build.mk Homepage
Forum Home Forum Home > Главни теми > Урбани прашања > Јавен превоз
  Active Topics Active Topics
  FAQ FAQ  Forum Search   Register Register  Login Login

Трамвај Скопје ( Лесна железница / LRT )

Bookmark and Share
 Post Reply Post Reply Page  <1 5455565758 60>
Author
Message
  Topic Search Topic Search  Topic Options Topic Options
beTon View Drop Down
Senior Member
Senior Member


Joined: 25-Jun-2008
Online Status: Offline
Posts: 3887
  Quote beTon Quote  Post ReplyReply #1101 Posted: 06-Mar-2015 at 09:56

не се разбираме, и јас велам дека кај нас има потенцијал само за трам по бул.Сандански и бул.Партизанска односно густината на станици не доволуват да се пушти лрт а тоа да е исплатливо со голед дека е поскапа опција од трам

иако веќе разликата меѓу овие два система земено технички се повеќе се смалува, а зад етикетата останува само густината на станици односно брзината, ЛРТ како систем е логичен систем само за правецот Петровец-Скопје евентуално по скопскиот железнички прстен
Back to Top
beTon View Drop Down
Senior Member
Senior Member


Joined: 25-Jun-2008
Online Status: Offline
Posts: 3887
  Quote beTon Quote  Post ReplyReply #1102 Posted: 09-Mar-2015 at 13:43

доколку трмвајот беше изгласан на последниот референдум за самопридонес во '83 сега Скопје мислам ќе беше уште позатнат град односно поатрактивен за апсорбирање на популација од останатите градови, а и сега не е касно

во секој случај без трам, а во костец очекуваниот пик-оил следниве неколку децении, трам не само за Скопје ами за сите поголеми градови во Македонија ќе биде неопходна работа

од овој аспект добро е да се размислува за домашен трам, нешто што го размислуваа за двокатните автобуси и рестартирање на фас, но за вакво нешто веројатно имаме и далеку поголем капацитет во Колска макар и ја приватизирале, и воопшто не е прашање колку и како ќе го решат техничкиот дел со оглед дека ефтино и би го сервисирале туку колку и како дизајнерски ќе се надминат а за тоа комотно можат и да им помогнат во МЗТ каде и би склепале повторно ефтино алу-шасија


Back to Top
phenomenon View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 26-Oct-2010
Location: Kumanovo
Online Status: Offline
Posts: 2648
  Quote phenomenon Quote  Post ReplyReply #1103 Posted: 09-Mar-2015 at 15:23
Споредба на потребен простор за транспорт на 60 луѓе со автомобил, автобус и велосипед:

開始されていないだけの戦いが失われ、
Back to Top
phenomenon View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 26-Oct-2010
Location: Kumanovo
Online Status: Offline
Posts: 2648
  Quote phenomenon Quote  Post ReplyReply #1104 Posted: 09-Mar-2015 at 15:33
Eден трамвај заменува два зглобни автобуса или 145 автомобили:



Edited by phenomenon - 09-Mar-2015 at 15:34
開始されていないだけの戦いが失われ、
Back to Top
gjoko View Drop Down
Senior Member
Senior Member


Joined: 18-Jun-2011
Location: kicevo
Online Status: Offline
Posts: 6554
  Quote gjoko Quote  Post ReplyReply #1105 Posted: 09-Mar-2015 at 18:12
ама со трамвај неможиш да се паркираш пред кафич и да се чаталиш
Back to Top
zabegan View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 01-Jul-2008
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 7859
  Quote zabegan Quote  Post ReplyReply #1106 Posted: 11-Mar-2015 at 21:52
реално гледано, Скопје може да преживее и само од автобуски линии, доколку претпријатието кое го води беше одговорно
не е проблем бројот на жителите, туку целосниот сообраќај... ако го споредуваме градов со некој друг, треба да најдеме град со сличен инфраструктурен layout (ако постои таков) и да видиме како таму ги решаваат проблемите
Architects create dreams...politicians create nightmares
Back to Top
daci92 View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 10-Dec-2012
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 1937
  Quote daci92 Quote  Post ReplyReply #1107 Posted: 11-Mar-2015 at 22:07
510 илјади да бидеме поконкретни , ама со 430 илјади разликата е едно Куманово.
Не е битно дали им е дораснат или не ,Скопје не е дораснат за ниеден град со над 200 илјади жители а не пак за главен град да правиме муабет, ама поентата е дека треба да се споредува со градови кој имаат од 500-700 илјади жители и кој имаат емиграција нешто слична како кон Скопје што има, за да биде пореална споредбата за потребите и исполнетоста.

Забеган донекаде си во право но и не си, реално има потреба за уште еден вид на транспорт , но со добро испланирана инфраструктура за велосипеди и промовирање на велосипедска култура на Скопје сигурно ќе му бидат доволни само автобусите. (Скопје е одличен град за градење на велосипедска култура, бидејќи е во рамничарски предел).
Back to Top
phenomenon View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 26-Oct-2010
Location: Kumanovo
Online Status: Offline
Posts: 2648
  Quote phenomenon Quote  Post ReplyReply #1108 Posted: 12-Mar-2015 at 11:41
Originally posted by daci92

Забеган донекаде си во право но и не си, реално има потреба за уште еден вид на транспорт , но со добро испланирана инфраструктура за велосипеди и промовирање на велосипедска култура на Скопје сигурно ќе му бидат доволни само автобусите. (Скопје е одличен град за градење на велосипедска култура, бидејќи е во рамничарски предел).



Може да му бидат доволни и само автобусите ако се размислува да се воведе bus rapid transit. Во спротивно, за неколку години сообраќајот во Скопје неминовно ќе колабира.



開始されていないだけの戦いが失われ、
Back to Top
kultuzin View Drop Down
Senior Member
Senior Member


Joined: 07-Nov-2010
Online Status: Offline
Posts: 3811
  Quote kultuzin Quote  Post ReplyReply #1109 Posted: 12-Mar-2015 at 16:37
Originally posted by phenomenon

Originally posted by daci92

Забеган донекаде си во право но и не си, реално има потреба за уште еден вид на транспорт , но со добро испланирана инфраструктура за велосипеди и промовирање на велосипедска култура на Скопје сигурно ќе му бидат доволни само автобусите. (Скопје е одличен град за градење на велосипедска култура, бидејќи е во рамничарски предел).



Може да му бидат доволни и само автобусите ако се размислува да се воведе bus rapid transit. Во спротивно, за неколку години сообраќајот во Скопје неминовно ќе колабира.





Би замолил овој пост или да се копира или да се премести на темата за трамвај во скопје. Имено за ваква идеа имам пишувано но на место автобуси да се користи комбинација на трамвај и автобус, поточно еден вид на трамвај кој се движи по обичен асфалт и има тркала со гуми. Овие возила ги произведува меѓудругите Ван Хол.
Back to Top
fichot View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 02-Feb-2010
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 2599
  Quote fichot Quote  Post ReplyReply #1110 Posted: 14-Mar-2015 at 01:12
Тоа не се вика тролејбус?

--------

кон бројките: Попис ги рачуна само жителите на Ск мислам? Ама кога ќе ги додадеме тие што живеат во него, а не се од Ск. како и комутери од околните градови.. може комотно да ги рачунаме као 600.000.

Back to Top
phenomenon View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 26-Oct-2010
Location: Kumanovo
Online Status: Offline
Posts: 2648
  Quote phenomenon Quote  Post ReplyReply #1111 Posted: 14-Mar-2015 at 11:16
Originally posted by fichot

Тоа не се вика тролејбус?


Toa се вика трамбус.



開始されていないだけの戦いが失われ、
Back to Top
kultuzin View Drop Down
Senior Member
Senior Member


Joined: 07-Nov-2010
Online Status: Offline
Posts: 3811
  Quote kultuzin Quote  Post ReplyReply #1112 Posted: 14-Mar-2015 at 11:45
Originally posted by phenomenon

Originally posted by fichot

Тоа не се вика тролејбус?


Toa се вика трамбус.





За овие пишував и погоре а и пред некоја година на темата за трамвај. Во некој институти веќе се испитува можноста наместо да се напојуват со енергија од инсталации кои се над возилото, целата инсталација да боде под земјата така да нема кабли жици, бандери и слична надземна инфраструктура.
Back to Top
kultuzin View Drop Down
Senior Member
Senior Member


Joined: 07-Nov-2010
Online Status: Offline
Posts: 3811
  Quote kultuzin Quote  Post ReplyReply #1113 Posted: 14-Mar-2015 at 11:55
Eve Video od ovie kombinirani vozila pomegu tramvaj. Spored meine edno dobro i verojatno finansiski povolno resenie.

Back to Top
phenomenon View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 26-Oct-2010
Location: Kumanovo
Online Status: Offline
Posts: 2648
  Quote phenomenon Quote  Post ReplyReply #1114 Posted: 14-Mar-2015 at 13:25

OLEV технологија

http://olevtech.com/

http://www.korea.net/NewsFocus/Sci-Tech/view?articleId=111336







Edited by phenomenon - 14-Mar-2015 at 13:28
開始されていないだけの戦いが失われ、
Back to Top
kultuzin View Drop Down
Senior Member
Senior Member


Joined: 07-Nov-2010
Online Status: Offline
Posts: 3811
  Quote kultuzin Quote  Post ReplyReply #1115 Posted: 14-Mar-2015 at 16:07
Ke bide super diskusijata da se prefrli na temata za TRAVAJ vo SKOPJE
Back to Top
Staki View Drop Down
Senior Member
Senior Member


Joined: 11-Oct-2014
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 125
  Quote Staki Quote  Post ReplyReply #1116 Posted: 14-Mar-2015 at 20:32
Вакви возила да има Скопје ќе биде премија. Нема потреба за сите предности да зборам. Сигурно и поефтина опција на долг рок се и од класичниот трамвај.
Back to Top
jyvation View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 11-May-2013
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 4190
  Quote jyvation Quote  Post ReplyReply #1117 Posted: 16-Mar-2015 at 14:21
НАМЕСТО ТРАМВАЈ, НОВИ АВТОБУСКИ ПОСТОЈКИ

До крајот на март е предвидено да биде распишан тендер за уште 50 автобуски постојки, кои ќе се постават на локации на булеварите каде што првично требаше да поминува линијата на трамвајот

Јавното сообраќајно претпријатие "Скопје" ќе поставува дополнителни 50 нови автобуски постојки.
Овие постојки ќе се поставуваат наместо постојните, на булеварите Партизански одреди, Јане Сандански и Кузман Јосифовски - Питу, а за нив ЈСП "Скопје" ќе прави нов проект бидејќи тие не биле во план со проектот за менување на постојките од 2012 година.
"До крајот на март е предвидено да биде распишан тендер за уште 50 автобуски постојки, кои ќе се постават на локации на булеварите Партизански одреди, Јане Сандански и Кузман Јосифовски - Питу, бидејќи кога е почнат првиот проект не беше предвидено да се менуваат, зашто првично тука требаше да поминува трамвајската линија", изјавија од ЈСП "Скопје".



Оттаму додаваат дека со првиот проект е предвидено да се постават вкупно 226 постојки, од кои поставени се 210, а останатите 16 не се, бидејќи во тек е реконструкција на булеварите Трета македонска бригада, Теодосиј Гологанов и Борис Трајковски.
Дополнителните 50 постојки ќе ги изработува фирмата која ќе биде избрана на тендер, а ќе го задржат истиот дизајн како претходните, кој вклучува натстрешник, рекламно пано, клупа за седење, сигурносно стакло, канта за отпадоци и информативни табли.
Трасата на трамвајот, како што најавуваа градските власти, требаше да се движи од Ново Лисиче до Ѓорче Петров, по булеварите Јане Сандански, Кузман Јосифовски Питу и Партизански одреди. Но од проектот кој градоначалникот Коце Трајановски го најавуваше во двете изборни кампањи, нема ништо. И на вториот тендер за фирма која ќе го гради и стопанисува со него не се јави ниту една.

http://www.vest.mk/default.asp?ItemID=E60424F77286E849A58251CD5F3C2AC9
Back to Top
zabegan View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 01-Jul-2008
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 7859
  Quote zabegan Quote  Post ReplyReply #1118 Posted: 17-Mar-2015 at 00:33

замислете, ќе заменат прекрасна постојка како таа на сликата (кај хотел Карпош) и ќе ги постават оние клаустрофобичните непромислени стаклени постојки
Architects create dreams...politicians create nightmares
Back to Top
phenomenon View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 26-Oct-2010
Location: Kumanovo
Online Status: Offline
Posts: 2648
  Quote phenomenon Quote  Post ReplyReply #1119 Posted: 18-Mar-2015 at 10:24
Скопскиот трамвај со недефинирана иднина.

Скопскиот градоначалник Коце Трајановски најави дека не се откажува од трамвајот, но истовремено најавува дека ќе го стави овој проект во мирување.

http://www.build.mk/?p=43642

Kaко би било еден споменик со трамвај да подигнат? Како никој не го увиде до сега таквиот приоритет? Плус кога се извештија во подигање споменици и скулптури, штета би било таквиот талент да пропадне.

Ваков споменик, само нека го направат трамвајот во барокен стил, а може и во рококо!

開始されていないだけの戦いが失われ、
Back to Top
jyvation View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 11-May-2013
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 4190
  Quote jyvation Quote  Post ReplyReply #1120 Posted: 01-Apr-2015 at 15:39
Желбата наречена трамвај



Читателу, не дозволувај овој текст да те одведе во погрешна насока! Неговата цел не е замислена како глорификација или критика на трамвајот како потенцијален дел од системот за јавен градски превоз во Скопје. Тој треба да послужи само како противтежа на атмосферата и аргументацијата, но и на тишината, со кои беа обоени поединечните периоди од неговиот понов историјат.

„Дојде тивко и замина во легендата“. Овој фразерски меѓник на машкото созревање е првата авторова асоцијација на споменот на една, во основа, оправдана идеја. На повеќе од три декади од нејзиното раѓање, нека овој цитат биде еталон за тишината што го проследи нејзиното привремено ад-актирање. На 28 јануари оваа година, заокружен е уште еден тендерски циклус за реализација на проектот Трамвај за Скопје, со нулти конечен збир. Негуван и прогонуван, реанимиран и потценуван, се чини го изгуби здивот исчекувајќи ја најхрабрата инвестиција. Мал за Републиката, голем за нејзиниот главен град, останува приклучен на апарат за вештачко дишење чија улога барем до 2022 година ќе ја одигра важечкиот ГУП.



Дефиниран концепт

Големите проекти, оние што ја менуваат перцепцијата на јавниот градски превоз, се јавуваат еднаш во епохата. Особено проекти кои, во светло на прогнозираните потреби – на пример, број и мобилност на население – поседуваат стратешка „тежина“ и, згора на сè, еколошки „сертификат“.

Со предвидените четири линии, концептот на скопскиот трамвај се чини оптимално излегува во пресрет на планските постулати за ефикасно искористување на просторните, системските, енергетските и еколошките ресурси на градот (ГУП 2012-2022). Посакуваните карактеристики на „лесно метро“ – потполна физичка одвоеност од останатиот моторен сообраќај, првенство на минување низ крстосниците и, по потреба, денивелација во згуснатите градски зони – на хоризонтот на градот проектираа намален број на автомобили, подобрена достапност и пристапност, прочистен амбиентален воздух, вишок полезна енергија, скратена лепеза од директни и индиректни транспортни трошоци, „форсаж“ во социјалната политика, брзина, удобност, безбедност и имиџ на град кој успешно се носи со своите еволутивни процеси.

Навременото премерување на сопствените потенцијали, од 2008-та ги насочи сите институционални напори кон делот од проектот со опипливи шанси за успех: линија бр. 1, за премостување на градското ткиво помеѓу источното Ново Лисиче и западниот Ѓорче Петров. Дополнително потенцирајќи ја изводливоста и економичноста на нејзината источна делница (Ново Лисиче – Мал Ринг), оваа избрана линија двофазно е редуцирана. Добитната комбинација, се чини, беше тука. Но, кај проектите од овој ранг само комбинација не е доволна. Времето ќе открие дузина предуслови кои суштински ги разликуваат градовите што можат од оние што само посакуваат.



Затекнати и придружни околности

Кога во еволутивниот процес ќе се појави нарушување, некаде и до ниво на застој, поредокот тешко може да се одржи со прескокнување на логичните развојни фази. Вирусот на транзициското уривање, и предолго присутен во доменот на јавниот градски превоз во Скопје, се ефектуираше низ дефектна кооперација помеѓу јавниот и приватниот, нерамномерно користење на линиите, унифицираност на тарифите и распределба на субвенциите. Посегнувањето по повисоки стандарди во такви услови има призвук на добра намера, но и дисонанта на бегање од проблеми кои нарушуваат. И кои, со секоја наредна тендерска фаза, прераснуваат во сè потешко премостливи услови за конечна реализација на конвенционалниот трамвајски концепт. Поимот трамвај не крие само набавка на возила и „разгазување“ на новите колосеци.

Или дискусија околу формата и бојата на билетите. Зад тој поим се крие низа од, наизглед неразумни, инвеститорски „каприци“ кои директно или индиректно задираат во замислениот модел на финансирање, организацијата на системот за јавен превоз, неговиот тарифен модел, такси превозот, урбанистичкото диспозиционирање на содржините што привлекуваат поголем број патници, распоредот и начинот на користење на јавните паркиралишта…. Со кои можете до бесвест да се надмудрувате под услов да сте наглуви па до вас да не допира строгото банкарско-кредиторско издишување зад нив.



Кое не е ниту неискусно, ниту толерантно, ниту индиферентно. И кое детално ќе ја „прочешла“ студиско-тендерската рецептура за новиот вид транспорт, очекувајќи во неа да ги најде показателите и прогнозите вообичаени за еден малку поинаков менталитет и начин на работа. И кое на крајот бескомпромисно ќе изненади со тврдење дека она што за некого е решено прашање, за него е всушност дел од проблемот што нема да се толерира.

Предмет на оспорување

Идејното „спиновање“ не е инструмент пожелен за забрзување на еволутивната динамика. Па макар и да станува збор за обичен градски трамвај. Обидите на алтернативните предлози во троскок да прескокнат еден период на логичен концептуален развој, беа првиот знак за сомнеж. Времето покажа минлив метеж од нивната испразнетост – тврдење дека трамвајот е превоз за XIX век – смелост – едношински трамвај – и издржаност – трамвајска линија во мајор-коритото на реката Вардар.

Резонското тежиште е нестабилен „соиграч“. Селектирајте ги предностите и недостатоците на алтернативите и тоа некритички ќе пролизга кон некоја од нив. Редовното „плевење“ на ултимативната цел е лек за нејзиниот метафизички интегритет. А таа цел може да биде само една, прагматична и да се најде во коренот на целиот трамвајски концепт: редукција на моторниот сообраќај низ трансфер на што поголем број возачи од сопствените во возилата на јавниот градски превоз. Додавањето типски ексклузивитет (едношинска елевација) или пак дислоцирањето надвор од гравитациските реони на потенцијалните корисници (рекреативно речно крајбрежје) низ призмата на така дефинираната цел може да стане опасно излишно.



И повторно, аргументацијата на комплексните концепти е комплексна сама по себе. И бара нијансирање „во ширина“ и одлучување во доблесен манир. Повеќе во светло на она што сме го направиле отколку на она што, можеби, можеме да го направиме. И во светло на пошироките консеквенци, а не само на примарната корист и претпоставените оперативни потешкотии. Само така при, на пример, кревањето каратеристична супраструктура нема да заборавиме дека Скопје е сеизмички нестабилно подрачје, во кое нештата можат само да излизгаат од лежиштата, а можат и да се струполат од височина. Дека нивото на автоматизација на еден концепт значи предвремено гаснење на потенцијални работни места кај друг. Дека напуштањето на една линија во еден случај ќе ослободи сообраќајна лента, додека во друг ќе остави бетонска конструкција во воздухот, како потенцијален носач на нови билборди. Дека перцепцијата и наклоноста на патниците е поинаква кога до својата цел треба да се искачат, отколку да направат два до три чекори во ниво. На крајот на краиштата, дека ексклузивноста не е пожелна марка во сегментот на јавниот градски превоз, кој, со евентуалното нивојско диференцирање, несомнено би ја стекнал.



Секако, за повеќето наведени особености постои терапија, можеби и лек, но и тие имаат своја цена и свои карактеристични предуслови и рецидиви кои ја градат нивната пожелност.

Епилог

Јавниот градски не е најомилениот тип на превоз во Скопје. Со субвенционирани (читај: бесплатни) билети, нетранспарентни резултати и отсуство на потребните истражувања ниту пак имаме поим колку навистина е омилен. Во услови на дерегулиран автобуски превоз, трамвајскиот концепт, од некоја причина, упорно се форсира. Градот на автомобилите покажува силна приврзаност кон еден подмодел за масовен транспорт кој, за волја на вистината, никогаш не го искусил. И силно игнорирање на фактот што одредени системски и, воопшто, градски проблеми можат да имаат пошироки консеквенци.

Драгоценоста на ова трамвајско „искуство“ се крие во фактот што, во проекти од типот изгради и оперирај, инвеститорскиот интерес и институционалното меценство на ова поднебје имаат проблем да седнат „под иста сенка“, и покрај тоа што превозничката слава е нивна заедничка цел. Домашниот ум посакува интернационален партнер по системот изгради-управувај-врати, странскиот токму во вториот чекор претчувствува неизвесност до степен на ризик. Во такви услови оние инвеститорски „каприци“ добиваат на логичност.

Во „устата“ на искрената желба преголемиот „залак“ не треба да се срамнува со трагедија. Бидејќи искреноста треба да биде онаа сопирачка во вистинскиот момент, движечка сила за чекор-два наназад, „промаја“ за разбистрување и енергија за еветуално модификување на визијата. Постојат решенија кои можеби нема да поседуваат пониклуван сјај, „зелени“ погледи или туристичка атрактивност, но секако можат да ја допрат онаа ултимативна, прагматична цел.

http://www.porta3.mk/zhelbata-narechena-tramvaj/
Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  <1 5455565758 60>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down



This page was generated in 0.254 seconds.

Copyright ©2007 - 2024  build.mk

Коментарите на форумот претставуваат лично мислење на нивните автори и не претставуваат официјален став на build.mk.