build.mk Homepage
Forum Home Forum Home > Главни теми > Инфраструктура > Железници
  Active Topics Active Topics
  FAQ FAQ  Forum Search   Register Register  Login Login

Железницата низ историјата

Bookmark and Share
 Post Reply Post Reply Page  <1 1011121314 18>
Author
Message
  Topic Search Topic Search  Topic Options Topic Options
ovaj_stariov View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 02-May-2008
Location: Prilep
Online Status: Offline
Posts: 1315
  Quote ovaj_stariov Quote  Post ReplyReply #221 Posted: 09-Aug-2011 at 10:29
Еве и од мене една слика на старата кула за вода
build.mk, гради форумска историја
Back to Top
ovaj_stariov View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 02-May-2008
Location: Prilep
Online Status: Offline
Posts: 1315
  Quote ovaj_stariov Quote  Post ReplyReply #222 Posted: 09-Aug-2011 at 10:31
ВЕНЕЕ СТАРАТА ЖЕЛЕЗНИЧКА СТАНИЦА

Објект во близина на ОУ “Рампо Левката” е оставен на милост и немилост на времето. Грицкаат годините од циглите, од покривот, фасадата безмилосно. И соседите поткопуваат дел по дел од некогашниот придружен објект на старата железничка станица. Околните граѓани се прашуваат какви се намерите на локалните власти за зачувување на објектот, или пак во новиот урбанистички план е стокмен нешто друго во делот на остатоците од железничката станица на теснолинејката. Во близина се и просторите на желеничката станица, кои се користат од некои фирми, колку да не се распаднат. Реставрирана е блиската стара зграда во простор за регистрација на младите брачни двојки и за потребите на некои невладини организации. Кога градот заличува на секој агол, кога се дотеруваат старите објекти со нови фасади, грев би било да не се искористи и ова “парче” историја, оти архитектурата демонстрира богатство инвенција и длабоки градски корени.

http://zenitprilep.com.mk/oko.html
build.mk, гради форумска историја
Back to Top
Vladimir P View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 06-Apr-2008
Location: Скопје
Online Status: Offline
Posts: 3304
  Quote Vladimir P Quote  Post ReplyReply #223 Posted: 09-Aug-2011 at 12:01

Веќе оваја тема ја имаме начнато за оваја преубава зграда која пропаѓа

http://www.build.mk/forum/forum_posts.asp?TID=549&PN=8&SID=57d7dd91c83z1a2e2ca166f7f55e3979



Edited by Vladimir P - 09-Aug-2011 at 12:02
Клуб на љубители на железниците во Македонија, Macedonian Railways Fan Club
https://www.facebook.com/767277056651521/
Back to Top
Danielbtmk View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 26-Jan-2010
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 693
  Quote Danielbtmk Quote  Post ReplyReply #224 Posted: 25-Aug-2011 at 12:57
Железничката станица во Битола во текот на првата светска војна


Back to Top
Danielbtmk View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 26-Jan-2010
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 693
  Quote Danielbtmk Quote  Post ReplyReply #225 Posted: 22-Sep-2011 at 19:01
Back to Top
mon View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 27-Dec-2009
Location: Europa
Online Status: Online
Posts: 753
  Quote mon Quote  Post ReplyReply #226 Posted: 02-Oct-2011 at 20:23
Dali postoi dokumentacija (ili fotografija) za vagonite-cisterni koi bea koristeni do 1991 god.
za prevoz na naftenite derivati od i do rafinerijata?


Edited by mon - 02-Oct-2011 at 23:42
Železničko modelarstvo:
MK: http://outmacedonia.blogspot.se
https://www.facebook.com/groups/1683232238510889/

exYU: http://malezeljeznice.net
Back to Top
Vladimir P View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 06-Apr-2008
Location: Скопје
Online Status: Offline
Posts: 3304
  Quote Vladimir P Quote  Post ReplyReply #227 Posted: 02-Oct-2011 at 21:59
Тоа се серија на цистерни Z најповеќе Zaes-z



Само со називот на Фершпед



П.С. Во тоа време полно не беа ренумерисани
Клуб на љубители на железниците во Македонија, Macedonian Railways Fan Club
https://www.facebook.com/767277056651521/
Back to Top
mon View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 27-Dec-2009
Location: Europa
Online Status: Online
Posts: 753
  Quote mon Quote  Post ReplyReply #228 Posted: 02-Oct-2011 at 23:44
Znaci li toa deka vo vremeto na SFRJ samo Fersped vrsel dotur na derivati vo i od rafinerijata?
Železničko modelarstvo:
MK: http://outmacedonia.blogspot.se
https://www.facebook.com/groups/1683232238510889/

exYU: http://malezeljeznice.net
Back to Top
Danielbtmk View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 26-Jan-2010
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 693
  Quote Danielbtmk Quote  Post ReplyReply #229 Posted: 01-Nov-2011 at 00:12
Чисто колку за информација..

1973 година од ранжирната станица Трубарево тргна првиот електричен воз во Македонија.


Edited by Danielbtmk - 01-Nov-2011 at 00:13
Back to Top
tomi_z View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 24-Oct-2010
Location: Скопје
Online Status: Offline
Posts: 196
  Quote tomi_z Quote  Post ReplyReply #230 Posted: 03-Nov-2011 at 10:27
Осумдесетите години од минатиот век, посебно во зимските месеци поради скопските магли, а понекогаш и снегови авионскиот сообраќај беше секогаш затворен. За овие вагони, коли за спиење се резервираше карти недела дена порано во бившиот ФЕРОТУРИСТ залепен со кино ВАРДАР на денешната улица МАКЕДОНИЈА. Доколку ќе излезеше некое непредвидено службено патување до Белград и понатаму кон Европа, единствена шанса да се добие карта беше да се наоружаш со минимум еден-два кожни нотеси и пенкала со логоа од различни фирми, па да се смилува некоја од вработените да ти даде карта “од тие чуваните“.

А денес? Ни ФЕРОТУРИСТ ни коли за спиење , освен вагони што личат на шинобуси на релација, Скопје-Зелениково, рибарскиот Скопје-Велес-Битола и уште еден ако не се лажам, но не сум сигурен Скопје-Кичево.

Еве подолу видете што остана од тие плави прекрасни коли за спиење на ЈЖ а денес сопственост на МЖ . Сите чекаат демонтирање во отпадно старо железо…

А кои времиња беа со овие вагони, се качиш со вечерниот воз во 21:50 на релација Скопје – Белград, преспиеш во колата за спиење, сабајлето кога ќе се раздени доживуваш незаборавни часови по географија, етнологија… секоја станица носеше со себе дел од локалниот фолклор…. шмрк, шмрк……



Има и галерија со распаднатите спални вагони...

http://zoriv.blog.mk/2011/11/02/vozovi-shmrkshmrk/
Back to Top
mitatos View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 06-Jan-2008
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 1739
  Quote mitatos Quote  Post ReplyReply #231 Posted: 03-Nov-2011 at 13:00
оф оф ,колку ги има,жално е што многу малку се во употреба како што имам информации 1 репарирана и 1 стара, а уште 10-15 тина кои не се во употреба,стварно жално е,минимум треба да имаме 10 вакви ,се надевам ке се нафати некој си обнова на некој од овој тип на вагони или набавка на нови.
"Најлошиот град од градовите е тој што нема ред,мир и сигурност за своите граѓани" (Али ибн Еби Талиб)
Back to Top
BOJAN View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 09-Sep-2008
Location: SKOPJE
Online Status: Offline
Posts: 3438
  Quote BOJAN Quote  Post ReplyReply #232 Posted: 03-Nov-2011 at 15:00
Originally posted by tomi_z


<span style="font-size: 35px;font-family: times, serif"> </span>Осумдесетите
години од минатиот век, посебно во зимските месеци поради скопските
магли, а понекогаш и снегови авионскиот сообраќај беше секогаш
затворен. За овие вагони, коли за спиење се резервираше карти недела
дена порано во бившиот ФЕРОТУРИСТ залепен со кино ВАРДАР на денешната
улица МАКЕДОНИЈА. Доколку ќе излезеше некое непредвидено службено
патување до Белград и понатаму кон Европа, единствена шанса да се добие
карта беше да се наоружаш со минимум еден-два кожни нотеси и пенкала со
логоа од различни фирми, па да се смилува некоја од вработените да ти
даде карта “од тие чуваните“.

А денес? Ни ФЕРОТУРИСТ ни коли за спиење , освен вагони што личат на
шинобуси на релација, Скопје-Зелениково, рибарскиот
Скопје-Велес-Битола и уште еден ако не се лажам, но не сум сигурен
Скопје-Кичево.


Еве подолу видете што остана од тие плави прекрасни коли за спиење на
ЈЖ а денес сопственост на МЖ . Сите чекаат демонтирање во отпадно
старо железо…


А кои времиња беа со овие вагони, се качиш со вечерниот воз во 21:50
на релација Скопје – Белград, преспиеш во колата за спиење, сабајлето
кога ќе се раздени доживуваш незаборавни часови по географија,
етнологија… секоја станица носеше со себе дел од локалниот фолклор….
шмрк, шмрк……

Има и галерија со распаднатите спални вагони...http://zoriv.blog.mk/2011/11/02/vozovi-shmrkshmrk/



Убаво што некој ги овековечил овие вагони што одат на касација. Депо Лисиче во моментов е цело празно, има 5-6 патнички вагони што претпоставувам дека ќе одат на реконструкција во Колска во Велес, 10-тин а кушет вагони, дел во сообраќај, дел и тие за реконструкција и не знам конкретно колку спални вагони останаа, знам дека има 1 обновен спален вагон, а дали ќе се обновува дополнително тоа не знам.

Во секој случај, не треба премногу да тажиме, секаде во Европа се укинуваат возовите на долгите релации(токму на тие се употребуваа спалните вагони) и се оди на укинување на ноќните возови во европските држави, така што иднината на спалните и кушет вагоните не е многу розова, барем во западноевропски рамки. Русија и Источна Европа е сосема друга приказна, таму ќе се користат уште долго спалните вагони.


Македонија нема каде да ги користи овие вагон, единствена реална врска што би имала патници се околниве држави, посебно морињата во летниот период, но и самите знаете дека оваа година се укинаа и возовите во таа насока. Еве и една новост, дефинитивно и за возниот ред 2011/2012 година нема да сообраќа летниот воз Скопје-Бар-Скопје, одлучено е веќе помеѓу српските и црногорските железници.
Back to Top
Vladimir P View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 06-Apr-2008
Location: Скопје
Online Status: Offline
Posts: 3304
  Quote Vladimir P Quote  Post ReplyReply #233 Posted: 28-Nov-2011 at 01:24
Потикант од неколкудневните вести за ископот во железничкиот тунел во близината на село Бигла, Делчевско.



Овој тунел се наога на некогаш започнатата идеја за поврзуванје на Македонија со Бугарија, или продолжување на кракот од Кочани по течението на Брегалница преку Истибања во прва фаза до Царево Село или денешно Делчево а потоа преку Горна Џумаја (Благоевград) до Софија.



Работите со проучување на трасата почнуват веднаш после окупацијата во 1941 година, а веќе во во половината на 1942 година е делумно готов проектот а со тоа запоцнува и неговата изведба.



Бидејќи теренот не е поволен морало да се изградат 30-тина тунели и повеќе премини-мостови преку реката Брегалница што многу ја успорувала изграбата на пругата. Затоа се формирале секции во Кочани и Царево Село за да од двете страни паралелно се работи.

Но со лошата состојба на фронтовите во 1944 работите се пркинати, така да останува нецелосно довршен потегот од Кочани до Исибања и мал дел од Царево Село во обратен смер, со завршени железнички станици во Исибања и Царево Село.

Или скоро 7% од целата траса беше завршена.

Така денеска Делчево има железничка станица во која никогаш не пристигнал воз.



41°58'4.23"N 22°46'33.88"E

Оваја тема веќе е начнавме на:
http://www.build.mk/forum/forum_posts.asp?TID=476&PN=21
Клуб на љубители на железниците во Македонија, Macedonian Railways Fan Club
https://www.facebook.com/767277056651521/
Back to Top
gjoko View Drop Down
Senior Member
Senior Member


Joined: 18-Jun-2011
Location: kicevo
Online Status: Offline
Posts: 6554
  Quote gjoko Quote  Post ReplyReply #234 Posted: 24-Dec-2011 at 02:33
Непозната Македонија - Во Град­ско би­ла нај­у­ба­ва­та же­лез­нич­ка на Бал­ка­нот

"Во 1944 го­ди­на, прес­та­на­ла да фун­кци­о­ни­ра нај­у­ба­ва­та и нај­го­ле­ма згра­да на же­лез­нич­ка ста­ни­ца на Бал­ка­нот. Гер­ман­ски­те тру­пи ко­га се пов­ле­ку­ва­ле од Со­лун­ски­от фронт, ја ми­ни­ра­ле ста­ни­ца­та Град­ско. Униш­тен е убав сон, кој тре­ба­ше да трае до­де­ка пос­тои на­сел­ба­та, би­деј­ќи нив­но­то пос­то­е­ње е ме­ѓу­себ­но по­вр­за­но.

По ре­чи­си 90 го­ди­ни, мал­ку­ми­на зна­ат де­ка во 1923 го­ди­на, во Град­ско, би­ла из­гра­де­на згра­да на же­лез­нич­ка­та ста­ни­ца, ко­ја, спо­ред си­те кри­те­ри­у­ми, во тоа вре­ме би­ла ед­на од нај­го­ле­ми­те и нај­у­ба­ви во Ев­ро­па", ги чи­тав овие стра­ни­ци од кни­га­та "Ма­ла Ве­не­ци­ја" до­де­ка се во­зев во воз на ре­ла­ци­ја Скоп­је - Град­ско.

Ток­му таа кни­га бе­ше пре­диз­вик да от­кри­јам пар­че ду­ша од Ма­ке­до­ни­ја, да коп­нам под ур­на­ти­ни­те на ста­ри­те ши­ни во цен­трал­ни­от дел на др­жа­ва­та. До­де­ка че­кав на ста­ни­ца­та во Скоп­је, не­кој ре­че: "Еве до­а­ѓа ка­у­бој­ски­от воз". Зош­то ка­у­бој­ски - не ми бе­ше јас­но...

Целата репортажа е објавена во печатеното и во електронското издание на Вест.
http://www.vest.com.mk/default.asp?ItemID=2F5ED38F855A6C40B626F6D4845F2688
Back to Top
Danielbtmk View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 26-Jan-2010
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 693
  Quote Danielbtmk Quote  Post ReplyReply #235 Posted: 29-Jan-2012 at 20:03
Back to Top
Cloverstack View Drop Down
Admin Group
Admin Group
Avatar

Joined: 01-Sep-2007
Location: Скопје
Online Status: Offline
Posts: 12453
  Quote Cloverstack Quote  Post ReplyReply #236 Posted: 29-Jan-2012 at 21:49


Навистина интересна фотографија. Има ли некакво инфо околу нејзе (време, место, било што друго...)?

Со оглед дека тенкот е Т-34, теоретски е можно дури фотографијава да датира уште од втората светска војна, бидејќи партизанските формации кон крајот на војната веќе располагале со ова советско орудие, мада со оглед на низа околности, сепак се сомневам дека е можна таква глетка во Македонија во тој период.





Edited by Cloverstack - 29-Jan-2012 at 21:51
Back to Top
gjoko View Drop Down
Senior Member
Senior Member


Joined: 18-Jun-2011
Location: kicevo
Online Status: Offline
Posts: 6554
  Quote gjoko Quote  Post ReplyReply #237 Posted: 29-Jan-2012 at 23:44
мене одма ми соличи(вероватно субјективно) на старата гимнастичарска сала во Кичево `Соколана` што се наоѓа одма до градскиот стадион,само сликава е од другата страна.можно е,кој знае.да се проба со размери нешто(растојание межу прозори итн)

Back to Top
Cloverstack View Drop Down
Admin Group
Admin Group
Avatar

Joined: 01-Sep-2007
Location: Скопје
Online Status: Offline
Posts: 12453
  Quote Cloverstack Quote  Post ReplyReply #238 Posted: 29-Jan-2012 at 23:47
Ѓоко, сликата што ја постирав е од Винковци, пишува на нејзе. Ја постирав чисто да илустрирам дека на почетокот на 1945 партизаните веќе располагале со Т-34
Back to Top
OCB View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 03-Feb-2011
Location: 54
Online Status: Offline
Posts: 921
  Quote OCB Quote  Post ReplyReply #239 Posted: 30-Jan-2012 at 21:09
Originally posted by Danielbtmk


Извор: http://ronzielsteam.com/images/Foreign%20Countries/YUGOSLAVIA/YUGOSLAVIA_img-01.JPG

Се работи за германска воена локомотива, го носи името BR 52 и е произведувана за време на Втората светска војна. Горната слика е од седумдесетите, некаде во поранешна Југославија. Бројот на локомотивата е ЈЖ 33-068. Еве друга која го носи бројот 33-087.



Оваа локомотива денес е реставрирана и е дел од српскиот воз „Романтика“.
Back to Top
mon View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 27-Dec-2009
Location: Europa
Online Status: Online
Posts: 753
  Quote mon Quote  Post ReplyReply #240 Posted: 31-Jan-2012 at 01:10
Dokolu lokomotivata so tenkot navistina e 33-068 togas taa bila na sluzba 
vo Belgrad-Lapovo-Pozarevac taka da najverojatno i fotografijata i e nastanata na taa trasa.
 
Inaku, 33-087-cata (slikata vo boja) koja ja vlecese srpskata Romantika
e rasipana taka da ce potrae dodeka povtorno ja vidime vpregnata.. 

Edited by mon - 31-Jan-2012 at 01:14
Železničko modelarstvo:
MK: http://outmacedonia.blogspot.se
https://www.facebook.com/groups/1683232238510889/

exYU: http://malezeljeznice.net
Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  <1 1011121314 18>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down



This page was generated in 0.109 seconds.

Copyright ©2007 - 2024  build.mk

Коментарите на форумот претставуваат лично мислење на нивните автори и не претставуваат официјален став на build.mk.