build.mk Homepage
Forum Home Forum Home > Главни теми > Инфраструктура > Патишта
  Active Topics Active Topics
  FAQ FAQ  Forum Search   Register Register  Login Login

Патарини

Bookmark and Share
 Post Reply Post Reply Page  <12345 14>
Author
Message
  Topic Search Topic Search  Topic Options Topic Options
Andrej_LJ View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 20-Oct-2008
Location: Ljubljana
Online Status: Offline
Posts: 2954
  Quote Andrej_LJ Quote  Post ReplyReply #41 Posted: 21-Apr-2009 at 17:17
Малку да ја прокоментирам оваа вест. Навистина неудобно, но искрено оваа вест ме радува. Знаете, фрекфренцијата на патиштата е еден доста добар и значаен показател за сеопштата економска и културна развиеност на една земја. Македонија полека но сигурно станува се помобилна, луѓето повеќе патуваат, се примаат европски навики...
Нашиот, систем за патаринење (си изведов глагол затоа што нпр. во словенски јазик е цестнинење ) е многу застарен. Прво треба да се направи една дебата, каков систем за патна наплата сакаме да имаме. Засега има 3 опции во игра:
1) Класична патарина со затворен систем на наплата (тоа значи дека на секој излез би требало да има наплатни станици, како и на главните влезови влезови на автопатот). Тоа би значело да речеме на автопатот Табановце-Скопје-Гевгелија 3 големи терминали за наплата и тоа Куманово, Скопје-Хиподром и Гевгелија, како и помали наплатни станици на секој излез. Овој систем за жал е доста застарен, создава гужви и е економски поскап, затоа што освен градба на многу помали станици, бара и вработување на доста обсежен кадар.
2) Вињети - мислам дека засега е применлив и најефикасен систем за патаринење во Македонија. Треба да се напомене дека во овој систем важна улога има полицијата, а имено контрола на спроведувањето.
3) Сателитско патаринење ова е најнов систем од овие. Подразбира вградување на ГПРС некаков-си уред во секоја кола. Километражата се мери преку сателит и се наплаќа при регистрација на возилото, значи еднаш годишно. Ова е доста коплициран и скап, но крајно функционален и справедлив систем за собирање на патни такси. Овој систем за околу една година би требало целосно да се вовоеде во Словенија (која сега преодно користи вињети за возилата под 3,5 т), кои само проаѓаат низ наплатните станици, додека автобуси и ТИР камиони застануваат по старому:



Морам да признаам дека системот со вињети и многу поедноставен и ефикасен (особено за земји како Хрватска и Словенија кои имаат голем обем на сообраќај на автопатите и најчесто се создаваа 10 км колони токму при наплата на патарина).



Е сега, ако Македонија се одлучи за варијанта 1), би требало малце да се замисли дека нејзините патарини се всушност штали! Мали, со искршени рампи, ценовници со различни и застарени цени лепени едно врз друго, искршени семафори... УЖАС; нешто невидено од мои очи ни на исток ни на запад.
Прво мора да се реновираат и УНИФИЦИРААТ сите наплатни станици. Би го предложил (да не кажам ископирал) Хрватското или Словенското искуство. Еве некои детали/предлози:
-Сите наплатни станици да се унифицирани, офарбани во две бои. Да речеме претежно зелена земја каква што претендира да е Македонија би било многу убаво да бидат зелено-бели како во Словенија. Некако се добива убава поврзаност и компатибилност со природната околлина.
-Да се воведат електронски знаци, сепарација на камионите, автобусите и колите, како и замена на семафорите со систем ИКС - црвено, СТРЕЛКА-зелено.
-Голем натпис со името на наплатната станица на кровот на секоја станица, централно позициониран! ПАТАРИНА ГОСТИВАР- да се знае каде си!
-Централна климатизација на целата постојка. Инаку вака имаме многу кич ефект на секоја бутка метар на метар имаме огромен ер кондишн, да не речам поголем од самата бутка.
-Електронски ценовник (овозможува брзо, компјутерски поддржано и естетско менување на цените), на секој влез на патарина.
-Релокација на патарините. На пример на М-4 (мислам дека беше) Скопје-Гостивар. 70км и 4 патарини. И тоа на најоптоварениот патен правец во летните услови Скопје-Охрид е чиста глупост! Патарина Скопје-Запад кај Сарај, и таа кај Гостивар.
И само уште две помали и тоа Тетово-Запад (на влезот кај Штул) и Тетово -Исток (кај Рамстор), за да не трпи транзитниот сообраќај.

Еве како би сакал да заличат нашите штали еден ден:











Back to Top
lslcrew View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 14-Jan-2008
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 10988
  Quote lslcrew Quote  Post ReplyReply #42 Posted: 11-Jun-2009 at 06:33
Железницата и патарините се таргети на Капш

Оваа компанија која деновиве формираше фирма-ќерка во Македонија, планира да учествува и во подготовка на софтверско решение за проектот за дигитална наплата на патарини во земјава, а истовремено да биде и оператор кој ќе ја наплатува патната такса..........

http://www.vecer.com.mk/default.asp?ItemID=763C4BD61C64B6478ACF3798DB81CDA5
Back to Top
Goran View Drop Down
Senior Member
Senior Member


Joined: 09-Jul-2009
Online Status: Offline
Posts: 195
  Quote Goran Quote  Post ReplyReply #43 Posted: 09-Jul-2009 at 07:02
Zdravo na site
Vo Melbourne Australia za naplakjne se korisi etag elecronski chip sto se montira na ogledalceto i ima sceneri na izlezite i na priklucocite na avtopatot sekoj vozac si ima account electronsko plakajne nema vraboteni rampi ili kocejne na sobrkaj no ima kameri koi slikaat za onie sto nemat etag imas 24 casa od koga ke go koritis avtopatot da se javis po telephone ili da odis vo ovlasteni preprodavaci i da si platis ako toa ne go storis ke ti dojde doma kazna so pet pati pogolema od patarinata se praj pamenten ke te dad na sud i na kraj ke mora da platis i ke te kosta mnogu poke no ima zakon ima sudstvo sto go sproveduva zakonot i nema korupcija.
Texnologija ima no dali ima volja i luge sto ke go pocituvaat zakonot isto sudstvo i policija sto ke sproveduva zakonite i sudskite odluki.
Pozdrav do site
Goran
Back to Top
Cloverstack View Drop Down
Admin Group
Admin Group
Avatar

Joined: 01-Sep-2007
Location: Скопје
Online Status: Offline
Posts: 11922
  Quote Cloverstack Quote  Post ReplyReply #44 Posted: 09-Jul-2009 at 07:06
Здраво Горан, добредојде

Колку чини вградување на чипот?
Back to Top
Goran View Drop Down
Senior Member
Senior Member


Joined: 09-Jul-2009
Online Status: Offline
Posts: 195
  Quote Goran Quote  Post ReplyReply #45 Posted: 10-Jul-2009 at 01:51
Zdr Cloverstack
Za detalni iformacii odi na ovaa web stranawww.citylink.com.au

CityLink Home | Choose a product | Everyday account
Everyday accountProduct selectorOpen accountEveryday accountAccess accountCommercial accountMelbourne PassOptions for small businessTaxi owner / Driver accountVehicle ClassificationsFAQs
A CityLink Everyday account is ideal if you plan to travel on CityLink more than 12 times per year. There is no need to contact us for each trip you make.


Your family and friends can be covered on your account too, as you are able to register up to four vehicles on the one account. You can add and remove vehicles as often as you like. Fees may apply if the additional vehicles travel without an e-TAG® device.



The CityLink Everyday account also gives you flexibility. It allows you to travel on any other toll road in Australia and have the applicable tolls from the eligible toll operator charged to your CityLink account.



To assist you in maximising the benefits of using CityLink, a CityLink Everyday account can also work in conjunction with a CityLink pass. It’s ideal if you need to travel on CityLink multiple times on the one day or over the weekend.



Some features of an Everyday account:


Up to four vehicles and four e-TAGs (any classification) can be linked to the one account
Toll price is capped for continuous one-way travel
No monthly administration fees
You can travel at any time without having to contact us
Free quarterly summary statements
On-line statements available upon request
$50 opening payment automatically becomes an account credit for use on CityLink
$27.50 minimum annual payment fee per e-TAG for the first three years of your e-TAG
$0.75 cent administration fee if e-TAG not detected
$3.30 for requested one-off detailed statement.


Please note: When opening an Everyday account via the web it may take fourteen (14) working days to process your application. Your account will be active once you receive a confirmation email from CityLink.

Any tollway travel made prior to the date of your confirmation email will need to be paid for independently of your CityLink account application. Interstate tollway travel will only be charged to your account once an e-TAG is placed in the travelling vehicle.

Continue to open a CityLink Everyday account for individuals
| Privacy statement | Website disclaimer | Site map | Contact us |
Back to Top
Cloverstack View Drop Down
Admin Group
Admin Group
Avatar

Joined: 01-Sep-2007
Location: Скопје
Online Status: Offline
Posts: 11922
  Quote Cloverstack Quote  Post ReplyReply #46 Posted: 24-Jul-2009 at 21:59
Да споделам што видов вчера на патарината кај Гостивар. Жена со бебе си застанала кај самата наплатна куќичка и си проси и гајле нема.
Застануваш на патарина и оп одеднаш дополнителна рака се пружа накај тебе  Nuts

Да се повторам по милионити пат - дали во оваа држава се спроведува барем некој елементарен ред??? Барем колку за така да изгледа ако не нешто суштински... Колку вработени има Македонија Пат? Каде е полицијата?


Edited by Cloverstack - 08-Aug-2009 at 20:53
Back to Top
vardar View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 03-Mar-2008
Online Status: Offline
Posts: 1106
  Quote vardar Quote  Post ReplyReply #47 Posted: 05-Aug-2009 at 13:37
 

ЈП МАКЕДОНИЈА ПАТ ВО КРИЗА

Патарините за Илинден наплатија над 300.000 евра

Ако се земе, во просек, дека секое возило ос­та­ви­ло по едно евро на патарините, ќе се добие сума од околу 340.000 евра, што е над 11 милиони денари заработени за само три дена", вели Арбен Бис­лиу, раководител на секторот за наплата при ЈП "Македонија пат"

За продолжениот викенд по повод Илинден патарините во Македонија за­ра­бо­ти­ја над 300.000 евра од наплатата на патната такса. Според по­да­то­ци­те од службата за наплата на ЈП "Македонија пат", на 1, 2 и на 3 август де­сет­те наплатни рампи низ Македонија ги поминале вкупно 341.994 возила, што е за 14.107 возила помалку од лани, кога во истиот период на па­та­ри­ни­те поминале вкупно 327.887 возила.
Во петокот и во неделата попладнето рампите беа преблокирани со во­зи­ла. На наплатната рампа кај Сарај, на автопатот кон Тетово, се чекаше и по 20 ми­ну­ти. Слична била состојбата и на наплатните рампи кон Велес и Град­ско.
"Точ­на­та сума ќе ја имаме на крајот од месецот, кога ги добиваме из­веш­та­ите за наплатената такса. Но ако се земе, во просек, дека секое возило ос­та­ви­ло по 1 евро на патарините, ќе се добие сума од околу 340.000 евра, што е над 11 милиони денари заработени за само три дена", вели Арбен Бис­лиу, раководител на секторот за наплата при ЈП "Македонија пат".
Но и покрај заработените милиони во денари, 1.600 вработени во Јавното прет­при­ја­тие веќе втор месец се без плата. Тие во четвртокот минатата не­де­ла започнаа предупредувачки штрајк, а за десетина дена се очекува да почнат и генерален штрајк, ако не им се исплатат заостанатите плати.
Па­ри­те од патарината ги наплаќа ЈП "Македонија пат", но тие се слеваат ди­рек­тно на сметка на државата, која потоа еден дел $ дава како го­ди­шен буџет на Агенцијата за државни патишта, која, пак, еден дел од нив му уплаќа на Јавното претпријатие. Синдикатот на вработените од ЈП "Ма­ке­до­ни­ја пат" тврди дека нема плати за работниците, оти со парите кои до­а­ѓа­ат на сметка на Јавното претпријатие со судски налог се плаќаат за­ос­та­на­ти долгови, направени во изминатите три години за набавка на ма­те­ри­ја­ли за работа. (И.С.)

 
 
vest
Back to Top
zabegan View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 01-Jul-2008
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 7066
  Quote zabegan Quote  Post ReplyReply #48 Posted: 05-Aug-2009 at 18:17
во неделата бев кон крива паланка и на патарината кај Куманово беше хаос, колона долга околу пеесетина метри, а еден куп роми искористија шанса да се моткаат (за малку ќе ги испогазеа) и да просат Bash
Back to Top
Andrej_LJ View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 20-Oct-2008
Location: Ljubljana
Online Status: Offline
Posts: 2954
  Quote Andrej_LJ Quote  Post ReplyReply #49 Posted: 08-Aug-2009 at 20:23
Еве слики од неколкуте патарини низ Македонија низ кои пројдов за време на летниот престој во татковината. Мислам дека коментари не се потребни колку ужасно изгледаат станиците. На гости ми дојде многу добар пријател од Австрија кој има патувано низ цела Европа, вклучително и цел Балкан и заедничка констатација беше дека се немаме сретнато со похаотичен (авто)патен систем никаде.

Особено мизерно изгледаат постарите наплатни станици на Е75. Од нив мислам дека во најдобра состојба е онаа кај Петровец. За жал таа не ја сликав, туку онаа пред Куманово.







Следуваат некои од патарините на Скопје-Гостивар:

НС Желино:









НС Тетово:


Back to Top
Cloverstack View Drop Down
Admin Group
Admin Group
Avatar

Joined: 01-Sep-2007
Location: Скопје
Online Status: Offline
Posts: 11922
  Quote Cloverstack Quote  Post ReplyReply #50 Posted: 08-Aug-2009 at 20:26
Повторно питач?
(на последнава слика)
Back to Top
Andrej_LJ View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 20-Oct-2008
Location: Ljubljana
Online Status: Offline
Posts: 2954
  Quote Andrej_LJ Quote  Post ReplyReply #51 Posted: 08-Aug-2009 at 20:30
АПСОЛУТНО!!!
Зошто мислиш дека нивното појавување би било еднократно штом нема кој да ги санкционира или барем одстрани!?! Жалосно... Кога ќе имам време ќе аплоудирам слики од патот Дебар-Струга кој е во плачевна состојба како и сообраќајните знаци во струшкиот регион.
Back to Top
Cloverstack View Drop Down
Admin Group
Admin Group
Avatar

Joined: 01-Sep-2007
Location: Скопје
Online Status: Offline
Posts: 11922
  Quote Cloverstack Quote  Post ReplyReply #52 Posted: 08-Aug-2009 at 20:47
Барем има „напредок“ од кога поминав јас. Овој питач е подалеку од наплатната куќичка и има кутија наместо да пружа рака  Crazy

Се прашувам колку државни службеници има во објектите до патарините кои во меѓувреме пијат кафиња, трачарат, мирцаат, играат игрици, дремат (во буквална смисла на зборот) и којзнае уште што не прават додека ги „заработуваат“ даночните пари.

Bash


Edited by Cloverstack - 08-Aug-2009 at 20:53
Back to Top
pbanks View Drop Down
Admin Group
Admin Group
Avatar

Joined: 01-Sep-2007
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 8871
  Quote pbanks Quote  Post ReplyReply #53 Posted: 08-Aug-2009 at 20:53
Еве го и моето искуство од летово. Ја документирав патарината на излезот од Скопје кон Тетово но истата може да се користи како образец за останатите.

1.

2. Некакви идиотски бетонски блокови кои треба да служат како бариери. Изгледаат грдо, хаотично се поставени, воопшто не им ја разбирам функцијата

3. Под дифолт една од рампите, најчесто онаа во средина е блокирана. со овие блокови. Во овој дел се обавезно искршени рампите и најчесто вработените ја користат за паркинг, се собираат на цигара, децата што продаваат овошје ги користат како складишта итн

4. Еве едно од децата кои продаваат овошје. Стандарден декор заедно со питачите, особено на оваа делница од автопатот. Кон грција пак најчесто гледам питачи или типови кои продаваат ѓевреци. Сепак безобразлукот никаде не е толку голем како на овие неколку патарини каде децата буквално му дишат во врат додека човек плаќа патарина. Кога почнав да сликам од далеку се разбегаа. Додека стигнав на ред да платам нивниот "лидер" се осети повикан да ме легитимира, да се информира зошто сум сликал. Го отерав во 3 ПМ, и веднаш се повлече

5. Знаците со цените се поставени кога е направен автопатот и од тогаш не се менувани. Промените на цените се прават со лепење фластери, пишување со фломастери и слични "софистицирани" трикови а тука се и стандардните оштетувања како дел од фолклорот.

6. Самите куќарки се во очајна состојба. Не верувам дека било когаш се измиени, имаат дебела глазура од смог, уље, прљавштина, целите се со гребаници, вдлабнувања, 'рѓа и секако облепени со стари избледени весници како штитници за сонце. На оваа и следните 2 слики може да го приметите тоа

7.

8.


За крај доаѓа инкасаторот. Секогаш е голема шансата да ве пречека неугледен, запотен човек со раскопчана кошула. Од внатре може да ечи некое музиче од кое неможе да се разберете со него, ве удира бран на пот и устоена човековина. Тука се и стандардните довикувања со некој од другите вработени или пак смеа од внатре бидејќи собрал неколку од другите колеги кои ги мрзи да седат сами во кабините на гости. За униформа, легитимација, куртоазија воопшто и неможе да зборуваме.

Додека чекаме патарина најчесто и ќе видиме како некој ќе профура преку рампа без да плати. Од другата страна на патарината често ќе има и полиција која сето тоа ќе го изигнорира бидејќи е презафатена со ловење невини луѓе од спротивниот правец кои ете возеле 45 на 200м пред патарина иако знакот бил 40.

Се на се браво за нас, патарините се едно одлично огледало на нашата некултура и овој пристап грижливо го одржуваме со години без да ни падне на памет нешто да смениме.


Edited by pbanks - 08-Aug-2009 at 20:57
Back to Top
Andrej_LJ View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 20-Oct-2008
Location: Ljubljana
Online Status: Offline
Posts: 2954
  Quote Andrej_LJ Quote  Post ReplyReply #54 Posted: 08-Aug-2009 at 21:03
Одлични набљудувања Пбанкс, во потполност се сложувам! А токму на двете наплатни станици од Скопје кон Тетово (как што се гледа на последната слика најубаво), беше при градбата монтиран систем за затвотено наплаќање на патарините. Или барем е тоа моја претпоставка за монтирањето на овие авотмати. Зошто не се поставија наплатни рампи и на сите излези од автопатот и зошто не го спомена повеќе никој овој систем во којшто веројатно се инвестирани многу големи пари, можеме само да погодуваме...
Back to Top
vardar View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 03-Mar-2008
Online Status: Offline
Posts: 1106
  Quote vardar Quote  Post ReplyReply #55 Posted: 10-Aug-2009 at 02:41
 
 
 
 

Патарините и натаму одат во непознат правец

Значителната присутност на „човечкиот фактор“ во постоечкиот систем на наплата создава ризик од прикажување неточни податоци за бројот на возила што поминале, што одбиле да платат патарина и слично, укажуваат ревизорите

Нема соодветна контрола за наплата на патарините и се доцни со донесувањето на правилникот со кој треба да се воспостави ред во тоа, предупредија државните ревизори по контролата спроведена во Агенцијата за патишта. Увидот покажал дека сегашниот начин на прибирање на патарините не гарантира дека нема да се прават злоупотреби.

- Агенцијата прави интерни контроли преку *“еџ-пост“ увид во базата на податоци од електронскиот систем за следење на наплатата на патарина, кој го користи ЈП „Македонија пат“. Но, со тоа не се гарантира точноста на приходите. Причина за ваквата состојба е тоа што постоечкиот систем за следење на наплатата на патарина не дава целосни податоци за точна наплата според категориите на возилата, ниту за евиденција на возилата и за уплата на патарината. Значителната присутност на „човечкиот фактор“ во постоечкиот систем на наплата создава ризик од прикажување неточни податоци за бројот на возила што поминале, што одбиле да платат патарина и слично, укажуваат ревизорите.

Злоупотребите при наплатата на патарините изминатава година резултираа со неколку полициски акции и приведување поголем број инкасанти. Досега, е осудена една поголема група инкасанти кои првостепениот Основен суд Скопје 1 ги задолжи солидарно да надоместат сума од 2.750.000 евра на Агенцијата за патиштата.

Истовремено, ревизорите укажаа дека одамна изминал рокот во кој мораше да се донесат актите со кои ќе се намалат опасностите од злоупотреби.

- Со Законот за јавните патишта од јули 2008 година предвидено е начинот за контрола на наплатата на патарината да се пропише од страна на министерот за транспорт и врски. Другите прописи требало да се донесат во рок од шест месеци по донесувањето на тој Закон. До моментот на вршење ревизија не беше донесен Правилник за начинот на контролата на наплатата на надоместокот за употреба на пат од страна на Министерството за транспорт, иако законски утврдениот рок од шест месеци е поминат, се потенцира во извештајот.

Бранко Ѓорѓевски

Back to Top
vardar View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 03-Mar-2008
Online Status: Offline
Posts: 1106
  Quote vardar Quote  Post ReplyReply #56 Posted: 10-Aug-2009 at 02:52
во постоечкиот систем на наплата создава ризик од прикажување неточни податоци за бројот на возила што поминале, што одбиле да платат патарина и слично, укажуваат ревизорите
 
 
Eeek2 Shake  Абе ајде , како бе.... ова е веќе смешно да се коментира, еден куп најави и ништо. Од првата страна во нишкава 22/11/2007
 
Плаќањето на патарините со картичка нема да почне да се применува од почетокот на идната година, како што бомбастично најавуваше Фондот за магистрални и регионални патишта, бидејќи проектот е закочен поради бирократските причини. Парите за реализација на проектот во износ од околу 5 милиони евра ги обезбеди Светската банка и со него требаше да се автоматизира начинот на плаќање на патната такса за да се спречи корупцијата и злоупотребите на наплатните рампи.
 
 
Новиот систем за наплата ќе чини од 3,5 до 5 милиони евра. Се очекува овие средства да бидат вратени во првата година од работењето на новиот систем бидејќи наплатата, во наредната фаза, ќе биде стопроцентна затоа што ќе биде исклучен човечкиот фактор.
 
 
 
.... ама изгледа на некого ептен му одгавара сегашниов систем Roll%20eyes
Back to Top
Cloverstack View Drop Down
Admin Group
Admin Group
Avatar

Joined: 01-Sep-2007
Location: Скопје
Online Status: Offline
Posts: 11922
  Quote Cloverstack Quote  Post ReplyReply #57 Posted: 10-Aug-2009 at 03:51
Originally posted by vardar

.... ама изгледа на некого ептен му одгавара сегашниов систем Roll%20eyes


Апсолутно! Тука лежи целиот проблем.

Да се имаше минимум воља, со денешнава технологија многу лесно и ефтино ќе се знаеше точно до возило колку поминале... ама изгледа не треба да се дознае!

Истото важи и за оние што „одбиле да платат“. Абе ајде, така било тоа да се одбие да се плати. Да се имаше малку воља да се стави ред, на никого немаше да му текне таква работа. Ама очигледно таквите се толерираат ради алиби и мачкање очи!

А огромни пари се во игра со патариниве, значи и криминалот е огромен!
Back to Top
lslcrew View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 14-Jan-2008
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 10988
  Quote lslcrew Quote  Post ReplyReply #58 Posted: 10-Aug-2009 at 03:56
Го чекам само денот кога работниците што работат на санација и на оддржување што не земаат редовно плата ќе им влезат у кабините на своите колеги од наплата на патарина кои им го јадат лебот, па и во канцелариите на оние што го збираат кремот, а не прљаат раце! Ќе биде тоа интересно да видиме како пополека ќе се открие џзелата шема и како "змиското око" ќе им намигне на доста лешинари во тоа претпријатие.

Edited by lslcrew - 10-Aug-2009 at 03:57
Back to Top
lslcrew View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 14-Jan-2008
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 10988
  Quote lslcrew Quote  Post ReplyReply #59 Posted: 17-Aug-2009 at 05:37

Ни „Змиско око“ не воведе ред во патарините

Се' уште нема правилник за контрола на работењето на наплатните рампи

Билјана Ангеловска

Две години по полициската акција „Змиско око“, со која беше направена контрола во работењето на наплатните рампи на автопатиштата низ државава, се' уште нема абер од воведување на какви било правила при наплатата на патарините. Откако во најголемиот судски процес во Македонија беа осудени стотина „рампаџии“ за злоупотреба на службената должност, беше одреден законски рок за да се донесе нов правилник, со кој ќе се врши контрола на наплатата на надоместокот за употреба на автопатиштата. Но, државата, барем досега, не покажа никаков интерес да го стори тоа.

Освен вовлечениот страв кај оние што останаа на работа, но и кај новопримените во ЈП „Македонија пат“, кое поради апсењето остана со преполовен број вработени, се чини ништо повеќе не се направи за да се обезбеди правилна и целосна наплата на патарината. И натаму останаа старите рампи и нема евиденција кога, какви и колку возила поминуваат низ наплатните станици. Ако се има предвид дека во текот на летниот период низ Македонија транзитира околу еден милион само турски државјани, плус останатите патници, како странски, така и домашни, тогаш сосема зачудува индиферентниот однос на државата кон целиот проблем со патарините.

Дотолку повеќе што според Законот за јавни патишта, средствата од наплатата на надоместокот за употреба на јавните патишта што го плаќаат странските возила се приход на Агенцијата за државни патишта. Меѓутоа, во Агенцијата молк. „Утрински весник“ цела седмица безуспешно се обидуваше да добие одговор на прашањето колку пари се собираат од наплатата на патарините и на каков начин се спроведува контролата врз работата на наплатните пунктови. Со образложение дека е сезона на годишни одмори и никој од одговорните не е на работа, освен заменик-директорот Роберто Тошевски, не ни беше овозможен контакт со никого во Агенцијата. Дури ни Тошевски не успеавме да го добиеме на телефон, бидејќи поради презафатеност постојано беше на состаноци или надвор од Агенцијата!

Инаку, неодамна и Државниот завод за ревизија констатираше дека не постои никаква контрола во начинот на наплата на патарините. При контролата на работењето на Агенцијата за државни патишта ревизорот утврдил дека „сегашниот начин на собирање на патарините не гарантира дека нема да се прават злоупотреби. Причина за ваквата состојба е што постојниот систем за следење на наплатата на патарината не дава целосни податоци за точна наплата според категориите на возилата, ниту за евиденција на возилата и за уплата на патарината“.

Законот за јавни патишта, донесен уште во јули минатата година, предвидува начинот за контрола на наплатата на надоместокот за употреба на пат (патарина) да го пропише министерот за транспорт и врски, а поблиските прописи, пак, да се донесат во рок од шест месеци од стапувањето во сила на Законот. Но, иако Агенцијата за државни патишта го изготвила предлог-правилникот и го доставила до Министерството за транспорт и врски, оттаму не е преземен никаков чекор за негова примена. Од кои причини Министерството толку доцни со овој важен правен документ, без кој Законот за патишта не е целосен, засега не е јасно. Заменик-министерот Горан Михајловски нема одговор на прашањето.

Ваквата незаинтересираност на државата за наплата на патарината на најважните патни правци е само уште еден доказ за фактичката состојба со патиштата кај нас. Потврда е и немоќта да се доизградат дваесетината километри од автопатот кон Гевгелија, со што би се заокружил делот од Коридорот 10, кој минува низ Македонија и ја поврзува Западна Европа со Грција. Со години одложуваното завршување на овој исклучително важен автопат за нашава држава, незаинтересираноста да се инвестира во рехабилитација на веќе оштетениот коловоз на делот од патот кој одамна е во експлоатација, отсуството на соодветни места за одмор на патниците кои доаѓајќи од далечните западноевропски држави транзитот низ малата Македонија можат да го искористат токму за починка, а притоа секако и да потрошат пари, се некои од фактите што само покажуваат дека едноставно се нема сенс за остварување придобивка од географската положба на Македонија.

http://utrinski.com.mk/?ItemID=3E41DE12170C834C9D0195061D86D253
Back to Top
vardar View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 03-Mar-2008
Online Status: Offline
Posts: 1106
  Quote vardar Quote  Post ReplyReply #60 Posted: 27-Aug-2009 at 07:31
Колку се само прозирни, богами и форумов ептен помага кога можеш на едно место да видиш дека на 17/8 утрински критикува а на 27/8 во вечер демек работеле нешто Bash
 
 
 
ЖЕЛИНО-ОТОВИЦА-ПЕТРОВЕЦ

21 возило не платило патарина

Државниот инспекторат за транспорт при завчерашната контрола на наплатните станици во земјава забележал дека 21 возило не платило автопатска такса на патарините во Желино, Отовица и Петровец. На прекршителите им е изречена глоба од 200 евра која треба да ја платат во рок од осум дена. Во спротивно Инспекторатот ќе поднесе барање за поведување на прекршочна постапка со санкционирање на прекршителите на законската обврска во висина од 100 до 300 евра.
 
 
 
 
 
Е сега, зошто Државниот инспекторат за транспорт секојдневно не виси по патариниве и како успеале тие 21  возила да не платат, ги претепале рампаџиите и насилно поминале или биле пуштени, во кој случај треба да има и кривична за вработените, ама ај не е тоа целта на акцијава. Roll%20eyes
 
 
 
Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  <12345 14>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down



This page was generated in 0.145 seconds.

Copyright ©2007 - 2018  build.mk

Коментарите на форумот претставуваат лично мислење на нивните автори и не претставуваат официјален став на build.mk.