build.mk Homepage
Forum Home Forum Home > Главни теми > Урбани прашања > Јавен превоз
  Active Topics Active Topics
  FAQ FAQ  Forum Search   Register Register  Login Login

Трамвај Скопје ( Лесна железница / LRT )

Bookmark and Share
 Post Reply Post Reply Page  <1 2526272829 60>
Author
Message
  Topic Search Topic Search  Topic Options Topic Options
nylon View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 23-Oct-2010
Online Status: Offline
Posts: 168
  Quote nylon Quote  Post ReplyReply #521 Posted: 22-Nov-2010 at 20:05

Хаха, за Виена го треснав тоа 100 години, сакав да кажам многу одамна.
А за аквадуктот знаев дека грешам и сакав да го ставам во наводници затоа што ми текнуваше вистинскиот термин.

Би сакал да слушнам повеќе мислења за "copy/paste" со модификации на системот од Сиетл во Скопје, бидејќи мислам дека тоа е совршениот концепт за Скопје.
Back to Top
Andrej_LJ View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 20-Oct-2008
Location: Ljubljana
Online Status: Offline
Posts: 2954
  Quote Andrej_LJ Quote  Post ReplyReply #522 Posted: 22-Nov-2010 at 20:38
ТА...незнам колку е во склоп на темава, но сметам дека треба со факти да се трудиме да ги убедиме противниците на ЛРТ во Скопје, за нужноста на ваквите системи во градовите од ваква (дури и многу помала) големина. Особено кога станува збор за главен град, каде се сконцентрирани голем дел од институциите и услужниот сектор на државата, кои сами по себе генерираат многу движење низ и околу градот. И неможев да не ги земам Германија и Австрија како пример за успешно воведувањ и екслоатација на многу различни системи на шински транспорт. Прво би ги определил различните термини кои се користат во германско говоречките земји (кои се од една страна меѓусебно многу различни а спека поврзан и кои се многу збунувачки токму заради нивната сродност и многубројност):

U-Bahn или Untergrundbahn значи буквално подземна железница, односно метро. Тоа значи сосема бесконфликтен тип на јавен шински транспорт со најголем капацитет. Метро-составите се долги по 120 метри и составени од 5-6 вагона. Самите станици се поставени вообичаено на 1000 метри растојание, односно помалку од тоа на постарите или пренаменети линии. Интервалот на движење е мал до 1.5 минути, но во текот на денот може да се растегне и до 5-6. Се обележува со буквата U, на сина основа.

S-Bahn или Stadtschnellbahn, Stadtbahn односно Schnellbahn буквално значи (брза) (при)градска железница. Се работи за концепт кој користи класични ЕМУ возови и ја експлоатира постоечката железничка мрежа, во смисла на пруги и станици. Линиите на овој систем стигнуваат до поодалечените населби на градот, станиците се многу поретки, односно се наоѓаат на по 3-4 км растојание и интервалот на движење на самите композиции е доста редок (најчесто помеѓу 10 и 30 минути преку денот). Самите линии се преферирани од жителите на приградските и сателитските населби/градови, пред се заради нивната поголема брзина од метрото. Мора да се нагласи дека секоја линија од приградкста железница прави врски со метро станиците на големи терминали. Се обележува со буквата S, на сина или зелена основа, во зависност од градот.

Straßenbahn или трамвај (буквален превод би бил уличен воз), е застарениот и веќе постепено заменуван модел на шински градски превоз. Станува збор за мрежа по која се движат трамваи, чија должина варира помеѓу 25 и 50+ метри (на пример во Будимпешта го имаат најдолгиот едночлен трамвај на светот затоа што ужасно каснат со меторто), станиците се на растојание од 250-400 метри и немаат право на предност, односно ги делат улиците со останатите учесници во сообраќајот. Се обележува со зелена буква Н, на жолта основа, што значи буквално спирка/постојка (но не и станица, треба да се разликува дека станица е јазол од повисок ранг, каде има трансфер).

СИТЕ ТРИ КОНЦЕПТА се користат во големите градови како Берлин, Хамбург, Минхен, Виена итн. при што меѓусебно се дополнуваат. Се работи за градови кои имаат над милион жители, со многу концентрирани стари градски предели, нови бизнис и комерциални центри и голем број сателитски и приградски населби.

ГРАДОВИТЕ КАКО СКОПЈЕ (ПОМЕЃУ 300 ИЛЈАДИ И МИЛИОН ЖИТЕЛИ), пак користат симплифицирана и здружена варијанта од сите три вида на горепосочен превоз. Најчесто се работи за две поврзани мрежи од кои ендата е приградската железница која ги користи железниците и ги поврзува приградските населби и втората мрежа е симбиоза помеѓу класичниот трамвај и метрото. Каква ефикасност, брзина и превозен капацитет ќе има линијата зависи од тоа дали истата ќе земе повеќе белези на класичниот трамвај и лесното метро. Од тоа зависи и дали ќе добиеме (наредени по хиерархија од низок кон повисок ранг): 1.брз трамвај, 2. метро-трам или 3. преметро/лесно метро.

БРЗИОТ ТРАМВАЈ има повеќе карактеристики на трамвај отколку на метро. Ретко подземен (иако често денивелиран), со кратки возови и станици и класични трамвајски возила со должина од околу 30 метри.

МЕТРО-ТРАМ би рекол дека има подеднакво и до двете. Во централните подрачја и клучните транспортни јазли е денивелиран и со подземни/надземни станици, често користи два споени трамвајски возила (со околу 50-60 метри вкупна должина) и со станици кои се разпределуваат на секои околу 400-600 метри.

ЛЕСНО МЕТРО/ПРЕ(Д) МЕТРО е систем кој го развиваат градови кои во иднина сакаат да изградат целосно одделен метро систем. Тие градат долги по 120 метри станици и пошироки тунели, но се воведуваат возила кои се смеса помеѓу метро возовите и трамваите. Бројот на вагони во составот според потребата се зголемува и достигнува од 60 до 120 метри. Сите станици во центарот се подземни/ретко надземни и комплетно независни, додека во пооддалечените региони возат повторно на засебни траси (кои не се физички секогаш одделени од останатите, на пример пешаците), нешто што при метрото не е практика. Постепено како што расте потребата по виша форма на јавен транспорт со поголем капацитет, вообичаено се градат тунели, ровови или ескади, кои идеално и целосно ги одделуваат трасите од останатите учесници.

Според мене, секој од овие концепти значи и ЛРТ, но тоа е многу широко определена категорија. На Скопје веројатно му треба мрежа која ќе биде во неколку линии застапен МЕТРО-ТРАМОТ, а во неколку БРЗИОТ ТРАМВАЈ.

СЕ НАДЕВАМ ДЕКА БЕВ ЈАСЕН А СЕГА ДА ПОМИНЕМЕ НА НЕКОЛКУ ПРИМЕРИ. Се разбира секој град си има воведено различна форма на транспорт во зависност од примерите, кој се наоѓа во распонот помеѓу класичниот трамвај и тешкото метро:

ЛИНЦ:

Linz (главен град на Горна Австрија - 190,000 жители)

- 900 mm
- должина 21.1 km
- 3 линии
- иако Линц е навистина мало градче, сепак мрежата содржи и денивелирани траси, подземни и вкопани станици итн. Самиот тунел е долг 2 километри со 2 целосно подземни станици и една вкопана но со отворен кров. Треба да се нагласи дека поради фактот што градот е мал, овој систем е повеќе трамвајски, со малку примеси на ЛРТ.









"Тaм, където глупостта е образец, разумът е безумие." Гьоте
Back to Top
Andrej_LJ View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 20-Oct-2008
Location: Ljubljana
Online Status: Offline
Posts: 2954
  Quote Andrej_LJ Quote  Post ReplyReply #523 Posted: 22-Nov-2010 at 20:48
БОХУМ самиот има околу 400 000 жители, но во негова непосредна близина се и градовите Херне и Гелзенкирхен, кои имаат по 175, односно 280 илјади жители (да знам дека збирот прави повеќе од Скопје, но затоа имаат и една целосно оперативна метро линија и уште една во изградба)!

МЕТРОТО:
Линии: 1 (U35)
Должина: 15.3 km (11 km подземни)
Ширина: 1435 mm

ЛРТ:
Должина: 84 km (11.7 km подземни)
Линии: 8 (301, 302, 306, 308, 310, 318)
Ширина: 1000 mm











Сепак, ваква мрежа пак мислам дека би била преамбициозна за Скопје (освен можеби за линијата Лисиче-Ѓорче) и тоа не заради подземните делови или станици (кои до смрт ги плашат нашите надлежни и дел од софорумците, кои тоа го сметаат за невозможно), туку заради самата должина на станиците и метро составите, кои се дизајнирани за многу поголем капацитет од тој што Скопје може да го генерира.
"Тaм, където глупостта е образец, разумът е безумие." Гьоте
Back to Top
Andrej_LJ View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 20-Oct-2008
Location: Ljubljana
Online Status: Offline
Posts: 2954
  Quote Andrej_LJ Quote  Post ReplyReply #524 Posted: 22-Nov-2010 at 21:00
Originally posted by nylon



Би сакал да слушнам повеќе мислења за "copy/paste" со модификации на системот од Сиетл во Скопје, бидејќи мислам дека тоа е совршениот концепт за Скопје.


Извини не видов дека си го напишал ова. Сиетл или голем дел од американските градови имаат сосема друга концепција од европските и Скопје. Сега точно за Сиетл незнам, но ако можам да генерализирам, тогаш ќе го испоставам следното: амери градовите се со силно движење кон центарот во текот на денот и нивно пустеење во текот на ноќта. Во Скопје од друга страна огромен дел од центарот е населен и самиот генерира многу движење и по работното време. Потоа Америка има премногу голема територија и затоа градовите им се ретко населени во предградијата, а со тоа и развлечени и непривлечни за јавен транспорт со висок капацитет како ЛРТ-то. Ете и самиот гледаш дека трасата минува низ сосема пусти полиња, покрај автопат во некој свој дел. Потоа секој ЛРТ систем е само еден дел од целиот систем за јавен транспорт во еден град (многу често најважниот дел е токму ЛРТ, доколку градот нема метро). Во Америка не е баш развиена културата за користење на многу форми на јавен транспорт, така што голем дел од нивните градови немаат приградска железница, немаат нормален трамвај и имаат редка мрежа на автобуски линии и многу помалку се употребува системот П+Р (паркирај и вози се). Сите овие системи со тоа што го надополнуваат ЛРТ-то, го оптоваруваат дополнително, што може да биде проблем во деловите каде мрежата поминува низ густо населени населби (какви се повеќето во Скопје). Затоа на Скопје му е потребна погуста ЛРТ мрежа, која би се надополнувала (растоварувала и истовремено оптоварувала) со други мрежи за јавен транспорт.

Не велам дека системот во Сиетл е лош (те. можеби за градот си е добар), но овој концепт е развиен и применет најмногу во Европа, каде градовите се многу послични со нашиот и мислам дека нивна модификација и примена во Скопје би била поуспешна.
"Тaм, където глупостта е образец, разумът е безумие." Гьоте
Back to Top
FoSsiL View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 01-Mar-2009
Location: Аеродром
Online Status: Offline
Posts: 4699
  Quote FoSsiL Quote  Post ReplyReply #525 Posted: 22-Nov-2010 at 21:02
да бидам ироничен, циничен или не.... ај сами проценете....

Толку време сме назад... што веќе не ни прави разлика кое решение би го одбрале.

Само ќе ви кажам неколку работи... Скопје не е голем град, не смее, а нема ни да биде... а не ни сакам да биде....

Баш убави жардињери со ружи, дрва, елки, и други цвеќиња, дури и ситем за наводнување капка по капка , да беше, ама сепак функционира.... извенете ама јас не би заменувал за некојси трамвај.... ама тој некојси трамвај, радо би го ставил на местото на едно 50.000 автомобили кои возат низ Скопјево, за џабе, за мангупирање или "комфор".... а и така таа за...на жолта лента не служи за џабе.... Наместо уништување прекрасни жардињери би го ограничил сообраќајот на приватни возила-автомобили во градот, поготово во тесениот центар.... нека ми извинат сите кои повеќе им се допаѓа да седат удобно во автомобил, ама нека знаат дека колќу што има коли во Скопјево со по еден човек во нив толку има луѓе кои се гмечат во автобусиве и се влечат по пола саат од Аеродром до Карпош, или кај Мавровка или Првомајска....

Не е толку до тоа што ние имаме зае.на инфраструктура колку што немаме поим од градски живот. И што ќе изградиме и автопати низ Скопјево и пак ќе ни бидат џабе, ќе направиме и тунели и пак истото, и трамвај и тој ќе биде заникаде ако не се спроведе политика која ќе ги средува овие работи и како ќе се одвива сообраќајот во Скопје.

Да разјсниме. Единствена потреба од автомобил е само кога имаш нешто закажано во доцните часови, како на гости, но и тоа не е голема причина, постојат такси возила кои безбедно ќе ве однесат до дома ако сте се поднапиле. И друга причина е за движење надвор од Скопје, но и тука има алтернативи.... или пак ако живеете во Бардовци, и другите периферни населени места, но и за нив би важело до одредено место може со кола, после паркираш во некоја катна гаража или паркинг и потоа јавен превоз....

Имам многу да кажувам околу ова, односно да го средам, така убво дотерано.... ама треба повеќе време и повеќе глави за размислување.... но еве нека стои вака..... немојте да сфатите погрешно.... има голема смисла само треба да се долови, или пак ако можете да ја видите без да правам шминки....

И еден заклучок... правиме студии за наредните години, а незнаеме дека наредните години ќе ни донесат многу нови начини на превоз во градови по кои треба да се стремиме да бидеме.... а не овие поголемиве кои немаат смисла од живот, освен ако не сте за бизнис, и раководење....

Сфатете ако сакате убав живот ќе одиме еко.... да не се гушам во смогов за.бан....

Но тоа секако иде со одличен јавен транспорт... зашто се ми паѓа во вода...

Пс. Што му фали на Копенхаген и неговите граѓани кои возат велосипеди.... а ние сме запнале за автомобили и зошто трамвајот би бил на трета лента....

Не сме назад со инфраструктурата колку со тоа што го имаме во главата.... да изградиш нешто ќе ти требаат и две години и повеќе ама после имаш конкретен производ.... ама да створиш навика на 300.000 граѓани да возат велосипеди или да користат јавен транспорт.... баш туку така од чиста волја... не е така лесно....

И сите слики и шеми изгледаат убаво.... и да не ме сфатите погрешно... јас 100% оправдувам јавен транспорт.... ама не оправдувам мегаломанија или преголемо трошење средства само да се задоволат оние кои возат автомобили.... и во никој случај неможеме да споредуваме градови... кои и да се.... и воопшто да не го спомнуваме Скопје.... зашто секој град е различен и неможе да се споредува по вакви параметри... премногу е варијабилно... и релативно....


Едит: Ги собрав двата коментара во овој па да не прави забуни еве образложение... да не правам постови за џабе...





Edited by FoSsiL - 22-Nov-2010 at 21:12
Back to Top
nylon View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 23-Oct-2010
Online Status: Offline
Posts: 168
  Quote nylon Quote  Post ReplyReply #526 Posted: 22-Nov-2010 at 21:21
Во Скопје во споредба со другите градови од Западна Европа има мала бројка на автомобили по глава на жител. Од друга страна бројот на автомобили има тенденција на пораст, а тој пораст ќе се зголемува континуирано, што е природно поради економскиот раст. Некако пренаивни се идеите дека коловозот од место каде се движат автомобили треба да се претвори во терен за јавниот превоз.

Силно ја застапувам идејата барем трасата од Лисиче до Ѓ.Петров да биде независна од средината. Другите траси може да бидат комбинирани. Според примерот на Андреј_Лј

Ќе повторам уште еднаш.
Кога сме веќе кај независноста на главната траса, мислам дека совршено место за неа би биле постојните жардиниери. А со спуштање на улиците кои ги сечат булеварите на пониско ниво и подземен тунел во центар би се добила совршено непрекината траса.
Со истиот проект би се направиле и два урбани автопати кои ќе ги задоволат идните потреби на источно и западно Скопје.
Back to Top
FoSsiL View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 01-Mar-2009
Location: Аеродром
Online Status: Offline
Posts: 4699
  Quote FoSsiL Quote  Post ReplyReply #527 Posted: 22-Nov-2010 at 21:34
Ама имајте во предвид дека тоа бара пари.... многу поефтино а воедно приближно функционално ако ништо друго е да се изградат траси над земја, еве со исклучок на оној дел под плоштад.... а притоа да се ограничи сообраќајот на приватни автомобили... и да се адаптираат сегашните раскрсници во кружни текови....

А верувајте.... ова со ограничувањето на сообраќај на приватни автомобили е голема придобивка од економнски, еколошки и амбиентален апект за Скопје, самите граѓани, како и самата држава....

пример. помала потрошувачка и зависност од нафта.... после паркинг, одржување, регистрации, казни, попатни трошоци... рационализација и навика за штедење.... а со штедење е докажано дека ретко се губи... во која и да е било сфера... освен ако не ти пропадне банката во која штедиш... ама сега и тоа се исплаќа....

После имаме почист возфух.... помала гужва, нервоза, стрес.... а со тоа и подобар живот за сите граѓани... кажи ми каква е смислата од Градска до Беко да се влече колона 5 минути дали е кола дали автобус, сеедно ти е потребно....

Имајте во предвид дека сообраќајот во градот е поврзан систем, како крвоток.... и секоја суштинска промена би била од огромна корист.... за сите инволвирани... зашто тоа е интеракција... и секој учесник зависи еден од друг....

Ај ќе видиме....


Edited by FoSsiL - 22-Nov-2010 at 21:35
Back to Top
Dexter26 View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 19-Nov-2010
Online Status: Offline
Posts: 2035
  Quote Dexter26 Quote  Post ReplyReply #528 Posted: 23-Nov-2010 at 02:04
Значи, прво треба да потпишат договор со одбраниот консултант.
По потпишувањето на договорот, консултантот треба во рок од 1 година да подготви студија за трамвајска мрежа и студија за концесионирање на истата.
 
Под услов да не се откријат некои дупки во изборот на консултантот во меѓувреме, поради што договорот би бил поништен, по што повторно би се бирал нов консултант, најрано кон крај на 2011, односно најдоцна кон почеток на 2012 би требало на јавноста градот Скопје да и ја открие подготвената стратегија за градење на трамвајска мрежа.
 
Во 2012 би требало да одберат концесионер, да потпишуваат договори и да му се одреди краен рок на концесионерот кога ќе треба да почне со градење.
 
Судејќи според искуството со турскиот концесионер ТАВ, кој почна да ги надоградува, овновува и модернизира скопскиот и охридскиот аеродром во последен момент, после повеќекратни одложувања, во март 2010, слободно можеме да дојдеме до заклучок дека градењето на трамвајската мрежа ќе започне најверојатно во 2013, и во најдобар можен случај, односно најоптимистичка прогноза би била дека, веќе во 2015 градот Скопје би ја пуштил во употреба својата прва трамвајска линија.
 
А ако во меѓувреме се најдат некакви пропусти во нарачките, некакви грешки, што би довеле до поништување на тендерот или конкурсот, или што му ја знам, по што истиот повторно би бил распишуван, поради што и понатаму ќе се губи на време, има да се изначекаме додека да почнат да градат.
 
Живееме во држава која е рај на бирократските лавиринти, а тоа може само негативни последици да предизвика.
 
Како за потсетување, македонската влада во 2008 најави дека ќе нарачува нови автобуси за Скопје со пари кои ги заштедила од буџетот од 2007, пари кои планирала да ги потроши, но не дочекале да бидат потрошени.
 
Па потоа најави дека ќе нарачува и двокатни автобуси.
 
Тендерот за единечните нископодни автобуси во повеќе наврати беше поништуван и повторно распишуван, а за тендерот за двокатните автобуси помнам дека беше барем 4 или 5 пати распишуван и поништуван, за да конечно во јануари 2010 биде склучен договор со украински ЛАЗ за да ги произведе единечните автобуси, од кои првите требаше да стигнат во јуни 2010, па ги одложија за септември 2010, па ги одложија за до крај на ноември 2010, а истовремено потсетуваат дека крајниот рок за да почнат да ги испорачуваат е крајот на декември 2010.
 
А за двокатните автобуси, конечно беше склучен договор со кинески Јутонг во март 2010, а првиот прототип на двокатен автобус треба да стигне во март 2011, на кој возачите од ЈСП Скопје ќе се подготвуваат и ќе се стекнуваат со возачко искуство, а првата пратка двокатни автобуси треба да стигне најдоцна до крај на 2011.
 
Наведените примери со турски ТАВ, украински ЛАЗ и кинески Јутонг се само 3 од многуте примери за најавени инвестиции кои секогаш почнуваат во последен момент, или како што некои велат "во 5 до 12".
 
Останува на времето да покаже како ќе се одвиваат работите.


Edited by Dexter26 - 23-Nov-2010 at 02:09
Back to Top
Cloverstack View Drop Down
Admin Group
Admin Group
Avatar

Joined: 01-Sep-2007
Location: Скопје
Online Status: Offline
Posts: 12453
  Quote Cloverstack Quote  Post ReplyReply #529 Posted: 23-Nov-2010 at 03:17
Еве ги сајтовите на консултантите:

http://www.echarris.com/

http://www.vialto.hu/

----------------------------------------------------------

Најпрвин, што мислите за рокот од една година кој се спомнува во соопштението на градот? Соопштението е малку збркано и не е баш јасно на која фаза се однесува тој рок... Изгледа како да се однесува на целата процедура, ама елементарна логика наложува дека не е така.



@ Andrej_LJ
Ужасно е нашата пракса секоја гарнитура што ќе се дограби до власт да си тера своја визија и одново си прави студии и се така да се вртиме во круг... Но во случајов треба да бидеме среќни, бидејќи постоечката студија во продукција на Трифун беше катастрофална и тотално неприфатлива. Не знам колку е реално овој пат да очекуваме похрабра и потемелна студија за вистински решенија на подолг период, но барем може да се надеваме... а ако добиеме таква студија и ако добро се афирмира, може ќе има и поголема шанса да опстане.

Инаку одличен осврт си направил. А според мене ова е најбитниот сублимат:
прво треба да се наложи на проектантот да испланира мрежа на за класичен трамвај, туку за метро-трам или за лесно метро/брз трамвај. Не смее да се дозволи шинските возила (тоа не значи под дифолт трамвајски, туку некаков хибрид помеѓу трамвај и елетричен воз, особено кога станува збор за линија со повисок капацитет како онаа Н. Лисиче-Ѓ. Петров), да возат по неодвоени ленти, макар тоа и да се третите ленти кои се наменети за автобуси. Јас преферирам во 99% од случаите шините да се на средина на булеварите, со соодветната денивелација, каде тоа е неопходно и серазбира онаму каде што е изводливо под профатливи услови и цена. Второ, кога се планира рбетот на градскиот јавен транспорт, тоа не смее да се прави одвоено од сите останати видови на сообраќај. Како што имаме многу пати сугерирано, тој мора да биде надополнет од регионална/градска железница, за која Скопје веќе има перфектна изградена железничка инфраструктура, која само треба да се надополни и реконструира! Тие три приоритетни насоки се кон Ѓ. Петров/Сарај, Драчево и Бунарџик/Аеродром Петровец! Исто така не смее да се планира трамвај без да се земе во предвид автомобилската мрежа и нејзината надоградба, особено кога таа е нераскинлив и круцијален дел од самата шинска мрежа. Така на пример би било тотална будалаштина (зборови не наоѓам дури), ако се помисли на градење на ЛРТ мрежа без да се изгради барем тунелот под Плоштадот!



@ nylon
Интересна идеја за станици со „рампи“, ама имај предвид дека во тој случај сите до една станица ќе треба да се такви.
Генерално се сложувам со твојата визија. Особено сум застапник на поставување на трасата во средина на булеварите и нејзина опсежна денивелација. Но сепак мислам дека би било непотребно уште од сега да размислуваме за денивелација на целата линија Лисиче - Ѓорче Петров и особено непотребно би било да форсираме создавање на дополнителни урбани автопати освен оние вцртани во ГУП-от. Ние најпрвин да се посветиме на реализација на веќе предвидените урбани автопати, а ЛРТ-то на линија Лисиче - Ѓорче Петров ионака може да функционира и со многу помали модификации на сегашнава состојба. Најважно се разбира е да се изгради тунелот под центарот. Тоа е клучно и без паралелно туркање на тој проект, најдобро воопшто да не се зафаќаме со трамвај/ЛРТ. За попериферните делови на линијата има време и фазно да ги денивелираме, во зависност од реалната потреба и расположливите финансии. Исто така во однос на проточноста на крстосниците и особено во однос на возниот ред на трамвајот/ЛРТ, имај го во предвид и идниот центар за контрола на сообраќајот и имплементација на паметна автоматизирана контрола на крстосниците, со што во голема мерка ќе се сменат околностите и ќе се намали потребата од преголеми инфраструктурни вложувања на многу точки во градов.



@ Fossil
Скопје и без да расне е доволно голем град за да не може да си дозволи понатамошни получекори и импровизации во јавниот превоз. Ако правиме шински превоз (а кај да е мора да правиме), тогаш да го направиме како што треба.
Сентименталноста што ја искажуваш према жардињерите, извини ама звучи прилично несериозно. За ружи, елки и наводнување со систем капка по капка има доволно простор на други места, а друг простор за асално да се изведе трам/ЛРТ нема. А и да има, јавниот превоз мора да има предност пред жардињерите. Впрочем зошто воопшто ги паркираат жардињериве на траси за ЛРТ? Па жардињериве не ни се наследство од Филип и Александар, еве сега пред нос ни ги градат. И конечно, не мора да има жардињера за да има нешто убаво на тој простор, средишната ЛРТ траса ите како може да биде убава и разеленета:
http://www.build.com.mk/forum/forum_posts.asp?TID=348&PID=48781#48781

Од друга страна за движење на трам/ЛРТ по постоечката десна лента на булеварите, би било практично неопходно нејзино физичко одвојување. Но таа лента во исто време би била и за автобуси, а во голем дел и за таксисти, а таков микс на возила во една физички одвоена лента е рецепт за хаос и големи проблеми.

За генеричкото расфрлање со кружни текови, како да се тие универзално добро решение... зарем и ти?  Gunz   Big%20smile

Инаку сметам дека основна грешка која ја правиш во целата анализа е преголемата леснотија со која ги отпишуваш автомобилите. Реално не може да ги сведеме само на тоа што викаш ти. Во секој случај за воопшто да створиме услови за да го намалиме нивното присуство макар колку-толку приближно до она за што се залагаш, претходно треба да изградиме феноменален систем на јавен превоз, а не обратно. Затоа крпеници и полурешенија во јавниот превоз не доаѓаат во предвид. Средишна траса и разумно обемна денивелација не се работи кои се мегаломанија туку многу реална потреба и исплатлива инвестиција.
Back to Top
Cloverstack View Drop Down
Admin Group
Admin Group
Avatar

Joined: 01-Sep-2007
Location: Скопје
Online Status: Offline
Posts: 12453
  Quote Cloverstack Quote  Post ReplyReply #530 Posted: 23-Nov-2010 at 03:20
Originally posted by Dexter26

Значи, прво треба да потпишат договор со одбраниот консултант.
По потпишувањето на договорот, консултантот треба во рок од 1 година да подготви студија за трамвајска мрежа и студија за концесионирање на истата.
Сега гледам додека сум го пишувал претходниот пост, ти во меѓувреме си се осврнал на една од дилемите која ја имав во него. Дали си сигурен дека ова се активностите кои треба да бидат завршени во рок од една година? Бидејќи во официјалното соопштение на градските власти тој дел беше малку збркан...
Back to Top
FoSsiL View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 01-Mar-2009
Location: Аеродром
Online Status: Offline
Posts: 4699
  Quote FoSsiL Quote  Post ReplyReply #531 Posted: 23-Nov-2010 at 10:33
Па најверојатно си во право. Да беше ситуацијата да немавме жардињери, не би се двоумел и и јас би го градел таму. Само незнам зошто кога имаат во план да се гради, прават безпотребни трошови предвреме.

А за кружните текови.... па јас би опнал по еден кај мкдоналдс и веро...... ако ништо друго... друга опција е под земја, ама таа е поскапа....
Back to Top
Dexter26 View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 19-Nov-2010
Online Status: Offline
Posts: 2035
  Quote Dexter26 Quote  Post ReplyReply #532 Posted: 23-Nov-2010 at 10:34
Консултантите проектот за концесионирање на трамвај во Скопје треба да го завршат во рок од една година по потпишувањето на договорот.

 
Ова го велат сите медиуми во Македонија.
Јас лично се надевам дека нема да трае една година, туку пократко, но чисто се сомневам, поради македонскиот инвестициски менталитет, за кој пишав во пост #528.
Најавени инвестици доцнат, и или никогаш не се реализираат , или започнуваат со реализирање "во 5 до 12".
 
Еве уште еден пример.
Кинеската фирма Хаиер, од која македонската влада ги купи 100.000 компјутери за македонските училишта, најави дека ќе отвора фабрика во Бунарџик.
Во септември 2009 удрија камен темелник, па едни велеа дека фабриката ќе биде готова до мај 2010, а други велеа дека мора да се почне со градежните работи најдоцна до мај 2010, или во спротивно, државата ќе си го земе назад земјиштето.
Е сега, која од овие две теории е точната, не знам, ама претпоставувам дека е втората.
Кинезите од Хаиер велат дека корејската фирма Тривју, која требала да им биде партнер во фабриката во Бунарџик, се откажала од партнерството, и сега Хаиер треба или да се откаже од инвестицијата, или да собере пари од свој џеб за истата.
 
Како и да е, поентата ми беше дека, во Македонија, менталитетот диктира инвестициите да доцнат, и или никогаш да не се реализираат, или да започнат да се реализираат "во 5 до 12".


Edited by Dexter26 - 23-Nov-2010 at 10:37
Back to Top
Vladimir P View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 06-Apr-2008
Location: Скопје
Online Status: Offline
Posts: 3304
  Quote Vladimir P Quote  Post ReplyReply #533 Posted: 23-Nov-2010 at 14:12
Од секогаш сме мегаломани во се, никако да осознаеме колкави ни е чергата.

Нешто што е наизводливо за нас (како држава, град, финансии) е траса по јужниот булевар кој и така подлогата му е веќе припремена, чиста од градби и правни заврзлами, со најмали можни интервенции.

Со врзување на жел. станица Горче Петров со Транспортниот центар добиваме огромен прстен, и голем број врзни места, населби.

А отом потом и партизанска, прокопи, цетри, тунели, ....

Дај со мали пари да добиеме нешто а не да планираме, планираме, ... и да го вратиме она што Скопје го имало а некој „планер-урбанист-политичар“ го уништил.

Клуб на љубители на железниците во Македонија, Macedonian Railways Fan Club
https://www.facebook.com/767277056651521/
Back to Top
Andrej_LJ View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 20-Oct-2008
Location: Ljubljana
Online Status: Offline
Posts: 2954
  Quote Andrej_LJ Quote  Post ReplyReply #534 Posted: 23-Nov-2010 at 19:48
Originally posted by Vladimir P

Од секогаш сме мегаломани во се, никако да осознаеме колкави ни е чергата.

Нешто што е наизводливо за нас (како држава, град, финансии) е траса по јужниот булевар кој и така подлогата му е веќе припремена, чиста од градби и правни заврзлами, со најмали можни интервенции.

Со врзување на жел. станица Горче Петров со Транспортниот центар добиваме огромен прстен, и голем број врзни места, населби.

А отом потом и партизанска, прокопи, цетри, тунели, ....

Дај со мали пари да добиеме нешто а не да планираме, планираме, ... и да го вратиме она што Скопје го имало а некој „планер-урбанист-политичар“ го уништил.


Владимир многу скептичен однос имаш кон тоа што ние можеме и тој проблем не го сместуваш на правилното место. Нашата черга е куса од организациско-ментален капацитет, не од некакви финансии. Ниту некој од клучниве проекти на Скопје не вредат над можностите на државата, уште помалку од светските кредиторски банки! Не е дека се нема пари (и оп сите знаете што треба да се спомне тука), туку дека нема политичка волја и познавање на оваа тематика од страна на надлежните, кои сакаат инстант резултати, видливи до следните избори. Е, во вакви големи и ФАЗНИ проекти нема видливост од денес за утре, ваквите проекти течат со генерации.

Всушност мене ми се допаѓа идејата трамвај да минува во средината на Јужниот булевар, но постоечката железничка мрежа не е најоптимално да се користи во трамвајската мрежа, туку во регионалната/(при)гредската железница. Има многу причини:
-точно е дека голем дел од населбиве се опфаќаат со прстенот ГЖС-Скопје Север-Ѓорче Петров-Јужен, но токму оние населби кои се приоритетни, најгусто населени не ги опфаќа! Тоа се Центар, Аеродром, Чаир и Карпош.
-концепцијата на градска железница е сосема различна од трамвајската/ЛРТ (знам дека тоа ти е јасно) и токму затоа мислам декат трасата на Јужен не треба да се прокоцка со класични возови. Зошто? -Затоа што ако користиме градска железница би можеле да сместиме една или максимум две станици по протежението од ГЖС до Ѓорче Петров, а бидејќи трасата минува низ некои големи населби како Капиштец, сметам дека е нужно да се постави ЛРТ мрежа со станици на секои 500 метри, кои ќе бидат многу попривлечни за околните жители. Друга работа е што по домот Гоце Делчев каде би минувата линијата? Ако треба да се спои целиот прстен, тоа ќе значи или преку Матка или преку Влае, но исклучиво подземно до станицата Ѓорче Петров. Ако ставиме па ЛРТ мрежа, таа би свртувала по улицата Московска/Љубљанска, токму кај домот Гоце Делчев и би можела да заврши некаде кај бул. Илинден, пресекувајќи и важна артерија како Партизанска, каде несомнено ќе поминува уште една важна линија.


Плус незнам од каде го измисли ова со малку пари ќе добиеме многу, па после тунели и прокопи. Јужниот булевар е најголемиот залак (сложен и скап), кој е вкопан и има многу тунели и сложни клучки. Каква би била целта да се изгради само пруга без коловозните ленти и целата попатна инфраструктура и како замислуваш возовите да се движат на ниво 0, односно со сите други учесници во сообраќајот?!

Незнам дали тотално грешно те разбрав или ти тотално грешно си формулирал, но со ниедна од горенапишаните точки не само што не се согласувам, туку сум апсолутно против.

Edited by Andrej_LJ - 23-Nov-2010 at 19:49
"Тaм, където глупостта е образец, разумът е безумие." Гьоте
Back to Top
nylon View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 23-Oct-2010
Online Status: Offline
Posts: 168
  Quote nylon Quote  Post ReplyReply #535 Posted: 23-Nov-2010 at 21:13
Originally posted by Andrej_LJ


-концепцијата на градска железница е сосема различна од трамвајската/ЛРТ (знам дека тоа ти е јасно) и токму затоа мислам декат трасата на Јужен не треба да се прокоцка со класични возови. Зошто? -Затоа што ако користиме градска железница би можеле да сместиме една или максимум две станици по протежението од ГЖС до Ѓорче Петров, а бидејќи трасата минува низ некои големи населби како Капиштец, сметам дека е нужно да се постави ЛРТ мрежа со станици на секои 500 метри, кои ќе бидат многу попривлечни за околните жители. Друга работа е што по домот Гоце Делчев каде би минувата линијата? Ако треба да се спои целиот прстен, тоа ќе значи или преку Матка или преку Влае, но исклучиво подземно до станицата Ѓорче Петров. Ако ставиме па ЛРТ мрежа, таа би свртувала по улицата Московска/Љубљанска, токму кај домот Гоце Делчев и би можела да заврши некаде кај бул. Илинден, пресекувајќи и важна артерија како Партизанска, каде несомнено ќе поминува уште една важна линија.

Мислам дека далечината на станиците не е проблем. Ќе го кажам примерот со градската железница во Лондон бидејќи добро ја познавам. Станиците се доста густо распоредени. Некои станици се и на помало растојание од 500 метри. Но возот не застанува на сите станици. На пример, тргнува од Главната (Хаб) станица, па застанува на некоја од пофрквентните станици во центарот, па потоа прескоткнува 2-3 станици, па застанува на станица, па пак прескокнува 2-3 станици. Или доколку возот е примарно наменет за приградските места, во Лондон застанува само на 2-3 станици, па потоа застанува на последните 2-3 станици од трасата. Со тоа се згоелмува времето на чекање на возот во станиците, но се намалува времето на возење во возот. Секако за тоа е потребна доволна фреквенција на патници, за да може да се наполнат повеќе возови кои би застанувале на помалку станици.
Да речеме дека густината на станиците не е проблем, но сепак мислам дека железничката пруга треба да се искорицти таму каде што е во создојба за користење. Градење на железника траса по јужен булевар е премногу голем зафат, претпоставувам многу поголем од траса за ЛРТ, а се сомневам и во исплатливоста и ефикасноста на железничкиот транспорт на мали растојанија. Пред се железницата е наменета за подолги релации.

Edited by nylon - 23-Nov-2010 at 21:15
Back to Top
Vladimir P View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 06-Apr-2008
Location: Скопје
Online Status: Offline
Posts: 3304
  Quote Vladimir P Quote  Post ReplyReply #536 Posted: 23-Nov-2010 at 21:15
Еве да објаснам:
1. Не зборувам за железница него за иста ширина на шини 1,435 mm за да се стандардизира и преплетува, а и за кое искуство имаат нашите фирми.
2. Напонската мрежа иста 25 kV/50 Hz, од истиот разлог коако и предходната
3. Да се земат гарнитури 2-3 делни кој можад да бидат и бекап на постојните идни железнички R (регионални), и на некој начин да се унифицира, а со тоа и се поефтинува и набавката, обуката и одржувањето.
4. Никаде не спомнав дека не треба да има станици на ~ 500 м ?
4 Трасата на јузниот булевар е ледина во долзина од ~ 3 км без никакви пречки, Реплек - Нова Македонија
5.Трасата од Нова Македонија до рампа скоро е исто без никакви проблеми ~ 2 км
6 Од рампа преку Монопол да се приклучи на постојната железничка мрежа. ~ 1 км (тука со минимални правни заврзлами)
7. Останува да се протера линијата од Реплек преку страната на Хром низ дрворедот да влезе во Горче, и низ пакот да се приклучи на постојната мржа. ~ 1.5 км.
8. Незнам која е разликата на ЛРТ и замисли го нешто како електрифициран шпанец (со друг тип на внатресна уреденост)

Сево ова буквално може да се изведе за нецела година, со наши фирми и со понекој консултант и напокон да добиеме некој брз превоз, буквално за мали пари кој народот-државата нема да ги осети.
А после сукцесивно се приклучуваат укрстуваат преклопуваат, укопуваат и останатите делови. Та и сите градови го прават тоа со децении се гради и доградува.

А да почнеме со мегаломански проекти па да пукнат ко коридор VIII - БЛАГОДАРАМ
Клуб на љубители на железниците во Македонија, Macedonian Railways Fan Club
https://www.facebook.com/767277056651521/
Back to Top
StreetStruck View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 18-Nov-2010
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 415
  Quote StreetStruck Quote  Post ReplyReply #537 Posted: 24-Nov-2010 at 03:40
Previous
Ќе реплицирам само за 7 точка, бидејќи ништо не се постигнува ако трамвајот се приклучи на постоечката пруга, која е поставена, како да кажам, на "северната граница" на Ѓорче, а со тоа на некој начин се промашува целата населба.Всушност нели проектот има за цел да го реши јавниот превоз, па баш затоа мислам (лаички) дека така, народно кажано, ќе се утне работата.
А баш во Ѓорче според мене ќе имаат највеќе проблеми да ја изведат трасата, зошто сите куќи и згради се на метар од сите поголеми улици, каде би било пожелно да поминува трамвајот и стварно не гледам како би можело да се реши тој проблем. Тука најдобро би се уклопило твоето решение, но пак ќе кажам дека така ќе се направи огромен пропуст.Затоа е потребно прецизно и внимателно планирање и анализа
"Поробените треба да тежнеат кон слободата, а слободните кон совршенство"- Јане Сандански
Back to Top
Vladimir P View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 06-Apr-2008
Location: Скопје
Online Status: Offline
Posts: 3304
  Quote Vladimir P Quote  Post ReplyReply #538 Posted: 24-Nov-2010 at 20:19



Мислам дека паркот во Горче е најсоодветно место и со најповеќе народ . Стварта беше да се добие еден прстен, а краци исфрлај каде сакаш, но потоа.

Edited by Vladimir P - 24-Nov-2010 at 20:22
Клуб на љубители на железниците во Македонија, Macedonian Railways Fan Club
https://www.facebook.com/767277056651521/
Back to Top
phenomenon View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 26-Oct-2010
Location: Kumanovo
Online Status: Offline
Posts: 2648
  Quote phenomenon Quote  Post ReplyReply #539 Posted: 01-Dec-2010 at 18:29
Не знам зошто сите се занимавате со ова утописка идеја - трамвај во Скопје. Па Скопје нема задовлителен автобуски превоз, та ќе имало трамвај, тролејбус, метро и пловен Вардар со помош на каскади. Погледнете ги автобусите на ЈСП на што личат. Споредете ги со градските автобуси од многу помалите градови од Скопје, како Риека, Нови Сад, Крагујевац, Чачак (град со големина како Куманово).Имаат речиси нови современи автобуси. На српскиот форум за јавен градски превоз се подбиваат со автобусите на ЈСП. Ги нарекуваат жив музеј на отворено и дека не е важно што петката е накривена целата на една страна, важно има Интернет. Демек, тој што ќе си дозволи таков мобилен, ќе влезе во таков автобус и ќе го извади скапиот телефон на очите на џепчиите и во таа прашина. А кога ќе заврне ќе му потече вода од скапаниот покрив, од капаците што не се затвораат, од прозорците што не дихтуваат. Најдобра споредба: Дојдете во Куманово, кај највисоката зграда Сума и погледнете кон источниот дел од градот. Ќе забележите на секоја куќа сателитска антена. Не е важно што куќите се направени од плехови од буриња(!), важно имаљат сателитска. Погодете кој живее таму.Да седнеш и да плачеш, што се однесува до скопските автобуси. Кај ќе копаш за трамвај? Кај Буњаковец, кај Капиштец, кај Бит-пазар? Според мене, Скопје ќе добие трамвај, кога Белград ќе добие аеробус
Back to Top
гитардемон View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 19-Feb-2008
Online Status: Offline
Posts: 5422
  Quote гитардемон Quote  Post ReplyReply #540 Posted: 01-Dec-2010 at 19:02
Може околностите да се развиваат баш така како што викаш, но ние на форумов сме пред сè ентузијасти, па зошто да не ја разбудиме нашата креативност и имагинација, да предложиме неколку идеи, да ги коментираме, разработуваме и подобруваме. (а тоа и го правиме)

Јас лично, еве, сум скептик дека некој кај нас има капацитет за изградба на трамвајска мрежа (затоа избравме консултантска куќа), но тоа не ме спречува да резонирам и да размислувам во стилот „што би било, кога би било“.

Добредојде на форумов, by the way, и би било супер да ни дадеш твоја идеја за трамвајот во Скопје и во која насока би сакал да се движи проектов (штом зборуваме веќе во оваа нишка), а уште подобро би било штом си од Куманово, да почнеме некоја добра дискусија за сообраќајот во Куманово (како битолчанец не знам ништо за Куманово, ама сигурен сум дека и вие си имате проблеми), а воедно и да ни постираш слики, бидејќи малкуте останати членови од Куманово се мрзливи во тој поглед-
Arguing on the internet is like running at the special olympics. Even if you win, you're still retarded.
Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  <1 2526272829 60>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down



This page was generated in 0.316 seconds.

Copyright ©2007 - 2024  build.mk

Коментарите на форумот претставуваат лично мислење на нивните автори и не претставуваат официјален став на build.mk.