build.mk Homepage
Forum Home Forum Home > Останати теми > Фото/Видео > Скопје
  Active Topics Active Topics RSS Feed: Старо Скопје
  FAQ FAQ  Forum Search   Register Register  Login Login

Старо Скопје

Bookmark and Share
 Post Reply Post Reply Page  <1 45678 55>
Author
Message
  Topic Search Topic Search  Topic Options Topic Options
lslcrew View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 14-Jan-2008
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 10988
  Quote lslcrew Quote  Post ReplyReply #101 Posted: 12-Feb-2009 at 12:07
На последнава слика се гледа дека земјотресот не ја уништил целосно левата страна на стара железничка него само средниот дел. Зашто тогаш е урнат левиот дел, и ако веќе си идело на рушење, тогаш зашто не ја срушиле скроз?!
Back to Top
pbanks View Drop Down
Admin Group
Admin Group
Avatar

Joined: 01-Sep-2007
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 9141
  Quote pbanks Quote  Post ReplyReply #102 Posted: 12-Feb-2009 at 12:19
Originally posted by lslcrew

На последнава слика се гледа дека земјотресот не ја уништил целосно левата страна на стара железничка него само средниот дел. Зашто тогаш е урнат левиот дел, и ако веќе си идело на рушење, тогаш зашто не ја срушиле скроз?!


Може да имало структурни оштетувања и да морала да се урне... има милион варијанти
Back to Top
Vladimir P View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 06-Apr-2008
Location: Скопје
Online Status: Offline
Posts: 3304
  Quote Vladimir P Quote  Post ReplyReply #103 Posted: 12-Feb-2009 at 12:48
Срушен е делот каде беше холот од станицата



Останатиотото крило од станицата кој подоцна е срушен !!
и привремената железничка станица - барака после земјотресот


Клуб на љубители на железниците во Македонија, Macedonian Railways Fan Club
https://www.facebook.com/767277056651521/
Back to Top
lslcrew View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 14-Jan-2008
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 10988
  Quote lslcrew Quote  Post ReplyReply #104 Posted: 12-Feb-2009 at 14:25
Ова е првата бензинска станица во Скопје од ланецот Shell....

Back to Top
zabegan View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 01-Jul-2008
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 7859
  Quote zabegan Quote  Post ReplyReply #105 Posted: 12-Feb-2009 at 22:03
Originally posted by lslcrew

На последнава слика се гледа дека земјотресот не ја уништил целосно левата страна на стара железничка него само средниот дел. Зашто тогаш е урнат левиот дел, и ако веќе си идело на рушење, тогаш зашто не ја срушиле скроз?!
мислам дека најмногу ја зачувале заради часовникот, инаку ќе ја срушеле цела како и сите други објекти

Back to Top
beTon View Drop Down
Senior Member
Senior Member


Joined: 25-Jun-2008
Online Status: Offline
Posts: 3887
  Quote beTon Quote  Post ReplyReply #106 Posted: 18-Feb-2009 at 23:32

сега сконтав џабе не ја викаат и галеријата мала станица Smile според  овој муабет  воопшто не станува збор за улица МКД како што размислувавме јас и З претходно и ај да кажам се инаетевме со Владимир Smile но по оваа логика недоумицата на забеганио околу тоа која улица е на сликата паѓа во вода, тоа на сликата најверојатно е улицата Принц Ѓорѓи  односно параленаната улица на ул.МКД тогаш ул.Крал Петар а претходно Јени Сокак.

...Трето, јасно се прецизирани улиците на кои се наоѓал хотелот. Принц Ѓорѓи, Негошева и Крал Петар. Тие биле во самиот центар на градот. Бидејќи “брканицата” започнала од улицата Принц Ѓорѓи, несомнено хотелот се наоѓал на таа улица, а потоа продолжила по Негошева и Крал Петар. Оваа последнава, всушност, е денешната улица Македонија чии корени датираат од 1911 г. Пред тоа, една од главните скопски артерии била улицата Принц Ѓорѓи. Таа водела од Старата железничка станица, кон денешниот дом на АРМ и Феудалната кула, а завршувала на просторот кај денешниот плоштад Пела. Таа денес не постои. Но, кога улицата Македонија (односно тогашниот Јени-сокак) била пуштена во сообраќај, постоеле две главни артерии, паралелни една со друга. Подоцна, улицата Негошева била еден вид “премин” во облик на буквата “Н” која ги поврзувала двете артерии. Тоа јасно се гледа на урбанистичкиот план на Скопје од 1929 г. Од аспект на денешната топонимија, тоа значело дека Негошева го поврзувала просторот околу АРМ со улицата Македонија. По војната, улицата Принц Ѓорѓи е преименувана во Петар Дељан, а Негошева е дел од Иво Лола Рибар, односно денешната улица Димитрие Чуповски, во близината на споменикот на Мајка Тереза (некогашна Католичка црква), и денешниот познат скопски топоним Багат...

www.kralemarko.org.mk/default-mk.asp?ItemID=1E93F42694F07040B5E1A17A00FA31A0

Регулационен План На Град Скопје

.

Генерален регулационен план на град Скопје изработен во 1929 год., Архив на град Скопје

.

Регулационен план на град Скопје од 1932 год., Архив на Македонија, папка бр. 62



Edited by beTon - 18-Feb-2009 at 23:46
Back to Top
Vladimir P View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 06-Apr-2008
Location: Скопје
Online Status: Offline
Posts: 3304
  Quote Vladimir P Quote  Post ReplyReply #107 Posted: 19-Feb-2009 at 00:53
Originally posted by beTon

сега сконтав џабе не ја викаат и галеријата мала станица Smile според  овој муабет  воопшто не станува збор за улица МКД како што размислувавме јас и З претходно и ај да кажам се инаетевме со Владимир Smile


Во 1923 година се поврзува Скопје со пругата од теснолинејката до тогашно Генерал Ханрис денес Ѓорче Петров од трасата која идела до Охрид, претоварната станица во Скопје е наречена „Мала станица“ (по малиот воз) која се наогала наспроти денешна НИП Нова Македонија и во самото паркче постои споменик.




Edited by Vladimir P - 24-Feb-2009 at 11:41
Клуб на љубители на железниците во Македонија, Macedonian Railways Fan Club
https://www.facebook.com/767277056651521/
Back to Top
beTon View Drop Down
Senior Member
Senior Member


Joined: 25-Jun-2008
Online Status: Offline
Posts: 3887
  Quote beTon Quote  Post ReplyReply #108 Posted: 19-Feb-2009 at 01:20
од секогаш сум се чудел каква појава е тоа чешмичката во паркчето е сега ми е баш јасно што точно мислиш со ова Владимир, значи според клипот првата стара железничка станица е кај паркот спроти НМ што значи според клипот улица цар Душан денешна Свети Климент Охридски е онаа за која вели З дека е ул.МКД, така да проштевајте за претходната забуна за станицата и улица принц ѓорѓи, која да сигурно постоела но не во ваква паралела Smile а и сега најдов што точно е денешниот објект на галеријата мала станица
Мултимедијалниот центар Мала станица како ново културно „место” во состав на Националната галерија на Македонија, во структурата на современо Скопје има специфична историска позадина, која на карактеристичен начин поврзува различни времиња.  

Во хронолошка смисла, објектот кој што популарно е познат како „Мала станица” претставува дел од поновата историја на изградбата на Скопје, поточно, потекнува од периодот меѓу двете светски војни. Како дел од акцијата за изградба, санација и обнова на одредени железнички станици и други објекти за потребите на железницата, во 1922 година била доградена „теснолинејката” ‡ која од станицата „Горно Скопје”, попозната како „Мала станица”, преку населбата Ѓорче Петров, требала да ја овозможи врската на Скопје со Охрид и Струга. Заради потребите за непречено функционирање на „Мала станица”, во тој период ќе бидат изградени и бројни придружни објекти: алатници, магацински простори и сл., во функција на нејзино непречено одржување. Еден од тие објекти е и објектот што денес е познат како „Мала станица”, изграден 1924 година, кој што претставува еден од последните такви објекти во овој дел на Скопје.

Во периодот по 1945 година, во овој објект биле сместени воени содржини на тогашната ЈНА, кои што заради нивната природа, ќе го тргнат објектот од вниманието на јавноста во еден подолг временски период. По распадот на СФРЈ и повлекувањето на ЈНА, објектот беше отстапен и наменет за реализација на културни содржини, иако во периодот од 1991 година наваму, во отсуство на конкретни инвестициски зафати, објектот не беше ставен во целосна градежна и архитектонска кондиција за да овозможи негово претворање во соодветен „културен центар” кој ќе промовира и афирмира културни содржини во градот...

www.ngm.com.mk/malastanica.php



Edited by beTon - 19-Feb-2009 at 02:12
Back to Top
beTon View Drop Down
Senior Member
Senior Member


Joined: 25-Jun-2008
Online Status: Offline
Posts: 3887
  Quote beTon Quote  Post ReplyReply #109 Posted: 19-Feb-2009 at 01:40

се надевам Владимир она иницијативата што сте ја терале за 3д презентација односно интерактивна мапа на старо Скопје ќе види бел ден па да нема веќе вакви забуни која улица каде и зошто била Smile

добро би било и низ леери хронолошки да се опфатат повеќе мапи од старо скопје и да се обработат во 3д верзија, пример првиот урбанистички план за Маџир маало, или можебио најдобро би било да се направи една интернет комбинација од денешна мапа на СК со хронолошки леери која би ја пополнувале и едитирале постојано скопјани како би се добиле и најситни детали на едно место за историјата на градот (вакво нешто е добро секој град да го затера), а веќе после од сето тоа може да се стокмува и прочистена верзија со која би се ажурирала редовно виртуелната 3д реконструкција Laugh

малку утопистички, но со потурбо ангажирање на средства од амбасади и фондации и вакво нешто може да бидне, добро не е на одмет да се има и дописен член во централниот турски архив во истамбул кој ќе нафрлува попрецизни материјали за менувањето на броевите на улиците во тоа време, а не е лошо и по еден во ватикан и вашингтон да се најде LOL



Edited by beTon - 19-Feb-2009 at 01:51
Back to Top
Vladimir P View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 06-Apr-2008
Location: Скопје
Online Status: Offline
Posts: 3304
  Quote Vladimir P Quote  Post ReplyReply #110 Posted: 19-Feb-2009 at 01:48
Originally posted by beTon

од секогаш сум се чудел каква појава е тоа чешмичката во паркчето Smile е сега ми е баш јасно што точно мислиш со ова Владимир, значи според клипот првата стара железничка станица е кај паркот спроти НМ што значи според клипот улица цар Душан денешна Свети Климент Охридски е онаа за која вели З дека е ул.МКД, така да проштевајте за претходната забуна за станицата и улица принц ѓорѓи, која да сигурно постоела но не во ваква паралела Smile а и сега најдов што точно е денешниот објект на галеријата мала станица

Мала станица не била права станица туку претоварна станица од од нормалниот колосек на тесниот колосек кој почнувал од Н.Македонија преку Ѓорче до Охрид.
Првата права станица „Uskub“ - „Скопље“ си останува кај МГС или на улицата „Краљ Петар“ или денешна „Македонија“
И постоела и трета станица товарна „Војвода Путник“ кај денешен Транспортен центар

Стана мала збрка но утре ќе нацртам еден план со сите станици и пруги
Клуб на љубители на железниците во Македонија, Macedonian Railways Fan Club
https://www.facebook.com/767277056651521/
Back to Top
beTon View Drop Down
Senior Member
Senior Member


Joined: 25-Jun-2008
Online Status: Offline
Posts: 3887
  Quote beTon Quote  Post ReplyReply #111 Posted: 19-Feb-2009 at 02:03

сега пак налево круг, повторно ми е нешто мањак, зборуваме за сликава значи која улица е оваа на сликава, сега колку што можам да сконтам ова би требало да е станицата Генерал Ханрис, бидејќи на сликата убаво си пишува Бокувиќ кој е во општина Сарај, но на сликава не можам да ја забележам матка а и водно некако повеќе ми е позиционирано како сликава да е направена некаде на потегот кај НМ значи станица Горно Скопје односно мала станица...

патем хронолошки која од станициве кои ги посочи кога е изградена? 

Back to Top
anDarko View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 12-Oct-2008
Online Status: Offline
Posts: 204
  Quote anDarko Quote  Post ReplyReply #112 Posted: 19-Feb-2009 at 10:22
Кога веќе немаме фотографија од внатрешноста на старата железничка и главниот хол, дали можеби некој има скица или пак дури и целиот проект на станицата за да се види распоредот и големината на одделните простории?

Јас работев 3 години во канцеларија сместена во сегашниот Музеј на Град Скопје и затоа ја обожавам зградава - грев ми е што не ја обновиле целосно веднаш по земјотресот. Канцелариите се преубави, ѕидови од камени блокови, високи плафони, прекрасни терацо подови...


Originally posted by Vladimir P

Срушен е делот каде беше холот од станицата



Останатиотото крило од станицата кој подоцна е срушен !!
и привремената железничка станица - барака после земјотресот


Back to Top
Vladimir P View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 06-Apr-2008
Location: Скопје
Online Status: Offline
Posts: 3304
  Quote Vladimir P Quote  Post ReplyReply #113 Posted: 19-Feb-2009 at 11:57
Previous @ BeTon



Previous @ anDarko
До сега не сум налетал на ниедна фотографија од внатрешноста, што е просто невероватно, а за проектот ако успеам да го пронајдам Nuts
Клуб на љубители на железниците во Македонија, Macedonian Railways Fan Club
https://www.facebook.com/767277056651521/
Back to Top
lslcrew View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 14-Jan-2008
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 10988
  Quote lslcrew Quote  Post ReplyReply #114 Posted: 19-Feb-2009 at 12:37

Оваа зграда била карши денешен Holiday Inn, на местото на денешен дрво декор! Колку што знам била некој факултет.
Back to Top
polval View Drop Down
Senior Member
Senior Member


Joined: 18-Feb-2009
Online Status: Offline
Posts: 177
  Quote polval Quote  Post ReplyReply #115 Posted: 19-Feb-2009 at 12:54
Во консултација со татко ми , би требало да е филозофски факултет
Back to Top
beTon View Drop Down
Senior Member
Senior Member


Joined: 25-Jun-2008
Online Status: Offline
Posts: 3887
  Quote beTon Quote  Post ReplyReply #116 Posted: 19-Feb-2009 at 13:55




Скопски Хигиенски Завод [1]


во 30тите години од минатиот век во Скопје живеел и работел снимателот и режисерот Стеван Мишковиќ [1, кој по нарачка на Скопскиот Хигиенски Завод снимал едукативни филмови од областа на медицината и личната хигиена, еве неколку негови кадри извадени од клип за рзззСк





Edited by beTon - 12-Oct-2018 at 16:58
Back to Top
pbanks View Drop Down
Admin Group
Admin Group
Avatar

Joined: 01-Sep-2007
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 9141
  Quote pbanks Quote  Post ReplyReply #117 Posted: 19-Feb-2009 at 13:59


Прв пат го гледам овој објект Cheers

И клипчето е добро
Back to Top
Vladimir P View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 06-Apr-2008
Location: Скопје
Online Status: Offline
Posts: 3304
  Quote Vladimir P Quote  Post ReplyReply #118 Posted: 19-Feb-2009 at 14:19
Previous @ lslcrew
Прво таа зграда полиција а потоа како вели Polval првиот филозовски факултет.
Клуб на љубители на железниците во Македонија, Macedonian Railways Fan Club
https://www.facebook.com/767277056651521/
Back to Top
Vladimir P View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 06-Apr-2008
Location: Скопје
Online Status: Offline
Posts: 3304
  Quote Vladimir P Quote  Post ReplyReply #119 Posted: 19-Feb-2009 at 14:24
Originally posted by pbanks


Прв пат го гледам овој објект Cheers...

А дали си го видел ова прекрасно здание ?



Машка гимназија а подоцна Педагошка академија


Edited by Vladimir P - 19-Feb-2009 at 14:33
Клуб на љубители на железниците во Македонија, Macedonian Railways Fan Club
https://www.facebook.com/767277056651521/
Back to Top
Vladimir P View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 06-Apr-2008
Location: Скопје
Online Status: Offline
Posts: 3304
  Quote Vladimir P Quote  Post ReplyReply #120 Posted: 19-Feb-2009 at 14:32
И кога сме кај образовни институции - Женска гимназија
На местото на влада на РМ, споменикот стои


Клуб на љубители на железниците во Македонија, Macedonian Railways Fan Club
https://www.facebook.com/767277056651521/
Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  <1 45678 55>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down



This page was generated in 0.254 seconds.

Copyright ©2007 - 2024  build.mk

Коментарите на форумот претставуваат лично мислење на нивните автори и не претставуваат официјален став на build.mk.