build.mk Homepage
Forum Home Forum Home > Главни теми > Урбани прашања
  Active Topics Active Topics
  FAQ FAQ  Forum Search   Register Register  Login Login

Локална самоуправа

Bookmark and Share
 Post Reply Post Reply Page  <123>
Author
Message
  Topic Search Topic Search  Topic Options Topic Options
Cloverstack View Drop Down
Admin Group
Admin Group
Avatar

Joined: 01-Sep-2007
Location: Скопје
Online Status: Offline
Posts: 12453
  Quote Cloverstack Quote  Post ReplyReply #21 Posted: 28-Jan-2010 at 20:42

Општина Аеродром воведе ИСО-стандарди

Општина Аеродром е првата скопска општина што го воведе ИСО- стандардот, сертификат што ќе ги обврзи надлежните на строго почитување на законите и на актите на локалната самоуправа, поголема одговорност и отчет пред граѓаните. Од примената на ИСО- стандардот се очекува зголемување на квалитетот на работењето на општинската администрација, а со тоа автоматски и поголем квалитет на услугите што Општината им ги дава на граѓаните. Сертификатот на Општината и' го издаде британската институција за сертификации БСИ од Лондон. Градоначалникот Ивица Коневски го прими документот од претседателот на Стопанската комора , Бранко Азески. (Дс.Т.)

http://www.utrinski.com.mk/?ItemID=822AB035B25B1B45B39403410B7CCC9A
Back to Top
гитардемон View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 19-Feb-2008
Online Status: Offline
Posts: 5422
  Quote гитардемон Quote  Post ReplyReply #22 Posted: 28-Jan-2010 at 20:57
Битола зеде пред 4-5 месеци, а што е тоа што се стандардизирало никој не знае. И не сфаќам што е тоа што се стандардизира по ИСО во локална самоуправа
Arguing on the internet is like running at the special olympics. Even if you win, you're still retarded.
Back to Top
Cloverstack View Drop Down
Admin Group
Admin Group
Avatar

Joined: 01-Sep-2007
Location: Скопје
Online Status: Offline
Posts: 12453
  Quote Cloverstack Quote  Post ReplyReply #23 Posted: 28-Jan-2010 at 21:01
Во државава мислам прва беше Струмица. Ај струмичани потврдете ако знаете и поткрепете со некое инфо ако имате.

Originally posted by гитардемон

И не сфаќам што е тоа што се стандардизира по ИСО во локална самоуправа
Па ваљда начинот на работење, разноразни процедури, опременост, стандарди за транспарентност... претпоставувам отприлика во овие рамки се движи тоа.


Back to Top
lslcrew View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 14-Jan-2008
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 10988
  Quote lslcrew Quote  Post ReplyReply #24 Posted: 29-Jan-2010 at 01:28
Па колку што знамедна фирма кај нас што воведуваше исо стандард имаше доста ствари и стиници, на пример се унифицираат образците за документите, фонт, маргини и слично. Огранизасицката поставеност и комуникацијата и одговорноста еден према друг. Не треба да се деси преклопување на ингеренции или да не се знае нешто чива одговорност е. Во однос на барања од граѓани има посебно уредување како се одговара, рокови и слично. Со еден збор да не треба администрацијата да се мачи во изнаоѓење орагнизациска поставеност и унификација туку некој веќе смислил топла вода и го препорачува спаковано како исо стандард.

Edited by lslcrew - 29-Jan-2010 at 01:28
Back to Top
lslcrew View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 14-Jan-2008
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 10988
  Quote lslcrew Quote  Post ReplyReply #25 Posted: 11-Feb-2010 at 06:42

Многу тесни грла во локалната самоуправа

Ќе се анализираат решенијата за локална самоуправа, за Скопје и за финансирање на општините

Катица Чангова

Има многу тесни грла во локалната самоуправа од која се очекува да стане вистински сервис и да обезбеди поквалитетни, побрзи и поефикасни услуги на граѓаните. Како се практикуваат решенијата од законите за локална самоуправа, градот Скопје и финансирањето на општините во реалноста? Овие одговори ќе ги даде анализата што оваа година треба да ја подготви Министерството за локална самоуправа.

Ова, меѓу другото, беше потенцирано на вчерашната трибина посветена на релациите централна - локална власт што ја организираше Институтот „Павел Шатев“, а на која беше нагласено дека комуникацијата не е на посакуваното ниво.

Градоначалниците и експертите оценија дека избрзаниот почеток на децентрализацијата и несериозниот пристап на државата кон овој процес се' уште имаат негативни реперкусии во работата на локалната самоуправа. Голем број општини и пет години од овој процес се' уште не можат да ги реализираат законски доделените функции поради недостиг од финансиски средства.

„Европа ја имаше заплиснато децентрализацијата, а ние се двоумевме дали да почнеме. И кога стартувавме, на 1 јули 2005 година, тоа беше со лоша хипотека поради големиот процес на централизација. Општините влегоа во децентрализација со 2,5 милијарди долгови, а 300 милиони денари беа само по основ на неплатени комуналии во училиштата“, истакна Снежана Милошевска-Костадиновска. Таа потенцира дека се определивме за фазен модел на децентрализација и ја истакна важноста од пренесувањето на функции и финансии во општините.

„Општините се' уште не се стабилизирани, а многу од нив се со блокирани сметки. Средствата од централната власт не се доволни за надлежностите. Данокот на додадена вредност треба да се зголеми од три на шест отсто, а персоналниот данок на 30 проценти. Само така општините ќе можат да се занимаваат со подигнување на степенот на развој“, истакна претседателот на ЗЕЛС и градоначалник на Скопје, Коце Трајановски. Според него, добра локална самоуправа значи способни и подготвени општини. И покрај проблемите, општините, сепак, покажаа способност, виталност и вештина во менаџирањето, додаде Трајановски, кој смета дека мора да се зголемат административните капацитети на локално ниво.

Упростување на процедурите во урбанизмот, образованието, трудот и социјалната политика, но и поширок простор за одлучување на градоначалникот без да се чека согласност од министер, побара градоначалникот на скопската Општина Карпош, Стевчо Јакимовски.

„Во функционалниот дел имаме откроирана локална самоуправа која има изворни надлежности, а зависи од одобрувања или неодобрување на министерства. Несвојствено и невообичаено е тоа што централната власт енормно истура пари за локални проекти. Тоа јасно кажува дека имаме дефект во финансирањето. Поради овој страшен дисбаланс, во корист на централната власт мора да има рекомпорирање во финансирањето, но во корист на локалната власт“, коментира Јакимовски. Тој во шеговит стил додаде дека „главен баџо во владината гарнитура е министерот за финансии, а дека министерот за локална самоуправа е целосно настрана“.

Штипскиот градоначалник Зоран Алексов возврати дека главен баџо бил Буџетот, а не министерот за финансии, а дека Владата имала слух за локалните проблеми и почнала да се однесува како партнер на општините. „Главен проблем се финансиите. Штип нема пари за локални патишта што ќе ги поврзат селските средини“, се пожали Алексов. Но, за него со подомаќинско работење особено во прибирањето даноци на имот може да се премостат проблемите.

Професорот по политички систем Јован Ананиев оцени дека треба да се внимава на тоа колку општините можат да ги реализираат изворните надлежности. Според него, рамномерниот регионален развој како системска политика е задоцнет, но дека е добро што воопшто почнал. „Се покажа опасност од скопјанизација. Политиката на полицентричен развој треба да ја прекине внатрешната енормна миграција“, додаде Ананиев.

http://utrinski.com.mk/?ItemID=E24F01D13EFBB34B86B3DD7B7505E7CA

Back to Top
axel View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 08-Dec-2009
Location: kumanovo
Online Status: Offline
Posts: 3654
  Quote axel Quote  Post ReplyReply #26 Posted: 24-Dec-2010 at 14:01
kumanovo dojde na pola od skopje uste malku i ke go pomine LOL

Општинската каса тежи 30 милиони евра

Општината Куманово во наредната година треба да потроши 30 милиони евра. Најголем дел од сретствата во буџетот на Општината, дури 61 проценти се предвидени за изградба на капитални преокти, а останатиот дел ќе се користат за тековно-оперативни работи.

 
Општинската%20каса%20тежи%2030%20милиони%20евра

Буџетот е развоен со програми за капитални инвестиции.Основниот буџет кој општината има ингиренции да го собира како приходи е 10 милиони евра, а останатото е од дотации кои ги добиваме од министерствата и ги трансферираме во јавните установи. Со овој буџет се планираат неколку крупни проекти: подземна гаража во центарот на градот, општинска зграда и реконструкција на Занатскиот дом,потоа изградба и реконструкција на улиците, основни и средени училишта,спортски сали, приклучување на парно греење, водоводна и канализациона мрежа- вели Ирена Илиевска раководител во Секторот за финасии.

Буџетот во однос на мината година е зголемен за 6 проценти. Советниците од опозицијата остро се спротивставија на предлог буџетот и не го подржаа, а во жустра дисксија се обидуваа да ги убедат останатите советници дека буџетот е катастрофален и нема да може  да ги задоволи предвидените очекувања.

Имаме преамбициозен, прекомплексен и голем буџет во кој подоцна со кварталните извештаи ќе видиме дека неможат да се реализираат предвидените проекти. Затоа ние не сакавме да го подржиме овој буџет од кој граѓаните нема да имаат никаков бенифит. Истото се случуваше и мината година кога само 70 проценти од буџетот беше реализиран- смета Бобан Николовски од ВМРО-ДПМНЕ.

Советничката група на СДСМ тврди дека буџетот ги задоволува потребите на општината и во целост ќе се реализира, затоа што содржи развојна компонента и проекти кои се во интерес на граѓаните.

Буџетите на локалните самоуправи за разлика од државната каса се разликуват и во својата приходна и расходна страна.Изворните приходи во општините не се константни, ние зависиме од уплата на такси, комунални давачки, промет итн. Заради тоа не можеме да го предвидиме буџетот 100 проценти и го планираме. Забелешките на опозицијата не се на место и сметам дека по исцрпните објаснувања сфатија дека буџетот е добар - вели градоначалникот Зоран Дамјановски.

http://www.kumanovonews.com/vesti/vesti/opstinskata-kasa-tezi-30-milioni-evra.html

Back to Top
гитардемон View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 19-Feb-2008
Online Status: Offline
Posts: 5422
  Quote гитардемон Quote  Post ReplyReply #27 Posted: 24-Dec-2010 at 16:46
Originally posted by градоначалникот на Куманово

Буџетите на локалните
самоуправи за разлика од државната каса се разликуват и во својата
приходна и расходна страна.Изворните приходи во општините не се
константни, ние зависиме од уплата на такси, комунални давачки, промет
итн.



Пошто државниот буџет зависи од бројот на планински рисови во Македонија и бројот на уплатени лото тикети, а не од приходите од даноци и такси.

Originally posted by градоначалникот на Куманово


Заради тоа не можеме да го предвидиме буџетот 100 проценти и го
планираме.



Дека на државните влади во светот Баба Ванѓа им кажува колку точно ќе бидат приходите за таа година, таму не прават проценки туку се 100% сигурни за приходите. Затоа не прават редовен ребаланс на сред година, а некогаш и почесто.

____

Па кој те ставил тебе градоначалник? Барем ќути, не треси глупости!
Arguing on the internet is like running at the special olympics. Even if you win, you're still retarded.
Back to Top
krale View Drop Down
Senior Member
Senior Member

БАНИРАН

Joined: 28-Dec-2009
Online Status: Offline
Posts: 1487
  Quote krale Quote  Post ReplyReply #28 Posted: 24-Dec-2010 at 17:07
Originally posted by axel

kumanovo dojde na pola od skopje uste malku i ke go pomine LOL


Да ама тука не ги броиш плус и буџетите за општините во Скопје кои се плус на буџетот на градот. Само Центар мислам дека има над 20 милиони евра буџет.
Back to Top
my Macedonia View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 09-Oct-2008
Location: 🇲🇰🇨🇭
Online Status: Online
Posts: 4077
  Quote my Macedonia Quote  Post ReplyReply #29 Posted: 31-Dec-2010 at 16:28
Gostivarskiot bugjet iznesuva 15 milioni evra a e 5,5% povekje od poslednata godina!
A debarskiot bugjet iznesuva okolu 4 milioni evra!
Vestite se od eden albanski vesnik!
Back to Top
гитардемон View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 19-Feb-2008
Online Status: Offline
Posts: 5422
  Quote гитардемон Quote  Post ReplyReply #30 Posted: 20-Jan-2011 at 18:04
Дали на Битола и е потребна општинска обврзница?
ЧЕТВРТОК, 20 ЈАНУАРИ 2011 17:13


Во текот на оваа година се очекува да се издадат првите општински обврзници во нашата земја, како алртернативен извор на средства за финансирање на капитални проекти во општините. Досега пет општини, Гевгелија, Куманово, Штип, Илинден и Гостивар, имаат потпишано меморандум со УСАИД за вреднувањето на нивниот кредитен рејтинг. Издавањето на општинските обврзници се очекува да ослободи дел од неискористениот капитал што лежи во разни фондови, а може да придонесе за заживување на локалната економија, за обезбедување на капитал за крупни инфраструктурни проекти. Оваа тема често, во форма на советнички прашања, е присутна и во советот на општина Битола.



-Зошто Битола нема кредитен рејтинг да издава општинска обврзница и дали се согласувате со изјавата на високи владини функционери за користа од општинската обврзница, што е спротивно на вашите досегашни изјави - праша Валентин Груевски, советник од ЛДП.



Според градоначалникот, општина Битола е кредитно способна, но за програмите и проектите општината користела други извори на финансирање, па немало потреба од емисија на општинска оврзница.



-Кредитниот рејтинг кој го имаме не сакаме да го користиме, цениме дека можеме да најдиме други извори за финансирање - рече Владимир Талески, градоначалник.



На неодамна организирана конференција од страна на ЗЕЛС и УСАИД претставници од градовите Ријека и Копривница од Хрватска ги презентираа своите позитивни искуства при користење на општинските обврзници, а пренесени беа и искуства од бугарски и унгарски општини.


http://tera.mk/index.php?option=com_content&task=view&id=30811&Itemid=106

Мене ми текнува еден полесен начин за обезбедување средства. Се вика целосна децентрализација, и ја чекаме 15 години и веројатно ќе ја чекаме уште 15!
Arguing on the internet is like running at the special olympics. Even if you win, you're still retarded.
Back to Top
Makedonij View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 08-Apr-2009
Location: Celje - Виница
Online Status: Offline
Posts: 2185
  Quote Makedonij Quote  Post ReplyReply #31 Posted: 22-Jan-2011 at 19:11
Изгласан буџетот за 2011 година

На 29.12.2010 беше одржана последната седница на Советот на Oпштина Струмица за оваа година на која беше усвоен буџетот за 2011 година и истиот тежи 1 милијарда и 77 милиони денари или 17,5 милиони евра.

Буџетот за 2011-та е за 10% зголемен во однос на оној од 2010-та година, од кои најголемиот дел се сопствени извори 53% од вкупните средства за 2011-та, а 41% се блок дотации, додека 5,5% се средства од самофинансирачки активности и само 0,5% се донации. 68% од основниот буџет на општината кој се полни со изворните приходи уплатени од граѓаните на Општина Струмица, ќе им се враќаат назад на граѓаните преку капиталните-развојни програми. Гасификација на Струмица, 16 нови фабрики, 14 откупно-дистрибутивни центри, канализациони и водоводни мрежи, реконструкција на корзото.Тоа се едни од поголемите капитални инвестиции на Општина Струмица во 2011-та.

Советниците во оваа 2010-та година одржаа 17 седници на кои се произнесоа по 218 точки, при што донесоа 59 одлуки, 34 програми, 15 решенија, 13 други акти и 97 заклучоци за усвојување на програми за работа и извештаи за работа на училиштата, секторите и одделенијата на општинската администрација, јавните претпријатија и други органи, организации и установи што се во надлежност на локалната самоуправа.

http://www.strumica.gov.mk

Edited by Makedonij - 22-Jan-2011 at 19:12
ЈАС ГО РАЗБИРАМ СВЕТОТ КАКО ПОЛЕ НА КУЛТУРЕН НАТПРЕВАР...ГОЦЕ ДЕЛЧЕВ
Back to Top
гитардемон View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 19-Feb-2008
Online Status: Offline
Posts: 5422
  Quote гитардемон Quote  Post ReplyReply #32 Posted: 01-Mar-2011 at 22:33
Општините подготвени за првата општинска обврзница
ВТОРНИК, 01 МАРТ 2011 18:14


Над 60 општини во земјава се подготвени да ја издадат првата општинска обврзница, новиот инструмент кој ќе им овозможи да обезбедат дополнителни финансиски средства за реализација на своите капитални проекти. Меѓу првите општини кои може да ја издадат првата обврзници во април годинава се градот Скопје, Илинден, Битола, Кичево и Куманово.

Ова го соопштија вицепремиерот и министер за финансии Зоран Ставрески и градоначалникот на град Скопје и претседател на ЗЕЛС, по денешната средба на која вицепремиерот Ставрески го претстави пред УО на ЗЕЛС Водичот за издавање општински обврзници.

- На чекор сме на издавање на првите општински обврзници во Република Македонија. Министерството за финансии согласно договореното со Управниот одбор на ЗЕЛС подготови Водич за издавање општински обврзници во кој е опишана целата процедура и од аспект на инструментот и од аспект на законската рамка и постапката што треба да ја следат општините за да може на наједноставен начин да ги подготват проспектите за издавање на првите обврзници, изјави министерот Ставрески.

Тој истакна дека анализирани се и искуствата од соседните земји и врз основа на тие искуства и нашата законска рамка е подготвен водич кој ќе им помогне на општините да можат да го совладаат овој проект, бидејќи е нов, пионерски. - Ние сме тука како Министерство за финансии низ овој процес да соработуваме на партнерски однос со општините и да дојдеме до таа фаза кога ќе бидат издадени првите обврзници, рече министерот Ставрески.

Тој изрази уверување дека врз основа на интересот што го покажале општините може набрзо веќе на почетокот на вториот квартал, можеби во април да бидат издадени првите обврзници во Македонија од страна на општините. - Верувам дека истите ќе бидат прифатени и од банките и пензиските фодови, како главни институционални инвеститори бидејќи се корисни и за инвеститорите во смисла на диверсификација на портфолиото и обезбедување соодветен принос, но пред се се корисни за општините, бидејќи на овој начин општините освен позајмиците што им беа на располагање, односно кредитите од банките или од буџетот, ќе може да обезбедат дополнителни долгорочни средства за финансирање пред се на нивните развојни проекти, истакна министерот.



Обврзниците ќе бидат долгорочни инструменти издадени на рок од неколку години и како такви ќе може да бидат вклопени во вкупните буџетски потреби на општините и да обезбедат финанисрање на значајни проекти од областа на комуналната инфраструктура, реконструкција на училишта и се друго што општините сметаат дека е во рамки на нивните приоритети.

Министерот смета дека над 60 општини можат да издадат обврзници во моментов. При што, како што рече, се разбира дека оние општини кои имаат подобри финансии имаат подобри шанси да ги издадат обврзниците и да платат пониски камати. Министерството има подготвено листа за тоа која општина колкав износ на обврзници може да издаде и оти сега зависи се од општините, кои, како што додаде министерот, треба да го исконбинираат овој начин на обезбедување финансиски средства со останатите заеми.

Максималниот лимит за издавање обврзници утврден во законската регулатива е вкупното долгорочно задолжување да не може да надмине 100 проценти од тековно оперативниот буџет на општината, а годишното сервисирање на долгот не може да надмине 30 проценти. - Тоа се лимити кои во Македонија се полиберални отколку во другите земји од соседството, а со цел општините да имаат поголем простор за да ги обезбедат овие средства. При тоа, се разбира, задржувајќи ги оние стандарди за она што е разумно ниво на задолжување, за да не дојдат општините во потешкотии од друга природа, рече министерот за финансии.

Според градоначалникот Трајановски можеби прва општина која ќе издаде обврзница ќе биде Градот Скопје, а меѓу првите ги напомена и Илинден, Битола, Кичево и Куманово.

- Има поголем број општини кои се заинтересирани за издавање обврзници и практично со ова општините ќе покажат дека сепак се витални и ќе ги користат сите можности за да ги реализираат своите проекти, рече Трајановски и изрази уверување дека ова за општините ќе биде многу значајно за подобрување на нивната финансиска стабилност.

Трајановски смета дека и финансиските институции ќе бидат заинтересирани за општинските обврзници бидејќи, како што вели, и општините се добар финансиски партнер.

Важно е, рече тој, издавањето на обврзницата да биде за одредени проекти зашто така ќе биде полесно и да се купи од страна на инвеститорите.

Општинските обврзници се уште една можност на општините, покрај позајмиците и кредитите да обезбедат финансиски средства потребни за реализација на нивните капитални проекти. Парите, според Трајановски, никогаш не се доволно и затоа ја поздравуваме и со нетрпение ја очекувавме оваа активност за да можат општините да ги издаваат обврзниците.



Тој ја нагласи добрата соработка со Министерството за финансии и поддршката што оваа инститиуција им ја даде за реализација на овој проект.


http://tera.mk/index.php?option=com_content&task=view&id=32448&Itemid=106

Сè супер, но во фаза на децентрализацијата во која општинските буџети де факто зависат од волјата и расположението (и провиненцијата на локалната власт во општината во прашање) на централната власт, се прашувам колку способноста за отплаќање на сумите по доспевањето на обврзниците има врска со локалната власт? Реално исто како да се позајмува државата, ама на име на општините.
Arguing on the internet is like running at the special olympics. Even if you win, you're still retarded.
Back to Top
гитардемон View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 19-Feb-2008
Online Status: Offline
Posts: 5422
  Quote гитардемон Quote  Post ReplyReply #33 Posted: 03-Mar-2011 at 18:46
Добро бе, не се најде еден јунак да коментира на темава? Па ова е можеби најважната вест годинава. Со ова општините ќе можат (да се потрудат) да реализираат огромни инфраструктурни проекти!

Алооо, муабет да слушнам, за какви банални работи разговараме, ова е многу многу важно.
Arguing on the internet is like running at the special olympics. Even if you win, you're still retarded.
Back to Top
Djole88 View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 28-May-2008
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 611
  Quote Djole88 Quote  Post ReplyReply #34 Posted: 05-Mar-2011 at 16:42
Епа тоа само докажува колку од форумџииве сме лаици за дискутирање за нешто сериозно. Јас си кажувам, врска немам од архитектура, затоа само следам и коментирам за нешто што не треба стручност
Back to Top
N23 View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 03-Feb-2011
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 2159
  Quote N23 Quote  Post ReplyReply #35 Posted: 05-Mar-2011 at 17:57
Пред се, иако е голема работа, ајде да ја погледнеме способноста на нашите општини да си играат со обврзниците. Прво, иаме релативно сиромашни со пари општини. Второ и тие пари малку што ги имаат не знаат правилно да ги уложат. Училишта? Па како ќе ги вратат после парите назад. Се знае ли уопште за што ќе се користат. Доспевање од неколку години???? Ај да појасниме, банките секогаш ги купуваат обвзниците кои се со краток рок на доспевање, во превод брзи пари. Затоа и цело време се редовни муштерии на НРБМ. Не верувам дека ќе се најде банка, која ќе учествуе на пазарот со општински обврзници, без притоа да види сериозен проект кој со сигурност ќе донесе пари назад за општината. Спортски сали, стадиони, луна паркови, инфраструктура која ќе донесе инвестиции, за такви нешта треба да се користат парите. За жал, сметам дека е ова алатка за да се покријат тековните потреби на општините, а после тоа генерациите ќе ги остават со наталожени долгови. Играњето со обврзници е релативно исплатлив бизнис за секоја банка, само потребно е во игра да има свежи пари. НБРМ нормално тие пари ги има. Но дали општините се креативни да ги добијат тие пари?
Back to Top
гитардемон View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 19-Feb-2008
Online Status: Offline
Posts: 5422
  Quote гитардемон Quote  Post ReplyReply #36 Posted: 13-Mar-2011 at 15:22
МАКЕДОНИЈА | 13.03.2011
„Централната власт во Македонија е премногу скржава“



ЗЕЛС очекува зголемување на средствата

Управниот одбор на Заедницата на општини на Македонија очекува од парите за ДДВ локалните власти годинава да добиваат 4,5%, а во 2012 година - 6%. Треба да се зголемат и издвојувањата од персоналниот данок - 15%.

Марјан Ристески, градоначалникот на Прилеп и претседател на Комисијата за финансирање во составот на ЗЕЛС, вели:

„Оваа година очекуваме ново зголемување на процентот. Меѓутоа, сметаме дека тоа не е доволно за да можат општините да станат посамостојни и да бидат во состојба да решаваат колку е можно повеќе проблеми на своето подрачје.“

Енвер Пајазити, градоначалникот на селската општина Брвеница во тетовскиот регион, напоменува:

„Ние се претвораме во административна, а не во функционална општина, не сме во состојба да го задоволуваме ниту минимумот на потребите на месното население.“

Ивана Билбиловска, портпаролката на Министерството за финансии, информира што е прифатено до овој момент од барањата на македонските општини:
Од Министерството за финансии не соопштуваат засега ништо за преговорите околу зафаќањата од „персоналецот“ за општините

„Од 3,4 проценти, колку што беше издвојувањето од данокот на додадена вредност во 2010 година, во 2011-та тоа ќе се зголеми на 3,7 отсто, во 2012-та на 4, а во 2013 година на 4,5 проценти. Во насока на барањата на Заедницата на единиците на локални самоуправи се и законските измени што се во законска процедура за овозможување сите општини да се задолжуваат со рок до 10 години.“


Од Министерството за финансии не соопштуваат засега ништо за преговорите околу зафаќањата од „персоналецот“ за општините

Значи, Министерството за финансии позитивно одговори на предлогот на асоцијацијата на локалните самоуправи до Владата таа да продолжи со обезбедувањето долгорочни заеми за општините, но, со рокови за враќање зголемени од 5 на 10 години за општините, кои се „заглавени“ се‘ уште во првата фаза од децентрализацијата. Од министерството не соопштуваат засега ништо за преговорите околу зафаќањата од „персоналецот“ за општините, дали има каков било позитивен исход од тоа за локалните самоуправи во земјата.

„Владата е премногу скржава и неуспешна во решавањето на приоритетите на општините со јавните пари“


Абдулменаф Беџети, експерт за јавни финансии од Штуловиот универзитет во Тетово, е категоричен во својата сомнеж дека Владата ќе даде повеќе пари за општините од двата споменати данока:


Општините бараат, централната власт тешко дава

„Управувањето со пари е власт. Тоа е и целта на власта. Генерално, секоја власт не сака да го даде тоа, ама кај нас се покажува дека ова трае предолго и оти централната власт е премногу скржава.“

Саво Ашталковски, професор по финансирање на локалната самоуправа од ФОН Универзитетот во Скопје, смета:

„Дел од тие пари, кои ги бараат општините, се веќе планирани за други намени по секторите на јавна управа. Во една ситуација во која се наоѓа централниот буџет сега е многу тешко да се очекува некое позначајно прелевање на дел од парите од централниот кон локалните буџети според оваа основа. Но, со тек на време, очекувам зголемување на овие ставки.“

Професорот Беџети дополнува: „Централната власт се покажа како неуспешна во управување со јавните пари во правец на преференциите и приоритетите на локалните самоуправи.“

__________

Како да се постигне помала зависност и поголема самостојност на општините? Ашталковски одговара:

„Долгорочно тие не можат да ја бараат финансиската самостојност само од централната власт. Значи, треба да посегнат по оние пазарни извори што им стојат на располагање, а, пред се‘, задолжување кај банките и емисии на општински обврзници на финансиските пазари.“

Во ваков контекст е и ставот на градоначалникот на Брвеница Пајазити:


Енвер Пајазити, градоначалник на Брвеница

„Покрај овие постојниве, ние мораме да изнајдеме и други извори на пари. Имаме и сопствени извори на финансирање: од купопродажни договори, од данок на имот, а од 1. јули годинава и од приливите врз основа на управувањето со градежното земјиште, што ќе им припадне на општините како надлежност. Но, сево ова не е доволно, особено не за селските општини.“


Автор: Свето Тоевски
Редактор: Елизабета Милошевска Фиданоска


http://www.dw-world.de/dw/article/0,,6460754,00.html?maca=maz-TB_maz_TVA1-3119-html-cb
Arguing on the internet is like running at the special olympics. Even if you win, you're still retarded.
Back to Top
Superman View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 08-Jun-2010
Online Status: Offline
Posts: 154
  Quote Superman Quote  Post ReplyReply #37 Posted: 25-Nov-2011 at 18:34
Општините бараат повеќе пари, но не го презеле градежното земјиште

Никола Крстиќ

Општините бараат поголемо парче од даночната пита. За да се зајакнат нивните капацитети, повеќе пари да завршуваат во локалните, наместо во централната каса.

„Примарно барање во сите натамошни преговори со централната власт ќе биде зголемување на финансиската независност на локалните власти, преку зголемување на средствата од зафаќањето на ДДВ во износ од 6 проценти и најмалку 30 проценти од персоналниот данок“ изјави Коце Трајановски, претседател на ЗЕЛС.

Централната власт на ставот – постојано работиме на подигање на приходниот капацитет на општините, до крајот на годинава сите треба да преминат во втората фаза на децентрализацијата.

„Со измената на Законот за финансирање на единиците на локалната самоуправа, зголемен е и процентот на приходите од данокот на додадена вредност од 3 на 4,5 проценти, што ќе се реализира етапно до 2013 година и ќе влијае на порастот на приходите на општинските буџети во оваа и ВО наредните години“ изјави вицепремиерот и министер за финансии Зоран Ставрески.

„Досегашните успеси на сите општини се резултат на децентрализацијата, како главен столб на општеството и демократијата која ќе ја поддржува централната власт и во иднина“ рече министерот за локална самоуправа Невзат Бејта.

И додека бараат повеќе пари од даноците, слабо ги користат другите извори на капитал. Новиот инструмент, издавањето општински обврзници, досега го применил единствено Градот Скопје, а само 14 општини ги исполниле условите за преземање на државното неизградено земјиште.

Токму за ова апел од министерот за транспорт и врски – во отворено писмо ги повикува градоначалниците да ги преземат сите чекори за земјиштето да се префрли кај нив.

„Се надевам дека со имплементација на овој процес и со пренесувањето на надлежностите на единиците на локалната самоуправа, ќе бидеме чекор понапред во процесот на децентрализацијата“ стои во писмото.

Во меѓувреме, општините зафатени со ловење инвеститори и донатори и со презентирање на сработеното на шестиот по ред саем ЗЕЛС ЕКСПО, кој беше отворен денеска.



http://www.mtv.com.mk/mk/vesti/makedonija/32078/opshtinite_baraat_povekje_pari,_no_ne_go_prezele_gradezhnoto_zemjishte.aspx

Edited by Superman - 25-Nov-2011 at 18:35
The One Whose Name Cannot Be Spoken...
Back to Top
BOJAN View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 09-Sep-2008
Location: SKOPJE
Online Status: Offline
Posts: 3438
  Quote BOJAN Quote  Post ReplyReply #38 Posted: 25-Nov-2011 at 23:40
Вистине е ова, голем број општини не се ниту заинтересирани да го преземат државното земјиште, но таквите општини(најчесто руралните средини и помалите градови) пресметале дека со преземањето на земјиштето не добиваат многу, т.е. градежно земјиште за кое нема заинтересирани и кое не може да достигне на цена, а од друга страна ќе треба да плаќаат постојано вработени службеници за кои ќе треба да се плаќаат придонеси и воопшто за целиот процес. Едноставно, не им е исплатливо.
Back to Top
axel View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 08-Dec-2009
Location: kumanovo
Online Status: Offline
Posts: 3654
  Quote axel Quote  Post ReplyReply #39 Posted: 19-Dec-2011 at 18:34

Скроен општинскиот буџет

Буџетот на општина Куманово за наредната година ќе изнесува околу 25 милиони евра.

Скроен%20општинскиот%20буџет

Од  тоа 13,5 милиони евра се оперативен буџет, а 12  милиони денари за плати во јавните дејности и матерјални трошоци. Во однос на минатат година општинската каса во инвестициите ќе биде потешка за повеќе од 200 милиони денари.

Јас сум оптимист дека во поголем процент ќе ги завршиме големите капитални проекти за затворениот базен, улици и инфраструктирните проекти. Самата бројка покажува дека овој буџет е развојен, бидејќи имаме зголемување на капиталните инвестиции за сто проценти-вели градоначалникот Замјановски Дамјановски.   

Тој се надева дека со легализација на земјиштето во оштинската каса ќе се слејат повеќе пари и релизацијата на буџетот ќе биде приближна до проектираната бројка. 

http://www.kumanovonews.com/vesti/ekonomija/skroen-opstinskiot-budzet.html

Back to Top
axel View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 08-Dec-2009
Location: kumanovo
Online Status: Offline
Posts: 3654
  Quote axel Quote  Post ReplyReply #40 Posted: 28-Dec-2011 at 16:17

Годинешниов буџет поголем за 30 одсто

 Буџетот на Општината Куманово за наредната година ќе биде повисок за 30 проценти во однос на оваа година и ќе изнесува околу 27,5 милиони евра.

Годинешниов%20буџет%20поголем%20за%2030%20одсто

Од него 13,5 милиони евра е оперативна програма, од кои 8,2 милиони евра се капитални инвестиции, а останатите се плати и матерјални трошоци на локалната администрација. Буџетот мината година изнесувал 22,8 милиони евра.

Градоначалникот смета дека овој буџет е развоен и социјален, а на утрешаната седница ќе се чуе како ќе го оцени опозицијата.

http://www.kumanovonews.com/vesti/ekonomija/godinesniov-budzet-pogolem-za-30-odsto.html

Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  <123>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down



This page was generated in 0.184 seconds.

Copyright ©2007 - 2024  build.mk

Коментарите на форумот претставуваат лично мислење на нивните автори и не претставуваат официјален став на build.mk.