build.mk Homepage
Forum Home Forum Home > Главни теми > Инфраструктура > Железници
  Active Topics Active Topics
  FAQ FAQ  Forum Search   Register Register  Login Login

Железницата низ историјата

Bookmark and Share
 Post Reply Post Reply Page  <1 23456 18>
Author
Message
  Topic Search Topic Search  Topic Options Topic Options
zabegan View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 01-Jul-2008
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 7859
  Quote zabegan Quote  Post ReplyReply #61 Posted: 11-Feb-2009 at 00:14
@Vladimir мора малце паметен да се направам, од каде ти се информациите? знам дека знаеш се за македонската железница ама нешто упорно ме буни
1. Имаше слика каде што се гледа железничката која ја постираше лсл, некаде во нишката за старо скопје, на крајот на ул. Македонија
2. Тоа малото зградиче на сликата на лсл ако не грешам го има и на други слики и се наоѓало до хотел Бристол
3.Според ова земјениот пат до зградичето  би требало да биде почетокот на ул. Македонија (сметајќи дека ова е долго пред да биде калдрмисана)
4. Планината во позадина со чиста совест тврдам дека е Водно (гледано од центар)

можда јас сум грешка, можда се работи за четири станици? јас се збунив сега Dunno

п.с. Кој ја пронајде другата слика со ул. Македонија и железничката, и другата слика со зградата за која зборев, го частам Smile


Back to Top
zabegan View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 01-Jul-2008
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 7859
  Quote zabegan Quote  Post ReplyReply #62 Posted: 11-Feb-2009 at 00:31
извинете за дупол пост ама еве морама да си разјаснам
еве ја сликата каде се гледа железничката
http://www.skopjeonline.com.mk/galerija/stari/golemi/7.jpg
извинете што е со линк Roll%20eyes



Edited by zabegan - 11-Feb-2009 at 00:37
Back to Top
Vladimir P View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 06-Apr-2008
Location: Скопје
Online Status: Offline
Posts: 3304
  Quote Vladimir P Quote  Post ReplyReply #63 Posted: 11-Feb-2009 at 00:43
Originally posted by Cloverstack

...
Него што е тоа Зибевче?
Мала железничка станица пред Ристовац, во тоа време турско-српска граница, каде се спојуват двете траси (Талични Том и златниот клин) Smile
Originally posted by Cloverstack


И друга работа што ме буни е периодот што го имаш спомнато за транспортен центар. Имав едно ЦД со фотки од старо Скопје и кратка историја на градот каде беше наведено дека новата железничка е пуштена во употреба ако добо памтам цирка 1980.
Не можам да проверам пошто ЦД-то ми е кај пбанкс па нека провери он... мада се сомневам дека го изгубил само нејќе да ми признае Bash   LOL

Транспортниот центар е пуштен на 10 годишнина од земјотресот
Клуб на љубители на железниците во Македонија, Macedonian Railways Fan Club
https://www.facebook.com/767277056651521/
Back to Top
Vladimir P View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 06-Apr-2008
Location: Скопје
Online Status: Offline
Posts: 3304
  Quote Vladimir P Quote  Post ReplyReply #64 Posted: 11-Feb-2009 at 00:55
Originally posted by zabegan

извинете за дупол пост ама еве морама да си разјаснам
еве ја сликата каде се гледа железничката


Тоа е некое од овие објекти кој биле на тоа место пред да се гради железничката



Иначе негде погоре спомнав за урбанистички планови на Скопје од 1922 година, за овој дел од знаењето Smile


Edited by Vladimir P - 11-Feb-2009 at 00:58
Клуб на љубители на железниците во Македонија, Macedonian Railways Fan Club
https://www.facebook.com/767277056651521/
Back to Top
Cloverstack View Drop Down
Admin Group
Admin Group
Avatar

Joined: 01-Sep-2007
Location: Скопје
Online Status: Offline
Posts: 12453
  Quote Cloverstack Quote  Post ReplyReply #65 Posted: 11-Feb-2009 at 01:01
Владимир, аголот под кој се гледа Водно на оваа фотка е навистина чуден доколку се работи за локацијата на денешен транспортен центар. Сигурен си дека немало некоја станица кај стара железничка во периодот измеѓу, пред таа да се изгради во финалната форма?




Edited by Cloverstack - 11-Feb-2009 at 01:02
Back to Top
Vladimir P View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 06-Apr-2008
Location: Скопје
Online Status: Offline
Posts: 3304
  Quote Vladimir P Quote  Post ReplyReply #66 Posted: 11-Feb-2009 at 01:11
Ја мислам дека ова може да објасни се

Клуб на љубители на железниците во Македонија, Macedonian Railways Fan Club
https://www.facebook.com/767277056651521/
Back to Top
Vladimir P View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 06-Apr-2008
Location: Скопје
Online Status: Offline
Posts: 3304
  Quote Vladimir P Quote  Post ReplyReply #67 Posted: 11-Feb-2009 at 01:33
Или уште нешто
Улицата е Краља Петра 1927 година, како што се гледа на крајот на улицата нема двоспратна зграда - железничка станица
 


Ако добро се анализира сликата што ја постираше zabegan објектот има еден оџак а кај станицата таков распоред на оџаци и прозори не е

По пронапѓање на додатни урбанистички планови (1922 и 1929 год) и фотографии од Скопје од тој период еве ја правата локација на првата железничка станица во Скопје

http://www.build.com.mk/forum/forum_posts.asp?TID=549&PN=5

За овој пост морам да се извинам, за мојте погрешни констатации, заведен од добиени погрешни информации и се надевам за вашето разбирање.

Previous  Previous  Previous  Previous  Previous  Previous  Previous  Previous  Previous



Edited by Vladimir P - 20-Feb-2009 at 12:08
Клуб на љубители на железниците во Македонија, Macedonian Railways Fan Club
https://www.facebook.com/767277056651521/
Back to Top
zabegan View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 01-Jul-2008
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 7859
  Quote zabegan Quote  Post ReplyReply #68 Posted: 11-Feb-2009 at 10:12
ок делот со пругата ми е јасен, ама што е со водно, кое според твоите податоци нама шанси да се наоѓа позади железничката под тој агол?
објектите што си ги посочил се обични куќи со приземје, а објектот од сликата има два спрата
улицата на последната слика има објект на крајот, само се гледа многу матно и не ветува многу

уште еднаш би прашал, можно ли е оваа станица (можда и привремена) да била на таа
локација?

и уште нешто, нели приказната за ул. Македонија иде дека таа е создадена со цел да се поврзе центарот на градот (тогаш чаршијата) со новата железничка станица, а ул. Македонија е направена долго време пред да се изгради денешниот музеј на град Скопје?

п.с. не можам да ја најдам сликата со хотел бристол и зградичето на сликата Roll%20eyes

EDIT: увидов дека сум грешка за зградичево, ама мислам дека за се друго сум во право Big%20smile


Edited by zabegan - 11-Feb-2009 at 10:15
Back to Top
pbanks View Drop Down
Admin Group
Admin Group
Avatar

Joined: 01-Sep-2007
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 9141
  Quote pbanks Quote  Post ReplyReply #69 Posted: 11-Feb-2009 at 10:16
Originally posted by zabegan

ок делот со пругата ми е јасен, ама што е со водно, кое според твоите податоци нама шанси да се наоѓа позади железничката под тој агол?
објектите што си ги посочил се обични куќи со приземје, а објектот од сликата има два спрата
улицата на последната слика има објект на крајот, само се гледа многу матно и не ветува многу

уште еднаш би прашал, можно ли е оваа станица (можда и привремена) да била на таа
локација?

и уште нешто, нели приказната за ул. Македонија иде дека таа е создадена со цел да се поврзе центарот на градот (тогаш чаршијата) со новата железничка станица, а ул. Македонија е направена долго време пред да се изгради денешниот музеј на град Скопје?

п.с. не можам да ја најдам сликата со хотел бристол и зградичето на сликата Roll%20eyes


Трасата кон Косовска Митровица е правена 1874 како што напиша горе Владимир така да таа теорија си останува.
Back to Top
zabegan View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 01-Jul-2008
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 7859
  Quote zabegan Quote  Post ReplyReply #70 Posted: 11-Feb-2009 at 10:24
да да, за трасата сосема се согласувам и тоа е загарантирано, само коментирам дека сликата се некако не ми се совпаѓа со тој податок
затоа не ми е јасно, дали е можно ова да е привремено изградена станица пред да се изгради денешната стара железничка, а на местото кое го посочува владимир, да имало друга железничка која била првата во градов Dunno
Back to Top
pbanks View Drop Down
Admin Group
Admin Group
Avatar

Joined: 01-Sep-2007
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 9141
  Quote pbanks Quote  Post ReplyReply #71 Posted: 11-Feb-2009 at 10:34


Јас мислам дека е логично да имало и таму некој објект но немам прецизна информација така да би можел само да шпекулирамм.

Ваљда Владимир ќе ни ја разјасни мистеријата. И јас вчера прв пат дознав дека отоманската железничка станица која сме ја гледале на сликите била во делот кај новиот транспортен центар.
Back to Top
lslcrew View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 14-Jan-2008
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 10988
  Quote lslcrew Quote  Post ReplyReply #72 Posted: 11-Feb-2009 at 10:41
Еве една статија од http://www.staroskopje.vestel.com.mk/sites/c12/c123.html Се надевам ќе разбие некои од дилемите!
Железнички сообраќај

Железничкиот сообраќај многу одамна бил воведен во земјата. Првата железничка линија Солун-Скопје-Митровица, во должина од 243 км,  била пуштена во август 1873 год. Значењето на железничката линија било огромно, пред сé заради  редовноста на транспортот, можноста за транспортирање на големи количества стока, намалувањето на цените на транспортните услуги, поголемата безбедност и независноста од временските прилики. Пред пробивот на Солунскиот фронт, на Македонија í припаѓале овие линии: Гевгелија-Велес-Скопје; Скопје-Куманово-Табановце; Скопје-Волково-Генерал Јанковиќ и теснолинејката Скопје-Охрид.

 

12.3. Ханриевото “чајниче” кое сообраќало на теснолинејката од Ханриево до Охрид, во 1923 год. се поврзало со Скопје, сликано во 1971 год. кога е “Пионерско вовче”, МГС инв. бр. 2138

 

12.4. Старата железничка станица изградена во 1873 год., МГС 

 

12.5. Новата железничка станица изградена во 1938-40 год. МГС вл. бр. 11247

 

По 1918 год. при поделбата на Македонија, на Србија í припаднале пругите: Гевгелија-Скопје-Табановце и Скопје-Генерал Јанковиќ. Во овој период железницата била обновена, бидејќи во голема мерка биле уништени железничките линии, мостовите и станиците при повлекувањето на централните сили. Обновувањето на железницата се одвивало во 3 етапи: провизорна обнова до 1921 год.,  привремена обнова во периодот  1921/23 год. кога биле извршени следниве работи: расчистување на станичните колосеци и нивно оспособување и поправка на станичните згради. Во овој период, поточно во 1923 год., дошло до спојување на пругата Генерал Ханрис- Охрид со Скопје, односно пругата била продолжена од Ханриево до “Мала станица” (спроти денешна НИП “Нова Македонија”) или “Горно Скопје”. Дотогаш, трговците,   испраќајќи стока непосредно од Скопје, морале да сметаат на трошоците и губењето на време околу претоварот во станицата Ханрис. Тие често се служеле со колски сообраќај до оваа станица. Колскиот превоз значително влијаел на зголемувањето на транспортните трошоци. [1] Долго време постоела иницијатива за изградба на оваа пруга во нормален колосек, бидејќи сообраќајот по неа се одвивал многу тешко, а за нејзино годишно одржување се трошеле големи средства. [2] На истата пруга сообраќал и возот “пампурче” или “чајниче”. Пругата во нормален колосек се изгради дури во шеесетите години, и тоа до Кичево, а релацијата Кичево -Охрид остана само како нацрт.

Третата фаза од обновата на железничкиот сообраќај траела до 1929 год. кога се извршила негова дефинитивна обнова и реконструкција.

Станичната зграда во Скопје, иако најголема по солунската, во горниот дел била ѕидана во бондрук техника. По Првата светска војна на неа немало големи оштетувања освен на инсталациите. Затоа, во 1930 год. се изградиле и нови водостаници на Вардар кај Нерези, чијшто резервоар ги снабдувал локомотивите, станицата и ложилницата во Скопје. [3] Ложилницата, за време на Турците, била изградена со 6 помали машини, а веќе во 1932 год. имала 70 машини. Шеф на железничката ложилница бил Војислав Пајиќ.

Во 1931 год. била пуштена во сообраќај новата пруга Лопатница-Рашка која претставувала последен дел од големата железничка линија Краљево-Рашка-Косовска Митровица. Со отварањето на оваа пруга Скопје дошло во директна врска со Белград. [4]

Со оваа пруга Скопје станало јадро на Балканскиот Полуостров во сообраќаен поглед, и крстопат преку кој биле поврзани  сите четири страни на светот, како за поблиската и подалечната околина на тогашна Јужна Србија, така и за целата земја. Покрај пругата која по Вардарско-Моравската Долина ги спојувала Белград и Солун, од Скопје оделе и други пруги од кои едната преку Косово и долината на Ибар се врзувала со Западна Србија, а со теснолинејката до Охрид се заокружува важноста на Скопје.

И покрај отворањето на нови линии, железничкиот сообраќај имал многу недостатоци. Така на пример, имало недостиг на станичен простор бидејќи   Железничката станица во Скопје била изградена во време кога не се ни помислувало на поголем напредок на градот. На Железничката станица, како и на станицата Генерал Ханрис (Ѓорче Петров) имало магацини кои ни  оддалеку не можеле да ги задоволат потребите, така што се случувало стоката и по неколку дена да остане под ведро небо. Постоел недостиг на колосеци,  а и на вагони, особено на оние за ситна стока. Слична била состојбата и со патничкиот сообраќај. Поради малиот број на вагони, на станиците се создавал неред, а предност да обезбедат место имале воено-политичкиот и управниот апарат, иако сите патници плаќале иста цена за билетите. Железничките линии, пак, биле одржувани мошне неуредно, поради тоа што чуварите биле експлоатирани од страна на шефовите за лични потреби. [5]

На кризата во  железничкиот сообраќај влијаел и развојот на автомобилизмот во Македонија. Предноста на автомобилите била во нивната брзина како и можноста за пренесување на стоката од местото на производство до местото на потрошувачката.

За унапредување на железничкиот сообраќај Банската управа решила да  изгради нова железничка станица во Скопје. Камен-темелите биле поставени во 1937 год., а изградбата траела 3 години. Железничката станица била пуштена во работа во 1940 год. и била најубава на Балканот во тоа време. Пред изградбата на оваа станица имало само една станица во Градско со подземни премини која по својата убавина се издвојувала од другите, но со новоизградената станица во Скопје ниедна друга не можела да конкурира. Во меѓувреме, додека се градела новата железничка станица, возовите пристигнувале на старата станица “Војвода Путник” која се наоѓала пред денешната Железничка станица.

Главниот влез на новоизградената железничка станица бил на ул.”Крал Петар”, а таа излегувала и на ул.”Принц Ѓорѓе”. Лево и десно имало станични скверови кон кои биле поставени влезови за становите на службениците. Големиот станичен хол кој бил врска со главниот влез и излез, зафаќал простор од 1000 м2. На првиот кат се наоѓал ресторан, а на вториот службени соби и хотел за железничките чиновници. Во крилата на зградата биле сместени канцелариите. [6] На перонот, поплочен со најубави романски плочки, застанувале и продолжувале возовите кон Европа, а тука минувал и прочуениот “Ориент  Експрес”. Околу станицата пулсирале сите содржини на Скопје. [7]

Во скопската Железничка станица, за 24 часа влегувале и од неа излегувале 24 возови ( брзи, патнички и забрзани возови). Просечно дневно пристигнувале 1000 патници. Во текот на едно деноноќие 14 локални патнички возови оделе од Скопје до Ханриево.

Железничката станица, како главна сообраќајна установа на еден град, станала центар на изградбата на ново Скопје, во кое таа била столб околу кој се движел животот на градот.

Многу брзо се изградил делот пред станицата. За потребите на железничарите, во 1920 год. била изградена дрвена барака на ул.”Водњанска”, а подоцна била изградена и Железничката колонија составена од 30 куќи, југозападно од станицата,  во Дебар маало.

Иако развојот на железничкиот сообраќај одел многу бавно, тој внел битни промени во економскиот живот на земјата, овозможувајќи брз транспорт на стока и патници.

Back to Top
beTon View Drop Down
Senior Member
Senior Member


Joined: 25-Jun-2008
Online Status: Offline
Posts: 3887
  Quote beTon Quote  Post ReplyReply #73 Posted: 11-Feb-2009 at 11:11
па донекаде сите сте во право само што секаде фалат по неколку информации за да се разбистри сликата, прво да фрлам една битна информација за сликава на лсл
Originally posted by lslcrew


Ова е железничка станица во Скопје за време на последните години од турската империја.

Дали е ова истата локација како и стара железничка или у тоа време железничката се даоѓала на некое трето место?! И дали е ова железничка за првата железничка линија на балканот?!

најбитно според мене како информација е ова ископов од лева страна доле тоа било местото за исфрлање на пепелот од јаглен, така да ако нешто ме интригира од сликава е тоа ископот како појава кој прилично добро бил решен а да не се наруши воопшто визурата на првата железничка станица во СК LOL

е сега за ова на сликата дека е ул МКД се сложувам со Z , но зошто бидејќи навистина имало голема станица и кај денешната нова железничка но таа била пред се наменета за фабриката за преработка на овошје и зеленчук добро познатата Мичурин поточно имало две станици во СК во тоа време, значи товарна станица пред се за фабриката а и за останатите стопанства. инаку фабриката ја хранела цела Србија, Хрватска и Словенија со конзерви со ајвар, доматно пире, бамји, слатко од смокви, вишни, малини, круши, јаболка, итн. итн. 

за да нема многу спорење еве малку цитат кој би го поткрепил моето инфо

Железничките објекти - станиците, магацините, ложилниците и другите градби од тој период малку се зачувани до денес. Меѓутоа, Скопје уште тогаш имало две железнички станици. Едната, таканаречената Главна на линијата Солун - Скопје - Митровица, која подоцна е проширена, а во 1938 година е урната и на приближно тоа место е изградена новата железничка станица, една од најубавите и најмодерните на Балканскиот Полуостров. Втората железничка станица беше таканаречена "Југ" на линијата кон Ниш и блиску до познатата триангла, каде што сега е изграден новиот Транспортен центар - Железничката станица Скопје, блиску да населбата "Пролет" и месноста "Забрането" каде беше секцијата за градење и одржување.

Back to Top
MAPJAH View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 27-Nov-2008
Online Status: Offline
Posts: 246
  Quote MAPJAH Quote  Post ReplyReply #74 Posted: 11-Feb-2009 at 13:33
 
ПАТНИЧКИ ВОЗ ВЛЕЧЕН СО ПАРНА ЛОКОМОТИВА
СЕ ИСКАЧУВА ОД ВЕЛЕС КОН КОШУЛЧЕВИ НА ОВЧЕПОЛСКАТА ПРУГА.
 
ВИДЕО КЛИПОТ Е НАПРАВЕН ОД ФИЛМСКА ЛЕНТА СНИМЕНА ПРЕД 40 ГОДИНИ
ОД МОЈОТ ПЕНЗИОНИРАН КОЛЕГА ЃОРЃИ ЛАФЧИСКИ
НА КОГО ЈАВНО МУ СЕ ЗАБЛАГОДАРУВАМ.
 
Back to Top
lslcrew View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 14-Jan-2008
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 10988
  Quote lslcrew Quote  Post ReplyReply #75 Posted: 11-Feb-2009 at 15:19



Еве го клипот.
Back to Top
lslcrew View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 14-Jan-2008
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 10988
  Quote lslcrew Quote  Post ReplyReply #76 Posted: 12-Feb-2009 at 10:14
Владимир оваа специјално за тебе....


Исто така имам и десетина слики од страта железничка од турско што ја дискутиравме, а и една слика од некоја си, прв пат слушам, привремена железничка! Дали околу земјотресот?! За жал морам со принт скрин слика по слика пошто неможам да одпакувам ILM фајлови!
Back to Top
Vladimir P View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 06-Apr-2008
Location: Скопје
Online Status: Offline
Posts: 3304
  Quote Vladimir P Quote  Post ReplyReply #77 Posted: 12-Feb-2009 at 10:34
Благодарам, се претпоставува дека ова е слика на првиот железнички мост во Скопје, денес тоа би требало да е низводно од мостот кај Транспортен центар, на правец кон Ниш.

Те молам таа како велиш „една слика од некоја си, прв пат слушам, привремена железничка“ ако можеш да ја постираш, да можам некој нови сознанија да расчистам 
Клуб на љубители на железниците во Македонија, Macedonian Railways Fan Club
https://www.facebook.com/767277056651521/
Back to Top
lslcrew View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 14-Jan-2008
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 10988
  Quote lslcrew Quote  Post ReplyReply #78 Posted: 12-Feb-2009 at 10:37
01.


02.


03. Најстарата железничка станица од задната страна, исто и слика 04.


04.


05.


06.


Edited by lslcrew - 12-Feb-2009 at 12:25
Back to Top
Vladimir P View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 06-Apr-2008
Location: Скопје
Online Status: Offline
Posts: 3304
  Quote Vladimir P Quote  Post ReplyReply #79 Posted: 12-Feb-2009 at 11:01
Јасно, денешна привремена станица од последната картицка се всушност привремени бараки - станица кој се изгради после земјотресот до МГС или денес во цветниот пазар.

Ја мислев неко привремен објект од 18xx година Smile
Клуб на љубители на железниците во Македонија, Macedonian Railways Fan Club
https://www.facebook.com/767277056651521/
Back to Top
lslcrew View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 14-Jan-2008
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 10988
  Quote lslcrew Quote  Post ReplyReply #80 Posted: 12-Feb-2009 at 12:07
На последнава слика се гледа дека земјотресот не ја уништил целосно левата страна на стара железничка него само средниот дел. Зашто тогаш е урнат левиот дел, и ако веќе си идело на рушење, тогаш зашто не ја срушиле скроз?!
Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  <1 23456 18>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down



This page was generated in 0.211 seconds.

Copyright ©2007 - 2024  build.mk

Коментарите на форумот претставуваат лично мислење на нивните автори и не претставуваат официјален став на build.mk.