build.mk Homepage
Forum Home Forum Home > Главни теми > Урбани прашања > Јавен превоз
  Active Topics Active Topics
  FAQ FAQ  Forum Search   Register Register  Login Login

Трамвај Скопје ( Лесна железница / LRT )

Bookmark and Share
 Post Reply Post Reply Page  <1 3738394041 60>
Author
Message
  Topic Search Topic Search  Topic Options Topic Options
FoSsiL View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 01-Mar-2009
Location: Аеродром
Online Status: Offline
Posts: 4699
  Quote FoSsiL Quote  Post ReplyReply #761 Posted: 19-Feb-2012 at 16:18
Според моја проценка на Линија 1 би имало 20 евентуално 21 станица.
Back to Top
FoSsiL View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 01-Mar-2009
Location: Аеродром
Online Status: Offline
Posts: 4699
  Quote FoSsiL Quote  Post ReplyReply #762 Posted: 22-Feb-2012 at 21:37

Имам прашање луѓе.

На пример, се изгради Линија 1. Дали тогаш ќе се елиминираат и скратат, модифицираат, поделат некои линии.

Пример. 15ка би се укинала сигурно. 22 ќе се скрати. 2, 12 исто така. 4, 24 исто....

Но има една работа. Дали Линија 1 ќе може да ги прими сите овие патници од овие автобуски линии?

Зашто сепак не би било логично да постои трамвај и автобуски превоз на цела или во поголем дел иста траса, линија.

Back to Top
Dexter26 View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 19-Nov-2010
Online Status: Offline
Posts: 2035
  Quote Dexter26 Quote  Post ReplyReply #763 Posted: 22-Feb-2012 at 23:53


Е па за да ги собере сите тие патници, шинските возила ќе бидат двокатни и во барокен стил, со тераса се разбира.



Back to Top
mladen_s View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 04-May-2010
Location: Macedonia
Online Status: Offline
Posts: 407
  Quote mladen_s Quote  Post ReplyReply #764 Posted: 23-Feb-2012 at 00:13

Ова би можело да се пресмета во однос на постојните автобуски линии, но сепак ќе недостига проекцијата за раст во текот на изградбата и после пуштањето во употреба (доброто решение би донело нови корисници). Понатаму, многу од линиите не само што би се скратиле, туку и темелно би се ревидирале. На крај, треба да се претпостави и изградба на следни линии, како и приградска железница која би превзела дел од патниците на одредени релации..

Јас мислам дека линијата 1 би можела да се справи со поголем дел од протокот на линиите што ги наведе, при претпоставка за возила со капацитет 250 кои сообраќаат на секои 2 минути. Но, ова се случува само во два временски периода на „шпиц“. Не би било ништо чудно ако во тие периоди се додаваат автобуски линии на паралелни траси - на пример модифицирани 57, 5, 15 или експресни линии. Остатокот од времето автобуските линии само би ги пренесувале патниците до ЛРТ мрежата. Секако, ова подразбира нов систем на билети кои би дозволувале преседнување, што би било добро да се има и сега.

Инаку, токму од логиката на скратување и замена поаѓа мојот концепт за ЖС Маџари како терминал на „линија 1“: со оглед на тоа што источно од Транспортниот центар линијата би била помалку оптеретена, таа би ја превзела и линијата 23, а линиите 65 би почнувале од таму (според мене Ново Лисиче е лоша локација за терминал, а и воопшто за депо, но за тоа повеќе следниот пат).
Back to Top
FoSsiL View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 01-Mar-2009
Location: Аеродром
Online Status: Offline
Posts: 4699
  Quote FoSsiL Quote  Post ReplyReply #765 Posted: 23-Feb-2012 at 07:50

Во право си Младен.

Се согласувам и за билетите. Треба да се бара уште од сега некое подобро решение. Дали часовен билет, дневен билет, или пак неделни, месечни, годишни билети.

Но можеме да почнеме со часовен билет. Мислам дека ќе биде од голема корист и добро за патниците. Со оглед на тоа дека барем за во градот не е потребно повеќе од еден час да се стигне од било која точка до било која точка во неговото подрачје.

Секако тука може да се имплементира паралелно и електронскиот систем во повеќе форми.

Инаку за тој часовен билет, мое мислење е дека цена од 50, или евентуално 60 денари ќе биде пристојна и прифатлива. Секако за сите видови на јавен транспорт, вклучувајќи го и трамвајот кога ќе го имаме. Секако за приградскиот или комбинација од градски и приградски превоз, цената би била повисока, иако јас не би го практикувал овој часовен билет за тој превоз. Ако живееш приград, и ако имаш потреба од јавен превоз и го користиш редовно, многу поисплатлива е месечната или годишната варијанта.

И мислам дека ваквиот начин на наплата и можности, опции е во корист и прилог на ЈСП.



Edited by FoSsiL - 23-Feb-2012 at 08:08
Back to Top
mirakuliks View Drop Down
Senior Member
Senior Member


Joined: 06-Feb-2010
Location: New York
Online Status: Offline
Posts: 831
  Quote mirakuliks Quote  Post ReplyReply #766 Posted: 23-Feb-2012 at 10:25
Со електронскиот начин на наплата се средува проблемот со прекачување. Тука во Бризбејн функционира таков систем на електронска наплата каде што треба да се допре картичката до сензорот при влегување и при излегување, и ако се влезе во друго возило во орк од половина час од излегување од другото се смета како да го продолжуваш патувањето и само се додава додаток за евентуалното преминување во друга зона, бидејќи тука е поделен просторот на концентрични зони и во зависнот во која зона си од тоа зависи колку плаќаш по патување.

http://translink.com.au/tickets-and-fares/go-card

Инаку во Берлин системот е или карта за кратки патувања (до 4 S-Bahn станици или до 6 автобуски) и најчесто регуларна карта која ваќи два часа од нејзиното откуцување и можеш да смениш се што ти треба за транспорт, но не е дозволено во тие два часа да отидеш од А до Б и пак да се вратиш до А.





Edited by mirakuliks - 23-Feb-2012 at 10:35
Back to Top
Dexter26 View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 19-Nov-2010
Online Status: Offline
Posts: 2035
  Quote Dexter26 Quote  Post ReplyReply #767 Posted: 23-Feb-2012 at 15:46
http://www.sitel.com.mk/dnevnik/makedonija/tramvaj-ke-soobraka-od-lisiche-do-gjorche
 

Трамвај ќе сообраќа од Лисиче до Ѓорче

 
Во јуни ќе се знае концесионерот, а до крајот на годинава ќе почне да се гради.
 

 
Деценискиот трамвајски проект конечно ќе види бел ден. Неколку странски фирми се заинтересирани за добивање на проектот години наназад не успева да се реализира.
 
Првата линија ќе биде на потегот од Лисиче до Ѓорче Петров. Таму каде што ќе сообраќа трамвајот, ќе нема автобуска линија.
 
Концесионерот ќе мора да се погрижи за изградба на трасата и за набавка на трамвајот.
 
Според првичните информации, за изградба на трамвајската линија ќе бидат потребни околу 180 милиони евра и временски период од 3 години.
 
Антонио Крстевски

Back to Top
FoSsiL View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 01-Mar-2009
Location: Аеродром
Online Status: Offline
Posts: 4699
  Quote FoSsiL Quote  Post ReplyReply #768 Posted: 23-Feb-2012 at 16:00

И што правиме ако навистина ова влезе во фаза на реализација? Ќе се чудиме... џабе правиме и други алтернативни решенија..... 

Ај тоа што ќе биде од страните на булеварите... ама, што ќе правиме со тоа што низ центар не е подземен, туку поминува на Рекорд.

Back to Top
Dexter26 View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 19-Nov-2010
Online Status: Offline
Posts: 2035
  Quote Dexter26 Quote  Post ReplyReply #769 Posted: 23-Feb-2012 at 16:03
Previous
 
Пишува дека концесионерот ќе мора да се погрижи за изградбата на трасата и за набавката на трамвајот.
 
Претпоставувам дека тоа значи дека концесионерот ќе одлучува дали да гради класична траса за класичен трамвај или денивелирана траса за лесна железница, односно LRT.
 
Ако е тоа случајот, можеби концесионерот ќе има повеќе слух за да ги слушне поплаките и предлозите на скопјани, дај Боже.
Back to Top
FoSsiL View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 01-Mar-2009
Location: Аеродром
Online Status: Offline
Posts: 4699
  Quote FoSsiL Quote  Post ReplyReply #770 Posted: 23-Feb-2012 at 16:13

Не. Концесионерот ќе постапува по веќе изготвената студија на Виалто. Веќе е одлучено!

Логично и да ја имал таа слобода, секоја бизнис компанија има цел со помалку трошоци да има повеќе приходи, па според тоа шансите да се одлучи за изградба на ЛРТ со подземни делови се многу мали, кога веќе градот посочува и одобрува, подржува проект кој е поефтин од ЛРТ систем.

Back to Top
Dexter26 View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 19-Nov-2010
Online Status: Offline
Posts: 2035
  Quote Dexter26 Quote  Post ReplyReply #771 Posted: 23-Feb-2012 at 16:21
Previous
 
Типичен македонски идиотизам.
 
Неофицијално, Коце Трајановски спомнал дека единствено решение за скопскиот сообраќаен метеж е изградбата на подземна железница, односно метро, но поради партиските и деловните интереси на одредени личности, се форсира идејата за трамвај.
 
Останува да се надеваме дека нема да успеат да одберат концесионер во 2012, бидејќи 2013, 2014 и 2015 и онака се изборни години, поради што јавните набавки од ваков тип ќе мораат да бидат замрзнати или одложени за после изборите, по што благодарејќи на масовната македонска бирократија, ваквите јавни набавки нема да завршат успешно.
 
Нема смисла да форсираме сообраќајно решение за кое и самиот актуелен градоначалник на Скопје неофицијално спомнал дека е неприфатливо за градот.
 
http://www.24vesti.com.mk/index.php/makedonija/293-makedonija/4645-2012-02-23-14-54-02
 
Конечно трамвај и нов луна парк во Скопје
 
Скопје конечно ќе добие трамвај – најавува градоначалникот Коце Трајановски. Тендерот ќе се објави кон крајот на месец  мај, а концесионерот ќе се избере при крајот на годината кога и ќе се почне со градежните работи.
 

 
Според Трајановски изградбата на трамвајската линија би била готова за 2-3 години.  Во првиот период ќе се започне со една линија која ќе се сообраќа од Ново Лисиче до Ѓорче Петров  во должина од 15 километри , а вредноста на проектот  е од  170 -180 милиони евра.
 
Неколку странски фирми од Франција, Хрватска , Полска, Чешка  и Германија се  веќе заинтересирани. Студијата покажала дека заработката ќе биде на границата на доходовност па затоа од градот предлагаат одреден процент на субвенционирање на дел од троштоците.
 
Со концесионерот ќе се склучи и договор дека нема да го конкурира јавното претпријатие па онаму каде има трамвај нема да вози автобус.  Освен трамвај тој за следната пролет го најавува и новиот луна парк.
 
Просторот предвиден за новиот луна парк од 25 илјади м2 ќе се прошири до 40 илјади и ќе чини од 10 до 12 милиони евра.
 
Фросина Трајковска

Back to Top
alexsend View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 11-May-2011
Location: Скопје, Центар
Online Status: Offline
Posts: 2085
  Quote alexsend Quote  Post ReplyReply #772 Posted: 23-Feb-2012 at 16:45
Ова за мене е чиста глупост. Иако во минатото навистина сакав да има трамвај во Скопје сега верувам дека тоа нема да смени ништо, напротив ќе го искомплицира сообраќајот уште толку.

Која е поентата да се гради трамвај кој ќе се движи по истите сообраќајници и со кој ќе се патува исто долго како и со автобусите?

Ова ми личи на бизнис како и речиси се друго што се прави во градов!
Back to Top
Macedonicus View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar
Google Maps: Regional Expert

Joined: 29-May-2011
Location: Czech Republic
Online Status: Offline
Posts: 398
  Quote Macedonicus Quote  Post ReplyReply #773 Posted: 23-Feb-2012 at 19:18
Нема да се движи по иста траса со автобусите т.е ќе му биде овозможен монопол на трамвајот (по трасите кај што ќе се движи нема да поминуваат автобуси). Така е напишано во текстот
ಠ_ಠ
Back to Top
FoSsiL View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 01-Mar-2009
Location: Аеродром
Online Status: Offline
Posts: 4699
  Quote FoSsiL Quote  Post ReplyReply #774 Posted: 23-Feb-2012 at 19:40

хмм...

Сигурно? Имајќи во предвид дека ќе се движи по главните артерии на градот, каде што има најголем проток и концентрација на автомобили, најголем број на автобуски линии... и значајни, густо населени и висока секојдневна активност и движење на население...

И кај ќе се движат сите овие автобуси.... ќе летаат?

Ај автобуси...

останати автомобили, таксисти....

премногу несериозно тргнавме со трамвајов.... колку само да го биде, да го има..



Edited by FoSsiL - 23-Feb-2012 at 19:40
Back to Top
Sylvester View Drop Down
Newbiе
Newbiе
Avatar

Joined: 09-Jun-2010
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 0
  Quote Sylvester Quote  Post ReplyReply #775 Posted: 23-Feb-2012 at 19:41
А дали ќе оди по средина на булевари или од крајна десна страна? Никаде не се споменува што направила консалтинг фирмата во студијата ?!
Back to Top
FoSsiL View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 01-Mar-2009
Location: Аеродром
Online Status: Offline
Posts: 4699
  Quote FoSsiL Quote  Post ReplyReply #776 Posted: 23-Feb-2012 at 19:42

На крајната десна лента од двете страни. Ако веќе го ставаат од страните нека го стават во зеленилото измеѓу коловозот и пешачките патеки... кај што е секако можно....

Ама во средина е во секој случај подобро, иако за жал нема да биде така...

Back to Top
zabegan View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 01-Jul-2008
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 7859
  Quote zabegan Quote  Post ReplyReply #777 Posted: 23-Feb-2012 at 19:45
не знам зошто, ама ми останува барем надеж дека ова е само уште едно галамење по весници што нема да се оствари
како и да е, ако се оствари, ќе биде катастрофално погубно за овој град и неговиот развој, и тоа мислам дека и малите деца во градинка го знаат...

инаку ние ќе бидеме единствена хипстер земја што во 21 век гради таков трамвај, буквално единствена... because building an LRT i too mainstream LOL


Edited by zabegan - 23-Feb-2012 at 20:04
Architects create dreams...politicians create nightmares
Back to Top
FoSsiL View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 01-Mar-2009
Location: Аеродром
Online Status: Offline
Posts: 4699
  Quote FoSsiL Quote  Post ReplyReply #778 Posted: 23-Feb-2012 at 19:52

Ама јас не разбирам... дали навистина незнаат, или намерно прават од градов турлитава... Едноставно ги уништуваат можностите за негов правилен развој... 

Рабирам дека трамвај е некој развој и дека луѓето подржуваат се што се гради... ама зошто не се разбере дека не е проблемот во тоа што се гради.... Ако, никој нема ништо против, сите сме за развој на градот... ама тоа што нас не засега е како се развива... правилно или неправилно... на нас ни треба правилен развој, додека сеуште имаме можност за тоа... но како што минува време и нови измислици, таа можност станува се помала и помала.... додека еден ден не се освестиме и се видиме како живееме во град кој е како растурена соба.... 

Навистина не разбирам... Како можеа од сите начини да ги одбираат само погрешните.... дали чиста коенциденција... дали баксуз, малер работа... дали намерно... незнам... ама како и да е не го бива... иако изгледа на несвесно намерно постапување... или пак можеби свесно?

Back to Top
Dexter26 View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 19-Nov-2010
Online Status: Offline
Posts: 2035
  Quote Dexter26 Quote  Post ReplyReply #779 Posted: 23-Feb-2012 at 20:05
http://www.vesti.alfa.mk/default.aspx?mId=36&eventId=46538
 

Тендер за трамвај на лето

 

четврток, 23 февруари 2012, 18:25

 
Скопскиот градоначалник Трајановски на тендер ќе бара концесионер за трамвај во главниот град. Денеска тој и официјално соопшти дека јавниот повик ќе биде објавен кон крајот на мај или почетокот на јуни. Повикувајќи се на последната студија која ја изработи унгарско-англиски консултантски тим, Трајановски објасни дека ќе се понуди само една траса, од Ново Лисиче до Ѓорче Петров.
 
- „ Концесијата подразбира да концесионерот ја направи трамвајската линија, го набави трамвајот и стопанисува со трамвајот во текот на 35 години колку што трае концесијата... Вредноста на целокупната инвестиција која треба да ја има концесионерот ќе биде некаде околу 170 до 180 милиони евра.“- изјави градоначалникот на Скопје, Коце Трајановски
 
Но студијата, признава градоначалникот, покажала и дека трамвајот во Скопје е на граница на исплатливост ако нема субвенции. Така, наместо да го надополни автобускиот превоз, на идниот инвеститор ќе му се гарантира монопол по улиците каде ќе се движи трамвајот. Дополнително концесионерот или ќе добива субвенции или Градот ќе учествува во дел од инвестицијата.
 
- „ Ќе треба исто така да склучиме договор со кој нема да го конкурира јавното претпријатие, или останатите значи и приватните автобуски претпријатија, нема да го конкурираат на трасата која тие ќе ја добијат бидејќи тие треба да си ја заштитат ивестицијата“- дополни градоначалникот на Скопје, Коце Трајановски.
 
Изградбата на скопскиот трамвај според Трајановски би можела да почне кон крајот на годинава, доколу се оди според роковите предвидени во тендерската постапка. Интерес за проектот имало од фирми од Франција, Германија, Полска, Чешка и од Хрватска. Според студијата, на скопските улици ќе има 22 трамвајски композиции, најкраткото време на чекање на станица ќе биде од 8 до 10 минути.На старт билетот би чинел од 35 до 40 денари, а со време ќе поскапе.
 
Александар Димитриевски

 
А каде ќе бидат пренасочени автобусите кои сообраќаат на линиите како 50, 57 и 59, кои поминуваат покрај Рекорд, но станиците на кои застануваат од другата страна на Вардар нема да бидат опфатени со трамвајот ?
Back to Top
mladen_s View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 04-May-2010
Location: Macedonia
Online Status: Offline
Posts: 407
  Quote mladen_s Quote  Post ReplyReply #780 Posted: 23-Feb-2012 at 20:41
Мора да кажам дека со ваков концепт за трамвај - ќе станам негов најголем противник. Еве некои моменти што би сакал Градот да ги објасни подобро (а нема, зошто нели политичарите се избрани и тоа е тоа).

1. Бидејќи споменуваат конкуренција, дали тоа значи дека ќе имаме уште еден оператор во јавниот превоз? Дали ова нема да значи тотален хаос? Зарем не тежнее секој град кон интеграција на различните видови превоз? И зошто упорно се турка трамвајот како „дополна“ на автобускиот превоз?

2. Што со следните линии, како ќе ги вклучат во концесијата или мислат дека ова се мобилни оператори, па кој има даде провизија - нему линија? Ако навистина таа една линија е на работ на исплатливост, тогаш нека не ја ни градат. Системот мора да се шири и притоа да биде унифициран, инаку сигурно ќе пропадне.

3. Со 8-10 минути чекање во шпиц и немање алтернативен превоз на тие траси, сето ова ми изгледа како реклама за кредит за кола. А Градот веќе отворено покажува дека најважни им се возачите (односно нивните гласови). Колку време ќе помине додека да им се стапне на врат за ваквиот однос, што треба да се случи?

Или не гледаат подалеку од носот - читај 4 годишниот мандат, или навистина сеуште веруваат во двокатните автобуси како семоќно решение. Би сакал да чујам и други мислења во врска со овие аспекти на проблемот. Од моја гледна точка, вака важен проект се води како да се работи за пионерско вовче до Сарај - нека го има, да се знае дека ние го направивме..

Edited by mladen_s - 23-Feb-2012 at 20:43
Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  <1 3738394041 60>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down



This page was generated in 0.223 seconds.

Copyright ©2007 - 2024  build.mk

Коментарите на форумот претставуваат лично мислење на нивните автори и не претставуваат официјален став на build.mk.