build.mk Homepage
Forum Home Forum Home > Останати теми > Останати теми
  Active Topics Active Topics RSS Feed: Образование
  FAQ FAQ  Forum Search   Register Register  Login Login

Образование

Bookmark and Share
 Post Reply Post Reply Page  123>
Author
Message Reverse Sort Order
  Topic Search Topic Search  Topic Options Topic Options
stef4o View Drop Down
Moderator Group
Moderator Group
Avatar

Joined: 20-Oct-2015
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 15289
  Quote stef4o Quote  Post ReplyReply #1 Topic: Образование
    Posted: 22-Jun-2022 at 16:15
УЧЕНИЦИТЕ СО СИТЕ ПЕТКИ НА ПРИЕМНИОТ ИСПИТ ВО ГИМНАЗИЈАТА „ОРЦЕ НИКОЛОВ“ ДОБИЈА ТРОЈКА

Само 11 ученици од 292 кои полагаа приемен испит во скопската гимназија „Орце Николов“ имаат одличен успех на тестот. Најголем број од децата кои основното образование го завршиле со сите петки, имале резултати на тестирањето со добар успех. Професорите со кои комуницираше САКАМДАКАЖАМ.МК велат дека резултатите на тестирањето се разочарувачки и просекот е просечен, а станува збор за ученици кои конкурирале со просек 5.00.

Во понеделникот, во гимназијата за првпат се спроведуваше квалификационен приемен испит поради поголемиот број на пријавени ученици со сите петки. Во гимназијата годинава се отворени 285 места, а во првиот уписен рок се пријавиле 353 ученици, од кои 337 со сите петки. Бидејќи има 52 ученици повеќе со 75 поени, Министерството за образование донесе одлука да се полага приемен испит. Беа тестирани 292 ученици кои полагаа математика и македонски јазик за осмо одделение кога наставата беше онлајн и деветто одделение. Тестот по математика носеше максимум 100 поени, а по мајчин јазик максимум 70 поени.

Според резултатите од тестирањето објавени на веб страната на гимназијата и истакнати на влезната врата на училиштето, ниту еден ученик не освоил максимален број бодови. Од вкупно 170 бодови, над 129 бодови што се смета за одличен успех или оценка 5 освоиле 11 ученици, односно само 3,76% од тестираните, многу добар успех од 107 до 129 бода имаат 39 ученици или 13,36% од тестираните. Најголем број од учениците 133 или 45,55%, на приемниот испит добиле тројка или добар успех со освоени од 67 до 106 бода. Доволен успех со освоени од 45 до 66 бода имале 70 ученици, односно 23,97% од тестираните, оценка единица или недоволен успех со освоени под 45 бода имаат покажно 39 ученици, односно 13,36% од тестираните.

За наставниците со кои контактираше САКАМДАКАЖАМ.МК од основните училишта ваквите разулатите не се воопшто изнанадување, туку реална слика на она што се случува во нашето образование.

„Кога двојките во текот на цела учебна година на крајот стануваат петки ќе имаме вакви резултати. Одлични со сите петки поминуваат ученици кои цела година не доаѓаат на школо, ученици кои ниту една петка не добиле по одреден предмет, но на крај се бара оценката да се поправи. Ако ги видите електронските дневници и свидетелствата на крајот на годината ќе мислите дека не станува збор за истите ученици“, вели наставничка која 40 години предава во скопско училиште и е пред пензија.

„Петките се добиваат со услуга. Денешниот образовен систем е сведен на телефонски повик од овој доктор, од оној директор, од познат бизнисмен и слично за на детето да му се стави петка. И така учениците поминуваат со сите петки, а родителите после плачат зошто децата да им полагаат приемен тест. Па, ако се со успех 5.00 зошто тогаш се плашат. Но еве, последното тестирање во гимназијата ‘Орце Николов’ ги извади на површина овие проблеми“, додава наставничката која е позната на редакција.

Годинава, приемен испит освен во гимазијата „Орце Николов“ се полагаше и во медицинското училиште „Д-р Панче Караѓозов“.

https://sdk.mk/index.php/makedonija/uchenitsite-so-site-petki-na-priemniot-ispit-vo-gimnazijata-ortse-nikolov-dobija-trojka/
Carpe diem
Back to Top
stef4o View Drop Down
Moderator Group
Moderator Group
Avatar

Joined: 20-Oct-2015
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 15289
  Quote stef4o Quote  Post ReplyReply #2 Posted: 22-Jun-2022 at 16:10
Татјана Алексиќ: Јавно признавам, ставав незаслужени петки но ковидот ме услови

Јас ставив незаслужени петки, јавно признавам, но ковидот ме услови да ги разгалам децата. Заради болни амбиции се „штанцаат” комерцијални оценки, купопродажни образовни пакети и вештачки успеси, па затоа, каков систем – такво образование.

Ова е ставот на професорката по македонски јазик Татјана Алексиќ во „Раде Јовчевски – Корчагин“, во однос на изненадувачки малиот број ученици кои биле оценети со 5 на квалификацискиот тест што неодамна се спроведе во гимназијата „Орце Николов“, а кој беше потребен за да се изврши селекција на кандидатите за упис. Тој тест покажа дека само 3,8 отсто (11 ученици) од скроз одличните кандидати, добиле 5 на тестот, 39 ученици или 13 отсто добиле оцена 4, тројки добиле дури 133 од оние кои полагале или 45,5 отсто од учениците, оцена 2 добиле речиси 24 отсто (70) од одличните ученици. Недоволен успех покажале дури 13 отсто (39) од скроз одличните ученици. Ова според познавачите, укажува на тоа дека добар дел од оцените на учениците во основното образование им биле подарени.

Се обзнани она што се турка под чергиче
Многу реакции предизвикаа резултатите од квалификацискиот тест во „Орце Николов“ на социјалните мрежи. Прашавме неколкумина професори на што се должи ова и дали овие резултати се сликата на системот на оценување кој укажува на тоа дека нештата очигледно мора да се менуваат.

„Им се извинувам на реалните петки што не можам да им ставам десетки, со патетична реченица ‘таков ни е системот’. Минималниот процент на петки при квалификациониот испит за упис во „Орце Николов“ е објективно оправдан показател, така и треба. Кога бев гимназијалка во „Орце Николов“ во класот имавме 5-6 скроз одлични сите четири години и тие беа капацитети, генијалци. А генијалноста е ретка“, вели професорката Алексиќ.

Благодарение на квалификациските испити во „Орце Николов“, според неа, се обзнанило она што е познато, а што се турка под чергиче.

„Мислевме дека со екстерните тестови ќе се спасиме од ургенции, но тие отидоа во погрешна насока и цел, не ја оправдаа идејата од веќе познати причини“, додава Алексиќ.

Таа решение гледа во обезбедување услови за јакнење практична настава и вработување на средношколците по завршено средно стручно.

„Дури тогаш ќе олабавиме со врскаџискиот систем ‘некому мајка – некому маќеа’, а учениците и родителите ќе ги прифатат реалните оценки без болни амбиции. Сѐ додека вештачки се билда успех, лажно се пропагира со хиперпродукција на високообразовни кадри, се плаќаат научни трудови и лажни дипломи, ќе биде вака“, додава таа, нагласувајќи дека може да се манипулира со незнаењето и да се камуфлира извесно време, но не може тоа да се прави на подолг рок затоа што знаењето и талентот бргу се препознаваат.

Резултат на децениското маргинализирање на образованието
Елизабета Секирарска, професорката во кумановската гимназија вели дека ако се појде од фактот дека од 292 апсолутно одлични ученици, само 11 го поминале тестот со одличен успех, а најголем број од учениците на тестирањето покажале добар и доволен успех, и ако на статистикава се додаде и не така малиот број на слаби оценки, 39, се отвораат многу прашања.

„Проблемот можеме да го лоцираме на бројни адреси. Она што мене ми испливува на површина е фактот кој подразбира децениско маргинализирање на најсуштествената општествена сфера – образованието. Под тоа се подразбира децениско реформирање кое не дава резултат, започнување од почеток со секоја нова гарнитура и невклучување на фелата во виталните аспекти преку кои системот функционира“, смета Секирарска.

Ова што сега се случува, додава таа, постои поодамна, само што сега станува видливо и дефинира сериозни воспитно-образовни утки на сите чинители.

„Системот дефинира оценки кои немаат зад себе сознаен габарит. Системот е оптоварен со импровизации кои за жал, и децата ги научија. Не се бара од нив знаење. Доволни се притисоците од родителите и некои други структури, кои никако да сфатат дека со тоа му одмагаат на детето“, вели Секирарска.

Според неа, нештата се помешани, вредностите се деградирани и сè додека не се соберат сили да се направи сериозен општествен рестарт, ќе талкаме и ќе се изненадуваме од ваквите неуспеси.

„Многу е тешко да се издржи притисок во атмосфера во која вредноста се мери на погрешен начин. Ќе завршам со тоа што ќе кажам дека за мене ова е своевиден повик за помош од страна на децата и вината во никој случај не е кај нив“, додава таа.

Решението е во новата концепција за основното образование?
Проф. д-р Кирил Барбареев е еден од клучните експерти кој работеше на новата Концепција за основно образование, која меѓудругото, предвидува и поинаков начин на оценување. Во врска со слабите резултати од квалификацискиот тест во „Орце Николов“, тој вели дека не е изненаден од оваа ситуација.

„Оценката е определување на вредноста, суд за вредноста. Како ја создаваме и креираме вредноста во нашето општество започнува од тоа колку јасно, објективно и вистински ги воспитуваме и образуваме учениците за реалната вредност која ја постигнуваат. Како работна група, кога работевме ги имавме предвид сите овие ситуации во системот и понудивме реални решенија. Но, за жал мислам дека премалку се разбра суштината на промените, како и концептот на оценување кој го има како посебен дел во Концепцијата“, вели проф. Барбареев.

Како што тој појаснува, таму јасно стои дека е потребно воспоставување јасни критериуми за оценување, кои се јавно достапни, со кои се обезбедува транспарентност на оценувањето.

„Што е клучно: Наставните програми правени според новата Концепција содржат стандарди за оценување кои ги конкретизираат очекуваните резултати од учењето на секоја тема/содржина вклучена во секој предмет одделно. Оценката треба да е придружена со соодветно образложение и напредокот на ученикот да е документиран преку неговите трудови, само така ќе се намали и можноста за непринципиелни влијанија врз оценката и следствено на тоа, зголемена е објективноста на самата оценка“, појаснува тој.

Конечно, критериумите за оценување ќе бидат објективни доколку се изведуваат од стандардите за оценување. Ако не се почитуваат стандардите, се влегува во импровизации, оценува професорот.

„Клучната причина зошто е многу важно оценките да бидат објективни, односно да се базираат на критериуми за оценување и да може да го изразуваат вистинското постигање на учениците е во тоа што овозможуваат лесно прикажување на резултатите од учењето на ниво на паралелка, училиште, држава и треба да се користат за различни видови анализи кои ги поставуваат основите за креирање на образовните политики. Како, на пример, анализите на успехот по наставни предмети, по возраст, по јазик во наставата и во релација со други социодемографски карактеристики“, потенцира Барбареев.

https://meta.mk/tatjana-aleksikj-javno-priznavam-stavav-nezasluzheni-petki-no-kovidot-me-uslovi
Carpe diem
Back to Top
user8642 View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 18-May-2020
Online Status: Offline
Posts: 1794
  Quote user8642 Quote  Post ReplyReply #3 Posted: 27-May-2022 at 14:44
1. Да се укине географската поделба на универзитети, Скопски, Штипски, Битолски, Тетовски!

2. Да се воведе тематска поделба, да се прегрупираат факултетите од 4-те државни универзитети во тематски, Медицински Универзитет (Медициски, Стоматолошки, Фармацевтски), Инженерски (Информатика, Машинство, Електро...), Уменичко-Архитектонски, Општествени (Еконосмки, Правен) итн итн, не ми паѓа све на памет.

3. Доста веќе некои назадни струки како филозофија и социологија ги влечат наназад техничките науки кои сегогаш се "на цена"! Технички универзитет да може да се компарира со технички универзитет од Масчусец, од Шангај, Михнен или од кај све не у свет познати технички универзитети!

4. Овакви комуњарски "комбинати" од факултети никаде не постојат по свет. Последниве два Штип и Тетово се правени по некоја инерција од Југославија и источен свет кадешто мерило за дали одреден град е стварно "град" или не, е по тоа дали има универзитет. Нешто како денес што има селска трка по балканов да се градат аеродроми што после тоа немаат ни два лета неделно. У нормален свет студентите дури и да живеат во истиот град кајшто се наоѓа универзитетот, сепак идат да живеат у студентски град за време на студии. И затоа не е важно каде се наоѓаат универзитетите.
Back to Top
stef4o View Drop Down
Moderator Group
Moderator Group
Avatar

Joined: 20-Oct-2015
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 15289
  Quote stef4o Quote  Post ReplyReply #4 Posted: 26-May-2022 at 15:35
„УКИМ никогаш не бил подеградиран“: Професорите бараат повисоки плати или ќе штрајкуваат

Професорите од скопскиот универзитет „Св. Кирил и Методиј“ бараат повисоки плати, објави Телма.

Тие со отворено писмо се обратиле до премиерот, претседателот на Собранието и министерот за финансии. Велат дека постои огромно незадоволство поради актуелната состојба, која според нив „никогаш не била на вака ниско ниво“.

Професорите од УКИМ во писмото ја споредуваат просечната плата која во земјава достигна до повеќе од 31 илјада денари, со платата на еден доцент на факултет од околу 30 илјади денари, односно под просекот.

„Никогаш во историјата УКИМ не бил подеградиран и заборавен. Затоа бараме итно потпишување на колективен договор со предвидените четиригиодишни проекции на покачување на платите со цел во ребалансот на буџетот да биде предвидено зголемување на платите“, пишува во отвореното писмо на професорите од УКИМ до властите.

Доколку не бидат исполнети нивните барања, професорите најавуваат дека ќе одржат мирен протест или штрајк во јунската испитна сесија.

https://www.slobodenpecat.mk/ukim-nikogash-ne-bil-podegradiran-profesorite-baraat-povisoki-plati-ili-kje-shtrajkuvaat/
Carpe diem
Back to Top
stef4o View Drop Down
Moderator Group
Moderator Group
Avatar

Joined: 20-Oct-2015
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 15289
  Quote stef4o Quote  Post ReplyReply #5 Posted: 24-May-2022 at 09:39
Децении реформи – учениците со сè послаби резултати

Ако беше човек, ќе имаше шеснаесет години и сега ќе завршуваше прва година средно. Ќе се подготвуваше за последните испитувања на наученото во оваа учебна година за да си обезбеди што е можно подобри оценки во свидетелството.

Но, станува збор за образовен систем, кој од 2006 година, веќе 16 години по ред постојано се реформира. А ефектот на тие реформи е мерлив и познат.

Па, така, на пример, истражувањето ТИМСС (Trends in International Mathematics and Science Study), меѓународната студија по математика и природна група предмети, која ги мери знаењата и способностите на учениците во четврто и во осмо одделение, покажа дека во математичка писменост, од 58 држави, Македонија е на 45-то место, а во природни науки од 58 учеснички е на 51-то место. Тестирање е спроведено во 2019 година.

Резултатите од меѓународната студија ПИСА (Programe for International Student Assessment), кои се од тестирањето на учениците во 2018 година, покажаа напредок во однос на 2015 година, но повторно Македонија е на дното.

Македонските ученици, од 77 држави-учеснички во читање со разбирање и математика, се на 67-то место, а во природни науки на 63-то место.

Државава учествува во уште едно меѓународно истражување ПИРЛС (Progress in International Reading Literacy Study), со кое се мери оспособеноста на учениците на девет и десетгодишна возраст за читање со разбирање. Ова истражување е спроведено со македонски ученици во 2001 и во 2006 година, а последното е во 2021 година, но резултатите од него сѐ уште не се објавени.

Душко Стојановски е професор по македонски јазик во средното училиште „Орце Николов“ во Скопје. Во своето 32-годишно работно искуство предавал и во основното и во средното образование. Го прашавме какви ученици се тие што сега имаат 16 години и што учат во реформиран образовен систем.

„Замолчени. Не знаат да кажат свое мислење. Како апарат на копче се. Совршено ќе ја кажат лекцијата, но свое мислење и критички ставови немаат“, вели Стојановски.

Тој, причината за ваквите генерации ја лоцира во „наставниците преоптоварени со администрација“, па вели немаат време навистина да им се посветат на учениците и на тоа што го предаваат. Но, посочува и друга причина зошто образованието и по толку реформи се чини дека станува сѐ полошо. На немањето систем.

„Кај нас сѐ е сведено на ентузијазмот на индивидуата. Ако професорот сака да работи, ќе работи, а нема да гледа само да му помине денот и никој нема да го спречи во таквиот пристап кон работата“, вели Стојановски.

На прашањето каков образовен систем е македонскиот, професорот вели „никаков, ова е систем што не постои никаде“.

Ако се анализира она што се направи во образованието, во последниве 16 години, од 2006 до денес, се покажува дека реформите имаат континуитет кога во МОН се менуваат министри од иста влада, но кога ќе се смени власта, се оди кон сосема нов концепт.

Десет министри за образование се сменија од 2006 година, кога првпат власта ја формираше ВМРО-ДПМНЕ, до денес кога веќе петта година владее СДСМ.

ВМРО-ДПМНЕ – дисперзирани факултети, деветолетка, Кембриџ програма…

Поголемите реформи што предизвикаа промени во македонското образование се случија за време на првата влада на Никола Груевски, кога министер за образование беше Сулејман Рушити од тогашниот владин коалициски партнер ДПА.

Тој беше на позицијата од 2006 до 2008 година и за време на неговото министерување стартуваше девотолетката во основното образование и задолжителното средно образование.

Во 2007 година беше усвоен Законот за основно образование, со кој се воведоа два изборни предмета во шесто одделение – веронаука и историја на религиите. Во 2009 година, веронауката „падна“ на Уставен суд, но како изборни беа воведени предметите: Етика на религиите, Запознавање на религиите и Класична култура во европската цивилизација.

Овие две реформи воведени во времето на Рушити сѐ уште се живи во македонскиот образовен систем.

По него, на раководното место во Министерството за образование дојде Перо Стојановски од ВМРО-ДПМНЕ. Toj беше на позицијата помалку од една година и за време на неговото раководење почнаа да се спроведуваат дисперзираните студии и факултети, чекор за кој, и покрај стравувањата дека ќе значи неквалитетно високо образование, надлежните убедуваа дека немало да влијае.

Во 2009 година, министер стана Никола Тодоров. Стартуваше со најава за целосна промена на структурата на образованието. Во 2011 година, пред да ја напушти министерската позиција, се спроведе и пробното екстерно тестирање, кое потоа стана задолжително.

Тодоров, кој се сметаше како „човек за сѐ“ на тогашниот премиер Груевски, ги најави и ги постави темелите на реформите што подоцна беа спроведени, како на пример нови учебници, електронски дневник, бесплатни учебници, нов закон за високо образование.
Дел од овие работи ги реализираше наследникот на министерската позиција, Панче Кралев. Во негово време се отворија најмногу приватни факултети за кои тој тврдеше дека ќе ја зголемат конкуренцијата, а со тоа и квалитетот.

По него дојде Спиро Ристовски од истата партија и го продолжи најавениот концепт. Тој, на позицијата беше во 2013 и во 2014 година, време во кое се воведе учењето по таканаречената Кембриџ програма поради што и се сменија учебниците.

Абдулаќим Адеми од ДУИ стана следен министер за образование во 2014 година. Тој требаше да ја спроведе идејата за нов закон за високо образование, за кој се сметаше дека ја намалува автономијата на универзитетите и кој не помина поради големите протести на студентите и на професорите.

Последен министер во владата предводена од ВМРО-ДПМНЕ беше Пиштар Љутвиу. Назначен е во 2016 и тој во својот едногодишен мандат, јавно не туркаше реформски процеси. Една од ретките работи што Љутвиу можеше јавно да ја промовира како свој успех беше отворањето на државниот универзитет „Мајка Тереза“.

Сево ова беше силно критикувано од тогашната опозиција предводена од СДСМ. Тврдеа дека образованието се упропастува, најавуваа нова европска концепција и подобрување на резултатите од меѓународните рангирања.

СДСМ – укинување на екстерното и нов концепт за основно образование
Прва министерка за образование во владата на СДСМ, која дојде во 2017 година, е Рената Дескоска. Професорката од Правниот факултет „Јустинијан Први“ веднаш го реализира она што беше ветено во изборната програма на партијата од 2016 година, го укина екстерното тестирање воведено од владата на ВМРО-ДПМНЕ.

Истата година, владата донесе одлука да биде одложена имплементацијата на Кембриџ програмата за прва година на гимназиското образование, средното стручно четиригодишно образование и за средното стручно тригодишно образование.

Во 2018 година, Дескоска формира и работна група за реформи во образованието. Накусо, препораките на таа работна група беа наставниот час до петто одделение да трае 55 минути од кои 40 минути за учење и 15 за одмор, учениците од прво одделение да не смеат да имаат повеќе од четири часа дневно, да нема домашни задачи, да се намалат тестовите, паралелките да бидат со помал број ученици…

Ништо од сето тоа не стигна на дневен ред за реализација. Дескоска, по една година во образованието, се пресели во Министерството за правда.
На нејзино место дојде кадар од ДУИ, Арбр Адеми. Тогаш се чини реформите што ги најавуваше СДСМ во својата програма не беа приоритет на Министерството за кое доминантна тема беше образованието на почетокот на пандемијата.

По предвремените избори во 2020 година, министерка стана Мила Царовска, за која се имаше впечаток дека е упорна и истрајна според реформите што ги спроведе на претходната министерска позиција во Труд и социјала.

Реформите почнаа од оваа учебна година и ги опфаќаат учениците од прво и од четврто одделение. Тие требаше да го зајакнат критичкото размислување, воспитниот процес и да дадат широка понуда на изборни предмети. Реформите требаше да се спроведуваат по меѓународен рецепт, кои, како што изјави Царовска, „давал високи резултати на меѓународни тестирања“.

Продолжува ли Шакири со реформите на Царовска?

Најавениот почеток веднаш предизвика и отпор. Најгласните противници се бунтуваа главно поради две работи – дигитализацијата на учебниците и внесувањето на родово-сензитивното образование во училиштата. Аргументите беа дека ништо не можело да ги замени учебниците и дека преку родово-сензитивното образование, всушност, ќе се пропагирала сексуална определба.

Тие неформални групи организираа и протести. Но, реформите почнаа, а поранешната министерка за образование упорно ги бранеше, наведувајќи дека се неопходни. Тоа е и периодот во кој состојбите во образованието беа повторно една од главните медиумски содржини.

Сега, темата не е во фокусот на јавноста. Наследникот на позицијата на Царовска, актуелниот министер Јетон Шакири, неодамна рече дека спроведуваат темелна реформа на образовниот систем. Го спомена и терминот што Царовска често го споменуваше како министерка – дека со реформите учениците учат за граѓанските права, толеранцијата и различностите, со што навести дека тие реформи, иако се стишени, не се запрени.

БИРН, минатата недела испрати прашања до Министерството за образование и наука поврзани со тоа дали и со какво темпо продолжуваат реформите, но до објавување на текстот одговори не стигнаа.

Како своевиден знак за продолжување на реформите, оптимистот може да го толкува тоа што на страницата на Министерството за образование и наука, каде што е објавен конкурс за учебници за основното образование, во кој се наведува дека треба да ги исполнуваат условите и стандардите согласно „Концепцијата за учебник за основното и средното образование“ усвоена со последните измени на Царовска. За конкурсот објавен во март, неодамна е продолжен рокот за доставување материјали.

Но, за другото инсистирање на својата претходничка, а тоа е дигитализацијата на учебниците, Шакири јавно кажа дека нема да се држи.

„Печатената верзија на учебниците, согласно постоечкиот Закон за учебници во основното и во средното образование, е неопходна во наставата, но тоа не ја исклучува и важноста на дигиталната форма“, рече Шакири.

Сите партии, повеќе или помалку во своите настапи и предизборни ветувања, говорат за системски реформи, за „светски стандарди“. Во овие 16 години се сменија 10 министри, а македонското образование и натаму е на дното во светските рангирања.

https://prizma.mk/detsenii-reformi-uchenitsite-so-se-poslabi-rezultat
Carpe diem
Back to Top
skopskodete View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 17-Feb-2017
Online Status: Offline
Posts: 825
  Quote skopskodete Quote  Post ReplyReply #6 Posted: 16-May-2022 at 15:45
Само празни зборови... Прво и основно нека ја направат веб-страницата на УКИМ да биде за денешно време, а не за 2009 г.
Back to Top
stef4o View Drop Down
Moderator Group
Moderator Group
Avatar

Joined: 20-Oct-2015
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 15289
  Quote stef4o Quote  Post ReplyReply #7 Posted: 16-May-2022 at 15:40
Бројот на матуранти, намален за 40%

За дури 40% последните години се намалил бројот на матуранти во Македонија,што е загрижувачки податок за целиот образовен систем. Затоа потребни се сериозни реформи и квалитетно образование за да се спречи масовната миграција, која што е присутна и во целиот регион.

„Во последните десет години имаме 40% помалку матуранти. Ние покрај пандемијата и покрај сиот овој регионален процес со кој се соочуваме, тоа е еден голем предизвик за образованието, бидејки доколку не го решиме тој предизвик, ние нема да зборуваме за перспективи.Европа годишно губи 900.000 луѓе, родени.Во наредните десет години на Европа без развој ќе и требаат минимум 10 милиони работници. Тука треба и сите ние да се запрашаме кои се нашите перспективи“, вели Ратко Дуев-декан на филозофски факултет.

„Сметам дека треба да бидат направени вистински реформи и да ги следиме сите стандарди и вредности во високо образовниот европски простор.Сметам дека сите реформи треба да поминуваат низ стручните и професионалните лица во нашата држава и само на тој начин може да се постигне врв во едукацијата и на децата и во претшколска возраст и во основното, средното и високото образование“, рече Никола Јанкуловски-ректор на Универзитет Кирил и Методиј.

Сериозен проблем врз образованието предизвика и пандемијата со Ковид 19, особено врз психолошкиот и социјалниот аспект кај децата, кај децата.

„Прво во однос на поставување на програмите. Колку беа тие скратени, aдаптибилни. Понатаму и нашите наставици колку имаа ит компетенции за таква работа. Дали во текот на пандемијата се употребуваа соодветни методи и техники за вреднување и следење на развојот на постигнувањата на учениците“, рече Елизабета Томеска Илиевска-раководител на Институтот за педагогија.

За овие и други проблеми во воспитно образовниот процес, во Охрид се дебатира на меѓународна конференција по повод 75 години од формирањето на Институтот за педагогија.

https://alsat.mk/mk/brojot-na-maturanti-namalen-za-40/
Carpe diem
Back to Top
stef4o View Drop Down
Moderator Group
Moderator Group
Avatar

Joined: 20-Oct-2015
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 15289
  Quote stef4o Quote  Post ReplyReply #8 Posted: 11-May-2022 at 07:07
Синадиновска: Студенти на факултет не си ја знаат азбуката



Катерина Синадиновска од Советот за етика вчера во дебатниот магазин „Click Plus“ на ТВ21 посочи за едно истражување во кое било презентирано дека студентите на факултет, академските граѓани не ја знаат македонската азбука.

Таа вели дека не и се верувало и морала неколку пати да го прочита истражувањето за да сфати дали е вистина.

Студенти на факултет, академски граѓани не си ја знаат азбуката. Не ми се веруваше, неколку пати го препрочитував текстот за да можам да сфатам дали е вистина. Универзитетски професори, македонисти излегуваат со изјави дека тоа се дупки направени низ системот“, додава Синадиновска.

Таа додава дека две букви од азбуката биле спорни, а студентите не ги знаеле затоа што не им требале, односно не ги користеле.

https://mk.tv21.tv/sinadinovska-studenti-na-fakultet-ne-si-ja-znaat-azbukata/
Carpe diem
Back to Top
Staro Skopje View Drop Down
Senior Member
Senior Member


Joined: 07-May-2013
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 2661
  Quote Staro Skopje Quote  Post ReplyReply #9 Posted: 01-May-2022 at 21:17
Катастрофа, мада очекував воопшто да го нема на листата годинава.

УКИМ веќе неколку години е во незавидна состојба и тешко дека наскоро ќе може да се оправи. Голем број од проблемите настануваат и од намалувањето на бројот на студенти што е можеби и најнерешлив проблем - интересот за високо образование достигна плафон, генерациите се намалуваат, а заинтересираност на странци да студираат тука речиси и да нема. На некои факултети и за десет пати е намален бројот на студенти од пред 10-20 години и тоа неминовно води кон намалување на критериумите, пад на буџетот и слаба продукција и развој.
Градот убав никна, но го откорнаа
Back to Top
stef4o View Drop Down
Moderator Group
Moderator Group
Avatar

Joined: 20-Oct-2015
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 15289
  Quote stef4o Quote  Post ReplyReply #10 Posted: 01-May-2022 at 16:55
Carpe diem
Back to Top
Staro Skopje View Drop Down
Senior Member
Senior Member


Joined: 07-May-2013
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 2661
  Quote Staro Skopje Quote  Post ReplyReply #11 Posted: 13-Apr-2022 at 21:10
Студенти на прва година на македонските универзитети и виши школи од 1998 до 2020. Вкупната бројка се зголемила од 11,692 на 12,365. Просекот 1998-00 бил 12,435; 08-10 18,694 и 18-20 13,332, и тоа:

УКИМ 9,692 | 7,691 | 5,400
Останати државни 2,743 | 7,448 | 5,380
Приватни 0 | 3,555 | 2,553

Бројките за најголемите факултети на УКИМ+ТФБ:

ПМФ 694 | 567 | 298
ФЕИТ 679 | 633 | 256
Медицински 267 | 417 | 657
Земјоделски 991 | 293 | 88
Економски 1,366 | 975 | 523
Правен 803 | 989 | 357
Филозофски 705 | 937 | 524
ФИНКИ 0 | 0 | 941
Технички Битола 815 | 706 | 144

ФИНКИ со самото појавување стана најпопуларен факултет во државава, а солиден раст има и Медицински. Кај сите други има преполовување, на ТФБ пад од 80%, а на Земјоделски бројката е намалена за над 10 пати.

Градот убав никна, но го откорнаа
Back to Top
Staro Skopje View Drop Down
Senior Member
Senior Member


Joined: 07-May-2013
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 2661
  Quote Staro Skopje Quote  Post ReplyReply #12 Posted: 06-Apr-2022 at 08:27
Привршува времето на масовна имиграција. Фертилитетот паѓа низ цел свет, а повеќе земји се развиваат и ќе преоѓаат од емиграциони во имиграциони. Зголемен број држави ќе имаат потреба од мигранти, чијшто број се намалува. Мислам дека Македонија нема потенцијал да привлече голем број преселници и не може да се потпреме само на тој извор.

Потребно ни е подобрување на стручните средни.
Градот убав никна, но го откорнаа
Back to Top
гитардемон View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 19-Feb-2008
Online Status: Offline
Posts: 5365
  Quote гитардемон Quote  Post ReplyReply #13 Posted: 05-Apr-2022 at 21:52
А последно и најважно, поарно занаетчија без факултет отколку правен или економски по секоја цена.
Кога ќе се намали населението уште повеќе, тогаш може сите локал и да бидат со високо образование, а за мануелен труд да увезуваме мигранти од третиот свет. Ама далеку е тој ден уште.
Arguing on the internet is like running at the special olympics. Even if you win, you're still retarded.
Back to Top
Staro Skopje View Drop Down
Senior Member
Senior Member


Joined: 07-May-2013
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 2661
  Quote Staro Skopje Quote  Post ReplyReply #14 Posted: 05-Apr-2022 at 19:35
Најголем придонес за намалувањето има демографијата. 1986-92 се родени 254,081, додека 1996-2002 181,880, пад од 28%. Во меѓувреме, бројот на студенти од 2010 до 2020 паднал за 20%, па уделот на студенти кај младите е зголемен.

Македонија треба да се фокусира кон тоа што е модерно и профитабилно, но последниве кризи малку повеќе го сменија размислувањето во Европа, која сфати дека сепак мора да има развиени домашни земјоделство и индустрија. Не смееме да ги занемариме и примарниот и секундарниот сектор.

Функционалната неписменост од 2/3 е најголем проблем на Македонија, т.е. извор на сите останати - таа мора да биде фокус на секој кој сака да ја реформира државава и да одиме напред. Ни треба темелен ремонт на образованието, од реорганизација (особено на високото), преку образовни програми и условите во образованието, до личен развој.

Со драстичното намалување на бројот на студенти (ме изненади преполовувањето на бруцоши на УКИМ) нужни се низа реформи за опстојување на факултетите и подобруање на квалитетот на образованието, на пример:
- спојување на некои факултети, па дури и универзитети;
- практична настава на прв циклус на многуте факултети кај кои или ја нема или е во многу помал обем од потребното. Без разлика дали како дел од предметите или како дополнителна екстерна активност, значително би го подобрила квантитетот и квалитетот на наученото;
- комплементарно на практичната настава, сегашната воглавно катедрална настава (тука би ги вброил и студентските powerpoint проекти) мора да се замени со динамична и интерактивна;
- воведување на екстерни активности од областа на јазикот, културата и спортот;
-- курс по македонска литература;
-- редовни културни активности (само 23% од Македонците присуствувале на културен настан во 2015, додека просекот на ЕУ е 63%) со акцент на театар, балет и опера и млади македонски уметници од сите области. Може да се формира универзитетски клуб каде би настапувале само emerging уметници. Целосна забрана за турбофолк.
-- пандемијата покажа дека здравјето кај Македонците е на многу лошо ниво, процентот на тие кои имаат редовни физички активности е многу помал од ЕУ и голем број се скептични кон медицината базирана на докази. Факултетите треба да организираат редовни спортски активности, пропратени со курсеви за унапредување на здравјето.
- итн.

Воедно, мора да се подобри образовната инфраструктура. Зградите на факултетите и особено студентските домови се прилично застарени и не прилегаат на 21 век. Впрочем состојбата со студентските домови е една од главните, ако не и главната причина зошто македонските факултети се меѓу малкуте во светот кои две години имаат нискоквалитетна, алиенирачка онлајн настава која ги уништи поимите факултет и студент.


Edited by Staro Skopje - 05-Apr-2022 at 19:40
Градот убав никна, но го откорнаа
Back to Top
user8642 View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 18-May-2020
Online Status: Offline
Posts: 1794
  Quote user8642 Quote  Post ReplyReply #15 Posted: 05-Apr-2022 at 18:43
Трендовите се одлични, дури мислам дека можеме и подобро. Едноставно, мора да има шифт на работната сила кон тоа што е ново и модерно. Да почнеме малку и софтвер да извезуваме, а патлиџаните нека останат за Киргизтан. Помалку луќе во останатите струки значи само растење на цената на работната сила во тие струки. Така да, мислам дека ова се сосема правилни тенденции.
Back to Top
Staro Skopje View Drop Down
Senior Member
Senior Member


Joined: 07-May-2013
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 2661
  Quote Staro Skopje Quote  Post ReplyReply #16 Posted: 05-Apr-2022 at 17:52
Вкупниот број запишани студенти на прв циклус студии на македонските универзитети (согласно податоците на ДЗС) во учебната 2010/11 бил 61,497, додека во 2020/21 таа бројка е 49,500.

На УКИМ бројот се намалил од 29,387 на 22,489. Од факултетите, ФИНКИ и Дизајн се нови; Медицински, Фармацевтски и ФДУ имаат раст на бројот на запишани студенти, додека сите други имаат пад.


Бројот на запишани студенти на прва година на УКИМ се намалил од 8,326 на 4,458. Покрај новите, раст имаат Архитектонски и Медицински.

Градот убав никна, но го откорнаа
Back to Top
Staro Skopje View Drop Down
Senior Member
Senior Member


Joined: 07-May-2013
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 2661
  Quote Staro Skopje Quote  Post ReplyReply #17 Posted: 01-Apr-2022 at 15:36
Односот кон образованието многу добро ја отсликува состојбата на едно општество. За жал во нашата земја, особено изминативе 2 години и особено високото образование состојбата е повеќе од лоша.

Мора целосен и долгорочен ремонт на образованието наместо реформи кои траат колку и министрите.
Градот убав никна, но го откорнаа
Back to Top
stef4o View Drop Down
Moderator Group
Moderator Group
Avatar

Joined: 20-Oct-2015
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 15289
  Quote stef4o Quote  Post ReplyReply #18 Posted: 22-Mar-2022 at 17:58
УКИМ го нема на Шангајската листа, јавноста се дезинформира со стара вест

Универзитетот „Св. Кирил и Методиј“ во Скопје воопшто не се наоѓа на Шангајската листа на најдобри универзитети што ја објавува независната консултантска агенција „Шангај ранкинг консултантс“. Веста дека УКИМ паднал од 1.917 на 1.944 место не се однесува на рангирањето на оваа светска листа на универзитети. Воедно, станува збор за стара вест објавена пред една година која сега се злоупотребува.

Ваквата информација за наводниот пад на УКИМ на Шангајската листа прва ја сподели портпаролката на ВМРО-ДПМНЕ, Марија Митева.

На прес-конференцијата што ја одржа во неделата, Митева упати критики до власта за, како што рече, „катастрофалните состојби и новите порази кои се случуваат и во образованието“. Таа ја критикуваше онлајн наставата и полагањето на онлајн испитите на државните универитети, а како доказ за „катастрофалните образовни политики“, Митева го наведе рангирањето на УКИМ на 1.944 место на Шангајската листа.

„За крај, потврда дека образованието е на последно место на приоритети на оваа влада видовме и на Шангајската листа каде УКИМ се најде на 1.944 место, што е пад за 27 места споредено со минатата година. УКИМ е на листата позади Белград, кој е во првите 500 универзитети, позади Загреб, Љубљана и бројни други факултети од регионот. Што се случува, има ли УКИМ воопшто ректор и ќе поднесе ли некој одговорност?“, праша Митева на прес-конференцијата.

Веста за наводниот пад на УКИМ деновиве ја пренесоа бројни медиуми, без притоа да ја проверат вистинитоста на истата, односно без да ја потврдат веродостојноста на она што се тврди во изјавата.

„Мета.мк“ се обиде да дојде до Шангајската листа на рангирање на универзитетите во светот за академската 2021-2022 година каде УКИМ наводно „паднал“, но на официјалниот сајт на „Шангај ренкинг“ може да се види дека последното рангирање е објавено минатата година. Дополнително, Шангајската листа вклучува 1.000 најдобри универзитети во светот, а не 2.000, што значи дека доколку УКИМ е рангиран на 1.944 место, воопшто нема да се најде на Шангајската листа.

УКИМ е рангиран на 1.944 место, но не на Шангајската листа
Рангирањето за кое зборуваше Митева, се чини се однесува на листата која ја издава Центарот за рангирање на светски универзитети (CWUR), чие седиште е во Обединетите арапски емирати. На оваа листа која брои 2.000 универзитети, УКИМ навистина се најде на 1.944 место и забележа пад од 27 места во однос на рангирањето од претходната, 2020 година, кога се најде на 1.917 место.

Но, оваа листа на CWUR е објавена пред речиси една година, кон крајот на април минатата година, за што извести и „Мета.мк“.

Дека податоците споделени од Митева всушност се однесуваат на оваа листа, а не на Шангајската, потврдува и податокот дека Белградскиот универзитет, кој го спомна Митева, навистина се најде во најдобрите 500 универзитети, односно на 348-то место. На Шангајската листа пак, Белградскиот универзитет се наоѓа во најдобрите 600 универзитети, а не во најдобрите 500.

За лажниот пад на УКИМ на Шангајската листа новинарско прашање му беше упатено дури и на премиерот Димитар Ковачевски, кој најави дека ќе се сретне со ректорот на УКИМ, Никола Јанкуловски, за да види „што може да направи државата, а што универзитетите сами“.

„Сите универзитети се евалуираат врз основа на стандардите на независното тело за оценување на универзитетите. Универзитетите во нашата држава се независни во спроведувањето на своите образовни и истражувачки политики и секако дека од критериумите врз основа на кои се прави оценувањето и од тоа што имаат сите универзитети поединечно направено зависи и рангирањето на самата Шангајска листа. Во однос на тоа дали државата може да помогне, да државата може да помогне, јас доаѓам од академската сфера и секако ќе одржам состанок со ректорот на УКИМ, со кого подолго време се познаваме за да можеме да видиме што е тоа што може да направи, а што е тоа што самите универзитети може да направат во однос на унапредувањето на работењето, истражувањето и секако искачувањето на Шангајската листа“, рече Ковачевски.

Покрај реакцијата на премиерот, на одделни мејнстрим медиуми и телевизии со национална лиценца кои се емитуваат на територијата на целата држава беа објавени опширни анализи кои се потпираат на стари вести или извртени податоци.

https://meta.mk/ukim-go-nema-na-shangajskata-lista-javnosta-se-dezinformira-so-stara-vest/
Carpe diem
Back to Top
Staro Skopje View Drop Down
Senior Member
Senior Member


Joined: 07-May-2013
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 2661
  Quote Staro Skopje Quote  Post ReplyReply #19 Posted: 22-Mar-2022 at 12:40
За жал на добар пат е да ја напушти листата.
Градот убав никна, но го откорнаа
Back to Top
stef4o View Drop Down
Moderator Group
Moderator Group
Avatar

Joined: 20-Oct-2015
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 15289
  Quote stef4o Quote  Post ReplyReply #20 Posted: 20-Mar-2022 at 13:27
Универзитетот „Свети Кирил и Методиј“ на 1.944-то место на Шангајската листа



Универзитетот „Свети Кирил и Методиј“ во Скопје се најде на 1.944-то место од вкупно 2.000 Универзитети во светот на годинешната Шангајска ранг листа за 2021/2022 година составена од независната консултантска агенција Шангај ранкинг консултанс.

Овој Универзитет е единствен од Македонија кој се најде на оваа ранг-листа. Од регионот на високи места се Универзитетот во Белград на 348-мо место, Универзитетот во Љубљана на374-то место, Загре на 525-то место.

Универзитетот во Софија е на 870-то место, Универзитетот во Солун е на 409-то место.

Минатата година УКИМ бил на 1.917-то место, а оваа година има пад од 27 места.

Прв на листата со години е американскиот универзитет Харвард, втор е Масачусетс институтот за технологија, а трет е универзитетот Стенфорд.

Со критики после рангирањето излезе опозициската ВМРО-ДПМНЕ. Портпаролката, Марија Митева изјави дека иако насекаде се предлагаат мерки за олабавување на рестрикциите поради корона кризата, студентите се уште посетуваат онлајн настава, имаат онлајн вежби и полагаат онлајн испити.

-Некои студенти ќе завршат 3 години, што значи ќе се стекнат со диплома без ниту еден ден настава во живо, без развој на односот помеѓу професор, асистент или колега. Потврда дека образованието е на последно место на приоритети на оваа влада видовме и на Шангајската листа каде УКИМ се најде на 1944 место, што е пад за 27 места споредено со минатата година. УКИМ е на листата позади Белград, кој е во првите 500 универзитети, позади Загреб, Љубљана и бројни други факултети од регионот, обвини Митева.

https://fokus.mk/univerzitetot-sveti-kiril-i-metodij-na-1-944-to-mesto-na-shangajskata-lista/?
Carpe diem
Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  123>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down



This page was generated in 0.172 seconds.

Copyright ©2007 - 2022  build.mk

Коментарите на форумот претставуваат лично мислење на нивните автори и не претставуваат официјален став на build.mk.