build.mk Homepage
Forum Home Forum Home > Главни теми > Инфраструктура > Железници
  Active Topics Active Topics
  FAQ FAQ  Forum Search   Register Register  Login Login

Возен парк (општо)

Bookmark and Share
 Post Reply Post Reply Page  <1 56789 42>
Author
Message
  Topic Search Topic Search  Topic Options Topic Options
Vladimir P View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 06-Apr-2008
Location: Скопје
Online Status: Offline
Posts: 3304
  Quote Vladimir P Quote  Post ReplyReply #121 Posted: 02-Nov-2008 at 11:49
Originally posted by Andrej_LJ

...И мали возови ала Шпанецот (а зашто и да не купат барем 2 Сименс Desirо) кои би тргале на секој саат од Гл. Жел. Ст. Скопје и обратно од Аеродромот ...

За ова веќе зборувавме во некој предходни постови - со два збора за набавка на лок нема пари, и не се приоритет.
И ја би сакал но ....
Клуб на љубители на железниците во Македонија, Macedonian Railways Fan Club
https://www.facebook.com/767277056651521/
Back to Top
Cloverstack View Drop Down
Admin Group
Admin Group
Avatar

Joined: 01-Sep-2007
Location: Скопје
Online Status: Offline
Posts: 12453
  Quote Cloverstack Quote  Post ReplyReply #122 Posted: 02-Nov-2008 at 14:17
Originally posted by Vladimir P

Originally posted by Andrej_LJ

...И мали возови ала Шпанецот (а зашто и да не купат барем 2 Сименс Desirо) кои би тргале на секој саат од Гл. Жел. Ст. Скопје и обратно од Аеродромот ...

За ова веќе зборувавме во некој предходни постови - со два збора за набавка на лок нема пари, и не се приоритет.
И ја би сакал но ....

Јас, а мислам и Андреј зборувавме малку вон сегашнава поставеност на работите. Значи за поврзување на аеродромот треба прво да се изгради пругата, а возовите се наметнуваат сами по себе. Поентата е дека сега со изградба на новиот терминал е вистински (а и краен) момент да се случи тоа. Пари мора да се најдат - дали ќе интервенира државата, дали кредит, дали ќе се препушти на приватен инвеститор под концесија, во крајна линија е второстепено. Се работи за логично и профитабилно поврзување кое многу фали и кое не мора да го врзуваме за финансиската состојба на фирмите кои произлегоа од трансформацијата на МЖ.


Edited by Cloverstack - 09-Dec-2008 at 00:06
Back to Top
Vladimir P View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 06-Apr-2008
Location: Скопје
Online Status: Offline
Posts: 3304
  Quote Vladimir P Quote  Post ReplyReply #123 Posted: 02-Nov-2008 at 14:50
Originally posted by Cloverstack

... Јас, а мислам и Андреј зборувавме малку вон сегашнава поставеност на работите. Значи за поврзување на аеродромот треба прво да се изгради пругата, а возовите се наметнуваат сами по себе. Поентата е дека сега со изградба на новиот терминал е вистински (а и краен) момент да се случи тоа. Пари мора да се најдат - дали ќе интервенира државата, дали кредит, дали ќе се препушти на приватен инвеститор под концесија, во крајна линија е второстепено. Се работи за логично и профитабилно поврзување кое многу фали и кое не мора да го врзуваме за финансиската состојба на фирмите кои произлегоа од трансформацијата на МЖ.

Во тој дел во потполност се сложува, лесен правец за трасирање, тој дел треба да се инвестира, и што е важно како велиш - профитабилен, кој ќе ги врати инвестицијата на изградбата.
А за превоз, еден „шпанец“ да се пушти или постојните или од рестоврираните кој се зацртани во планот на МЗ-Транспорт


Edited by Vladimir P - 02-Nov-2008 at 14:54
Клуб на љубители на железниците во Македонија, Macedonian Railways Fan Club
https://www.facebook.com/767277056651521/
Back to Top
Vladimir P View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 06-Apr-2008
Location: Скопје
Online Status: Offline
Posts: 3304
  Quote Vladimir P Quote  Post ReplyReply #124 Posted: 02-Nov-2008 at 15:00
Originally posted by Cloverstack

Владимир, ок извини му се на типот од мене чим викаш дека бил океј чоек Wink
Можам да разберам некој да го ловел најлошото затоа што му било интересно.

И ја би реагирал така, кога некој ми ја чапка МК, но во овој случај го знам изворот и .... знам дека имаат право, за што стварно ми е криво, ама тоа е. Wallbash

Кога би постирал фотоси со нашето .... сепак неможам.
Клуб на љубители на железниците во Македонија, Macedonian Railways Fan Club
https://www.facebook.com/767277056651521/
Back to Top
BOJAN View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 09-Sep-2008
Location: SKOPJE
Online Status: Offline
Posts: 3438
  Quote BOJAN Quote  Post ReplyReply #125 Posted: 02-Nov-2008 at 19:09
Железничкото поврзување со Аеродромот е најреално доколку железници преговараат со турските сопственици да се вметне во планот за доградба на аеродромот и една железничка станица, разговори што треба сега да се прават, а не откога ќе се заврши со реконструкцијата. Што се однесува до локомитивите што ни ги средуваат во Кончар, џабе ќе биде СЕ доколку пералната во МЖ не профункционира, за два-три месеци и тие возови ќе изгледаат како останатите.
П.С. ВО транспортот приоритет на Железници треба да им биде купувањето на дизел и електромоторни возови, бидејќи не може со само два Шпанци и два Горчачов возови да ја покриваме целата мрежа на железнички линии во земјата!!!
Back to Top
Vladimir P View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 06-Apr-2008
Location: Скопје
Online Status: Offline
Posts: 3304
  Quote Vladimir P Quote  Post ReplyReply #126 Posted: 02-Nov-2008 at 20:48
Originally posted by BOJAN

... П.С. ВО транспортот приоритет на Железници треба да им биде купувањето на дизел и електромоторни возови, бидејќи не може со само два Шпанци и два Горчачов возови да ја покриваме целата мрежа на железнички линии во земјата!!!

За набавка на дизел и електромоторни возови не е во буџетот и реално нема МК пари за таква голема инвестиција.
Ние да скрпиме некоја маневарка и неколку ел. локомотива да донесат пари од транспортот на стока, а после може да уследи купување патнички вагони па на крај возови

Мислеше три „шпанци“,

МЖ 712-103, 716-103, 712-103
МЖ 712-105, 716-105, 712-106
МЖ 712-107, 716-107, 712-108

а иначе уште двата треба да бидат направени-поправени од ГП Велес

Еве еден пример во каква состојба ни е вониот парк во оделот за маневра во Гевгелија каде работи една маневарка германска V60 164 - МЖ 734-016 со година на производство од 1957 година и само со залагањата на лугето уште вози


П.С. Сега носев еден германец - возољубител до Гевгелија да ја услика ко реалитет


Edited by Vladimir P - 02-Nov-2008 at 20:52
Клуб на љубители на железниците во Македонија, Macedonian Railways Fan Club
https://www.facebook.com/767277056651521/
Back to Top
Andrej_LJ View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 20-Oct-2008
Location: Ljubljana
Online Status: Offline
Posts: 2954
  Quote Andrej_LJ Quote  Post ReplyReply #127 Posted: 02-Nov-2008 at 21:41
Шпанците се најдоброто што го имаме според мене, но замислете си доаѓа странец од Холандија и првата слика за Македонија би бил возот што ќе го пренесе до Скопје. Советски Сојуз 1980 година Ohno. Тоа се веќе стари возови. Мислам дека Сименс не се скапо решение, поготово во време кога владата е богата и пљуска 200 мил Е за ЈСП. А МЖ ја опслужува целата држава Bash  Дизел локомотиви се застарен модел во Европа, треба да се работи на електрификација и замена на возовите со електични, тое е и поефтин енергенс.


Edited by Cloverstack - 09-Dec-2008 at 00:50
Back to Top
Vladimir P View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 06-Apr-2008
Location: Скопје
Online Status: Offline
Posts: 3304
  Quote Vladimir P Quote  Post ReplyReply #128 Posted: 02-Nov-2008 at 22:14
Originally posted by Andrej_LJ

Шпанците се најдоброто што го имаме според мене, но замислете си доаѓа странец од Холандија и првата слика за Македонија би бил возот што ќе го пренесе до Скопје...

Кога сме кај Холандија еве усте еден фан на МК, Фабијан, вреди да се погледа
http://www.fabian-vendrig.eu/balkan/mk/trains/mk-stations/mk-stations.html
Клуб на љубители на железниците во Македонија, Macedonian Railways Fan Club
https://www.facebook.com/767277056651521/
Back to Top
Cloverstack View Drop Down
Admin Group
Admin Group
Avatar

Joined: 01-Sep-2007
Location: Скопје
Online Status: Offline
Posts: 12453
  Quote Cloverstack Quote  Post ReplyReply #129 Posted: 02-Nov-2008 at 22:18
Originally posted by Andrej_LJ

Шпанците се најдоброто што го имаме според мене, но замислете си доаѓа странец од Холандија и првата слика за Македонија би бил возот што ќе го пренесе до Скопје. Советски Сојуз 1980 година Ohno. Тоа се веќе стари возови. Мислам дека Сименс не се скапо решение, поготово во време кога владата е богата и пљуска 200 мил Е за ЈСП

Се слагам - за аеродромот би било идеално две нови електрични гарнитури. Претпоставувам дека Desiro е прикладен избор. А дали парите ќе дојдат директно од владата или од друг извор е второстепено. Важно ова да се реши. Мада vis-a-vis она што го кажува Владимир, ист толкав приоритет е и зајакнувањето на карго капацитетите на железницата, така да и таму не е лошо некаква инекција (кога веќе владата се расфрла со толку големи пари насекаде, нека оддели нешто и за вистинските приоритети кои ќе дадат брз поврат на средствата)


Edited by Cloverstack - 09-Dec-2008 at 00:51
Back to Top
Vladimir P View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 06-Apr-2008
Location: Скопје
Online Status: Offline
Posts: 3304
  Quote Vladimir P Quote  Post ReplyReply #130 Posted: 02-Nov-2008 at 23:06
Desiro ML кошта отприлике ~ 4.4 мил ЕУР


Прекрасно но ... плус обука делови ...
Клуб на љубители на железниците во Македонија, Macedonian Railways Fan Club
https://www.facebook.com/767277056651521/
Back to Top
Andrej_LJ View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 20-Oct-2008
Location: Ljubljana
Online Status: Offline
Posts: 2954
  Quote Andrej_LJ Quote  Post ReplyReply #131 Posted: 02-Nov-2008 at 23:22

МЖ ТРАНСПОРТ ЌЕ СЕ РАЗДОЛЖУВА КОН УНГАРСКИТЕ ЖЕЛЕЗНИЦИ
Стар долг од 7,7 милиони евра на петгодишни рати

Транспортната компанија што произлезе од Македонски железници ќе го враќа долгот кон Унгарските железници во висина од над 7,7 милиони евра во наредните пет години. Станува збор за стар долг направен во периодот од 1991 до 1995 година, кога МЖ разменувала услуги со Унгарските железници, но редовно не ги исплатувала, како што се исплата на патнички билети и трошоци за превоз на товар, употреба на вагони, надомест на штети, попусти на коминтенти и други услуги. Тој долг до 2004 година изнесуваше 14,4 милиони евра, но Унгарските железници тогаш одлучија да и отпишат на МЖ 51 проценти од долгот.
- Унгарските железници се согласија да се откажат од каматите од 1 јануари 1996 до 31 март 2003 година, како и од казнените камати до 31 март 2003 година. Каматата од 1 април 2003 до 31 декември 2007 година ќе бидат регулирани со посебен договор - велат од Министерството за финансии.

Изнаоѓањето начини за трајно регулирање на обврските на Македонски железници - Транспорт е задача која произлегува од Акциониот план за трансформација на железничкото претпријатие. Како што појаснуваат од транспортното претпријатие, Унгарските железници го условиле договорот за враќање на долгот само доколку е гарантиран од страна на македонската држава. Поради тоа, Владата достави до Собранието предлог за донесување на закон за гаранција на обврските од Договорот за регулирање на долгот.
Првата рата од долгот треба да биде исплатена најдоцна до 31 октомври 2008 година.

http://vecer.com.mk/?ItemID=6AF3E615EA95704196F31DE218A9249A

Back to Top
BOJAN View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 09-Sep-2008
Location: SKOPJE
Online Status: Offline
Posts: 3438
  Quote BOJAN Quote  Post ReplyReply #132 Posted: 03-Nov-2008 at 12:26
Искрено речено, владата се пофали дека многу работела за транспортот, но железницата никаде не ја спомена. Не е толку скапо да се купат нови дизел и електомоторни возови, во споредба со тоа како владата се расфрла пари за двокатни автобуси(120 милиони евра!). Најскапите гарнитури се до 5 милиони евра, а на Македонија би и биле доволни уште 2 електромоторни возови и 2 дизел моторни возови или во сума најмногу 20 милиони евра, што би го олесниле сегашното искористување на Шпанците и Горбачов. Воопшто не се многу пари, во споредба со другите скапи проекти на владатаYes!
Инаку Владимир пријатно ме изненади фактот дека се спремаш да направиш сајт за МЖ, тоа би било супер, посебно што официјалниот сајт на Македонски железници е целосно неупотреблив.
Back to Top
vardar View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 03-Mar-2008
Online Status: Offline
Posts: 1106
  Quote vardar Quote  Post ReplyReply #133 Posted: 03-Nov-2008 at 12:35
 
Па мерцедесот што трифка го шеташе низ скопје е 100.000 евра поевтин од двокатните така да ете ти 30 милиони евра разлика и тоа со скапите мерцедеси (има и поевтини модели). Значи доколку сакале можеле а сега зошто нејкат е друга работа.
Back to Top
BOJAN View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 09-Sep-2008
Location: SKOPJE
Online Status: Offline
Posts: 3438
  Quote BOJAN Quote  Post ReplyReply #134 Posted: 03-Nov-2008 at 16:39
ApplauseБраво Вардар! Се согласувам со тебе, ем купување на најсовремени едноспратни автобуси за Скопје, ем пари за купување на нови возови. 30 милиони евра би биле доволно да се купат 4 гарнитури, плус да се модернизираат патничките вагони и да се купат нови теретни вагони за превоз на стока. Е ама кој не слуша насDunno?
Back to Top
Vladimir P View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 06-Apr-2008
Location: Скопје
Online Status: Offline
Posts: 3304
  Quote Vladimir P Quote  Post ReplyReply #135 Posted: 03-Nov-2008 at 19:34
Desiro Classic е доста поевтин отприлике ~ 3.3 мил ЕУР



Но, тој е дводелен и со 128 седишта, малку на граница за таа намена, но во секој случај одличен.
Клуб на љубители на железниците во Македонија, Macedonian Railways Fan Club
https://www.facebook.com/767277056651521/
Back to Top
Andrej_LJ View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 20-Oct-2008
Location: Ljubljana
Online Status: Offline
Posts: 2954
  Quote Andrej_LJ Quote  Post ReplyReply #136 Posted: 03-Nov-2008 at 22:28
Да и мене повеќе ми се допаѓаат Desiro Classic. Обично се спојуваат две вакви гарнитури и се добива поголем капацитет. Плус Дезиро не се воопшто редок случај на Балканов. Во Словенија и Бугарија имаат по 50 гарнитури, а Романија уште повеќе. Срамно е што сме толку позади овие земји.


Back to Top
BOJAN View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 09-Sep-2008
Location: SKOPJE
Online Status: Offline
Posts: 3438
  Quote BOJAN Quote  Post ReplyReply #137 Posted: 04-Nov-2008 at 11:46
Супер се и Siemens i Desiro, ама имам и друг предлог. Ако веќе немаме пари за нови возови(а имаме) тогаш би можело клириншкиот долг со Русија да го порамниме со неколку нови дизел и електромоторни гарнитури. Последниве години русите имаат нови модели кои воопшто не се лоши. Да напоменам дека цената на овие гарнитури сигурно е поевтина од оние на СименсBig%20smile.
Back to Top
Vladimir P View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 06-Apr-2008
Location: Скопје
Online Status: Offline
Posts: 3304
  Quote Vladimir P Quote  Post ReplyReply #138 Posted: 04-Nov-2008 at 14:19
Originally posted by BOJAN

Супер се и Siemens i Desiro, ама имам и друг предлог. Ако веќе немаме пари за нови возови(а имаме) тогаш би можело клириншкиот долг со Русија да го порамниме со неколку нови дизел и електромоторни гарнитури. Последниве години русите имаат нови модели кои воопшто не се лоши. Да напоменам дека цената на овие гарнитури сигурно е поевтина од оние на СименсBig%20smile.

Проблемот е тоа што и таму новите возови се Siemens – Velaro RUS  Big%20smile


Клуб на љубители на железниците во Македонија, Macedonian Railways Fan Club
https://www.facebook.com/767277056651521/
Back to Top
beTon View Drop Down
Senior Member
Senior Member


Joined: 25-Jun-2008
Online Status: Offline
Posts: 3887
  Quote beTon Quote  Post ReplyReply #139 Posted: 04-Nov-2008 at 17:35

Интервју на министерот за транспорт и врски Миле Јанакиески за МИА - 18.10.2008

...

ЈП Македонски железници минатата година се трансформираше во две препријатија - Инфраструктура и Транспорт. Какви се резултатите од досегашната трансформација и кои се следните чекори на Владата за подобрување на железничкиот сообраќај?

Трансформацијата на македонската железница ние ја завршивме успешно и уште минатата година Централниот регистер на Република Македонија ги издаде решенијата со кои се основаа двете компании – јавното претпријатие за железничка инфраструктура и акционерското друшво за транспорт во сопственост на државата. По една година, можеме со задоволство да констатираме дека позитивните ефекти веќе се чувствуваат. Транспортната компанија интензивно работи на расчистување на старите долгови кои датираат уште од 1991 година и како никогаш до сега голем дел од обврските редовно се исплатени. Исто така, обемот на сообраќај значително е зголемен и покрај тоа што во период од 9 месеци сме соочени со голем број на транспортни ограничувања од Република Грција, прашање за кое Владата на Република Македонија отвори преговори и певзема конкретни активности.

Што се однесува до инфраструктурата, Владата застана цврсто зад иницијативата на Министерството за транспорт и врски која се однесува на доизградување на железничкиот дел од европскиот Коридор 8, а истовремено се фокусираме и на подобрување на состојбата на железничката инфраструктура за Коридорот 10 за што обезбедивме најголема инвестиција до сега во овој сегмент. Морам да кажам дека во изминатите 17 години од осамостојувањето на Република Македонија многу малку или воопшто не е работено на обнова на железничката инфраструктура во земјава и таа беше целосно запоставена.

Владата најави дека ќе купи 100 товарни железнички вагони. До каде е постапката за нивно купување и дали се планира купување на локомотиви и патнички вагони?

Владата на Република Македонија одлучи да набави 100 товарни вагони и две локомотиви со цел зголемување на домашниот железнички возен парк. Постапката за подготовка на тендерската документација е во тек и Министерството за транспорт и врски ќе ги запази однапред утврдените рокови. Во однос на патничките вагони, акционерското друштво „МЖ Транспорт“ изминативе две години, со сопствени средства врши реновирање на постојниот возен парк за превоз на патници со цел подобрување на условите во кои се врши патничкиот транспорт, а со тоа и зголемување на бројот на патници.

Владата ќе го враќа долгот на Македонски железници - 14.10.2007

Владата ќе го враќа долгот од 166 милиони евра кон странските железници што го направила Македонските Железници до декември минатата година. Парите што Владата ќе ги даде за исплата на долгот ќе бидат влог на нејзино конто во акции во двете компании - Инфраструктура и Транспорт кои произлегоа со трансформацијата на Железница.
 
Долгот од 111 милиони евра на Транспортот, Владата ќе го врати во висина од 77 %, останатите ќе паднат на товар на компанијата. 55 милиони евра долг по основ на кредити на Инфраструктура ќе биде вратен во висина од 70%.
 
Утврдени се и начините како ќе се враќаат долговите кон странските железници.
 
Иако Железница на преговорите во Париз бараше од европските железници да и се отпише половина од долгот, Бугарската и Хрватската железница си ги побараа сите пари. Единствено 760 илјади евра долг направен минатата година уште еднаш ќе се разгледува дали ќе се отпише или тој долг ќе го враќа Транспортот .
 
Само Унгарските железници се согласиле, долгот да го намалат за 51 %, но парите да се вратат за пет години.
Со преговори пред три години 14 странски железници и отпишаа долг од 13 милиони евра на МЖ.

Канал5 - 14.10.2007

ДОСИЕ - ПРОПАЃАЊЕТО НА МАКЕДОНСКИ ЖЕЛЕЗНИЦИ - Слеп колосек  - Дневник - 26.02.2004

Проблемите во "Македонски железници" почнуваат од 1993 година, кога по осамостојувањето на Македонија, а со тоа и на претпријатието, замираат сите инвестиции во инфраструктурата. Вкупно 699 километри отворени пруги, 226 станични километри, 160 километри индустриски пруги, 74 локомотиви и други влечни мотори, 1.651 товарен вагон и 86 патнички вагони останале препуштени на забот на времето, како никогаш претходно. Железницата, која првите загуби ги бележела уште од 70-тите години, но до 1989 година како ЖТП "Скопје", во состав на некогашната "Југословенска железница", од државата добивала соодветно финансирање - неповратни средства или санациони кредити кои потоа и ги простувале, останала без државната помош. Иако обврската на државата да вложува во инфраструктурата законски и ден-денеска постои. Наместо тоа, државата последниве години главно се пренасочила на покривање на кредитните обврски на Железница.
"Секаде во светот е правило - државата да го финансира одржувањето и инвестициите на инфраструктурата, како и да го финансира непрофитабилниот патнички сообраќај, кој е една нужност и претпријатието мора да го извршува дури и на оние релации каде што не е рентабилен", вели генералниот директор на "Македонски железници" Стојан Наумов и дополнува: "Секаде во светот, без исклучок, државата го финансира патничкиот сообраќај. Во состав на 'Југословенските железници' имаше соодветно финансирање на инфраструктурата преку Федерацијата или преку буџетот на СР Македонија. Еден период имаше и придонес од доходот на целокупното стопанство на Македонија во износ од 1,2 проценти. Тогаш тој износ беше доволен да се намират платите на сите 10.000 вработени и дел од парите му остануваа на претпријатието", вели Наумов.
Со распадот на Југославија се воспотавија нови односи на пазарна економија. Организациите кои дотогаш работеа по договорна економија, главно пропаднаа, а Железница ги изгуби најголемите клиенти.
"На пример, пропадна Железара. За нив секојдневно од 'Тајмиште' возевме два воза со 2.000 тона руда, значи 60.000 тони руда месечно, односно 700.000 тони годишно. Пропадна Железара, и нема превоз. Потоа дојде ембаргото и транспортите се пренасочија по заобиколни патишта. Сите патуваат со бродови", вели Наумов и дополнува:"'Македонски железници' во 1990 година возеше 5-6 милиони тони различна стока, а годинава изнесува околу 2,7 милиони тони. За следната година планираме да мине над 3 милиони тони, бидејќи почнаа да работат некои капацитети, како 'Макстил' и 'Миталстил'", вели Наумов.
Нов удар за Железница беше прекинот на транспорт на сурова нафта кога се пушти нафтоводот Солун - Скопје. Дотогаш годишно Железница возеше и до 1,4 милиони тони сурова нафта за рафинеријата. "Ако обичен превоз чини 8,5 евра, превозот на суровата нафта би чинел 15 евра. Значи, во делот на профитот сме загубиле околу 60 отсто", вели Наумов.
Денес, вкупните долгови на Железница изнесуваат 135 милиони евра, и тоа станува збор за кредитни обврски, конвенциски обврски, и од 1991 година натрупани неплатени придонеси. Од вкупно 98 милиони евра обврски од кредитите кон надвор, државата досега има исплатено 45 милиони евра и дополнителни 20 милиони евра по основа на камата. Станува збор за кредити кои се земани во периодот од 1973 до 1974 година за набавка на дизел-моторни возила од Шпанија, потоа од 80-тите години за електромоторни возови од Русија, а подоцна и за цистерните за рафинеријата.
"Државата е гарант за нашите обврски, но сите обврски што ги има платено за нас, веднаш ни ги рефактурира. За тие пари државата ни пресметува затезна камата, и таа досега изнесува 19 милиони евра. Што значи дека кон државата имаме долг од вкупно 88 милиони евра. Остануваат уште 14 милиони евра од кредитните обврски кои не се исплатени, и за нив дополнително треба да се договои како ќе се плаќаат", вели Наумов. Обврските на Железници им ги сметаат на два периода - од 1991 до '95 година и од '95 година до денеска. "За првиот период успеавме со заменик - министерот Кошутиќ да договориме другите желеници да ни ги отпишат каматите за долгот и потоа тој да се намали за 51 отсто. Така долгот на Железница се намалува на 22 до 23 милиони евра, кои треба да ги врати на пет години со 3,6 отсто камата, но три железници - хрватската, унгарската и бугарската не се согласија. Со оние со кои се договоривме износот е околу 13 милиони евра и нив државата ги отплаќа на тримесечни рати од 670 илјади евра", објаснува Наумов.
Долговите на "Македонски железници" секојдневно растат бидејќи во товарниот сообраќај 99,2 отсто отпаѓаат на меѓународен, а само 0,8 отсто е локален.
"Готовиот производ од Македонија оди на солунското пристаниште и оттаму понатаму со брод се транспортира. А увозот преку железница кај нас доаѓа од секаде, за што на другите железници им се плаќа. Потоа од ден на ден имаме се помал број вагони кои ги исполнуваат условите за да излезат надвор од земјава. Со малиот приход треба да обезбедиме и транспортот да функционира и инфраструктурата да има безбедност. Во такви случаи вообичаено ниту едното ниту другото не се одржува најдобро. Имаме товарен парк од 1.651 вагон, од кои дали 500 може да трчаат надвор од Македонија. Слична ситуација е и кај југослвенските и бугарските железници и меѓу себе се договараме ваквите вагони да трчаат меѓу нас", вели Наумов.
Претрпијатието 2003 година ја завршило со загуба од 726 милиони денари, додека за 2004 година Наумов вели дека загубата ќе биде некаде околу 430 милиони денари. "Загубата ќе беше уште помала да не ги вклучевме отписите на долговите на некои претпријатија кои се продадоа без долгови", вели Наумов.

Вест - 2/26/2004

заклучок, почекајте да земат воздух и владата, а и новоформираните претпријатија, па после тоа фрлајте со дрва и камења. најверојатно К10 ќе го дадат под концесија, а ако го дадат, во догледно време ќе имаме и авиони по пругите. најбитно е што србија сега вложува во К10, а ние сакале нејќеле ќе го фатиме редот дали преку државни или приватни  интервенции, и во инфраструктурата и во транспортниот дел...



Edited by Cloverstack - 09-Dec-2008 at 02:41
Back to Top
Vladimir P View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 06-Apr-2008
Location: Скопје
Online Status: Offline
Posts: 3304
  Quote Vladimir P Quote  Post ReplyReply #140 Posted: 04-Nov-2008 at 19:32
beTon Applauseза трудот што хронолошки ги собра.
Па сега мислам се е по јасно за секого, дека стварно ни треба малку време и доста орук да може МЖ да дигне глава и да почне некој наши добронамерни критики да ги остварува, за кој верувам дека и теие се многу свесни.
Клуб на љубители на железниците во Македонија, Macedonian Railways Fan Club
https://www.facebook.com/767277056651521/
Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  <1 56789 42>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down



This page was generated in 0.234 seconds.

Copyright ©2007 - 2024  build.mk

Коментарите на форумот претставуваат лично мислење на нивните автори и не претставуваат официјален став на build.mk.