build.mk Homepage
Forum Home Forum Home > Главни теми > Инфраструктура > Железници
  Active Topics Active Topics
  FAQ FAQ  Forum Search   Register Register  Login Login

Железници (општо)

Bookmark and Share
 Post Reply Post Reply Page  <1 2324252627 69>
Author
Message
  Topic Search Topic Search  Topic Options Topic Options
Danielbtmk View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 26-Jan-2010
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 693
  Quote Danielbtmk Quote  Post ReplyReply #481 Posted: 03-Oct-2010 at 12:31
И самите вработени од Колска додека беа протестите, рекоа дека едниствено решение за да не пропадни фабриката е повторно спојување со МЖ во едно претпријатие. Shifty
Back to Top
lslcrew View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 14-Jan-2008
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 10988
  Quote lslcrew Quote  Post ReplyReply #482 Posted: 03-Oct-2010 at 12:35
И што со тоа?! Пак ништо. Дај ти ова старово, па колку иде нека иде, ново што ќе ни го. Не смее вака да се обесхрабруваат вработените во позапуштените сектори од општеството, па да бараат уште непочнато да отповикаме евентуална планирана трансформација. Таква психологија не носи прогрес.
Back to Top
Vladimir P View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 06-Apr-2008
Location: Скопје
Online Status: Offline
Posts: 3304
  Quote Vladimir P Quote  Post ReplyReply #483 Posted: 04-Oct-2010 at 15:01
Поранешниот директор на „МЖ транспорт“ Благоја Крстевски заедно со уште 4 вработени се уапсени за проневера.
Клуб на љубители на железниците во Македонија, Macedonian Railways Fan Club
https://www.facebook.com/767277056651521/
Back to Top
OKA View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 11-Dec-2009
Location: Yenni Maalе
Online Status: Offline
Posts: 332
  Quote OKA Quote  Post ReplyReply #484 Posted: 04-Oct-2010 at 15:54
Врзи два поста без СК2014 и освој трет гратис!!!
Back to Top
Danielbtmk View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 26-Jan-2010
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 693
  Quote Danielbtmk Quote  Post ReplyReply #485 Posted: 05-Oct-2010 at 17:05

Притвор за директорите на „Македонски железници - Транспорт

вторник, 05 октомври 2010, 17:46

Истражен судија по синоќешниот повеќечасовен распит им одреди притвор од 30 дена на поранешниот директор на „Македонски железници - Транспорт“ на директорот на подружницата за влеча на возови, како и на управителот на фирмата „Гео трејд“. Тие се осомничени дека ја оштетиле касата на претпријатието за 145.000 евра, за кои купувале резервни делови кои веќе ги имало на залиха во „Македонски железници“.
Двајца од осомничените во случајот, раководителот и референтот за јавни набавки во фирмата, се пуштени да се бранат од слобода, но им се одземени патните исправи.

Осомничените се товарат дека ја злоупотребиле службената положба, бидејќи изготвувале итни барања за набавки на спорните резервни делови, кои веќе ги имало во претпријатието. Некои од деловите ги купувале и по осумпати повисоки цени од реалните. Набавките оделе преку фирмата „Гео трејд“, која дополнително, заедно со други фирми кои учествувале, според финансиската полиција, затаиле данок во вредност од околу 250.000 евра.

Во „Македонски железници - Транспорт“ не сакаат да го коментираат обвинувањата и притворот против доскорешниот директор и неговите соработници. Делата за кои се осомничени се извршени во 2007 и 2008 година, кога доцнеа плати за вработените, а медиумите беа полни со извештаи за лошата состојба во која се наоѓа железничкото претпријатие.


П.С. Мислам дека погрешно е нарекувањето "директори" бидејќи се загрозува угледот на сегашните директори. Тие се ЕКС-директори, поранешни директори кои се уапсени за злоупотреба за службената положба...


Edited by Danielbtmk - 05-Oct-2010 at 17:09
Back to Top
my Macedonia View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 09-Oct-2008
Location: 🇲🇰🇨🇭
Online Status: Offline
Posts: 4077
  Quote my Macedonia Quote  Post ReplyReply #486 Posted: 05-Oct-2010 at 18:24
Kako mozes da krades koga znaes vo kakva sostojba se naoga zeleznicata?!!Prosti lugje, zatvor za ovaj posledno gjubre!
Back to Top
mon View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 27-Dec-2009
Location: Europa
Online Status: Online
Posts: 754
  Quote mon Quote  Post ReplyReply #487 Posted: 07-Oct-2010 at 08:39
A dali postoi nekoj vo MKD koj bil na visoka funkcija a ne da nema posegnato i zemeno od ona sto ne e negovo? 
Od osamostojuvanjeto na Makedonija pa se do denes nema den novinite da ne pisuvaat
za nekoj kriminal od ovoj tip.
 
Zar seuste ve zacuduvaat i iznenaduvaat vakvite vesti? 
Železničko modelarstvo:
MK: http://outmacedonia.blogspot.se
https://www.facebook.com/groups/1683232238510889/

exYU: http://malezeljeznice.net
Back to Top
Vladimir P View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 06-Apr-2008
Location: Скопје
Online Status: Offline
Posts: 3304
  Quote Vladimir P Quote  Post ReplyReply #488 Posted: 09-Oct-2010 at 16:29
Втор неуспешен обид за влез на приватна компанија во железничкиот сектор
08.10.2010

Пропадна и вториот обид за влез на приватна компанија во железничкиот сектор. Единстената фирма која бара дозвола за вршење товарен превоз, е одбиена, со образложение дека не била финансиски подобна.



Во законот стои дека компанијата мора да биде способна да ги исплаќа сегашните и идни обврски во период од 12 месеци, што се докажувало со документ од Централниот регистар.

Од Министерството за транспорт велат дека фирмата била регистрирана во јануари годинава и немала вршено никаква дејност, па затоа е одбиена. Првиот човек на Елинг се согласува со тоа.

Илиевски барал да се наведе конкретната сума која се бара како основачки влог, или да достави банкарска гаранција, но од ресорното министерство го одбиле. Сега размислува да поднесе приговор.

Стопанството одамна констатира дека без либерализација на железничкиот транспорт добри услови за развој нема ниту индустријата. Но досега на двата распишани тендери за влез на приватна железничка компанија во овој сектор неуспешно конкурира само една иста фирма.

Најголемиот дел од македонските извозни компании ја користат токму железницата како транспортно средство. Стари вагони, необезбедени пруги, доцнење со часови. Ова го нуди моменталната железница.

Од почетокот на годинава Министерството за транспорт најави дека овој сектор ќе се либерализира, ќе влезат нови компании, кои ќе понудат подобри и побезбедни услови.

http://www.sitel.com.mk/dnevnik/biznis/vtor-neuspeshen-obid-za-vlez-na-privatna-kompanija-vo-zeleznichkiot-sektor


... Првиот човек на Елинг се согласува со тоа. ...

Дали е ова грешка ???
... Првиот човек на Делта Рајл Карго не се согласува со тоа. ...

Клуб на љубители на железниците во Македонија, Macedonian Railways Fan Club
https://www.facebook.com/767277056651521/
Back to Top
Danielbtmk View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 26-Jan-2010
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 693
  Quote Danielbtmk Quote  Post ReplyReply #489 Posted: 29-Oct-2010 at 16:37
Петок, 29 Октомври 2010 16:57

Потребите за користење на карго транспортот, како и за нивните проекции за производство и потребите за транспорт за следната година беа тема на разговор на денешната средба меѓу претставниците на домашните кооперанти на „МЖ Транспорт“ и шпедиции од Грција и од државава со министерот за транспорт и врски Миле Јанакиески и директорот на МЖ Транспорт Оливер Деркоски.

patnicki-voz

Своите ставови за утврдување на потребниот обем на транспорт и создавање предуслови за негово непречено функционирање на состанокот изнесоа компаниите „Окта“, „Макстил“, „Фени индустрија“, „Митал стил“, „Цементарница УСЈЕ“  и „Скопски легури“, како компании кориснички на услугите за железнички превоз на МЖ Транспорт“, како и шпедитерските грчки фирми  „Девелопулос“, „Продос“ и „Кампакис“ и домашната „Фершпед“.

Претставен беше проектот за набавка на 36 нови плато-вагони за товарен превоз во рамки на проектот за реформа на железницата во соработка со Светска Банка, со што се очекува подобрување на превозот на суровини и готови производи, соопшти Министерството за транспорт.

Воедно на состанокот беа разгледани и прашања за усогласување на работното време на инспекциските служби на граничните премини заради синхронизиран и забрзан превоз, без дополнителни застои на граничните премини. Договорено е и да се направи детален преглед на потребите на компаниите од железнички превозни средства, кој ќе биде разгледан на следниот состанок предвиден за следниот месец, се вели во соопштението.


Извор: http://www.kurir.mk/makedonija/vesti/5957-Nepreceno-funkcioniranje-na-zeleznicki-prevoz-tema-na-sostanok-vo-Ministerstvoto-za-transport



Edited by Danielbtmk - 29-Oct-2010 at 16:38
Back to Top
BOJAN View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 09-Sep-2008
Location: SKOPJE
Online Status: Offline
Posts: 3438
  Quote BOJAN Quote  Post ReplyReply #490 Posted: 30-Oct-2010 at 11:03
Се надевам дека конечно ќе пристигнат новите палто вагони, бидејќи станаа историја што ја ветуваат наназад неколку години.

За мене е многу поважно дали МЖ-Транспорт ќе стане и шпедитерска компанија, бидејќи со тоа ќе им овозможи комплетна услуга на клиентите а и поголеми приходи за себе.
Back to Top
BOJAN View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 09-Sep-2008
Location: SKOPJE
Online Status: Offline
Posts: 3438
  Quote BOJAN Quote  Post ReplyReply #491 Posted: 30-Oct-2010 at 11:25

Отиде возот: повеЌе пари за промоција отколку за нови пруги


Иако Владата подигна заем со кој треба да се модернизира пругата по Коридорот 10, развојните буџетски програми за наредните три години покажуваат дека актуелната власт нема искрена намера да почне со реализација на големите проекти во железницата

Буџет 2011



Владата ќе одвои околу 10,7 милиони евра за економска промоција во следната година, што е за безмалку 2 милиони евра повеќе од парите предвидени за инвестиции во железничката инфраструктура во буџетот за 2011 година.

Се чини дека промоцијата на земјава во странство на Владата и е поважна отколку доизградбата на пругите кон Албанија и Бугарија, проекти што се одолжуваат со децении. Иако Владата подигна заем со кој треба да се модернизира пругата по Коридорот 10, развојните буџетски програми за наредните три години покажуваат дека актуелната власт нема искрена намера да почне со реализација на големите проекти во железницата. Имено, Владата предвидува од буџетите од 2011-2013 година да издвои вкупно 22 милиони евра за инвестиции во железницата. За истата намена, пак, се планираат заеми од 19 милиони евра.

Математиката покажува дека годишно ќе се пласираат по околу 13 милиони евра инвестиции во железницата. Според познавачите, оваа сума ни оддалеку не е доволна да се подобри состојбата со железничката инфраструктура во земјава, од која поголем дел датира од турскиот период. Така, кога е во прашање доизградба на пругата од Коридорот 8, што треба да нé поврзе со Бугарија, пресметките покажуваат дека се потребни уште околу 400 милиони долари за доизградба на оваа делница.

На оваа пруга досега се потрошени повеќе од 120 милиони долари, а изградени се само 30 отсто.

Izvor:http://www.novamakedonija.com.mk/NewsDetal.asp?vest=1030101014329&id=10&prilog=0&setIzdanie=22120


Текстов е надополна на моето претходно размислување. Едноставно не се размислува на железницата.




Се фалат со нови вагони, а нема ни шини

Првите луѓе на Министерството за транспорт и врски и на „МЖ транспорт“ вчера го претставија проектот за набавка на 36 нови плато-вагони за товарен превоз пред претставници на големите домашни компании и шпедиции што соработуваат со железницата. На состанокот, претставниците на „Окта“, „Макстил“, „Фени индустрија“, „Митал стил“, „Цементарница УСЈЕ“ и „Скопски легури“ и домашните и грчките шпедитери со министерот за транспорт и врски Миле Јанакиески и директорот на „МЖ транспорт“, Оливер Деркоски, разговараа за потребите за користење на карго-транспортот, како и за нивните проекции за производство и потребите за транспорт за идната година. Во Министерството соопштија дека на состанокот биле разгледани и прашањата за усогласување на работното време на инспекциските служби на граничните премини заради синхронизиран и забрзан превоз, без дополнителни застои на граничните премини. Договорено е и да се направи детален преглед на потребите на компаниите од железнички превозни средства, кој ќе биде разгледан на следниот состанок предвиден за идниот месец.


Back to Top
BOJAN View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 09-Sep-2008
Location: SKOPJE
Online Status: Offline
Posts: 3438
  Quote BOJAN Quote  Post ReplyReply #492 Posted: 04-Nov-2010 at 16:03
Текстов зафаќа многу области од железница, се решив тука да ги поставам убавите новини од Македонски железници:

Интернет-билети за крш возови

За нови локомотиви и вагони се потребни инвестиции од 50 милиони евра

Сања Наумовска

Наместо да се оди на Железничка станица за да се купи билет за некоја дестинација, наскоро тоа ќе може да се прави од дома, од фотелја, преку Интернет. Резервациите ќе се прават и ќе се плаќаат преку новата веб-страница на „Македонски железници - Транспорт“, која моментно се изработува, па ќе нема потреба патниците на станица да се маткаат со шалтерските работници, туку ќе отидат на станица и директно ќе си се сместат во вагоните. Преку веб-страницата на „МЖ - Транспорт“ ќе се добие информација лесно и брзо за секоја дестинација во Европа, за цената на билетот, времетраењето и маршрутата на патувањето.

Со интернет-билетите за воз патниците од Македонија ќе добијат нова услуга што одамна е секојдневје во Европа. Сепак, и покрај новиот начин за купување возни билети, останува фактот дека и во следните неколку години патниците ќе се возат во стари возови. Истрошени и нечисти локомотивите и вагоните стари и по пет децении се единствениот избор за тие што сакаат да патуваат со воз. Во нив се фрла ѓубре, се пуши, а покрај луѓето, чести патници се и животните. Староста на македонските возови го ограничува нивното движење во границите на Балканот, бидејќи не ги исполнуваат европските стандарди.

„За поместување од мртва точка на Железницата се потребни најмалку 50 милиони евра“, нагласува директорот на „МЖ - Транспорт3, Оливер Деркоски.

Во железничкиот сообраќај нема сериозна инвестиција со децении, а резултат е лошата слика на ’рѓосани возови, распаднати седишта, заглавени прозорци. За набавка на нови локомотиви и вагони, акционерското друштво моментно нема пари, па затоа планира реконструкција на старите триесетина патнички вагони.

„Иако одамна го извозеле своето, освежувањето ќе биде добредојдено и за патниците и за компанијата. Првиот обновен вагон на македонските шини ќе може да се види уште напролет, а потоа и другите 29 вагони“, оптимисти се во „МЖ - Транспорт“. Во нив ќе се воспостави ред, ќе се резервираат седиштата, а на деловната линија од Битола до Скопје ќе се служи пијалак и ќе се читаат весници. Се планира и кампања за зголемување на хигиената и ангажирање на нови вработени што ќе чистат и за време на патувањата.

„Од вагоните ќе се извадат купеата и ќе се стават нови седишта. Со отворањето на просторот очекуваме и да се зголеми чистотата, бидејќи досега патниците, користејќи ја интимноста на купето, без да размислуваат го оставаа ѓубрето во возот“, вели Деркоски, нагласувајќи дека во обновените вагони ќе има нов систем за климатизација и вакуум-тоалети, како што налагаат европските стандарди во железничкиот сообраќај.

Во следните пет години ќе се купуваат и нови локомотиви и вагони, планираат во „МЖ - Транспорт“. За да се задоволат потребите на 1,5 милиони патници што ги користат услугите на железницата годишно, компанијата мора да инвестира во пет нови локомотиви од кои секоја чини меѓу 4 и 5 милиони евра. Исто толку е цената на една гарнитура од 4 вагони со два погона за влечење. За да се обезбедат пари за инвестирање, компанијата очекува помош од Владата, а ќе се бараат и други извори на финансирање.

„Од 2005 година се спроведува проект со кредит од Светската банка за набавка на 36 нови товарни вагони и за реконструкција на 6 локомотиви, во вредност од околу 8 милиони евра“, вели Деркоски, нагласувајќи дека мора да се модернизира и превозот на патници иако не е профитабилен како товарниот сообраќај. „’МЖ - Транспорт’ мора да фати чекор со европските текови пред да се случи либерализацијата на пазарот и влегувањето на конкуренцијата во железничкиот транспорт на патници“, потенцира Деркоски.

Извор: http://www.utrinski.com.mk/?ItemID=50888098E4E0EB40A0893B5E5B6727C6

Според кажувањата на Дерковски конечно ќе добиеме воз од повисока категорија кој ќе задоволува барем неколку критериуми.

Прашање е само кога ќе почне да функционира новиот сајт на Македонски железници-Транспорт и кој ќе ги модернизира новите патнички вагони, дали ќе одат во Колска или можеби во Гредељ во Хрватска?

Владата планира инвестиции од 8 милиони евра во железницата за 2011 година, а ако барем половина се пренасочат кон обнова на патничките вагони би можеле да видиме барем 5 патнички вагони според сите европски стандарди.
Back to Top
nylon View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 23-Oct-2010
Online Status: Offline
Posts: 168
  Quote nylon Quote  Post ReplyReply #493 Posted: 04-Nov-2010 at 17:34
Немам толкави познавања за железничкиот сообраќај како што имаат некои членови на форумов, но не сум воодушевен од најавата за реновирање на старите патнички вагони.
Мислам дека попаметна и долгорочно поисплатлива опција е купување на нови модерни композиции (coaches). Од прилика, знам дека секој вагон, односно секој сет вагони работи засебно, со сопствен мотор и сопирачки. Покрај подобрата можност за комбинирање и порационално искористување на капацитетите, тие практично неможе да предизвикаат застој поради дефект, бидејќи ако композицијата е составена од повеќе сетови и еден или неколку се расипат другите ќе продолжат да функционираат, па нема да се почувствува нивниот дефект.
Не сум приметил дека се користат такви на подолги релации, можеби затоа што се условени од електрификацијата на пругите, но во градските и приградските железници многу се користат.

Гледајќи ја разгранетоста на пругите околу Скопје мислам дека треба да се размислува за приградска железница.


Мој предлог:
Линија 1: Тетово, Сарај, Ѓорче Петров, Скопје Север, Железничка станица - Скопје.
Линија 2: Куманово, Миладиновци, Илинден, Маџари, Железничка Скопје.
Линија 3: Велес, Драчево, Лисиче, Железничка Скопје.



Ако мислите дека не му е туак местото на постов слободно нека го преместат администраторите.

Edited by nylon - 04-Nov-2010 at 17:36
Back to Top
Danielbtmk View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 26-Jan-2010
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 693
  Quote Danielbtmk Quote  Post ReplyReply #494 Posted: 05-Nov-2010 at 10:55

Интернет-билети за крш возови

Наместо да се оди на Железничка станица за да се купи билет за некоја дестинација, наскоро тоа ќе може да се прави од дома, од фотелја, преку Интернет. Резервациите ќе се прават и ќе се плаќаат преку новата веб-страница на „Македонски железници - Транспорт“, која моментно се изработува, па ќе нема потреба патниците на станица да се маткаат со шалтерските работници, туку ќе отидат на станица и директно ќе си се сместат во вагоните. Преку веб-страницата на „МЖ - Транспорт“ ќе се добие информација лесно и брзо за секоја дестинација во Европа, за цената на билетот, времетраењето и маршрутата на патувањето.


Со интернет-билетите за воз патниците од Македонија ќе добијат нова услуга што одамна е секојдневје во Европа. Сепак, и покрај новиот начин за купување возни билети, останува фактот дека и во следните неколку години патниците ќе се возат во стари возови. Истрошени и нечисти локомотивите и вагоните стари и по пет децении се единствениот избор за тие што сакаат да патуваат со воз. Во нив се фрла ѓубре, се пуши, а покрај луѓето, чести патници се и животните. Староста на македонските возови го ограничува нивното движење во границите на Балканот, бидејќи не ги исполнуваат европските стандарди.

„За поместување од мртва точка на Железницата се потребни најмалку 50 милиони евра“, нагласува директорот на „МЖ - Транспорт3, Оливер Деркоски.

Во железничкиот сообраќај нема сериозна инвестиција со децении, а резултат е лошата слика на ’рѓосани возови, распаднати седишта, заглавени прозорци. За набавка на нови локомотиви и вагони, акционерското друштво моментно нема пари, па затоа планира реконструкција на старите триесетина патнички вагони.

„Иако одамна го извозеле своето, освежувањето ќе биде добредојдено и за патниците и за компанијата. Првиот обновен вагон на македонските шини ќе може да се види уште напролет, а потоа и другите 29 вагони“, оптимисти се во „МЖ - Транспорт“. Во нив ќе се воспостави ред, ќе се резервираат седиштата, а на деловната линија од Битола до Скопје ќе се служи пијалак и ќе се читаат весници. Се планира и кампања за зголемување на хигиената и ангажирање на нови вработени што ќе чистат и за време на патувањата.

„Од вагоните ќе се извадат купеата и ќе се стават нови седишта. Со отворањето на просторот очекуваме и да се зголеми чистотата, бидејќи досега патниците, користејќи ја интимноста на купето, без да размислуваат го оставаа ѓубрето во возот“, вели Деркоски, нагласувајќи дека во обновените вагони ќе има нов систем за климатизација и вакуум-тоалети, како што налагаат европските стандарди во железничкиот сообраќај.

Во следните пет години ќе се купуваат и нови локомотиви и вагони, планираат во „МЖ - Транспорт“. За да се задоволат потребите на 1,5 милиони патници што ги користат услугите на железницата годишно, компанијата мора да инвестира во пет нови локомотиви од кои секоја чини меѓу 4 и 5 милиони евра. Исто толку е цената на една гарнитура од 4 вагони со два погона за влечење. За да се обезбедат пари за инвестирање, компанијата очекува помош од Владата, а ќе се бараат и други извори на финансирање.

„Од 2005 година се спроведува проект со кредит од Светската банка за набавка на 36 нови товарни вагони и за реконструкција на 6 локомотиви, во вредност од околу 8 милиони евра“, вели Деркоски, нагласувајќи дека мора да се модернизира и превозот на патници иако не е профитабилен како товарниот сообраќај. „’МЖ - Транспорт’ мора да фати чекор со европските текови пред да се случи либерализацијата на пазарот и влегувањето на конкуренцијата во железничкиот транспорт на патници“, потенцира Деркоски.



http://www.utrinski.com.mk/default.asp?ItemID=528B2987A7295343A06C73A877D4FD61

Back to Top
гитардемон View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 19-Feb-2008
Online Status: Offline
Posts: 5422
  Quote гитардемон Quote  Post ReplyReply #495 Posted: 05-Nov-2010 at 14:35


Да ми си жив и здрав, и ако го исполниш ова те гласам за претседател!

Морам да кажам дека делот со вадењето на купеата најмногу ми се допадна од сè!.

Edited by гитардемон - 05-Nov-2010 at 14:38
Arguing on the internet is like running at the special olympics. Even if you win, you're still retarded.
Back to Top
build.mk View Drop Down
Senior Member
Senior Member


Joined: 13-May-2010
Online Status: Offline
Posts: 216
  Quote build.mk Quote  Post ReplyReply #496 Posted: 08-Nov-2010 at 10:08
ОСВРТ: Коридор 4 како конкуренција на Коридор 10

Коридорот 10 е пан-европски коридор што минува низ Македонија. Во последните години се погласни се теориите за заобиколување на Македонија и Србија, особено на железничката пруга од Коридорот 10. Алтернатива за заобиколување на нашата држава е Коридорот 4. Исклучително ниските брзини на пругата долж Македонија и Србија заедно со долгите чекања на граничните премини и царинските процедури доведоа до сериозни инвестиции за изградба на железничкиот Коридор 4 на делницата Крајова – Софија – Солун.

Коридор 4 претставува паневропски коридор кој ги поврзува градовите Дрезден/Нирнберг – Прага – Виена/Братислава – Будимпешта – Арад – Букурешт – Констанца/Крајова – Софија – Солун/Пловдив – Истанбул со 4.340 километри железничка пруга, 3.640 километри пат, 10 аеродроми и 8 морски и речни пристаништа. Како конкуренција на македонскиот дел од Коридор 10 се јавува делницата Будимпешта – Арад – Крајова – Софија – Солун, и тоа во патниот и железничкиот сообраќај. Клучна пречка за функционирање на овој дел од Коридорот 4 е неизградениот мост на реката Дунав помеѓу Романија и Бугарија.

Мостот на реката Дунав е предвидено да ги поврзе бугарскиот град Видин и романскиот град Калафат на тромеѓето помеѓу Романија, Бугарија и Србија. Официјалната изградба започна на 13 мај 2007 година, а вкупната инвестиција е во износ од 274 милиони евра. Мостот ќе се состои од четири патни, една железничка и две пешачки ленти. Изградбата на мостот е во финална фаза и е планирано да се пушти во употреба во 2011 година.

Романското министерство за транспорт планира да се обнови и електрифицира пругата од мостот на Дунав до Калафат и да се изгради нова железничка станица во Голенти. Во моментов се спроведува и целосна обнова и електрификација на 106 километри долгата пруга Калафат – Крајова со што моменталната брзина од 46 километри на час ќе се подигне на 160 километри на час, а ќе се изгради и втор железнички колосек и ќе се замени механичката со електрична сигнализација на пругата. Првиот дел од обновувањето на пругата е предвидено да заврши во 2011 година.

Бугарската страна има мали задоцнувања во изградбата на мостот на Дунав, но и таа планира да го испочитува јуни 2011 година како краен рок за изградба на мостот. Комплетната обнова на линијата од Софија до Видин е планирано да отпочне во 2013 година. Сегашната максимална брзина на единечната пруга од 100 километри на час е планирано да се замени со нова двоколосечна електрифицирана пруга во должина од 267 километри со максимална брзина од 160 километри на час.

Коридорот 4 ќе стане вистинска конкуренција на Коридорот 10 со довршувањето на мостот на Дунав. Моменталната брзина на пругата Софија – Кулата – Солун е од 70 до 160 километри на час, во голем дел неелектрифицирана од грчка страна, со единечен железнички колосек и со нецелосна електрична сигнализација од бугарска страна. Пругата од Софија до Видин во голем дел е електрифицирана и со двоен колосек како и со целосна електрична сигнализација, но моменталната максимална брзина е 100 километри на час. Најлоша е состојбата со пругата на романска страна, но во моментов Романија најинтензивно работи на осовременување на својот дел од Коридор 4.

Споредбено, моменталната состојба на пругата Белград – Скопје – Солун е речиси идентична со онаа на делницата Крајова – Софија – Солун. Суштинската разлика е во тоа што Коридорот 4 интензивно се гради, за разлика од Коридорот 10 во кој не се вложени никакви средства во последните две децении од македонска и српска страна.

Главната предност на Коридорот 10 и понатаму останува помалото растојание помеѓу Солун и Будимпешта. Поголемата должина на Коридорот 4 низ Бугарија и Романија заедно со максималната брзина од 100 километри на час на речиси сите делници го прави Коридорот 10 сеуште побрз за транспорт на стоки и патници во железничкиот сообраќај. Позитивната страна на Коридорот 4 ќе биде непостоењето на гранични и царински процедури од Грција до Унгарија со што Коридорот 4 ќе биде единствената врска на Балканскиот полуостров со Средна и Западна Европа што целосно минува низ територијата на ЕУ.

Бојан Блажевски


Коридор%2010

#Коридор%204

Визуелизација%20на%20новиот%20мост

Моментална%20состојба%20на%20пругата%20Калафат%20-%20Крајова

Изградба%20на%20делницата%20од%20Видин%20до%20мостот%20на%20Дунав

Мостот%20на%20Дунав%20во%20изградба

http://www.build.com.mk/?p=5276

Back to Top
Vladimir P View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 06-Apr-2008
Location: Скопје
Online Status: Offline
Posts: 3304
  Quote Vladimir P Quote  Post ReplyReply #497 Posted: 08-Nov-2010 at 13:11
Одлицен осврт, кој за жал може да ни „клизни низ раце“ и да го изгубиме приоритетот.

Презентација на мостот на Дунав помеѓу Видин и Калафат



Клуб на љубители на железниците во Македонија, Macedonian Railways Fan Club
https://www.facebook.com/767277056651521/
Back to Top
nylon View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 23-Oct-2010
Online Status: Offline
Posts: 168
  Quote nylon Quote  Post ReplyReply #498 Posted: 18-Nov-2010 at 23:42
Ме интересира како изгледа модерен товарен воз. Дали сеуште се во класичен стил со една локомотива и вагони и која е предноста на новите во однос на овие кои што ги има МЖ?
Back to Top
polval View Drop Down
Senior Member
Senior Member


Joined: 18-Feb-2009
Online Status: Offline
Posts: 177
  Quote polval Quote  Post ReplyReply #499 Posted: 19-Nov-2010 at 00:01
Исто како и старите, локомотива која влече вагони, меѓутоа разликата е во употребата на вагони кои се прилагодени за поголеми брзини, има товарни вагони и за 120 км/ч и се разбира моќни локомотиви кои можат да влечат тешки возови со такви брзини.


Edited by polval - 19-Nov-2010 at 00:04
Back to Top
гитардемон View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 19-Feb-2008
Online Status: Offline
Posts: 5422
  Quote гитардемон Quote  Post ReplyReply #500 Posted: 19-Nov-2010 at 16:55
А добро, толку е тешко да се зголеми максималната брзина на еден вагон? Нови осовини, уште два три гаџети, и веројатно тоа е тоа. Како да оспособиш 101 да вози со 200 Сигурно е поевтино од нови вагони.

(тешки да беше проблемот во максималната брзина на вагоните, ама да подискутираме)
Arguing on the internet is like running at the special olympics. Even if you win, you're still retarded.
Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  <1 2324252627 69>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down



This page was generated in 0.285 seconds.

Copyright ©2007 - 2024  build.mk

Коментарите на форумот претставуваат лично мислење на нивните автори и не претставуваат официјален став на build.mk.