build.mk Homepage
Forum Home Forum Home > Главни теми > Инфраструктура > Железници
  Active Topics Active Topics
  FAQ FAQ  Forum Search   Register Register  Login Login

Железници (општо)

Bookmark and Share
 Post Reply Post Reply Page  <1 6465666768 69>
Author
Message
  Topic Search Topic Search  Topic Options Topic Options
гитардемон View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 19-Feb-2008
Online Status: Offline
Posts: 5422
  Quote гитардемон Quote  Post ReplyReply #1301 Posted: 15-Feb-2021 at 17:35
Да се забранат нелегалните меѓуградски минибуси и „такси возила“, и притоа да се воведат многу поригорозни стандарди (и контроли) во меѓуградскиот автобуски превоз, ќе рипне железничкиот и тоа како.
Arguing on the internet is like running at the special olympics. Even if you win, you're still retarded.
Back to Top
user8642 View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 18-May-2020
Online Status: Offline
Posts: 2019
  Quote user8642 Quote  Post ReplyReply #1302 Posted: 15-Feb-2021 at 17:44
Тоа што Македонија има најефтини горива во регионот изгледа е клучниот проблем зашто се случува цел тој нелегален превоз. Да се високи цените би го поскапело дивиот превоз. Ама па сите тие превозници на куп да ги собереш како потрошувачи, не трошат нафта колку една дизелашка што влече празни вагони. Нешто е слично како ситуацијата со греењето во Скопје. Луѓето добиваат субвенционирана цена на струја, а после се чудиме зашто се сиклучувале од парно. Така да, гитар не зафркавај , сам кажа некња дека неефикасни железнички линии треба да се заменат со автобуси. Нека се оданочат горивата со поголеми цени, па после тоа нека се прави поврат на данок по разни основи, земјоделци, duty-free гориво за странци транзитни, деловни потреби на државни институции, итн итн.
Back to Top
ehrlich View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 31-May-2012
Location: Скопје
Online Status: Offline
Posts: 1365
  Quote ehrlich Quote  Post ReplyReply #1303 Posted: 15-Feb-2021 at 17:53
1. „Новите“ возови не работеа скоро цела година.
2. Џабе обновени железнички, ако нема како да стигнеш до железничката.
3. Нема линии.
4. Нема добар временски распоред.
5. Бавен превоз.

Може цела анализа да се напише и не, не се виновни дивите превозници.
Back to Top
Denko View Drop Down
Senior Member
Senior Member


Joined: 14-Aug-2010
Online Status: Offline
Posts: 2271
  Quote Denko Quote  Post ReplyReply #1304 Posted: 15-Feb-2021 at 18:11
Originally posted by user8642

Тоа што Македонија има најефтини горива во регионот изгледа е клучниот проблем зашто се случува цел тој нелегален превоз. Да се високи цените би го поскапело дивиот превоз. Ама па сите тие превозници на куп да ги собереш како потрошувачи, не трошат нафта колку една дизелашка што влече празни вагони. Нешто е слично како ситуацијата со греењето во Скопје. Луѓето добиваат субвенционирана цена на струја, а после се чудиме зашто се сиклучувале од парно. Така да, гитар не зафркавај , сам кажа некња дека неефикасни железнички линии треба да се заменат со автобуси. Нека се оданочат горивата со поголеми цени, па после тоа нека се прави поврат на данок по разни основи, земјоделци, duty-free гориво за странци транзитни, деловни потреби на државни институции, итн итн.
Gorivata se veke dosta odanoceni, isklucuvanje od parno treba so zakon da se zabrani a vo zeleznicata treba mnogu poveke da se vlozuva. Se istrosija tolku milioni na gluposto a glavniot grad se uste nema sinski javen prevoz vo sirokoto centralnoto podracje i sekako do megunarodniot aerodrom.
Back to Top
гитардемон View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 19-Feb-2008
Online Status: Offline
Posts: 5422
  Quote гитардемон Quote  Post ReplyReply #1305 Posted: 15-Feb-2021 at 20:21
Originally posted by user8642

Така да, гитар не зафркавај , сам кажа некња дека неефикасни железнички линии треба да се заменат со автобуси.


Па за да нема празни вагони, треба да нема нелојална конкуренција. Замената на непрофитабилните линии со автобуски линии (кои предложив ги оперира железницата на отсечките од секторите каде нема патници, пример Велес-Кочани или Тетово-Кичево) е решение кое го предлагам додека возовите се празни. Тие и ќе продолжат да бидат празни додека не се приватизира железничкиот сообраќај (а и тогаш прашање е далу ќе се заинтересира некој да влезе во патничкиот сообраќај доколку претходно не се реши автобускиот и дивиот превоз).

А чисто малку на тема автобуски превоз, ебати претприемачите во државава кога на никој му нема текнато да воведе нон-стоп линија Битола-Скопје (или па Скопје-Охрид или Скопје-Струмица) како за почеток (моменталните застануваат најмалку во Прилеп и Велес, а понекогаш и во отепани села, а едвај има по еден патник за тие дестинации), а за понатаму некој да воведе и прва класа/бизнис класа со по едно седиште наместо две (кое би било поскапо, што би се исплатело кога автобусот не е 100% полн), или барем со полначи и бесплатно кафе. Значи од едно селце како Лерин до Солун и Атина има директна линија со 0 застанувања, и се стига за 2 часа, а од Битола се патува 3 часа и 40 минути!

Јасно ми е дека во тендерите за линии се бара и да бидат опслужени одредени рурални места (а се бара и партиска лојалност), но не станува збор за секое поаѓање. Значи се имам возено во Камбоџа и во Боливија (еееееј какви отепани земји) во автобус со fully flat седиште, со појадок и вечера, и ми се допадна повеќе и од авион. Толку нема некој транзициски профитер желба да направи повеќе пари? Од 7 поаѓања од Битола за Скопје, не може да има едно со директна нон-стоп рута, каде ќе има кафе и подобри седишта за поголеми пари? Не сме до толку отепани, некој би платил 200-300 денари поскапо за подобро искуство (особено ако има да заврши работа во Скопје за 24 часа), и дури не би одел со кола ако автобусот стига за 2 часа и има удобно седиште. Тоа беше и поентата на експресниот воз „Пелагонија експрес“.
Arguing on the internet is like running at the special olympics. Even if you win, you're still retarded.
Back to Top
гитардемон View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 19-Feb-2008
Online Status: Offline
Posts: 5422
  Quote гитардемон Quote  Post ReplyReply #1306 Posted: 15-Feb-2021 at 20:27

Всушност, поентата ми беше дека немам против автобускиот превоз како концепт, но железниците се далеку поефикасни доколку се користат како што треба. Затоа, или треба да се регулира автобускиот и такси превозот, при што ем ќе добиеме далеку подобра и побезбедна (годишнината од Ласкарце беше сега ) автобуска услуга, ем ќе има прилика железницата да биде поевтина алтернатива ако веќе не може да се рамни по квалитет. Вака, и двете опции (трите, ако ги сметаме таксистите) се срање, само што државата фрла вреќи пари во загубарот МЖ.
Arguing on the internet is like running at the special olympics. Even if you win, you're still retarded.
Back to Top
Denko View Drop Down
Senior Member
Senior Member


Joined: 14-Aug-2010
Online Status: Offline
Posts: 2271
  Quote Denko Quote  Post ReplyReply #1307 Posted: 15-Feb-2021 at 20:45
Originally posted by гитардемон


Всушност, поентата ми беше дека немам против автобускиот превоз како концепт, но железниците се далеку поефикасни доколку се користат како што треба. Затоа, или треба да се регулира автобускиот и такси превозот, при што ем ќе добиеме далеку подобра и побезбедна (годишнината од Ласкарце беше сега ) автобуска услуга, ем ќе има прилика железницата да биде поевтина алтернатива ако веќе не може да се рамни по квалитет. Вака, и двете опции (трите, ако ги сметаме таксистите) се срање, само што државата фрла вреќи пари во загубарот МЖ.
Za divi prevoznici voopsto ne treba da ima diskusija. Niv instituciite na sistemot treba da si trgnat za 24 casa, kako npr. divite skopski taksisti... Inaku kvalitetot na prevozot generalno treba da se podobri. Postoi direktna avtobuska linija (biznis linija) "Strumica-Skopje" no osven sto ne zastanuva nikade drugoto e zanikade. Ako nema dovolno patnici pustaat mini-bus ili nekoe pogolemo kombe koe lici na se, samo ne na biznis-linija. Barem taka bese koga se vozev pred 3-4 godini. Znaci, nema nikakva komocija, nitu nekoe nivo na odnesuvanje, a ti sakas pijaloci da ti ponudat. Za toalet i da ne zboruvam... Seto toa treba da go ima vo pristoen zeleznicki transport. Komocija, bife, mini garnitura so masa i sekako priklucok za struja i Wifi... Prasanje e dali voopsto ima patnici koi baraat vakvi standardi. Ovie so podlabok dzeb patuvaa so sopstveni vozila, a oni "normalnite" gledaat da pominat sto poevtino, taka sto ne bega situacija "status-quo"...
Back to Top
ehrlich View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 31-May-2012
Location: Скопје
Online Status: Offline
Posts: 1365
  Quote ehrlich Quote  Post ReplyReply #1308 Posted: 15-Feb-2021 at 21:11
Јас ќе ја вратам дискусијата со многу важниот за мене момент во железницата, а тоа е оддалеченоста на сите железнички станици од самите места. Поентата низ западноевропските држави за користењето на железниците е дека тие те симнуваат во строгиот центар, а не на 5 километри од местото.

Еве на пример сакаш да патуваш од Скопје до Неготино. Станицата е толку далеку, да тебе ти треба такси превоз за да дојдеш до самиот град, што цената за превозот веднаш ти е поголема отколку автобус.
Back to Top
JovanOdGjorche View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 13-Oct-2012
Location: Скопје
Online Status: Offline
Posts: 512
  Quote JovanOdGjorche Quote  Post ReplyReply #1309 Posted: 16-Feb-2021 at 08:10
Originally posted by ehrlich

1. „Новите“ возови не работеа скоро цела година.
2. Џабе обновени железнички, ако нема како да стигнеш до железничката.
3. Нема линии.
4. Нема добар временски распоред.
5. Бавен превоз.

Може цела анализа да се напише и не, не се виновни дивите превозници.


Така е! Ако одиш Скопје-Куманово, треба уште барем 60-80 ден да потрошиш за такси од железничката станица до градот! Ма и 200 ден да чини автобуската карта, си ја зимам ама како човек за 40 мин сум во центарот на градот, а не во некое темно местенце таму на периферија, глутница чучиња да ме изеде!

Нека пропадне, па да ќе продадеме железото, подобри патишта ќе направиме.
And something, somewhere was lost in 1938...
Back to Top
Bertu View Drop Down
Newbiе
Newbiе


Joined: 01-Apr-2020
Online Status: Offline
Posts: 2
  Quote Bertu Quote  Post ReplyReply #1310 Posted: 16-Feb-2021 at 11:30
Zdravo ima li nesto od ideata za brza pruga od strana na kina?
Back to Top
stef4o View Drop Down
Moderator Group
Moderator Group
Avatar

Joined: 20-Oct-2015
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 19698
  Quote stef4o Quote  Post ReplyReply #1311 Posted: 21-Feb-2021 at 12:01
Со долговите што ги има, Железницата може да ни ја „приватизираат“ преку присилна наплата

Долговите што ги има натрупано најголемиот државен загубар во земјава, Железници на РСМ-Транспорт се високи како Монт Еверест. Доколку државните власти, под итно не преземат конкретни мерки за нивна санација, железницата нема да има потреба да се приватизира или да се склучува јавно-приватно партнерство за нејзина трансформација, бидејќи преку присилна наплата на долговите би можело да се реши прашањето за нејзиното идно функционирање.

3.569.771.811 денари, или околу 58 милиони евра, се досегашните неплатени обврски на Железници на РСМ-Транспорт кон разни субјекти во земјава и во странство, се наведува во Бизнис планот за работа за 2021 година на државното железничко акционерско друштво. Сепак, во оваа сума не влегуваат и каматите на долговите, кои растат од година во година со нивното неплаќање.

Меѓу она што е доспеано, а неплатено од Железници на РСМ-Транспорт како обврски може да се подели на четири главни дела: долгови кон македонската држава и државни компании (ЕЛЕМ, МЕПСО, Министерство за финансии, ЈП за железничка инфраструктура), долгови кон приватни фирми (Пуцко петрол, ЕФГ Софија, приватни железници), доспеани неплатени обврски кон странски државни железници за периодот 1991-1995 година и доспеани неплатени обврски кон странски железници за периодот 1996-2020 година.

Најзагрижувачки се долговите кон Бугарските и Хрватските железници направени во периодот 1991-1995 година, во вредност од 4.520.454 евра и 3.619.518 евра. Па така, по трансформацијата на Хрватските железници на Хрватски железници патнички и Хрватски железници Карго, делот на долгот кој ѝ припаднал на карго компанијата е продаден на CIOS Загреб, при што првичните обврски од над 3,6 милиони евра со камата достигнале фантастични 18.595.278 евра и сумата континуирано расте, а доставено е барање од полномошник на хрватската компанија за наплата на долгот.

„За барањето на CIOS Zagreb се запознаени сите надлежни институции и
Владата на Северна Република Македонија“, алармираат од Железници на РСМ-Транспорт во објавениот Бизнис план за 2021 година и дополнуваат дека ова барање е предмет на разгледување и за истото се преговара за да се изнајде начин да се реши без загрозување на и онака влошената финансиска состојба.

Понатаму, во објавениот документ се наведува дека иако со повеќе странски железници, Железници на РСМ-Транспорт во минатото склучило спогодби за одложено плаќање на обврските настанати во период 1996-2019 година, поради недостигот на средства навремено не ги извршува истите и можно е да се изгубат одобрените ослободувања и да се пристапи кон присилна наплата на побарувањата.

„Обврските кон странските железници постојано се зголемуваат и бидејќи
плаќања воопшто не вршиме, постојано добиваме опомени кои во секој момент би се актуелизирале и би не довело во опасност од тужење и присилни наплати“, се вели во Бизнис планот за работа за 2021 година.

Тие дополнуваат дека опасност од присилна наплата постои и од добавувачите од земјава и од странство, бидејќи железницата не е во можност навремено да ги плаќа долговите и истите постојано се акумулираат. Воедно, Железници на РСМ-Транспорт планира да ја заврши 2021 година со предвидена загуба во работењето во висина од 469.580.000 денари (околу 7,6 милиони евра).

„Сметаме дека само со помош од државата би можеле да ја надминеме состојбата во која се наоѓаме и да можеме без тешкотии да го извршуваме нашето работење“, велат од Железници на РСМ-Транспорт, потсетувајќи дека долговите по основ на железнички превоз кон странските железници по поделбата на Македонски железници во 2007 година им припаднале на нив.

Од Железници на РСМ-Транспорт во Бизнис планот за 2021 година напоменуваат дека проблем се и набавените четири дизел моторни возови (ДМВ) и два електро моторни возови (ЕМВ) од Кина од претходната влада, но и доцнењето на испораката на четирите електрични локомотиви што беа купени од истиот кинески производител а пристигнаа дури лани.

„Квалитетот на испорачаните ДМВ и ЕМВ не е во согласност со понудениот од добавувачот и затоа според одредбите од договорот, треба да не ги платиме 10 отсто од договорената вредност односно да се изнајде заедничко решение и за доцнењето на локомотивите бидејќи набавката е од иста кинеска фирма“, се наведува во документот.

Државните власти пак акутниот проблем со Железници на РСМ-Транспорт постојано го ставаат под тепих. Минатото лето конечно беше изработена Студијата за бизнис сегментација на државниот железнички оператор, и тоа од страна на италијанската консултантска куќа „Pricewaterhouse Coopers Advisory S.r.l“. И покрај тоа што беа понудени модели за идно преструктурирање на ова претпријатие, сегашните најави на владата одат во насока на изработка на нова физибилити студија за процесот на приватизација на Железници на РСМ-Транспорт.

„Мета.мк“ во три наврати изминатиов месец го праша Министерството за транспорт и врски за тоа што суштинско би се добило од изработката на нова физибилити студија и за други прашања во врска со реформите во железничкиот сектор, но одговор на овие прашања до денешен ден не добивме.

Премиерот Зоран Заев изминатава есен најави реформи на државните загубари, кои треба преку приватизација или јавно-приватно партнерство да го надминат проблемот со натрупување загуби во нивното работење, вклучувајќи ги тука и Железници на РСМ-Транспорт. Сепак, конкретни рокови за нивна реализација не беа споменати.

Инаку, Извештајот за напредокот на нашата земја за 2020 година на Европската комисија (ЕК) во делот на транспортот е преполн со критики. Железничкиот сектор во земјава треба да биде трансформиран, а Европската комисија забележува на отсуството на одвојување на патничкиот од товарниот железнички сообраќај кај единствената компанија за железнички превоз во земјава – Железници на РСМ-Транспорт.

„Мета.мк“ повеќе од една и пол година наназад пишува за неопходните реформи во железничкиот сектор, за кои и експертите се согласни дека колку повеќе се одолговлекуваат од страна на државата, толку повеќе болни може да бидат и за самото железничко претпријатие и за неговите вработени, но и за целото македонско општество.

https://meta.mk/so-dolgovite-shto-gi-ima-zhelezniczata-mozhe-da-ni-ja-privatiziraat-preku-prisilna-naplata/
Back to Top
stef4o View Drop Down
Moderator Group
Moderator Group
Avatar

Joined: 20-Oct-2015
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 19698
  Quote stef4o Quote  Post ReplyReply #1312 Posted: 06-Mar-2021 at 17:52
Реформи во железничкиот сектор нема, количеството на превезени стоки лани било намалено [инфографик]



Железници на РСМ-Транспорт лани со своите товарни возови успеала да превезе 1.744.000 тони стока, што е за речиси 100.000 тони помалку во однос на 2019 година. Наспроти неа, со камиони во 2020 година во земјава биле превезени 64.844.000 тони стока со вклучен транзит, покажуваат податоците на Државниот завод за статистика. Товарниот патен превоз е во апсолутна доминација, додека железничкиот сообраќај и во 2020 година единствено ги собирал трошките првенствено од транзитот на стоки низ нашата земја, од пристаништата во Грција кон Средна Европа и обратно.

Лошата состојба во која се наоѓа товарниот железнички сообраќај не е нималку променета и за време на корона кризата. За разлика од драстичното намалување кај бројот на патници, Железници на РСМ-Транспорт бележи благо намалување на количеството на превезени стоки во 2020 година. Сепак, веќе шест години наназад, товарниот железнички сообраќај бележи под 2 милиони тони стока превезени со возовите, иако во минатото, на пример, во 2008 година, статистиката бележела дека со железницата биле транспортирани над 4,2 милиони тони стоки.

За разлика од него, со патниот товарен превоз во 2008 година биле превезени 20 милиони тони стоки, додека лани ова количество е за повеќе од тројно зголемено. Причините за преориентацијата на економијата од железница на камиони се многубројни, а се должат на состојбата во која се наоѓа железничкиот сектор во земјава. Македонија е единствена земја на железничкиот Коридор 10 во која постои монопол од државниот железнички оператор во користењето на железничката инфраструктура, што ги прави товарните возови неконкурентни во споредба со бројните транспортни фирми во патниот превоз.

Бројот на локомотиви и товарни вагони во сопственост на Железници на РСМ-Транспорт воедно е и премал за да одговори на потребите на компаниите. Железничкото претпријатие е натрупано со долгови, кои заклучно со крајот на 2020 година пораснале на околу 58 милиони евра. Дополнителни 7,6 милиони евра загуби од работењето се очекуваат во 2021 година, иако Железници на РСМ-Транспорт е обврзана дел од долговите во претстојнава година и да врати.

„Мета.мк“ веќе во неколку наврати во изминатиов период пишуваше дека ставањето на проблемот „под тепих“ нема да ја реши агонијата со најголемиот државен загубар во земјава. Самото железничко претпријатие во Бизнис планот за 2021 година наведува дека е заглавено во долгови, кои не му се отпишуваат, каматите растат, а странските железнички компании се закануваат со присилна наплата на неподмирените обврски.

Актуелната влада вети дека излезот од ваквата состојба ќе се бара во изработка на нова физибилити студија, со која треба да се определи дали Железници на РСМ-Транспорт ќе се приватизира или реформите ќе се вршат по јавно-приватно партнерство. Сепак, една Студија за бизнис сегментација на Железници на РСМ-Транспорт веќе беше изработена минатото лето, и тоа од страна на италијанската консултантска куќа „Pricewaterhouse Coopers Advisory S.r.l“.

Експертите веќе предупредија дека доколку ги отпочнеме преговорите за пристапување со Европската Унија, со отворањето на поглавјето „Транспорт“, можно е ЕУ да побара веднаш да го либерализираме пазарот на железнички услуги, од што пак најголема штета би претрпела токму Железници на РСМ-Транспорт. За Србија веќе имаше вакво барање.

Искуствата од другите земји покажуваат дека државата треба да направи јасен план што ќе се случи со заостанатите долгови на државната железница, по што да следи реструктурирање Железници на РСМ-Транспорт на три посебни фирми: една која ќе го развива патничкиот железнички превоз, вклучувајќи го и можниот развој на градско-приградска железница во Скопје, аеродромски воз итн., втора која ќе се натпреварува со приватните фирми во товарниот железнички транспорт и трета, која ќе им понуди на сите компании одржување на возниот парк од локомотиви и вагони на подрачјето на земјава.

https://meta.mk/reformi-vo-zheleznichkiot-sektor-nema-kolichestvoto-na-prevezeni-stoki-lani-bilo-namaleno-infografik/
Back to Top
user8642 View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 18-May-2020
Online Status: Offline
Posts: 2019
  Quote user8642 Quote  Post ReplyReply #1313 Posted: 23-Mar-2021 at 00:29
Еве една интересна слика што не се гледа секој ден по македонските пруги. Не се сеќавам во поново време да се користела некогаш железницата кај нас за воени сврхи. Дали може некој да ги препознае ознаките на вагоните? дом станица? можда се евентуално грчки?

Radmila Sekerinska

Првата композиција со инженериски машини пристигна на железничката во Криволак. Нашите инженерци заедно со 15.инженериски баталјон на Армијата на САД ќе работат на подготовка на теренот на полигонот за големата вежба “Одлучен удар 21” која ќе започне на средината на мај. Македонската Армија и Армијата на САД заедно на Криволак ќе изградат патишта, објекти за вежби и обука, магацини, стрелишта, полетно-слетна писта за беспилотни летала. Тоа е предноста на сојузништвото!#WeAreNATO











https://www.facebook.com/sekerinska/posts/10157540281275163
Back to Top
user8642 View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 18-May-2020
Online Status: Offline
Posts: 2019
  Quote user8642 Quote  Post ReplyReply #1314 Posted: 23-Mar-2021 at 01:21
Еве уште неколку слики што најдов на фејсбук страната на АРМ. Ги издвоив тие што се врзани со железничкиов транспорт:



















Back to Top
stef4o View Drop Down
Moderator Group
Moderator Group
Avatar

Joined: 20-Oct-2015
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 19698
  Quote stef4o Quote  Post ReplyReply #1315 Posted: 28-Mar-2021 at 17:15
Рампата кај Хиподром подигната веќе една недела, возови си поминуваат



Рампата на железничкиот премин кај Хиподром веќе една недела е подигната. Возачи кои го користат тој пат велат дека рампата не функционира, ама возовите си поминуваат.

– Страшна работа. Колку луѓе изеде таа рампа само Господ знае. Во Железници не ни водат евиденција. Точно е и дека немаме сообраќајна култура, ама која култура бараме кога ништо не е одбележано по закон и пропис. После таа неодбележана пруга се влегува во ничија територија каде што ништо не функционира, ниту се финансира. Скопје е до таа пруга – вели Никола Велевски.

Александар Нешкоски претпоставува дека рампата е подигната затоа што, според него, можеби е украден дел од кабелот што ги поврзува рампите со станицата.

– Ако е до тоа, Железница можеби и не знае дека рампата не работи, а машиновозацот во тој случај не е должен да застане пред рампата. За се си има некои правила и прописи – констатира Нешкоски.

Васе Ристовски, пак, коментира дека во Железница знаат за проблемот и затоа машиновозачот полека го движи возот.

– Вчера ми се случи од Трубарево кон град и еве денеска од град кон Трубарево. Вцера полека возев и кога видов од левата страна срце ми застана. Пријавив во 192, ми рекоа ќее превземат мерки, но ништо не превземале – вели тој.

За една недела, за среќа се нема случено некоја несреќа.



Жители на Илинден исто така објавуваат фотографии дека е подигната и рампата кај Илинден.

(С.Бл.)

https://www.vecer.press/рампата-кај-хиподром-подигната-веќе-е/
Back to Top
stef4o View Drop Down
Moderator Group
Moderator Group
Avatar

Joined: 20-Oct-2015
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 19698
  Quote stef4o Quote  Post ReplyReply #1316 Posted: 28-Apr-2021 at 17:31
Србија планира брза пруга до македонската граница, што планираме ние?

Европската унија е подготвена да ја поддржи изградбата на пругата меѓу Белград и Северна Македонија, најави претседателката на Европската комисија, Урсула фон дер Лајен, по разговорите со претседателот на Србија, Александар Вучиќ во Брисел.

Брзата пруга која ја планира Србија ќе оди од Белград до Ниш, а од таму на југ се до границата со Северна Македонија.

Вучиќ изрази надеж дека договорот ќе биде потпишан наскоро и изјави „Ќе добиеме од 35 до 50 отсто од средствата од фондовите на ЕУ за тој проект. Тоа е дел од Зелената агенда. Тоа за нас е се големи пари, околу 600 до 700 милиони евра за тој проект“.

Македонија за изградба на својата железничка инфраструктура на располагање има 55,74 милиони евра од Еверопската банка за обнова и развој за периодот 2021-2023, и дополнителни неповратни грантови од 27 милиони евра, главно за коридорот 8 (источен дел). Ова го покажува објавениот бизнис план за 2021 на МЖ Инфраструктура.

Според бизнис-планот на МЖ Инфраструктура, оваа година ќе бидат инвестирани само 18,67 милиони евра, од кои од Европската банка за обнова и развој ќе следуваат 12 милиони евра како кредит, додека како грант 4,05 милиони евра, Остатокот се буџетски средства.

Најмногу пари годинава, околу 940 милиони денари, МЖ Инфраструктура ќе потроши на реконструкција на делницата Куманово – Бељаковце и на изградба на делницата Бељаковце – Куманово. На првата делница во должина од 30 километри до сега се инвестирани 1,7 милијарди денари. Двете фази треба да ги продолжи нов изведувач кој треба да биде избран годинава.



Долгорочно, железничката делница од Крива Паланка до границата со Бугарија, според бизнис-планот, ќе чини 404,7 милиони евра, а засега од ИПА се обезбедени 60,76 милиони евра, се вели во планот.

Бизнис планот за 2021 на МЖ Инфраструктура може да го погледнете тука.

https://www.porta3.mk/srbija-planira-brza-pruga-do-makedonskata-granica-shto-planirame-nie/
Back to Top
stef4o View Drop Down
Moderator Group
Moderator Group
Avatar

Joined: 20-Oct-2015
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 19698
  Quote stef4o Quote  Post ReplyReply #1317 Posted: 05-Jun-2021 at 13:59
НАВИСТИНА СМЕ „НАПРЕДНИ“: Локомотива стара 4 децении прегреала и сега нема воз од Скопје до Кичево

Поради прегревање на локомотивата од возот кој е во употреба повеќе од четири деценции, моторниот воз цела седмица не сообраќа на релација Скопје – Кичево.

Патници сведочеле дека пред две седмици на нагорнина локомотивата се прегреала и застанала. Од тогаш не функционира. А и како би функционирала кога е стара со децении.

Тие кои често патуваат на оваа релација потврдуваат дека им рекле оти топлото време и нагорнината на пругата се причина за прегревање на локомотивата

https://faktor.mk/navistina-sme-napredni-lokomotiva-stara-4-decenii-pregreala-i-sega-nema-voz-od-skopje-do-kichevo
Back to Top
mr bombastic View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 10-Jun-2011
Online Status: Offline
Posts: 420
  Quote mr bombastic Quote  Post ReplyReply #1318 Posted: 06-Jun-2021 at 01:03



Циркуз за без пари си имаме, тоа е нашата чудесна банана држава
Back to Top
Џоле View Drop Down
Moderator Group
Moderator Group
Avatar

Joined: 23-Apr-2013
Location: Скопје
Online Status: Offline
Posts: 15040
  Quote Џоле Quote  Post ReplyReply #1319 Posted: 07-Jun-2021 at 14:36
МЖ Транспорт ѝ должи 21 милион евра на хрватска компанија, беа 3,8 милиони, никој ништо не презема

Владата формира нова работна група што треба да го разгледа случајот со долгот на Македонски железници Транспорт кон Хрватски железници. Првичниот долг бил 3,8 милиони евра, а денес е безмалку 21 милион евра. Ова е најмалку втора владина работна група што само го одложува решавањето на овој проблем, а доверителот месечно инкасира по 70 илјади евра.

Има заклучок на Владата со кој е формирана работна група што треба да подготви извештај за сите можни правни решенија на овој проблем. Ова е единствениот одговор од Владата за оваа проблематика. Од Македонски железници Транспорт – молк.

Долгот на државното акционерско друштво МЖ Транспорт расте секоја година – по околу еден милион евра годишно. И така е веќе со години.

По распадот на Југославија и порамнувањето на сметките и долговите на железничките претпријатијата утврдено е дека МЖ Транспорт имаат долг од околу 49 милиони евра кон дваесетина европски железнички претпријатија. Со посредство на Меѓународната железничка унија (УИЦ) постигнат е некаков договор за порамнување, но останаа отворени сметките со Хрватска, Унгарија и Бугарија. Со Унгарија и Бугарија на билатерално ниво работата е средена, останаа отворени 3,8 милиони евра долг на Македонски железници кон Хрватски железници Карго. Побарувањата се дел од транспортните приходи од железнички и товарен превоз од 1991 до 1995 меѓу Хрватска и Македонија.

Во 2004 година Македонија носи Указ, законска гаранција на долгот дека државата во име на АД МЖ Транспорт ќе ги плаќа пристигнатите ануитети. Овој указ, според правниците, значи дека овој долг не може да застари, што сега некој во Владата се обидува да го постави како решение за проблемот.



Хрватски железници во 2010 година на меѓународен тендер ги продава сите долгови (главница+камата), меѓу кои и тој од АД МЖ Транспорт. Тогаш, на 27 декември 2010 гдина, долгот веќе стигнал до бројката од 12.054.962 евра (8,2 милиони евра камата на 3,8 милиони евра главен долг). ЦИОС е хрватската компанија што од тогаш продолжува во обидите да го наплати долгот од македонската државна компанија МЖ Транспорт. Сопственик на ЦИОС, хрватската компанија за собирање и преработка на индустриски отпад, е Петар Припуз.



Како држава со секое пролонгирање на ненамирување на долгот годишно губиме околу еден милион евра.

Овој долг се покажува како проблематичен во секој годишен биланс на успех и бизнис-план за следната година на АД МЖ Транспорт. Но никој од одговорните владини службеници со години не презема ништо, надевајќи се дека некако долгот ќе застари, но каматите само ги зголемуваат бројките.




Претставници на ЦИОС со години се обидуваат да стапат во контакт со претставници на МЖ Транспорт за да се реши ова прашање, но безуспешно. Ги поседуваме писмата до поранешните директори на МЖ Транспорт Љубиша Ристиќ и Шабан Зендели. Во 2018 година ЦИОС добива известување дека се бара решение, но бројчаникот со каматите пропишани од УИЦ е немилосрден – денес долгот е 20.918.06 евра.



Или, секој месец македонските граѓани се задолжуваат за нови и нови 77 илјади евра. А власта, и оваа, и претходната и таа пред неа, безгрижно само ја префрлаат топката на оние по нив.

Ако вака продолжи, се чини дека и оваа приказна, како и онаа со ОКТА, ќе заврши на уште една меѓународна арбитража, која, според сите податоци и дадени гаранции како држава дека ќе ги намириме сите долгови според договорот, сигурно ќе ја изгубиме. И овојпат ќе остане неодговорено прашањето кој ќе биде одговорен за ваквото лежерно однесување на владините службеници и милионски штети по буџетот.

Освен тоа, ако сѐ заврши на меѓународна арбитража, се отвора и дополнителниот ризик Македонија да добие мерка на бришење на транспортните линии запишани во меѓународниот регистар.

https://www.mkd.mk/makedonija/politika/mzh-transport-na-hrvatska-kompanija-i-dolzhi-21-milion-evra-bea-38-milioni-nikoj
За сè има вторпат
Back to Top
stef4o View Drop Down
Moderator Group
Moderator Group
Avatar

Joined: 20-Oct-2015
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 19698
  Quote stef4o Quote  Post ReplyReply #1320 Posted: 17-Jun-2021 at 12:51
Железница со иницијатива за воведување возови на секои два часа од Скопје кон Тетово, Куманово и Велес

Железници на РСМ-Транспорт покрена иницијатива за воведување на патнички возови на релациите Скопје-Тетово, Скопје-Куманово и Скопје-Велес на секои два часа во текот на денот. Ваквата иницијатива е доставена до Владата на РСМ на почетокот на годинава, а предлогот на раководството на Железници е да се набават минимум 10 нови возови, и тоа 6 дизел моторни гарнитури и 4 електро моторни гарнитури за поврзување на Скопје со околните градови.

„Наш предлог е да се разгледа можноста, средствата да се обезбедат преку заем од меѓународни финансиски институции или користење на средства преку Инструментот за претпристапна помош ИПА III, за периодот 2021-2027 година, “Прозорец 3: Зелена агенда и одржлива поврзаност”. Постапката за набавка, од распишување на тендер до воведување на возните средства во сообраќај, трае околу 2- 3 години“, информираат за „Мета.мк“ од Железници на РСМ-Транспорт.

Во објавената иницијатива на Железници на РСМ-Транспорт, се наведува дека возовите од Скопје за Тетово, Куманово и Велес би поаѓале секојдневно во 7, 9, 11, 13, 15, 17, 19 и 22 часот, односно од Тетово, Куманово и Велес би сообраќале во 6, 8, 10, 12, 14, 16, 18, 20 и 21 часот или со некој сличен возен ред, којшто на патниците би им обезбедил патнички железнички превоз во било кој дел од едно деноноќие.

„Железничкиот патнички возен парк денес е во лоша состојба, а од друга страна пак кај граѓаните на РСМ навиката т.е. традицијата да се патува со воз е се помалку присутна и покрај многуте бенефиции што ги нуди железничкиот патнички сообраќај. Затоа, целта на оваа Иницијатива е отпочнување на овој пилот-проект, кој има на среднорочен период за цел – витализацијата на патничкиот железнички сообраќај на територијата на целата Република, т.е. отпочнување на период за подобрување на состојбата со железничките патнички услуги“, се наведува во Иницијативата на железничкото претпријатие упатена до извршната власт.

Во иницијативата се наведува дека новите патнички возови кои би се вовеле меѓу Скопје и околните градови би довеле да се намали бројот на возила – автомобили и автобуси во главниот град, со што би се намалил метежот низ улиците, загадувањето и времето на патување низ Скопје. Од Железници во иницијатива објаснуваат дека цената на билетите меѓу Скопје и околните градови Велес, Куманово и Тетово е пониска во железничкиот превоз во споредба со автобускиот транспорт.

Од претпријатието посочуваат дека повратен билет кон Тетово со воз чини 192 денари, додека за автобус треба да се платат од 240 до 300 денари. Доколку патникот има месечен билет за работници на истата релација, патувањето со воз кон Тетово би го чинело 113 денари, додека со месечен билет за ученици едно повратно патување меѓу Скопје и Тетово чини 96 денари.

Од Железници на РСМ-Транспорт за „Мета.мк“ велат дека една дводелна патничка гарнитура со еден мотор би чинела околу 2 милиони евра, а вкупната сума што би била потребна за да се воведе ваквиот патничкиот превоз би била околу 20 милиони евра. Притоа, тие бараат и намалување на надоместокот за користење на железничката инфраструктура што се плаќа кон Јавното претпријатие за железничка инфраструктура, поради потребата од рекламирање и презентирање на новите патнички возови меѓу граѓаните.

Во иницијатива се наведува дека ќе бидат потребни финансиски средства за воспоставување и техничко инвестиционо одржување на сите попатни железнички станици и стојалишта на пругите Скопје-Велес, Скопје-Тетово и Скопје-Куманово. Притоа, за Куманово се предвидува возовите да сообраќаат до стојалиштето Перо Чичо на идната пруга Куманово-Крива Паланка, со што ќе им се овозможи железнички превоз на граѓаните од центарот на Куманово до скопското централно подрачје.

Идните современи возови што ги задоволуваат еколошките норми и стандарди по воведувањето кон околните градови околу Скопје, во иднина би можело да се прошират и на релацијата кон Гостивар, при што ако се покаже пилот-проектот како успешен, би се вовел редовен, безбеден и евтин железнички превоз и на целата пруга од Скопје до Кичево.

Инаку, 2021 година во Европската Унија е прогласена за година на железничкиот сообраќај, а главната причина за ваквиот потег на европските лидери е фактот дека возовите се најеколошкото средство за масовен превоз на патници. Според податоците на Европската Комисија, железницата има најмал удел во емисијата на стакленички гасови во атмосферата, кои се главната причина за порастот на просечната температура на Земјината топка. Поради тоа што се најзелениот транспорт заедно со велосипедите, ЕУ работи многу за железницата да постане транспортна опција за Европејците.

https://meta.mk/zheleznica-so-inicijativa-za-voveduvanje-vozovi-na-sekoi-dva-chasa-od-skopje-kon-tetovo-kumanovo-i-veles/
Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  <1 6465666768 69>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down



This page was generated in 0.328 seconds.

Copyright ©2007 - 2024  build.mk

Коментарите на форумот претставуваат лично мислење на нивните автори и не претставуваат официјален став на build.mk.