build.mk Homepage
Forum Home Forum Home > Главни теми > Инфраструктура > Железници
  Active Topics Active Topics
  FAQ FAQ  Forum Search   Register Register  Login Login

Железницата низ историјата

Bookmark and Share
 Post Reply Post Reply Page  <1 151617
Author
Message
  Topic Search Topic Search  Topic Options Topic Options
Staro Skopje View Drop Down
Senior Member
Senior Member


Joined: 07-May-2013
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 1354
  Quote Staro Skopje Quote  Post ReplyReply #321 Posted: 13-Dec-2015 at 20:32
Железничка станица Криволак за време на ПСВ
S_Krivolak_oberst.jpg-original by staro.skopje, on Flickr
Градот убав никна, но го откорнаа
Back to Top
Staro Skopje View Drop Down
Senior Member
Senior Member


Joined: 07-May-2013
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 1354
  Quote Staro Skopje Quote  Post ReplyReply #322 Posted: 26-Dec-2015 at 12:24
ЖС Гевгелија 1928

dlib.mk
Градот убав никна, но го откорнаа
Back to Top
mon View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 27-Dec-2009
Location: Europa
Online Status: Offline
Posts: 595
  Quote mon Quote  Post ReplyReply #323 Posted: 26-Dec-2015 at 16:56
Originally posted by Staro Skopje

ЖС Гевгелија 1928....

Браво за фотографијава Staro Skopje, прекрасна е!

Интересно е што на неа се гледа локомотива 2000 на тогашните СДЖ која подоцна во ЈЖ станува серија 61.
Локомотива од таа серија поточно машината ЈЖ 61-011 и ден-денес постои како монумент во Гевгелија:

JŽ-JЖ 61-011 Gevgelija, Macedonia by D LV, on Flickr
.

Edited by mon - 26-Dec-2015 at 20:18
Železničko modelarstvo:
Makedonija: http://outmacedonia.blogspot.se
ex-YU: http://malezeljeznice.net
Back to Top
sase View Drop Down
Senior Member
Senior Member


Joined: 02-Apr-2015
Location: makedonija
Online Status: Offline
Posts: 247
  Quote sase Quote  Post ReplyReply #324 Posted: 26-Dec-2015 at 23:52
Back to Top
Staro Skopje View Drop Down
Senior Member
Senior Member


Joined: 07-May-2013
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 1354
  Quote Staro Skopje Quote  Post ReplyReply #325 Posted: 27-Dec-2015 at 23:43
ЖС Охрид (според некои Струга), 6.6.1921


И Ќиро. Се извинувам доколку се повторуваат сликиве


3


4


5
Градот убав никна, но го откорнаа
Back to Top
mon View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 27-Dec-2009
Location: Europa
Online Status: Offline
Posts: 595
  Quote mon Quote  Post ReplyReply #326 Posted: 28-Dec-2015 at 08:17
Originally posted by Staro Skopje

ЖС Охрид (според некои Струга), 6.6.1921

...

Во тоа време текстовите за означување на фотографиите биле испишувани на предната страна на фотографиите
веднаш после нивната изработката одн. во време на архивирањето на истите што значи дека на оваа фотографија е станицата „Охрид„.

Инаку, сите оние кои се двоумат можат лесно да распознаат за која станица се работи
доколку обратат внимание на бројот на столбови-носачи на надстрешницата на предната страна на зградата:
охридската станица има четири столба а струшката само три од кои два на левата страна од прозорите во средината на градбата и еден на десната.

.

Edited by mon - 29-Dec-2015 at 09:49
Železničko modelarstvo:
Makedonija: http://outmacedonia.blogspot.se
ex-YU: http://malezeljeznice.net
Back to Top
Џоле View Drop Down
Moderator Group
Moderator Group
Avatar

Joined: 23-Apr-2013
Location: Скопје
Online Status: Offline
Posts: 11615
  Quote Џоле Quote  Post ReplyReply #327 Posted: 29-Jan-2016 at 13:27
Западна железничка траса и нејзините железнички станици /1919 – 1966

Извор: Лична архива на Науме Јаканоски од Струга; Македонски Железници; Declampe.net



Западната железничка траса Скопје – Охрид функционирала од 1919 до 1966 година. Вкупната должина изнесувала 163 km, а во периодот додека функционира на местата каде поминувала биле израдени/обновени вкупно 201 објект, 48 мостови и 36 крстосници. Во нејзината изградба и изградбата на нејзините попатни станици учествуваат различни градители, согласно тогашните власти, дел од нив се Германските војници, Бугарските војници, Војниците на Кралевина СХС како и принудено Македонско население.





Трасата почнувала од Скопје (Mала станица) преку Генерал Харис (Ѓорче Петров) каде се двоела на два крака:
Прв крак во должина од 22,6 km Скопје – Орашје каде што на двете последни станици се вадела и товарела хромова руда од рудниците на Радуша.
Втор крак Скопје – Подмоље преку Тетово , Гостивар, Кичево. Овој крак е најстрмниот и најтешко достапниот предел, на кој пругата се искачувала и до надморска височина од 1180м помеѓу станиците Сретково-Тајмиште-Буковиќ.
Трет крак Подмоље – Охрид со должина од 7 km продолжувал покрај самиот брег на Охридското езеро, и завршувала на станицата и ложницата во Охрид.
Четврт крак Подмоље-Тасмаруништа. Од станицата на Подмоље преминувајќи го Црн Дрим по железниот мост, пругата стигала во Струга, од каде што паралелно на реката достигнувала до крајната станица Тасмаруништа која била на 30 km од Дебар.



Растојанието Скопје – Охрид овој воз го поминувал за околу 22 часа, со оглед на пределите низ кои минувала пругата, која што е редок инженерски потфат. Персоналот на една патничка композиција од 600 милиметарската линија се состоел од по еден машиновозач, ложач и возоводач и два кочничара, додека самата композиција од локомотива, товарен вагон и четири патнички вагони.





Железничка станица Бериково



Железничка станица Тајмиште





Железничка станица Кичево



Железнички станици Извор и Пресек



Железничка станица Арабиново





Железничка станица Охрид





Железничка станица Струга





Железничкиот мост на Дрим

Во 1966 година е одржан референдум за укинување на “Комплексниот погон Гостивар” и ликвидација на теснолејката. Последниот воз од Охрид кон Гостивар тргна во Мај 1966 по кој пругата престанува со работа и е демонтирана.

Материјалот го приложи и обработи: Стојаноска Софија

http://marh.mk/%D0%B7%D0%B0%D0%BF%D0%B0%D0%B4%D0%BD%D0%B0-%D0%B6%D0%B5%D0%BB%D0%B5%D0%B7%D0%BD%D0%B8%D1%87%D0%BA%D0%B0-%D1%82%D1%80%D0%B0%D1%81%D0%B0-%D0%B8-%D0%BD%D0%B5%D1%98%D0%B7%D0%B8%D0%BD%D0%B8%D1%82%D0%B5/
За сè има вторпат
Back to Top
Џоле View Drop Down
Moderator Group
Moderator Group
Avatar

Joined: 23-Apr-2013
Location: Скопје
Online Status: Offline
Posts: 11615
  Quote Џоле Quote  Post ReplyReply #328 Posted: 16-Feb-2016 at 18:23
The morning train from Presek, with Feldbahn, at the end of its four and a half hour trip, approaching Ohrid. Spring 1965. (Line closed 1966.)

Утринскиот воз од Пресек (со теснолинејката) на пат за Охрид, пролетта 1965 г. Патувањето траело четири и пол часа. Фотографијата е снимена во близина на Охрид.



фото: John Phillips (flickr.com)

Edited by Џоле - 16-Feb-2016 at 18:25
За сè има вторпат
Back to Top
hcitrS View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 27-Nov-2015
Online Status: Offline
Posts: 518
  Quote hcitrS Quote  Post ReplyReply #329 Posted: 17-Feb-2016 at 00:00
Можда веќе се појавило видеото во нишкава, но е толку добро што може и повторно да се гледа. А покрај документарната вредност, содржана е во него и одредена духовна ука.


Edited by hcitrS - 17-Feb-2016 at 00:21
Back to Top
sase View Drop Down
Senior Member
Senior Member


Joined: 02-Apr-2015
Location: makedonija
Online Status: Offline
Posts: 247
  Quote sase Quote  Post ReplyReply #330 Posted: 20-Feb-2016 at 00:58
Многу интересен документарец не сум знаел дека постои видео запис со овој стар воз.
Back to Top
mon View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 27-Dec-2009
Location: Europa
Online Status: Offline
Posts: 595
  Quote mon Quote  Post ReplyReply #331 Posted: 20-Feb-2016 at 06:59
Видеото е навистина одлчно, а можеби единствено кога станува збор за овиее композиции.

"This movie is part of the collection: Academic Film Archive of North America

Director:Jean Dasque
Producer:Robert Legrande; Jean Dasque
Sponsor:Jack and Fran Davidson
Audio/Visual:sound, color
Keywords: train; Macedonia; Yugoslavia; locomotive
Material from 1965"
Železničko modelarstvo:
Makedonija: http://outmacedonia.blogspot.se
ex-YU: http://malezeljeznice.net
Back to Top
Staro Skopje View Drop Down
Senior Member
Senior Member


Joined: 07-May-2013
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 1354
  Quote Staro Skopje Quote  Post ReplyReply #332 Posted: 30-Apr-2016 at 10:43
Карта на соколските друштва во Јужна Србија на која се прикажани и железничките линии
Градот убав никна, но го откорнаа
Back to Top
Staro Skopje View Drop Down
Senior Member
Senior Member


Joined: 07-May-2013
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 1354
  Quote Staro Skopje Quote  Post ReplyReply #333 Posted: 02-Jun-2016 at 19:45
ЖС Скопје, околу 1916


Градот убав никна, но го откорнаа
Back to Top
Staro Skopje View Drop Down
Senior Member
Senior Member


Joined: 07-May-2013
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 1354
  Quote Staro Skopje Quote  Post ReplyReply #334 Posted: 26-Apr-2018 at 15:04
Градот убав никна, но го откорнаа
Back to Top
BOJAN View Drop Down
Moderator Group
Moderator Group
Avatar

Joined: 09-Sep-2008
Location: SKOPJE
Online Status: Offline
Posts: 3358
  Quote BOJAN Quote  Post ReplyReply #335 Posted: 13-May-2018 at 14:54
Текст на весникот „Нова Македонија“ од 1973 година во која се известува за укинувањето на последната парна локомотива во Македонија:

Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  <1 151617

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down



This page was generated in 0.108 seconds.

Copyright ©2007 - 2018  build.mk

Коментарите на форумот претставуваат лично мислење на нивните автори и не претставуваат официјален став на build.mk.