build.mk Homepage
Forum Home Forum Home > Главни теми > Урбани прашања > Урбанистички целини
  Active Topics Active Topics
  FAQ FAQ  Forum Search   Register Register  Login Login

ГУП - Скопје

Bookmark and Share
 Post Reply Post Reply Page  <1234 11>
Author
Message
  Topic Search Topic Search  Topic Options Topic Options
pbanks View Drop Down
Admin Group
Admin Group
Avatar

Joined: 01-Sep-2007
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 9141
  Quote pbanks Quote  Post ReplyReply #21 Posted: 10-Jul-2008 at 08:59
Јас сум дефинитивно за. Но не да се направи некој ДУП ради реда туку да го направат како што треба. Не ми се допаѓа локацијата за индустриски објекти во секој случај. Сосема се доволни качанички пат и идната обиколница за таква намена. 

ЖИТЕЛИТЕ НА ВИЗБЕГОВО ДВЕ ГОДИНИ ЧЕКААТ ИЗМЕНА НА ГУП
Урбанизацијата заглавена во бирократските процедури

Жителите на Визбегово веќе две години ги чекаат измените во Генералниот урбанистички план на градот, со кој зелениот појас од двете страни на булеварот Словенија треба да се пренамени во градежна зона. Тие бараат овој простор да се урбанизира бидејќи со изградбата на новиот булевар очекуваат нивното населено место да се развие и да привлече инвеститори. - Кога градските власти се договараа со нас за пробивање на булеварот, беше ветено дека околното земјиште ќе се изгради и ќе се предвиди дел за домување и дел за индустриски објекти. Идејата беше земјата да се култивизира, а со отворање на производствените капацитети би имало и нови вработувања. Но оттогаш немаме никаква информација до каде се работите - велат жители од месната заедница на Визбегово. Во Општината Бутел потврдија дека пред две години поднеле иницијатива до Градот со истите барања. - Целиот појас низ кој минува булеварот според сегашниот ГУП не е наменет за градба, а само еден потег од десната страна за кој немаше законски пречки е урбанизиран. Во продолжение очекуваме да се прошири индустриската зона Визбегово, додека од левата страна ќе бидат лоцирани станбените објекти. Исто така, како општина подолго време имаме идеја за уредување на просторот околу аквадуктот. Дадовме предлог да учествуваме и финансиски во донесувањето на ГУП, но идејата пропадна откако другите општини не се согласија да партиципираат “ вели Снежана Клинчарова од Службата за односи со јавност на Општина Бутел. Надлежните од Градот посочија дека за сите измени во новиот Генерален план што ги предложиле општините, ќе одлучува заедничко тело формирано за таа намена. - Изработката на нов ГУП подразбира формирање стручно координативно тело во кое ќе учествуваат претставници од сите скопски општини. Предлозите за измени ќе бидат разгледани од страна на ова тело, кое исто така ќе има задача да одлучува за нив. Со оглед на тоа што изработката на ГУП е сложена постапка, сите измени кои ќе бидат направени ќе се вклопат во новиот документ, како една целина, затоа што станува збор за носење нов план, а не за измени и дополнувања на постојниот “ велат одговорните од Службата за односи со јавност на Градот. Во градскиот буџет за 2008 година се предвидени 12 милиони денари за новиот ГУП. Овој стратегиски документ за развојот на градот подразбира изработка на планови во две фази “ нацрт и предлог-план. Годинава е предвидено да се направи нацрт-планот, откако и Владата ќе учествува со дел од потребните средства, а потоа ќе почне активниот дел за изработка на генералниот план.



http://www.vreme.com.mk/DesktopDefault.aspx?tabindex=1&tabid=1&EditionID=1446&ArticleID=93989
Back to Top
beTon View Drop Down
Senior Member
Senior Member


Joined: 25-Jun-2008
Online Status: Offline
Posts: 3887
  Quote beTon Quote  Post ReplyReply #22 Posted: 14-Aug-2008 at 16:43

Претседателската резиденција да се смести во Музејот на современа уметност - Вест 12.10.2001

Во новиот Генерален урбанистички план на Скопје предвидени се нови резиденции за државната управа во околината на Калето, кај Француските гробишта и на улица Илинденска, кај Електротехничкиот и Машинскиот факултет.
Новиот Генерален урбанистички план на град Скопје-ГУП предвидува да се градат нови објекти за државната управа во околината на старата скопска тврдина-Кале, во близина на Француските гробишта. Ваков тип на резиденции се предвидени и на улица Илинденска, кај Машинскиот и Електротехничкиот факултет. Претходно, во околината на Калето, каде сега се предвидуваат јавни функции, било замислено да се градат дипломатски претставништва, но бидејќи странските мисии сместувањето си го решиле на друг начин, идејата е преименувана. Иницијативата за ширење на работниот простор на државната управа е на Владата. Како идеја е стара неколку години, неофицијално од 1991 година, веднаш по осамостојувањето на Македонија, кога во државава почнале да доаѓаат многу дипломатски мисии. По неколку години, некаде во 1998 година, се провлече идејата таму да се изградат резиденции за претседателот на државата, бидејќи само тој нема ваков вид простор. Тогашниот претседател на парламентот, алтернативецот Саво Климовски дури сугерираше претседателската резиденција да се смести во Музејот на современа уметност. Подоцна Министерството за урбанизам се обиде да го заокружи резиденцијалното прашање, нудејќи неколку солуции, но сето тоа остана без завршница.
Замислата за резиденции на Кале, на неодамна одржаната стручна расправа за новиот ГУП, наиде на големо негодување кај присутните архитекти и кај други стручњаци што зедоа збор. Нивните забелешки беа дека во новиот ГУП, Калето воопшто не е добро третирано, имајќи предвид дека станува збор за едно од најатрактивните места во главниот град. Доминираа мислења дека Калето е стратешки објект и дека неговата околина треба на поинаков начин да се осмисли, а исто и да се посвети внимание на разните археолошки истражувања. Беше наведено дека на Калето треба да се предвиди културен туризам, паркови, споменични места, да се уреди Музејот, и да се земе предвид улицата Климент Охридски која треба да поминува под Калето. Никола Бошку, еден од членовите на тимот од Јавното претрпијатие за просторни и урбанистички планови, објаснува дека предлогот за резиденции се уште не е усвоен, и дека тоа ќе се знае за неколку дена. Според него, старата тврдина-Кале воопшто не е засегната од оваа идеја, затоа што резиденциите не се на површина на делот што е заштитен. Тој објаснува дека типот и намената на државните резиденции, доколку се усвои предлогот, ќе бидат утврдени отпосле, на јавен конкурс.

што стана со оваа иницијатива, немам видено што е сега во ГУП и што планираат да се вметне на кале со новите измени, мислам дека ова ќе држи вода но нешто малку потака некаде кај француски гробишта бидејќи ионака тој дел заради штабот на циа за балкан кој го градат на калето сето тоа таму ќе биде под специјален режим на движење, а кај мсу најдобро е да ја направат фамозната филхармонија или пак да го дислоцираат таму музеј на македонија а воедно и да го прошират но и ќе имаат доста бришан простор за инсалации и манифестации, а вака е музејот најнекорисниот објект што постои во скопје после зградата на мтв, ниту на народов му е до современа уметност ниту пак современата уметност е наменета за мецени па да е издвоена од центарот и да се лоцира каде нема никаков јавен транспорт до неа, а за тоа дека локацијата е нај топ во градов тоа е точно само што на секој можен начин е заборавена и одсечена од градот, она со монореилот кој го превидуваат за кале може би го заживеало мсу но без јсп ништо, па затоа дефинитивно “мсу“ би било подобро да се дислоцира пример некаде под нова железница до најсовремениот и нај уникатен мост во светот со кривина на излез (искривен во право време) - местото е измислено за такво нешто а плус ќе биде во опкружување на постмодерни архитектонски дела како нова железничка и телевизија па и саемот како појава, а најинтересен момент ќе биде тоа што сите уметнички експонати колку и да бидат тие гломазни ќе се истовараат директно од воз во галериите на музејот...

____________________________________________________________

разбрав што биднало со иницијативата ... 

Дневник 18 март 2003

Претседателска палата на Кале може да никне за една година

СДСМ, како што дознаваме, има сериозна намера да обезбеди ново седиште за шефот на државата, не толку за актуелниот Трајковски, колку за идниот, што ќе биде избран на претседателските избори во 2004 година

Несекојдневни "новогодишни" честитки, со скица на претседателска палата на скопското Кале, биле испратени до шефот на државата Борис Трајковски, претседателот на Собранието Никола Поповски, премиерот Бранко Црвенковски и до скопскиот градоначалник Ристо Пенов. Честитките ги испратил угледниот архитект Живко Поповски, со намера да ја актуализира неговата стара идеја за изградба на претседателска резиденција во внатрешноста на скопската тврдина, веднаш до кулата што се издига над бараките на скопски "Водовод". 

Потврда за тоа дека станува збор за сериозна идеја е и најавата на претседателот на Парламентот, Поповски, дека наскоро ќе побара Владата да најде решение за ново седиште на шефот на државата, бидејќи собраниската зграда станала претесна за двете институции. Тој притоа не прецизираше каде би можело да биде идното седиште на шефот на државата, оставајќи ги еднакво отворени можностите за изградба на сосема нов објект и за приспособување на некој од постојните резиденцијални објекти што се во сопственост на државата.

Архитектот Поповски коментира:

- Да, направив цртеж и им го испратив како честитка за Нова година. Очигледно е дека сакаат, по секоја цена, да го издвојат седиштето на претседателот од зградата на Парламентот и притоа се споменуваат крајно срамни решенија, какви што се Клубот на пратениците или зградата на "Македонија табак". Го сугерирав најдоброто можно решение, за чија изградба веќе имам и првични проекции. Се уште немам повратна информација од ниту еден од кабинетите, но се надевам дека тие ќе ја разберат семантиката на мојот предлог.

Објектот, според него, би можел да биде изграден за помалку од една година и не би чинел повеќе од 750 евра по квадратен метар.

- Најбитно во сето ова е значењето што преместувањето на седиштето на претседателот на Кале би го имало за Скопје и за државата - вели архитектот Поповски.

Тој очекува да ги заинтересира надлежните за овој проект. Евентуален отпор, според него, би можело да има од археолозите, кои, со претпоставката дека станува збор за потенцијално наоѓалиште, со години се противат на какви било градежни зафати на локацијата.

Во Кабинетот на Трајковски вчера немаа никаков коментар за идејата на Поповски.

- Освен за приспособување на некоја од резиденцијалните вили на Водно, не сме разговарале за други опции. Но, ако Владата смета дека може да издвојат пари од буџетот за таа намена, ние во основа се согласуваме со кое било решение. Условот е тоа сепак да биде репрезентативен објект што ќе ги исполнува безбедносните и други критериуми неопходни претседателот на државата - изјави портпаролот на Трајковски, Борјан Јовановски.

Без оглед на иницијативата на архитектот Поповски, СДСМ, како што дознаваме, има сериозна намера да обезбеди ново седиште за шефот на државата, не толку за актуелниот Трајковски, колку за идниот, што ќе биде избран на претседателските избори во 2004 година.

____________________________________________________________

Американците ќе градат амбасада на Кале - А1 - 22.12.2003

Трифун сака Градска куќа кај Кале - Вест - 06.07.2005

Претседателскиот Кабинет На Нова Локација -  Бранко се сели! - Вечер - 05.09.2006 

Доцни резиденцијата на Водно - Вечер - 21.06.2007

____________________________________________________________

LOL

Museum of Contemporary Art

The building of the Museum of Contemporary Art, as one of most monumental in Skopje, was designed (Czech architect Viktor J. Hudak) and constructed in the course of 1930 - 1938. The object is conceived in modern architectural language for that time, with specific massive and playful dimensions and clear façade elements in the shape of a pentagon with an inner court.
The building is in use since 1939 as Museum of the Vardar Banovina of the Kingdom of Yugoslavia, when part of the modern painting collection of prince Pavle was stored in it.
After the liberation of Skopje in 1944 the museum building is renamed as Art Museum of the People Republic of Macedonia.
The earthquake that Skopje experienced in 1963 significantly damaged the Museum building. Works for its repair and reconstruction were undertaken. In this year the museum is renamed to Museum of Contemporary Art and the collection was significantly enriched with presents from artist from all over the world.. The fund of donated works has exceeded 4000 art works by around thousand artists from all over the world
The museum has several exhibition rooms, a big exhibition hall, drawing and print cabinets, depots, library, offices etc.

Presidential Palace

In 1970, after several decades of activity in various residential objects, the President of the Socialistic Republic of Macedonia, finally gets adequate working space when the new Presidential Palace is built on the Kale fortress - the old heart of the city of Skopje.
The project of the Presidential Palace building was solidarity present from the People Republic of Poland after the catastrophic earthquake in 1963. The architects of the building are the renounced Polish architects Waclaw Klyszewski, Jerzy Mokrzynski and Eugeniush Wiezbicki.
Along with the Presidential cabinet, in the Presidential Palace, which is an exceptional example of the late modernistic architecture (5428m²), several meeting halls, a gala salon and offices of the presidential administration are located. The residence (living quarters) of the President are situated in the south wing of the palace.
For the purpose of protocol activities that take place in the palace, after the independence of the Republic of Macedonia in 1991, several major renovations of the palace have been undertaken. For the future, a creation of a Presidential Library in the north wing of the palace is planned.

www.e-cart.ro/7/oliver/uk/g/oliver-musovik_uk.html

Претседателот Трајковски во историјата на македонската уметност
Човек со чувство за уметничката креација - 01.03.2004

Учествувајќи и посредно и непосредно во проектот „Претседателска палата“ на младиот уметник Оливер Мусовиќ, претседателот Борис Трајковски покажа исклучително чувство и почит за уметноста што не е честа, ниту, пак, вообичаена карактеристика на актуелните политичари.

Сите типови уметност, без исклучок, ја имаат идејата како заеднички именител, но за концептуалата идејата е праисходиште, но и основна цел. Поради тоа, второто име на концептуалата е идеја-уметност. Таа ги користи телото, говорот, јазикот, зборовите, летристичките и нумеричките форми како материјал, а нејзините дела често не постојат како објекти, туку опстојуваат во колективната меморија како идеи. Тоа што физички останува зад нив е документот.

И проектот „Претседателска палата“ на Мусовиќ, претставен во ноември на изложбата Концептуалниот дискурс во македонската ликовна уметност, во МСУ, е идеја – уметност. Мусовиќ си поигра со размислата за пренамена на Музејот на современата уметност во претседателска палата, која пред неколку години почна да се тркала низ јавноста.

Меѓутоа, таа ноемвриска вечер, со согласност на претседателот Трајковски, Музејот навистина стана претседателска палата, а претседателот на државава - дел од македонската концептуала.

- Проектот беше замислен како концептуална реакција на идејата Музејот да биде пренаменет во претседателска палата. Мусовиќ претстави фотографии на Музејот на современата уметност и на зградата на Собранието на Македонија, под кои со инверзија на податоци беа променети легендите. Така, под фотографијата на Собранието стоеја податоци за МСУ, а под фотографијата на Музејот – податоците за Собранието – си спомнува Соња Абаџиева, куратор на изложбата за македонската концептуала.

Двајцата гардисти од почесната претседателска гарда во своите свечени униформи што стоеја на влезот во Музејот околу црвената патека само ја дополнија идејата на авторот. Плочата со натписот „претседател на Република Македонија“ на влезот во Музејот ја зачини целата ситуација со неопходната зачуденост, а присуството на претседателот Трајковски на отворањето на изложбата му даде нова, неочекувана димензија на проектот.

- Многу посетители мислеа дека гардистите се присутни поради претседателот, но тие, всушност, беа дел од проектот на Мусовиќ - вели Абаџиева.

- Претседателот беше запознаен со целиот овој проект и целосно ја почитуваше желбата на авторот, поради што без збор го обезбеди присуството на гардистите за време на отворањето на изложбата. Доаѓањето на претседателот му даде сосема поинаква димензија на целиот проект и ја овозможи неговата комплетна реализација. Со тоа проектот на Мусовиќ, во ваква форма, беше изведен прв и единствен пат само на отворањето на изложбата. Тоа е неоконцептуала во духот на концептуализмот - вели Абаџиева.

- Сметам дека гестот на претседателот да ги отстапи гардистите во функција на еден перформанс беше во духот на целиот проект „Македонска концептуала“, а тоа е дух на слободата на творештвото, на слободата на изразот и на мислењето, на слободата на изразувањето на мислењето и на творештвото. Контекстот беше персифлажа на една стара идеја, потекната од некои политички кругови за пренамена на Музејот во претседателска палата. Ние се обидовме да се пошегуваме со таа идеја и драго ми е што претседателот тоа го прифати, што зборуваше за неговата интелектуална широчина – вели Емил Алексиев, директор на Музејот за современа уметност.

Овој запис за изложбата на македонската концептуала, една од повпечатливите манифестации во минатата сезона, е потсетување на проектот што ги тестираше отвореноста и сензитивноста на политичкиот врв за уметничка креација и на претседателот Трајковски што повеќе од успешно го помина тој тест.

Време - Јасна Франговска - 01.03.2004



Edited by beTon - 27-Jan-2009 at 21:22
Back to Top
pbanks View Drop Down
Admin Group
Admin Group
Avatar

Joined: 01-Sep-2007
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 9141
  Quote pbanks Quote  Post ReplyReply #23 Posted: 29-Aug-2008 at 22:06
Originally posted by beTon

претседателската резиденција да се смести во Музејот на современа уметност - 2001

ѕшто стана со оваа иницијатива, немам видено што е сега во ГУП и што планираат да се вметне на кале со новите измени, мислам дека ова ќе држи вода но нешто малку потака некаде кај француски гробишта бидејќи ионака тој дел заради штабот на циа за балкан кој го градат на калето сето тоа таму ќе биде под специјален режим на движење, а кај мсу најдобро е да ја направат фамозната филхармонија или пак да го дислоцираат таму музеј на македонија а воедно и да го прошират но и ќе имаат доста бришан простор за инсалации и манифестации, а вака е музејот најнекорисниот објект што постои во скопје после зградата на мтв, ниту на народов му е до современа уметност ниту пак современата уметност е наменета за мецени па да е издвоена од центарот и да се лоцира каде нема никаков јавен транспорт до неа, а за тоа дека локацијата е нај топ во градов тоа е точно само што на секој можен начин е заборавена и одсечена од градот, она со монореилот кој го превидуваат за кале може би го заживеало мсу но без јсп ништо, па затоа дефинитивно “мсу“ би било подобро да се дислоцира пример некаде под нова железница до најсовремениот и нај уникатен мост во светот со кривина на излез (искривен во право време) - местото е измислено за такво нешто а плус ќе биде во опкружување на постмодерни архитектонски дела како нова железничка и телевизија па и саемот како појава, а најинтересен момент ќе биде тоа што сите уметнички експонати колку и да бидат тие гломазни ќе се истовараат директно од воз во галериите на музејот...


До некаде се сложувам со ова што го збориш (за МСУ). Сепак не би влегувал во такви комбинации, зградата (според мене) е една од подобрите таму. Спрема мене и МСУ е жртва на прекинатата врска помеѓу центар и турска чаршија. Незнам што ќе излезе од наглава урбанизација на потегот околу карпошово востание но искрено се надевам дека новите објекти (Музеј на ВМРО и стар театар) независно што сум категорично против нив малку ќе го дигнат нивото во тој дел (го заборавив и центарот на холокаустот) и ќе се создадат услови за евентуална изградба на плоштадот Карпошово востание кое е сега руина. Ако таа празнина се исполни и заживее како што треба мислам дека реинтеграцијата на турската чаршија, кале и МСУ во градот е неминовна само ќе биде потребно време.

Во делот после француски гробишта се сложува, тоа е интересна локација за претседателска палата или пак за уште некоја амбасада.
Back to Top
lslcrew View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 14-Jan-2008
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 10988
  Quote lslcrew Quote  Post ReplyReply #24 Posted: 30-Aug-2008 at 00:34
Кале може да биде добра дипломатска ареа. Дипломатската ареа е нешто што е карактеристично за многу главни градови. Во Скопје амбасадите и резиденциите се разштркани по цел град по несоодветни објекти, односно преадаптирани куќи. Кале има предиспозиции за такво нешто, поготово со новата амбасада на САД. Патем тоа ќе значи многу за реинтеграција на целата таа лева страна на вардар. А ќе се отвори и голема потреба за довршување на булеварот климент охридски, којшто пак ќе биде директна конекција со владата и делумно собраниет!

Edited by lslcrew - 30-Aug-2008 at 00:41
Back to Top
pbanks View Drop Down
Admin Group
Admin Group
Avatar

Joined: 01-Sep-2007
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 9141
  Quote pbanks Quote  Post ReplyReply #25 Posted: 19-Sep-2008 at 19:56

Нов град ќе никне во Скопје

Нов град на површина од 300 хектари со 60.000 жители ќе никне во Скопје. Ова е предвидено со измените и дополнувањата на генералниот урбанистички план на градот, кои се однесуваат исклучиво на касарните.

Воените објекти ќе станат зони за живеење.

„Измените и дополнувањата не генералниот урбанистички план се однесуваат на начинот на планирање на т.н. сиви зони или пак, на простори на Министерството за одбрана, кои се отстапени на Министерството за транспорт и врски. Сега тие се во интерес на градот, изјави проф. Андреј Токарев од партиципативното тело на град Скопје.

Касарната „Илинден“ ќе се пренамени во урбанизирана населба, Бардовци ќе стане елитна населба, дел од касарната во Аеродром ќе биде со станбени згради, а останатиот ќе има комерцијални намени.

Но, стручната расправа која ја организираа изведувачите на планот наиде на низа критики. Повеќето од експертите сметаат дека измените и дополнувањата на ГУП-от имаат недостатоци, од кои ќе произлезат многу пропусти.

„Специјалните зони кои ќе станат елитни, или други современи населби за домување, нема да имаат исправни инфраструктури. Нема да имаат правилно димензионирани, планирани и изведени патна мрежа, водовод, канализација и електрификација“, изјави Мирослав Грчев, универзитетски професор.

„Едноставно, немавме информација што се предвидува, кој дел ќе се зафати, каков ќе биде интензитетот на изградбата, какви ќе бидат реперкусиите врз просторот“, вели Влатко Коробар, универзитетски професор.

Сите забелешки на стручната јавност во врска со планот треба да поминат на Советот на град Скопје. Намената на овие површини е според одредбите на Владата, која и ќе ги издвои средствата за изработката на ГУП-от за главниот град.



http://www.a1.com.mk/vesti/default.aspx?VestID=97858
Back to Top
lslcrew View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 14-Jan-2008
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 10988
  Quote lslcrew Quote  Post ReplyReply #26 Posted: 20-Sep-2008 at 04:01
Елитни населби наместо касарни


Ова е една од алтернативите за промена на глобалната слика на македонската метропола според која целосно би се преуредиле касарните Илинден, Аеродром, Ѓорче Петров и уште три локации


Со привршување на процедурата за донесување на новиот Генерален урбанистички план на Град Скопје, можно е таканаречените градски сиви зони, да израснат во големи елитни населби.
Ова беше една од алтернативите за промена на глобалната слика на Град Скопје, што беше главна тема на вчерашната дебата во градското собрание. Партиципативното тело на Град Скопје заедно со Агенцијата за просторно планирање, ја презентираа можноста во новиот идеен урбанистички план на Скопје да се вметне проект со кој 6 локации ќе добијат можност да се трансформираат во нови станбени елитни населби. Тоа се локациите каде што во моментов се наоѓаат војничките касарни и се нарекуваат "сиви зони", а земјиштето е сопственост на Министерството за одбрана. Станува збор за целосно преуредување на касарните Илинден, Аеродром, Ѓорче Петров и уште три локации.

Денешните воени комплекси би требало да се расчистат, постојните објекти да се урнат и земјиштето да се подготви за изградба на нови станбени комплекси. Според проценките на експертите, во новите станбени зони би се обезбедил простор за околу 60 илјади жители.
Од Агенцијата за просторно планирање велат дека тие веќе имале направено сообраќаен, хидроелектричен и градежен план за реализација на оваа замисла, но сето залагање во моментов мора да се одложи, се до монентот додека не заврши постапката за донесување на новиот Генерален урбанистички план на Скопје.
- Со оглед на тоа дека има законски рокови кои мора да се испочитуваат и да поминат неколку фази од постапката за донесување на новиот ГУП, ваквите елитни зони и натаму ќе се нарекуваат сиви - истакнаа урбанистите.

http://vecer.com.mk/?ItemID=485A0C6644DB264DA3565FEC9CBC4657


Со измените на ГУП некогашните касарни ќе станат станбени комплекси

Во „сивите зони“ во Скопје се планира да се изградат станови за 60.000 луѓе

Сања Наумовска

Измените и дополнувањата на Генералниот урбанистички план на Скопје се донесуваат во незаконска скратена постапка и без ниедна стручна анализа, забележаа стручњаци-урбанисти на јавната расправа организирана вчера во Градот Скопје. Измените на ГУП кои се однесуваат на поранешните „сиви зони“, во кои се наоѓаа објекти на Министерството за одбрана, ги побара и ги финансира Владата, со цел на овие локации да се направат станбени и деловни комплекси.

Како што информираше претставникот на Партиципативното тело за урбанизам на Градот Скопје, Михаил Токарев, на местото на касарната „Илинден“ треба да се гради станбена населба во која би живееле од 25.000 до 30.000 луѓе и која ќе претставува една од најголемите населби во државава. На местото на воените објекти во Бардовци, предвидено е да никне елитна населба, а на делови од касарните во Аеродром и во Ѓорче Петров, пак, станбени згради, односно комерцијални објекти.

Според претпоставките на изработувачите на измените и дополнувањата на ГУП, Агенцијата за планирање на просторот, во новите цивилни населби се очекува прилив на 60.000 луѓе, кои тука би живееле или би работеле. Во тој правец се движеа и најголемите забелешки на дел од дискутантите на вчерашната јавна расправа, кои се интересираа во колкав временски период ќе се случи приливот и од каде ќе дојдат овие луѓе.

Тие забележаа дека постапката за измена е нарушена со тоа што не се направени потребните стручни анализи како овој прилив на луѓе би влијаел на околината, на инфраструктурата и сообраќајот во градот. Забелешка имаше и на нацрт-формата во која се понудени измените, за кои и Советот на Скопје на една од своите седници побара да бидат во предлог- форма.

„Ниедна стручна расправа за измена на Генерален план не се изведува на овој начин, без графички планови, за кои и би требало стручната јавност да дискутира. Истовремено, со инсистирањето само на измени во определените сиви зони, без да се анализира нивното влијание на околината, од Генералниот план ќе создадат еден ’франкенштајн план’“, истакна професорот и урбанист, Мирослав Грчев.

http://utrinski.com.mk/?ItemID=8F26C17D72D8C2468E738F9FF8574104



Во Скопје ќе се населат нови 60.000 жители

Никој не знае за колку време ќе бидат населени зградите и комплексите што ќе се градат на местото на касарните „Илинден“ „Гоце Делчев“ и „Јане Сандански“


Според планот, Бардовци треба да стане елитна населба

Скопје ќе добие нови 60.000 жители. Овие луѓе ќе се населат во новите згради што ќе се градат на местото на касарните „Илинден“, „Гоце Делчев“, „Јане Сандански“, како и касарната во Бардовци. Како што најавија урбанистите, кои вчера учествуваа на расправата по повод измените на Генералниот план на Скопје (ГУП), комплексите на Министерството за одбрана ќе се уредуваат по програма на Владата. Откако ќе се измени Генералниот план на Скопје, Владата планира да го продаде државното земјиште на инвеститори, кои таму би граделе станбени и зони со комерцијална намена.  До бројката од 60 илјади нови жители е дојдено со пресметките за просечна густина, додека вистинската никој не ја знае. На местото на објектите на Министерството за одбрана ќе се изградат згради, кафулиња, хотели. Кај „Илинден“ ќе се гради урбана населба, на местото на „Гоце Делчев“ - комерцијални објекти, а во Аеродром - станбени згради. Во Бардовци е предвидена елитна населба.  Главниот проблем е што сите зборуваат за измени, но никој не направил истражување за колкав временски период би се доселиле тие 60.000 луѓе, за една, две или 10 години.

- Не е познато ни од каде ќе дојдат, ни за колкав временски период. Тоа ќе биде истражено во рамките на ГУП - изјавија вчера од градското партиципативно тело за урбанизам, кое се противи на измените.Професор Михаил Токарев, член на ова тело, потенцираше дека не е време за измена на ГУП, односно мора да се запазат законите пред да се пристапи кон усвојување на измените.

Претставници од Општина Карпош вчера предупредија и на проблем со имоти што се предмет на денационализација. Рекоа дека поранешни сопственици на национализиран имот се прашуваат дали некој ќе ги обесштети, но од Агенцијата за урбанистичко планирање се оградија, велејќи дека тие се само планери.Одлуката за драстични измени на ГУП беше донесена пред некој месец, а на усвојувањето претходеше жестока расправа од опозицијата, која гласањето го нарече незаконско.

- Законот не познава измени на ГУП без претходно Градот да донесе годишна програма. Исто така, потребна е и студија зошто се оди кон измени - рече тогаш Тања Томиќ, која обвини дека власта сака во скратена постапка да го измени планот со цел да ги спроведе своите интереси.За измените на Генералниот план на Скопје, Владата на Градот ќе му префрли 250.000 евра. Со цел постапката да тече беспрекорно, треба да се обезбедат уште 750.000 евра. Новиот план пред се' е предизвикан од потребата во границите на Скопје да влезе и Општина Сарај. Исто така, ќе се оди и кон измена на многу други решенија, имајќи предвид дека владејачката коалиција во Советот, „За подобра Македонија“, смета дека сегашните урбанистички и сообраќајни решенија не соодветствуваат со реалните потреби на Градот.

Освен влегувањето на Сарај во градски граници, скопските општини имаат свои желби што со години ги доставуваат до Градот. Барањата се однесуваат на пренамена на земјишта, односно акцент е ставен кон профитабилни дејности како што е изградбата на станови. Со цел легализација на седум до десет илјади дивоградби, Општина Кисела Вода смета дека во ГУП треба да се вметнат дивите населби Усје, Пинтија, Припор, како и дел во Драчево. Карпош, пак, бара проширување на градежниот реон на Водно во заштитениот појас, со цел легализација на дивоградбите на таканареченото Шпанско село. Општина Бутел има предлог меѓу гробиштата и Серава - зона за спорт, додека Центар се залага за бришење или поместување на булеварот Крушевска Република од Маџир Маало.

http://dnevnik.com.mk/?ItemID=F4DA266A409E3F409AD0DEFAE7815F62

Back to Top
lslcrew View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 14-Jan-2008
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 10988
  Quote lslcrew Quote  Post ReplyReply #27 Posted: 20-Sep-2008 at 04:09
Супер е све што се планира. Ја не признавам констатации од типот дека Скопје треба да се закочи во проширување. Добро е што Скопје се шири, само прво нека се изградат Крушевска, Северен и Јужен комплетно, тунел под плоштад комплетно (3 со 3 ленти), Цветан Димов комплетно, Првомајска до центар комплетно, па после не е проблем да се шири. Со вака недоградена мрежа ништо не правиме. А со оглед на формата на Скопје само два градски автопати ќе ја премостат гужвата, секако и споредните (битни) проекти што ги набројав неколку реда погоре!
Back to Top
Cloverstack View Drop Down
Admin Group
Admin Group
Avatar

Joined: 01-Sep-2007
Location: Скопје
Online Status: Offline
Posts: 12453
  Quote Cloverstack Quote  Post ReplyReply #28 Posted: 20-Sep-2008 at 05:23
Генерално во ред е ова (иако имам резерви во однос со касарната Илинден), но само ако се редизајнира целата инфраструктура пошироко, за овие населби добро да се вклопат и добро да функционираат. Ме плашат забелешките на некои од стручњаците дека тоа не е случај...


Originally posted by lslcrew

тунел под плоштад комплетно (3 со 3 ленти)
2 х 3 не ни може да се изведе баш задоволително... На пример што простор ќе остане на Партизанска ако понираат вкупно 6 ленти?
2 х 2 е сосема доволно (ако е изградена и останатата мрежа), плус ЛРТ да проаѓа на посебен простор, а не да зафаќа 2 од тие зацртани 4 ленти. Ова во нормални услови не би било под знак прашање, но видовме дека новите верзии на Мал Ринг предвидуваат 2 х 2 без дополнителен простор за шини. Bash
А како тргнале работиве, можда ни тие 2х2 на крај нема да ги добиеме Ohno Wallbash


додека Центар се залага за бришење или поместување на булеварот Крушевска Република од Маџир Маало.
Овие никако да си ја избијат од глава таа ненормална идеја Roll%20eyes
Каков ли страотен коктел од корупција, неспособност и неодговорност е потребен, за некој воопшто да помисли да спомнува таква работа, во името на којзнае какви интереси. Bash Bash Bash


Edited by Cloverstack - 20-Sep-2008 at 22:18
Back to Top
lslcrew View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 14-Jan-2008
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 10988
  Quote lslcrew Quote  Post ReplyReply #29 Posted: 20-Sep-2008 at 05:31
Абе што корист од два со два, само ќе го преместиме РЕКОРД под земја. 3со 3 е подобро, за да се задржи континуитетот од партизанска, и после кога ќе излезе непосредно пред комплекс банки пак да си продолжи со три. И не само поради тоа. Што да речеме ако се деси сообраќајка доле. Пристап нема никаков и автоматски закрчен сообраќај. Ако веќе отвараме градилиште да го направиме асално. Финансиските издатоци не се многу поголеми за 6 ленти одколку за 4. Поскапо е накнадно да се проширува. Веќе е време да се планира ова!
Back to Top
Cloverstack View Drop Down
Admin Group
Admin Group
Avatar

Joined: 01-Sep-2007
Location: Скопје
Online Status: Offline
Posts: 12453
  Quote Cloverstack Quote  Post ReplyReply #30 Posted: 20-Sep-2008 at 05:44
Originally posted by lslcrew

Абе што корист од два со два, само ќе го преместиме РЕКОРД под земја.
Рекорд е едно, а ова е друго и како правец и како конфигурација и како пропустна моќ. Да не ги мешаме работите.


3со 3 е подобро, за да се задржи континуитетот од партизанска, и после кога ќе излезе непосредно пред комплекс банки пак да си продолжи со три.
Ај пак да ти го поставам истото прашање: на пример што простор ќе остане на Партизанска ако понираат вкупно 6 ленти?
Без разлика каде ќе биде тоа понирање... Мора да се остави простор за сообраќајот што нема да транзитира низ тунелот, за ЛРТ, за тротоари и велосипедски патеки. Со толку голема ширина на оската на Партизанска не располагаме. Мислам дека ќе биде тешко добро да се изведе и 2 х 2, а камо ли 2 х 3


И не само поради тоа. Што да речеме ако се деси сообраќајка доле. Пристап нема никаков и автоматски закрчен сообраќај.
Ова ептен го преувеличи, ситуацијата не би била воопшто толку критична, ниту различна од 2 х 3.
А дефинитивно не би бил ни прв ни последен градски тунел со 2 х 2 и не знам дека негде од тоа се изродиле толкави проблеми.
Back to Top
lslcrew View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 14-Jan-2008
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 10988
  Quote lslcrew Quote  Post ReplyReply #31 Posted: 20-Sep-2008 at 09:48
Партизанска ќе си понира од кај тифани, кога тифани ќе ја чуваме само во спомените, а не во сред центар. Значи тунелот место да понира од сред раскрсница може да си пројде раскрсница и да си влезе под земја, исто така обратно и на излез. Ај ќе скицирам. Инаку пропусната моќ ќе треба да биде јако појака од рекорд. Пази, и доле треба да стојат автобуси.
Back to Top
Cloverstack View Drop Down
Admin Group
Admin Group
Avatar

Joined: 01-Sep-2007
Location: Скопје
Online Status: Offline
Posts: 12453
  Quote Cloverstack Quote  Post ReplyReply #32 Posted: 20-Sep-2008 at 12:58


Слободно скицирај, ама ептен си ги помешал работите...

Прво не знам од каде таа сигурност дека Тифани ќе се сруши и ќе ни остане „само во спомените“. Јас мислам дека тој филм тешко дека ќе го гледаш... Но тоа и онака е сосема ирелевантно. Имено тоа за што се прозиваше Тифани дека смета, не е дека тунелот требало да почнува од таму, туку дека таа со својата „длабочина“ би му сметала и на тунел што би почнувал после соборна. Тоа наводно го „решиле“ избегнувајќи ја Тифани со дупла кривина на самото понирање на тунелот, што нашиве таленти најверојатно ќе го искомбинираат со некој гаден нагиб и ќе завршиме со мизерни карактеристики, а се работи за исклучително важна алка во нашата сообраќајна мрежа.

Туку да се вратам на ова ти што си го замислил. Не знам од каде искочи тоа, ама планот воопшто не бил таков ни пред ни после изградбата на Тифани. Планот си беше и останува да биде понирањето да е помеѓу раскрсниците кај соборна и Тифани.
За да се изведе како што кажуваш ти, не би требало да се сруши само Тифани, туку све помеѓу Тифани и новиот објект на телеком, вклучувајќи го и него. Затоа што понирање на тунел не се прави во два метри, туку за да обезбедиш пристоен нагиб ти требаат над 80 метри кои би требало да се надоврзат на пожелни 50-60 метри „луфта“ после раскрсницата (за да не се чека на семафор на значителна угорница), испаѓа дека порталот на тунелот ќе биде кај Магос. Е сега прашање е колку под земја е Магос и дали и тука нема да треба да направат некоја дупла кривина за да се избегне. Stern%20Smile
Така да мислам дека треба да ја баталиш теоријава...

П.С.
Ја доле автобуси не би пуштал, но без разлика, не е проблем да се направат постојки со проширување.
Back to Top
lslcrew View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 14-Jan-2008
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 10988
  Quote lslcrew Quote  Post ReplyReply #33 Posted: 20-Sep-2008 at 13:06
За раскрницата кај соборна имаш право. Проверив сега у ГУП!

А за автобусиве незнам како тоа не би ги пуштил. Па нели рекорд треба да биде пешачка зона доколку овие тунели постојат. Автобусите мора да се доле. Можеби со прошируваше и тоа може да се реши. Инаку доколку Скопје добие вакви тунели некој ден, многу интересно ќе изгледа спојот на паркингот под ГТЦ со тунелот. Сега тука има еден премногу остар наклон воопшто непогоден за чекање семафор.
Back to Top
Cloverstack View Drop Down
Admin Group
Admin Group
Avatar

Joined: 01-Sep-2007
Location: Скопје
Online Status: Offline
Posts: 12453
  Quote Cloverstack Quote  Post ReplyReply #34 Posted: 20-Sep-2008 at 13:19
Originally posted by lslcrew

За раскрницата кај соборна имаш право. Проверив сега у ГУП!

А за автобусиве незнам како тоа не би ги пуштил. Па нели рекорд треба да биде пешачка зона доколку овие тунели постојат. Автобусите мора да се доле. Можеби со прошируваше и тоа може да се реши.


Рекорд и да биде пешачка зона, улицата би можела да си поминува доле, ова го имаме дискутирано. Ама тоа е чисто моја преференца, проширувања за постојки си остануваат како една од работите што би требало да се планираат во тунелот. На крајот на краиштата 2 х 3 за тунелот останува невозможно, така да ќе мора да се гледа 2 х 2 да се изведе најдобро што може.
Back to Top
pbanks View Drop Down
Admin Group
Admin Group
Avatar

Joined: 01-Sep-2007
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 9141
  Quote pbanks Quote  Post ReplyReply #35 Posted: 20-Sep-2008 at 14:44
Не сакам да влегувам во дискусија со Кловер на овие теми бидејќи обично е добро поткован и знае што збори. Веројатно и сега е така.

Но генерално сум на линија со ЛСЛ. Булеварот треба да има 2х3 заради континуитет. Последните ленти би се користеле за јавниот превоз а другите две би биле транзит за возила.

Незнам зошто не би имало место за такво нешто и незнам каква врска има градиентот со тоа дали се две или три ленти. Единствена компликација ја гледам во тоа дека нема да има простор за дополнителни ленти во потегот Соборна Црква-Тифани кои ќе водат до улицата позади Кинг Бургер/Соборна црква и до улицата која е крајна граница на Мал Ринг (незнам дали и овој дел кај Т-Мобиле, МТ Алмако итн се вика Даме Груев).

За да се добие добар подземен транзит јас пре би импровизирал тука во комуникациите со овие улички отколку со подземниот коридор.
Back to Top
Cloverstack View Drop Down
Admin Group
Admin Group
Avatar

Joined: 01-Sep-2007
Location: Скопје
Online Status: Offline
Posts: 12453
  Quote Cloverstack Quote  Post ReplyReply #36 Posted: 20-Sep-2008 at 18:49


Таман помислив дека лсл ме разбра што зборам, сега и со тебе недоразбирање за што всушност се работи Bash Big%20smile

Ќе мора да нацртам, вака не бива...

Back to Top
Cloverstack View Drop Down
Admin Group
Admin Group
Avatar

Joined: 01-Sep-2007
Location: Скопје
Online Status: Offline
Posts: 12453
  Quote Cloverstack Quote  Post ReplyReply #37 Posted: 20-Sep-2008 at 20:11
Originally posted by pbanks


Но генерално сум на линија со ЛСЛ. Булеварот треба да има 2х3 заради континуитет.
2х3 би било невозможно да се изведе ниту со минимум задоволителни карактеристики, а мислам дека непотребно ставаш толкав голем акцент на некој таков тип на континуитет. За овој тунел (како и за тој пред влада), главен проблем би бил генерално големиот обем престројувања на мали растојанија, а не „континуитетот“ во однос 2х3 / 2х2 per se.

Незнам зошто не би имало место за такво нешто
Па таму реално има место за максимум 8 ленти вкупно. Ако 6 од нив му „доделиш“ на тунелот, ти остануваат 2 за сите други потреби, то ест по една за секој правец (и тоа не 2х1, туку раздвоени, посебни ленти што е значително полоша варијанта од повеќе аспекти)


и незнам каква врска има градиентот со тоа дали се две или три ленти.
Па нема врска со тоа директно. За градиентот зборев во контекст на замислата на лсл - Тифани да се руши, таму да се оформи класична четворокрака крстосница, а тунелот да почнува после таа крстосница, во правец на плоштад. Градиентот едноставно го ставив во математиката дека не би требало да се руши само Тифани, туку све помеѓу Тифани и Магос.


Единствена компликација ја гледам во тоа дека нема да има простор за дополнителни ленти во потегот Соборна Црква-Тифани кои ќе водат до улицата позади Кинг Бургер/Соборна црква и до улицата која е крајна граница на Мал Ринг (незнам дали и овој дел кај Т-Мобиле, МТ Алмако итн се вика Даме Груев).
Тој дел колку што знам се вика Булевар ВМРО, но името секако не е многу битно.
Тука мислам дека ти е главниот превид во анализата - грубо ја поценуваш важноста на комуникацијата помеѓу крстосницата кај соборна и крстосницата кај тифани. Имај на ум дека сообраќајниот прстен околу Мал Ринг треба да добие комплетно булеварско решение и неговата важност во иднина ќе биде и поголема поради значително поголем капацитет. Луѓето ќе го користат како класичен прстен, за разлика од сега кога има тесни грла и еднонасочни делови.

Споредните улучки од кај Кинг Бургер и од кај соборна мање више, ама во услови на веќе закрчена врска, тие исто така ќе прераснат во голем проблем.

За да се добие добар подземен транзит јас пре би импровизирал тука во комуникациите со овие улички отколку со подземниот коридор.
Дури и толку лесно да ја жртвуваме комуникацијата помеѓу двете крстосници и во однос на нејзе да импровизираме како што викаш, таму веднаш ќе се створи гужва која ќе го блокира и влезот во тунелот. Како последица, претпоставената придобивка од 2х3 би се претворила во своја спротивност и би го направила и тунелот полошо да функционира, а не само комуникацијата помеѓу двете крстосници.

Еве едно сликовито сценарио затоа што овие работи стварно тешко се објаснуваат само со текст. Со зелено ги имам одбележано возилата кои би транзитирале низ тунелот, а со сино возилата кои се упатени во други правци. Тие засебни единечни ленти во голем дел од денот не би биле во состојба да се носат со потребите, а особено на нивниот влез има потенцијал да се створи "bottlenck", кој ќе го блокира не само пролазот по тие ленти, туку ќе опструира се наоколу и ќе стимулира општ хаос.
Ова сценарио и оптимистички зема во предвид дека трамвајски шини тука нема да прават дополнителни компликации, туку дека ЛРТ трасата ќе понира уште пред ул. Ленинова (убеден сум дека тоа е клучен предуслов за добро решавање на влезот во булеварскиот тунел во било која варијанта). Доколку тука се вкрстат и ЛРТ шини, хаосот ќе биде уште поголем...
Инаку јасно се гледа дека од лошото решение не би бил загрозен само тунелот, туку и крстосниците лесно би се блокирале, особено таа кај соборната црква.





Има и други проблеми со 2х3 тунел, но не сакам да влегувам во комплицирани објаснувања за работа што е всушност равенка со премногу непознати...

Единствена варијанта што ми текнува, што можеби донекаде ќе те задоволи и тебе и лсл, а што е функционална и изводлива е во контекст на тоа што спомнав ЛРТ трасата да понира уште пред ул. Ленинова - тоа да се изведе така да биде по една заедничка лента во секој правец што ќе ја користат и автобуси и трамваи (тунелски влез и излез резервиран исклучиво за масовниот јавен превоз), кои веднаш после понирањето на булеварскиот тунел ќе му се приклучат и така барем во заедничкиот подземен дел ќе се добие некој модифициран 2х3. Не дека тоа е скроз иделано решение, ама вака од прва, компаративно ми изгледа како поповолна од другите варијанти. Нормално, тоа бара и поголема инвестиција, ама ја по дифолт сум за поскапи решенија доколку долгорочно се очигледно подобри и поисплатливи.


Edited by Cloverstack - 20-Sep-2008 at 20:34
Back to Top
lslcrew View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 14-Jan-2008
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 10988
  Quote lslcrew Quote  Post ReplyReply #38 Posted: 20-Sep-2008 at 20:51
Има простор да се изведе тунел со 6, а да останат 4 ленти за партизанска. Процепот е широк одприлика 40 метри. Башка да не го заборивиме средишното зеленило кое може да компензира една лента. И уште една ќе оди на сметка на тротоар, велосипедска патека, странично зеленило.

А за другиот крај од тунелот има слобода да излезе кај дрво декор и после кај народна банка може класична 4-крака раскрсница.
Back to Top
mitatos View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 06-Jan-2008
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 1739
  Quote mitatos Quote  Post ReplyReply #39 Posted: 20-Sep-2008 at 21:29
Супер е скицата што ја направи Clover@ но би можело да се помести малку понапред  ,а и има и други варијанти во врска со тунелот само што се потребни многу пари и не верувам дека некогаш тоа ке се изреализира ,градот ептен е сиромаф ,понекогаш има право тривка што се жали дека буџетот на Скопје е мал. Во право е.


Edited by mitatos - 20-Sep-2008 at 21:32
"Најлошиот град од градовите е тој што нема ред,мир и сигурност за своите граѓани" (Али ибн Еби Талиб)
Back to Top
Cloverstack View Drop Down
Admin Group
Admin Group
Avatar

Joined: 01-Sep-2007
Location: Скопје
Online Status: Offline
Posts: 12453
  Quote Cloverstack Quote  Post ReplyReply #40 Posted: 20-Sep-2008 at 22:23
Originally posted by lslcrew

Има простор да се изведе тунел со 6, а да останат 4 ленти за партизанска. Процепот е широк одприлика 40 метри. Башка да не го заборивиме средишното зеленило кое може да компензира една лента. И уште една ќе оди на сметка на тротоар, велосипедска патека, странично зеленило.
Има простор за 10 ленти ако се силува работата...
Средишното зеленило го врачунав, погледни ја убаво скицата.
Е сега како точно би имало простор за 10 ленти. Прво да се редуцира ширината на лентите на 3,25м што мислам дека е краен минимум за ваква сообраќајница. Плус да се се изведат тротоари по 2,5 метри што би било исто минимум со оглед на тоа дека се работи за центар. Плус велосипедски патеки од 1,5м и простор за неопходни странични и средишна бетонска бариера (и столбови во средина) во функција на тунелот околу 3 метри вкупно. Странично зеленило па и дрворед, во варијанта со 10 ленти најпаметно одма да отпишеш.

10х3,25+2х2,5+2х1,5+3=43,5m

Значи со вакво форсирање на сметка на све друго, можда и ќе пројде... Ама одма нов проблем - кривината за избегнување на Тифани треба да биде пооштра, затоа што во Мал Ринг е правена математика за не толку широк коридор (нели се бунеше градот што општина центар ја редуцирала ширината на подземниот коридор).
Исто така ме чуди почетокот на оваа кривина - испаѓа дека треба порано да почнува и со тоа да узурпира простор на површина, додека тунелот уште понира, па горе сече сообраќајни ленти... Стварно не ми е јасно како ќе се реши ова... Сигурно на лош начин Roll%20eyes
Ама така е кога урбаната мафија може да се заебава со стратешките планови на градот... Bash


Инаку се си мислам дека во некој напис беше спомната „новата“ широчина на подземниот коридор како што го турка општина центар, но се утепав барајќи и пак не успеав да го најдам тој податок. А тој податок е една од најважните „непознати“ во целиов муабет што го правиме Wallbash





А за другиот крај од тунелот има слобода да излезе кај дрво декор и после кај народна банка може класична 4-крака раскрсница.

Епа не е така, ни таму не е планирана четворокрака крстосница, туку клучка (а и со право, затоа што тука вкрстувањето не е со малиот прстен, туку со Бул. Кочо Рацин кој има уште поголема сообраќајна „тежина“, а плус и клучката со Крушевска е во непосредна близина, па е потребно да се осигура континуирана пропустливост на Бул. К.Ј.Питу.
Ама за тука тоа не е клучно прашање, затоа што просторот е поширок, па може да дојдат во предвид и „подарежливи“ решенија. Главниот проблем останува на Партизанска.

Во секој случај лсл, ја не би се истрчувал толку, прашање е дали и кога ќе добиеме 2х2, а засебен простор за ЛРТ да не ни спомнувам...



Ама колку повеќе размислувам, вакво решение се повеќе и повеќе ми се допаѓа:
Originally posted by Cloverstack

Единствена варијанта што ми текнува, што можеби донекаде ќе те задоволи и тебе и лсл, а што е функционална и изводлива е во контекст на тоа што спомнав ЛРТ трасата да понира уште пред ул. Ленинова - тоа да се изведе така да биде по една заедничка лента во секој правец што ќе ја користат и автобуси и трамваи (тунелски влез и излез резервиран исклучиво за масовниот јавен превоз), кои веднаш после понирањето на булеварскиот тунел ќе му се приклучат и така барем во заедничкиот подземен дел ќе се добие некој модифициран 2х3. Не дека тоа е скроз иделано решение, ама вака од прва, компаративно ми изгледа како поповолна од другите варијанти. Нормално, тоа бара и поголема инвестиција, ама ја по дифолт сум за поскапи решенија доколку долгорочно се очигледно подобри и поисплатливи.
Па нели ионака запињаш за уште една мегаломанска замисла, то ест метро, па ваква опсежна денивелација на ЛРТ мрежата сигурно нема да ти пречи Big%20smile


Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  <1234 11>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down



This page was generated in 0.191 seconds.

Copyright ©2007 - 2024  build.mk

Коментарите на форумот претставуваат лично мислење на нивните автори и не претставуваат официјален став на build.mk.