build.mk Homepage
Forum Home Forum Home > Главни теми > Инфраструктура > Градска инфраструктура
  Active Topics Active Topics
  FAQ FAQ  Forum Search   Register Register  Login Login

Центар за управување и контрола на сообраќајот

Bookmark and Share
 Post Reply Post Reply Page  123 7>
Author
Message
  Topic Search Topic Search  Topic Options Topic Options
Cloverstack View Drop Down
Admin Group
Admin Group
Avatar

Joined: 01-Sep-2007
Location: Скопје
Online Status: Offline
Posts: 12453
  Quote Cloverstack Quote  Post ReplyReply #1 Topic: Центар за управување и контрола на сообраќајот
    Posted: 04-Jan-2008 at 00:43
Пак истата приказна за камери, овој пат во режија на МВР. Замислете, со оваа револуционерна идеја ги запознал некој тип на денот на идеите Nuts

http://www.utrinski.com.mk/?ItemID=D59615A8E9D6734D9121E139628147F2

Видео камери ќе ги снимаат скопските раскрсници

МВР и Градот Скопје подготвуваат проект за поставување 37 камери на најфреквентните раскрсници

ГОРАН АДАМОВСКИ

Видеокамери ќе ги чуваат скопските раскрсници. Министерството за внатрешни работи и Градот Скопје подготвуваат проект, според кој, најфреквентните раскрсници, булевари, црни точки, како и трите излези и влезови во градот ќе бидат снимани од видеокамери. Реализацијата на проектот е предвидена за крајот на летото, а по Скопје, на ред би требало да дојдат и другите градови во земјава. Колку ќе чини овој потфат засега не е познато, имајќи предвид дека се' уште не е утврдено колку точно камери ќе треба да бидат поставени.

„Проектот е иницијатива на еден од граѓаните, кој учествуваше на неодамнешниот ‘Ден на идеи‘, организиран од Владата. Ние како Министерство го разгледавме, по што оценивме дека станува збор за добар проект, кој, успешно функционира во земјите што го имаат применето“, вели Иво Котевски, помошник-министер за односи со јавноста во МВР.

Проектот е речиси готов и доколку работите продолжат да се одвиваат со предвидената динамика, камерите ќе може да ги гледаме кон крајот на летото. Првично ќе бидат поставени 37 камери на најфреквентните места, популарните црни точки, улици, булевари, како и на трите излези и влезови во градот, односно кај Ѓорче Петров, Автокоманда и кај Блаце. По Скопје, на ред ќе дојдат и другите градови во Републиката.

„Овој проект ќе биде повеќе наменски. Според искуствата од другите земји, тој пред се' ќе дејствува превентивно, особено при минувањето на црвено светло, бидејќи, кога возачите знаат дека се снимани, многу ретко или воопшто не ризикуваат да поминат на црвено. На крајот на краиштата, преку камерите ќе имаме автентични докази при сторените сообраќајни прекршоци или несреќи“, смета Котевски.

Камерите ќе бидат мрежно контролирани во Центарот за автоматско управување со безбедноста и проточноста на патниот сообраќај, кој допрва треба да биде формиран од членови на МВР и на Градот Скопје. Центарот би требало да биде сместен во просториите на Транзитниот центар.

„Проектот многу би помогнал при проточноста на сообраќајот, односно преку Центарот лесно ќе можеме да управуваме и со семафорите, на некој начин би работеле на избегнувањето на сообраќајниот метеж“, смета Јован Христовски, раководител на Секторот за сообраќај на Градот Скопје.

Колку точно ќе чини овој проект се' уште не е прецизирано, бидејќи од МВР очекуваат поддршка и од локалната власт.

„Очекуваме и Градот да излезе со процена каде и на колку места да се постават камерите, а веројатно, и тие ќе треба да учествуваат во реализацијата со некој денар. Според нашите процени, станува збор за исплатлив проект“, велат во МВР, а слично размислуваат и во Градот Скопје. Само за пример, во Софија каде има поставено камери, само од возачи кои поминуваат на црвено светло, а подоцна платиле казни, инвестицијата била исплатена за седум месеци.



Edited by Cloverstack - 04-Jan-2008 at 00:44
Back to Top
La Linea View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 07-Nov-2007
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 2067
  Quote La Linea Quote  Post ReplyReply #2 Posted: 04-Jan-2008 at 01:38
Многу сакам вакви „нови“ и „свежи“ идеи Doh

Што мислите за оваа работа? Како да не сме *дораснати за ваква работа, има други поважни проблеми да се решаваат.

Камерите ќе бидат мрежно контролирани во Центарот за автоматско управување со безбедноста и проточноста на патниот сообраќај, кој допрва треба да биде формиран од членови на МВР и на Градот Скопје. Центарот би требало да биде сместен во просториите на Транзитниот центар.(*на ова мислев)



Помогнете во Македонската Википедија - Слободна енциклопедија!
Back to Top
Cloverstack View Drop Down
Admin Group
Admin Group
Avatar

Joined: 01-Sep-2007
Location: Скопје
Online Status: Offline
Posts: 12453
  Quote Cloverstack Quote  Post ReplyReply #3 Posted: 04-Jan-2008 at 03:07


Јас мислам дека ако тоа се изведе компетентно, ќе биде многу корисно. Добивките во однос на инвестицијата се неспоредливо поголеми. Пред се од аспект на:
- ефикасност на сообраќајот
- превентивно и казнено за прекршоци
- во борба против криминалот

има и многу други корисни страни...

него дали приметивте како транспортен центар станал транзитен центар? Crazy
Back to Top
gotsomekicks View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 01-Sep-2007
Location: Macedonia
Online Status: Offline
Posts: 305
  Quote gotsomekicks Quote  Post ReplyReply #4 Posted: 04-Jan-2008 at 13:36
Одлична иницијатива Applause

Секаде во светот има камери низ градовите а и по магистралните патишта. Јас дури би сакал да видам камери низ други фреквентни делови од градот како мерка против уличниот криминал.

Инаку, незнам дали знаете дека во ГТЦ имаат монтирано камери кои не се забележуваат, кои имаат способност за зумирање (значи снимање на ситни детаљи) а никаде нема знак или табела која предупредува на такво нешто. Е тоа е стварно Биг Брадер, бидејќи прво и основно, целата поента на камерите е да спречат криминал, а тоа се случува само кога луѓето СЕ ПРЕДУПРЕДЕНИ однапред за присуството на камери. Вака која е поентата?? Bash
Back to Top
Cloverstack View Drop Down
Admin Group
Admin Group
Avatar

Joined: 01-Sep-2007
Location: Скопје
Online Status: Offline
Posts: 12453
  Quote Cloverstack Quote  Post ReplyReply #5 Posted: 04-Jan-2008 at 16:41


Пред се, треба да се донесе добра регулатива за ова. Да се знае кој, каде и под какви услови смее да врши видео надзор.
Без добра регулатива ќе биде див запад на тоа поле.
Back to Top
lslcrew View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 14-Jan-2008
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 10988
  Quote lslcrew Quote  Post ReplyReply #6 Posted: 12-Dec-2008 at 01:59

Со компјутери против сообраќајниот метеж

Центарот треба да го контролира оптоварувањето на улиците, да ја зголеми безбедноста и да го спречи создавањето тесни грла


Контролата на сообраќајот сега се врши со стари семафори

Проблемите со големиот метеж на скопските раскрсници ќе ги решава центар за управување и контрола на сообраќајот. Тој треба да биде формиран и опремен со компјутерска мрежа во наредниве четири години. За таа цел градските власти, според планот до 2011 година, ќе одвојат 1,7 милион евра. Центарот треба да ги намали трошоците за одржување на светлосната сигнализација, да го регулира сообраќајот според оптоварувањето на улиците, да го намали загадувањето, да ја зголеми безбедноста и да го спречи создавањето на таканаречените тесни грла.

Сегашната контрола и водење на сообраќајот се врши со стари семафори, чии можности за приспособување се ограничени. Во Градскиот комитет за сообраќај објаснуваат дека идниот центар ќе биде опремен со техника која ќе ги диктира сигналните планови - должината на црвените и зелените сигнали ќе зависи од сообраќајно оптоварување на секоја крстосница и тоа во таканаречено „реално време“ преку броење на возилата.

Ваквиот начин на работа треба да ја зголеми пропусната моќ на раскрсниците, да ги намали колоните возила, времето на чекање и другите последици од тоа. Центарот ќе ги контролира и ќе ги поврзува сите раскрсници и ќе им овозможи приоритет на возилата на јавниот градски превоз. Тоа значи дека штом автобус или трамвај ќе се доближи до некоја раскрсница, детекторски уред „ќе му јави“ на контролниот, а тој веднаш ќе го пропушти автобусот. Тоа важи и за возилата на Брза помош, противпожарните, возилата на Армијата и на други служби. Центарот треба да биде целосно готов во 2012 година, но од Градот не ја исклучуваат можноста дотогаш да профункционираат одделни сегменти од него, ако се изработи проект за триесетина раскрсници во централното подрачје.Новата институција би била сместена кај новата меѓуградската автобуска станица, во неискористените простории на галеријата на станичниот објект.

http://dnevnik.com.mk/?ItemID=F4C93AF265A70F47B5BCC5FF6DCB39D7
Back to Top
Cloverstack View Drop Down
Admin Group
Admin Group
Avatar

Joined: 01-Sep-2007
Location: Скопје
Online Status: Offline
Posts: 12453
  Quote Cloverstack Quote  Post ReplyReply #7 Posted: 12-Dec-2008 at 03:44


Ваков центар е неопходен и ќе биде исклучително полезен. Единствен проблем е што тој ни се најавува неколку години наназад и според тие најави тој требаше веќе одамна да биде ставен во функција, а не во 2012... За жал ССЦ форумот (каде на времето ги регистрирав и коментирав тие најави) моментално е паднат, па не можам да пребарам за да излинкам некој од тие прастари муабети.
Back to Top
beTon View Drop Down
Senior Member
Senior Member


Joined: 25-Jun-2008
Online Status: Offline
Posts: 3887
  Quote beTon Quote  Post ReplyReply #8 Posted: 12-Dec-2008 at 08:12
центарот ќе биде централен ќе се наоѓа во центар и сите ќе бидеме центрирани, но дотогаш лсл мислам дека најавава не заслужува посебна нишка, минимум четири год. ќе носи на рамења празен муабет, а и прашање колку ова ќе биде информативно, повеќе ќе биде за сеир афирмација! евентуално ако си го ставил за да правиме споредби со останати системи по балкан и свет... можеби за
Back to Top
se_manda View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 15-Nov-2007
Online Status: Offline
Posts: 259
  Quote se_manda Quote  Post ReplyReply #9 Posted: 12-Dec-2008 at 10:36
malku mi e cuden delot so vozilava od gradskiov prevoz i sl...sea doaga avtobusov,u meguvreme se dvizat koli pred nego i so se desava tuka za da trgne?!?!? gi stopiraat kolive ili...
Back to Top
BOJAN View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 09-Sep-2008
Location: SKOPJE
Online Status: Offline
Posts: 3438
  Quote BOJAN Quote  Post ReplyReply #10 Posted: 12-Dec-2008 at 11:56
Lele kolku docnime od svetot. Vakva rabota treba pod itno da se vovede, a ne da se cekaat 4 godini. Isto taka kameri treba da dobijat klucnite podvoznici i nadvoznici vo Skopje, kako i raskrsnicite vo centarot na gradot povrzani vo eden kontrolen centar. Ova ke bide polezno i za policjata, na toj nacin ke gi faka na delo prekrsitelite i za itni intervencii pri zakocuvanje na soobrakajot, za itnata brza pomos i pred se za gragjanite da znaat koi bulevari se proodni, a koi da gi izbegnuvaat.
Back to Top
Vladimir P View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 06-Apr-2008
Location: Скопје
Online Status: Offline
Posts: 3304
  Quote Vladimir P Quote  Post ReplyReply #11 Posted: 12-Dec-2008 at 14:36
Интересантен сајт, за ова и повеќе
http://www.roadtraffic-technology.com/contractors/detection/acisa/
Клуб на љубители на железниците во Македонија, Macedonian Railways Fan Club
https://www.facebook.com/767277056651521/
Back to Top
lslcrew View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 14-Jan-2008
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 10988
  Quote lslcrew Quote  Post ReplyReply #12 Posted: 12-Dec-2008 at 15:00
Микрософт едно време работеше на еднен сличен ваков систем во Сан Франциско. Е сега дали имаа своја опрема поставено или тоа беше градската, незнам. Микрософт има една програма слична на ГЕ и се вика Виртуал Еартх. Епа тамо граќаните на Сан Франсциско можеа да видат кои булевари се слободни на нтерент , а кои има гужва.
Back to Top
lslcrew View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 14-Jan-2008
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 10988
  Quote lslcrew Quote  Post ReplyReply #13 Posted: 25-Feb-2009 at 23:09
Софтверско решение за сообраќајниот метеж


Во зависност од сообраќајното побарување и обемот на сообраќај, како и бројот на возилата, ќе се активираат посебни сигнални планови


Градските власти најавуваат нов, модерен, начин за регулирање на сообраќајниот метеж во метрополата. 50 најфреквентни крстосници ќе се поврзат со оптички кабел и ќе бидат управувани од единствен Центар за контрола на сообраќајот, од каде ќе се следи фреквенцијата, обемот на сообраќај и видот на возилата. Добиентите резултати ќе бидат параметар за времетраењето на зеленото светло.
- Со овој проект ќе добиеме еден флексибилен систем кој ќе овозможува брз проток на возилата на сите тесни грла во градов. Во зависност од сообраќајното побарување и обемот на сообраќај, како и бројот на возилата, ќе се активираат посебни сигнални планови. Всушност, софтверот го регистрира бројот на возилата, памети и за следниот ден го подготвува планот во кој период треба да биде вклучено зелено светло во траење, да речеме од 30 секунди. Семафорите нема да бидат со фиксни програми како досега туку, времетраењето на зеленото светло ќе биде во зависност од тоа колку има сообраќај во дадениот период. Ако, пак, од сите страни има зелено светло, тогаш автоматски се презема стандардниот план - информира раководителот на секторот за сообраќај на Град Скопје, Јован Христовски. Тој информираше дека вакво сообраќајно решение имаат воведено сите поголеми градови во Европа, најмногу оние метрополи каде што нема можност за проширување на постојната сообраќајна мрежа.

Зелено светло за почеток на овој проект вчера даде и Советот на Град Скопје. Советниците ја одобрија предлог-одлуката за набавка на основни средства за формирање на Центар за управување и контрола на сообраќајот во висина од 10 милиони денари. Преостанатиот дел од средствата, односно 320 илјади евра, ќе се обезбедат преку проектот на Европската комисија "Ренесанса", чија цел е тестирање на иновативни стратегии за чист градски сообраќај.
Во следниот период треба да се изработи проектот, да се изврши набавка и поставување на оптички кабел. Сигналните планови се работат на Технички факултет во Битола, а неговата практична примена може да се случи најрано по две години.

http://vecer.com.mk/?ItemID=43AA6D7CB86AE54583F556A83D5212F3
Back to Top
kire85 View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 27-Nov-2007
Location: Düsseldorf
Online Status: Offline
Posts: 400
  Quote kire85 Quote  Post ReplyReply #14 Posted: 26-Feb-2009 at 14:25
Previous

Ova "najrano po dve godini".......Bash
Back to Top
Vladimir P View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 06-Apr-2008
Location: Скопје
Online Status: Offline
Posts: 3304
  Quote Vladimir P Quote  Post ReplyReply #15 Posted: 10-Mar-2009 at 15:30
Вреди да погледате и погледаат



 
Клуб на љубители на железниците во Македонија, Macedonian Railways Fan Club
https://www.facebook.com/767277056651521/
Back to Top
гитардемон View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 19-Feb-2008
Online Status: Offline
Posts: 5422
  Quote гитардемон Quote  Post ReplyReply #16 Posted: 21-Jun-2009 at 14:55
Веројатно за тука е, за да се илустрира колку е потребен центарот за управување


Arguing on the internet is like running at the special olympics. Even if you win, you're still retarded.
Back to Top
Cloverstack View Drop Down
Admin Group
Admin Group
Avatar

Joined: 01-Sep-2007
Location: Скопје
Online Status: Offline
Posts: 12453
  Quote Cloverstack Quote  Post ReplyReply #17 Posted: 21-Jun-2009 at 15:36


Да центарот за контрола меѓудругото би завршил голема работа за да се спречат вакви ситуации, а ако настанат, побрзо да се отплеткаат.

Но ова може да се спречи и на многу поедноставен начин. Забрана за влегување во крстосница доколку немаш слободен простор за излез можеме да воведеме уште утре, а ќе биде и поефикасна мерка за овој конкретен проблем.

Еве поопширно:
http://www.build.com.mk/forum/forum_posts.asp?TID=96&PID=24754#24754


Edited by Cloverstack - 21-Jun-2009 at 15:38
Back to Top
Cloverstack View Drop Down
Admin Group
Admin Group
Avatar

Joined: 01-Sep-2007
Location: Скопје
Online Status: Offline
Posts: 12453
  Quote Cloverstack Quote  Post ReplyReply #18 Posted: 30-Jun-2009 at 11:22
Фала богу изгледа дека проектов конечно почнува да се третира како приоритетен. Досега необјасниво се изгуби многу време, но да се надеваме дека последниве информации нема да останат само на хартија.

Во градскиот буџет има пари за подобрување на сообраќајот

Во тек е реализацијата на проектот за центар за управување со сообраќај

Кастрењето на градскиот буџет не го погоди проектот за следење и управување со сообраќајот. Предвидените 30 милиони денари ќе бидат обезбедени за формирање на Центар за управување со сообраќај, кој ќе се наоѓа под Транспортниот центар. Преку него ќе се собираат и ќе се анализираат сите податоци за сообраќајот на најфреквентните булевари. Центарот ќе следи се' што се случува на улиците и во зависност од обемот и од потребата ќе го регулира сообраќајот преку управување со семафорите. Тоа значи дека траењето на црвеното и на зеленото светло нема да биде фиксно и со исто времетраење на секој семафор и во секој период од денот.

Од Градот информираат дека веќе е набавен и софтверот за управување со сообраќајот, а моментно почнуваат постапки за јавни набавки на останатите компоненти од овој комплексен проект. Исто така, велат од Градот, веќе се работи на инсталирањето на контролерите, со кои ќе бидат опремени 30 раскрсници во градот.

„Деновиве се распишува тендер за набавка на ’интелигентни‘ уреди за централно управување на контролерите. Исто така, се работи и да се започне со постапката за поврзување со оптички кабли на 30 раскрсници на кои се поставуваат контролери. Со ребалансот на буџетот се обезбедени средства за сите набавки и останува и понатаму актуелна идејата контролниот центар да биде сместен во Транспортниот центар“, истакнуваат од Градот.

За овој проект, дел од парите во износ од 328.000 евра беа обезбедени и од проектот „Ренесанс“, финансиран од Европската унија. (С.Н.)



http://www.utrinski.com.mk/?ItemID=915E870D9CFCC248B0CB61DFE7363601
Back to Top
Vladimir P View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 06-Apr-2008
Location: Скопје
Online Status: Offline
Posts: 3304
  Quote Vladimir P Quote  Post ReplyReply #19 Posted: 30-Jun-2009 at 13:55
Прекрасно, но знаејќи го нашиот менталитет и ... скептичен сум дека тоа брзо ќе проработи, стално ќе биде некој изговор.

Верувам со добра организација, ако веќе го имаат софтверот,
- Поставување на оптика веднаш
- За тендерот за контролерите 45 дена (мислам така бесе по закон 30+15)
- Поставување на и испитување макс. 30 дена.

И еве, за два месеци пробно пуштање, да бидеме реални сево ова не е ништо ново и комплицирана технологија чак и за нас, и она стално ако ....
Незнам зашто но некој црв ме јаде, кога велат сега, дај боже да грешам.
 
Клуб на љубители на железниците во Македонија, Macedonian Railways Fan Club
https://www.facebook.com/767277056651521/
Back to Top
lslcrew View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 14-Jan-2008
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 10988
  Quote lslcrew Quote  Post ReplyReply #20 Posted: 17-Jul-2009 at 15:08

Ка­ме­ри на се­ма­фо­ри­те во Скоп­је

Пр­ви­те ка­ме­ри се пос­та­ве­ни на се­ма­фо­ри­те на ули­ца­та Мит­ро­по­лит Те­о­до­си­ја Го­ло­га­нов кај фаб­ри­ка­та Алу­ми­на

Камери ќе се постават и на дру­ги скоп­ски рас­крс­ни­ци и во дру­ги гра­до­ви низ Ма­ке­до­ни­ја

Се­ма­фо­ри со ка­ме­ри 24 ча­са на ден ќе ги ло­ват во­за­чи­те кои пра­ват со­об­ра­ќај­ни пре­кр­шо­ци и ќе ја кон­тро­ли­ра­ат без­бед­нос­та на ули­ци­те во Скоп­је. Пр­ви­те вак­ви ка­ме­ри вче­ра беа пос­та­ве­ни на се­ма­фо­ри­те на ули­ца­та Мит­ро­по­лит Те­о­до­си­ја Го­ло­га­нов кај фаб­ри­ка­та Алу­ми­на во скоп­ска­та на­сел­ба Таф­та­ли­џе. Од МВР, кое го под­гот­ви про­ек­тот што Вла­да­та го ус­вои уш­те ла­ни, нај­а­ву­ва­ат де­ка ка­ме­ри ќе би­дат пос­та­ве­ни и на дру­ги рас­крс­ни­ци во Скоп­је и во дру­ги гра­до­ви низ Ма­ке­до­ни­ја.
"Ка­ме­ри­те на се­ма­фо­ри­те ќе сни­ма­ат се што се слу­чу­ва на рас­крс­ни­ци­те од со­об­ра­ќај­ни пре­кр­шо­ци до теш­ки кри­вич­ни де­ла. Врз ос­но­ва на сним­ка по­тоа ќе се ба­ра­ат пре­кр­ши­те­ли­те и ќе се каз­ну­ва­ат. Овој про­ект се пра­ви по ур­не­кот на без­бед­нос­ни­те сис­те­ми што ги има­ат го­ле­ми­те ев­роп­ски мет­ро­по­ли", ве­лат од МВР.
МВР оче­ку­ва ка­ме­ри­те да при­до­не­сат за зго­ле­му­ва­ње на без­бед­нос­та во со­об­ра­ќа­јот и да по­мог­нат при рас­вет­лу­ва­ње на дру­ги кри­вич­ни де­ла.
"По­лес­но ќе се ло­ват џе­па­ро­ши­те кои кра­дат зла­тен на­кит и па­ри, а ќе се от­кри­ва­ат и ви­нов­ни­ци­те за со­об­ра­ќај­ни нез­го­ди кои по­бег­на­ле од мес­то­то на нес­ре­ќа­та. Со ка­ме­ри­те по­ве­ќе не­ма да има на­га­ѓа­ње од оче­вид­ци как­ва бо­ја би­ло во­зи­ло­то со кое би­ла ог­ра­бе­на бан­ка или од кое се пу­ка­ло", ве­лат од МВР.
За ло­ве­ње на не­со­вес­ни­те во­за­чи и сто­ри­те­ли­те на кри­вич­ни де­ла од не­о­дам­на по ули­ци­те на Скоп­је пат­ро­ли­ра­ат и две во­зи­ла на МВР со ка­ме­ра, кои не­ма­ат вид­ли­ви по­ли­ци­ски оз­на­ки. Тие во­зат зад пре­кр­ши­те­ли­те, ги сни­ма­ат по што ги за­пи­ра­ат пре­кр­ши­те­ли­те и врз ос­но­ва на сним­ка­та ги каз­ну­ва­ат.

http://www.vest.com.mk/?ItemID=58C19E30124BE8468A0ED3EC80E8B0FF
Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  123 7>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down



This page was generated in 0.109 seconds.

Copyright ©2007 - 2024  build.mk

Коментарите на форумот претставуваат лично мислење на нивните автори и не претставуваат официјален став на build.mk.