build.mk Homepage
Forum Home Forum Home > Главни теми > Урбани прашања > Јавен превоз
  Active Topics Active Topics
  FAQ FAQ  Forum Search   Register Register  Login Login

Трамвај Скопје ( Лесна железница / LRT )

Bookmark and Share
 Post Reply Post Reply Page  <1 4041424344 60>
Author
Message
  Topic Search Topic Search  Topic Options Topic Options
Cloverstack View Drop Down
Admin Group
Admin Group
Avatar

Joined: 01-Sep-2007
Location: Скопје
Online Status: Offline
Posts: 12453
  Quote Cloverstack Quote  Post ReplyReply #821 Posted: 26-Apr-2012 at 01:04
Андреј, би било убаво анализиве понекогаш да ги прочитаат неписмените бирократи кои му ја кројат судбината на градов. Не знам како е можно „хобисти“ како нас да прават очигледно подобри анализи и да даваат поиздржани предлози, но ете сепак е така.

Во однос на првиот дел од твојава мала студија, не би можел да дадам никакви забелешки. Особено во делот со анализата на бројот на потенцијални патници во јавниот превоз, си дошол до пореални бројки од консултантите на градските власти, нешто што се гледа и со голо око. Нереалните податоци и чудните решенија кои ги нудат разноразните консултанти кои беа ангажирани во разни фази, мислам дека се резултат на тоа што властите нив не ги најмуваат за изработка на вистински студии, туку ги најмуваат да се потпишат на предлози кои ќе бидат по мерка на неспособните институции кои едноставно не сакаат да се зафатат со потешки проекти кои ќе значат вистински развој, туку работите ги гледаат единствено низ краткорочна Пи-Ар призма и се надеваат дека ќе ни замачкаат очи со бедни импровизации кои за жал ќе донесат многу повеќе штета отколку корист.

Околу мрежата која ја предлагаш, имам забелешки, но мислам дека е подобро да се потрудам да направам сопствен предлог (за што се надевам дека ќе успеам да најдам доволно време наскоро), отколку да давам поединечни изолирани забелешки за целосно осмислен систем.




Фосил, предлогот што го постираше е интересен и е добра основа за понатамошно размислување и разработка. Во секој случај за подетално да го анализираме потребно е прецизно да ги дефинираш денивелираните или издвоените делови на трасите, како и трасите на градско-приградската железница и интеракцијата на ЛРТ и тролејбуските линии со нив.



Edited by Cloverstack - 26-Apr-2012 at 01:04
Back to Top
mladen_s View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 04-May-2010
Location: Macedonia
Online Status: Offline
Posts: 407
  Quote mladen_s Quote  Post ReplyReply #822 Posted: 26-Apr-2012 at 08:52
@ Андреј

Андреј, одлични анализи и навистина добро сработена работа. Веројатно следен чекор би бил да се издвојат патувањата до одредени точки (намалување на проток по должина на коридор), но прашање е колку истото е можно да се направи - со оглед на тоа дека мрежата на ЈСП е далеку од ефикасна. Ако Градот или „консултантите“ не ги направат овие анализи како што треба (или да ги направат достапни резултатите) секогаш ќе ги добиваат истите решенија.

Моите забелешки се однесуваат во случајов на бројот на коридори кои треба да се изградат под централното градско подрачје. Би било добро доколку постојат „преодни решенија“ или рационализација - две линии по еден подземен коридор (капацитетот е вообичаено едно возило на 3мин).

Тоа што би сакал да ми го појасниш е линијата на приградската желзница R1. Колку што гледам, таа има само 4 станици: Г.Делчев, Транспортен Центар, Маџари и Аеродром - најмалку што очекував е станица Стара Железничка. Понатаму, како оваа линија се комбинира со ЛРТ 3? Дали користат иста инфраструктура? И секако, колку е според тебе фрекфенцијата на при-жел и со какви возила би се опслужувала - имам впечаток дека системот станува предимензиониран..

@ Фосил

Интересен предлог, може да служи како основа, со тоа што недостига интеракција и секако можеби треба да претрпи некои промени. Еве конкретен предлог: зошто и линијата 2 да не помине низ Стара Железничка? Навистина, се намалува опслужувањето на Рекорд, но тоа и не мора да биде проблем..

И јас би сакал да дадам нов предлог, но не знам кога би имал време. За крај, прашање до двајцата (па и други): каде би ги поставиле депоата? Лично сметам дека локацијата Ново Лисиче е крајно непрактична - мој предлог би бил во продолжение на железничките депоа кај Кисела Вода, но тоа ќе биде подетално образложено подоцна..
Back to Top
FoSsiL View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 01-Mar-2009
Location: Аеродром
Online Status: Offline
Posts: 4699
  Quote FoSsiL Quote  Post ReplyReply #823 Posted: 28-Apr-2012 at 16:00

Епа ајде...

Јас работам и на автобус/тролејбус мрежата... но бидејќи се работи за повеќе линии кои треба добро да се испланираат ќе земе многу повеќе време... Некои кои ги имав иво претходната разработка ги прифатив, некои ги променив а некои допрва треба да ги оформам...  И би ми дошла добра помош тука...

Околу градско/приградската железница би рекол дека генерално се согласувам со Андреј и го прифаќам неговиот предлог... само што ќе треба да поработиме на интеракцијата и на нејзино имплементирање во целиот систем...

Работата е тоа што... не давам предлог само за трамот, туку на еден цел нов превозен систем со сите потребни елементи и делови... Рековте дека недостига интеракција... Напротив, интеракцијата е прилично голема и врските помеѓу мрежите се присутни и постојат... 

Исто така, Андреј изнесе едно многу добро гледиште во неговиот предлог... а тоа е дека приградскиот превоз терба да се децентрализира од денешната централизација кај транспортен центар и да се пренесе на периферијата на градот, односно на крајните станици на шинската мрежа и на крајните станици на градските автобуски линии... би се оформиле транферни, буферни станици...

Најпрвин би сакал заедно да ги обработиме мрежите/системот, па потоа да можеме дел по дел детално да ги оформуваме како траси... што подземно, што наземно, што надземно, решенија кај раскрсниците, решенија за станиците, премини, безбедност и слично...

И сакам да споделам нешто што го имам зборувано... Мислам дека треба да работиме тимски.... односно на почеток сите би претставиле свои предлози... но ако ги оставиме така ништо не правиме... зборот ми е откако ќе ги претставиме, разработиме, анализираме... преку сумирање, сублимација и консензус да изработиме детална и добро илустрирана и анимирана финална верзија која би претставувала некој вид на документ (а. к. а студија)... од а до ш... и со кој би можеле да настапуваме каде и да било... И евентуално да промениме нешто... иако се сомневам за било каков успех и некакво постигнување имајќи во предвид дека оние што донесуваат одлуки многу им ‘‘функционира‘‘ тоа мозокот... и имаат различни замисли, идеи и интереси... па се да биде за џабе...

Но зошто да не изготвиме нешто... да биде документирано и да сведочи за глупостите кои ги направија во нашиов град... односно да биде пример за тоа што можеше да се направи... а не се направи...

Македонија - Земја на чудата!
Back to Top
FoSsiL View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 01-Mar-2009
Location: Аеродром
Online Status: Offline
Posts: 4699
  Quote FoSsiL Quote  Post ReplyReply #824 Posted: 28-Apr-2012 at 23:28

Дури размислував за воведување уште една линија... која најверојатно би била наведуван трам на гуми (незнам како да го наречам на друг начин)... кој би се движел по булевар Александар Македонски... И би имал трансферна/буферна станица кај бензиската на Макпетрол на влез на Скопје... или тука негде...

Уф уф... како ми текнало... и така таа траса неможеше да се задоволи само со една тролејбусна линија, сега со оваа трам линија булевар Александар Македонски би се ослободил од сите градски и приградски автобуски линии... И сите автобуски линии кои ги служат источните населби и предградија, па и села на Скопје ќе се слејуваат во тој трасферен терминал на влезот на Скопје.... и оттаму со трам... зборувам за Илинден, Петровец, Ченто, Арачиново, Идризово, дури до Катланово, Дивље, и Коњари... да дури до таму има линии... и сите попатни населени места...



Edited by FoSsiL - 29-Apr-2012 at 00:41
Македонија - Земја на чудата!
Back to Top
makonix View Drop Down
Senior Member
Senior Member


Joined: 08-Feb-2010
Online Status: Offline
Posts: 520
  Quote makonix Quote  Post ReplyReply #825 Posted: 29-Apr-2012 at 08:27
трамвај на гуми, не беше на нашки "тролејбус"

што се однесува до трамвај во Скопје темата, како што се произнесов претходно, тој проект е премногу касен, технологијата веќе напредува, електричните коли за неколку години ќе навлезат во секојдневието и за Скопје би било далеку попрактично да има чести автобуси на електричен погон и лесна железница. Доволно е една блокада таму некаде во едно прегради или некој да ги блокира шините (си ја знаеме културата и политичката ситуација), и цел град ќе биде блокиран. Веќе тоа го искусив во неколку градови низ светот, и мислам дека трамвајот му поминува времето. Мобилноста на јавниот транспорт и можноста да лесно се менува во зависноста на енергетската ефикасност се далеку побитни фактори.

Edited by makonix - 29-Apr-2012 at 08:28
Back to Top
FoSsiL View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 01-Mar-2009
Location: Аеродром
Online Status: Offline
Posts: 4699
  Quote FoSsiL Quote  Post ReplyReply #826 Posted: 29-Apr-2012 at 13:24

Не. Не е тролејбус... Станува збор за ова:

Македонија - Земја на чудата!
Back to Top
FoSsiL View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 01-Mar-2009
Location: Аеродром
Online Status: Offline
Posts: 4699
  Quote FoSsiL Quote  Post ReplyReply #827 Posted: 29-Apr-2012 at 15:27
Originally posted by FoSsiL

Ок... Шинската мрежа е готова...

Повелете: Јавен градски превоз Скопје (Шинска мрежа)

Можете на истиот линк да го видите тоа што го додадов... 

Се работи за RTT (Ruber-tyred tram) Линија 4... Што мислите?... Дали има потреба за оваа линија и други ваши размислувања, забелешки, сугестии, ставови... (?)

ПС: Станиците сеуште не сум ги обележал/именувал.... тука добро би ми дошла помош...



Edited by FoSsiL - 29-Apr-2012 at 15:29
Македонија - Земја на чудата!
Back to Top
Александар View Drop Down
Senior Member
Senior Member


Joined: 13-Dec-2010
Location: Beograd
Online Status: Offline
Posts: 205
  Quote Александар Quote  Post ReplyReply #828 Posted: 29-Apr-2012 at 16:28
Translohr izbegavati što u širokom luku. To je trolejbus koji liči na tramvaj, a uopšte nije praktičan. Prvo, što su neudobna i prilično troma, a druga stvar su komplikovana ukrštanja. U svakom slučaju bolje klasičan trolejbus nego ovo.
Back to Top
FoSsiL View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 01-Mar-2009
Location: Аеродром
Online Status: Offline
Posts: 4699
  Quote FoSsiL Quote  Post ReplyReply #829 Posted: 29-Apr-2012 at 16:50

Па искрено, немам големо знаење за овој вид на превоз, ниту пак сум прочитал некои критики за истиот... 

Но се одлучив за него веројатно поради поголемиот капацитет... кој е потребен затоа што би бил колектор на цело источно Скопје и пошироко... Но да... во случај да не би бил овој... тогаш во секој случај би се одело со тролејбус...

Македонија - Земја на чудата!
Back to Top
phenomenon View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 26-Oct-2010
Location: Kumanovo
Online Status: Offline
Posts: 2648
  Quote phenomenon Quote  Post ReplyReply #830 Posted: 05-May-2012 at 22:17
   Навраќајќи се назад на темава, од pbanks го прочитав следново од 03.10.2007:

vekje pocna novinarskoto raznoglasie za nesto sto treba da bide precizna informacija



Првите четири трамвајски линии во Скопје ќе се изградат за најмногу шест години

Првите четири трамвајски линии во Скопје ќе се изградат за најмногу шест години.

Трасите се веќе определени, Скопје ќе биде кружно поврзано. Ако се оди според планот, од градот очекуваат изградбата да почне за две години. Консултантите го изработиле планот за инфраструктурата, останува да се направи уште деталната финансиска анализа. Првичните покажаа дека за проектот трамвај треба да се обезбедат околу 40 милиони евра. Поголем дел од парите ќе се бараат од европските фондови.

Не се сеќавам дали ова било предизборно ветување на кули и градови, зашто идната година веќе се навршуваат шест години од објавата на овој текст.

Јас ќе се обложам дека побргу ќе биде најден Хигсовиот бозон, отколку што Скопје ќе добие ЛРТ.

Edited by phenomenon - 05-May-2012 at 22:18
開始されていないだけの戦いが失われ、
Back to Top
Ani View Drop Down
Newbiе
Newbiе


Joined: 15-Jul-2011
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 2
  Quote Ani Quote  Post ReplyReply #831 Posted: 07-Jun-2012 at 13:47
Што стана со ова?
Back to Top
mr bombastic View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 10-Jun-2011
Online Status: Offline
Posts: 420
  Quote mr bombastic Quote  Post ReplyReply #832 Posted: 07-Jun-2012 at 23:48
Стварно и мене ме интересира што стана со трамвајот, нели требаше веќе да се распише тендер?
Back to Top
Cloverstack View Drop Down
Admin Group
Admin Group
Avatar

Joined: 01-Sep-2007
Location: Скопје
Online Status: Offline
Posts: 12453
  Quote Cloverstack Quote  Post ReplyReply #833 Posted: 09-Jun-2012 at 16:11
@  Ani  &  mrbombastic

Последна вест мислам дека беше оваа, каде се најавува распишување на тендер кон крајот на мај или почетокот на јуни, период кој еве веќе поминува...

http://www.build.mk/forum/forum_posts.asp?TID=50&PID=124156#124156

Колку и да сум голем подржувач на изградба на трам/ЛРТ во Скопје, проектот така како што е замислен е штетен и непожелен. Навивам проектот да продолжи да се одложува и да тапка во место, со надеж дека ќе дојде ден кога ќе созреат условите кон обмислувањето на трам/ЛРТ системот да се пристапи многу поодговорно.
Back to Top
Dexter26 View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 19-Nov-2010
Online Status: Offline
Posts: 2035
  Quote Dexter26 Quote  Post ReplyReply #834 Posted: 09-Jun-2012 at 17:32
А зошто па воопшто прашувате ?
 
Колку подолго се влечкаат бирократските процедури, толку поголеми се шансите Скопје никогаш да не го добие тој класичен трамвај.
 
Конечно ќе имаме некаква корист од сета непотребна и корумпирана бирократија во Македонија, фала му на Бога.


Edited by Dexter26 - 09-Jun-2012 at 17:32
Back to Top
Falcon View Drop Down
Newbiе
Newbiе
Avatar

Joined: 17-Jun-2012
Location: Canada
Online Status: Offline
Posts: 0
  Quote Falcon Quote  Post ReplyReply #835 Posted: 17-Jun-2012 at 02:37
Еве еден интересен проект за изведба на лесна градска железница кој што е тек во Торонто, Канада. Имаше многу препирања во локалната самоуправа дали трасата да биде комплетно под земја или само онаму каде што тоа е неопходно, односно онаму кај што улицата е премногу тесна за да собере и воз. Аргументите на страната која застапуваше целосна подземна лесна железница беа дека така возот ќе се движи побрзо и нема да му смета на останатиот сообраќај. Другата страна која се залагаше за делумно под земја и која преовлада аргументираше дека делот кај што ќе оди над земја сообраќа низ многу широк булевар кој е многу поретко населен и со помалку сообраќај и дека нема смисла лесна железница да сообраќа целосно под земја. Истовремено со парите што се заштедија ќе се изгради уште една пократка траса. Повеќе информации за проектот овде:

http://www.thecrosstown.ca/
Back to Top
Граѓанин View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 29-Jun-2011
Online Status: Offline
Posts: 233
  Quote Граѓанин Quote  Post ReplyReply #836 Posted: 17-Jun-2012 at 03:58
Значи, трамвај планираа уште од турско, првиот проект беше околу Балканските војни, и значи има цел еден век како проектите се влечкаат или оставаат сосем настрана. За нешто како трамвај, тоа мислам дека е рекорд над рекордите.
Back to Top
Cloverstack View Drop Down
Admin Group
Admin Group
Avatar

Joined: 01-Sep-2007
Location: Скопје
Online Status: Offline
Posts: 12453
  Quote Cloverstack Quote  Post ReplyReply #837 Posted: 17-Jun-2012 at 15:35
Falcon, дали знаеш што значат кафеавите тенки линии?


Back to Top
phenomenon View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 26-Oct-2010
Location: Kumanovo
Online Status: Offline
Posts: 2648
  Quote phenomenon Quote  Post ReplyReply #838 Posted: 17-Jun-2012 at 15:59
    Еве ти го планот со легенда:
 
Metrolinx%20LRT%20plan%20Toronto
開始されていないだけの戦いが失われ、
Back to Top
Falcon View Drop Down
Newbiе
Newbiе
Avatar

Joined: 17-Jun-2012
Location: Canada
Online Status: Offline
Posts: 0
  Quote Falcon Quote  Post ReplyReply #839 Posted: 17-Jun-2012 at 17:39
Тоа е постоечката траса на метрото. Има големи поплаки дека таа реално ги покрива потребите на само 20-30% од населението, а во нови линии не се инвестирало долго заради познатата филозофија во Северна Америка дека автомобилот е се што ти треба. Конечно работите мрднаа од мртва точка...

Edited by Falcon - 17-Jun-2012 at 17:54
Back to Top
mr bombastic View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 10-Jun-2011
Online Status: Offline
Posts: 420
  Quote mr bombastic Quote  Post ReplyReply #840 Posted: 05-Jul-2012 at 17:26
ехееее не почеток на јуни веќе август ќе дојде а нема никакви најави ниту шпекулации за распишување тендер, изгледа доста заглави работава тука...Ohno
Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  <1 4041424344 60>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down



This page was generated in 0.430 seconds.

Copyright ©2007 - 2024  build.mk

Коментарите на форумот претставуваат лично мислење на нивните автори и не претставуваат официјален став на build.mk.