build.mk Homepage
Forum Home Forum Home > Главни теми > Урбани прашања > Јавен превоз
  Active Topics Active Topics
  FAQ FAQ  Forum Search   Register Register  Login Login

Трамвај Скопје ( Лесна железница / LRT )

Bookmark and Share
 Post Reply Post Reply Page  <1 3435363738 60>
Author
Message
  Topic Search Topic Search  Topic Options Topic Options
kultuzin View Drop Down
Senior Member
Senior Member


Joined: 07-Nov-2010
Online Status: Offline
Posts: 3811
  Quote kultuzin Quote  Post ReplyReply #701 Posted: 21-Jan-2012 at 14:25
Сум размислувал на оваа тема за брза железница покрај Вардар. Мојата идеа беше во правец на евентуална висечка железница со што би се заштедил огромен простор но ваквите решенија се многу поскапи и потешки за одржување.
Back to Top
pbanks View Drop Down
Admin Group
Admin Group
Avatar

Joined: 01-Sep-2007
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 9141
  Quote pbanks Quote  Post ReplyReply #702 Posted: 21-Jan-2012 at 14:34
И пак се пропушта битна поента, а тоа е кој живее покрај Вардар? Јавен транспорт служи за превоз на население а не за украс. Освен неколкуте објекти кај Острово и Транспортниот центар и објектите во строгиот центар околу Вардар едноставно нема луѓе.

Вардар не е никаква транспортна оска на Скопје и ваквите идеи се само губење време наместо за да се зафатиме со вистинските решенија.
Back to Top
kultuzin View Drop Down
Senior Member
Senior Member


Joined: 07-Nov-2010
Online Status: Offline
Posts: 3811
  Quote kultuzin Quote  Post ReplyReply #703 Posted: 21-Jan-2012 at 14:41
Originally posted by pbanks

И пак се пропушта битна поента, а тоа е кој живее покрај Вардар? Јавен транспорт служи за превоз на население а не за украс. Освен неколкуте објекти кај Острово и Транспортниот центар и објектите во строгиот центар околу Вардар едноставно нема луѓе. Вардар не е никаква транспортна оска на Скопје и ваквите идеи се само губење време наместо за да се зафатиме со вистинските решенија.


Има некој менаџерски техники на развивање на идеи, во една од тие техники се вели „непостои глупа идеа и ниту една идеа нетреба да се дисквалификува уште од старт„.
Муабетот ти држи вода, но сепак треба да се разгледа секое решение и не треба да се фаќаме „како пијани за стап„ за трамвајот. Пред неколку години слушав муабети дека во Загреб и покрај тоа што имат трамвај , се планира висечка железница, за тоа веројатно имало причини , дали ќе се оствари незнам. Ете на пример моите размислувања се движат повеќе кон еден вид на висечка железница, дали покрај Вардар или Партизанска Сеедно важно е да не се гушат булеварите и раскрсниците. На Скопје не му се потребни многу линии туку две до три кои ќе ги поврзуваат двата краја на Скопје.
Back to Top
pbanks View Drop Down
Admin Group
Admin Group
Avatar

Joined: 01-Sep-2007
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 9141
  Quote pbanks Quote  Post ReplyReply #704 Posted: 21-Jan-2012 at 14:55
@kultuzin

Идејата не ја дисквалификувам во старт, шински превоз е тема на теоретизирање во Скопје веќе 30на години и многу од работите се веќе одамна апсолвирани за луѓе кои ценат аргументи. Но редовно циркулираат вакви „оригинални“ идеи од некои експерти (и тоа не само во врска со оваа тема) кои комплетно не дефокусираат а реално не се применливи во Скопје. Само затоа што во некој град постои превоз покрај реката не значи дека тоа може да се примени и во Скопје и тоа секако не како примарна траса.

Значи пред се зборувам за трасата.

Ако зборуваме за висечка железница, повторно не го гледам нејзиниот бенефит. Таа не виси во воздух и ќе треба да се издигнат големи платформи за истата кои или повторно ќе блокираат цели ленти, или пак ќе надвиснуваат цели улици. Што правиме со просторот под оваа железница на пример?  Дали имаш претстава колку е агресивно едно такво здание доколку би се протегало низ цел град?

И воопшто не се сложувам дека на Скопје му требаат 2-3 линии. Не само што не се сложувам со тоа врз основа на фактичката состојба на Скопје туку воопшто не ја земаме и развојната димензија во предвид.

АКо земеме дека линиите треба да се вкрстат во центарот на градот, постојат барем 6-7 правца кои би требало да се разгрануваат од таму.

Би ти ја препорачал оваа нишка за читање (Скопје 2020) како една најобемна елаборација на оваа тема досега на форумот а скоро имаше и уште една квалитетна дискусија на која младен_с презентираше одлични концепти на оваа тема.

Back to Top
pbanks View Drop Down
Admin Group
Admin Group
Avatar

Joined: 01-Sep-2007
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 9141
  Quote pbanks Quote  Post ReplyReply #705 Posted: 21-Jan-2012 at 15:00


Инаку го прочитав уште еднаш текстот и проблемот во предлогот е единствено трасата. Сето останата што го кажува авторот на идејата а тоа е дека трамвај надмината работа и дека ни е потребен транспорт со засебни траси на движење кои би биле или надземни (во поразбиените населби каде постои простор за тоа) или подземни во густите населби како центарот на градот.

Всушност, истото го заговараме овдека на форумот од првиот ден од кога е отворен, со претпоставка дека властите всушност тоа и го планираат а не класичен трамвај што би било вон разумот.
Back to Top
kultuzin View Drop Down
Senior Member
Senior Member


Joined: 07-Nov-2010
Online Status: Offline
Posts: 3811
  Quote kultuzin Quote  Post ReplyReply #706 Posted: 21-Jan-2012 at 15:10
pbanks@ Се согласувам дека аргументите се на твоја страна, сепак мислам дека освен за трамвајско треба да се размислува и на друго решение.
Што мислиш за тролејбуси со две оски, слични на трамваи но не се на шини.
Шините според мене се многу непрактични, скапи и тешки за одржување. Живеам во град кој има една од најразвиените комби трамвај мрежа (LRT) во Европа и знам што значи одржување и што значи Дефект, што значи чистење на шини , што значи електронско управување.
Конкретно мислам на вакво Хибридно Решение:

Back to Top
kultuzin View Drop Down
Senior Member
Senior Member


Joined: 07-Nov-2010
Online Status: Offline
Posts: 3811
  Quote kultuzin Quote  Post ReplyReply #707 Posted: 21-Jan-2012 at 15:15
Незнам до каде е стигнат развојот на Батериите но би било добро на пример напојни станици да има само на дел од трасата и на крајните станици.
Со тоа ќе се избегне и скапото испреплетување со жици на целиот град.
Back to Top
Andrej_LJ View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 20-Oct-2008
Location: Ljubljana
Online Status: Offline
Posts: 2954
  Quote Andrej_LJ Quote  Post ReplyReply #708 Posted: 21-Jan-2012 at 16:23
Самата идеа  и текстот преку кого е пренесена истата се во многу погледи прблематични, што во голема мера ја нарушува кредибилноста на авторот и неговата идеа.
Прво авторот меша помеѓу внатрешно-градски и вонградски типови на шински превоз. Магистранд на *најпрестижниот универзитет во НР Кина* неможе да си дозволи да рече дека цел свет гради луксузни и екстра брзи пруги и тоа да го пренесува во својата идеа за Скопје. Излегува дека се залага да се направи TGV во рамките на градот Скопје и таа да служи за транспорт напатници во самиот град. Всушност на меѓустанично растојание од 500-700 метри (какво што мислам дека сите ќе се согласиме дека му е потребно на Скопје) самите технички карактеристики на пругата во смисла на можности за развивање на големи брзини е тотално непотребна. Доволно е пругата да овозможува движење на шинските возила помеѓу 50 и 70 километри на саат, додека најважно е пругата да биде автономна и да нема вкрстувања со било кој друг вид на сообраќај (вклучително и пешаци).

Втор сериозен пропуст е неегзактноста на авторот кога зборува за техничките термини. Архитектурата и урбанизмот се прецизни науки и несмее да се користат апсолутно неадекватни термини како брза пруга во склоп на идеа за внатрешно-градски превоз. Може да се користи шински коридор со висок капацитет!

Третата недоследност е оценката на цената на ваков проект. Во секој случај таа е тотално несериозно направена и не соодејствува со реалноста во никој поглед (инфраструктура, депо, премостувања, станици, возен парк).

Има три вида брзи пруги: подземна наречена метро, надземна и надземно
поткачена.

НЕ! Има шински транспортни коридор со висок капацитет и автономност на трасата. Подземната се вика метро во повеќето случаи, но и ЛРТ, па и обичните трамваи нередко имаат подземни делови. Така што доколку трасата во делови или целост е подземна, тоа никако не значи дека со сигурност се работи за метро.
Надземна траса пак значи издигнување на истата над нивото на земјата со помош на столбови и ескади. Нема нешто како надземно поткачена, бидејќи зборот поткачен значи маргинално да те закачи нешто (при судар на автомобили велиме дека другиот малку те поткачил).
НАземна траса пак подразбира траса која оди на нивото на земјата, како што се најчесто организирани обичните трамвајски мрежи.

Примерот со Минхен е тотално погрешен, изваден од контекст и манипулиран. Минхен е град со над 2 милиони жители и трамвајот има подредена улога на довоз на патници кон развиениот шински систем со висок капацитет во градот. Минхен има цели 6 метро линии и 100 километри должина на системот, има 10 линии на приградска железница (С-Бан) со должина од над 100 километри... така што релативната неразвиеност на трамвајската мрежа е директно поврзана со развиеноста на останатиот дел од шинскиот транспорт. Велам релативно мала развиеност на трамваите во Минхен, затоа што и покрај се градот располага со 9 линии со вкупна должина на мрежата од 75 километри.

Трасата покрај Вардар е детално коментирана и мислам дека сите се согласивем дека е тотално непримерна да биде основната, главната транспортна оска на Скопје. Неколку факти влиајат на нејзината нефункционалност, при што главниот е дека долж трасата нема ниту населби ниту административни објекти кои секојдневно генерираат сообраќај. Техничката изведба на физичката траса е исто така многу тешка особено во центарот на градот (НБМ-Влада), каде што веројатно повторно ќе треба да се оди подземни, ако сакаме да добиеме независен шински коридор. Тоа се разбира би можело да се изгради само со десеткратно повеќе средства од посочените 16 милиони евра. Всушност авторот заборава дека *брзите пруги* треба да се независни од сите други учесници во сообраќајот, вклучително и од пешаците. Токму пешаците се исклушително недисциплинирани кај нас. Фактот дека трасата поминува покрај кејот кој е место за опуштање и релаксација, дополнително ја става под прашалник независноста на шинскиот коридор од пешаците.


На крај мислам дека авторот сериозно треба да ги доучи концептите за јавен превоз кои се користат во светот. Тука ни предлага систем за меѓуградски или крајградски/приградски превоз на патници како решение за внатрешно-градски сообраќај. Доколку станува збор за градска железница, како што е истакнато во многу наврати, Скопје ја има потребната траса и инфраструктура во 3 главни насоки: Ѓ. Петров, Драчево и Хиподром. Нејзиното оспособување ќе биде попродуктивно, полесно и побрзо бидејќи не го оптоварува центарот на градот со шини покрај кејот, а опфаќа многу повеќе и поголеми населби долж својата мрежа.

 Тотално несериозна, недоучена, непрактична и погрешна идеа. Ohno

Штета што медиумите кај нас даваат гласност на вакви квази-размислувања, наместо да проучат и истакнат барем дел од идеите што се генерираат и циркулираат на форумов. Но, најверојатно новинарите кои се задолжени за ваквите текстови и самите немаат нити приближно познавање на тематиката. Затоа сме ние тука! Cheers


Edited by Andrej_LJ - 21-Jan-2012 at 16:29
"Тaм, където глупостта е образец, разумът е безумие." Гьоте
Back to Top
Andrej_LJ View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 20-Oct-2008
Location: Ljubljana
Online Status: Offline
Posts: 2954
  Quote Andrej_LJ Quote  Post ReplyReply #709 Posted: 21-Jan-2012 at 17:13
Дечки прочитајте му ја неговата работа-проект која е прикачена под текстот на Нова Македонија. СРАМОТА! Преполна со грешки, погрешни и неточни манипулации и претпоставки, мешање на концепти, тотално неписмено напишана со десетици грешки... Мислам дека навистина не треба никакво значење или важност да му се придава на авторот бидејќи едноставно незнае за што пишува. Знаењето кое го имаме ние на форумов (како лично, така и генерирано, заедничко) е дааалеку поголемо од она на авторов.

Многу би сакал некако да не исконтактира на форумов, па тука да подобјасни дел од своите концепти.
"Тaм, където глупостта е образец, разумът е безумие." Гьоте
Back to Top
phenomenon View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 26-Oct-2010
Location: Kumanovo
Online Status: Offline
Posts: 2648
  Quote phenomenon Quote  Post ReplyReply #710 Posted: 21-Jan-2012 at 17:25
   Previous
 
Погледни му го само звањето:
Ова се клучните поенти од истражувањето на Константин Петрески како дел од неговите магистерски студии на отсекот владини политики на универзитетот „Пекинг“ во НР Кина.
Кога ќе магистрира на технички науки, отсек сообраќај, тогаш ќе можеш да дискутираш со него. За мене неговото мислење е крајно нестручно и ирелевантно.
開始されていないだけの戦いが失われ、
Back to Top
antigona View Drop Down
Groupie
Groupie
Avatar

Joined: 16-Jan-2012
Online Status: Offline
Posts: 86
  Quote antigona Quote  Post ReplyReply #711 Posted: 21-Jan-2012 at 17:31
Back to Top
pbanks View Drop Down
Admin Group
Admin Group
Avatar

Joined: 01-Sep-2007
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 9141
  Quote pbanks Quote  Post ReplyReply #712 Posted: 21-Jan-2012 at 20:47
Originally posted by OCB


Нов трамвај само во Мароко

Градовите во развој и современите метрополи градат брзи пруги како најефикасен вид транспорт. Трамвајот е претходник на брзата пруга. Една неодамнешна студија покажа дека Минхен, кој има околу два милиони жители, има најдобар јавен транспорт во Европа, токму поради брзата пруга. Минхен има и неколку кратки линии за трамвај, во стариот дел од градот, но тие постојат од 1876 година и сраснале заедно со градот како дел од неговата архитектура. Сепак тие партиципираат само околу 15 проценти од целокупниот јавен транспорт, објаснува Петрески. Генерално, секаде во светот се градат брзи пруги, а трамваите само се модернизираат доколку веќе постојат, но никаде не се градат нови. Исклучок е градот Казабланка во Мароко, каде што се изгради нов трамвај пред околу една година, но досегашните заклучоци на тамошните аналитичари се дека тој не го решил сообраќајниот метеж во градот и се оценува како целосно промашена инвестиција, додава тој.


Малку се информирав околу овој дел од „истражувањево“.

Првата трамвајска линија во Казабланка се гради во моментов и ќе биде готова во Декември 2012 доколку се оди според планот. Оваа информација сама по себе доволно говори за кредибилитетот на информациите од погоре.

Се работи за типичен модерен ЛРТ систем каде што во најголемиот дел трасите се автономни, освен на неколку вкрстувања со големи кружни текови во погустиот дел од градот. Кон центарот на градот цели улици се пренаменуваат исклучиво за ЛРТ каде тоа е потребно но конфликтни точки нема.

Дополнително, Казабланка се спрема и за класичен метро систем кој секако нема да се дуплира со ЛРТто туку ќе биде комплементарен. Сепак на овој проект колку што може да се прочита во моментот се работи колку на скопското ЛРТ иако има оптимистички датуми за првата линија до 2017 година.

За крај, погледнете го сајтот за трамвајот во Казабланка кој иако е на француски е прегледен и лесно разбирлив со малку Google Translate. Пример за како во една африканска земја (независно што е една од најразвиените во Африка) транспарентно се турка еден јавен и капитален проект.

http://www.casatramway.ma/


Back to Top
pbanks View Drop Down
Admin Group
Admin Group
Avatar

Joined: 01-Sep-2007
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 9141
  Quote pbanks Quote  Post ReplyReply #713 Posted: 21-Jan-2012 at 21:15
Originally posted by kultuzin

pbanks@ Се согласувам дека аргументите се на твоја страна, сепак мислам дека освен за трамвајско треба да се размислува и на друго решение.
Што мислиш за тролејбуси со две оски, слични на трамваи но не се на шини.
Шините според мене се многу непрактични, скапи и тешки за одржување. Живеам во град кој има една од најразвиените комби трамвај мрежа (LRT) во Европа и знам што значи одржување и што значи Дефект, што значи чистење на шини , што значи електронско управување.
Конкретно мислам на вакво Хибридно Решение:



Јас лично не сум за вакви решенија. Шинските решенија иако со повисока цена пред се на изведба но често и на експлоатација се најсоодветен модел ако ги зимам во предвид сите ПРО и КОН аргументи. Од функционален аспект, би го издвоил фактот за јасната автономност на трасите во модерен ЛРТ систем која неможе да се добие со тролејбуски систем. Мислам дека во случајот на Скопје тоа треба да биде еден од клучните аргументи бидејќи било каков конфликт на трасите би значело само влошување на состојбите а не подобрување.
Back to Top
pbanks View Drop Down
Admin Group
Admin Group
Avatar

Joined: 01-Sep-2007
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 9141
  Quote pbanks Quote  Post ReplyReply #714 Posted: 21-Jan-2012 at 21:18
Кога веќе зборуваме за автономни траси и слично. Погледнете го ова чудо кое се наоѓа во Алабама Crazy Браво за урбаните планери Roll%20eyes


Back to Top
mladen_s View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 04-May-2010
Location: Macedonia
Online Status: Offline
Posts: 407
  Quote mladen_s Quote  Post ReplyReply #715 Posted: 21-Jan-2012 at 21:47
Фино што дечково само што (Јануари 2012!) магистрирал на политички науки со нагласок на макроекономија (го има тоа во воведот), и што сака да стане политичар и работи на самопромоција. Веројатно сака да биде директор на ЈСП или уште подобро државен фонд кој ќе ја гради неговата идеја.. Меѓутоа целава работа е крајно несериозна и ова го кажувам откако ја прочитав тезата и покрај многуте неверојатни референци (врв е изборниот манифест кој треба да ги илустрира инвестициите во инфраструктура). Еве кој дел ми ги потврди очекувањата:

3.1.Technology
A more detailed research should be done for the technology used from the rapid rail.
Applying the most advanced up to date applicable technology, introducing a fast;
comfortable and economical transport.

Значи, типов нема идеја како ова да се направи, што и не е за изненадување, со оглед на видот на образование што го има. Тоа што загрижува е што предлогот добива медиумско внимание, го краси и сајтот на Матицата на иселеници. Како тргнале многу работи, не би се изненадил да го видиме во владината програма, а него за министер..

Тоа што го презентира со доста политички осет е следново:
1. ги истакнува сите лоши страни на трамвајот (без да спомене одвоени траси и ЛРТ, секако);
2. ја промовира реката како идеално решение (без да објасне како ќе помине низ централното подрачје и што со евентуална поплава) и тука гради малку симболика со Вардар, брзи пруги и слично ;
3. го промовира автобускиот сегмент од превозот како ефикасен (за да не навреди никого) при што ова би бил чист бонус;
4. дава нереално ниска цена (освен ако тука нема кинеска математика што ние не ја знаеме, а ќе не изненади наскоро).

Инаку ликов го забележав во Нова Македонија уште пред недела-две, коментираше за добри и лоши работи во Скопје и уште таму прогласи дека трамвајот бил лоша идеја. Со оглед на позициите што ги држи (СМК, ова-она), не би ме изненадило да си го истурка проектов (ако може така да се нарече). Само, би било многу подобро да направи тим со сообраќајни инженери и урбанисти кои би му помогнале да понуди подобро решение и политички да влијае за негово остварување. Вака, може само да се надеваме да не успее..

Edited by mladen_s - 21-Jan-2012 at 22:00
Back to Top
mladen_s View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 04-May-2010
Location: Macedonia
Online Status: Offline
Posts: 407
  Quote mladen_s Quote  Post ReplyReply #716 Posted: 21-Jan-2012 at 21:59
Originally posted by pbanks


Шинските решенија иако со повисока цена пред се на изведба но често и на експлоатација се најсоодветен модел ако ги зимам во предвид сите ПРО и КОН аргументи. Од функционален аспект, би го издвоил фактот за јасната автономност на трасите во модерен ЛРТ систем која неможе да се добие со тролејбуски систем. Мислам дека во случајот на Скопје тоа треба да биде еден од клучните аргументи бидејќи било каков конфликт на трасите би значело само влошување на состојбите а не подобрување.


Се согласувам, дури и да се претпостават одвоени траси за тролејбуси, сепак би претпочитал шинско решение, особено ако делови од трасата се водат подземно или независно од постојната улична мрежа. Со добра употреба на материјали би се намалила бучавата, а не треба да се занемари компатибилноста со постојните трамваи изработени за други градови..

@ kultuzin

Тоа со батериите звучи интересно, ме интересира колку е отпорно на дефекти и дали менува многу во дизајн, но во секој случај може да спаси ситуација.. И ме интересира во кој град живееш, сигурно има и добри искуства    
Back to Top
Dexter26 View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 19-Nov-2010
Online Status: Offline
Posts: 2035
  Quote Dexter26 Quote  Post ReplyReply #717 Posted: 25-Jan-2012 at 20:15
http://www.zdravo.com.mk/najmladoto-metro-vo-svetot-foto/
 

„Најмладото“ метро во светот (фото)

 
Речиси два месеци старо, а му требале 23 години да биде изградено. Долго е 8,5 километри и луѓето го гледаат пред се како атракција. Запознајте се со „најмладото“ метро во светот. Се наоѓа во Казахстан.

 
Казахстанците од Алмати чекале 23 години, ама дочекале.
 
Ние скопјани повеќе од 30 години се плукаме едни со други околу тоа дали ни треба или не ни треба подземна железница, или метро, сеедно.
Back to Top
Dexter26 View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 19-Nov-2010
Online Status: Offline
Posts: 2035
  Quote Dexter26 Quote  Post ReplyReply #718 Posted: 06-Feb-2012 at 19:39
Еве уште една причина зошто на Скопје не му треба трамвај.
 
http://www.sarajevo-x.com/bih/sarajevo/tramvaji-nisu-radili-zbog-snijeznih-nanosa-po-sinama/120203096
 
Saobraćajni kolaps u Sarajevu
 

Tramvaji nisu radili zbog sniježnih nanosa po šinama

 
Usljed obilnog snijega, koji ne prestaje padati, bio je obustavljen tramvajski saobraćaj u bh. prijestolnici.
 
Prema informacijama koje smo dobili iz preduzeća GRAS, tramvaji nisu vozili zbog sniježnih nanosa po šinama.
 
Tramvajski saobraćaj proradio je oko nešto prije 16.00 sati. Saobraćaj u Sarajevu se odvija otežano, s obzirom da snijeg neprestano pada i time stvara probleme ekipama Rada koje čiste gradske ulice.

 
Од чиста случајност, додека вртев низ ТВ каналите со далечинскиот управувач, наидов на една босанска телевизија на која зборуваа за ова и покажуваа како луѓето ги чистат шините обидувајќи се да овозможат успешно функционирање на трамвајот во Сараево.
 
Па со скопскиов снег, можеме само да си замислиме во каква ситуација би се нашле кога би имале трамвај.
 
Затоа велам, ако шинскиот превоз е решение за скопскиот сообраќаен метеж, единствено решение е подземната железница, односно метро, а не трамвај или не знам кои други надземни решенија.
 
Подобро воопшто да не градиме било каква надземна мрежа за шински сообраќај отколку да си имаме вакви маки.
Back to Top
pbanks View Drop Down
Admin Group
Admin Group
Avatar

Joined: 01-Sep-2007
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 9141
  Quote pbanks Quote  Post ReplyReply #719 Posted: 06-Feb-2012 at 19:42


Сосема вон контекст Декстер, во Сараево падна преку 1 метар снег овие денови и има вонредна состојба не само во Сараево туку во цела Босна. Таму е малтене "The Day After Tomorrow" и тоа нема никаква врска со ефикасноста на трамвајот.

Од друга страна, јас не паметам вакви врнежи на снег во Скопје барем 20 години и не гледам како да речеме 10на дена на вонредни состојби во тек на 20 години би значеле дека надземни траси на ЛРТ би биле несоодветни.
Back to Top
Dexter26 View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 19-Nov-2010
Online Status: Offline
Posts: 2035
  Quote Dexter26 Quote  Post ReplyReply #720 Posted: 06-Feb-2012 at 20:43
Originally posted by pbanks



Сосема вон контекст Декстер, во Сараево падна преку 1 метар снег овие денови и има вонредна состојба не само во Сараево туку во цела Босна. Таму е малтене "The Day After Tomorrow" и тоа нема никаква врска со ефикасноста на трамвајот.

Од друга страна, јас не паметам вакви врнежи на снег во Скопје барем 20 години и не гледам како да речеме 10на дена на вонредни состојби во тек на 20 години би значеле дека надземни траси на ЛРТ би биле несоодветни.

 
Да, за разлика од Босна и Херцеговина каде што е прогласена вонредна состојба, во Македонија не е прогласена вонредна состојба, но воопшто не ми беше тоа поентата.
 
Поентата ми беше:
 
Бидејќи овие нашинциве толку запнале да градат трамвајска мрежа, а не ЛРТ или метро, ова со Сараево е пример за тоа што може да не снајде и нас.
 
Јас не помнам 1 метар снег во Скопјево барем изминативе 10 години, но лично не ни очекував снег ова време, цел ноември 2011 и декември 2011 немаше снег, цела прва половина на јануари 2012 немаше снег и сега еве, втора недела по ред засилено паѓа снег, иако почна да паѓа пред 3 недели, а тоа говори дека природата секогаш ќе има изненадувања за нас.
 
Трамвајот е непрактичен за Скопје, а за ЛРТ и за метро нашинциве не сакаат ни да слушнат, иако Сплит кој е помал од Скопје и по територија и по број на жители планира до крајот на 2012 да има функционално мини-метро, а единствената предност во однос на Скопје е во тоа што Сплит излегува на море, што на мене лично не ми делува како предуслов за ЛРТ или за метро.
 
Со парите изнададени за белиот слон наречен Скопје 2014 досега целиот град ќе имаше метро барем од едната страна на Вардар.


Edited by Dexter26 - 06-Feb-2012 at 20:45
Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  <1 3435363738 60>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down



This page was generated in 0.408 seconds.

Copyright ©2007 - 2024  build.mk

Коментарите на форумот претставуваат лично мислење на нивните автори и не претставуваат официјален став на build.mk.