build.mk Homepage
Forum Home Forum Home > Главни теми > Урбани прашања > Јавен превоз
  Active Topics Active Topics
  FAQ FAQ  Forum Search   Register Register  Login Login

Трамвај Скопје ( Лесна железница / LRT )

Bookmark and Share
 Post Reply Post Reply Page  <1 3637383940 60>
Author
Message
  Topic Search Topic Search  Topic Options Topic Options
FoSsiL View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 01-Mar-2009
Location: Аеродром
Online Status: Offline
Posts: 4699
  Quote FoSsiL Quote  Post ReplyReply #741 Posted: 12-Feb-2012 at 23:03

You have my Yes, Andrej.

Туку... јас би додал евентуална денивелација на Линија 1 кај раскрсницата на Ј. Сандански, Србија и В. С. Бато.

И иако прстенот изгледа како логично решение и мене повеќе ми одговара, јас сум повеќе за заедничка траса долж целата линија.

Back to Top
mladen_s View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 04-May-2010
Location: Macedonia
Online Status: Offline
Posts: 407
  Quote mladen_s Quote  Post ReplyReply #742 Posted: 13-Feb-2012 at 00:35
А, можеби и ќе ги привлече споменувањето на метро? Во многу градови токму така се придоби населението - а се остана на трамвај.. Сепак, за тоа треба да се погрижи тој што ќе добие да го развива проектот и ќе си направи истражување и „ПиАр“ (а бидејќи нема, и тоа ќе треба да го наведеме како стратегија)..

Конкретно, мислам дека рамките што ги предлагаш се на моменти и премногу опширни, а решенијата како што и самиот кажуваш - технократски (најмногу мислам на поставката на дијаметри). Мое лично мислење е дека коридорите треба да се водат според самата урбана структура - што ќе доведе до најоптимални решенија за изведба. Ова е воопштување и ќе ми треба повеќе време да го образложам

Но ова е само забелешка на решението, а како што и кажав, целта може да биде токму да се продуцираат уште многу различни концепти и варијанти и токму така да се докаже потребата за подземен коридор, централна траса и слично. И во она што јас го предложив како концепт, тие се основен и појдовен елемент.

Каква платформа предлагаш за подобро ширење на овие концепти, идеи, залагања? Во секој случај, дискусиите би се одвивале тука, но дали е потребно уште нешто?

@FoSsiL

Во конкретната ситуација, Бул.Србија би претпрел денивелација - заради рангот на сообраќајницата. Трамвајот лесно би се координирал со другите правци..

Back to Top
Andrej_LJ View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 20-Oct-2008
Location: Ljubljana
Online Status: Offline
Posts: 2954
  Quote Andrej_LJ Quote  Post ReplyReply #743 Posted: 13-Feb-2012 at 01:04
А каде може да се најде проектот на *консултантскава* куќа Виалто? Пред се мислам на погледот врз сите линии, не само на Л1. Ме интересира како тие ја замислиле трамвајската мрежа на Скопје. Пробарав на брзина низ нишкава но не најдов.
"Тaм, където глупостта е образец, разумът е безумие." Гьоте
Back to Top
Cloverstack View Drop Down
Admin Group
Admin Group
Avatar

Joined: 01-Sep-2007
Location: Скопје
Online Status: Offline
Posts: 12453
  Quote Cloverstack Quote  Post ReplyReply #744 Posted: 13-Feb-2012 at 01:17
Originally posted by Andrej_LJ

Дечки има ли некој јунак кој би ми помогнал со цртање во Фотошоп (бидејќи јас не го знам)? Она што моментално правам е да го вцртам проектот на градот како и мојот предлог кој во голема мера е сличен со оној од Скопје 2020. Ми треба помош за вцртување во Фотошоп на радиусите од станиците кои би ги покривале населението. Сакам да покажам дека во планот на градот линиите не се разместени адекватно и оптипамлно, при што има многу препокривања. Еве на што мислам:

Јас би ви ги испратил преку маил сликите, некој кандидат би ги вцртал радиусите и би ми ги вратил сликите... Нека пише или тука или на прајват оној кој е заинтересиран, па ќе му се договориме за е-поштните адреси

Cheers
Јас би се обидел, но само доколку не ти се брза, бидејќи претходно имам да расчистам голема листа на други наталожени обврски. Се разбира доколку некој ме претрка, здравје
Всушност по ова прашање (за дијаметрите околу станиците) би се согласил со mladen_s , но мислам дека сепак еден таков преглед каков што предлагаш може да биде интересна појдовна точка за други размислувања.

Инаку Андреј секоја чест за последните неколку поста почнувајќи од овој па натака:
http://www.build.mk/forum/forum_posts.asp?TID=50&PID=123371#123371
Прекрасен осврт на состојбите и одлични идеи. Дури и да сака човек да цепидлачи, тешко дека ќе најде макар мала дупка во аргументацијата која ја приложи.


Back to Top
OCB View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 03-Feb-2011
Location: 54
Online Status: Offline
Posts: 921
  Quote OCB Quote  Post ReplyReply #745 Posted: 13-Feb-2012 at 01:20
Originally posted by Andrej_LJ

А каде може да се најде проектот на *консултантскава* куќа Виалто? Пред се мислам на погледот врз сите линии, не само на Л1. Ме интересира како тие ја замислиле трамвајската мрежа на Скопје. Пробарав на брзина низ нишкава но не најдов.




http://www.vialto.hu/letoltes.php?d_id=29

Само напред Андреј, очекувам откако ќе се сублимираат ставовите овде да ги срочиш во еден засебен документ кој ќе можеме да го превземеме за подобар преглед.
Back to Top
mladen_s View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 04-May-2010
Location: Macedonia
Online Status: Offline
Posts: 407
  Quote mladen_s Quote  Post ReplyReply #746 Posted: 13-Feb-2012 at 01:50
Само што се сетив на некои забелешки на планов на Виалто кој според мене е само обична замена на автобусите и „трамвај заради трамвај“.
1.Токму начинот на кој се планира коридорот низ централното градско подрачје и симулација на експлоатацијата на тој сегмент наспроти подземниот коридор би открила многу!
2. Не можам да разберам зошто се предлага трамвајско решение, а се предлагаат „тврди“ линии - развиената мрежа би дозволила и линија: Ѓорче - Автокоманда и слично. Ова е можно дури и при подземни коридори.

Инаку, моја идеја е врз основа на поставките што ни ги дава сегашнава сотстојба, ГУП и анализите на Андреј да се симулира развојот на трамвајската мрежа - преку дебата за критичните одлуки во рамки на форумов и следење на „замислен развој“. Така подобро би се согледале и разните (под)варијанти кои постојат и проблемите + придобивките кои постепено би се појавиле.

Edited by mladen_s - 13-Feb-2012 at 01:50
Back to Top
Andrej_LJ View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 20-Oct-2008
Location: Ljubljana
Online Status: Offline
Posts: 2954
  Quote Andrej_LJ Quote  Post ReplyReply #747 Posted: 13-Feb-2012 at 02:13
ОСВ ти благодарам Thumbs%20Up

Планов на консултантската куќа го гледам прв пат и утре се спремам сериозно да му се пуштам во критики и анализи. Неможам да поверувам дека се пљуснати пари и дека се работи според волку несериозен план. Па ова е и бетер од наскоро презентираната магистарска работа LOL

Не ми се верува дека на најоптоварената траса во Скопје, од Центар спрема запад има само 3000 патници и тоа во шпиц!? Тотално несериозно звучи ова, за толкав голем град како нашиов. Кон Аеродром има пак само 1500?
Имам уште куп други забелешки, кога станува збор за оваа опсежна, на 13 страници претставена анализа од страна на консултантов. Впрочем еден од најблиските колеги тука ми е етнички унгарец, кому мајчин му е унгарскиот, така што уште утре Тибор, Јанош, Чаба и останатите ќе добијат културна покана на мајчин јазик малку подетално да ги образложат своите решенија.

Младен мислам дека малку во преголема мера се залагаш за воведување на класичен трамвај во Скопје отколку за ЛРТ. Дистинктивна одлика на ЛРТ системите е што имаат баш тврди траси кои се рбетот на градовите. На ЛРТ трсите во средно-големите градови како Скопје треба да се гледа како што големите градови гледаат на метро линиите. Тие не се флексибилни, како што не се флексибилни ниту ЛРТ трасите. Тука зборуваме за 3-4 главни оски на развој на градот, понатаму може системот да се доградува со класични трамваи кои би биле флексибилни.

Не те разбрав во претходниот пост, во овој дел: (најмногу мислам на поставката на дијаметри). Ако сакаш подобро објасни ми што сакаше да кажеш.
Исто така сум против бескрајното ширење на 3те основни ЛРТ линии во Скопје со цел покривање на колку се може поголема површина од градот. Овие линии имаат транзитна улога, односно носење на големи потоци на патници од периферијата кон центарот, или пак од едниот до другиот крај на градот без многу преседнувања и компликации, максимално брзо. ЛРТ е оправдано само во деловите со голема густина на населението. Класичниот трамвај и автобусите/тролејбусите ќе имаат локално значење или пак ќе покриваат региони непокриени од ЛРТ мрежата.

Дискусијата за трамваи во Автокоманда при постоењето на единствениот засега во Скопје вистински урбан автопат без ниту една конфликтна точка до Бит Пазар не ми е јасна. Упорно се форсира и од тебе и од страна на консултантот. Автобуски или евентуално тролејбуски линии може да стигнат од Хиподром до Бит Пазар за 5 минути буквално, од каде што би се вршело прекачување на ЛРТ мрежата. Јас немам видено ЛРТ траса да оди во рамките на било кој урбан автопат, доколку не е стриктно одделена (а тоа во нашиот случај неможе да се случи без опсежни зафати во прекројување на крстосници и мостови). Премногу напор за ефект кој го имаме и денеска, само со друго превозно средство.
Ај утре пошироко, посконцентрирано и поконцизно!



Edited by Andrej_LJ - 13-Feb-2012 at 02:18
"Тaм, където глупостта е образец, разумът е безумие." Гьоте
Back to Top
mladen_s View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 04-May-2010
Location: Macedonia
Online Status: Offline
Posts: 407
  Quote mladen_s Quote  Post ReplyReply #748 Posted: 13-Feb-2012 at 02:26
Ајде засега само последното: тоа со Автокоманда ми беше пример (изгледа лош), инаку не мислам дека треба да ја има таа траса (затоа и ја нема во она што претходно го предложив) - покрај проблемите што ти ги наведе и затоа што нема никаква развојна компонента во себе (за ова пошироко другпат).. И забелешката во случајов се однесува на нивното решение кое е трамвајско (барем така го дефинираат), а не ги користи неговите можности до крај..

А за тоа со дијаметрите и специфичниот пример на Скопје, утре!
Back to Top
Andrej_LJ View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 20-Oct-2008
Location: Ljubljana
Online Status: Offline
Posts: 2954
  Quote Andrej_LJ Quote  Post ReplyReply #749 Posted: 13-Feb-2012 at 02:29

Morgen, morgen, nur nicht heute, sagen alle faulen Leute

Christian Felix Weiße

Ова се разбра важи за двајцата Smile

"Тaм, където глупостта е образец, разумът е безумие." Гьоте
Back to Top
OCB View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 03-Feb-2011
Location: 54
Online Status: Offline
Posts: 921
  Quote OCB Quote  Post ReplyReply #750 Posted: 13-Feb-2012 at 02:33
Originally posted by Andrej_LJ

Планов на консултантската куќа го гледам прв пат и утре се спремам сериозно да му се пуштам во критики и анализи. Неможам да поверувам дека се пљуснати пари и дека се работи според волку несериозен план. Па ова е и бетер од наскоро презентираната магистарска работа LOLИмам уште куп други забелешки, кога станува збор за оваа опсежна, на 13 страници претставена анализа од страна на консултантов.

Имај в предвид дека документот е обична презентација на проектот, а не самата студија. Исто така погледни ја оваа понова презентација:

http://www.businessinfo.cz/files/zahranicni-obchod/Makedonie_zavery_studie_tramvajova_doprava_120131.ppt

Ова е втора студија која ја нарачува градот. Првата беше изработена во 2007 од страна на „МАК 2000“ и бугарската „Столичен електро-транспорт“. Овде можеш да видиш како биле замислени линиите:

http://www.skopje.gov.mk/ShowAnnouncements.aspx?ItemID=1355&mid=24&tabId=1&tabindex=0
Back to Top
Andrej_LJ View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 20-Oct-2008
Location: Ljubljana
Online Status: Offline
Posts: 2954
  Quote Andrej_LJ Quote  Post ReplyReply #751 Posted: 13-Feb-2012 at 11:40
Уште една информација ми треба дечки. Има ли некаде онлајн камери од скопските главни раскрсници (Судска палата, Соборен храм, НБМ, Железничка, Нова Македонија, Бит пазар, ЗОИЛ, Црвен крст...)? Го преброив бројот на автобусите кои сообраќаат на овие делници според нивниот возен ред во шпицовите, но ми треба и бројот на автомобили, информација која нема од каде да ја добијам...
"Тaм, където глупостта е образец, разумът е безумие." Гьоте
Back to Top
mladen_s View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 04-May-2010
Location: Macedonia
Online Status: Offline
Posts: 407
  Quote mladen_s Quote  Post ReplyReply #752 Posted: 13-Feb-2012 at 12:42
Originally posted by Andrej_LJ

Упорно се форсира и од тебе и од страна на консултантот.


Немој вакви завери да смислуваш во 2 наутро

Ајде сега појаснување за дијаметрите.. Според мене, истите се ефикасни само доколку се целосно оформени, но проблемот настанува во процесот на нивната изградба кој може и тоа како да потрае. Скопје во моментов изгледа како идеален град за нивна имплементација, но доколку се погледнат некои специфики на градот (нехомогено градско ткиво) и новите урбани тенденции можни се и одредени проблеми како во однос на периферијата (бесконечно продолжување и претеран линиски развој), така и во самиот центар (нови зони на згуснување), па и во однос на тековните урбани проблеми (немање подземен катастар). Исто така, прашање е кое би било влијанието на евентуална приградска железница.

Затоа и предложив да направиме симулација на развој на мрежата, кој би покажал доста клучни точки на одлучување. Пример би била изградбата на првата линија и можноста за нејзини гранки, кои би помогнале во првичниот период да се покријат повеќе делови од градот (а подоцна би оформиле главни линии или би се користеле како секундарни). Премногу често се дава конечниот модел на јавен превоз, а многу ЛРТ системи се всушност еволуција на трамвајските, па и од таму може да се извлечат некои искуства. И можеби најважно, колку и некои решенија да се одржливи од аспект на транспортна логика, истите може да се навистина тешки за изведба и да се соочуваат со многу спротиставувања на јавното мислење - пример би била главната станица за трансфер под Плоштадот што потоа би ја закочила изградбата на линијата Југ-Север на подолг период. Накратко, дијаметрите за мене лично се ригиден систем..

Исто така, самото покривање на населението со радиуси во однос на линиите е помалку спорна поставка, бидејќи побитно е поврзувањето на оформените и можните градски јазли, а не воведување на апстрактна логика. Постојниот ГУП има многу такви поставки, според мене погрешни (пример би бил терминалот на приградските линии во Ченто, кој е планиран близу Железарата, со што се испушта можноста за дополнување на ЖС Маџари и нејзино прераснување во интермодална станица). Јас сум на самиот почеток на истражување во оваа насока, па ќе помине доста време додека да се појават резултати..

Мое лично мислење е дека на Скопје му е неопходен независен подземен коридор под Големиот Ринг исклучиво наменет за јавниот транспорт , па макар тој бил експлоатиран и со автобуси, па и „обични“ трамваи. Токму тој зафат е на пат да биде компромитиран, а почнувам да се прашувам дали консултантските куќи се одговорни за тоа или сепак политичарите повторно играат по „линија на помал отпор“. Имено, во тек е донесување на нов ГУП, на неверојатно нетранспарентен начин, со голема можност подземната траса да биде избришана за сметка на „сообраќајницата под Кејот“. Досегашната практика покажува дека во планирањето на транспортот се тргнува од „тоа што дозволува ГУП“, заради што и имаме апсурдни студии од типот на онаа од сајтот на Градот, која не нуди ама баш ништо ново. Ако еднаш се избрише коридорот, сите понатамошни студии (колку и да не заслужуваат да се наречат така) ќе го прифатат тоа како зададеност. Според тоа, мислам дека наше главно залагање треба да биде токму одбраната на овој клучен потег од кој зависат ама баш сите варијанти што се и ќе бидат предложени овде, независно дали имаат дијаметри, рингови или разгранувања.

Се надевам малку го појаснив мојот став?

Edited by mladen_s - 13-Feb-2012 at 13:16
Back to Top
nenad View Drop Down
Senior Member
Senior Member


Joined: 19-Dec-2009
Online Status: Offline
Posts: 724
  Quote nenad Quote  Post ReplyReply #753 Posted: 13-Feb-2012 at 14:03
Андреј, начелно ми се допапаѓа твојата идеја, но мислам дека не ќе може линијата 1 да се изведе надземно, а истовремено да биде независна. Тие мали бајпасеви на раскрсниците подземно/надземно од градежен аспект ќе биде тешко да се изведат по некоја прифатлива цена. ако се иде на независен превоз зошто одма да не се иде на метро /ЛРТ линија пополоно изведена подземно. Нека влезе машината па полека да се шири.
и така велиш(исправно) дека треба да се размислува деценија -две одмапред,а Скопје ќе ја достигне 1 милион жители.
За подобро да дискутираме на оваа тема, сепак ни треба информација за густината на населениото и на комутерите дневно, месечно, годишно . нешто сл како на пр http://www.maptube.org/map.aspx?mapid=136

тогаш би можеле поконкретно да зборуваме. вака, малку е напамет.

Исто така треба да се донесе одлука: автомобилски и железнички транспорт! или ќе се вложат помалку пари, па ќе се изведе трамвај кој нема да реши ништо, или ќе се вложи повеќе, но ќе се добие поголем капацитет.
Back to Top
mladen_s View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 04-May-2010
Location: Macedonia
Online Status: Offline
Posts: 407
  Quote mladen_s Quote  Post ReplyReply #754 Posted: 13-Feb-2012 at 16:28
@ nenad

Можеби ќе мора да зборуваме напамет, бидејќи до некои податоци навистина тешко се стига. Некаква основа се возните редови на автобусите, но тоа е ограничена информација. Исто така претпоставката дека Скопје ќе достигне 1 милион е неизвесна - тоа е голем прираст во однос на сегашнава бројка, а секогаш е можен и обратен развој на настаните. Од тој аспект, целосно подземна траса (скоро метро) би била можеби преголема авантура која би завршила со само една линија. Мислам дека Ереван е таков пример.

Од друга страна, се' повеќе сум уверен дека подземниот коридор би морал да се протега од Симпо (Мал Одмор) до ТЦ Скопјанка, што и не е така малку, додека пак вкрстувањето со експресните и поголемите булевари би се решило со нивно понирање.

@ Andrej

Ги разгледувам твоите анализи и малку не ми е јасен делот со капацитетот на возилата. Имено, наведуваш дека ЛРТ има 720. Верувам дека има такви возила (или се врши спојување?), но трамваите што ги предлагаш како привремено решение имаат до 180, а некои нови модели (S70, T4000) имаат околу 250.
Доколку овој вид возила го гледаш како трајно решение за Скопскиот систем, мислам дека цело време зборуваме за доста сличен концепт, само го нарекуваме поинаку

Edited by mladen_s - 13-Feb-2012 at 16:30
Back to Top
nenad View Drop Down
Senior Member
Senior Member


Joined: 19-Dec-2009
Online Status: Offline
Posts: 724
  Quote nenad Quote  Post ReplyReply #755 Posted: 13-Feb-2012 at 18:18
ОК, да можда претерав со милион жители, не знам дали да ги ставиме КУманово и Тетово во матроплитен ареа, и тие гравитираат, многу луѓе живеат таму а патуваат во Скопје, но можеби грешам, тоа со демографијата тешко да се предидува. Статистиката во државата ни е катастрофа,затоа и не може да се испланираат трошоците за организирање на граски траснпорт.

Ако предлагаш подземен коридор на тој потез, тогаш тоа е веќе пола работа завршена, многу е поефтино да се гради остатокот, барем по Партизанска до Влае. Ќе се обидам да најдам некои бројки, но попшто прифатено е во градежништовото, да кога еднаш кога ќе се влезе подземја, мрежата континуирано да се шири.... Аконавистина Алстон е сериозно заинтересиран можеби тие ќе дадат прифатливи опции.

и енда исправка во предходнот мој пост треба да се донесе издржана одлука кој тип на превоз ќе се одбере да биде носечки во иднина автомобилски или железнички. Не може двата да се развиват, тоа ќе доведе само до привремени и непотполни решенија. се извинувам за грешката во последно време имам работа преку глава, немам многу време да псоеветам на ова за мене мн интересна тема.
Back to Top
phenomenon View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 26-Oct-2010
Location: Kumanovo
Online Status: Offline
Posts: 2648
  Quote phenomenon Quote  Post ReplyReply #756 Posted: 16-Feb-2012 at 00:35
Сакам да разјасниме неколку работи,бидејќи сум во недоумица па ќе го наведам следново:

1. Линијата 1 дали ќе ги има крајните станици Ѓорче Петров и Ново Лисиче?
2. Дали линијата ќе понира од Рузвелтова (Симпо) до ТЦ Скопјанка и колкав смее да биде нагибот на трамвајската пруга? Колку долги би биле косините на трасите во метри и кај ќе бидат планирани? Што ако на нашиве надлежни ова им се види како скапо решение и сакаат да ја истерат надземно од Пошта до Комплекс Банки преку Главниот плоштад и покрај кејот?
3. Дали трамвајската траса ќе оди преку исклучната лента за вртење лево на раскрсниците?
4. Дали трамвајските постојки ќе бидат на истите места како и автобуските и дали ќе ја имаат истата густина?
5. Колку трамваи ќе има на линијата и како ќе се разминуваат? Дали на секоја трамвајска станица ќе има по два колосека и дали тоа би било изводливо со оглед дека ќе биде трасата на средина на булеварите. Дали во овие случаи ќе се одземаат третите ленти од истите. Ова важи само за Карпош, во Аеродром има место и за две паралелни траси.
6. Во Карпош, откако ќе се извадат уличните светилки што се по средината на булеварите, која ќе биде алтернативата за осветлувањето?
7. Дали трамвајот ќе има тенденција да го надополни автобускиот и автомобилскиот превоз или ќе има стремеж да го замени? Пример, укинување на линијата 15 или пак,21 и 22 наместо да поаѓаат од Транспортен Центар, ќе поаѓаат од, да речеме, Спортската сала Партизан во Карпош IV?
開始されていないだけの戦いが失われ、
Back to Top
mladen_s View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 04-May-2010
Location: Macedonia
Online Status: Offline
Posts: 407
  Quote mladen_s Quote  Post ReplyReply #757 Posted: 16-Feb-2012 at 10:59


Постави доста интересни прашања, за многу од нив има различни одговори. Мислам дека постои некаков консензус околу некои, но има и детали околу кои мора да се разговара. Затоа јас ќе ги наведам моите мислења..

1. Веројатно тоа би била првата траса, а со цел да стане и ЛРТ линија. Јас лично не би ја исклучил можноста да има и други линии кои би го експлоатирале тој коридор. Секако, крајната цел би била тоа да биде линијата 1. Повторно, мое мислење е дека таа линија мора да се продолжи преку Вардар до ЖС Маџари (и ова ќе го образложам подоцна и подетално) и да уште веднаш да се отфрли еднонасочниот круг околу Ново Лисиче. Не би можел да тврдам за другата страна, но продолжување до Сарај би било пожелно само доколку се обезбеди автономна траса, иако и тука гледам некои алтернативи.

2. Тоа понирање според мене е единственото кое би го направило системот навистина конкурентен, па и супериорен во однос на секој друг превоз. Имено, така би ги одбегнал (а истовремено брзо поврзал) следниве јазли и потези: Транспортен центар - НБМ, Мал ринг, Соборна Црква и не би влегол во конфликт со интензивните пешачки движења околу Буњаковец. Нагибот не е проблем, се совладува во рамки на +/- 100м - според мене на следниве локации: ТЦ Скопјанка околу постојниот подземен пешачки премин и пред Симпо. На нашиве надлежни ионака ќе им се види скапо и тоа не би сакал ни да го коментирам - мора да се работи на стратегија како да се притиснат да влезат во капитална инвестиција која може да потрае повеќе од еден изборен циклус.

3. Не, би имала своја „лента“. Токму тука не ми е јасен концептот на трамвај во десна лента, со оглед на начинот на кој се решени скршнувањата во десно во Скопје. Мислам дека би настанале навистина големи проблеми.. Ќе се обидам да најдам илустрации.

4. Генерално земено, да. Сепак некои постојки можеби ќе мора да отпаднат во зависност од положбата на следната станица, а некогаш и поради окрупнување на станиците. Пример би биле Бисер и Лептокарија кои според мене би имале само една станица.. Сепак ова треба да се анализира од ситуација до ситуација.

5. Мислам дека без 2 паралелни колосека не може да зборуваме за ефикасен систем. Решение со 1 колосек е применливо само кај чисто трамвајски решенија или во исклучителни случаи и како привремено решение.. Јас лично, доколку мора, би одзел по една лента вдолж бул.Партизански Одреди со тоа што веќе не би имало автобуски линии (освен ноќни или вонредни). А за станиците, мислам дека погоре во нишкава Clover прикажа добро решение кое се применува насекаде во светот.

6. Ова е детал за кој има повеќе решенија. Во принцип, битно е каков систем би се користел за контактната мрежа, па во комбинација со него би се извело и осветлувањето. Да не забораваме за можноста да останат средишните столбови, само во друг облик.

7. Апсолутно мора да го замени - ова е скап систем за да служи само како надополна (што е и проблем на сите предлози за траса покрај Вардар). Веројатно би уследило големо редефинирање на автобуските линии и формирање на неколку терминали за приградски сообраќај, поврзани директно на системот. Веројатно броевите и трасите на линиите би се задржале во некоја форма (каде ќе биде можно), чисто заради полесно привикнување. А во однос на автомобилскиот превоз, тука е системот П+П (според мене, уште еден аргумент за Маџари, па можеби и Сарај како крајни терминали).

Очекувам и други одговори   

Edited by mladen_s - 16-Feb-2012 at 14:53
Back to Top
mladen_s View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 04-May-2010
Location: Macedonia
Online Status: Offline
Posts: 407
  Quote mladen_s Quote  Post ReplyReply #758 Posted: 16-Feb-2012 at 11:11
Во врска со нагибот, би го предложил следниов пример:

50°49'51.54"N, 4°24'14.88"E

Се наоѓа во Брисел, може да го погледнете и со Google Street View. Колосеците се симнуваат 6м во растојание од околу 100м. Се работи за ЛРТ линија, експлоатирана од линија 7 (релативно автономна, со тенденција да прерасне во метро линија, заради што следните неколку станици се изведени до таков стандард) и линијата 25 (поблиска до клсичен трамвај). И двете користат Bombardier T4000 (кап.250), кој според мене би бил идеално возило за системот во Скопје, но можеби грешам.
Back to Top
Cloverstack View Drop Down
Admin Group
Admin Group
Avatar

Joined: 01-Sep-2007
Location: Скопје
Online Status: Offline
Posts: 12453
  Quote Cloverstack Quote  Post ReplyReply #759 Posted: 17-Feb-2012 at 01:21
Originally posted by mladen_s

И двете користат Bombardier T4000 (кап.250), кој според мене би бил идеално возило за системот во Скопје, но можеби грешам.
Те молам ако може подетално околу карактеристиките на овие возила и зошто според тебе би биле идеални за Скопје.




Originally posted by mladen_s

Во врска со нагибот, би го предложил следниов пример:

50°49'51.54"N, 4°24'14.88"E

Се наоѓа во Брисел, може да го погледнете и со Google Street View. Колосеците се симнуваат 6м во растојание од околу 100м. Се работи за ЛРТ линија, експлоатирана од линија 7 (релативно автономна, со тенденција да прерасне во метро линија, заради што следните неколку станици се изведени до таков стандард) и линијата 25 (поблиска до клсичен трамвај).
Еве да илустрираме
Сегментот кој понира (од google street view) и станицата која се наоѓа веднаш потоа (од википедија):

1


2


3


4

Back to Top
mladen_s View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 04-May-2010
Location: Macedonia
Online Status: Offline
Posts: 407
  Quote mladen_s Quote  Post ReplyReply #760 Posted: 17-Feb-2012 at 10:55

Бидејќи добро го илустрира примерот и ја прикажа станицата, должен сум да појаснам уште некои работи. Имено, се работи за пре-метро станица, која во иднина може да се пренамени во метро станица преку подигање на деловите од платформата кои сега се симнати на ниво за трамвај. Од таму и поголемата должина и целото внатрешно уредување (дури и инфо-панелите се поставени на висина за метро). Воедно, станицата се наоѓа на околу -12м, но остатокот од нагибот - после -6 е покриен со сообраќајница. Веројатно кога ќе дојде до изградба на метро, сегашново искачување на сликата ќе биде променето во нагло спуштање, за да се помине под блиската железничка пруга и метро линија (Брисел има неколку секции на паралелна инфраструктура: железница и метро).

Според мене, подземниот коридор Скопјанка - Симпо и неколкуте станици би можеле да се изведат со овој стандард, но би можело и да се заштеди бидејќи не сум сигурен дали Скопје некогаш би имало метро.

Во врска со возилата, повеќе мислев на капацитетот што го има Т4000 и неговите помали верзии Т3000 и Т2000 - кои би можеле да се користат кон одредени дестинации, како секундарни линии и вон оптеретените интервали, а притоа да се задржи унифицираноста. Не би можел да зборувам за некакви технички карактеристики, можам само да кажам дека изгледаат добор и удобни се - кој сака може да ги погледне основните информации: http://www.stib.be/trams.html?l=fr.

Сепак, слични гами на производи имаат и Сименс (кој дури нуди и подолги композиции - Avenio) како и Алстом. А не би знаел да кажам ни кој производител нуди најдобар сервис и слично.. Мој став е дека Скопје ќе мора да прифати готово решение, бидејќи не верувам дека некоја поголема компанија би развила посебен производ за нас (освен ако не најдат Кинези да им направат барокен трамвај)..

Edited by mladen_s - 17-Feb-2012 at 12:58
Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  <1 3637383940 60>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down



This page was generated in 0.250 seconds.

Copyright ©2007 - 2024  build.mk

Коментарите на форумот претставуваат лично мислење на нивните автори и не претставуваат официјален став на build.mk.