build.mk Homepage
Forum Home Forum Home > Главни теми > Урбани прашања > Јавен превоз
  Active Topics Active Topics
  FAQ FAQ  Forum Search   Register Register  Login Login

Трамвај Скопје ( Лесна железница / LRT )

Bookmark and Share
 Post Reply Post Reply Page  <1 3132333435 60>
Author
Message
  Topic Search Topic Search  Topic Options Topic Options
pbanks View Drop Down
Admin Group
Admin Group
Avatar

Joined: 01-Sep-2007
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 9141
  Quote pbanks Quote  Post ReplyReply #641 Posted: 09-Nov-2011 at 18:32


Потполно сум на линија со тебе
Back to Top
pbanks View Drop Down
Admin Group
Admin Group
Avatar

Joined: 01-Sep-2007
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 9141
  Quote pbanks Quote  Post ReplyReply #642 Posted: 09-Nov-2011 at 18:34
Во голема мерка предложено од страна на Андреј во овој негов мега проект, со многу детална разработка

http://www.build.mk/forum/forum_posts.asp?TID=794

Back to Top
Superman View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 08-Jun-2010
Online Status: Offline
Posts: 154
  Quote Superman Quote  Post ReplyReply #643 Posted: 10-Nov-2011 at 00:49
Originally posted by nylon

Дали некој помислил дека може да се направи цела линија од Ново Лисиче до Ѓорче да биде подземна само со површински коп. Сакам да кажам дека доколку би се правел некој подземен тип на јавен транспорт (некоја форма на метро со помал капацитет, а зошто да не и подземно ЛРТ) целата траса би било возможно да се изведе со површински коп без да се прават ни најмали компромиси во споредба со "идеалната" траса низ која би поминувал занемарувајќи ги трошоците.
Поентата е дека нема потреба да се носи (прави) онаа ТБМ (бушилка за тунел) за која што мислам дека има големи фиксни трошоци и која не би се исплатела на кратки траси.
Површински коп би се извел низ тревата покрај Јане Сандански, по пешачката патека на Кузман Ј. - Питу, под коловозот под железничка се до раскрсницата кај Народна Банка од каде би продолжила по кејот, поминувајќи до Холидеј Ин се до плоштадот, каде би свртела кон лево во превец на Максим Горки и под нејзиниот коловоз ќе стигне до почетокот на партизанска каде би се изведувала под коловозот, а на некои места е возможно и по страничното зеленило се до Ѓорче Петров, премостувајќи го Вардар со најобичен мост.
Вака мислам дека инвестицијата не би била преголема за финансиските можности на Скопје, секако со помош од централниот буџет. Според моите претпоставки сигурно 2-3 пати поевтино од подземно бушење.


И јас истото сум го размислувал, целосно се согласувам, само проблем би биле подземните инсталации (немаме подземен катастар, никој не знае што се има долу, ќе има милион прекини на струја, вода, телефон додека се копа).
The One Whose Name Cannot Be Spoken...
Back to Top
mladen_s View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 04-May-2010
Location: Macedonia
Online Status: Offline
Posts: 407
  Quote mladen_s Quote  Post ReplyReply #644 Posted: 10-Nov-2011 at 01:10


И јас би сакал да ја видам целата траса под земја, но во тој случај би било добро да се проектираат поблаги кривини, односно да се добие метротрам систем - пре-метро.

Сепак, мислам дека и подземна траса само низ центарот на градот би била доволна за почеток и би помогнала трамвајот да добие мноштво корисници. Моја проценка е дека би требал да понира или пред Симпо или околу Универзална, а на другата страна помеѓу Тобако 2 и Скопјанка. Периферните делови на трасата би биле доволно брзи и доколку се водат надземно, па постепено да се симнуваат. Антверпен со околината е добар пример за споредба (и тоа таму малку ја претераа, па сега имаат празни тунели)..

Би сакал да најдам време и да го изложам ова подетално.

А во врска со проектот на Андреј, не знам дали е коректно од оваа нишка да го коментирам, меѓутоа мислам дека трамвајот т.е. првата линија ќе мора да се реши сама за себе, а неговата замисла вклучува и многу други работи. Но, многу негови предлози се реално остварливи!
Back to Top
Cloverstack View Drop Down
Admin Group
Admin Group
Avatar

Joined: 01-Sep-2007
Location: Скопје
Online Status: Offline
Posts: 12453
  Quote Cloverstack Quote  Post ReplyReply #645 Posted: 19-Nov-2011 at 23:10
Originally posted by mladen_s

Сепак, мислам дека и подземна траса само низ центарот на градот би била доволна за почеток и би помогнала трамвајот да добие мноштво корисници. Моја проценка е дека би требал да понира или пред Симпо или околу Универзална, а на другата страна помеѓу Тобако 2 и Скопјанка. Периферните делови на трасата би биле доволно брзи и доколку се водат надземно, па постепено да се симнуваат
Целосно се согласувам. Дури и само строгиот центар да се реши со тунел (како во ГУП-от) пак би била разлика како ден и ноќ, во однос на варијантите што циркулираат моментално. Цврсто стојам на ставот дека доколку кон ЛРТ/трамвајот не се пристапи поодговорно, со долгорочна визија и похрабри решенија, подобро воопшто да не го почнуваме. Нека стои на стенд бај додека ние се занимаваме со врби & колонади, па макар тоа било уште 10 години. Реализација на шински градски превоз е премногу сериозна работа за да се пристапи со „дај шта даш“ менталитет, а да се корегираат крпениците и импровизациите кои се најавуваат, од око се гледа дека ќе биде многу тешко и ужасно скапо.

Да се навратам на приоритетноста на подземните делови на линијата бр1. Според мене работите стојат вака:
1. Убедливо најголем приоритет треба да има сегментот НБРМ - Соборен Храм
2. Потоа сегментот Скопјанка - НБРМ (пред се поради ситуацијата кај Транспортен центар)
3. Следува сегментот Соборен Храм - Рузвелтова
4. Остатокот од трасата во моментов не е проблем и би требало да се остави на времето да покаже дали и кога би се јавила потреба за спуштање под земја

Потенцијален проблем може да биде и Мостот Обединети Нации, каде можеби ќе има потреба од засебно премостување за шинскиот коридор.


Originally posted by mladen_s

Јас лично би го употребил предложениот тунел под кејот за трамвај
И за ова сум целосно на иста линија. Кога веќе не се прави интегрирано тунелско решение кое ќе ги опфати и „патниот“ и шинскиот сообраќај, туку се цепкаат, во нашава ситуација би било најразумно прво да се изгради коридор за брз јавен шински превоз. Уште повеќе навивам за ЛРТ/трам тунел, затоа што онаа подземна улица што ја најавија грубо отстапува од планираното и од логиката, и е вистинска катаклизма од концепт. Дали има простор да се надеваме на некаков пресврт поради преовладување на здрав разум или посочување на очигледни факти, не верувам... властодршците докажаа дека се слепи ем глуви, и не се сомневам во нивниот капацитет да нанесат огромна штета без око да им трепне. Мислам дека единствено ни останува да навиваме да пропаднат плановите (од било какви причини), а во меѓувреме да созреат услови и свест, за реализација на навистина добро и долгорочно решение. Се разбира сите ние постојано треба да придонесуваме за развојот на таа свест, вклучително и преку вакви дискусии.



Originally posted by OCB




Оваа проекција (која се однесува на траса која е заплеткана во хаосот на „Рекорд“ и останатите површински сообраќајници во центарот) многу јасно укажува дека неинвестирање во тунел е максимално глупаво.
140 милионска инвестиција, за да добиеме трамвај колку да се рече?!? А колкава би била инвестицијата доколку се прави тунел под центарот? Веројатно околу 10%-15% поскапа ако ги одбиеме трошоците за површинската траса која тунелот би ја субституирал, бидејќи и површинската траса не е баш ефтина. А и за отстранување на на таа површинска траса ќе има сериозни трошоци (откако ќе сфатиме дека е комплетно фијаско и дека тунел сепак мора да се гради). Во меѓувреме се што сме постигнале ќе биде дополнителен метеж во центарот, за време на градежните работи, како и за време на „функционирањето“ на оваа крпеница.

Мислам навистина, колку ли сме глупави што како шеици се расфрламе на најбанални работи, а за најбитните и најисплатливите инвестиции никогаш немаме пари...

Wallbash





Edited by Cloverstack - 19-Nov-2011 at 23:14
Back to Top
phenomenon View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 26-Oct-2010
Location: Kumanovo
Online Status: Offline
Posts: 2648
  Quote phenomenon Quote  Post ReplyReply #646 Posted: 20-Nov-2011 at 01:25
Невозможноста без тунел да се премости центарот на Скопје со трамвајска траса и немањето идеја каде воопшто би требало да се копа и со која брзина (сетете се на рамничарскиот автопат Куманово-Табановце), ме наведува на помислата дека популистиве ќе ја изведат трамвајската траса на третата лента, наменета за градските автобуси, со кои истата ќе ја делат. За поинакво решение,воопшто не се сомневам дека немаат капацитет и знаење!
開始されていないだけの戦いが失われ、
Back to Top
theMac3donian View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 30-Mar-2010
Online Status: Offline
Posts: 306
  Quote theMac3donian Quote  Post ReplyReply #647 Posted: 20-Nov-2011 at 07:03
Неможам да разберам како тоа трамваите ќе бидат во најдесната (3та) лента.
Ако се оди со ваков трамвај, истиот ќе мора да се движи само по една улица. (На пример само по Партизанска, ни лево ни десно).
Можно е да се изведе да може да премине преку некоја улица на кај Илинденска (пример) но бидејки е во трета десна лента истиот маневар ќе прави голем застој на другите учесници во сообраќајот.

Плус кој како што сака нека каже ама со новите двокатни, проспектот за заедничко учество на трамвај со автобусите во ист колосек е доста отежнато. Не е неизводливо, али доста потешко.

...

Според мене, трамвај може да има но да се вон сегашните коловози.
Решенија?
Нешто вакво

или LRT, но на
1. Средина од големите булевари (незнам колку булевари имаат ваков простор на средина).
2. Под земја.

Скопје мислам дека е навистина непогоден за накаква комплицирана мрежа на трамваи (каква што има на пример Мелбурн).
По би одговарала некаква голема централна станица со краци (нешто како метрото во некои градови).

Вакви примери има многу на форумов и сепак (од мое лично искуство со трамваи), мислам дека за скопје Трамвај во класична смисла на превозното средство е непрактично.
(НУ)МНМБЗДИСМНВИМНЖНКР
Back to Top
mitatos View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 06-Jan-2008
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 1739
  Quote mitatos Quote  Post ReplyReply #648 Posted: 20-Nov-2011 at 16:13
За трамвај во Скопје малку е проблематично ,особено од левата или десната страна,сите знаеме колкава култура имаат нашите возачи,ке го блокира целиот трамвај со паркирањето до тротоарите,или над тротоарите што ке му оневозможи на Трамвајот да помине ,битно е Трамвајот да има посебна лента ( траса ) во средишниот дел, и за да биде успешен проектот и трамвајот да си вози без проблеми 30 % треба да оди под земја, особено во центарот и во главните улици каде што највеќе има кочење на сообраќајот.Затоа и сакаат овој проект да го започнат по траса што е со 3 ленти и е долга неколку километри од Лисиче до Ѓорче ,за да може потоа да се исплати другиот дел од Трамвајот,но без подземните станици и премини трамвајот ке биде само една промашена инвестиција.
"Најлошиот град од градовите е тој што нема ред,мир и сигурност за своите граѓани" (Али ибн Еби Талиб)
Back to Top
Dexter26 View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 19-Nov-2010
Online Status: Offline
Posts: 2035
  Quote Dexter26 Quote  Post ReplyReply #649 Posted: 20-Nov-2011 at 18:30
И јас сум против трамвајот доколку навистина го планираат по крајна десна лента, а веќе најавија дека го планираат како таков.
 
Но кој знае, можеби ова намерно го прават, за да ја изградат трамвајската мрежа, па да ги почувствуваме последиците од трамвајот по крајната десна лента, за да подоцна истуркаат идеја за трамвај по средина или за метро, но факт е тоа дека поправањето на тие грешки ќе не чини пари, народни пари, наши пари, а сигурно во позадина некој ќе профитира од сите тие грешки и подоцнежните исправки на истите тие грешки.
 
Само потсетете се на зделката за двокатните градски автобуси од кинески Јутонг и за улогата на О. Камчев во истата таа зделка, ај да не излегувам од темата.
 
Подобро тролејбус наместо трамвај по крајна десна лента, или LRT по средина и по тунели во централното градско подрачје, или метро, а последнава опција одлично знаеме дека е скапа и речиси неисплатлива.
Back to Top
Andrej_LJ View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 20-Oct-2008
Location: Ljubljana
Online Status: Offline
Posts: 2954
  Quote Andrej_LJ Quote  Post ReplyReply #650 Posted: 21-Nov-2011 at 00:56
Дискусијатата околу мојата омилена тема на форумов повторно се раздвижува и актуализира и неможам а да не земам учество

Пред се на почетокот би сакал да истакнам дека во отсуство на секакви официални информации и мерења целиот концепт околу воведувањето на шински превоз во Скопје е обвиен со безброј прашања. Ќе се обидам да поставам и анализирам дел од нив. Треба да се разберат на почетокот две клучни работи:

1) Воведување на било каков шински систем е комплициран, долгорочен, скап (во смисла на време за изведба и средства) проект кој претходно мора темелно да се обмисли и конципира пред да се пристапи кон неговата реализација. Трамвајски линии (а уште помалку тунели или ескади) не можат да се изменат така лесно како автобуска линија, доколку подоцна се увиди дека дадено решение е погрешно и непродуктивно. Затоа мислам дека доколку пристапуваме кон ваков за наши услови мега проект, мора да се изведе темелна и долга расправа во која ќе учествуваат домашни и странски експерти како и целото граѓанско општество.

2) Ситуацијата во Скопје е на работ на колапс и на градот итно му требаат радикални инвестиции во инфраструктурата, за да го спасат од тотален застој кој живеењето и работењето во него го прават неудобно, нездраво и скапо. Мислам дека Скопје доцни најмалку 20 години на ова поле. Расправата за воведување на шински систем требаше да се води во раните 90 години на минатиот век. Сега е премногу касно да експериментираме со решенија кои со голо око се гледа дека се контрапродуктивни и нивното менување ќе бара уште повеќе сили, средства и дискомфорт. Тоа во најголема мера ќе мора да го платат жителите на Скопје и најважно градот уште долго време нема да најде вистинско решение за својот хаотичен метеж.

Првото прашање кое сметам дека е клучно е следново: Каква форма на транспорт би била соодветна за Скопје? На самиот почеток ќе треба да се проучат различните концепти. Сите знаеме дека примарната линија треба да биде Карпош-Плоштад-Аеродром и сега зборуваме само за неа! Ниту на форумов (властите на секое ниво или опција ги сметам за комплетно неедуцирани на ова поле, така што за нив не ни очекувам да стигнат до некоја паметна одлука), немаме постигнато консензус која форма на јавен градски транспорт треба да биде носечкиот столб на транспортот во главнот град: трамвај, ЛРТ, пре-метро или метро. Се разбира оваа одлука треба да биде донесена по сериозни проучувања од страна на некоја странска специјализирана консултантска фирма, на која ќе и бидат тотално одврзани рацете. Под ова мислам дека целта на проектот треба да биде *Кажете ни која форма на јавен транспорт е примерна за Скопје*, а не *Изгответе ни проект за трамвајска мрежа во Скопје*, како што беше случајот со сите консултантски проучувања правени до сега за Градот. Ова е огромна разлика и голема грешка уште на самиот почеток, бидејќи не дава можност ниту за расправа и земање во обзир на повеќе опции и решенија. Сметам дека на Скопје му треба сериозна 1ва линија во насока исток-запад, која ќе биде во формата на ЛРТ (ЛРТ не е исто со пре-метро, затоа што инфраструктурата на ЛРТ мрежата не предвидува нејзино преминување во целосно класично метро, односно не е во голем дел однапред изградена и наменета за воведување на класично метро. Ова се однесува најмногу на три сегмента: радиус на дозволените криви на тунелите, должината на станиците и волуменот на тунелите).

Кога ќе се одлучи околу суштината односно концепцијата на првата линија, може да преминеме кон следните две прашања: Во колкав дел трасата ќе биде автономна/независна? Автономсноста на трасата е веројатно клучиот фактор кој ги разграничува брзите и ефективните системи примерни за големите градови како Скопје, од побавните примерни за помали градови како нпр. Љубљана.

Тука мора паралелно да се размислува и дали целата линија ќе се гради во еден сегмент или на етапи? На пример, дали линијата ќе се гради во целата своја предвидена должина веднаш или ќе биде предвидено нејзино понатамошно ширење (прашањето е нпр. дали веднаш да се гради целиот сегмент до Ѓорче Петров, или да се оди прво само до Карпош3/4?) Друга дилема е дали линијата ќе се гради во веднаш во својата конечна форма или ќе се предвидат понатамошни модификации со цел подигнување на процентот на автономснота на трасата? Оваа димела можам да ја доловам преку следниов пример:дали долж бул. Јане Сандански веднаш ќе се пристапи со изградба на тунели/ескади преку раскрсниците или во тој дел трасата некое време ќе биде делена со останатите учесници во сообраќајот? Секое решение има свои големи позитивни и негативни ефекти. Доколку се решиме за етапно решавање на проблемот, кога ќе дојде момент за негова изведба ќе мора да се соочиме со проблемот на нејзино нефункционирање за подолг период од време на голем дел од нејзината должина. Доколку се решиме за изградба на тунел/ескада да речеме кај Скопјанка или Бисер, делот на линијата кој е во Аеродром би можел да биде отсечен и надвор од функција за 2-3 години.

Кога целосно ќе се реши судбината на Првата линија, би требало да се запрашаме дали на Скопје ќе му требаат додатни линии, кога би се граделе тие, каква форма на јавен транспорт би претставувале и како би се поврзале со постоечката и примарна 1ва линија...? Повторно сме пред голема дилема, која е детерминирана од неколку фактори: расположливи финансиски ресурси и пред се потребата на град Скопје за понатамошни големи инвестиции и изградба на делумно или целосно автономни ЛРТ траси. Јас лично сметам дека на Скопје му требаат најмалку 2, а најмногу 4 ЛРТ линии, со различни нива на автономсност на трасите. Втората линија би требало да ја покрива трасата север-југ и би се соединувала со 1вата линија на пл. Македонија, кој е најлогичното средиште и најоптоварената точка на градот. Како што неколку пати сум се изјаснил, мислам дека треба една линија која би ги покривала следните точки: Клинички центар-ул. Македонија-пл. Македонија-Универзитетот-Бит Пазар-Чаир и Скопје Север. Потоа, изградбата на Јужниот булевар, колку и комплицирана да звучи отвора прекрасна можост за изградба на навистина ефтин а целосно независна и автономна шинска траса паралелно со изведбата на автомобилскиот сегмент. Изградбата на тунелот и мостот под Калето ја нуди истата можност затоа што ќе овозможи кратка и брза врска на северниот дел на градот со неговиот јужен дел.

До сега зборувавме за ПРИМАРНАТА мрежа на јавен градски транспорт во градот. Таа мрежа би имала висока автономност, можност за брзо премостување на големи внатрешно градски дистанци, што е огромен предуслов за мрежа со голем превозен капацитет-таква каква што на Скопје му треба и заслужува. Но, капацитетот на оваа примарна мрежа би бил недоволно искористен без СЕКУНДАРНА мрежа на јавен транспорт во Скопје, која би го напојувала и дополнувала претходниот систем. И тука стигуваме до следното прашање: Која форма на јавен транспорт му треба на Скопје во улога на секундарна мрежа и во колкава мера таа би била во подредена улога на примарната мрежа? Тука повторно се сретнуваме со цела палета на приспособливи решенија: постојната мрежа на автобуски линии може да се модифицира на начин, на кој ќе ја напушти главната улога на внатрешно градски транспорт на големи дестинации и ќе ја превземе  улогата на пократки дестинации кои би ја напојувале со патници ЛРТ мрежата и би ги опслужувале приградските дестинации поактивно. Можно е воведување на посебни бус ленти или автобуси со поголем капацитет (зглобни автобуси со широк под, помалку седишта и поголеми врати за побрз превоз на голем број патници) за деловите на градот кои не се покриени со ЛРТ мрежата, воведување на тролејбусен превоз или пак на класичен трамвај. Повторно решението треба да се земе на база на сериозни мерења, дебати, проучувања и калкулации, а голема доза на визија е нужна за изведување на сето ова.

Следното прашање е како вкупната (примарна и секундарна) мрежа на јавен транспорт ја надополниме со различни модерни решенија, услуги и стимулации, со цел истата да стане што поискористена и привлечна за граѓаните? Во воој сегмент најмногу би се посветил на изградба и организација на П+Р центри, кои би биле поврзани со градскиот и приградскиот превоз и ЛРТ мрежата, поставени на главните влезови во градот (Сарај/Ѓ.Петров, Хиподром, Драчево, Ново Лисиче, Скопје Север и бул. Словенија). Нема потреба приградските автобуси да се забиваат во самото срце на градот, Скопје е доволно големо за да си дозволи и регионални трансферни хабови. Стимулациите особено би се однесувале на поголема искористеност на јавниот транспорт и П+Р можности. Така, дневна карта за јавниот транспорт, заедно со дневен престој на автомобилот на П+Р паркинг би можел вкупно да чини 60-100 ден, силен стимул во смисол на заштеда на време, пари и комфорт. Тоа додатно ќе го олесни транспортот во Скопје, но е и одличен стимул за создавање на сателитни приградски населби, па и воведување на познатиот модел живеам во мирен Велес/Куманово/Тетово, а работам во Скопје и тоа не ми одзема повеќе од 90 минути дневно.

Стигнуваме до следната точка, која во никој случај не е последна, туку паралелна со сета оваа расправа: Како најдобро да ја искористиме железничката мрежа која ја имаме, во јавниот транспорт на Скопје и неговата околина? Тука за Ен-ти пат се сретнуваме со дилеми и различни концепти: дали на Скопје му треба приградска железница (како РЕР, Ес-бан итн.) или регионална железница со фрекфрентни возови кон околните големи градови на Скопје? Како да ги поврземе овие железнички линии со другите форми на јавен транспорт во Скопје? Зарем сметаме да градиме сериозен воздушен хаб во Скопје, кој никако не е поврзан со градот и нема ли да ја искористиме шансата што железницата минува толку блиску до него? Моето лично мислење по ова прашање (како и кон множество од горните, но не целосно) е претставено уште пред 2 години во нишката Скопје 2020 и предвидува 3 приградски линии од железничката станица Скопје Центар кон Дексион, Аеродром Скопје и Драчево соодветно.

Ова се само дел од прашањата и дилемите со кои сите ние се соочуваме кога се одлучуваме за изградба на шински систем во Скопје. Бројот на поставените прашања, фактот дека на ниту едно од нив нема дефинитивен одговор, како и спектарот на можните решенија укажува на сериозноста и грандиозноста на проблемот и иминентната нужда од сериозен и целосен пристап кон неговото решавање. Затоа сметам дека форумов мора да биде почетна база на која би понудиле различни паметни решенија, за кои би се бореле понатаму во општеството и  пред надлежните. Можеби изгледа невозможно да се сменат некои работи од гледна точка на поединец, но сметам дека еден издржан, паметен и константен притисок може да биде многу продуктивен. Така, во нашето најблиско соседство, акцијата Спаси метрото во Софија се избори за класично метро на М3 во Софија, чијашто во огромен дел одстапува од првичните замисли на властите, за сметка на  идеите и заложбите на кампањата на граѓанското општество.

За крај сметам дека идеите на надлежните на оваа етапа се толку малоумни, што замислите од типот на трамвај по третата десна лента и по Рекорд не се вредни да се коментираат бидејќи носат јасни и воочливи огромни, долгорочни проблеми, кои само го продлабочуваат болниот проблем на Скопје.

Cheers


Edited by Andrej_LJ - 21-Nov-2011 at 01:09
"Тaм, където глупостта е образец, разумът е безумие." Гьоте
Back to Top
Andrej_LJ View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 20-Oct-2008
Location: Ljubljana
Online Status: Offline
Posts: 2954
  Quote Andrej_LJ Quote  Post ReplyReply #651 Posted: 21-Nov-2011 at 01:24
Само на брзина би претставил еден пример кој го имам во предвид веќе подолго време. Овој модел е применет во Прага на сегемнт од трамвајската мрежа во крајните блоковски населби на градот, кој е подигнат до ниво на ЛРТ систем. Сметам дека вакво решение е многу погодно за Скопје, особено во деловите на Карпош, Аеродром и Ново Лисиче. Не го претставувам како чудо на денешницата, туку како едноставно и ефтино решение кое вклучува низа на кратки ескади и тунели под големите улици, раскрсници и автономна траса, која овозможува брзини на обичните трамвајски возила кои се многу слични со метро системите.
















"Тaм, където глупостта е образец, разумът е безумие." Гьоте
Back to Top
mitatos View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 06-Jan-2008
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 1739
  Quote mitatos Quote  Post ReplyReply #652 Posted: 21-Nov-2011 at 01:41
И јас токму на ова мислев, но не успеав да најдам слики да прецизирам ,тотално се согласувам дека ваков Трамвај ни фали ,се надевам ке имаме и ние ваков, убаво напомена Андреј  дека Трамвајот требаше да го имаме во раните 90-ти години ,сега навистина е касно за обичен трамвај,мора да се прават комбинации. Ова буквално е тоа што на Скопјани им треба.
"Најлошиот град од градовите е тој што нема ред,мир и сигурност за своите граѓани" (Али ибн Еби Талиб)
Back to Top
mladen_s View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 04-May-2010
Location: Macedonia
Online Status: Offline
Posts: 407
  Quote mladen_s Quote  Post ReplyReply #653 Posted: 21-Nov-2011 at 09:53
@ Andrej_LJ

Очигледно имаш доста познавања од транспортни системи и пристапот што го предлагаш е секако правилен. Но, истиот нема да биде применет и многумина знаеме зошто - политичарите имаат планерски рок од 4 години (што е напредок, долго време беше месец дена).

Тоа што во моментов постои како намера е да се воведе трамвај за да се рече дека постои и ќе се воведе една единствена линија. Според мене, делувањето треба да биде само во насока на тоа како ќе се изведе таа линија. Сеопфатниот план е невозможен да се протурка со граѓанска иницијатива (освен ако не располага со големи средства, секако).

Што е според мене сега најважно (сум пишувал и погоре, но ќе сумирам):

1. Да се издејствува ефикасно решение, бидејќи новиот модел на транспорт треба да привлече патници од првиот ден, а не да се покаже како неефикасен, со што уште повеќе би ја зголемил употребата на сопствените моторни возила и манијакалното додавање ленти, а понатаму би го уништил јавниот транспортен систем и никогаш не би виделе повеќе од една линија. Во овој дел, најконкретна цел е отварање на дебата која би ги покажала предностите на средишното водење на трасата.

Во склоп на ова, можеби треба да се размисли за скратена линија која би почнала да се употребува пред комплетирањето на целата траса (нпр: Ново Лисиче - Транспортен Центар), со цел да се прикаже системот во најдобро светло. Знам дека многумина се ежат од помислата дека на тоа и би се останало...

2. Да се бараат подземни (или надземни, каде што има логика) решенија за трасата, особено низ централното градско подрачје и големите раскрсници. Притоа, истите може да се доведат до пре-метро стандард, со што би се оставиле отворени можности што би одбило многу критики кои ќе доаѓаат по мегаломанска линија (но за ова можеби би се направиле разни компромиси - вака сега не би можел да ја проценам разликата во потребни средства).

3. Да се делува во насока за придобивање поддршка за Трамвајот, наспроти големите сообраќајници (нпр. идејата за пренамена на тунелот под Кеј за трамвајска траса). Тука би имало и заедничко делување со еколошките здруженија, но политичарите можеби би имале отпор бидејќи јавното мислење засега се води според проточноста на улиците - односно возачите се најпосакувани гласачи.

4. Да се почитува моментот околу изразот „Трамвај“, при што разните модели на ЛРТ би се претставувале под тоа име. Понатаму, да се остави можноста за други линии, од кои некои би биле „спори“ - бидејќи новиот вид транспорт ќе биде привлечен, што истовремено ќе значи дека населението од разни делови на градот ќе го преферира тој транспорт. Значи, да се искористи „желбата наречена Трамвај“.

Тука најмногу мислам на балансирање на средствата вложени во првата линија наспроти понатамошниот прогрес, но уште повеќе за добра кампања за трамвајот (нпр. за референдумот за трамвај беше издадена детска книга, а сега може и многу повеќе)

Edited by mladen_s - 21-Nov-2011 at 09:54
Back to Top
mladen_s View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 04-May-2010
Location: Macedonia
Online Status: Offline
Posts: 407
  Quote mladen_s Quote  Post ReplyReply #654 Posted: 21-Nov-2011 at 09:59
А еве и како може да се задржи средишното зеленило (ова е за периферните делови од трасите - Аеродром и Карпош)

Back to Top
Andrej_LJ View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 20-Oct-2008
Location: Ljubljana
Online Status: Offline
Posts: 2954
  Quote Andrej_LJ Quote  Post ReplyReply #655 Posted: 21-Nov-2011 at 17:46
По вчерашната анализа, изработив 5 различни концепти кои би можеле да се применат во Скопје. Сите опфаќаат воведување на интегриран градски транспорт од неколку вида: ЛРТ, автобус/тролејбус (сеедно-можност на избор) и (при)градска железница со 3 крака, која иако не е експлицитно нацртана во сите концепти, подразбира 3 крака од железничката станица Скопје Центар кон Сарај, Аеродромот Скопје и Драчево соодветно. Исто така во зависност од разгранетоста на примарната ЛРТ мрежа, стратешки се поставени и железничките станици за (при)градската железница и националната железничка мрежа, хабови за приградски автобуси, како и П+Р терминали.

Првиот концепт е наједноставен за изведба и содржи најмала разгранетост на примарната ЛРТ мрежа. Истата опфаќа само една линија, линијата А (Карпош 4-пл.Македонија-Ново Лисиче).  Заради малата разгранетост, самата ЛРТ линија прави само една конекција со железничката мрежа (на станицата Скопје Центар), но не прави ниту една директна конекција со четирите П+Р паркинзи. Како дополнување на ЛРТ линијата предлагам 7 различни и според мене најважни автобуски/тролејбуски линии, кои ја имаат функцијата да ја поврзат ЛРТ линијата со деловите од градот кои директно немаат достап до брзиот шински превоз.



Еве ги и линиите (*претставени поподробно на следната мапа), кои намерно се означени со броеви кои соодејствуваат со нивната денешна поставеност на схемата на ЈСП:

2 (Сарај (П+Р) - Партизанска - Бит Пазар - Автокоманда) во целост ја следи денешната траса.
5 (Сарај (П+Р) - Теодосиј Гологанов - Рекорд - ЖС Скопје Центар), во голема мера ја следи сегашната линија 5, но вози само до главната железничка станица. Трасата кон Ново Лисиче е опфатена со ЛРТ линијата А и затоа нема смисла од дублирање.
41 (Драчево (П+Р) - Првомајска - К.Ј.Питу - ЖС Скопје Центар) во целост ја следи сегашната линија.
49 (Хиподром (П+Р) - Александар Македонски - Србија - 11ти Октомври) е сосема нова линија, која има за цел да го поврзе најголемиот паркинг од типот Паркирај и биди возен, крај Хиподром со Ново Лисиче и почетниот источен дел на ЛРТ линијата А, како и со линијата 41 кон Драчево.
50 (Хиподром (П+Р) - Александар Македонски - Бит Пазар - Рекорд - Клинички центар) исто така во целост ја следи трасата на постоечката линија 50, при што ги сврзува Хиподром и Автокоманда со центарот и ЛРТ линијата А.
51 (Хиподром (П+Р) - Александар Македонски - ЖС Скопје Центар) е исто така нова линија, која ги сврзува северо-источните населби со ЛРТ и железничката мрежа.
57 (Обиколница (П+Р) - Скопје Север - Бит Пазар - Рекорд - Козле) ја дублира трасата на денешната линија со истиот број.
58 (Шуто Оризари - Скопје Север - Бит Пазар - Илинденска - Карпош 4) е нова и многу потребна линија со цел да се сврзат западните и северните делови на градот, да се опфати се поважниот булевар Илинден, кој денеска е исклушително слабо опслужен со јавен транспорт, како и со линијата А.



Овој концепт е најбрз за изведба, најефтин, но исто така има и најмала разгранетост на ЛРТ мрежата, која би имала висок капацитет за превоз на патници, така што сметам дека е исклучително несоодветно мала за град како Скопје, иако како за почеток би изиграла многу важна улога во започнувањето на решавањето на ова горливо прашање, се разбира доколку правилно се изведе. Тоа, според мене значи дека деловите Рузвелтова-Железничка станица треба да се целосно автономни/независни, без оглед на начинот на решавање на тоа прашање (дали преку ескади, засеци, тунели или паметни раскрсници). Не треба да се заборави дека и пешаците, а не само автомобилите се огромен проблем за брзото и правилно функционирање на дадена ЛРТ мрежа, така што во деловите со целосно автономна траса, би требало да се погрижи за целосна сегрегација од пешачките токови. Со овој концепт сме го решиле најболното прашање на Скопје - транзитот во насока исток-запад, но не сме опфатиле доволно големи територии на градските населби, ниту сме ја поврзале ЛРТ мрежата со железницата или П+Р терминалите.
"Тaм, където глупостта е образец, разумът е безумие." Гьоте
Back to Top
Andrej_LJ View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 20-Oct-2008
Location: Ljubljana
Online Status: Offline
Posts: 2954
  Quote Andrej_LJ Quote  Post ReplyReply #656 Posted: 21-Nov-2011 at 18:00
Вториот концепт предвидува само продолжување на ЛРТ линијата А западно кон Ѓорче Петров. Исклучително важен сегмент и според мене неразделлив дел од линијата А, без кого таа би била недоволно функционална и оптоварена. Продолжувањето ги опфаќа населбите Влае, Порта Влае и Ѓорче Петров, но уште поважно е што прави врска со центарот на Ѓорче и железничката станица во непосредна близина. Не на последно место големите населби како Сарај, Дексион и Волково се се поблиску до мрежата за брз шински јавен транспорт. Иако се работи за релативно краток сегмент со само неколку станици, во овој дел треба да се премине преку неколку ограничувања: мостот Обединети нации крај Влае, центарот на Ѓорче Петров, кој е хаотичен и натрупан и реконструкција и прилагодување на железничката станица во Ѓорче Петров. Затоа предлагам изградба на сосема нов мост, наменет за шинскиот превоз преку Вардар, а за делот во центарот на Ѓорче има две варианти, во зависност од избраната траса:
-првата траса може да оди директно кон железничката станица на Ѓорче Петров, преку продолжување и проширување на Партизанска, што не би требало да претставува голем проблем.
-втората траса може да вклучи отклонување кон СП Планет и пазарот на Ѓорче, за да се вклучи на бул. Македонска Војска кон жел. ст. на Ѓорче Петров.




"Тaм, където глупостта е образец, разумът е безумие." Гьоте
Back to Top
Andrej_LJ View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 20-Oct-2008
Location: Ljubljana
Online Status: Offline
Posts: 2954
  Quote Andrej_LJ Quote  Post ReplyReply #657 Posted: 21-Nov-2011 at 18:13
Поради недостаток на време, сега само ќе ги нафрлам останатите, поразгранети концепти, а ќе ги дообјаснам подоцна. Се трудев да ги нацртам што попрегледно и едноставно, така што би требало да може да се разбере концептот без додатни долги објаснувања. Би сакал да чујам и видам ваше мислење околу сето ова (како вие би го решиле градскиот превоз во Скопје и како по вашему треба да изгледа ЛРТ мрежата на Скопје)?

КОНЦЕПТ ТРЕТИ:
ЛРТ линии = 2 (А, B)
трансферни станици помеѓу нив = 1 (пл. Македонија)
железнички станици директно опфатени со ЛРТ мрежата = 3 (Скопје Центар, Ѓорче Петров и Скопје Север)
П+Р терминали = 5
важни, трансферни автобуски линии = 7




КОНЦЕПТ ЧЕТВРТИ, побуден од изградбата на Јужниот булевар:
ЛРТ линии = 3 (А, B, C)
трансферни станици помеѓу нив = 3 (пл. Македонија, ул. Македонија, Карпош 3)
железнички станици директно опфатени со ЛРТ мрежата = 4 (Скопје Центар, Ѓорче Петров, Скопје Север и 11ти Октомври)
П+Р терминали = 5
важни, трансферни автобуски линии = 8




КОНЦЕПТ ПЕТТИ, побуден од изградбата на тунелот под Кале:
ЛРТ линии = 4 (А, B, C, D)
трансферни станици помеѓу нив = 6 (пл. Македонија, ул. Македонија, Карпош 3, Рекорд, Скопје Север и Соборен Храм)
железнички станици директно опфатени со ЛРТ мрежата = 4 (Скопје Центар, Ѓорче Петров, Скопје Север и 11ти Октомври)
П+Р терминали = 5
важни, трансферни автобуски линии = 7

Заради погустата мрежа на последниов концепт, ќе поставам 3 карти што би требало да ја претстават идеата попрегледно. Со зелено е означена (при)градската железница, големите железнички симболи значат станици на елезничката мрежа кои имаат директно поврзување со ЛРТ мрежата, а станиците означени со мал симбол едноставно значат станици на (при)градската железница:






"Тaм, където глупостта е образец, разумът е безумие." Гьоте
Back to Top
phenomenon View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 26-Oct-2010
Location: Kumanovo
Online Status: Offline
Posts: 2648
  Quote phenomenon Quote  Post ReplyReply #658 Posted: 22-Nov-2011 at 12:06
Од она што може да се забележи на лице место, се чини дека трамвајска линија може да се направи само од Транспортен Центар до Ново Лисиче, која би можела да се движи по средишното зеленило на булеварите во општина Аеродром, бидејќи е доволно широко.
Како би се извела средишната траса на булеварот Партизански Одреди, мене навистина не ми е јасно, со оглед дека тоа е толку тесен простор, за кој не сум сигурен дека има доволна широчина за трамвајот, само да поминува, а да не надвиснува лево и десно над коловозните ленти. Плус, тука како ќе се изведат станиците? Дирекно на улица? Или кај што ќе бидат станиците, булеварите ќе се стеснуваат од 3 на 2 ленти?
Уште еден многу голем проблем. При местењето на шините, целиот булевар ќе биде закрчен од градежната механизација. Дали може Скопје да си го дозволи тоа?
Ако се копа под земја по целата должина на Големиот Ринг, истиот проблем со многуте камиони кои ќе изнесуваат земја.
И се прашувам дали само една трамвајска линија која ќе оди од Ѓорче Петров до Ново Лисиче, би била подржана од албанските советници или ќе мора веднаш да се гради и втора линија Скопје Север - Клинички Центар или некоја слична, која нема да го остави Чаир без трамвај?
開始されていないだけの戦いが失われ、
Back to Top
nenad View Drop Down
Senior Member
Senior Member


Joined: 19-Dec-2009
Online Status: Offline
Posts: 724
  Quote nenad Quote  Post ReplyReply #659 Posted: 22-Nov-2011 at 15:57
ќе се сложам со тоа дека треба да се доенсе стратешка одлука кој вид транспорт ќе биде носечки во Скопје, и тоа на база на разумна анализа и детална и сеопфатна студија. Јас како аматер во оваа област мислам дека за шински превоз како носечки е веќе доцна. Скопје е веќе изградено и секое додавање на трамвај или ЛРТ ќе биде Франкејштановско и некорисно. Ако шинскиот превоз не е независен, ако сече многу раскрсници, ако оди по десна страна на Партизанска тогаш тој ќе биде некорисен и ќе прави само додатни проблеми. Трасата по Партизанска е најлогична, најповеќе граѓани гравитираат на тој правец и таа е најзакрчена. НО за жал не гледам нашин као ќе се протераат два колосеци по неа. НА средина нема место, а и да има премногу раскрсници. Да се крене над земја, или да се спушти под неа е прескапо и прегрдо.
МОжда по Гологанов би можело, мада се сомневам. Единствено мене што ми паѓа на памет е да се тера траса по левата страна на Вардар, да поминува пред Камениот мост преку плоштадот (не знам дали би можел да поминепокрај спомениците), па покрај комплекс банки или Телевизија до аеродром или Лисиче. Со автобуски секундарни линии би се носеле патницити до таа `крајречна` линија. ПО партизанска би останал носешки автобусот. Се разбира, ова решение нема да земе многу комутери, но би било најефтино и изводливо, а би функционирал најдобро во ендели кога би се одело на излет во Градски парк или Зоолошка
Back to Top
nenad View Drop Down
Senior Member
Senior Member


Joined: 19-Dec-2009
Online Status: Offline
Posts: 724
  Quote nenad Quote  Post ReplyReply #660 Posted: 22-Nov-2011 at 15:58
Пардон, не по левата туку по десната страна на Вардар
Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  <1 3132333435 60>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down



This page was generated in 0.467 seconds.

Copyright ©2007 - 2024  build.mk

Коментарите на форумот претставуваат лично мислење на нивните автори и не претставуваат официјален став на build.mk.