build.mk Homepage
Forum Home Forum Home > Главни теми > Урбани прашања > Јавен превоз
  Active Topics Active Topics
  FAQ FAQ  Forum Search   Register Register  Login Login

Возен парк (ЈСП - двокатни автобуси)

Bookmark and Share
 Post Reply Post Reply Page  <1 23456 90>
Author
Message
  Topic Search Topic Search  Topic Options Topic Options
Cloverstack View Drop Down
Admin Group
Admin Group
Avatar

Joined: 01-Sep-2007
Location: Скопје
Online Status: Offline
Posts: 12453
  Quote Cloverstack Quote  Post ReplyReply #61 Posted: 21-Aug-2008 at 10:55
Originally posted by pbanks


Па доволно е да го земеме во предвид менталитетот кај нас за тезата со капацитетот падне во воде. Двоспратните имаат поголем капацитет само доколку тој се користи. Кој кај нас ќе го користи? Како прво луѓето реално ќе ги мрзи. Како второ многу е веројатно дека тоа ќе биде делот кај што ќе се собираат они кои прават глупости по автобуси а сите други патници ќе го избегнуваат.


Да, држи ова што го кажуваш, а особено ме плаши болдираниот дел.
Back to Top
vardar View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 03-Mar-2008
Online Status: Offline
Posts: 1106
  Quote vardar Quote  Post ReplyReply #62 Posted: 21-Aug-2008 at 10:55
Originally posted by lslcrew

Ова со автобусиве како дете кога ќе запне: САКАМ ..........., и на крај добива шамар!!!
 
Ова можеби важи за нормални "семејства" ама во овој случај изгледа детето ќе си добие што сака  а не она што заслужува Wink 
 
 
 
 
Него мене ова ме секира, можеби човекот малце претерува но доколку е вистинито ова е страшно
 
"Најмногу се плашам од некултурата на граѓаните, дека со непристојното однесување може да го превртат автобусот, особено треба да бидат внимателни оние што ќе бидат на вториот кат, бидејќи таму може да се пуштат само онолку патници колку што има столчиња. Да има двајца повеќе коишто ќе стојат веќе е ризично, а да не зборувам ако се шетаат или скокаат по автобусот. Таква одговорност не би можеле да преземеме, бидејќи најважна ни е безбедноста на патниците", вели Бошковиќ.
 
 
Пбанкс викаш дека никој нема да сака да оди горе, можеби навечер али кога е гужва знаеме што се случува во обичните автобуси, кој ќе го регулира ова, шоферот???
Back to Top
pbanks View Drop Down
Admin Group
Admin Group
Avatar

Joined: 01-Sep-2007
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 9141
  Quote pbanks Quote  Post ReplyReply #63 Posted: 21-Aug-2008 at 11:03
Originally posted by vardar

Пбанкс викаш дека никој нема да сака да оди горе, можеби навечер али кога е гужва знаеме што се случува во обичните автобуси, кој ќе го регулира ова, шоферот???


Па повторно земи ги во предвид навиките. Секогаш најголемата гужва е напред. Во задниот дел ќе се најде чат пат мест. Луѓето имаат навика да се стационираат блиску до влезот.

Ако на ова надоврзеш клаустрофобични кружни скалички (кој се возел во ваков автобус ги знае), обзирноста на нашите  возачи (кои со потезите комотно може да напраат еден домино ефект по скалите и да осакатат 4-5 луѓе).....................

Не е така едноставно.

Инаку во ваквите автобуси шоферите го контролираат горниот кат со систем на огледала (шоферот погледнува над него и го гледа целиот кат). Е сега во нормални земји и да се случува нешто веројатно со довикнување на шоферот фрката би се расчистила..... Кај нас.......

Само по себе таквиот концепт не ми се свиѓа безбедносно. Шоферот да гледа нагоре на секои 30на секунди додека вози?
Back to Top
vardar View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 03-Mar-2008
Online Status: Offline
Posts: 1106
  Quote vardar Quote  Post ReplyReply #64 Posted: 21-Aug-2008 at 11:13
Па поентата ми беше дека за тие што стојат во гужвата изборот ќе биде или сардина доле, или малце повеќе место на скалите или горе......верувам одговорот ти е познат. 
Back to Top
vardar View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 03-Mar-2008
Online Status: Offline
Posts: 1106
  Quote vardar Quote  Post ReplyReply #65 Posted: 21-Aug-2008 at 11:21
Originally posted by pbanks


Инаку во ваквите автобуси шоферите го контролираат горниот кат со систем на огледала (шоферот погледнува над него и го гледа целиот кат). Е сега во нормални земји и да се случува нешто веројатно со довикнување на шоферот фрката би се расчистила..... Кај нас.......

Само по себе таквиот концепт не ми се свиѓа безбедносно. Шоферот да гледа нагоре на секои 30на секунди додека вози?
 
Не сум знаел, мислев дека се целосно оделени и со камери итн.....
Back to Top
pbanks View Drop Down
Admin Group
Admin Group
Avatar

Joined: 01-Sep-2007
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 9141
  Quote pbanks Quote  Post ReplyReply #66 Posted: 21-Aug-2008 at 11:24


Хмм... можеби си во право може ова беше лондонски филм... нели и они се малку оптеретени со таа традиција иако кај нив и камерите станаа прилично традиционални LOL
Back to Top
vardar View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 03-Mar-2008
Online Status: Offline
Posts: 1106
  Quote vardar Quote  Post ReplyReply #67 Posted: 21-Aug-2008 at 11:52

На ссц најдов неколку фотки од новите даблдекери Big%20smile на Дубај

 
 
 
 
 
Ваљда сите идни автобуси ќе имаат вакви рампи
 
 
 
И на крај горе Big%20smile
 
Back to Top
Cloverstack View Drop Down
Admin Group
Admin Group
Avatar

Joined: 01-Sep-2007
Location: Скопје
Online Status: Offline
Posts: 12453
  Quote Cloverstack Quote  Post ReplyReply #68 Posted: 21-Aug-2008 at 14:10
Истажував малку по интернет и се потврди фактот дека на горната платформа на двоспратните автобуси не е дозволено стоење (претпоставувам ради проблемот што го имаат со стабилноста).
Ова директно се одразува и на нивниот капацитет. Артикулираните автобуси кои го немаат ова ограничување, а плус имаат континуирана платформа, имаат нормален капацитет (без тискање ко сардини) од над 140 патници. Двоспратниве имале до 90.
И тоа ова е оптимистички податок, зашто горната платформа кај нас ќе се користи во многу помал обем, од причините кои ги спомна пбанкс, а има и дополнителни причини зошто луѓето би ја избегнувале... Значи во суштина во Скопје двоспратните автобуси нема да донесат ниту една единствена предност, а ќе ги донесат сите свои недостатоци.

Кога веќе го спомнав проблемот со стабилноста, морам да кажам дека од пребарувањето што го направив по интернет, навистина се изненадив до која мерка било изразено тоа. 3-4 идиоти на горната платформа би можеле да превртат таков автобус во кривина! Па дури и да не земаме такви екстремни сценарија (иако со ншето ниво на едуцираност и култура се можни)... Останува можноста една единствена будала да ти го лула цел автобус чисто за „забава“.
Тука дополнително треба да се земе во предвид и квалитетот на нашите улици каде цели ендеци и бранови во асфалтот се нормална појава, што воопшто не оди во прилог на изразената нестабилност на двоспратните автобуси.

Понатаму, артикулираните автобуси се карактеризираат со поголема брзина на движење и поголема брзина на влегување и излегување на патници (повеќе и поголеми врати), што резултира со осетлива поголема брзина во оперирањето (поголема комерцијална брзина).

Континуираната платформа на артикулираните автобуси е предност и сама по себе, а не само во однос на капацитетот.

И конечно уште една компликација на која наидов додека пребарував (а која до сега ни промакна во дискусијава) е напојувањето за идниот трамвај... Напојувањето во Скопје ќе биде со висечки кабли, а двоспратни автобуси би значеле дека каблите ќе треба да бидат поставени повисоко. То ќе резултира со поскапа а понефункционална изведба на напојувањето за трамвајот.


Значи кажано во кратки црти, двоспратните во однос на артикулираните имаат бројни недостатоци кои се однесуваат на:

- капацитетот
- функционалноста
- безбедноста
- бараат опсежно прилагодување на инфраструктурата кон нивниот габарит
- бараат дополнителна обука на возачи
- други „помали“ компликации

Ама постои вистинска опасност дека сепак ќе ги воведеме масовно...  Без никаква потреба, само поради нечии каприц...  Bash Bash Bash Bash Bash


Ме копка и нешто друго. Боцевски ете ги опишал компликациите како технички проблеми кои можеле лесно да се решат. Уште бил и категоричен (можам да го замислам Roll%20eyes). Само што Боцевски ете не кажал кој ќе биде надлежен за „лесното“ решавање на тие технички проблеми... Дали „великодушната“ влада на пример ја превзема одговорноста да ја прилагоди инфраструктурата во градов за двоспратните автобуси???




Edited by Cloverstack - 21-Aug-2008 at 14:11
Back to Top
lslcrew View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 14-Jan-2008
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 10988
  Quote lslcrew Quote  Post ReplyReply #69 Posted: 21-Aug-2008 at 17:06
Некако се успаничивме за автобусиве. Автобусите ако се покажат како неуспешни, а ќе се покажат, тогаш ќе ги бапнат на некој паркинг (пошто у гаража не ги собира) и така ќе си седат, или па ќе ги шитнат некаде за ефтина пара. Ова не е случај како со црквата кајшто ефектот е долгогодишен. За автобусиве немора до толку да се паничиме.
Back to Top
Cloverstack View Drop Down
Admin Group
Admin Group
Avatar

Joined: 01-Sep-2007
Location: Скопје
Online Status: Offline
Posts: 12453
  Quote Cloverstack Quote  Post ReplyReply #70 Posted: 21-Aug-2008 at 17:38
Originally posted by lslcrew

Некако се успаничивме за автобусиве. Автобусите ако се покажат како неуспешни, а ќе се покажат, тогаш ќе ги бапнат на некој паркинг (пошто у гаража не ги собира) и така ќе си седат, или па ќе ги шитнат некаде за ефтина пара. Ова не е случај како со црквата кајшто ефектот е долгогодишен. За автобусиве немора до толку да се паничиме.


Богами, работата е дефинитивно за паничење.
Немаме ние пари за вакви скапи експерименти (кои секако се знае дека лошо ќе завршат), за после тоа да заклучиме дека било утка, па да ги паркираме автобусите да скапуваат или да ги продадеме за ефтини пари како што викаш. А во меѓувреме сме морале да ја прилагодиме цела инфраструктура и сепак сме имале понефункционален градски превоз... И после толку потрошено време и пари да се вратиме на денешнава ситуација...

Тоа споредување со црквата е само потсетување дека има и од лошо полошо, а никако не ги ублажува последиците што би ги чуствувале од двоспратните автобуси.
Back to Top
lslcrew View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 14-Jan-2008
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 10988
  Quote lslcrew Quote  Post ReplyReply #71 Posted: 21-Aug-2008 at 18:14
Муабетот ми беше дека Скопје го тресат поголеми глупости од автобусиве. Има простор за паника делумна но не толкава. Двокатните ќе се покажат како неуспешни и ќе се повлечат. Џабе ќе отидат финансии, ама школа се плаќа, а верувам дека школата ќе вроди со ефект кај надлежните.
Back to Top
Cloverstack View Drop Down
Admin Group
Admin Group
Avatar

Joined: 01-Sep-2007
Location: Скопје
Online Status: Offline
Posts: 12453
  Quote Cloverstack Quote  Post ReplyReply #72 Posted: 21-Aug-2008 at 18:50
Originally posted by lslcrew

Џабе ќе отидат финансии, ама школа се плаќа, а верувам дека школата ќе вроди со ефект кај надлежните.


Со преголема леснотија го кажуваш ова, како да е ситна работа.

Џабе ќе отидат и финансии и време, а школата нема да вроди со ефект (мада за оваа работа не гледам зошто воопшто треба школа, кога однапред се е кристално јасно). А последиците нема да завршат кога евентуално би се укинале двоспратните автобуси, туку ќе бидат пошироки и подалекусежни.

И кај кои надлежни очекуваш дека ќе вроди со плод таа школа??? Владата пред се не е надлежна за ова, ама кога веќе реши да си го бутне носот, колку години ќе ја чекаме за да изучи нешто што во суштина е основна школа???
Дур некој сељаци со „оргинални“ идеи ги изучат сите школи што им недостасуваат, за многу работи ќе ни биде касно. Со вакво однесување, на добар пат сме во не така далечна иднина да ни припадне титулата најзаостаната држава во Европа.

Туку ај забегав, поентата ми беше дека не е работата во некаква си школа, туку во неодговорност, ароганција, инает, горделивост и нарцизоидност на неколку луѓе, кои очигледно мислат дека се генијалци, а у суштина се обични дебили што тотално се преценуваат себе си.
Изгледа дека тоа е само мала неформална група, која ги измисли сите „брилијантни“ идеи што во последно време не снајдоа: двоспратни автобуси, 500 метарски облакодери, куполи насекаде, 80 тонски лавови на мостот Гоце Делчев, новиот мост до „Камени“, градба на неокласични објекти во 21 век, црква пред Лумикс...
Визиите и желбите очигледно им се на ниво на мало дете... Па дајте им нека си играат SimCity побогу, поголема одговорност од тоа навистина не смее да им биде доверена...


Edited by Cloverstack - 21-Aug-2008 at 18:50
Back to Top
Vladimir P View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 06-Apr-2008
Location: Скопје
Online Status: Offline
Posts: 3304
  Quote Vladimir P Quote  Post ReplyReply #73 Posted: 21-Aug-2008 at 20:08
Originally posted by Cloverstack

Од каде овој податок? ...

Како што рече во подолните постови од интернет
Originally posted by pbanks

... Инаку сигурен сум дека разликата помеѓу двоспратни и стандардни автобуси е повеќе од 2-3 автобуса екстра.

Логична реалност, двоспратниот сигурно е поскап од обичниот за максимум +1/4, долиот постој и моторот се фактор цена, а метални профили, лим и седишта неможе да е фактор повеќе од 2-3 пати.

Еве една внатресност на еден од производителите на двоспратни


Класиката од двоспратните што и Скопје ги имаше

И новите типови

И панорамскиот од Риека и Опатија сто ги има


За туристичките аутобуси би бил целосно ЗА, и ако веќе стално се повикуваме на метрополите во светот, и нашата, е таму, ама буквално секаде ги има од Сан Франциско, Чикаго до Хон Конг, и Бејџин и ...

А кога сме за висината ....

Клуб на љубители на железниците во Македонија, Macedonian Railways Fan Club
https://www.facebook.com/767277056651521/
Back to Top
Cloverstack View Drop Down
Admin Group
Admin Group
Avatar

Joined: 01-Sep-2007
Location: Скопје
Online Status: Offline
Posts: 12453
  Quote Cloverstack Quote  Post ReplyReply #74 Posted: 21-Aug-2008 at 20:32

Постирав неколку видео клипа што се однесуваат на специфичните безбедносни аспекти на овие автобуси, го имаше и овој конкретен случај. Доволна е една возачка грешка и можен е вистински масакар... А со оглед на тоа во каква очајна состојба е сообраќајната сигнализација кај нас, веројатноста за грешка расне...



Originally posted by Vladimir P


Како што рече во подолните постови од интернет
Да, но го најде како како наведен податок, или во тој опсег се движеа оние модели за кои поединечно успеа да најдеш податоци?
Можеби грешам, но некои модели ми изгледаат повисоки од 4,5m. Нормално ова чисто од око, така да не го кажувам како факт, туку чисто како забелешка...
Во секој случај, дури и неколку сантиметри над стандардните 4m ги комплицираат работите, а камо ли пола метар.



Edited by Cloverstack - 21-Aug-2008 at 20:33
Back to Top
Vladimir P View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 06-Apr-2008
Location: Скопје
Online Status: Offline
Posts: 3304
  Quote Vladimir P Quote  Post ReplyReply #75 Posted: 21-Aug-2008 at 21:20
Знам дека нормално или некој стандард е 14 фити тоа му е ~ 4,28 метри, а податоците варираат од фирма до фирма.

Еве ти едни податоци за панорамски
Bus model: opentop

Dimension: 11.31m*2.5m*4.18m

Seats number: 81/68

Engine: 6C250-2 (250ps, Euro II)

Engine position: rear mounted

Suspension: few leaf spring (5/6)

Steering: power type; left hand drive, right hand drive

Transmission: five-gear without overspeed transmission

Brake: drum type dual-circuit pneumatic brake, energy storage spring parking brake, automatic adjusting arm, electrical turbo retarder, 420 single clutch

Tyre: 11.00-20

Passenger door: front double and rear double pneumatic in-swing aluminum door

Side windows: stickup type

Audio system: AM/FM recorder cassette, DVD+color display, DVD+manual/electrical LCD

Seats type: plastic seats for city bus

А знаат да коштаат од USD 10,000.00 до ~400,000.00 во зависност од производителот и опремата



Edited by Vladimir P - 21-Aug-2008 at 21:21
Клуб на љубители на железниците во Македонија, Macedonian Railways Fan Club
https://www.facebook.com/767277056651521/
Back to Top
Cloverstack View Drop Down
Admin Group
Admin Group
Avatar

Joined: 01-Sep-2007
Location: Скопје
Online Status: Offline
Posts: 12453
  Quote Cloverstack Quote  Post ReplyReply #76 Posted: 21-Aug-2008 at 23:51
А знаат да коштаат од USD 10,000.00 до ~400,000.00 во зависност од производителот и опремата


Сигурно мислеше 100000, а не 10000 Big%20smile

Ако има нови двоспратни автобуси за 10000, тогаш ги повлекувам сите забелешки, одма нека ја заменат цела флота на ЈСП со двоспратни... LOL
Back to Top
Vladimir P View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 06-Apr-2008
Location: Скопје
Online Status: Offline
Posts: 3304
  Quote Vladimir P Quote  Post ReplyReply #77 Posted: 22-Aug-2008 at 13:00
Да беше така и ја ке земев еден Smile

Него 10.000.- е само шасија без мотор, па ти надградувај како сакаш.
Иначе кај нас тоа го правеше и го прави 11 октомври фабриката, купува готови шасии за одреден тип на возила, купува мотори и надградува луска и еве аутобус.
Клуб на љубители на железниците во Македонија, Macedonian Railways Fan Club
https://www.facebook.com/767277056651521/
Back to Top
pbanks View Drop Down
Admin Group
Admin Group
Avatar

Joined: 01-Sep-2007
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 9141
  Quote pbanks Quote  Post ReplyReply #78 Posted: 22-Aug-2008 at 14:43
Никој не бара средба за двокатните автобуси
Никој не бара средба на која би се донела конечната одлука за тоа какви нови автобуси ќе добие Скопје, иако беше најавено дека таа ќе се одржи до крајот на неделава, по несогласувањата што се појавија меѓу ЈСП, градот и Владата дали да се купат нископодни или двокатни возила. Јавното сообраќајно претпријатие и градската управа не можат да се спогодат кој треба да ја договори средбата со владините претставници, кои ќе ја финансираат набавката. Од Владата, пак, не можеа ништо да одговорат поради презафатеност.
Александар Бошковиќ, в.д. директорот на ЈСП „Скопје“, објасни дека средбата треба да ја организираат градот и Владата, затоа што претпријатието е само извршител и нема таква надлежност.
- Ако средбата се одржи до крајот на неделава и на неа се реши какви автобуси ќе се набават, веќе в понеделник ќе може да се објави тендерот - додаде тој.
Од градската управа велат дека во нивните изјави никогаш не била најавена средбата меѓу ЈСП „Скопје“, градот и Владата и дека тој што ја најавувал средбата на која ќе се одлучува за набавката на автобусите треба и да ја закаже.
Со средбата се очекува да завршат превирањата за обновата на возниот парк на ЈСП, откако по желба на Владата беше распишана јавна набавка на 52 двокатни автобуса, но потоа беше сменет директорот на ЈСП, а новиот го поништи тој тендер.
Според в.д. директорот Бошковиќ, Владата ќе го има последниот збор за набавката, бидејќи од државниот буџет одвојува 4,4 милиони евра за неа, а на најавената но сè уште незакажана средба тие ќе се обиделе да ги убедат централните власти да се купат мал број двокатни и поголем број нископодни автобуси. Сообраќајни експерти предупредија дека т.н. „даблдекери“ се несоодветни за Скопје, затоа што улиците не се рамни, семафорите и подвозниците се ниски, како и бидејќи за нив треба дополнителна обука. Но Владата сè уште настојува да се донесат двокатните возила, а за проблемите вели дека се технички прашања, кои брзо ќе се решат.


http://www.novamakedonija.com.mk/DesktopDefault.aspx?tabindex=0&tabid=2&fCat=1&top=1&EditionID=165&ArticleID=5980
Back to Top
pbanks View Drop Down
Admin Group
Admin Group
Avatar

Joined: 01-Sep-2007
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 9141
  Quote pbanks Quote  Post ReplyReply #79 Posted: 23-Aug-2008 at 12:33
Wallbash

Јас мислам дека градот треба да ја одбие помошта. Ова не личи на ништо. Нека си купат двокатни автобуси па нека си ги возат низ влада.

Нема договор меѓу Градот и Владата за автобусите

Дефинитивниот став на Градот е да се набават еднокатни единечни автобуси за градски превоз. Овој став бил утврден на вчерашната средба на скопскиот градоначалник Трифун Костовски и директорот на ЈСП, Александар Бошковиќ. Во Владата, пак, остануваат на намерата да се купат 50 двокатни автобуси и плус два двокатни панорамски автобуса.

- Тендерот треба да остане ист како што беше распишан. Од 50 автобуси, 48 да бидат соло, еднокатни, а два да бидат двокатни панорамски. Еден од нив ќе биде даден во Охрид, а другиот останува во Скопје - изјави Љупчо Пандиловски од Одделението за односи со јавноста во Градот.Владата даде 4,4 милиони евра за набавка на 50 нови автобуси за јавниот превоз во Скопје.Цврсто стоиме зад последниот став. Образложението за набавка на двокатните автобуси е да му се врати стариот дух и традиција на Скопје - вели вицепремиерот Ивица Боцевски.Меѓународниот тендер за набавка на 50 единечни автобуси, што го распиша Јавното сообраќајно претпријатие „Скопје“, на 12 јуни годинава, по барање на Владата беше поништен на 29 јули, на пет дена пред неговото отворање. На тендерот беа пријавени 27 светски фирми.Засега не е познато кога ќе се распише нов јавен повик за набавка на градски автобуси.



http://www.dnevnik.com.mk/?ItemID=8748DC1EF7B3ED49AB46DEC575C06D56


Edited by pbanks - 23-Aug-2008 at 12:34
Back to Top
Cloverstack View Drop Down
Admin Group
Admin Group
Avatar

Joined: 01-Sep-2007
Location: Скопје
Online Status: Offline
Posts: 12453
  Quote Cloverstack Quote  Post ReplyReply #80 Posted: 23-Aug-2008 at 14:26


Има две логични објаснувања за однесувањето на владата:

- Во суштина не сакаат да ги дадат парите кога градоначалникот не е „нивни“, па сега измислуваат проблеми за да не се заврши работата во овој мандат. Демек ете они великодушните сакаат да помогнат, ама Трифун недомаќинот се инаети - ем сака пари, ем сака да е по негово...

- Владата вистински решила да не вози во двоспратни автобуси (иако тоа не е нејзина надлежност), што би значело дека во државава одлуките се носат од страна на инаетливи малоумни бараби, за кој било какви аргументи немаат никакво значење...


Втората опција е застрашувачка (но се повеќе реална со оглед нма тоа какви други „идеи“ турка таа иста влада и цврсто стои зад нив).
Трета опција не ми текнува
Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  <1 23456 90>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down



This page was generated in 0.383 seconds.

Copyright ©2007 - 2024  build.mk

Коментарите на форумот претставуваат лично мислење на нивните автори и не претставуваат официјален став на build.mk.