build.mk Homepage
Forum Home Forum Home > Главни теми > Урбани прашања > Јавен превоз
  Active Topics Active Topics
  FAQ FAQ  Forum Search   Register Register  Login Login

Метробус Скопје (Bus rapid transit / BRT)

Bookmark and Share
 Post Reply Post Reply Page  <1 34567 22>
Author
Message
  Topic Search Topic Search  Topic Options Topic Options
phenomenon View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 26-Oct-2010
Location: Kumanovo
Online Status: Offline
Posts: 2648
  Quote phenomenon Quote  Post ReplyReply #81 Posted: 27-Dec-2020 at 16:34


Откако Владата даде поддршка за воведување на „Бас рапид транзит“ (БРТ), што во превод значи брз автобуски превоз, на територијата на Град Скопје, кој претставува воспоставување на коридори резервирани исклучиво за капацитетни автобуси на електричен или хибриден погон (плин и електромотори), градоначалникот Петре Шилегов најави дека ако работите се одвиваат според планираното, веќе во 2020 година, во Скопје ќе можеме да ги видиме првите возила, како и целиот систем.

https://www.slobodenpecat.mk/avtobuskoto-metro-vo-skopje-ke-se-vovede-vo-2020-godina-eve-po-koi-linii-ke-se-dvizhi/
開始されていないだけの戦いが失われ、
Back to Top
ehrlich View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 31-May-2012
Location: Скопје
Online Status: Offline
Posts: 1365
  Quote ehrlich Quote  Post ReplyReply #82 Posted: 27-Dec-2020 at 17:40
Добро, годината малку ја утнале и во насловот и во целиот текст.

Малку предизборно ми звучи дека ќе биде завршено толку брзо, ама еве нека биде така.

Туку, многу поважно, а гледам никој не прашува. Како ќе се организираат другите линии? Ќе има ли сосем нови линии? Ќе се воведат ли кружни линии? Каде ќе сообраќаат, ако не одат по БРТ-то?
Back to Top
гитардемон View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 19-Feb-2008
Online Status: Offline
Posts: 5422
  Quote гитардемон Quote  Post ReplyReply #83 Posted: 27-Dec-2020 at 17:41
Добро во декември 2019 не знаевме за корона, веројатно пандемијата го одложи малку. И онака на секој рок даден од политичар кај нас треба да се додадат 1-2 години за да се добие реалниот рок, сега со короната 1-2 години одложување е премија!
Arguing on the internet is like running at the special olympics. Even if you win, you're still retarded.
Back to Top
user8642 View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 18-May-2020
Online Status: Offline
Posts: 2019
  Quote user8642 Quote  Post ReplyReply #84 Posted: 27-Dec-2020 at 18:39
Ништо нема од БРТ, ЛРТ, квази-трамвај, метробус и слични будалаштини. Од време на време ќе се појави понекоја амбиција на актуелниот градоначалник и тоа све завршува во некој бунар со физбилити студии, планови, нацрти, процедури, бакрачи. И тоа е така децении, незнам зашто сега би требало да поверуваме дека овој пат "до толку е сигурна работата", само што не се остварила. Како уопште сеуште се третира оваа тема по медиуми на ваков начин кога нема никако да се опипа реален напредок.

Edited by user8642 - 27-Dec-2020 at 18:40
Back to Top
David View Drop Down
Senior Member
Senior Member


Joined: 05-Feb-2020
Online Status: Offline
Posts: 211
  Quote David Quote  Post ReplyReply #85 Posted: 27-Dec-2020 at 19:38
Originally posted by гитардемон

Добро во декември 2019 не знаевме за корона, веројатно пандемијата го одложи малку. И онака на секој рок даден од политичар кај нас треба да се додадат 1-2 години за да се добие реалниот рок, сега со короната 1-2 години одложување е премија!

Еве за тунелот под Водно немаше корона,кај е тунелот ?
Новиот луна парк ? Рекорд пешачка зона ? Модерни фасади ? Облакодери ? Нова Универзална ?? .....

Како бе секогаш на крај на мандат им текуваат 400 проекти а прв ден после доаѓање на власт живи ги нема.
Back to Top
JovanOdGjorche View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 13-Oct-2012
Location: Скопје
Online Status: Offline
Posts: 512
  Quote JovanOdGjorche Quote  Post ReplyReply #86 Posted: 27-Dec-2020 at 20:00
Во Македонија избори треба да има секоја година, за да се движи нешто, вака си чекаат 3 години, си спијат и на крај пред избори експресно се „реализира“ се...
And something, somewhere was lost in 1938...
Back to Top
Cloverstack View Drop Down
Admin Group
Admin Group
Avatar

Joined: 01-Sep-2007
Location: Скопје
Online Status: Offline
Posts: 12453
  Quote Cloverstack Quote  Post ReplyReply #87 Posted: 27-Dec-2020 at 20:42
Originally posted by user8642

Ништо нема од БРТ, ЛРТ, квази-трамвај, метробус и слични будалаштини. Од време на време ќе се појави понекоја амбиција на актуелниот градоначалник и тоа све завршува во некој бунар со физбилити студии, планови, нацрти, процедури, бакрачи. И тоа е така децении, незнам зашто сега би требало да поверуваме дека овој пат "до толку е сигурна работата", само што не се остварила. Како уопште сеуште се третира оваа тема по медиуми на ваков начин кога нема никако да се опипа реален напредок.


Има реална основа да се надеваме дека БРТ ќе се реализира. ЕБОР има одобрено заем од 70 милиони евра за проектов (за инфраструктура и возила за двете линии). Владата исто така го има усвоено предлог законот за задолжувањето, па останува уште собранието да го одобри (не сум информиран, можеби веќе е помината и таа процедура), за да може и формално да се потпише договор со ЕБОР.

Друга работа е што, за разлика од други глупости што сме се изнаслушале на тема трам, ЛРТ и слично, овој пат откако почнаа подготвителните формалности, нема веќе лутање, бизарни идеи и менување на концептот секој ден, туку параметрите на проектот од тој момент останаа прилично конзистентни. Скромни, но конзистентни. Мислам дека и тоа дава одредена доза оптимизам.


Гаранција дека ќе се реализира секако нема. Има простор и за песимизам, особено затоа што тек се привршува со идејниот проект. А исто така за разлика од изјавите на политичарите, според документите што можат да се најдат на нет, системот во 2021 дефинитивно нема да биде оперативен, а веројатно нема ни да имаат почнато изведбени работи, туку сеуште ќе се работи на проектната документација. Линијата 1 би требало да бите оперативна тек од Q4 2022, а линијата 2 би требало да биде оперативна од Q4 2025.





Од друга страна овие подолги рокови делуваат посериозно од аспект на тоа дека за линијата 1, како алтернатива на сообраќајот во правец исток-запад би било идеално прво да се заврши булеварот АСНОМ низ Ќерамидница. За линијата 2 како алтернатива на сообраќајот во правец север-југ би било идеално прво да се заврши тунелот под Кале, како и планираната врска помеѓу Аеродром и Кисела вода со продолжување на улицата Народни Херои преку железничкото депо. До Q4/2022 и Q4/2025 има доволно време да се направат тие работи, дури и со нашево влечкање.


Edited by Cloverstack - 27-Dec-2020 at 20:51
Back to Top
Staro Skopje View Drop Down
Senior Member
Senior Member


Joined: 07-May-2013
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 2692
  Quote Staro Skopje Quote  Post ReplyReply #88 Posted: 27-Dec-2020 at 20:47
За реализирање, веројатно ќе се реализира, прашање е дали ќе биде како што треба.

Шилегов неколку пати рече дека автобуските линии ни се од 1984 и ќе се правел целосно нов концепт, веројатно ќе има сосема нови линии или постоечкиве ќе претрпат огромни промени, а дел ќе бидат укинати (5, 9...). Само што веќе се знаат двете БРТ линии, на првата ѝ се знаат и постојките (со можност проектантот да направи модификации), па веќе требаше да почне да се работи новиот концепт за автобуси.

Не знаеме и како ќе ги решат трасите каде мора да сообраќаат и БРТ и автобуси (пр. 57 на Рекорд), дали ќе возат по улица или по лентата за БРТ. Всушност 57 не е најдобар пример зашто Рекорд ќе стане пешачка зона, па ако има 57 таа ќе мора да вози по лентата за БРТ, а ако нема 57, лошо решение би било да мора да се менуваат 2 или 3 автобуса/БРТиња за траси кои сега се минуваат со еден автобус.
Градот убав никна, но го откорнаа
Back to Top
stef4o View Drop Down
Moderator Group
Moderator Group
Avatar

Joined: 20-Oct-2015
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 19705
  Quote stef4o Quote  Post ReplyReply #89 Posted: 27-Dec-2020 at 22:04
Не ми е јасна баш поентава со БРТ-то,колку што разбирам ќе биде сочинето од 60-тина автобуси на метан или на што и да е и истите ќе возат по крајната лева лента на булеварите а постојките ќе бидат на место на средишното зеленило за сметка на тоа постојните линии на ЈСП ќе се укинат и десната лента ќе биде слободна за сите возила. Не ми е јасно во врска со ефикасноста во движењето поточно брзината на овој тип превоз,ако мора да застанува на семафори,да стои во истите колони и гужви под Транспортен и на други места...некако преоптимистично ми делува дека за 30 мин ќе оди на релација Аеродром-Ѓорче(така беше спомнато). Со БРТ фактички ќе се намали бројот на автобуси(Лаз и Итонг) или истите ќе се преусмерат на релација север југ додека и таму не се изгради БРТ. Во секој случај мислам дека ќе се реализира само не очекувам ништо поконкретно пред 2022,сигурно ќе има големи претумбации во возните редови и линии но веројатно тоа успат ќе го решаваат.
Back to Top
user8642 View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 18-May-2020
Online Status: Offline
Posts: 2019
  Quote user8642 Quote  Post ReplyReply #90 Posted: 27-Dec-2020 at 22:35
И за Коридор 8 Македонија има зимано пари неколкукратно па резултатот е никаков, така да тоа и не е баш мерило. Камо среќа да не сум во право и да ја немам оваа скепса, ама едноставно праксата досегаш така не натерала да очекуваме.

Не треба да дојде ЕБОР и да ти даде 70 милина евра и којзнае какви проекти за да спроведеш ослободена трета лента на Партизанска или да воведеш нови линии во градскиот превоз или да се згусти возниот ред на постоечките. Да не збориме па за тунел под плоштад или булевари како Цветан Димов или Првомајска за да може да се комплетираат коридорите како прет-потреба за идни вакви БРТ/ЛРТ/Трамвај измишљотини.

Ама полесно е да се тупи работата низ некои вакви вечни постапки и така е полесно да се има оправдување зашто не се решаваат тековно проблемите. Понекогаш ќе се обвини претходникот, понекогаш ќе се смисли нешто други, битно "купи ден, продај" од локални до локални избори. И тоа ни се повторува со неколку структури по ред во Скопје, абрем 20тина години како јас памтам.
Back to Top
Cloverstack View Drop Down
Admin Group
Admin Group
Avatar

Joined: 01-Sep-2007
Location: Скопје
Online Status: Offline
Posts: 12453
  Quote Cloverstack Quote  Post ReplyReply #91 Posted: 27-Dec-2020 at 22:41
Originally posted by stef4o

Не ми е јасна баш поентава со БРТ-то,колку што разбирам ќе биде сочинето од 60-тина автобуси на метан или на што и да е и истите ќе возат по крајната лева лента на булеварите а постојките ќе бидат на место на средишното зеленило за сметка на тоа постојните линии на ЈСП ќе се укинат и десната лента ќе биде слободна за сите возила. Не ми е јасно во врска со ефикасноста во движењето поточно брзината на овој тип превоз,ако мора да застанува на семафори,да стои во истите колони и гужви под Транспортен и на други места...


Големи придобивки во однос на брзината на движење ќе бидат обезбедени од вакви фактори:

1. Непречено движење без разлика на гужвата, по ленти резервирани само за БРТ (физички одвоен коридор долж централната оска на булеварите)

2. Семафорите на крстосниците кадешто ќе поминува ќе бидат синхронизирани за да даваат приоритет на БРТ возилата.

3. Возила со голем капацитет и голем број врати, што ќе овозможи брз проток на луѓе и кратко стоење на станиците.

4. Централна контрола и синхронизација на возилата, со што би се осигурало дека во даден момент ќе има само едно возило на некоја станица.

5. Перформансите на возилата во однос на забрзувањето/забавувањето се многу важни за заштеда на време со оглед дека има постојано тргнување/застанување на станици. Хибриден погон (каков што е најавен) начелно овозможува добри перформанси на ова поле.
Back to Top
Cloverstack View Drop Down
Admin Group
Admin Group
Avatar

Joined: 01-Sep-2007
Location: Скопје
Online Status: Offline
Posts: 12453
  Quote Cloverstack Quote  Post ReplyReply #92 Posted: 27-Dec-2020 at 22:54
Originally posted by user8642

И за Коридор 8 Македонија има зимано пари неколкукратно па резултатот е никаков, така да тоа и не е баш мерило. Камо среќа да не сум во право и да ја немам оваа скепса, ама едноставно праксата досегаш така не натерала да очекуваме.

Не треба да дојде ЕБОР и да ти даде 70 милина евра и којзнае какви проекти за да спроведеш ослободена трета лента на Партизанска или да воведеш нови линии во градскиот превоз или да се згусти возниот ред на постоечките. Да не збориме па за тунел под плоштад или булевари како Цветан Димов или Првомајска за да може да се комплетираат коридорите како прет-потреба за идни вакви БРТ/ЛРТ/Трамвај измишљотини.


Сето ова што го кажуваш е така. Иди на првата страница од оваа нишка, во пост #5 горе-доле и иста поента сум имал како и ти во вториот параграф.

Сепак константноста и конзистентноста на најавите за БРТ, и фактот што проектот се движи (макар бавно) по некој логичен пат, а истовремено веќе влегува во посериозна фаза, ваљда се основа за мојот оптимизам.

Исто така на објективна скала на тежина и трошоци, сепак БРТ не е некој премногу тежок/комплициран/скап проект. На пример многу е полесно и поефтино да се реализира БРТ отколку ЛРТ со исти линии. Со оглед на капацитетот на Град Скопје за спроведување на проекти, овој факт пак иде во правец на поголем оптимизам во однос на претходни најави.
Back to Top
гитардемон View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 19-Feb-2008
Online Status: Offline
Posts: 5422
  Quote гитардемон Quote  Post ReplyReply #93 Posted: 27-Dec-2020 at 22:55
Originally posted by Staro Skopje

Не знаеме и како ќе ги решат трасите каде мора да сообраќаат и БРТ и автобуси (пр. 57 на Рекорд), дали ќе возат по улица или по лентата за БРТ. Всушност 57 не е најдобар пример зашто Рекорд ќе стане пешачка зона, па ако има 57 таа ќе мора да вози по лентата за БРТ, а ако нема 57, лошо решение би било да мора да се менуваат 2 или 3 автобуса/БРТиња за траси кои сега се минуваат со еден автобус.


Со промената на линиите сигурно нема на рекорд да застануваат овие линии ако сакаме некаква ефикасност. Двете линии на БРТ-то ќе се вкрстуваат кај олимписки базен, така што сигурно ќе има таму некаде некој поголем јазол за прекачување.

Проблемот со постојки во средишното зеленило ќе бидат премините за пешаци. За да се стигне од и до постојката (поточно кажано станицата) ќе требаат безбедни пешачки премини, и сигурно ќе има многу пешаци на нив - тоа значи дека ќе треба да бидат на местото на моменталните премини за да нема премногу застанувања за возилата. На пример пред универзална, пред city mall и слично, а на некои места постојките ќе бидат веднаш пред/после големите крстосници (како кај симпо), а премините ќе бидат на самите крстосници.
Arguing on the internet is like running at the special olympics. Even if you win, you're still retarded.
Back to Top
Staro Skopje View Drop Down
Senior Member
Senior Member


Joined: 07-May-2013
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 2692
  Quote Staro Skopje Quote  Post ReplyReply #94 Posted: 27-Dec-2020 at 23:42
Не е само Рекорд, и хипотетична линија долж внатрешниот прстен би се сретнала со БРТ на бул. БиХ, или пак линија од државна болница до Шутка (преку тунелите кај Кале) на бул. Св. Климент. Не знам како би се решиле вакви ситуации, како и линиите кои во голем дел ќе бидат преземени од БРТ, па наместо еден автобус од почеток до крај, сега патувањето би можело да биде фрагментирано. Ќе мора добро да се обмисли собирната автобуска мрежа за да функционира системов (огромен плус би бил јавен велосипедски превоз, или празен простор на крајот на БРТ возилата за неколку велосипеди), иначе ќе имаме супер поврзаност долж двеве БРТ линии, но лоша врска помеѓу останатите делови од градот.

Како би стигнувал од последна 24 до градски парк, со автобус п24-општински бараки КВ, па БРТ линија 2 до југо дрво, па БРТ линија 1 до Соборна, па автобус до парк (ова може и пешки или со велосипед)? Или поедноставно, автобус п24-зелено пазарче, па БРТ 1 до Соборна? А од Горно Лисиче до Волково, со автобус до НБРМ, па БРТ до Ѓорче, па автобус до Волково (што се 2 преседнувања, наместо 1 сега)? Супер е идејава за БРТ, само се надевам дека од почеток до крај ќе биде добро решена. Преседнувањата би биле мал проблем ако стварно оперативната брзина на БРТ биде дупло од автобуската.


Edited by Staro Skopje - 27-Dec-2020 at 23:46
Градот убав никна, но го откорнаа
Back to Top
phenomenon View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 26-Oct-2010
Location: Kumanovo
Online Status: Offline
Posts: 2648
  Quote phenomenon Quote  Post ReplyReply #95 Posted: 28-Dec-2020 at 23:03
Originally posted by Staro Skopje


Не е само Рекорд, и хипотетична линија долж внатрешниот прстен би се сретнала со БРТ на бул. БиХ, или пак линија од државна болница до Шутка (преку тунелите кај Кале) на бул. Св. Климент. Не знам како би се решиле вакви ситуации, како и линиите кои во голем дел ќе бидат преземени од БРТ, па наместо еден автобус од почеток до крај, сега патувањето би можело да биде фрагментирано. Ќе мора добро да се обмисли собирната автобуска мрежа за да функционира системов (огромен плус би бил јавен велосипедски превоз, или празен простор на крајот на БРТ возилата за неколку велосипеди), иначе ќе имаме супер поврзаност долж двеве БРТ линии, но лоша врска помеѓу останатите делови од градот.
Како би стигнувал од последна 24 до градски парк, со автобус п24-општински бараки КВ, па БРТ линија 2 до југо дрво, па БРТ линија 1 до Соборна, па автобус до парк (ова може и пешки или со велосипед)? Или поедноставно, автобус п24-зелено пазарче, па БРТ 1 до Соборна? А од Горно Лисиче до Волково, со автобус до НБРМ, па БРТ до Ѓорче, па автобус до Волково (што се 2 преседнувања, наместо 1 сега)? Супер е идејава за БРТ, само се надевам дека од почеток до крај ќе биде добро решена. Преседнувањата би биле мал проблем ако стварно оперативната брзина на БРТ биде дупло од автобуската.



Oд Горно Лисиче до Волково ќе се стигнува преку приградската железница на Шилегов.
開始されていないだけの戦いが失われ、
Back to Top
Staro Skopje View Drop Down
Senior Member
Senior Member


Joined: 07-May-2013
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 2692
  Quote Staro Skopje Quote  Post ReplyReply #96 Posted: 29-Dec-2020 at 22:55
Четириесет години се зборувало за трамвај, а ние сме во завршна фаза на имплементација на Бас рапид транзитот или брзиот автобуски превоз. Законот за задолжување е во Собранието и по основ на тој закон ние некаде во април би можеле да создадеме услови да се распише тендер за негова имплементација и очекувам до крајот на 2023 да биде во употреба.
Градот убав никна, но го откорнаа
Back to Top
Cloverstack View Drop Down
Admin Group
Admin Group
Avatar

Joined: 01-Sep-2007
Location: Скопје
Online Status: Offline
Posts: 12453
  Quote Cloverstack Quote  Post ReplyReply #97 Posted: 30-Dec-2020 at 18:22
негова имплементација и очекувам до крајот на 2023 да биде во употреба.


WTF???

Прво беше 2020, па 2021 а во меѓувреме во официјални документи фигурираше 2022, а сега стана 2023...

БТР системот каков што се најавува е прилично базичен и нема никакво оправдување за вакво постојано и крупно развлекување! Ова со 2023 се сведува на една од триве опции:

а) лапсус на Шилегов
б) новинарска или печатна грешка
в) user8642 сепак е во право


Edited by Cloverstack - 30-Dec-2020 at 18:25
Back to Top
Staro Skopje View Drop Down
Senior Member
Senior Member


Joined: 07-May-2013
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 2692
  Quote Staro Skopje Quote  Post ReplyReply #98 Posted: 30-Dec-2020 at 19:17
Најдобро најдалечната дата дадена од политичар да ја сметаме за најмалку нерелевантна, ама освен ако нема потреба од рушење на згради на Цветан Димов, не гледам причина за толкаво одолговлекување. БРТ не бара многу комплицирани инфраструктурни зафати и инсталации.

Пак се надевам дека ќе остават опција линија 1 да биде продолжена со нов мост до Маџари. Тој мост треба да биде на ред по АСНОМ, Љубљанска и Кале, а не бара многу експропријација, па може и најбрзо да се изгради. Со тоа, би останале само вијадукт врз бунарите на Илинденска и оспособување/реизградба на мостот во Горно Лисиче, евентуално и Крушевска Република.
Градот убав никна, но го откорнаа
Back to Top
Staro Skopje View Drop Down
Senior Member
Senior Member


Joined: 07-May-2013
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 2692
  Quote Staro Skopje Quote  Post ReplyReply #99 Posted: 30-Dec-2020 at 20:58
Упс, линија 2 беше на Цветан Димов. Линија 1 е целосно пробиена, ниту има за ширење, ниту за рушење (не знам што планираат со мост ОН), само пристап до депоата треба да се направи.
Градот убав никна, но го откорнаа
Back to Top
ehrlich View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 31-May-2012
Location: Скопје
Online Status: Offline
Posts: 1365
  Quote ehrlich Quote  Post ReplyReply #100 Posted: 30-Dec-2020 at 22:03
Ауууу, Обединети нации. Гарант решението ќе биде една лента за БРТ, една за возилата Каков хаос во најава ќе биде тоа.
Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  <1 34567 22>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down



This page was generated in 0.258 seconds.

Copyright ©2007 - 2024  build.mk

Коментарите на форумот претставуваат лично мислење на нивните автори и не претставуваат официјален став на build.mk.