build.mk Homepage
Forum Home Forum Home > Останати теми > Останати теми
  Active Topics Active Topics
  FAQ FAQ  Forum Search   Register Register  Login Login

Образование

Bookmark and Share
 Post Reply Post Reply
Author
Message
  Topic Search Topic Search  Topic Options Topic Options
stef4o View Drop Down
Moderator Group
Moderator Group
Avatar

Joined: 20-Oct-2015
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 12465
  Quote stef4o Quote  Post ReplyReply #1 Topic: Образование
    Posted: 15-Aug-2021 at 09:32
51 ОТСТО ОД МАЛОЛЕТНИТЕ ВО БИТОЛСКИ ГОРЕН БАИР НЕ ОДАТ ВО ШКОЛО, ПОКАЖА ИСТРАЖУВАЊЕТО НА „ГЕОСФЕРА“

Надлежните институции, особено Министерство за образование и наука (МОН), пред почетокот на новата учебна година да најдат механизми за вклучување на малолетните деца од битолската населба Горен Баир кои не се вклучени во образовниот процес, побара регионалното здружение „Геосфера“ од Битола. Тие направија истражување меѓу населeнието кое во најголем дел е ромско, опфаќајќи 219 граѓани или 52 домаќинства. Добиените податоци покажаа дека 51 процент од малолетните лица во населбата не посетуваат настава.

„Демографската и комуналната анализа на најсиромашниот дел на населбата Баир во Битола, покажа дека ромското население живее во очајна состојба: без или ограничен пристап до вода, комунални услуги, невработеност, па дури и без основно образование, кое патем е задолжително“, велат од „Геосфера“.

Демографската и комунална анализа на населбата Горен Баир покажа дека 65 проценти од анкетираните се без образование, 33 отсто само со основно и 2 проценти со средно. Како главен проблем со кој се соочуваат, 76 проценти од испитаниците одговориле дека е неповрзаноста на градскиот водовод, а 45 проценти немањето асфалт. Повеќе од половината кажале дека цврстиот отпад го одлагаат на депонија, некои и на улица, а само 26 проценти дека го збира ЈП„Комуналец“.

Истражувањето е направено во рамките на проектот „И на Баирот се може“.

https://sdk.mk/index.php/dopisna-mrezha/51-otsto-od-maloletnite-vo-bitolski-goren-bair-ne-odat-vo-shkolo-pokazha-istrazhuvaneto-na-geosfera/
Back to Top
stef4o View Drop Down
Moderator Group
Moderator Group
Avatar

Joined: 20-Oct-2015
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 12465
  Quote stef4o Quote  Post ReplyReply #2 Posted: 15-Aug-2021 at 09:41
Не се знае во каква форма ќе се одржи наставата во новата учебна година

Иако нема одлука од Министерството за образование за тоа кое од трите најавени сценарија ќе се примени на почетокот на новата учебна година, училиштата веќе ги подготвуваат трите сценарија одобрени од Владата. Станува збор за три методи; целосно отворени училишта, од прво до четврто одделение со присуство, а другите онлајн, како и последното сценарио една недела настава, една недела онлајн. Алсат го посети основното училиште „Бајрам Шабани“ во селото Кондово во општина Сарај, каде што објектот беше дезинфициран и исчистен.

Конечната одлука сигурно ќе биде близу до учебната година, но ние како училиште имаме обврска да се подготвиме од двете страни, и за физичко образование и за онлајн настава. Во однос на наставата со физичко присуство, направивме тотална дезинфекција на училиштето. Како што се бара, нашето училиште користи три влеза, во секој од нив има одговорно лице кој ќе ја измери температурата и ги дезинфицира рацете“, рече Менсур Јакупи, директор на ОУ „Бајрам Шабани“, Кондово.

Директорот Менсур Јакупи исто така рече дека наставниците веќе завршуваат со регистрација на предметите на платформата „Тимс“, во случај наставата да започне онлајн.

„Секој наставник ако сака да биде поблиску до работата, кога ќе започне учебната година, да нема пречки, може да направи подготовки отсега, може да ги стави предметите за секој ученик на платформата. Сепак, ова целосно ќе зависи од Комисијата, иако се стваат предметите, не значи дека наставата ќе биде онлајн додека не дојде конечна одлука од Министерството за образование. Ова се само предподготовки на наставникот“, изјави Менсур Јакупи, директор на ОУ „Бајрам Шабани“, Кондово.

Пред неколку дена, Министерството за образование објави дека новата учебна година 2021 – 2022 ќе започне на 1 септември, но без да прецизира кое од трите најавени сценарија ќе биде применливо. Од оваа институција исто така рекоа дека досега се вакцинирани околу 60 проценти од образовниот кадар.

https://alsat.mk/mk/ne-se-znae-vo-kakva-forma-ke-se-odrzhi-nastavata-vo-novata-uchebna-godina/
Back to Top
гитардемон View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 19-Feb-2008
Online Status: Offline
Posts: 5303
  Quote гитардемон Quote  Post ReplyReply #3 Posted: 15-Aug-2021 at 10:15
Originally posted by stef4o

51 ОТСТО ОД МАЛОЛЕТНИТЕ ВО БИТОЛСКИ ГОРЕН БАИР НЕ ОДАТ ВО ШКОЛО, ПОКАЖА ИСТРАЖУВАЊЕТО НА „ГЕОСФЕРА“

Надлежните институции, особено Министерство за образование и наука (МОН), пред почетокот на новата учебна година да најдат механизми за вклучување на малолетните деца од битолската населба Горен Баир кои не се вклучени во образовниот процес, побара регионалното здружение „Геосфера“ од Битола. Тие направија истражување меѓу населeнието кое во најголем дел е ромско, опфаќајќи 219 граѓани или 52 домаќинства. Добиените податоци покажаа дека 51 процент од малолетните лица во населбата не посетуваат настава.

„Демографската и комуналната анализа на најсиромашниот дел на населбата Баир во Битола, покажа дека ромското население живее во очајна состојба: без или ограничен пристап до вода, комунални услуги, невработеност, па дури и без основно образование, кое патем е задолжително“, велат од „Геосфера“.

Демографската и комунална анализа на населбата Горен Баир покажа дека 65 проценти од анкетираните се без образование, 33 отсто само со основно и 2 проценти со средно. Како главен проблем со кој се соочуваат, 76 проценти од испитаниците одговориле дека е неповрзаноста на градскиот водовод, а 45 проценти немањето асфалт. Повеќе од половината кажале дека цврстиот отпад го одлагаат на депонија, некои и на улица, а само 26 проценти дека го збира ЈП„Комуналец“.

Истражувањето е направено во рамките на проектот „И на Баирот се може“.

https://sdk.mk/index.php/dopisna-mrezha/51-otsto-od-maloletnite-vo-bitolski-goren-bair-ne-odat-vo-shkolo-pokazha-istrazhuvaneto-na-geosfera/


Можеби не е најдобро решение, но социјални згради каде што ќе имаат водовод, канализација и по некое паркче може да е единственото решение. Сите тие дивоградби изградени од картони и ламарини кои се дават во своите фекалии, каде се кради струја на големо (и настануваат пожари), и се топат кабли... Не се одржливи долгорочно. Ако може 500.000 евра за прослава на рамковен и милиони за рамковни вработувања, не ми смета едно 5-10.000.000 евра за станбени комплекси за Ромите.

Да, можеби звучи како да заговарам гето од типот на Луник 9 во Кошице, но моменталната состојба не е ништо подобра од некоја фавела во Јужна Африка или Бразил. со малку труд може да им се подобри животот.
Arguing on the internet is like running at the special olympics. Even if you win, you're still retarded.
Back to Top
user8642 View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 18-May-2020
Online Status: Offline
Posts: 1489
  Quote user8642 Quote  Post ReplyReply #4 Posted: 15-Aug-2021 at 10:52
Можеби недемократски, ама мора под некој патронат да биде ставено тоа население. И тоа не мислам на конц. логор, него едноставно со полиција да се контролира кој иде или не иде во школо, и родителите да бидат вработени под некакви субвенции за придонеси и под финансиски патронат да им се обезбеди дисциплина, третина да му иде у заштеда која ќе може да ја користи после Х години, третина да зима на сметка, третина да му се наплаќаат школарини и сметки по автоматски траен налог. Едноставно мора да се вклучат во некаква програма за нормализација на животот, ова вака неможе вечно да биде.
Back to Top
stef4o View Drop Down
Moderator Group
Moderator Group
Avatar

Joined: 20-Oct-2015
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 12465
  Quote stef4o Quote  Post ReplyReply #5 Posted: 15-Aug-2021 at 16:12
За две недели почнува учебната година – Неделков: Никој не може да ги натера наставниците да се вакцинираат

Остануваат уште две недели до почетокот на новата учебна година 2021/2022, но се уште нема одлука како ќе се одвива наставата во основните и средните училишта. Министерката за образование, Мила Царовска утре ќе се сретне со СОНК за да разговараат за ова прашање.

Претседателот на овој синдикат, Јоаким Неделков, вели дека ќе ја поддржат секоја одлука донесена од Министерството со која се штити здравјето на наставниците и учениците.

Од вкупно 31.447 вработени во образованието, околу 60% се вакцинирани, но дали другите наставници ќе бидат принудени да се вакцинираат доколку се одлучи да има настава со физичко присуство, имајќи предвид дека рестриктивните мерки за невакцинираните ќе стапат утре на сила.

Неделков вели дека никој не може да ги натера наставниците да се вакцинираат.

ТВ21 контактираше со заменик -министерот за образование, кој потврди дека се уште не е донесена одлука за новата учебна година.

Тоа што МОН постојано го повторува по ова прашање, се трите можни сценарија за започнување на настава – Целосно отворени училиштата за сите ученици, вториот модел е од прво до четврто одделение со физичко присуство и другите онлајн, додека последното сценарио една недела настава во училиште, една недела онлајн.

https://mk.tv21.tv/za-dve-nedeli-pochnuva-uchebnata-godina-nedelkov-nikoj-ne-mozhe-da-gi-natera-nastavnitsite-da-se-vaktsiniraat/
Back to Top
stef4o View Drop Down
Moderator Group
Moderator Group
Avatar

Joined: 20-Oct-2015
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 12465
  Quote stef4o Quote  Post ReplyReply #6 Posted: 16-Aug-2021 at 15:01
УЧЕБНАТА ГОДИНА ЌЕ ПОЧНЕ СО ФИЗИЧКО ПРИСУСТВО СО ОДРЕДЕНИ ИСКЛУЧОЦИ, НАЈАВИ ВЛАДАТА

Владиниот кризен штаб одлучи наставата во основните и во средните училишта да почне и да се одвива со физичко присуство на учениците, како пред пандемијата од ковид-19.

„На предлог на Министерството за образование и наука, на денешниот состанок на Главниот координативен кризен штаб на Владата, кој го водеше премиерот Зоран Заев, беше оценето дека се создадени услови, почетокот на новата школска година да биде со физичко присуство на учениците, освен за одделни исклучоци, кои ќе бидат стриктно наведени во Одлука која ќе биде донесена на наредната владина седница“, соопшти Владата.

Во прилог на заклучокот за почеток на училишната година со физичко присуство, според членовите на Штабот, е големиот број на вакцинирани наставници и училиштен кадар. Моментално 60 проценти од нив се вакцинирани, а се очекува до септември зголемување до 80% вакцинирани од вкупниот број вработени во училиштата.

„Во оваа насока, се и протоколите, изработени од епидемилози, кои веќе се донесени за настава со физичко присуство, а се однесуваат на носење маски и редовно проветрување на просториите каде се одржува наставата. На состанокот беше заклучено дека и кај вработените во градинките и останатиот персонал продолжува вакцинацијата, а моменталниот процент е 60 проценти“, се додава во соопштението.

https://sdk.mk/index.php/naslovna/uchebnata-godina-ke-pochne-so-fizichko-prisustvo-so-odredeni-iskluchotsi-najavi-vladata/
Back to Top
stef4o View Drop Down
Moderator Group
Moderator Group
Avatar

Joined: 20-Oct-2015
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 12465
  Quote stef4o Quote  Post ReplyReply #7 Posted: 22-Aug-2021 at 16:24
Новите податоци на „Евростат“ покажуваат голема доминација на жените на факултетите низ Европа.





Според истражувањето спроведено од „Евростат“, во 2020 година, 41 отсто од населението на Европската Унија на возраст од 25 до 34 години завршиле високо образование.

Постои јасна родова разлика меѓу оние со високо образование: поголем процент на жени (46 отсто) на возраст од 25 до 34 години завршиле високо образование отколку мажи (35 отсто). Иако процентот на мажи со високо образование се зголеми во последните десет години, стапката на раст е побавна од онаа на жените. Како резултат на овој тренд, родовиот јаз се зголеми од 9,4 отсто во 2011 година на 10,8 отсто.

Земји-членки на ЕУ си поставија цел да го зголемат учеството на нивното население, на возраст од 24 до 34 години кои имаат завршено високо образование на 45 отсто до 2030 година.

11 земји-членки веќе ја исполнија оваа цел: Белгија, Данска, Ирска, Шпанија, Франција, Кипар, Литванија, Луксембург, Холандија, Словенија и Шведска. Во пет од нив повеќе од половина од населението на возраст од 25 до 34 години имало високо ниво на образование во 2020 година: Луксембург (61 отсто), Ирска и Кипар (58 отсто), Литванија (56 отсто) и Холандија (52 отсто).

Спротивно на тоа, најниски удели се забележани во Романија (25 отсто), Италија (29 отсто), Унгарија (31 отсто), Бугарија и Чешка (33 отсто). Македонија има 37,7 отсто, и се наоѓа на 25. место од вкупно 35 земји и има највисоко место од земјите на Балканот заедно со Црна Гора, која се најде на 22. место со 40,2 отсто. Хрватска се наоѓа на 26. место од 35 држави со 36,6 отсто луѓе кои во 2020 година завршиле факултет, Србија се најде на 31. место со 32,6 отсто,

Помладите луѓе постигнуваат повисоко ниво на образование од постарите
Гледајќи ги разликите помеѓу возрасните групи во постигнувањето образовни достигнувања, постои јасна возрасна поделба: 36 отсто од населението во ЕУ на возраст од 25 до 54 години имале високо образование во споредба со 22 отсто од оние на возраст од 55 до 74 години.

Најголеми разлики меѓу возрасните групи се забележани во Ирска (25 отсто), Луксембург, Кипар (24 отсто), Полска (22 отсто) и Малта (21 отсто). На другиот крај на скалата се четири земји со разлика под 10 отсто: Бугарија и Унгарија со 9 отсто, Германија и Естонија со 6 отсто разлика.

https://www.fakulteti.mk/news/09072021/41-otsto-od-mladite-lugje-vo-evropa-imaat-diploma-kolkav-e-procentot-vo-makedonija
Back to Top
stef4o View Drop Down
Moderator Group
Moderator Group
Avatar

Joined: 20-Oct-2015
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 12465
  Quote stef4o Quote  Post ReplyReply #8 Posted: 27-Aug-2021 at 15:18
Средните училишта во Полошкиот регион ќе почнат со онлајн настава

Средните училишта во Полошкиот регион, во Тетово и во Гостивар од 1 септември, наставата ќе ја започнат онлајн, а тоа е препорака за првите две недели, додека понатаму, согласно епидемиолошката состојба ќе следуваат соодветни мерки.

Ова го соопшти денеска министерот за здравство Венко Филипче од Тетово, на прес-конференција со градоначалничката Теута Арифи.

– Ваквата одлука се должи на состојбата во болниците кои се преоптоварени со ковид-пациенти – вели Филипче.

Утрвово, Главниот кризен штаб заклучил дека бројката на ученици во средните училишта во Тетово и Гостивар може да биде дополнителен ризик фактор.

Одлуката не се однесува на основните училишта.

Филипче нагласува дека ланската година немало трансмисија меѓу учениците кои со физичко присуство посетуваа настава во училница, односно 40 отсто од вкупниот број ученици, но дека мора да се внимателни.

– Ваквата одлука во Комисијата ја донесовме поради ситуацијата со болниците, и не сакаме да се случи дополнителен притисок. Добро е што постепено се намалуваат бројките на новозаразени, и добро е што се отвораат дополнителни пунктови за вакцинација. До неодамна процентот на вакцинираност во Тетово беше 23 отсто, а сега е 35 отсто – рече Филипче.

– Ние како Локален кризен штаб се обративме до Министерството за здравство и до Комисијата за заштита од заразни болести и имавме неколку барања, меѓу кои и барањето за почеток на учебната година онлајн во следните три недели за да можеме да го поминеме овој тежок период што го имаме – вели Арифи.

Одлуката треба да ја донесе Владата.

За предлогот на Општина Тетово да се бараат задолжителни негативни тестови од невакцинираните просветни работници, Филипче рече дека тоа се предлози за кои ќе се разговара на Главниот координативен кризен штаб на Владата, а Владата на седницата носи одлука.

-Точно е дека во повеќе европски земји луѓето носат мерки со цел да се зголеми опфатот со вакцинација и ние ги гледаме тие пораки и тие предлози. Сега се вакцинирани близу 70 проценти од вработените во училиштата. И верувам дека тоа и почитувањето на мерките, ова важи за територијата на целата држава за сите училишта, дека навистина ќе придонесе да имаме една од епидемиолошки аспект мирна учебна година. Еве сега, дополнителен придонес е вакцинацијата не само таму туку и на општото население, така што за сите предлози ќе се дискутира и на Штабот и на Владата – рече Филипче.

За наставата на универзитетите во полошкиот регион министерот рече дека ќе се разговара со нив со оглед на посебните карактеристики кои ги имаат овие образовни установи

https://nezavisen.mk/srednite-uchilishta-vo-poloshkiot-region-kje-pochnat-so-onlajn-nastava/
Back to Top
stef4o View Drop Down
Moderator Group
Moderator Group
Avatar

Joined: 20-Oct-2015
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 12465
  Quote stef4o Quote  Post ReplyReply #9 Posted: 31-Aug-2021 at 16:40
ВО МАКЕДОНИЈА 52 НЕДЕЛИ НЕ СЕ ОДЕШЕ ВО ШКОЛО, А ВО ЕВРОПА 24, ДА НЕ ЗАОСТАНУВАМЕ, АПЕЛИРАШЕ ДИ ЏОВАНИ ОД УНИЦЕФ

Онлајн учењето се покажа како добра алатка за наставниците, но никогаш не беше предвидено да стане единствената методологија за настава, рече денеска Патриција ди Џовани, претставничка на УНИЦЕФ во земјава. Таа додаде дека Македонија лани имаше недостиг од 52 недели на учење со физичко присуство, а во Европа таа бројка беше 24 недели.

„Сакам да ги поттикнам сите, да не заостануваме, да им го обезбедиме образованието на кое децата имаат право“, рече Ди Џовани, која го посети Основното училиште „Лирија“ во скопската општина Чаир со министерката за образование и наука Мила Царовска и првиот вицепремиер Артан Груби.

Учебната година почнува на 1 септември со физичко присуство. Ослободени од физичка настава може да бидат ученици со ретки болести или попречености, деца од семејства со хронични болести, по барање од родителите, како и од други немедицински причини, а дозвола ќе даде училиштето.

„Им признаваме на наставниците дека завршија одлична работа со онлајн наставата, многу научивме и нема да се преправаме дека имаме уште за учење. Се радувам дека ја научивме лекцијата од лани и дека утре ќе се отворат училиштата“, рече Ди Џовани.

На светско ниво, според УНИЦЕФ, од почетокот на пандемијата 900 милиони деца не одеа на училиште.

Ди Џовани говореше и за загриженоста на родителите како ќе издржат децата со маски за време на часовите и кажа дека нивно истражување покажало оти 88 проценти од наставниците рекле дека учениците немале проблем со следење на наставата, почитувајќи ги заштитните мерки.

„Тешко е да, тешко е и за нас возрасните, но исто така е важно за нас да бидеме примери за децата и младите. Не само за следење и почитување на мерките, туку дека ја одржуваме безбедна заедницата. Кога е безбедна заедницата, безбедни се и школите“, рече претставничката на УНИЦЕФ.

Министерот за здравство Венко Филипче денеска повторно апелираше дека е многу важно за децата и учениците да се вратат во учичиште, бидејќи повторно одлагање на учебната година или учење онлајн е на нивна штета.

За граѓаните кои од разбирливи причини бараат онлајн настава, министерот Филипче им порача дека доколку се влошува состојбата или вирусот почне да се шири во училиштата, подготвени се алтернативни решенија.

„Во тој случај, здравјето на децата нема да биде доведено во прашање. Со оглед на тоа што искуството од минатата година покажа дека трансмисијата на вирусот во училиштата беше прилично ниска, нема такви очекувања“, рече Филипче.

https://sdk.mk/index.php/makedonija/vo-makedonija-52-nedeli-ne-se-odeshe-vo-shkolo-a-vo-evropa-24-da-ne-zaostanuvame-apelirashe-di-dhovani-od-unitsef/
Back to Top
stef4o View Drop Down
Moderator Group
Moderator Group
Avatar

Joined: 20-Oct-2015
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 12465
  Quote stef4o Quote  Post ReplyReply #10 Posted: 14-Sep-2021 at 15:55
Се подготвуваат неколку различни матури за средношколците, ќе се полага и академски тест на знаење

Нова предлог-концепција за државна матура сработила работната група изминатиов период, која сега е на потпис кај министерката за образование и наука Мила Царовска. Клучната промена е во тоа што од идната учебна година, учениците во завршна година ќе имаат различни матури, односно матурата во гимназија нема да иста со онаа во средното стручно образование.

– Кај министерката веќе е пратена новата предлог-концепција за матура. Во меѓувреме работната група сработи и даде предлог како да изгледа испитот на зрелоста. Различно ќе биде заокружувањето на средното образование, односно ќе има различни матури. Начинот на кој сега се полага е идентичен за сите ученици, а сепак, фондот на часови во гимназиско и стручно образование не е ист. На пример, во гимназија учениците учат четири наставни часа македонски јазик, а во стручно – три. Ова е причина да во пракса има случаи кога ученици од гимназија, доаѓаат до место на Факултет за медицински науки, а не и оние кои учеле во средно медицинско. Во гимназиското образование полагањето матура ќе остане речиси исто, а во стручното образование повеќе акцентот ќе биде ставен на практичните и стручни вештини што ги има ученикот – појаснува Елизабета Наумовска, директорката на Државниот испитен центар.

Таа информира и дека ако учениците од средното стручно образование сакаат да продолжат на студии, ќе мора да полагаат дополнителен академски тест на знаење, кој ќе содржи прашања од општа култура, а целта е да се види математичката и јазичната писменост.

– Посебна работна група ќе треба да утврди какви точно ќе бидат прашањата. Оваа учебна година, матура ќе се полага како и досега. Планот е новиот концепт да се воведе од следната учебна година, односно од 2023, а гимназииите од 2025 – вели директорката.

https://meta.mk/se-podgotvuvaat-nekolku-razlichni-maturi-za-srednoshkolcite-kje-se-polaga-i-akademski-test-na-znaenje/
Back to Top
stef4o View Drop Down
Moderator Group
Moderator Group
Avatar

Joined: 20-Oct-2015
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 12465
  Quote stef4o Quote  Post ReplyReply #11 Posted: 14-Sep-2021 at 16:50
Училиштата стануваат трансмитери на ковид-19, институциите не ги кажуваат податоците

Колкав е бројот на болните ученици и наставници од ковид-19 и колкав е бројот на учениците и наставниците што се во изолација? Надлежните институции, Министерството за образование, Институтот за јавно здравје, Министерството за здравство не даваат конкретни податоци. МОН нашата редакција им ја упати на „надлежните институции“, Институтот и МЗ пак упатуваат на МОН. Кругот е така затворен. Но секој ученик, родител, наставник може да ви даде бројки за кои лично знае. Се зголемува бројот на училиштата што бараат дозвола од МОН да преминат на онлајн-настава. Одговори не добиваат.

Директори на неколку училишта бараат од Министерството за образование дозвола наставата да ја продолжат онлајн, затоа што не е мал бројот на учениците што не доаѓаат на настава поради температура и кашлица, а дел од нив се и потврдени на ковид-19. Нивните барања се игнорираат, велат директорите.

Координаторите на училиштата задолжени да го известуваат општинскиот епидемиолог за секој нов случај на ковид-19 речиси секојдневно испраќаат извештаи и потоа ги очекуваат насоките според епидемиолошките анкети, колкумина од децата треба да одат во изолација и наставата да продолжат да ја следат онлајн. Податоците веќе се затрупуваат еден врз друг. Вработените што се определени на влез во училиштата да им мерат температура на децата, како што дознаваме од неколку скопски средни училишта, секојдневно враќаат дома по неколку ученици. На наставничките совети тема број еден за дискусија не е наставниот материјал, туку ковид-19.

Во некои училишта директорите не им дозволуваат на наставниците часовите да ги одржуваат на отворено во училишниот двор, иако на почетокот дел од наставата без проблем се одвиваше надвор. Наставници негодуваат, директорите само ги подигаат рамениците. Аргументите дека надвор е убаво времето, а ризично во училниците со повеќе од 30 ученици, како да не се издржани.

За состојбите со болните ученици, наставници и вработени во училиштата, на само две недели од почетокот на учебната година, никој не сака да дава официјални информации. Се чини дека бројот на болните, позитивните и учениците и наставниците во изолација се кријат, затоа што веќе е јасно дека има трансмисија на вирусот во образовните институции. Ако во првите неколку дена од почетокот на учебната година бројот на заразените беше низок и се сметаше дека станува збор за внес на вирусот од надвор, и за мал број случаи, сега, според сознанијата на МКД.мк, речиси и нема училиште каде што нема и ученици и наставници отсутни од наставата.

Двоцифрени бројки на позитивни на ковид-19 има во средните скопски училишта „Георги Димитров“, каде што и цел еден клас по епидемиолошките анкети премина на онлајн-настава, потоа во „Орце Николов“, „Никола Карев“, болни деца има во „Корчагин“, во Медицинското училиште, во основните училишта болни деца има во „Корчагин“, во Медицинското училиште, во основните училишта „Гоце Делчев“, „Киро Глигоров“, „Песталоци“, „Братство“ и речиси сите други... Во Куманово има најмалку 30 болни деца, отсуствуваат од наставата ученици во повеќе училишта во Велес, Штип, во основни училишта во Тетово, ако се следат локални медиуми, речиси и нема поголема општина каде што нема деца и наставници позитивни на вирусот. „Орце Николов“ и „Корчагин“ упатиле и барање да се премине на онлајн настава.

Ученици што се ковид-позитивни или се во изолација поради контакт со заразен ученик наставата што се одвива со физичко присуство ја следат онлајн од дома. Но, се жалат дека таквата настава е тешко изводлива, не го слушаат ниту го гледаат цело време наставникот, бидејќи наставниците и не можат да бидат цело време пред компјутер, зашто „во живо“ предаваат и испрашуваат.

Расте бројот на барања од родителите до наставничките совети нивното дете да учи онлајн. Велат, загрижени се за децата, загрижени за сопственото здравје и здравјето на нивните најблиски. Родителите нагласуваат дека протоколите, носење маска цело време, одржување растојание и дезинфекција, е тешко да се спроведат стопроцентно и во армијата, каде што дисциплината се подразбира самата по себе, а не пак меѓу деца. Учениците маските ги отстрануваат за време на одморите, а по школските часови безгрижно другаруваат.

Пред точно седум дена на прашање на МКД.мк за бројот на децата болни од ковид-19 и дали ќе се премине на друг модел на настава, од МОН само кусо одговорија дека бројот на учениците позитивни на вирусот изнесува 0,01 процент. Пресметавме. Според вкупниот број на учениците во земјава, кој изнесува близу 300 илјади, станувало збор за 30 ученици во цела Македонија! Се чини, беше тоа процент од ракав. Ден подоцна, МОН го зголеми процентот на 0,02 отсто!

Тоа што е особено важно да се потенцира е дека училиштата не се трансмитери на заразата и дека во секој случај кога има појава на ученик или наставник со симптоми на заразата, училиштата постапуваат согласно со протоколите и алгоритмите“, одговорија пред една недела од МОН за МКД.мк.

Во одговорот беше додадено: „Деталните податоци ги поседуваат надлежните служби кои констатираат присуство на вирус кај суспектни лица и издаваат решенија за изолација.“

Го повторивме прашањето до МОН и вчера. Овојпат не добивме никаков одговор.

МКД.мк вчера упати прашање со истата содржина до Институтот за јавно здравје, како надлежна институција. Од Службата за односи со јавност на Институтот добивме брз одговор:

„Институтот за јавно здравје не располага со вкупниот број на отсутни ученици и наставници што се регистрирани како ковид-19 случаи, за повеќе податоци обратете се до Министерството за образование“.

Претходно и од Министерството за здравство нѐ упатија на МОН.

Кругот така е затворен. Се чини, никој не е надлежен или не сака да биде надлежен, или пак, не сака да признае дека училиштата станаа високоризичен затворен простор за ширење на вирусот. Такви предупредувања од лекарската фела имаше.

https://www.mkd.mk/makedonija/obrazovanie-i-zdravstvo/uchilishtata-stanaa-transmiteri-na-kovid-19-instituciite-ne-gi
Back to Top
stef4o View Drop Down
Moderator Group
Moderator Group
Avatar

Joined: 20-Oct-2015
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 12465
  Quote stef4o Quote  Post ReplyReply #12 Posted: 15-Sep-2021 at 11:57
Бавно вчитување на дигиталното образование

„Наставничке, кај мене ова не работи“. Обидот во паралелката од четврто одделение во едно скопско училиште да се испробаат сите карактеристики на новите дигитални учебници – пристап до видео и аудиосодржини, квизови и други алатки, завршил со различна успешност за секое дете.

Родителка раскажува дека учениците носеле електронски уреди од дома, најчесто таблети. Но, бидејќи секое имало уред со различен квалитет, некои понови и посилни, други послаби и постари, не можеле заедно и истовремено да го прегледаат учебникот.

„Децата дојдоа дома збунети и разочарани. Се случувало тие со посилен уред да отидат веќе на третиот чекор, додека кај тие со послаб да не успева ниту првиот“, вели една родителка, реагирајќи дека државата дозволила, на најдиректен начин, да доаѓаат до израз социјалните разлики меѓу учениците во одделението.

„Ако веќе се прави дигитална настава, би требало тоа да се направи со стандардизирани уреди што ќе ги обезбеди училиштето, а не со кој што нашол низ дома“, додава таа.

Првите десетина дена од дигитализацијата во образованието, која во експериментална фаза се воведе во прво и во четврто одделение со користење електронски учебници наместо хартиени, донесе доста забуни, дезинформации и технички проблеми, судејќи според реакциите што родителите на четвртоодделенците ги споделуваат на социјалните мрежи, во своите приватни групи или во разговори во живо. Оваа почетна несигурност се обидуваат да ја искористат бизнис-опортунисти, од една страна, и поддржувачи на конзервативни идеологии, од друга.

Кривично печатење

Обидите на некои фотокопирници да заработат нудејќи преку Фејсбук испечатени учебници по 700 денари за црно-бела и 1.400 денари за колор верзија завршиле неуспешно откако меѓу првите муштерии што им се појавиле на вратата биле истражните органи. Дел од нив добиле кривични пријави поради повреда на авторските права.

Следните денови, на ученици што се појавиле во училница со хартиен примерок од учебник направен на домашните печатачи, им било речено дека не смеат да користат такви материјали и дека нивните родители го прекршиле законот со тоа што ги испечатиле. Уплашени родители прашувале кај свои пријатели правници во колкава неволја би можеле да се најдат ако некој ги пријави дека дома нелегално умножувале училишни материјали.

„Ова е за лична употреба, не е за никакво продавање или заработка. Само сакав да му ги направам подостапни училишните материјали на моето дете. Дома имаме еден компјутер, кој не е секогаш достапен за учење. И сега треба да се грижам дали ми се заканува тужба или кривична пријава“, вели родител што ги испечатил наставните материјали.

Паниката во некои случаи достигнала толкави размери што дел од родителите ги фрлиле испечатените учебници „за да ги скријат доказите“.

Таблетите не се задолжителни

Дигиталните учебници може да се најдат на онлајн-платформата е-библиотека. Прво треба да се преземе соодветната јазична верзија, а потоа книгата може да се отвори и да се разгледува. На прв поглед изгледаат како обични учебници со страници што се вртат со движење на маусот или на прстот, кај електронските уреди што работат на допир. Разликата ја прават малите икончиња во горните агли на страниците – звучник за аудиоверзија на текстот, плеј за да се отвори видео како дополнителна содржина, прашалник за додатни прашања и други.

Во мрежите за родителски разговори ова предизвика реакции дека разликата меѓу овие учебници и обичните е премногу мала за образовниот процес да се искомплицира на овој начин и да се подложат нивните деца на експериментална настава.

Но, министерката за образование и наука, Мила Царовска, за БИРН, вели дека се погрешни впечатоците според кои сѐ е речиси исто и само ќе се чита од екран наместо од хартија. Според неа, како што повеќе ќе се користат дигиталните учебници, така и родителите, и наставниците, и учениците повеќе ќе ги согледуваат нивните предности.

На својот телефон таа покажа како децата ќе можат да решаваат квизови, да го проверуваат своето знаење, да гледаат видеосодржини и да слушаат аудиоверзии додека се на настава или дома.

„Знам дека има забуни. Ова е нов концепт за сите нас. Но, не може да биде решение да го напуштиме целиот концепт поради првичните забуни. Ќе ги решаваме со текот на времето“, вели министерката.

Таа додаде дека треба да се разбијат и некои други митови што се шират меѓу родителите, како на пример тој дека секое дете ќе треба да носи електронски уред од дома. Вели дека веројатно поради недоразбирање, некои наставници им упатиле такво барање на родителите. Инаку, како што објаснува, замена за учебникот во училницата треба да бидат електронските табли или другите уреди што се поставени, а уреди може да се носат само ако има дополнителни активности, како работа во групи. Таму каде што се појавиле технички проблеми при користењето на интерактивните табли, тие се решаваат тековно.

Во врска со печатењето на учебниците, Царовска појаснува дека не може да биде кривично дело кога тоа се прави во домашни услови и за лична употреба бидејќи материјалите секако се јавни и се достапни на интернет. Но, таа истакнува дека треба да се обесхрабри таа пракса бидејќи така се губи смислата на дигиталното образование. На хартија, нагласува министерката, не им се достапни интерактивните елементи што ги има во учебниците.

Страв од индоктринација

Додека Министерството се подготвува да ги решава недоразбирањата што се појавија на стартот од дигиталната учебна година, противниците на дигитализацијата неуморно го користат почетниот хаос за посилно да ги наметнат своите идеи. Станува збор за неформални движења, често организирани преку социјалните мрежи. Меѓу нивните аргументи зошто учебниците треба да останат во хартиена форма е и тој дека на тој начин во нив нема да се вметне родово сензитивно образование.

Според коментарите што ги пишуваат на социјалните мрежи, дел од овие граѓани сметаат дека со учебниците во дигитална форма нема да имаат можност да контролираат од што учат нивните деца, па се плашат дека може да им се вметнуваат родово сензитивни содржини што тие не би ги одобриле.

„Не знам како го помислиле тоа. Наставата се одвива според програма и таа не може да се менува со нечиј телефонски повик, без разлика дали учебниците се дигитални или печатени“, вели министерката Царовска.

На интернет се споделуваат и извадоци од наставни програми, во кои пишува дека наставникот треба еднакво да ги третира момчињата и девојчињата и да не им доделува родово стереотипни улоги. Тоа се презентира како „доказ за индоктринацијата што се подготвува“. Царовска објаснува дека тие препораки се однесуваат на тоа дека кога има наставни активности во кои децата се активни и играат некоја улога, треба да се води сметка девојчињата да не добиваат само традиционално женски улоги, како на пример работа во кујната, додека машките се на работа.

По експерименталната учебна година, наставата со дигитални учебници во следните години се планира да се прошири на повеќе генерации ученици.

https://prizma.mk/bavno-vchituvane-na-digitalnoto-obrazovanie/
Back to Top
 Post Reply Post Reply

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down



This page was generated in 0.250 seconds.

Copyright ©2007 - 2021  build.mk

Коментарите на форумот претставуваат лично мислење на нивните автори и не претставуваат официјален став на build.mk.