токму немањето на брз јавен градски превоз што ќе понуди висококвалитетна превозна услуга.

– Скопје со својата големина по број на жители и површина не може да ги задоволи потребите на своите граѓани, само со автобуски јавен превоз кој е бавен, има проблеми со редовноста, бидејќи од самиот начин на работа во голема мера зависи од закрчувањето на сообраќајот на градските улици – потенцира Крстаноски.

Тој истакна дека во Европа има вкупно 39 градови со приближна големина на Скопје, но македонската метропола е единствен град кој од јавен градски превоз има само автобуски превоз, додека сите останати имаат метро, трамвај, брз автобус, регионални железници.

-Тоа значи имаат еден или повеќе видови на брз градски превоз – нагласи Крстаноски.

Професорот додава дека доколку целта е Скопје да се движи во насока на зелен град, со повисок квалитет на живеење, тогаш во градот мора да се води политика за намалување на бројот на патувања со автомобили и промоција и поддршка на алтернативните видови на превоз.

– Меѓутоа, тоа може да се постигне само ако јавниот градски превоз нуди квалитетна услуга. Граѓаните треба да сфатат дека е подобар начин на движење низ градот, а не да бидат присилени да користат јавен градски превоз. Политиките на Зелен хуман град можат да бидат успешни сако ако се нудат квалитетни алтернативи – смета Крстаноски.

Тој нагласува дека треба да се продолжи и со втората линија и да се реорганизира и оптимизира целата мрежа на линии заедно со автобуските. Крстаноски вели дека ако споредуваме со денешната технологија, брзиот автобуски систем и брзиот трамвај нудат целосно иста услуга, но БРТ е со неколкукратно пониска цена.

– Порано главна забелешка на БРТ системот беше тоа дека автобусите со мотори со внатрешно согорување загадуваат и дека имаат мал капацитет. Меѓутоа денес, овие недостатоци се отстранети, бидејќи веќе има автобуси со еколошки горива и со еколошки мотори, а се појавуваат и двојно зглобни автобуси со должина од 24 до 27 метри кои можат да имаат капацитет да примат и до 270 патници во возило – заклучи Крстаноски.

Последната најава на скопскиот градоначалник Петре Шилегов е дека тендерот за изведба на прва фаза за „Бас рапид транзит“, ќе биде распишан до 15 септември. Во прва фаза се воспоставува коридор само за ултраеколошки автобуси – од Ѓорче Петров до Ново Лисиче со должина 12,8 км во една насока, со 21 станица.

Се очекува првата фаза од проектот да биде готова до крајот на 2024 година, додека во 2023 година би се спровела постапката за втората фаза, односно целиот систем би бил подготвен 2024-2025 година.

https://www.vecer.press/брт-системот-може-да-се-надгради-со-нат/
Back to Top
skopskodete View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 17-Feb-2017
Online Status: Offline
Posts: 926
  Quote skopskodete Quote  Post ReplyReply #316 Posted: 10-Oct-2021 at 20:04
Многу добра идеја со мостот и големиот паркинг во Ново Лисиче. Ваљда ќе го послушаат...
Back to Top
stef4o View Drop Down
Moderator Group
Moderator Group
Avatar

Joined: 20-Oct-2015
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 19705
  Quote stef4o Quote  Post ReplyReply #317 Posted: 28-Oct-2021 at 17:03
Распишан тендерот за изградба на брзиот автобуски превоз – БРТ во Скопје

Tри дена пред одржувањето на вториот круг од локалните избори во Скопје, скопскиот градоначалник Петре Шилегов денеска објави дека е распишан тендерот за изградба на брзиот автобуски систем – БРТ.

„Скопје е првиот град на Балканот кој ќе воведе БРТ систем, што не е само успех за градот туку и за целата држава“, изјави градоначалникот Шилегов.

Тендерската постапка следува откако Европската банка за обнова и развој (ЕБОР) го одобри кредитот за изградба на брзиот автобуски систем во Скопје.

Најпрво ќе започне да се гради првата линија од БРТ меѓу Ѓорче Петров и Ново Лисиче, со должина од 12,81 километри, 21 автобуска постојка и 2 терминала. Со имплементацијата на првата фаза, се очекува времето на патување од сегашните 70 минути да се преполови на 35 минути за граѓаните кои го користат јавниот превоз.

Заедно со изведбата на трасата од првата линија на БРТ, ќе се набават и еколошки автобуси кои ќе сообраќаат на хибриден погон на гас и електрична енергија, кои ќе бидат долги 18 метри.

Тендерската постапка објавена на веб-страницата на ЕБОР предвидува заинтересирани компании за учество во тендерската постапка своите претквалификациски понуди да ги достават најдоцна до 14 декември. Самиот тендер ќе се спроведе во две фази, при што во оваа првична фаза ќе се изберат компаниите и конзорциумите кои ги задоволуваат критериумите на тендерот за да се пласираат во втората квалификациска фаза, од која ќе се избере најповолниот понудувач.

Покрај изградбата на трасата, која ќе вклучи нов мост на реката Вардар во Карпош 4 и изведба на “топла врска” на БРТ линијата со Транспортниот центар за брз трансфер на патници, планирана е надградба на постојното депо на ЈСП – Скопје во Ѓорче Петров, како и изградба на ново депо за автобуси во населбата Ново Лисиче.

Од опозициската ВМРО-ДПМНЕ, преку кратко соопштение, без да наведат повеќе детали, обвинија дека со овој потег градоначалникот на Скопје, Петре Шилегов, кому во вториот круг на локалните избори ќе му се спротивстави Данела Арсовска, го крши Изборниот законик.

https://meta.mk/raspishan-tenderot-za-izgradba-na-brziot-avtobuski-prevoz-brt-vo-skopje
Back to Top
Galileo View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 25-May-2010
Location: Wien
Online Status: Offline
Posts: 1352
  Quote Galileo Quote  Post ReplyReply #318 Posted: 01-Nov-2021 at 10:27
Ме интересира дали новата ситуация в управлението на Скопие-нов градоначалник и общински съвет ще повлияе по некакав начин на реализирането на проекта. Знаеме дека против проекта има много възражения от различни политически сили,па некои от тех сега ке имат мнозинство.
Back to Top
Aowek View Drop Down
Groupie
Groupie


Joined: 22-Sep-2021
Online Status: Offline
Posts: 53
  Quote Aowek Quote  Post ReplyReply #319 Posted: 01-Nov-2021 at 11:20
Тешко да успее ова со промена на градоначалникот иако не е лоша идеја. И ние од источната страна на градот да видиме малку раздвижување посебно со мостот на Вардар ако се изгради.
Back to Top
alexsend View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 11-May-2011
Location: Скопје, Центар
Online Status: Offline
Posts: 2085
  Quote alexsend Quote  Post ReplyReply #320 Posted: 01-Nov-2021 at 18:03
Па сигурно дека ќе го прекине проектот за БТР, нема ваљда да си ги погази зборовите од кампањата.
Тоа што кредит е одобрен сигурно не значи дека и мора да се искористи, може само да не го подигне или евентуално пренамени.

Едвај чекам да видам како ќе купи 250 еко автобуси за 4 години и како јавниот превоз ќе биде бесплатен
Јас Скопје никогаш не сум го замислувал вака.
Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  <1 1415161718 22>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down



This page was generated in 0.336 seconds.

Copyright ©2007 - 2024  build.mk

Коментарите на форумот претставуваат лично мислење на нивните автори и не претставуваат официјален став на build.mk.