build.mk Homepage
Forum Home Forum Home > Останати теми > Фото/Видео
  Active Topics Active Topics RSS Feed: Македонски железници низ слика и видео
  FAQ FAQ  Forum Search   Register Register  Login Login

Македонски железници низ слика и видео

Bookmark and Share
 Post Reply Post Reply Page  <1 303132
Author
Message
  Topic Search Topic Search  Topic Options Topic Options
Џоле View Drop Down
Moderator Group
Moderator Group
Avatar

Joined: 23-Apr-2013
Location: Скопје
Online Status: Offline
Posts: 13770
  Quote Џоле Quote  Post ReplyReply #621 Posted: 10-Mar-2021 at 12:28
Западна железничка траса и нејзините железнички станици /1919 – 1966

Западната железничка траса Скопје – Охрид функционирала од 1919 до 1966 година. Вкупната должина изнесувала 163 km, а во периодот додека функционира на местата каде поминувала биле израдени/обновени вкупно 201 објект, 48 мостови и 36 крстосници. Во нејзината изградба и изградбата на нејзините попатни станици учествуваат различни градители, согласно тогашните власти, дел од нив се Германските војници, Бугарските војници, Војниците на Кралевина СХС како и принудено Македонско население.





Трасата почнувала од Скопје (Mала станица) преку Генерал Харис (Ѓорче Петров) каде се двоела на два крака:
Прв крак во должина од 22,6 km Скопје – Орашје каде што на двете последни станици се вадела и товарела хромова руда од рудниците на Радуша.
Втор крак Скопје – Подмоље преку Тетово , Гостивар, Кичево. Овој крак е најстрмниот и најтешко достапниот предел, на кој пругата се искачувала и до надморска височина од 1180м помеѓу станиците Сретково-Тајмиште-Буковиќ.
Трет крак Подмоље – Охрид со должина од 7 km продолжувал покрај самиот брег на Охридското езеро, и завршувала на станицата и ложницата во Охрид.
Четврт крак Подмоље-Тасмаруништа. Од станицата на Подмоље преминувајќи го Црн Дрим по железниот мост, пругата стигала во Струга, од каде што паралелно на реката достигнувала до крајната станица Тасмаруништа која била на 30 km од Дебар.



Растојанието Скопје – Охрид овој воз го поминувал за околу 22 часа, со оглед на пределите низ кои минувала пругата, која што е редок инженерски потфат. Персоналот на една патничка композиција од 600 милиметарската линија се состоел од по еден машиновозач, ложач и возоводач и два кочничара, додека самата композиција од локомотива, товарен вагон и четири патнички вагони.



Железничка станица Бериково



Железничка станица Тајмиште



Железничка станица Кичево



8 кичево

Железнички станици Извор и Пресек



„Железничка станица Арбиново“



Железничка станица Охрид



Железничка Станица Струга



Во 1966 година е одржан референдум за укинување на “Комплексниот погон Гостивар” и ликвидација на теснолејката. Последниот воз од Охрид кон Гостивар тргна во Мај 1966 по кој пругата престанува со работа и е демонтирана.

https://marh.mk/zapadna_zeleznicka_trasa/?fbclid=IwAR3q3Jp2Mposs7iAnTeqrzhUguphKrqXrZ9eBXnlVAULTvoT6ebNmVqvGXA
За сè има вторпат
Back to Top
user8642 View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 18-May-2020
Online Status: Offline
Posts: 1416
  Quote user8642 Quote  Post ReplyReply #622 Posted: 10-Mar-2021 at 15:40
Каде е таа железничка станица Охрид? Каде била (координати) и дали псотои објектот уште?
Back to Top
ehrlich View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 31-May-2012
Location: Скопје
Online Status: Offline
Posts: 1273
  Quote ehrlich Quote  Post ReplyReply #623 Posted: 10-Mar-2021 at 19:21
По моја логика на булевар Железничка би требало
Back to Top
Џоле View Drop Down
Moderator Group
Moderator Group
Avatar

Joined: 23-Apr-2013
Location: Скопје
Online Status: Offline
Posts: 13770
  Quote Џоле Quote  Post ReplyReply #624 Posted: 03-Apr-2021 at 21:11
За сè има вторпат
Back to Top
Џоле View Drop Down
Moderator Group
Moderator Group
Avatar

Joined: 23-Apr-2013
Location: Скопје
Online Status: Offline
Posts: 13770
  Quote Џоле Quote  Post ReplyReply #625 Posted: 21-Apr-2021 at 17:31
Интересна репортажа од возот Скопје-Битола

За сè има вторпат
Back to Top
FiLo View Drop Down
Groupie
Groupie


Joined: 26-Apr-2015
Online Status: Offline
Posts: 99
  Quote FiLo Quote  Post ReplyReply #626 Posted: 23-Apr-2021 at 23:03
Back to Top
Denko View Drop Down
Senior Member
Senior Member


Joined: 14-Aug-2010
Online Status: Offline
Posts: 2008
  Quote Denko Quote  Post ReplyReply #627 Posted: 24-Apr-2021 at 11:19
Originally posted by Џоле

Интересна репортажа од возот Скопје-Битола

Vozot e dobro izgleda, se ostanato jadno, bez standardi.
Back to Top
WolfLeader View Drop Down
Senior Member
Senior Member


Joined: 03-Aug-2015
Online Status: Offline
Posts: 677
  Quote WolfLeader Quote  Post ReplyReply #628 Posted: 26-Apr-2021 at 20:30
Srekja ne vlegle u wcto
Back to Top
Џоле View Drop Down
Moderator Group
Moderator Group
Avatar

Joined: 23-Apr-2013
Location: Скопје
Online Status: Offline
Posts: 13770
  Quote Џоле Quote  Post ReplyReply #629 Posted: 17-May-2021 at 21:52
За сè има вторпат
Back to Top
mon View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 27-Dec-2009
Location: Europa
Online Status: Offline
Posts: 721
  Quote mon Quote  Post ReplyReply #630 Posted: 28-Aug-2021 at 08:16
Уникатен филм.

https://www.cinematheque-bretagne.bzh/Base-documentaire-Rendez-vous-%C3%83%C2%A0-Ohrid-426-15136-0-1.html?ref=59cbe5400f9aef8ea233ab99e5d0e4e5
.
Železničko modelarstvo:
MK: http://outmacedonia.blogspot.se
https://www.facebook.com/groups/1683232238510889/

exYU: http://malezeljeznice.net
Back to Top
Denko View Drop Down
Senior Member
Senior Member


Joined: 14-Aug-2010
Online Status: Offline
Posts: 2008
  Quote Denko Quote  Post ReplyReply #631 Posted: 28-Aug-2021 at 17:21
Originally posted by Џоле

Zosto zboruvaat polu-srpski?
Back to Top
Џоле View Drop Down
Moderator Group
Moderator Group
Avatar

Joined: 23-Apr-2013
Location: Скопје
Online Status: Offline
Posts: 13770
  Quote Џоле Quote  Post ReplyReply #632 Posted: 22-Sep-2021 at 10:50


John Phillips (flickr.com)

Ohrid train
Spring, 1965

https://www.flickr.com/photos/72213853@N03/51440658974/
За сè има вторпат
Back to Top
Macedonicus View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar
Google Maps: Regional Expert

Joined: 29-May-2011
Location: Czech Republic
Online Status: Offline
Posts: 383
  Quote Macedonicus Quote  Post ReplyReply #633 Posted: 22-Sep-2021 at 13:17
Дали некој има мапа од Скопје во 1970те каде може да се видат железничките линии? Баба ми ми кажуваше како во тие години имало пруга во Лисиче што денес не постои па ме заинтересира каде точно одела.
ಠ_ಠ
Back to Top
user8642 View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 18-May-2020
Online Status: Offline
Posts: 1416
  Quote user8642 Quote  Post ReplyReply #634 Posted: 22-Sep-2021 at 17:30
Низ индустриската зона кај Раде Кончар и низ касарната во Аеродром се познава некаква контура на некаков поранешен железнички коридор. Претпоставувам дека ова е тоа и продолжувало накај Лисиче.



Edited by user8642 - 22-Sep-2021 at 17:31
Back to Top
Macedonicus View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar
Google Maps: Regional Expert

Joined: 29-May-2011
Location: Czech Republic
Online Status: Offline
Posts: 383
  Quote Macedonicus Quote  Post ReplyReply #635 Posted: 23-Sep-2021 at 11:42
Интересно, памтам како дете на Трета македонска имаше пруга што ја пресекуваше самата улица. Може да била таа за која ми збореше баба ми. Со кој памет само ги тргнале, тие пруги денес можеле да надградат и искористат за трамвај.
ಠ_ಠ
Back to Top
skopskodete View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 17-Feb-2017
Online Status: Offline
Posts: 665
  Quote skopskodete Quote  Post ReplyReply #636 Posted: 23-Sep-2021 at 16:39
Што било-било, сега треба да се размислува за поврзување на железничката станица во Скопје со аеродромот и создадавање на еден железнички превоз од железничката станица до приградските населби и села околу Скопје.
Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  <1 303132

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down



This page was generated in 0.219 seconds.

Copyright ©2007 - 2021  build.mk

Коментарите на форумот претставуваат лично мислење на нивните автори и не претставуваат официјален став на build.mk.