build.mk Homepage
Forum Home Forum Home > Главни теми > Урбани прашања > Јавен превоз
  Active Topics Active Topics
  FAQ FAQ  Forum Search   Register Register  Login Login

Трамвај Скопје ( Лесна железница / LRT )

Bookmark and Share
 Post Reply Post Reply Page  <1 3031323334 60>
Author
Message
  Topic Search Topic Search  Topic Options Topic Options
nenad View Drop Down
Senior Member
Senior Member


Joined: 19-Dec-2009
Online Status: Offline
Posts: 724
  Quote nenad Quote  Post ReplyReply #621 Posted: 04-Nov-2011 at 10:15
Originally posted by alexsend

Иако со години сакав во Скопје да има трамвај од денешна перспектива сум ПРОТИВ. Зошто? Па вака:

*Го обновивме целиот возен парк на ЈСП зошто би требало уште едно превозно средство кое ќе се движи по истите улици?
*Зарем неможе со автобус да се стигне од Влае или Центар до Бисер?
*Зарем со трамвајот овој пат ќе се скрати?
*Како? Кога ќе се движи по истите улици и ќе запира на истата лента на која запираат сите градски автобуси?
*Зарем нема да смета на останатите учесници восообраќајот па потоа тие да се успорат?

На Скопје му требаат само булевари, градскиот превоз е обновен.
Му треба метро, а затоа што немаме услови за тоа, тоа не значи дека мора да градиме трамвај по секоја цена. Дали вреди за парите?

Ова е само уште една од оние вмровски причи за мали деца, они се ќе направат што немало макар и обелиск... ОК е луѓе добра работа вршите со булеварите и паркинзите!

Само ќе ни го искомплицира животот ништо повеќе.


На град со големина како Скопје не му треба метро, ѕатоа што не е исплатливо. Преголем ѕалак! Му треба баш трамвај, кој ист така е скапа инвестиција но далеку помала од метро.

Финтата е со трамвај е да се намали автопревоѕот со шински воѕила. Тренд е по модерните градови градскиот превоѕ да го ѕамени (колку што може) индивидуалниот. Секако дека ке се скрати временски патот Влае Аеродором!
Прашањето е само како ке се иѕведе! Главен предуслов е да биде неѕависен, д анема вкрстување со патниот сообракај!КОлку што може да се иѕведе, трасата е многу битна.
А тоа што целиот воѕен парк е обновен е ѕа мали деца. Почекај година или две
Back to Top
mladen_s View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 04-May-2010
Location: Macedonia
Online Status: Offline
Posts: 407
  Quote mladen_s Quote  Post ReplyReply #622 Posted: 04-Nov-2011 at 10:22
Originally posted by lslcrew

А зашто сте се запнале толку за стредина, нема потреба да дуплиаме постојни постојки за автобуси, а башка и вака зафркнато е малце за патниците. Амо треба до толку одвоена лента зашто зеленилото не се компензира на сметка на уше една сообраќајна лента, а крајната кога веќе ја одвојуваме да остане за целиот јавен превоз, односно и за автобусите.


Јас лично запнав за средина затоа што мислам дека тоа ќе овозможи трамвајот да биде значително побрзо превозно средство во однос на сите други. Булевар Партизански Одреди е собирна улица, што значи дека трамвајот ќе мора да се справува со сите приклучни улици, а плус и со автобусите. Ова второво може и да се намали ако се предложи друг модел на јавен превоз (на што искрено се надевам бидејќи вака предложената траса е некаква продолжена 15-ка, која е една од најретките линии).

Originally posted by lslcrew

додека скопје не го добие вистинскиот тунел под плоштад нема ништо од сите желби за каков и да е друг превоз


Ова се однесува на повеќе мислења изнесени на форумов, ама еве твоето се најде поблиску.. Можеби не е лошо да се размислува јавниот превоз да се реши одвоено од уличната мрежа, а таа да се остави за подоцна - кога брзината на трамвајот ќе привлече корисници. Сепак е полесно да се „протне“ трамвајски коридор отколку 2х2 или пак 2х3...

Јас лично би го употребил предложениот тунел под кејот за трамвај (и ако баш ми дадат да одлучувам: со пре-метро станици). Исто така, доколку се оформи малиот ринг како булеварско решение, (што си носи други проблеми, ама ајде) можеби и мала делница од Јужниот булевар - Димитрие Чуповски може да се намени исклучиво за јавен превоз - што е поизгледно од трамвај во тунел.

Во секој случај, треба да се настапи храбро за некои работи, а можеби поважно - транспарентно. Дали може да се добие студијата што ја платил градот Скопје?

Edited by mladen_s - 04-Nov-2011 at 10:28
Back to Top
OCB View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 03-Feb-2011
Location: 54
Online Status: Offline
Posts: 921
  Quote OCB Quote  Post ReplyReply #623 Posted: 04-Nov-2011 at 12:15
Линија Ново Лисиче - Ѓорче Петров



Должина на линија: 12,1км
Време на патување: 33мин
Фрекфенција на возила: секои 4мин (6-8 и 13-17), секои 6мин (5-6, 8-13 и 17-20), секои 10мин (20-23).


Инвестиција и оперативни трошоци



http://www.vialto.hu/letoltes.php?d_id=29 (pdf презентација).
Back to Top
ovaj_stariov View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 02-May-2008
Location: Prilep
Online Status: Offline
Posts: 1315
  Quote ovaj_stariov Quote  Post ReplyReply #624 Posted: 04-Nov-2011 at 12:43
Originally posted by mladen_s

Јас лично би го употребил предложениот тунел под кејот за трамвај (и ако баш ми дадат да одлучувам: со пре-метро станици).
Koga ja vidov vesta za tramvajot i jas se setiv na istoto,ubavo ke bidi ako nekoj poupaten obrazlozi kolku bi bilo toa izvodlivo.



I pak prodolzuva netransparentnosta so koja nasite vlasti gi tukrkaat proektite i gi menuvaat kako sto ke im tekne.Da se potsetime,taman se izraduvavme deka centarot ke se gradi izleze deka toa ke bidat gradbi od nekoojsi antiko-barok-moderen stil razni kolonijadi,porti,se izraduvavme za novi avtobusi izleze deka ke bidat retro dvospratni so namalen kapacitet,konecno najava za tunel pod plostad da ama ne tunel pokraj vardar so po edna lenta vo pravec,eve sega dojde i tramvajot pak so nekoi sturi informacii za izmeni vo trasata.Edno uste mi e ljubopitno ima najava za novi 5 garnituri vozovi kako tamu ke ja zafrknat rabotata,ne sumljam deka ke se potrudat ama potesko ke im odi.

Edited by ovaj_stariov - 04-Nov-2011 at 12:45
build.mk, гради форумска историја
Back to Top
mladen_s View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 04-May-2010
Location: Macedonia
Online Status: Offline
Posts: 407
  Quote mladen_s Quote  Post ReplyReply #625 Posted: 04-Nov-2011 at 13:03
http://www.vialto.hu/letoltes.php?d_id=29

Има тука уште доста да се прочита

Студијата е од 2007 и нормално, во меѓувреме има промени: касарната Илинден како нова локација, тунелот под кеј..

Originally posted by ovaj_stariov

ubavo ke bidi ako nekoj poupaten obrazlozi kolku bi bilo toa izvodlivo.


Еве, ќе се сметам себеси за упатен: апсолутно е возможно, трамвајот може да ја спушти тролата - водилката за контакт и да вози така. Плус, ќе се намалат трошоците за вентилација и евакуација на тунелот. Максимално може да се изведат две станици, и единствено тука можеби има проблем.. Имено, се губи станицата кај Градска болница, но со реорганизација на автобуските линии, истите може да се доведат до Холидеј Ин. Уште подобро: може да се спојат со коридори под ГТЦ (ама некој сакаше автобуси на спрат, па веројатно тоа отпаѓа..).

Сепак, најважно од се'... Што мислите за цената за првата линија?



Edited by mladen_s - 04-Nov-2011 at 13:27
Back to Top
UrbanFreak View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 28-Oct-2007
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 1732
  Quote UrbanFreak Quote  Post ReplyReply #626 Posted: 04-Nov-2011 at 13:28

Мене цената на прв поглед не ми изгледа прескапа, и доколку е реална, може град како Скопје со поддршка од владата да го истурка проектов. После за развој на уште една линија (Север-Југ, Бутел-Водно) која би била значително пократка претпоставувам не би линела ни половина од оваа, со оглед на тоа дека најголемиот дел одат токму на изградба на пругата (48 милиона за 12 километри) и 22 возила.

אל תסתכל בקנקן, אלא במה שבתוכו
Back to Top
lslcrew View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 14-Jan-2008
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 10988
  Quote lslcrew Quote  Post ReplyReply #627 Posted: 04-Nov-2011 at 14:28
Младен какаво "справување" со околните улиц икои се приклучуваат на Партизанска како собрина. Прилично е тоа регулирано, нема што да се "справуваат", јас упорно стојам на тоа дека треба крајната десна да е за јавен превоз, за трамвај, вклучително и автобуси.

Се што ќе се направи низ центар е само неефикасна импровизација, единствено нешто што може да се протне на среден рок е во пакет со она едно доста предложувано решение тука да се пробие Даме Груев и во пакет со Димитрие Чуповски (Рекорд) да функционираат како еден булевар виртуелен со по 4 ленти по правец, е така на крајната десна ќе има трамвај и автобуси и тоа може да биде единствено ефикасно решение за префлрување голема количина возила од едната страна на центарот, на другата.
Back to Top
mladen_s View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 04-May-2010
Location: Macedonia
Online Status: Offline
Posts: 407
  Quote mladen_s Quote  Post ReplyReply #628 Posted: 04-Nov-2011 at 15:01


Добро, треба некој да стои и зад таа опција, бидејќи си има предности. Јас лично сум за „брз“ трамвај кој е што повеќе одвоен од останатиот сообраќај.

Решенијата што ги предлагаш се полесно остварливи, но во принцип го ставват трамвајот во ист коридор со автобусите. Јас пак стојам на тоа дека новиот вид транспорт треба да биде значително побрз од постојните и тоа за почеток: да помине низ Малиот ринг +/- 5 минути и во никој случај да не заглавува на големите булевари поради застој во страничните улици (а тоа не е воопшто регулирано) и/или пак заради преоптеретена лента за вртење во десно. Истото ќе го снајде и твоето решение на „среден рок“ - со тоа што возачите ќе бидат донекаде задоволни, а трамвајот нема да добие нови корисници..

Не би сакал да дебатираме за тоа кое решение е подобро колку да се помине трамвај некако и скопјани да имаат можност да се возат во него.. Исклучиво ме интересира како трамвајот треба да биде изведен за да биде најдобриот превоз во градот!

Edited by mladen_s - 04-Nov-2011 at 15:04
Back to Top
kire85 View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 27-Nov-2007
Location: Düsseldorf
Online Status: Offline
Posts: 400
  Quote kire85 Quote  Post ReplyReply #629 Posted: 04-Nov-2011 at 16:24
Originally posted by alexsend

Иако со години сакав во Скопје да има трамвај од денешна перспектива сум ПРОТИВ. Зошто? Па вака:

*Го обновивме целиот возен парк на ЈСП зошто би требало уште едно превозно средство кое ќе се движи по истите улици?
*Зарем неможе со автобус да се стигне од Влае или Центар до Бисер?
*Зарем со трамвајот овој пат ќе се скрати?
*Како? Кога ќе се движи по истите улици и ќе запира на истата лента на која запираат сите градски автобуси?
*Зарем нема да смета на останатите учесници восообраќајот па потоа тие да се успорат?

На Скопје му требаат само булевари, градскиот превоз е обновен.
Му треба метро, а затоа што немаме услови за тоа, тоа не значи дека мора да градиме трамвај по секоја цена. Дали вреди за парите?

Ова е само уште една од оние вмровски причи за мали деца, они се ќе направат што немало макар и обелиск... ОК е луѓе добра работа вршите со булеварите и паркинзите!

Само ќе ни го искомплицира животот ништо повеќе.
 
Не е проблемот во тоа што би се движеле трамваите по истите улици како и автобусите, тоа речиси секаде го има, проблемот е во центарот односно кај рекорд, каде што надземна трамвајска линија би створила хаос.
Back to Top
Dexter26 View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 19-Nov-2010
Online Status: Offline
Posts: 2035
  Quote Dexter26 Quote  Post ReplyReply #630 Posted: 04-Nov-2011 at 18:03
Previous
 
Па и за тоа ќе најдат решение, по уште 2 сообраќајни ленти и крај на приказната.
 
А пешаците сами нека си бркаат чаре, а да не правиме муабет па за истоварување на роба, со оглед на тоа дека баш таму има и станбени и деловни објекти, нека се снаоѓаат како знаат и умеат.
 
Добро сега, јас не размислувам вака, но доколку воопшто се доведе во прашање сообраќајот кај Рекорд, повеќе од сигурно е дека ова е една од варијантите кои нашинциве би ги разгледувале.
Back to Top
Александар View Drop Down
Senior Member
Senior Member


Joined: 13-Dec-2010
Location: Beograd
Online Status: Offline
Posts: 205
  Quote Александар Quote  Post ReplyReply #631 Posted: 04-Nov-2011 at 21:14
Originally posted by axel

<h2>Децениски старата идеја конечно ќе се реализира. Скопје ќе добие трамвај, а скопјани можност да се возат со него.</h2>

Tramvaj500


http://kurir.mk/republika/skopje/48374-Skopje-definitivno-ke-dobie-tramvaj


I moja slika Da su je bar potpisali!
Back to Top
FoSsiL View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 01-Mar-2009
Location: Аеродром
Online Status: Offline
Posts: 4699
  Quote FoSsiL Quote  Post ReplyReply #632 Posted: 04-Nov-2011 at 21:49
Roll%20eyes А знаев дека ја имав видено претходно.
Back to Top
Dexter26 View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 19-Nov-2010
Online Status: Offline
Posts: 2035
  Quote Dexter26 Quote  Post ReplyReply #633 Posted: 05-Nov-2011 at 23:48
А што му недостига на ова решение ?
 
http://www.laz.ua/en/prod/5/21/galary/
 

 

 
О да, ми текна што му недостига.
 
Му недостигаат горен кат и ретро стил.
 
Но вистинскиот проблем е во производителот.
 
Производителот е украински ЛАЗ, кој покажа и докажа дека не е заинтересиран да тера бизнис со купувачи кои не си ги подмируваат навремено обврските кон продавачот, а нашинциве очигледно не се расположени за да тераат бизнис со такви производители и продавачи.


Edited by Dexter26 - 05-Nov-2011 at 23:51
Back to Top
phenomenon View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 26-Oct-2010
Location: Kumanovo
Online Status: Offline
Posts: 2648
  Quote phenomenon Quote  Post ReplyReply #634 Posted: 06-Nov-2011 at 09:21
Previous
Еве ти горен кат и ретро-стил:
 
開始されていないだけの戦いが失われ、
Back to Top
phenomenon View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 26-Oct-2010
Location: Kumanovo
Online Status: Offline
Posts: 2648
  Quote phenomenon Quote  Post ReplyReply #635 Posted: 06-Nov-2011 at 09:28
  A еве ти и двокатен трамвај:
 

double-decker%20tramway%20system

開始されていないだけの戦いが失われ、
Back to Top
lslcrew View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 14-Jan-2008
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 10988
  Quote lslcrew Quote  Post ReplyReply #636 Posted: 06-Nov-2011 at 14:52
Во Париз голем дел од RER приградските линии кои се надоврзување на метрото се со двокатни метроа. Така да тоа не е никакво чудо да биде двокатен.

Пак ќе кажам кај нас се што дискутираме е така низ некоја чудна призма и кај некои луѓе нагтивен веќе емотивен став кон Скопје 2014 ги всмукал и сега бегаат како ѓавол од крст од двокатен превоз, од кружен тек, од реновирање фасада, а се се тоа супер легитимни проекти кои да не беше Скопје 2014, можеше воопшто и да не бидат забележани дека се случиле во градов. Затао сега вака бахато исмевање читаме по нишкиве.
Back to Top
zabegan View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 01-Jul-2008
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 7859
  Quote zabegan Quote  Post ReplyReply #637 Posted: 06-Nov-2011 at 15:17
Originally posted by lslcrew

Во Париз голем дел од RER приградските линии кои се надоврзување на метрото се со двокатни метроа. Така да тоа не е никакво чудо да биде двокатен.

Пак ќе кажам кај нас се што дискутираме е така низ некоја чудна призма и кај некои луѓе нагтивен веќе емотивен став кон Скопје 2014 ги всмукал и сега бегаат како ѓавол од крст од двокатен превоз, од кружен тек, од реновирање фасада, а се се тоа супер легитимни проекти кои да не беше Скопје 2014, можеше воопшто и да не бидат забележани дека се случиле во градов. Затао сега вака бахато исмевање читаме по нишкиве.
нема потреба од тоа да се прават психички анализи на генералното јавно мислење на народот
милион пати се дискутираше зошто двокатниот превоз во Скопје, ваков каков што е, е катастрофален по многу стандардии тоа треба да ни е јасно, а тоа што во јавноста главна тема на дискусија беа споредни работи како наведнувањето на вториот кат, не треба да го земаме во предвид, битно е да ги гледаме техничките факти од реалноста, се друго е раскажување приказни и чаршиски муабет

и по 10000000 пат ќе кажам, смачено ми е од тоа по некое клише за репер да земаме одредени градови од светот и да применуваме решенија само затоа што и тие ги примениле
особено јавниот превоз е засебен за секој град и се планира според условите, тоа е основна појдовна точка, навистина мене ништо не ми значи тоа што имало двокатен трамвај во Париз, тоа ни од далеку не го прави оправдано и добро решение за Скопје
Architects create dreams...politicians create nightmares
Back to Top
mladen_s View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 04-May-2010
Location: Macedonia
Online Status: Offline
Posts: 407
  Quote mladen_s Quote  Post ReplyReply #638 Posted: 06-Nov-2011 at 17:44
Originally posted by lslcrew

Во Париз голем дел од RER приградските линии кои се надоврзување на метрото се со двокатни метроа.


RER е регионална железница. Ниту е метро, ниту пак трамвај. Тоа се „комутерски“ возови кои во секоја конурбација се на два ката.

А трамвај на кат би било чисто претерување: дополнително би го успорило трамвајот и веројатно би служело единствено за маскирање на фактот што наместо да се добие нов, побрз јавен превоз, ќе се добие нешто „интересно“ и „единствено на Балканот“, а сигурно ќе се истакне и дека „трамвајот се надоврзува на традицијата на двокатните автобуси“.

А дури депоата или евентуалните тунели? Е дури тука почнува бахато исмевање.

И пред некој да каже дека двокатниот трамвај штеди простор (неверојатниот аргумент за двокатните автобуси), да го потсетам дека истиот е планиран во одвоена лента.

Back to Top
Macedonicus View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar
Google Maps: Regional Expert

Joined: 29-May-2011
Location: Czech Republic
Online Status: Offline
Posts: 398
  Quote Macedonicus Quote  Post ReplyReply #639 Posted: 08-Nov-2011 at 20:43
Од лаичка перспектива трамвајот е убав за очи и ќе му даде убав шмек на градот. Но функционалноста е под знак прашање затоа што немаме широки булевари како што имаат во останатите метрополи па самиот трамвај само ќе го отежни сообраќајот (освен ако не се планира кратење на некои линии на ЈСП или изградба на посебни ленти каде би се движел само трамвајот)
Back to Top
nylon View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 23-Oct-2010
Online Status: Offline
Posts: 168
  Quote nylon Quote  Post ReplyReply #640 Posted: 09-Nov-2011 at 18:29
Дали некој помислил дека може да се направи цела линија од Ново Лисиче до Ѓорче да биде подземна само со површински коп. Сакам да кажам дека доколку би се правел некој подземен тип на јавен транспорт (некоја форма на метро со помал капацитет, а зошто да не и подземно ЛРТ) целата траса би било возможно да се изведе со површински коп без да се прават ни најмали компромиси во споредба со "идеалната" траса низ која би поминувал занемарувајќи ги трошоците.
Поентата е дека нема потреба да се носи (прави) онаа ТБМ (бушилка за тунел) за која што мислам дека има големи фиксни трошоци и која не би се исплатела на кратки траси.
Површински коп би се извел низ тревата покрај Јане Сандански, по пешачката патека на Кузман Ј. - Питу, под коловозот под железничка се до раскрсницата кај Народна Банка од каде би продолжила по кејот, поминувајќи до Холидеј Ин се до плоштадот, каде би свртела кон лево во превец на Максим Горки и под нејзиниот коловоз ќе стигне до почетокот на партизанска каде би се изведувала под коловозот, а на некои места е возможно и по страничното зеленило се до Ѓорче Петров, премостувајќи го Вардар со најобичен мост.
Вака мислам дека инвестицијата не би била преголема за финансиските можности на Скопје, секако со помош од централниот буџет. Според моите претпоставки сигурно 2-3 пати поевтино од подземно бушење.
Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  <1 3031323334 60>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down



This page was generated in 0.316 seconds.

Copyright ©2007 - 2024  build.mk

Коментарите на форумот претставуваат лично мислење на нивните автори и не претставуваат официјален став на build.mk.