build.mk Homepage
Forum Home Forum Home > Главни теми > Изградба и ентериери
  Active Topics Active Topics
  FAQ FAQ  Forum Search   Register Register  Login Login

Пејсажна архитектура

Bookmark and Share
 Post Reply Post Reply Page  <1 678910 13>
Author
Message
  Topic Search Topic Search  Topic Options Topic Options
Max View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 07-Jun-2009
Online Status: Offline
Posts: 3606
  Quote Max Quote  Post ReplyReply #141 Posted: 04-Jun-2015 at 23:43

конечно искенирана Македонска Домашна Градина од Драган Шојлевски

https://drive.google.com/file/d/0BxHK4Q0MsY8UYXpzUUpfNkRMdFE/view?usp=sharing&resourcekey=0-YTH8LflLszynj1i9uvvXGA

МАКЕДОНСКА ДОМАШНА ГРАДИНА. Поради мултифункционалноста и прилагоденоста на условите на теренот и на пределот, традиционалните домашни градини се одликуваат со сопствени специфики, значајни естетски вредности и автохтоност. Градините во РМ од XIX и XX в. ги истражува Д. Шојлевски (1985). Современите домашни градини ги губат типичниот ликовен израз и специфичните обележја на поднебјето, но се збогатени со бројни и разновидни растенија.

1975 - Makedonski kućni vrt kao jedan od izvora elemenata za suvremeno oblikovanje parkova (doktorska disertacija) [1]

Градскиот парк во Скопје е дело на професорот Драган Шојлевски, осноположник на пејзажната архитектура и уметност, познат и признат научник и истражувач. Шојлевски, за своето најзначајно и препознатливо дело, по кое ќе остане запаметен кај скопјани, изработи обемна студија и детален проект за Градски парк во 1965 година, а го реализираше во текот на седумдесеттите години од дваесеттиот век. Негово дело е и грандиозниот парк „Горица“ во Охрид, реализиран во шеесеттите години, кога се воведени нови современи техники на изградба на паркот. Шојлевски од 1961 година е експерт на ООН, а автор е и на две книги „Пејзажната уметност и обликување на просторот“ и „Македонската домашна градина и обликување на просторот“.

Би сакала нешто да кажам за татко ми Драган Шојлевски инаку првиот пејзажен архитект во Македонија и еден од првите на просторите на некогашна Југославија. Тој беше експерт на Обединетите Нации, човек што го озелени разрушеното Чимботе во Перу по нивниот катастрофален земјотрес, човек што го озелени Скопје, го создаде третиод дел на паркот по кој ние денес радосно шетаме, ја создаде шумата во комплексот Горица во Охрид заедно со Титовата вила, Охрид го внесе во листата на Унеско, и реализираше 550 зелени проекти низ цела Македонија. Автор е на две книги позната му е Македонската градина, каде што го анализираше и фотографираше секое дрвце низ земјата. Драган го паметам и како татко но и како извонреден креативец, љубител на зелените површини, ми го даде и името Камелија по познатиот цвет Камелија, го сакаше секое дрвце кое го засадил со голи раце. Тој е основоположник на сегашното Министерство за Екологија поранешна Комисија за Екологија во склоп на Собранието во некогашна Југославија.

Од него ја научив вредноста на зеленилото, вредноста на секое засадено и ИЗРАСНАТО дрво. За него дрвата беа поскапи од едно скапо Бе-ем-ве или добар Џип. Едното се расипуваше и велеше дека служи само да се пренесеш од едно место до друго, а второто – дрвјата – имаат огромна вредност за луѓето и нивниот живот, нивното здравје, естетика и одмор. Зеленото е позната боја која одмара.

Е сега да ви кажам нешто што научив од него за двјата. Не мора да сослушате, ама би сакала да знаете, со една цел да ги знаеме последиците кои ќе ги живеат нашите деца, внуци, а и ние самите.

Кои се вредностите на дрвјата во еден град?

Ако во градот постојат 60 милиони видови дрвја, жбунчиња, тие успеваат да апсорбираат 33 милиони тони ЦО2 а тоа е заштеда на 4 милиони долари во енергија.

Огромна е важноста на дрвјата во еден град и тоа не само во парковите и зелените површини туку и на дрвјата распоредени во градот. Тие го прочистуваат и оплеменуваат воздухот, го намалуваат загадувањето трансформирајќи го ЦО2 во хранливи состојки во воздухот.

Дрвјата ја спречуваат водата од поројните дождови да се излева на улиците, а со тоа го спречува уништувањето на асфалтираните површини. Водата полесно се апсорбита, затоа што дрвјата со своите богати корени можат да впијат огромни количини на вода.

Дрвјата го спречуваат ефектот на загревање во градовите, познат како –ефект на зелени острови-  Овој ефект се чувствува преку лето кога минувате низ паркиралиштата. Големите површини на асфалт и бетон ја собираат топлината и ја рефлектираат назад во околината. Тоа ја зголемува употребата на уредите за разладуванје во становите, тие трошат повеќе енергија, побрзо се расипуваат и го ПОСКАПУВААТ живеењето со употреба на повеќе струја.

Дрвата ја спречуваат ерозијата на почвата како последица на бури, ветришта и дождови. Тие со своите корени ја врзуваат и зацврснуваат почвата. А воедно на тој начин и заштитуваат од земјотреси.

рвјата овозможуваат биодиверзитет. Околината е систем на кој му е потребен биодиверзитет за да остане здрава. Едно дрво може да населува над 500 различни видови птици и инсекти. Тоа го видовте на исечените дрвја каде што беа уништени гнезда на тукушто дојдените ластовички, кои извеле свои млади, опеани во толку детски песни. Нема да зборувам сега за добробитата на тие видови во природата.

А сега малку за економската добробит.

Старите дрва ја поскапуваат вредноста на земјиштето и до 10%. Што значи ако едно земјиште продавате за 1.милион евра ставете уште 10% од вредноста, што значи уште 100.000 евра на земјиштето. И уште ако истиот сака да се ослободи од нив, казната во западните земји би била над 10.000 евра по дрво, освен ако не добие специјална дозвола од одредена институција, па ќе треба да ги пресади.

Откриено е дека бизнисите полесно и поуспешно се склопуваат во улици каде што има дрвореди.

Кога стратешки се планираат дрвјата ги намалуваат трошоците на потрошена енергија за ладење и загревање и до 50%.

Откриено е во Америка дека процентот на криминал во деловите на градот кај што има зелени површини се намалува до 7%.

И на крај малку за културолошките бенефити. Ќе спомнам само еден

Луѓето во средини каде што има богати зелени површини подобро се дружат и создаваат подлабока интеракција.

За други бенефити во некоја друга прилика.

Не се работи во моментов за протест против се ова што се случува во градот, иако душата ме боли, прво како граѓанин а второ како ќерка на еден извонредно богат и хуман човек, кој својот живот го посвети на разубавувањето на нашиот град и освестувањето на вредностите кои како природа ги имаме.

Во сеќавање на него чувствувам должност овие мисли и познавања да ги споделам со вас. Треба да се знае што се прави и каква е загубата на секое исечено дрво. Во светот казните за ваква сеча се огромни.

пишува Камелија Шојлевска

http://brif.mk/rakurs/kamelija-sojlevska-koi-se-vrednostite-na-drvjata-vo-eden-grad/





Edited by Max - 11-Aug-2023 at 11:45
Back to Top
Max View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 07-Jun-2009
Online Status: Offline
Posts: 3606
  Quote Max Quote  Post ReplyReply #142 Posted: 05-Jun-2015 at 12:00


штета еребицата не го однела и во вториот и во третиот дел од скопскиов градски парк, та успат и до Золошка и до Бонсаи градината... во секој случај убава компилација кадри од птичја перспектива

ова дроновиве ќе станат екстра алатка за визуелизација на реконструкции или интерветни зафативо пејсажната архитектура, конкретно од оваа снимка може да се види дека фонтаната лотосов цвет е во очајна состојба заедно со опкружувањето, дека тревниците во овој дел би можело да ги украсат дополнително дали со азалеи а зошто не и во контекст стадионот со по некоја заМОВена скулптура [1] та и фрактален патерн, а зошто не и фотка [2] пр. од Хафиз паша идејниот творец на Ислаханскиот Парк односно овој од видеово првиот дел од денешен Градски Парк [3]

Стар парк Ислахана (Ислаане) - http://www.staroskopje.vestel.com.mk/sites/c23/c231.html [1

Нов парк Идадија - http://www.staroskopje.vestel.com.mk/sites/c23/c232.html

Третиот Дел (длабок парк) - [1][2][3

Паркот е изграден за време на скопскиот валија Хафиз Мехмед-паша, веднаш по изградбата на занаечиското училиште „Ислахане“, во негова непосредна близина. Почетната зелена површина зафаќала простор од околу 16.000 м². Дел од оваа прва локација на Паркот постои и денес, тоа е делот околу ресторанот Кермес.

  • 1923 — Австриски парковски градинар го проширува паркот кон Зоолошката градина.
  •  
  • 1925 — Инженерот Протиќ организира Управа за грaдско зеленило и го проширува Паркот според принципите на тн. „Француска школа“.
  •  
  • 1931 — Градскиот парк го зазема целиот простор до каналот во непосредна близина на насипот.
  •  
  • 1933 — Се уредуваат сите патеки низ целиот Градски парк.
  •  
  • 1941 — Првиот дел од Паркот го добива својот конечен облик. Систематско уредување на вториот дел од Паркот започнува со доаѓањето на Д-р Славко Караман како директор на Зоолошката градина. Во негово време е изработен системот за наводнување кој ја користи водата од реката Вардар, изработени се пешачки патеки и збогатена е флората во Паркот.
  •  
  • 1941-1945 – Настапува стагнација во проширувањето и уредувањето на паркот. Во овој период директно се оштетени делови од паркот за камуфлирање на единиците на неприателската војска.
  •  
  • 1945 – По ослободувањето, заедно со општата изградба и обнова, започнува и обновата и проширувањето на Паркот. Во овој период неговата површина се зголемила на 114 хектари.
  •  
  • 21 јули 1948 година, градено во само два месеца, свечано е пуштено во сообраќај Пионерското вовче, од почетната станица во Градскиот парк.
  •  
  • 1963 – По земјотресот се пристапило кон регулација на коритото на реката Вардар за да се спречат идни поплави, Како резултат на тоа се спуштило нивото на подземните води, што довело до сушење на старите дрвја и пропаѓање на новиот дел.
  •  
  • 1970 – Насипот бил завршен и паркот набргу го добил денешниот облик.
  •  

    Денешна површина која го зазема Градскиот парк е 486,000 м², и се простира помеѓу улицата Ленинова од исток, Булевар „Октомвриска Револуција“ од запад, реката Вардар од север и Булевар „Илинден“ од југ. [1]
    воедно паркот после земјотресот е пријатно изненадување за секој еден скопјанец со спортски дух, со оглед дека сите главни спортски терени порано беа тука, и за фудбал и за тенис и за кошарка, та и пливање ако базенот во Карпош и оној под Кале се набљудуваат ко придружни целини на паркот, а сепак заради плажерскиот амбиент одвоени од него, нормално тука е и кајакарскиот клуб, а фалело уште и на шахофска федерација да и кренеле некој павиљон за конечно да бидне ова Парк на Спортовите, бреј имаше и мали фудбалски и кошаркарски терени одоколу, а капак и забавен голф, плус сега и спортски реквизити на кеј, а во комшии и ракометното СРЦ Кале топтан со се Лизгалиште и Институтот за Спортска Медицина, ем сега дополнети и со сквош центар одзади, а чинам во близина на паркот се и тоа Скејт паркот но и Вештачката карпа за клајмбинг, фали уште картинг стаза во комшии и се да биде на куп

    и додека спортскиот дел е доминантен во градскиот парк, речиси културниот и да е одминат освен ако Школка и тоа летните дискотеки и кафани не се перцепираат ко такви, можеби логиката им била Калето да го превземе тој примат па затоа и МСУ го центрирале горе та во склоп со чаршија тоа да биде скопскиот културен епицентар, но заради никаквата сообраќајна конекција и воопшто поврзаност на Калето со центар ова било само пуста желба, можеби сега откако се комплетира плоштадот Карпошово востание т.е. Филиповиот а во продолжение и Искандеровиот ваквиот абер да види и бел ден, сепак без монореил до МСУ тешко и дека Калето ќе бидне масовно посетено од скопјани, а можеби и без него доколку почетната станица на жичницата е токму таму [1] иако за тие пари попрво би го пробиле тунелот под Кале или дел од оној под плоштад МКД




    Edited by Max - 05-Jun-2015 at 12:13
    Back to Top
    Max View Drop Down
    Senior Member
    Senior Member
    Avatar

    Joined: 07-Jun-2009
    Online Status: Offline
    Posts: 3606
      Quote Max Quote  Post ReplyReply #143 Posted: 05-Jun-2015 at 14:28



    интересно ова паркот е ретко место од каде Скопје би можело опуштено да се доживее но од долен ракурс, иако дури сега откако ги натераа сопствениците на миленици задолжително да чистат зад нив, се отвори простор не само тинејџери ами и постари да оптегнат нозе по тревници, еве соодветно добар кадар кој би ја доловил ваквата опуштена атмосфера [1] иако овој е на патос

    веројатно на поголемиве коридори и по улиците околу и во паркот би требало да се пуштат велосипедски патеки, во најмала рака за да се знае до каде се може да се вози точак во паркот, иако доволно е што по кеј има една но логично е да има и една паралена позади золошка, но и една попречна в сред парк која би ги поврзала овие две некако, што би било повеќе од доволно за да сите останати коридори во длабокиот парк бидат строго пешачки

    но најбитно она што му фали на паркот е да го заокружат и затворат целосно како содржина од страната на бул. Илинден, односно расадникот да го спојат бар територијално со тоа бонсаи центарот, а исто ко и таму да го направат расадникот место за прошетки но и учење, така тој дел од паркот би можел да добие и Ботаничка Градина веднаш спроти СРЦ Борис, а овде можат во соработка со ЕТУЦ Орце да кренат и еден поголем дел за Градинарско Осветлување кој воедно би бил нешто налик Светлосен Парк [1] исто откако ќе го преселат Градскиот Татко в центар на плоштад, тука кај бараките можат да инсталираат некој музејски павиљони, можеби поголем музеј на кристали иако соодветен тимарат за в Пробиштип [1] но сепак во прилог поставката на Зоолошка може и тука да се направи некоја поголема поставка, во најмала рака еден посебен поголем павиљон кој со стаклен ѕид би ја одвоил золошката од вториот дел на паркот токму овој на фоткава gore, тоa би можелo да биде и прозирна ограда од сигурносно стакло налик Витрина Со Кристали преку која воедно би се наѕирала и атмосферата внатре во золошката, воедно и таму би можело да има еден влез за посетители, со оглед дека е посоодветно да се влегува во золошка низ природен амбиент и пристап наместо бетонски паркинг, и тоа постојниов влез како е напикан до илинденска чиниш зоо-то ни е за град од 10к народ, екстра монументално ко за фастфуд драјв-тру


     

    Back to Top
    Max View Drop Down
    Senior Member
    Senior Member
    Avatar

    Joined: 07-Jun-2009
    Online Status: Offline
    Posts: 3606
      Quote Max Quote  Post ReplyReply #144 Posted: 05-Jun-2015 at 15:35


    но дефинитивно она што му треба на паркот е што повеќе светни грмушки, кои би биле аранжирани така да постојано биде истиот расцветан, со оглед дека постојат соодветни со различна вегетација и време на цветање, но кај нас тек од скоро почнавме да тераме со егзотични растенија односно цветни егзотични растенија, та нели Скопје дочека дури и палми кои можеби се за пред базенот под Кале но никако за в сред центар, убаво тераа со тоа врбите што им текна тропикализам околу театар тоа не ми влегува во глава

    можеби треба палмите да ги паркираат во вториот дел од паркот, а воедно да испонасадат и разна егзотика со што би оформил еден Одбележан Дендро Парк ко целина при градскиот парк, или ова можат да го направат токму меѓу Расадникот на Паркови и Зеленило и тоа Бонсаи Центарот од каршија, ако веќе немаат акал и камен за соодветна ботаничка градина на таа локација во склоп расадникот, битно простор и потреба има а дали некој но и кога ќе ги препознае во своите политичките агенди тоа е веќе друга работа, можеби откако ќе се заврши Ск'14 на ред да дојде и ова, но дефакто градскиот парк е зелената третина од Целото > во кое другите две се калето со чаршијата и плоштадот и ул. Македонија, затоа и час поскоро е побитно од сите страни пешачките коридори на овие целини да се усогласат како би дале една парабола од пешачка маршута, на која кулминација би било почетна станица на жичницата да биде кај МСГ [1] со што на ваквата парабола би се врзал и Крстот на Водно, таман потем ќе можат и цветно да го унифицираат ваквиот коридор кој би ги споил Водно и Парк од природа во природа

    битно на првиот дел му се с'снаа да го тимарат

    http://vistina.mk/2015/04/26/gradskiot-park-vo-skopje-nikogash-poubav-fotogalerija/

    сега на ред е вториот, а за третиот ќе треба и работни акции

     

    Back to Top
    Max View Drop Down
    Senior Member
    Senior Member
    Avatar

    Joined: 07-Jun-2009
    Online Status: Offline
    Posts: 3606
      Quote Max Quote  Post ReplyReply #145 Posted: 05-Jun-2015 at 20:20


    единствен поозбилен конкурент од парк во Скопје чинам е шумата во Гази Баба но истата тек од скоро почнаа да ја средуваат поозбилно, додека порано беше најблиското место до центар атрактивно за контраразузнавање, дилери и макроа, требаше новиот плоштад во Автокоманда таму да го паркираат, иако и сега можат да направат друг

    веројатно ова би требало да е Парк Шума на Знаењето со оглед дека тука пред неа се лоцирани Хемискиот, Земјоделскиот и Шумарскиот факултутет а веднаш над нив ПМФ просто епицентар на природните науки, инаку тука требало да насадат цел студентски град после земјотресот но муабетот се изјаловил колку што може да видиме, едвај дотерале и до барака-капацитетот на СД Стив Наумов [1] патем мошне интересна појава е интерниот парк на земјоделски и шумарски, што да кажам жива срамата вакви институции да имаат пообраснат простор пред себе и од кејот кај вардариште, иако таквата надреална честитка не е ништо друго него кармична поука за тоа колку и самите пејсажисти не се загрижени за хортикултурата дури ни во својот двор а не па потака, освен ако на тоа не се приморани некако

    трета урбано-дива убаина со слична физиономија што ја има во скопје може е СРЦ Сарај особено делот кај кајакарскиот кај састав, но и сега откако го направија пешачкиот мост местото е слабо посетено, но и да го оправат асолно се додека не го урбанизираат поозбилно истото ќе биде далеку од атрактивно, веројатно добро би било ако главниот парк в градов е спортски наштиман, споредниот парк научно, овој приградскиов да го наштимаат културно - можеби со циркуски шатор, пантомима центар, евентуално хиподром, со оглед дека постојниот е прилично настрана ем и не до толку атрактивно место како Сарај односно успатно место кон Матка

       

    Back to Top
    Max View Drop Down
    Senior Member
    Senior Member
    Avatar

    Joined: 07-Jun-2009
    Online Status: Offline
    Posts: 3606
      Quote Max Quote  Post ReplyReply #146 Posted: 05-Jun-2015 at 21:56


    ова горниве муабети за парковите се повеќе за во нишката пејсажен урбанизам отколку за тука, но за хортикултурното уредување не ни може да стане збор бидејки истото или не постои кај нас или е тешка импровизација, очигледно кај нас сред цела транзиција човек треба да биде задоволен што колку толку преживеа и онаа дендро флора што беше насадена во титоизмот

    ајде дури од скоро општините со децентрализацијата почнаа да креваат малку од малку глава, пополека почнуваат да инвестираат во одржување на старите малџиски паркови, но и се почесто креваат нови, а од сите во ЗЕЛС мислам О.Аеродром е најупорна со новите паркови иако сето тоа делува концепциски избрзано осмислено, макар архитекти и урбанисти го кроеле, дури на моменти тоа новите паркчиња ко оној кај МЗТ и овој кај куќата на ФФМ делуваат супер недоветно заради младите дрвца, ајде може наскоро ќе им текне да довлечкаат поголеми дрва со тоа новата машина за пресадување [1][2][3] која ја обезбеди Градот иако секоја општина треба да има една ваква, та и со лезет да сечат стари кршливи или опасно израснати дрва, а на нивно место да пресадуваат тро постари дрва, за да не чекаат цели две децении за да се оформи убав парк


    Back to Top
    Max View Drop Down
    Senior Member
    Senior Member
    Avatar

    Joined: 07-Jun-2009
    Online Status: Offline
    Posts: 3606
      Quote Max Quote  Post ReplyReply #147 Posted: 06-Jun-2015 at 10:12


    ме изненадува дека употребија екстра количество камен во фонтаните и воопшто парковите во општина аеродром, а не се сетија по будистички тертип да направат хортикултурно камени градини во прилог истите, ајде кај нас зен пристап имаат кога станува збор само за цвеќињата односно цветните арнжмани, та не му куца од ова на магарето

    сепак убаво ќе беше да направат вакви комбинации по кои нели народ а особено децата сами би си доцртале расположението или думите Самонирајки по чакалот [1] ова како надополна (и сега накнадно) може да го оправи впечатокот на арпаџик изведените камени фонтани и езерца во општината, истите сега се доволно аморфни да речиси зрачат ко рурални излези за бегство од сета урбана симетрија која вирее околу нив односно е претходно крената

    со малку инвентивност на овој начин може да направат и поголеми места за камена починка, во кој чакал би се расфрлале камени табуретки, што дополнително би било и хигиенски муабет, она со еден млаз вода би се очистувале од секакви бактерии и енергии...

    дури не ни им треба големи интервенции при ваквите арпаџик езерца и фонтани, може да тераат и со одредени камени хортикултурни жардињери кои би го оправиле невозможниот впечаток, таман импровизација која би оправила ексик импровизација, ова особено важи за недоносено истурени камени решенија кај надреалниот парк на ЈС но и футуристичкиот парк на езерата што се вели СЕ' само за да се оправи и така истурениот камен, но со оглед дека кај нас не пишуваат ни минус, а не па да дадат негативна оцена за некоја лоша изведба или невклоплива композиција, не ми се ни верува дека некој за естетскиот момент накнадно да му се замара, ако воопшто има некој акал за ова кај надлежните та и по цена на буџет и рејтинг да се потруди да ја оправи работата

    но во принцип не се ни тие криви колку што треба авторите да имаат усул, она добро да измедитираат пред своето идејно решение, а тек потоа да го пуштат на конкурс а не па изведба, ова особено важи за рурални експерименти сред урбана средина, колку и каменот питомо да делува како засебна појава, треба префинет пристап дури и кај корпите за отпадоци и како истите ја реметат визурата, а да не говорам за абер ко социологија т.е. како влијае сета асиметричност на психа кога веќе мора со ова да живеете, бар да пробаат да го оправат односно оправаат бидејки нит секоја жардињера лесно би се вклопила во цела атмосфера

    http://www.bing.com/images/search?q=zen+stone+planter&FORM=HDRSC2


    Back to Top
    Max View Drop Down
    Senior Member
    Senior Member
    Avatar

    Joined: 07-Jun-2009
    Online Status: Offline
    Posts: 3606
      Quote Max Quote  Post ReplyReply #148 Posted: 07-Jun-2015 at 15:04


    во Скопје колективно замре културата за градините, иако гледаме да ја вратиме со фонтани и тревници, но за ваков народ и стандард и' ова е премија! единствен начин нешто да се промени е да се воведе понатака зелена градска такса, бар за оние со надпросечни примања и правните лица, бар во својата околина да бидат приморани на расцветана интервенција - последниот пасус од линков [1]

     но радувајте му се и на ова што го има 




    Edited by Max - 07-Jun-2015 at 23:21
    Back to Top
    Max View Drop Down
    Senior Member
    Senior Member
    Avatar

    Joined: 07-Jun-2009
    Online Status: Offline
    Posts: 3606
      Quote Max Quote  Post ReplyReply #149 Posted: 07-Jun-2015 at 23:21


    http://www.japan-guide.com/e/e3034.html

    http://travel.cnn.com/tokyo/visit/magnificent-7-stunning-tokyo-green-spaces-886554

    ~

    https://ruthekarlin.wordpress.com/pictorial-nature-of-japanese-gardens

    The name of Rikugien Garden refers to the six principles of waka (classical short poems) identified in an ancient Chinese anthology. Famous waka poems were the source of much of the design of the garden’s landscapes and features. The garden is organized around an island, representing a horai island where the immortals live, within a large pond is in the center of the garden and has and a striking rock composition. (Young, p. 156) Originally the area around the pond had eighty-eight landscape scenes described in Chinese and Japanese literature. Today, because of rebuilt bridges and changes in vegetation, there are only thirty-three named areas. Some distinct views are separated by only a few meters but show another aspect of the scenery. Rikugien map, Fig. 8, shows how inner and outer paths circle the pond. The inner paths are more open and bright with varied views of the island and pond, or looking away from the center, the woodland terrain which the outer paths go through becomes the background for the garden views.

    This park includes many of the elements of a great garden as defined in the description of Kenrokuen: spaciousness, tranquillity, artifice, antiquity, aquatic elements and panoramic views. A wonderful montage of scenes is displayed with each few steps taken by the viewer. On Plate 4, Rikugien Images, the upper and center rows show how images are framed as the viewer strolls from one to another. Center left and middle illustrate the shaping and support of older trees, even placing support structures in the pond. Bottom left and right illustrate the placement of rocks that enhance views and probably correspond to waka poems, as they are named “Stone of the Lying Dragon” and “Meditation Stone.” (Goto, p. 176)

    The garden was constructed between 1695 and 1702, but was left to deteriorate after the death of its founder in 1714. In 1877 it was purchased by Iwasaki Yataro, founder of the Mitsubishi Corporation, who made extensive renovations and donated the garden to the city of Tokyo in 1938.



    Edited by Max - 07-Jun-2015 at 23:29
    Back to Top
    Max View Drop Down
    Senior Member
    Senior Member
    Avatar

    Joined: 07-Jun-2009
    Online Status: Offline
    Posts: 3606
      Quote Max Quote  Post ReplyReply #150 Posted: 08-Jun-2015 at 15:10


    нашите современи паркови се ко јапонските традиционални, за што немам ништо против,но можат Градски парк да го анимираат подобно ко што посучувам погоре, воедно таквата анимација да биде и мапирана [1] до душа постојат мапи во самиот парк, но далеку се од информативни истите, а да не говорам што нема интерактивна мапа, та и мобилни апликации, воопшто организирана и координирана агенција која би ги нормирала и координирала сите околни субјекти, од спортски преку културни се до хортикултурни центри

    чудно но баш тука требаше да истурат вишокот споменици од центарот, кога воочија дека не ги бери сите на плоштад, особено тоа обеликсот и прометеј од жена парк, но и сега не е касно да кренат некој масивен метален споменик на кој би закачиле вертикални градини, пр. кај некој плоштад зад золошка, до душа внатре е металната жирафа та може и тука да паркираат некоја но мегаломанска која би била и нешто налик видиковец

       




    Edited by Max - 08-Jun-2015 at 15:10
    Back to Top
    Max View Drop Down
    Senior Member
    Senior Member
    Avatar

    Joined: 07-Jun-2009
    Online Status: Offline
    Posts: 3606
      Quote Max Quote  Post ReplyReply #151 Posted: 09-Jun-2015 at 11:14


    ајде цвеќарите што немаат абер со оглед дека чекаат некој да ги натера на акција, та ни уметниците не се дрзнуваат да поклонат некоја инсталација, нормално денес живееме конзумеристички себично, особено на балканов, а штом некој и се осмели да ја расплете матрицата го сметаат за фрик, но треба да е токму обратното

    и на мали интервенции да се нафатат од градот многу што ќе оправат, луѓето се жедни за разиграни зелини површини, за слободни симболи и пораки кои ќе го раштрафат конзумеристичкиот наплив, доволно е да направат на задниот ѕид од золошката омаж од балансирачки-камења [1] или топиари-грмушки за исчезнатите животни од минатиот век, може тоа и ко мувлосан фрактален стрип [2] да го оптегнат на ѕидот или да го спружат на земја, битно на младите да им пренесат некоја друга приказна освен дигиталнава фатаморгана

    научните институции треба да предничат во ова и да знаат колку и како да го завозат иако ете имаат каде и зошто,  нормално да форсираат успат и соодветни пејсажни работилници за сите заинтересирани, но како и сите денес веројатно и тие чекаат за такво нешто од некој спонзор да добијат покана, иако во основа невладиниот сектор треба да покренува вакви иницијативи и да ги здружува засегнатите страни, но нашиов нво чопор нели претежно е во функција на бркање глобализирачки агенди наместо пеглање на локалниот квалитет на живот    

    [3] https://www.pinterest.com/veredibar/horticulture-land-earth-art/ [4]

    можеби доволно е од Градот да им остават материјал на располагање на сите заинтересирани, за одредени локации кои треба пејсажно да се облагородат, а народ спонтано и со импровизации да се нафати нешто во своето опкружување да промени, потем тоа нека им го советлат и со по некоја кинетичка скулптура или лебдечки витражи за атмосферата да се нагласи, нека ги натераат граѓаните да си покажат креативноста во своите паркови, бар за тематска изложба на фотографии не треба некој фантастичен мозочен напор [5] само нека им ги испринтаат и пластифицираат во поголем формат за да може со нив да се стокми и по некоја трајна фото скулптура 

     




    Edited by Max - 09-Jun-2015 at 11:18
    Back to Top
    Max View Drop Down
    Senior Member
    Senior Member
    Avatar

    Joined: 07-Jun-2009
    Online Status: Offline
    Posts: 3606
      Quote Max Quote  Post ReplyReply #152 Posted: 11-Jun-2015 at 05:11
    Back to Top
    Max View Drop Down
    Senior Member
    Senior Member
    Avatar

    Joined: 07-Jun-2009
    Online Status: Offline
    Posts: 3606
      Quote Max Quote  Post ReplyReply #153 Posted: 11-Jun-2015 at 11:55

    нормално од кинезите, иако јапонија за нив е она што е англија за европјаните, во даден миг апсорбирале сето знаење и револуционерност да потем ги надминуваат и шпанците и итаљаните кои позјмувале во својот пејсажен опус од егејците и арапите, сепак појавата на стари култури во јапонија може да значи и обратен процес од она што се случувало во европа, токму изворот и во двата слуќаи да бил источен [1]

    https://www.jgs.org.uk/gardens/japanese-garden-styles/

    https://en.wikipedia.org/wiki/Category:Japanese_style_of_gardening

    Beautiful Japanese Gardens ~ Japanology Plus





    Edited by Max - 27-May-2020 at 18:18
    Back to Top
    Max View Drop Down
    Senior Member
    Senior Member
    Avatar

    Joined: 07-Jun-2009
    Online Status: Offline
    Posts: 3606
      Quote Max Quote  Post ReplyReply #154 Posted: 11-Jun-2015 at 14:14



    најчест впечаток од страна е дека кај јапонците главниот акцент отпаѓа на минимализмот во градината ко и во се останато, но тоа ко зен филозофија не е норма, та исто како и кај кинезите изобилието е добредојдено доколку е од полза, впрочем и кај едните и кај другите разновидноста на градини или градинарски стилови се нивна автентичност, а освен зен, заедничка нишка им е и тринарниот систем односно код, во случајов за естескиот пристап во градинарството преку SHIN, SO и GYO кој ко таков се претпоставува дека е кинеско масло, според сите сведоштва нели јапонците се културно асимилирани од кинезите ко овие од индусите, нешто налик егејците тука кои го превзеле својот абер од асирците а овие од египќаните, воедно упростувајки и надградувајќи го истиот

    но кинезите заглавиле на таоизмот и неговиот јин-јанг концепт односно дуализмот, иако преку браманизмот стигнале и до формирање на конфучијанизмот односно тринарниот ситем кој го предале ето потем на јапонците, разликата е што кај последниве истиот станал доминантен и секојдневен [1][2][3] но во Кина ко голема империја во различни периоди овие правци ротирале, слично ко и во Индија, но наместо браманизам и конфучијанизам [1][2] преовладеале дуалистичките Будизам или Таоизам, преку кои и дотерале до алатки ко паганските геомантиски Васту или Фенгшуи, иако истите се потпрени и на нивните претходни свети книги ко ведите или ичинг

    официјално кај јапонците останал тринитарниот шинтоизам преку кој масите го задржале тринарниот систем, иако подоцна синкретизирале преку зен-от се што им се чинело за корисно од идеи, концепти и форми пр. камената градина и сл. [1][2][3] единствено нејасно е што имале на плеќи тамошните јомон староседелци [1][2] (чиј непризнат потомок денес се ајну [3][4)) и дилемата два поста погоре дали метафизичкиот абер најнапред тргнал од нив кон запад, за покасно да се врати назад

    In her book 'The Japanese Garden: Gateway to the Human Spirit' Seiko Goto suggests that when Buddhism came to Japan it did not replace Shintoism but was adapted into it. She says "Even after the introduction of Buddhism, Japanese gardens always retained a strong attitude of nature worship, which had formed under the Shinto tradition."
    She goes on to say that " Because gardens are composed of all the elements of nature, which is itself a manifestation of gods, the garden and religion have been inseperable in Japan."
     From what she is saying there is not a strict separation between zen/shinto/dao/confucionism that we often look for but that there is an amalgamation, making the garden connected more to culture than any one religion but nonetheless spiritual. [[url">1]

    The Japanese garden represents a different approach to nature compared to the typical western garden .Since ancient times the Japanese garden has reflected the natural landscape being spiritual in character represented by the Torii in the Shinto religion and the dry stone gardens of the Zen Buddhists. Japanese gardens have evolved over the past 1300 years, the first recorded garden was in the year 612 , five years after the first delegation was sent to mainland China and headed by Ono-No-Imoko who was sent to learn as much as possible as to what constituted a civilized society. Ono-No-Imoko would have seen under construction the enormous landscaped park commissioned by the emperor Sui Tang Ti near the then capital Lo Yang ,the circumference of the park was seventy five miles and included extensive use of water and architectural features ,flora which included forests of full grown trees of every variety were collected from across the land and brought to the park, also all manner of birds and fishes were collected by imperial edict Ono-No-Imoko was probably the first Japanese to see landscaped architecture in practice he also brought the art of ikebana back from China at a later date . During the Nara period (646-794) members of the Japanese nobility commissioned Chinese style lake gardens for the grounds of their palaces and villas and though many where created none now exist, however there are references to these gardens in Japanese art ,literature and poetry ,The main characteristics were the use of hills, lakes or ponds, islands, bridges and the planting of trees and shrubs, all aspects now found in Japanese gardens. The gardens are strongly influenced by the Shinto and Zen Buddhist religions, Shinto being the original religion and Buddhism coming from China and Korea in the seventh century, the gardens where designed to restore the inner calm, peace of mind and spirit, The role of Shintoism being based on the veneration of nature, spirits and ancestors and is apparent in the earliest mentioned gardens. [1]

    но за да се разберат и доживее поблиску овие источни ситеми потребно е човек да живее изворно, со молитва и медитација в срце нормално одштопаност од дигиталниов систем, а воедно и воља за слобода на сетилата од минливоста на конзумеризмот и декаденцијата, во спротивно доживувањата не се ништо повеќе него музејски експонат на кој му се восхитува пред се мозокот него срцето... 

    http://www.build.mk/forum/forum_posts.asp?TID=403&PID=187414#187414

    http://www.build.mk/forum/forum_posts.asp?TID=403&PID=107127#107127

    Chinese influence on the Japanese garden


    The Chinese classical garden had a notable influence on the early Japanese garden. The influence of China first reached Japan through Korea before 600 CE. In 607 AD the Japanese crown prince Shotoku sent a diplomatic mission to the Chinese court, which began a cultural exchange lasting for centuries.[Hundreds of Japanese scholars were sent to study the Chinese language, political system, and culture. The Japanese Ambassador to China, Ono no Imoko, described the great landscape gardens of the Chinese Emperor to the Japanese court. His reports had a profound influence on the development of Japanese landscape design.

    During the Nara period (710-794), when the Japanese capital was located at Nara, and later at Heian, the Japanese Court created large landscape gardens with lakes and pavilions on the Chinese model for aristocrats to promenade and to drift leisurely in small boats, and more intimate gardens for contemplation and religious meditation.

    A Japanese monk named Eisai (1141–1215) imported the Rinzai school of Zen Buddhism from China to Japan, which led to the creation of a famous and unique Japanese gardening style, the Zen garden, exemplified by the garden of Ryōan-ji. He also brought green tea from China to Japan, originally to keep monks awake during long meditation, giving the basis for the tea ceremony, which became an important ritual in Japanese gardens.

    The Japanese garden designer Muso Soseki (1275–1351) created the celebrated Moss Garden (Kokedera) In Kyoto, which included a recreation of the Isles of Eight Immortals, called Horai in Japanese, which were an important feature of many Chinese gardens. During the Kamakura period (1185–1333), and particularly during the Muromachi period (1336–1573) the Japanese garden became more austere than the Chinese garden, following its own aesthetic principles.

    http://en.wikipedia.org/wiki/Chinese_garden#Chinese_influence_on_the_Japanese_garden

    On one hand, garden design in China has been to a large extent influenced by the Daoist principles of wanting to be alone, of humbleness, and the eradication of desire.

    On the other hand, Taoism worships nature. It holds that supernatural beings do exist. Accordingly, gardens with a fairyland as the design theme emerged. It was recorded that Shanglin Garden, built for the first emperor of the Qin Dynasty (221-206BC), had already employed the layout of "one lake, three hills" -- a lake surrounded by hills. Since then the layout of "one lake, three hills" was widely used in designing gardens for the royal family, and later for ordinary people.

    ...

    Chinese garden tends to convey the meaning of life and the idea that human beings should co-exist with, rather than conquer, the nature. [1][/quote]





    Edited by Max - 23-Jun-2015 at 09:42
    Back to Top
    Max View Drop Down
    Senior Member
    Senior Member
    Avatar

    Joined: 07-Jun-2009
    Online Status: Offline
    Posts: 3606
      Quote Max Quote  Post ReplyReply #155 Posted: 11-Jun-2015 at 23:45


    http://www.gardenvisit.com/history_theory/library_online_ebooks/#Japan

    она што некогаш можеле да си го дозволат богатите денес може секој еден од нас, разликата е што сега сме лишени од дружби в градина пропратени од мирот и поезијата на природата, за што нели кабает имаат социјалните мрежи, воопшто преоптовареноста од интернетот и телевизијата, немајки време ни во попатен разговор да ги рециклираме информациите, а не па да ги пегламе во градина, можеби при евентуална катаклизма ова да ни бидне повторно осигурано, бар за во бавча ако не в градина [1] идеално рурално в шума [2] но подобро да тера вака него цела декаденција да излезе надвор од четири ѕида ко во времето на европскиот империјализам

    http://www.gardenvisit.com/history_theory/library_online_ebooks/ml_gothein_history_garden_art_design/contents_gotheins_history_garden_art

    ~


    кај нас озбилно каскаме и во однос на професионалците, кои дури и кога се специјализирани за хортикултура човек не им полага целосно доверба, освен ако не се извикани, а не па ако се од некоја сродна област ко архитектура, иако по инерција сите архитекти не ни милуваат природа, макар морале заради хортикултурата која е нераскинлив дел од секоја архи-сцена ем денес особено заради светскиот тренд за пејсажен урбанизам, напротив архитектите сега само гледаат како полесно да ја совладаат природата наместо да коегзистираат со неа, а не па да се прилагодат и да ја акцентираат истата ко главна оска во нашата околина, веројатно сеуште не можеме да ја надминеме транзициската посесивност и ненаситност, но ваквиот табиет бил традиција некогаш во цела европа 

    The Chinese also take Nature as their model, and copy her lovely irregularity, but the main reason of their success lies in the fact that they demand a long training for their garden artists, so that the effect of their taste is visible in the whole scheme; whereas on the continent of Europe horticulture is a secondary affair for the architect, and in England is even relegated to the kitchen-gardener. [1]

    но дека кај нас и свеста на јавните институции е во аут покажува споредбата со екс-ју метрополите, иако Скопје има екстра можности и опкружување да извади на терен екстра паркови и пејсажен урбанизам

    Originally posted by beTon

    додека околу зеленилото само за инфо околу комшилук а камо ли за европските градови а некогаш сме биле прогласени и за град на цвеќето со по две садници по жител годишно!

    - Beograd 65 javnih parkova ukupne površine 36,2 hektara


    - Zagreb 42 javnih parkova ukupne povrsine 84 hektara, park sume 16 uk.povr. 41 ha 


    - Zagreb 163 km drvoreda, 83 km gradske živice

    парковите и зеленилото (Скопје поседува окулу 8-10 м2 по жител а норма во европските градови е 20-30 м2 по жител) - www.eko.net.mk

    се што имавме не го задржавме, ниту пак она што остана го одржуваме а за новини ни збор а ни простор, па така освен регулаторна гилотина за одговорните за зеленилото не гледам друг излез, мора да се воведат и зафати како градежни регулативи за обемно оплеменување на парцелите каде се гради (со унифицирани жардињери за дрва и цвеќе), јаки механизми на контрола и репресија кон уништувачите на јавни зелени површини и паркови... како и ангажирање во општекорисна работа на условно осудените престапници т.е. замена на условната казна со општокорисна работа (со што ќе се создаде континуирана армија на потецијални хоби цвеќари и екологисти)!  

       




    Edited by Max - 12-Jun-2015 at 00:00
    Back to Top
    Max View Drop Down
    Senior Member
    Senior Member
    Avatar

    Joined: 07-Jun-2009
    Online Status: Offline
    Posts: 3606
      Quote Max Quote  Post ReplyReply #156 Posted: 12-Jun-2015 at 00:50


    конечно најубавата парк шума која ја имаме на дофат е Водно во комбинација со кањонот на Матка и во продолжение Козјак фали многу малку за сето ова да бидне и национален парк иако сега мислам дека е парк на природата ко в ГБ [1] а со редовните акции од Денот на Дрвото ова и ќе се осигура... исто во пакет комотно добар дел од тоа скулптурите по мостовите можат да се паркираат на новооформени хортикултурни плоштади на Водно, а преку етно селото за ова се отвора простор и кон Матка, но каде место вештачко езеро мислам дека најдобро ќе биде да добиеме повторно целосен кањон, со тоа кај изворот на Врело веројатно ќе бидне и убав водопад

    но и вака импровизирано и диво насадена Водно е убава планина, фалат само уштее кајсии и капини, златна средина ако се има предвид минатовековната голотија, токму судбински ако се гледа етимолошки и средниот род на сето опкружување : Скопје : Водно : Врело : Марково Крувче : Градиште (Нерези)  инаку добро би било да се научи од патеписците во минатото како скопјани ја викале планинава, со оглед дека горно и долно водно биле села порано по кои подоцна е вака именувана, иако стои муабетот со водата која ем што лежи тука ем заради некогашната голотија после дожд го накиснувала градот




    Edited by Max - 12-Jun-2015 at 01:01
    Back to Top
    Max View Drop Down
    Senior Member
    Senior Member
    Avatar

    Joined: 07-Jun-2009
    Online Status: Offline
    Posts: 3606
      Quote Max Quote  Post ReplyReply #157 Posted: 12-Jun-2015 at 12:51


    доколку некогаш сакаме од Водно да направиме раритетна парк-шума, но и од сето останато зеленило в градов еден уникатен хортикултурен амбиент, ќе мора не само за денот на дрвото, туку надлежните ќе треба да најдат начин како константно да ги вклучат училиштата, односно младите, во некој систем за едукативно одржување и проширување на парковите

    можеби преку задолжителни неделни екскурзии и кампови, ко училишен ден под отворено... ова би значело бесплатен превоз и храна, но и обезбедување, некој ќе рече прилика за рушвет, но истите пари може да се дадат за плати на малуброен стручен кадар по ПЗ или во некоја ваква кампања , настрана што вака младите би се ангажирале проактивно кон екологија, дендрологија и хортикултура

    http://www.parkovi.com.mk/index.php/2014-09-18-09-20-42/2014-09-22-10-27-06

    Вонградското зеленило оперативно е организирано во парк-шуми и спортско рекреативни центри. За одржувањето на зеленилото се грижи стручен кадар.

    1. Парк-шумата "Водно" е со вкупна површина од 4.573 ха, должина околу 12 км. и ширина од 5,5 км., со богата флора од 1010 видови, од кои 868 се автохтони, а 142 се интродуктирани.
        1.  
    2. Парк-шумата "Гази Баба" е вештачко подигната шума на површина од 105 ха., до самиот град, со сите претпоставки за понатамошно нејзино обликување во градски парк: асфалтни патеки, осветлување, клупи, чешми, видиковци.
        1.  
    3. Парк-шумата "Зајчев Рид" со површина од 15 ha е вештачки пошумена површина, како заштита од ерозивни процеси во центарот на градот.
      Се планира програмски и проектно да се осмисли и да се стави во функција на градските потреби.
        1.  
    4. СРЦ "Сарај" во непосредна близина на Скопје, лоциран помеѓу реката Вардар и Треска, зафаќа површина од 240.000 м2. Основната композициона поставеност на вегетацијата е во слободен пејзаж, стил со парковски карактер со внесување на лисјарски видови и карактеристичен природен состав во зоната покрај реката . Во објектот се изградени голем број на спортски објекти: фудбалски игралишта со атлетски патеки, ракометнм, кошаркарски, одбојкарски и тениски игралишта и сл.
        1.  
    5. СРЦ езеро "Треска" се наоѓа на излезот од Градот и зафаќа површина под зеленило од 186.678 м2 и 132.080 м2 водена езерска површина. Зеленилото е подигнато со примена на автохтона вегетација со додавање на декоративен дендро материјал за да се постигнат заштитни колоритни и функционалнм ефекти. Опремен со асфалтирани паркиралишта, плочници и патеки, санитарни јазли, тушеви, гардероби, клупи, чешми, базени и кафеани и овој СРЦ претставува одлично место за одмор и рекреација.

    Општина Гази Баба - Заштитени Подрачја

    http://www.gazibaba.gov.mk/zivotna-sredina/zastiteno-podracje

    Дендро-парк Арборетум

    Арборетумот е оформен во 1953 година од страна на Земјоделско-шумарскиот факултет во Скопје. Лоциран е во алувијалната рамнина на Скопската Котлина, во атарот на село Трубарево и зафаќа површина 3 хектари.

    Всушност арборетумот претставува продолжение на вегетацискиот појас што го формираат локалитетите Острово од источна страна и Езерце од западна страна. Во арборетумот се засадени дрвенести и грмушести видови од нашата автохтона дендрофлора и видови од сите континенти, посебно од Европа, Азија и Северна Америка.

    Вкупниот број на дрвенестите и грмушестите видови во Арборетумот е околу 600 вида. Дендро-паркот служи за еколошки набљудувања, научни истражувања на Шумско опитната станица Трубарево и настава за студентите при Шумарски факултет- Скопје.



    Edited by Max - 14-Jun-2015 at 12:21
    Back to Top
    Max View Drop Down
    Senior Member
    Senior Member
    Avatar

    Joined: 07-Jun-2009
    Online Status: Offline
    Posts: 3606
      Quote Max Quote  Post ReplyReply #158 Posted: 13-Jun-2015 at 02:20
    Back to Top
    Max View Drop Down
    Senior Member
    Senior Member
    Avatar

    Joined: 07-Jun-2009
    Online Status: Offline
    Posts: 3606
      Quote Max Quote  Post ReplyReply #159 Posted: 13-Jun-2015 at 19:47


    интересна забелешка за расадот на следново видео, кој би рекол

    http://www.vinelandresearch.com/

    Back to Top
    Max View Drop Down
    Senior Member
    Senior Member
    Avatar

    Joined: 07-Jun-2009
    Online Status: Offline
    Posts: 3606
      Quote Max Quote  Post ReplyReply #160 Posted: 14-Jun-2015 at 13:51




    кога ЈП Македонски Шуми заедно со Шумарскиот Факултет, ЈП Паркови и Зеленило и Земјоделскиот факултет, би биле обврзани на меѓусебна соработка во однос евентуални агенди за пејсажно уредување на градовите во земјава, можеби работите да се забрзаат за светлосни години, што веројатно и законски би морало да се осигура, а како би се дал институционален правец во чии рамки би се одвивала обновата на урбаното зеленило, додека сега речиси ко да се тера со импровизации под капа на општините или градот, веројатно имаат некоја агенда во зелс, но далеку е тоа од некој научен акционен план по примерот на НЕАП-от тоа незнам, плус и во такви околности доклку не се обврзат и граѓаните некако да помогнат сето тоа ќе се влечка на плеќите на шака ентузијасти или се додека има хонорар некој да фрла!

    можеби грешам, но немам чуено за некоја особена соработка на нашите институти и факултети со слични од надвор, освен балкански, но кај се локални проекти со европските, или пак светските ко овие канадските од претходниот пост, та да купиме некое семинарско искуство, а зошто да не би истерале и заеднички проекти, претпоставувам со европеите би искрчмиле и некој грант од тоа фондоите, а можеме да бидеме мост за соработка помеѓу истокот и западот таман сеуште сме неутрални 

    колку што гледам шумарски има истакнато абер за некаква соработка [1] додека земјоделски се шкрти на инфо за ова иако знам дека има дешавки и на овој план, патем пак ќе повторам навистина ме чуди како околината на овие два факултети е пејсажно запуштена со децении односно на ниво од некоја паланечка автобуска станица, иако пред некое време од ДРЕН почнале со иницијатива за мал дендро-парк, но вакво нешто треба во градскиот парк, а тука кај факултетиве треба да е расцеветан фестивал од бои и форми на кој би се тренирала студентарија, конечно тука заедно со се ветеринарен институт трите институции треба да добијат некоја катна гаража која по можност би го опслужувала и студентскиот, бар од оние монтажните, бидејќи навистина е смешно и во овој век професорите да си врзваат тоа коњите предпорти

    втор Дендропарк - планетарна урбана шума [1][2][3]

    ~

    пред се на градот му треба Ботаничка градина ко што наведувам претходно, но на такво место сместена и на таков начин организирана за да стане атракција, а не ко што е сега онаа отсечената од сите секојдневни градски токови, тоа малиот кафезариум и барака кај хемиски факс, но ботанички градини фалат по сите страни, комотно една купола може и над НУБ-от а една може и над МСУ, може не сме далеку од нешто поозбилно
    https://www.bgci.org/ourwork/europe/ 

    може во склоп реконструираната зграда на владата и таму да паркираат неколку стакленика, а ќе и личат и куполи, можеби ко рекративно-ресторантска зона за администрација, таман би ушпарале и на опремување доколку ги обврзат сите директори од јп-ата да донираат лично по некоја саксија шала на страна но секаде каде има простор во урбанава џунгла, мора и треба да расцвета некоја градина, со оглед дека институциите и компаниите треба да се урнек кај нив ова треба да е и законска норма! простор и прилика за младите постојано да се запознаваат со природата, попат и да научат што се има и се може во Македонија [1][2][3]

    ~

    оф - би ме изненадило пријатно доколку и невладините имаат ваков пристап, а така би привлекле и поголемо внимание, ем би имале и поактивно членство [1] а за да бидат и пооригинални би можело да прибегнат и софистицирано [1] ова е навистина корисна работа, идеално нешто за инхалирање природни лекови, односно да се искористат на минимална температура сите лековите својства, со оглед дека во чаеви или храна штом термички се обработи билката над 20 до 40 степена, добар дел од убаината и оди низ вода, уште да имаше некоја ваква портабл направија за дестилирање етерични масла и топ, арно ама додека тоа бидне случај истите ќе се бркаат по билни аптеки и парфимерии, а најисплатливо на ангро од Македонски Шуми која е единствена компанија со поголем погон за хидродестилација, аналогно и најефтини, со капацитет за преработка од 7-10.000 кг етерични масла, во зависност од суровината која што се преработува, во еден наврат од кај нив набавив екстра концетрат од неколку дрва и билки, го умирисав чинам на бор цел комшилук, капак ги добив бесплатно неколку шишенца како презентација со оглед дека продаваат дестилат само на големо

    Лековитите растенија од источна Македонија до пред неколку години масовно се преработуваа во фабриката за производство на етерични масла „Малешево“ во Берово, која е во состав на ЈП „Македонски шуми“. По подолга пауза, таа повторно треба да почне со работа во нов објект и со подновена апаратура. Меѓу другото, тука се дестилираат смрека, бел и црн бор, ајдучка трева, мента, кантарион, камилица, етерични масла, кои и Календарова ги користела во своите мирисни креации, создадени во „Хромос“.
    - Дестилатите се користат во фармацијата и во козметиката, а најпознати сме по преработка на сина смрека и гранки од бел и црн бор. Од преработените етерични масла добиени од бел бор од Малешевијата се прави познатиот машки парфем „пино силвестре“, кој се произведува во Италија - вели Никола Атанасов, директор на подружница.
    Тука се добиваат и етерични масла од лаванда, мајчина душица, камилица..., кои се користат во козметиката. [1]


    кој би рекол дека на пазаров извадиле корисна работа и од ова 
    Се бара кутија повеќе од репелентот за заштита од змии на ЦЈЗ Велес

    Баран на пазарот е бркачот на змии произведен од Центарот за јавно здравје во Велес. Училишта и градинки од југот на државата го купуваат овој репелент за заштита од змии и други влекачи. За помалку од една година продадени се над 800 пакувања.

    Бркачот е произведен со екстракција на етерични масла од дрва и тревки. Тој не е отровен, а неговото дејство трае до една година. До сега за бркање на змии се користеше сулфур и нафаталин. [1]

    Back to Top
     Post Reply Post Reply Page  <1 678910 13>

    Forum Jump Forum Permissions View Drop Down



    This page was generated in 0.172 seconds.

    Copyright ©2007 - 2024  build.mk

    Коментарите на форумот претставуваат лично мислење на нивните автори и не претставуваат официјален став на build.mk.