build.mk Homepage
Forum Home Forum Home > Главни теми > Урбани прашања
  Active Topics Active Topics
  FAQ FAQ  Forum Search   Register Register  Login Login

Визија Скопје 2050

Bookmark and Share
 Post Reply Post Reply
Author
Message
  Topic Search Topic Search  Topic Options Topic Options
Staro Skopje View Drop Down
Senior Member
Senior Member


Joined: 07-May-2013
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 2692
  Quote Staro Skopje Quote  Post ReplyReply #1 Topic: Визија Скопје 2050
    Posted: 09-Jul-2020 at 22:07
Ја започнувам оваа тема за да дискутираме концепти, идеи и конкретни предлози за развој на градот Скопје во наредните 30 години (на краток и среден рок), но и поставување основи за негов долгорочен развој.

Предлозирањето и дискутирањето може да се однесува на 8 области, и тоа:

I. Општо;
II. Патна инфраструктура;
III. Урбанизам и просторен развој;
IV. Мобилност;
V. Енергетика;
VI. Екологија;
VII. Економија;
VIII. Култура и урбан живот;
IX. Демографија;
X. Внатрешни односи и политика и
XI. Меѓународни односи и политика.

Ќе започнам со претставување на најновиот ми план за патната мрежа во градот Скопје, односно автопатите, урбаните булевари, булеварите и примарните улици (вкл. и регионални патишта) во градот и неговата околина.

За добро функционирање на Скопје потребна е широка мрежа улици кои ќе ги поврзуваат сите населби меѓусебе, би ги доближиле приградските места со градот, како и виталните економски и индустриски кластери со примарните артерии. За оваа цел предлагам:


98.12 километри автопат во околу градот (бројот би бил нешто поголем доколку се вклучи целата мрежа во Скопската област) - веќе постоечки автопати (Семениште-Средно Коњари, Бујковци-Катланово и Хиподром-Петровец), автопатот кон Косово (до Орман) и првата делница од хипотетичкиот автопат до Кичево (до Маркова Сушица):


32.4 километри урбани автопати и 179.94 километри булевари:


207.79 километри примарни и 125.45 километри секундарни улици:


Приказ на центарот на градот:


Го надополнив и претходниот предлог за приградска железница, па сега предвидувам 5 линии на приградска железница во Скопје:
1: Транспортен центар Скопје-Зелениково (22.4 километри и 10 станици);
2: ТЦС-Илинден-Меѓународен аеродром Скопје (18.8 километри и 10 станици);
3: ТЦС-Радуша (32.5 километри и 13 станици);
3А: ТЦС-Волково-Орман (21.7 километри и 12 станици);
4: ТЦС-Никуштак (24.2 километри и 12 станици) и
5: ТЦС-Петровец-МАС (23.5 километри и 14 станици):
Градот убав никна, но го откорнаа
Back to Top
Zelenikovo View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 19-Oct-2017
Online Status: Offline
Posts: 1631
  Quote Zelenikovo Quote  Post ReplyReply #2 Posted: 10-Jul-2020 at 02:30

тро сф-дигресии апропо визијава, пред се’ земи ја во предвид варијабилата КуСкоТе за која спојка од градои, прв проблем е Безбедност, втор Ресурси и нормално Транспорт, последниов попроприлично би се решил со комбинација на ICN и LRT, но како би ги решиле претходните потреби тоа е голема мистерија постглобалната светска економска депресија која оваа деценија не очекува ... може паметно е да се дума како да се направи Скопско Поле Пловно со кревање на нивото на Вардар а испреплетено со вака разгранети водени канали како брзо би се транспортирале какви и да е ресурси низ околијата, тука би помогнал и Пловен К-10 Пловен Вардар врзан за Морава како трговски спунт со комшилук и потака бидејќи логично дури и во најсклет околности Бродски Транспорт е добредојден и ќе биде масовно користен, прашање е само дали ќе имаме капацитет да го сервисираме подобно и при светски економски колапс, илити колку ќе станеме поатрактивни како геостратешка точка така, бреј ти ги закачив ете и X-ката и XI-ката во фантастично недофатливава варијабила ...
Back to Top
Zelenikovo View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 19-Oct-2017
Online Status: Offline
Posts: 1631
  Quote Zelenikovo Quote  Post ReplyReply #3 Posted: 12-Jul-2020 at 05:23

бидејќи ти ја завеслав тема тро надреално, иако потенцијално возможно сценарио заради сигурна блиска светска економска рецесија а со тоа и наш дополнителен ќорсокак во однос задолжувања со кои впрочем и единствено е возможно да се истераат какви и да е урбани визии натака, та еве да ја вратам на некое тековно ниво преку некогашната замисла на АндрејЉ која своевремено со онаа инерција за економски раст која ја имавме тогаш делуваше дофатливо бар до некое ниво, сепак преамбициозно во однос реалполитиката и сите ризици кои сонеа одат рака подрака в затворено-зачауренио систем кај нас, за што неоспорен факт е самата постојна ситуација на терен каде мака мачиме сеуште да го држиме во кондиција ЈСП а не пак да разислуваме за ЛРТ а не пак Метро!

http://www.build.mk/forum/forum_posts.asp?TID=794&PID=53965#53965


кај нас тајм ис нот д маста итс дизаста како си ја тераат удбалитичари со се својте кланои [1][1] Скопјани би биле Среќни ако натака дочекаат мирни економски времиња и бар Примарната Сообраќајна Мрежа ја видат комплетирана, но и тогаш што било од ова ќе бара многу работа на сите нивоа, пред се’ брза рехабилитација на ГУП-от во однос последниот закон за Легализација на Дивоградби по ДУП-овите, потоа здружување на општините со Градот поусрдно во однос планирањето, а конечно и голема државна потпора на сето тоа, што вака звучи едноставно но во пракса заглавува ако не заради преголемо его тогаш заради презамрсени клановско-удбалитичарски интереси или приоритети, за жал кај нас ова ет исто битна варијабила посреди урбанизмот, недостасува уште машина да стаиме за Градски Очув надевајќи се дека таа би излегла на крај со ваквите танталови маки на Градов, којзнае може ПетреШ ќе се стори киборг, НеДајБоже бидејќи кај нас и такво нешто еугеничарски-експериментално може да пројде иако и сега налик пушт-да-батн-пипл функционира на некое ниво, мислам како поинаку да се разберат сите парадокси кои ни се случуваат во однос планирањето проектирањето и изведбата на стратешките цели ...
Back to Top
Zelenikovo View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 19-Oct-2017
Online Status: Offline
Posts: 1631
  Quote Zelenikovo Quote  Post ReplyReply #4 Posted: 12-Jul-2020 at 14:21

неможам да си помогнам, а да не ја коментирам нишкава, реков амортизерон на Андреј е доволен, но ме багира што ваква нишка треба да ја има во две верзи една со Оптисмистичко Сценарио, друга со Песимистичко, и на крај трета како нзс, и тоа не толку во однос наведените Области, туку како тие (би се) или нанив би се прилагодиле Џенерејшн Алфа (наште внуци) и континуираните ризици од Светска Економска Рецесија ако не СЕКолапс, а дури вак поставена анализа (кога форумов би бил активно завозен бар од поранешни членои) може да не доведе до практична дебата без вишок дигресии т.е. нивно поартикулирано селектирање во контекст дебатата, ех, ќе беше Поезија да ги видевме Наште Планери бар оние што ги клепаат Просторните вака на Ачик во континуитет научно да думаат, чунки и ќе разберевме врз чии плеќи си потпираат перспективите денешните удбалитичари кога несат носат испилуваат и ни закопуваат то нивните терсене стратегии за раст и развој но и Индивидуален и Колективен Квалитет На Живот ... бидејќи не ни очекувам дека фејкбуковци ќе земат тука да почнат да думаат, бар не конструктивно и креативно туку онака дрско и самобендисано, та еве ќе си дозволам заради Внуците Ни уште еден спојлер занив ... чисто да имаат претстава дека одамна пред веков и визиите на својте предци некои елити (удбашко-удбалитичарски) им ги скриле во подрум под земја а доколку некој таму се нурне да ги вади нормал од пазачки табиет нонстоп има ризик да го закопаат ете по грешка, та неретко мнозина се пишманеле, а мнозина и да стигнат до клучот биваат ресетирани, бидејќи наште визии се нечии робовско-глобалистички халуцинации, нормал ко не мислат со своја глава тие некојси елити туку строго думаат низ џебои портмонеа портфолија банкарски сметски, ајт како тргнало ништо чудно да им секнат наскоро, а потоа не дебакл туку Спектакл ги чека ќе беше убо да си се приберат со памето



http://www.build.mk/forum/forum_posts.asp?TID=46&PN=24



Би Замолил Не Ми Мерите На Муабетов, разберете го како махилно (истурен) присутен
т.е. не наоѓам за сходно да реплицирам тука на истиот за да не замине нишката во натегање чија визиjа колку држи или не, Идеја Ет Идеја, остварлива или не, дефакто треба да се таквите бар дофатливи или разбирливи, но дека по дифолт некоја ќе види бел ден тоа тешко бидејќи има премногу варијабили кои во едно вакво и само трусно подрачје стојат напат односно не се лесно надминливи за ко песна да врви која и да е урбана визија за која и да е наредна деценија ...

Инаку ваква Нишка всушност треба да си е еФорум при ПМФ Факс Географија, каде секоја Обалст би имала свој Подфорум, додека тука и цел еден Подфорум да и се отстапи, тоа ќе биде премалку а се’ да може квалтетно да се покрие анализира а сепак да е читко и чисто! но како Концепт Размисли макар натрупани во една нишка тука би поминале некако, но чуму кога нема интерес од Маусоднци за форумов, може паметно ќе биде како спунт да се реплицира истио форумски и на фејкбук па така да повлече поголем интерес, но и да се издиференцираат од тамошните нишки поконцинзините абери кои потоа тука би мигрирале како дебата ако не друго копи-пасте хроничарска ...

Back to Top
Staro Skopje View Drop Down
Senior Member
Senior Member


Joined: 07-May-2013
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 2692
  Quote Staro Skopje Quote  Post ReplyReply #5 Posted: 12-Jul-2020 at 15:21
Може(ше) да се размислува и за подземна градска железница 11 Октомври-Веле Брдо, ама со изградбата на подземната сообраќајница кај Лимак ваква каква што е, тој воз можеби замина. Сепак, и онака ќе треба поприлично голема сума пари за ваков проект, па нешто повеќе за изнаоѓање решение кај Лимак би се исплатело.

Дополнителни предлози за приградска железница:
1: Поврзување на идниот Клинички центар со западниот дел на Скопје и Транспортниот центар.
1АА: Надземна пруга КЦС-Сарај-Крушопек-Нерези; подземна пруга Нерези-Капиштец-Центар; надземно поврзување со постоечката пруга во 11 Октомври-Згради (17.3km);
1АБ: Тунел од 860 метри кај Крушопек, -||- (17.2km);
1Б: Надземна пруга КЦС-Кондово-Ѓорче Петров 2; подземна пруга Ѓорче Петров 2-Влае-Нерези; -||- (14.4km);
2: Активирање на пругата Горно Лисиче-Маџари за приградска железница (4km);
3А: Надземна пруга Смилковци-Бутел-Шуто Оризари-Волково-КЦС (15.4km).
3Б: -||--Волково-Ново Село (17.5km);

Црвено-подземна пруга;
Розево-надземна пруга;
Светло розево-постоечка надземна пруга;
Друго-претходно планирана приградска железница (види објава #1):


Edited by Staro Skopje - 12-Jul-2020 at 15:27
Градот убав никна, но го откорнаа
Back to Top
Zelenikovo View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 19-Oct-2017
Online Status: Offline
Posts: 1631
  Quote Zelenikovo Quote  Post ReplyReply #6 Posted: 13-Jul-2020 at 21:12

ме Чуди зошто Студентите при ТФБ МФС и ГФС немаат ваков заеднички еФорум каде соодветни Просторни Планои би разработувале ако не ко семинарски тогај онака вондредно за да видат професори колку им сече на Идните Колеги, мислам нека повелат и тука, арно ама и Народ убо е вака што има Урбан еФорум само што фали тро да му се крене нивото до Урбано НВО за да бидне муабето поатрактивен ако профрчат работилници дружби итн ...

туку, има некое чудноинтересно европско думање за Хајспидка по К-8, кое кога ќе се погледне Собраќајнио Скопски ГУП и ширењето на Градот кон СЦГ, треба да се бараат подобни точки на вкрстување со Скопскио Железнички Прстен [1] по кој би требало да оди (логично) ЛРТ [1] кое може да се продолжува и со КуСкоТе меѓуградски линии, што би било и поефтина варијанта од ICN кој нема логика да се клацка ко постојните Кинези од Село до Село ...

ICN-от пак би требало да е врзан за СКП, но и таму ќе да ет подобра опција ЛРТ [1][1][1][1] бидејќи конечно наместо него доколку по К-8 навистина живне европска ултра брза траса ето би добиле некој шинкасен-алајк како замена, уште и кинезите да го сторат тоа по К-10, та Скопје и’ навистина ќе добие потенцијал за КуСкоТе мегалополис до 2050-та, под претпоставка нема да има дотогаш ниту С.Е.Деп. ниту ww3, што е малку веројатно како стојат сега глобалноекономските и геополитичките стравои филмои спинои ѕвецкања! Сепак Убо Звучи дека Скопје има потенцијал да стане Глобален Град ...


Edited by Zelenikovo - 13-Jul-2020 at 21:21
Back to Top
user8642 View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 18-May-2020
Online Status: Offline
Posts: 2017
  Quote user8642 Quote  Post ReplyReply #7 Posted: 13-Jul-2020 at 21:39
Зелениково мора да ти кажам дека за ГФС МФС и слични исклучиво технички науки и мене не ми е јасно зашто нема повеќе активности и луѓе од тие бранши тука. А треба да бидат привлечени. Па неможе обични луѓе на кои им значи толку развојот на градот и државава да се позаинтересирани. едноствано никаде ги нема по интернет просторв, ни по фб ни по други формуи, ни по емисии на тв, никаде не се зборува за вакви нормални граѓански теми.

За архитекура ми е јасно зашто ги нема. Зашто македонската архитектонска школа е идеолошки leftist indoctrination camp, кумровачка школа што вади кобајаги некоја авангарда на која и е испод част да разговара со различно-мислечките или оние кои се надвор од фелата. Тоа е мој впечаток потврден неколку пати во различни наврати. Па тамо се предава бре, дека граночалник мора да е архитект. Ај сите од сите бранши да почнеме да си го збориме ова во професионалните кругови, на што ќе личи тоа, а во основа е политичка менаџерска функција на која може секој да биде биран. Се предава за исправни и неисправни стилови наспроти избор меѓу возможни. Одговорот беше жесток против раната што ја направи СК14 по Македонија и оваа македонска школа забега у обратна крајност, а и така претходно беше на идеолошки основи основана и целокупните случувања у МК на тема архитекруа се на основа на земјотресот во Скопје и времето го мерат пред/после како BC/AD и како тоа све било исправно, а не било. Како куче клоцнато кое бега и од добронамерни! Ете затоа ги нема и нема да ги има.
Back to Top
Zelenikovo View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 19-Oct-2017
Online Status: Offline
Posts: 1631
  Quote Zelenikovo Quote  Post ReplyReply #8 Posted: 13-Jul-2020 at 22:44

реално на Народен еФорум се собираат ентузијасти хобисти индиректно засегнати, или пак исфрустрирани, тук таму по некој залутан, во основа пр. на ваква тема ко Ск-В’50 доколку не беше фејкбук тука ќе беше каша од препукување сеир или игнорантност, Но За Чудење Е Како На Ниту Еден Продекан (ако не Декан) Не Му Паднало На Памет да затера за својте Студенти нешто вакво, ето бар полесно да се совладува градивото, иако сега со пандемијава почна да се подразмрдува муабетот, но повторно висејќи некаде во воздух наместо тоа да е фино и педантно архивирано на даден Факултетски еФорум, како во однос Студентските Прашања, таку и во однос Наставата, а конечно и во однос Креативноста!

просто за Артикулирана Дебата неопходно е да има поозбилен ред, освен еФорумска Општествена Реалност, што можеби лесно би се надминало со дупли-форум [1][1][1] како за на Народен еФорум така да се надеваме утре и за на Невладини Високообразовни и конечно Институционални, а како би постоел простор и за Полефтерна Дебата но и за Фокусирана, само замисли на што би личело ко мене сите да си блогираат на еФорум, е тек тоа ќе биде фора! иако морам да признаам дека во недостаток од Македонска Блог Платформа во моментов ова е морално оправдано, до душа имаше Блог Секција и тука едно време, но во истата не се завозев токму за да не го угушам просторо кој и баш не беше категоризиран најубо а таму завозеа Професионални или Приватни Проекти Понуди и сл. може требаше токму вакви Концепти таму да врват, но повторно во дадениве услови поефективна спона се форумскиве нишки ...

затоа можеби Чаре е на долго и широко да се стартува иницијатива во земјава како итно да се впрегне еОпштество за Народ што побрзо скубне од фејкбук и сличните социјалки како не би останал сеирџиски само(себе)излоботомиран, за жал сега дополнително е окуражен на таквата фатаморгана од општествена сплотеност и фејк зоонполитикон присутност и на погрешно место и на погрешно време, ко да сме слепи каков потенцијал имаме а колку дезориентирано му приоѓаме! Бреј Можам Само Да Замислам по партиите да имаа апропо штимање Програма ваков еФорумски Пристап, чунки поалчени членоите за партиски статус ќе си пеглаат бар партиските платформи оштроумно, во најмала рака оние кои ги склепувале педантно ќе ги образложуваат наместо да ги фрлаат ко гласачки прав во очи!

Back to Top
Zelenikovo View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 19-Oct-2017
Online Status: Offline
Posts: 1631
  Quote Zelenikovo Quote  Post ReplyReply #9 Posted: 25-Jul-2020 at 20:00

сме ја дочекале или не финансиски на нозе 2050-та, фино би било да се размислува како Велосипедскиот Транспортен Мод да се крене на повисоко ниво него постојно, за што освен Невладини Иницијативи За Промовирање Вело Култура (ко што тоа го чини НаТочак) и преку нив вршење притисок до постојните удбалитичарски елити за подобрување на околностите за Урбан Вело Комутинг, чинам треба и Урбани Вело Симпозиуми [1] да се затераат и кај нас, нели како би се поканиле заседените експерти да кажат некој збор, нели прсти ги заболело да земат вака тука нешто да се раздумаат, практично поарно би било тоа да е на некој локален Велосипедски еФорум, но во недостаток од таков досега требаше да бар некој од некој Сообрааќаен Инжињер или пак Урбанист да се појави тука, но ето сеуште мнозина живејат во минатио век со Умо па не е лошо да им се угоди трибински а потоа анализите и думите да се преточат интерактивно, иако тоа е налик сватои фатени Наоро само кај балДската но не кај Зет и Невеста а не пак Средсело ... ако и тоа е нешто!
веројатно нс тсков Симпозиум, на мнозина нема да им биде јасно дека денес постојат и еБајкои та брзината е нарасната [1] иако и поспремни Девојки и Момци може да летат и без тоа на Асфалт [2] a нели најубо е да си се праиме мутаи чекајќи кога ќе се омасови муабетов па откако почнат да летаат зглобои (цеваници колена лакти и останати коски) та да се решат да думаат како потенцијално би се спречиле такви ризици [2][2] а истовремено Велоспедскиот Транспортен Мод да доживее ренесанса во однос постојните би рекол Стази За Опуштена Вело Вожња по која и едно Дете или Дедо да завозеле ето проблем, а не пак тоа да е Масовна Појава [3] реално има поместување со скоро промовираните Вело Булеварски Ленти, но кои сметам дека се само добри ко приверемено решение бидејќи такви ко што се ќе генерираат само гужви и за самите Велосипедисти бидејќи нема простор за да се разминат поспор и побрз Бајкер, капак што меѓу столпци ќе им улетуваат посекако Веспи па и поголеми Мотори, нели Полиција ќе регулира, ама и еден загинат Велосипедист така да има чуму и кому на душа таквата Идеја!? на страна што сега со новите хармоникаши на ЈСП дополнително ќе биде запушен сообраќај во Шпицои, та уште ова фалеше сообраќајно да се дозатне Коловоз [4] чунки ќе се вразумат сите и седнат да премеруваат како е најподобно да се пуштат Вело Урбани Автопати по Примарната Булеватдка Мрежа Запад-Исток Свер-Југ, но за што чинам нема друго решение него тоа да е срочено в среде, та дури утре таму требало да се трасира BRT или LRT Линија [1] муабетов си бара засебна нишка, конечно и ја отворив, но Модератори одлучија дека нема потреба од тоа па ја сотреа, та еве вака штуро расфрлано наваму натаму абер додека утре не се создаде доволно критична маса од постови која ќе повлечи нога пак натака, што трена да е приоритет доколку сакаме Скопје да е што порастеретен од Возила а воедно Велосипедскиот Транспортен Мод бидне Атрактивен Избор за Скопјани ...
Originally posted by Zelenikovo

доколку сакаме во метропола како Скопје да постигнеме ниво на искорисливост на Велосипедскиот Превоз кој озбилно ќе му конкурира на колскиот, мора Итно да се размислува Како во градов да се пуштат Брзи Вело Патеки!

веројатно наједноставно чаре е да се оди со булеварски ленти, а бидејќи има неизвесна атмосфера околу најавата за Брз Јавен БРТ Превоз може да се размислува и за средишно трасирање на вакви вело-урбани-автопати [1] прашање е дали по истите би смеело во првата спора лента да одат и карго-велосипеди [2] или тие да бидат дозволени само на постојните пешачки-вело патеки, можеби комбинирано зависно од товарот и тежината!?

Originally posted by Zelenikovo

е де, пофали се во просек колку претпоставувам просек 40 максимум 70 км/ч, впрочем заради ова и ни треба поздрава стандардизација т.е. ни требаат и Вело Траси в среде Булевари каде ќе летаат Бајкери па и еТротинети по можност со Подвожњаци на Семафори (од НЛ до СОК вкупно 7), додека по сегашните тротоарски патеки пр. да се тера до 15 км/ч, а на улица и до 30 км/ч ... веројатно парични казни би требало да се исклучок, освен за крупни зицери, а заради вишок вело брзина вака мандатна казна да биде Волонтирање по Градски Вело Гаражи Скејт Паркои и сл., сепак за ова да функционира педантно би требало смее да се спуштат на Асфалт само rfid ако не gps регистрирани Tочаци, а за што ќе треба и Локатор Рфид Антени по Урбаните Вело Автопати, што би било корисно и во поглед кражби на скапи бајкои, нормал потенцијално би помогнале вака и Вело Дашкам-ои доколку некој сака полесно да наплатува отштета при вело-карамболи , Но она што е најбитно вака би се создало ред посреди постојнио башибозук сестрано при што последни што треба да се кусур се дрски велосипедисти, бреј си му дозволил некому да има Глајдер и крив бил што Лета, точно ризикот да загине е негов, но во однос Пешаци тоа е ко да ги смешаш во ист кош (на иста траса) едриличари и параглајдеристи, просто дизастер вејтинг ту хапен!



Edited by Zelenikovo - 25-Jul-2020 at 20:00
Back to Top
Staro Skopje View Drop Down
Senior Member
Senior Member


Joined: 07-May-2013
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 2692
  Quote Staro Skopje Quote  Post ReplyReply #10 Posted: 16-Aug-2020 at 22:56
Малку ја проширив и модифицирав патната мрежа. Скопје треба да се шири со населби на сите четири страни, па пуштив булевар кон Брњарци и низа улици околу градот (од кои голем дел веќе постојат).



Предлагам и прва акција на поинтензивно пошумување во реоните на Коњари, Копаница и Ајватовци (вкупно 16.09km2), но не сум сигурен за тоа колку тие места се погодни за шума.
Градот убав никна, но го откорнаа
Back to Top
Staro Skopje View Drop Down
Senior Member
Senior Member


Joined: 07-May-2013
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 2692
  Quote Staro Skopje Quote  Post ReplyReply #11 Posted: 22-Oct-2020 at 21:35
Предлог за северозападниот дел на Скопје:

Пошумување на голем дел од ридовите и подножјето на СЦГ, проширување на селата Орман и Никиштане со нови куќи, мала населба со станбени згради (портокалово), парк долж Лепенец со outlet продавници и угостителски објекти (виолетово). Со зелена линија се означени велосипедски патеки, жолта улици, црвена булевари, а сина автопат.

Градот убав никна, но го откорнаа
Back to Top
Staro Skopje View Drop Down
Senior Member
Senior Member


Joined: 07-May-2013
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 2692
  Quote Staro Skopje Quote  Post ReplyReply #12 Posted: 23-Oct-2020 at 23:00
Да не отворан нова тема, еве предлог и за скопско-кумановската агломерација:
Темно сина линија = автопат; црвена = булевар; портокалова = улица I кат.
Жолто = куќи; тиркиз = згради; розе = индустрија; зелено = шума.

Ваква агломерација би се развила со изградба на нови населби во арачиновско и липковско, кои физички скоро би ги поврзале Скопје и Куманово, нови населби и индустрија долж автопатот, како и развој на пределот долж р. Пчиња како рурално предаградие на големиот град, со можност за развој на IT стартапи, уметнички колонии и сл.

Голем проблем е што Куманово е најсиромашниот голем град во Македонија. Друго ќе беше Североистокот да беше развиен колку Југоистокот.

Градот убав никна, но го откорнаа
Back to Top
ehrlich View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 31-May-2012
Location: Скопје
Online Status: Offline
Posts: 1365
  Quote ehrlich Quote  Post ReplyReply #13 Posted: 24-Oct-2020 at 22:05
Прво, местото над Бразда што го имаш обележано за „парк“ се работи за сушно подрачје поради почвата и јакиот ветер од близината на Качаничката Клисура, поради што вистински парк во вистинска смисла е тешко. Второ, голем дел од тоа подрачје е веќе зафатено (уништено) од каменоломи. Трето, мештаните на сите околни села си чуваат добиток и го пасат таму.

Чисто да кажам дека за да стане парк, Македонија треба да биде Израел, а не сме
Back to Top
Staro Skopje View Drop Down
Senior Member
Senior Member


Joined: 07-May-2013
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 2692
  Quote Staro Skopje Quote  Post ReplyReply #14 Posted: 12-Jan-2021 at 23:17
За полесно планирање, Скопје го поделив на 9 зони:

I. Урбани (црвено):
- Санација (темно сино):
-- Стагнација или пад на население;
-- Преголема изграденост и урбан хаос кој мора да се санира;

- Одржување и напредок (сино):
-- Стагнација или мала промена, претежно раст, на население;
-- Доволна изграденост, со можност за зголемување на бројот на објекти;

- Развој (тиркиз):
-- Раст на население;
-- Раст на изграденоста и трансофрмација на намена на површини;

II. Приградски (жолто):
- исто

III. Рурални (зелено):
- исто

На овој начин најдобро може да се увиди во која зона што и како треба да се прави. Поделбата У-П-Р ја правев врз основа на географијата (оддалеченост од 5km од центарот), поврзаноста (инфраструктура и јавен превоз; сè во внатрешната обиколница е урбано, а во надворешната урбано или приградско), економијата (примарен, секундарен и терциерен сектор), број на население, густина, тип на објекти... Ги мапирав само руралните области директно споени со урбаните или приградските. Дел од областите кои се во втората урбана подгрупа, особено Тафталиџе и Хром, наскоро ќе мора да преминат во подгрупата за санирање. При двоумење дали некое место треба да се санира или развие, главна разлика ми правеше потребата за трансформација (пр. касабоидниот урбанизам во Чаир треба да се санира, а сегашниот Клинички центар пренамени, т.е. развие).



Edited by Staro Skopje - 12-Jan-2021 at 23:23
Градот убав никна, но го откорнаа
Back to Top
trishpipkin View Drop Down
Newbiе
Newbiе


Joined: 03-Feb-2021
Online Status: Offline
Posts: 1
  Quote trishpipkin Quote  Post ReplyReply #15 Posted: 03-Feb-2021 at 03:53
и онака ќе треба поприлично голема сума пари за ваков проект
Back to Top
beTon View Drop Down
Senior Member
Senior Member


Joined: 25-Jun-2008
Online Status: Offline
Posts: 3887
  Quote beTon Quote  Post ReplyReply #16 Posted: 25-Jan-2024 at 18:31

додека да трепнеме ете ја 2050-та, та убо ет и тука да го шернам аберо од нишката за 2025-та, ем и' за тука му ет место, но таму некако легнат во контекст хајвеј ревижнот на зајковци-ковачевци што сега не зафаќа, но ако и тие поним исто завлекуваат ревизионистички, ојде 25-ката во 50-ка, практично 25-ката на груевци сега ќе бидне 35-ка на зајковци, но да речеме ЕнБе посаглам ќе се разберат со македонските подизведувачи та и со 24/7 работно време ето на грбача на нечие здравје и за упола време ќе успејат да завршат превземените обврски, но прво незнам што превзеле, а второ чим самите немаат своја оператива нормал дека и ќе каскаат, и може тоа нема да биде толку проблем како брзина на изведба туку како квалитет на изведеното, плус кусур може да бидне ко фирма и да банкротираат доколку негде другде заштекале, битно нашиве не успеја ни помошни ленти ко за Велосипедски да ги осигураат, хм може грешам та нек ме поправи некој ...


евала кога на право место си решернал прав муабет чинам и скопјани освен македонци ќе се освестуваат дека Вело Транспортен Мод мора да се вкалкулирува и поозбилно него постојно, а ето како утре бар траса би била искрчена за масовна експлоатација при склет околности!, од овој аспект пр. на СЦГ и кон Караџица  ништо нема ни од планински велосипедски патеки нит пак за тоа некој дума како каде треба и може да се пушти екстра Вело Делница ... да не говорам за Вело Автопати низ Скопска Котлина, просто ние сеуште ни планинските правилно не сме ги димензионирале по сите страни околу Скопско, а не пак за отпојќе, просто ни им дошло време!, а што може никогаш и нема да види бел ден нит ко СК Вело Стратегија а не пак нејзина рејализација, но бар вака еве бар јас ќе посведочам дека и рекреација и туризам та и економија вака може да се завози поефективно доколку совреме од Сите експертски повикани но и народно засегнати се полира ваквата според мене неопходност како за сега така и за во иднина, за што убо би било да постоеше при Град Скопје соодветен еФорум, но нели таму си имаат попаметни работи него некого да повлечат на 24/7 јавна дебата, вода да не им замрзнала у шкарт антифриз друг пат нек пазат што каде како се нафаќаат да менаџираат!, зар не знаеја дека Градо е заглаен во долгои кога за фотеља се кандидираа, зар не се свесни дека Сите што можат треба да се потрудат бар дебатно да помогнат Градо Мил да го одзатнеме од разноразните ујдурми и ќорсокаци кои го снашле и снаоѓаат каузално кој и да дојде на кормилото!?, Аирлија Секому кој Ова ќе го препознае ...
 
Back to Top
 Post Reply Post Reply

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down



This page was generated in 0.109 seconds.

Copyright ©2007 - 2024  build.mk

Коментарите на форумот претставуваат лично мислење на нивните автори и не претставуваат официјален став на build.mk.