build.mk Homepage
Forum Home Forum Home > Главни теми > Инфраструктура > Железници
  Active Topics Active Topics
  FAQ FAQ  Forum Search   Register Register  Login Login

Од соседството

Bookmark and Share
 Post Reply Post Reply Page  123 44>
Author
Message Reverse Sort Order
  Topic Search Topic Search  Topic Options Topic Options
Galileo View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 25-May-2010
Location: Wien
Online Status: Offline
Posts: 1327
  Quote Galileo Quote  Post ReplyReply #1 Topic: Од соседството
    Posted: 22-Nov-2023 at 20:09
Реновираната станица Стара Загора пуштена во употреба.






























Back to Top
Galileo View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 25-May-2010
Location: Wien
Online Status: Offline
Posts: 1327
  Quote Galileo Quote  Post ReplyReply #2 Posted: 18-Nov-2023 at 11:10
Back to Top
Џоле View Drop Down
Moderator Group
Moderator Group
Avatar

Joined: 23-Apr-2013
Location: Скопје
Online Status: Offline
Posts: 15002
  Quote Џоле Quote  Post ReplyReply #3 Posted: 24-Oct-2023 at 08:31
Официјално отворена железничката станица Прокоп во Белград. Им требаа само 46 години да ја довршат



Edited by Џоле - 24-Oct-2023 at 08:32
За сè има вторпат
Back to Top
hcitrS View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 27-Nov-2015
Online Status: Offline
Posts: 872
  Quote hcitrS Quote  Post ReplyReply #4 Posted: 22-Oct-2023 at 22:05


Edited by hcitrS - 22-Oct-2023 at 22:06
Back to Top
Џоле View Drop Down
Moderator Group
Moderator Group
Avatar

Joined: 23-Apr-2013
Location: Скопје
Online Status: Offline
Posts: 15002
  Quote Џоле Quote  Post ReplyReply #5 Posted: 21-Oct-2023 at 11:34
За сè има вторпат
Back to Top
Denko View Drop Down
Senior Member
Senior Member


Joined: 14-Aug-2010
Online Status: Offline
Posts: 2271
  Quote Denko Quote  Post ReplyReply #6 Posted: 21-Jul-2023 at 16:17
https://www.youtube.com/watch?v=UjNTt1lVuBo
Back to Top
Џоле View Drop Down
Moderator Group
Moderator Group
Avatar

Joined: 23-Apr-2013
Location: Скопје
Online Status: Offline
Posts: 15002
  Quote Џоле Quote  Post ReplyReply #7 Posted: 04-May-2023 at 21:44
Видео репортажа за брзиот воз меѓу Нови Сад и Белград:

За сè има вторпат
Back to Top
Galileo View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 25-May-2010
Location: Wien
Online Status: Offline
Posts: 1327
  Quote Galileo Quote  Post ReplyReply #8 Posted: 19-Mar-2023 at 14:39
Рециклирани вагони за БДЖ во фабриката за вагони во град Дрјаново.
Проект Сокол.




















Back to Top
Galileo View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 25-May-2010
Location: Wien
Online Status: Offline
Posts: 1327
  Quote Galileo Quote  Post ReplyReply #9 Posted: 12-Jan-2023 at 17:32
[QUOTE=Џоле] Некој странец патувал низ Балканот во 2022 и фоткал работи поврзани со железницата (делот за Македонија е ставен во нишката за Мак. железници низ слика и видео)

Ова е Бугарија


Много интересен извештај за балканските станици.Би сакал да го продолжам со уште две интересни станици..

Мојта наjомилена бугарска станица - Русе.
Единствената станица во Бг. во неокласичен стил.Прекрасна е...



























Железничката станица во Бургас е исто така многу импресивна и елегантна.

























Back to Top
Џоле View Drop Down
Moderator Group
Moderator Group
Avatar

Joined: 23-Apr-2013
Location: Скопје
Online Status: Offline
Posts: 15002
  Quote Џоле Quote  Post ReplyReply #10 Posted: 11-Jan-2023 at 20:47
За сè има вторпат
Back to Top
Џоле View Drop Down
Moderator Group
Moderator Group
Avatar

Joined: 23-Apr-2013
Location: Скопје
Online Status: Offline
Posts: 15002
  Quote Џоле Quote  Post ReplyReply #11 Posted: 11-Jan-2023 at 20:43
Албанија и Косово ги ставам во иста објава поради малиот број на железнички станици

Албанија

Елбасан

Durres to Elbasan by Rail Explorer, on Flickr

Elbasan to Durres by Rail Explorer, on Flickr

Elbasan to Durres by Rail Explorer, on Flickr

Драч

Elbasan to Durres by Rail Explorer, on Flickr

Elbasan to Durres by Rail Explorer, on Flickr

Косово

Приштина

Pristina to Peja by Rail Explorer, on Flickr

Pristina to Peja by Rail Explorer, on Flickr

Пеќ (импресивна станица, ми се чини малку запуштена)

Pristina to Peja by Rail Explorer, on Flickr

Pristina to Peja by Rail Explorer, on Flickr

Косово Поле

Kosovo Polje Train Station by Rail Explorer, on Flickr

Kosovo Polje Train Station by Rail Explorer, on Flickr

Kosovo Polje Train Station by Rail Explorer, on Flickr

Kosovo Polje Train Station by Rail Explorer, on Flickr
За сè има вторпат
Back to Top
Џоле View Drop Down
Moderator Group
Moderator Group
Avatar

Joined: 23-Apr-2013
Location: Скопје
Online Status: Offline
Posts: 15002
  Quote Џоле Quote  Post ReplyReply #12 Posted: 11-Jan-2023 at 20:37
Некој странец патувал низ Балканот во 2022 и фоткал работи поврзани со железницата (делот за Македонија е ставен во нишката за Мак. железници низ слика и видео)

Ова е Бугарија

Варна (мошне импресивна станица)

Varna Railway Station by Rail Explorer, on Flickr

Varna Railway Station by Rail Explorer, on Flickr

Софија (уште повпечатлива)

Sofia Railway Station by Rail Explorer, on Flickr

Sofia Railway Station by Rail Explorer, on Flickr

Sofia Railway Station by Rail Explorer, on Flickr

Ловеч

Lovech station by Rail Explorer, on Flickr

Lovech station by Rail Explorer, on Flickr

Тројан

Umarevtsi 15:55 to Troyan 17:08 by Rail Explorer, on Flickr

Troyan Railway Station by Rail Explorer, on Flickr

Банско

Septemvri 12:40 to Dobrinishte 17:40 by Rail Explorer, on Flickr

Bansko by Rail Explorer, on Flickr

Добриниште

Dobrinishte 18:05 to Bansko 18:18 by Rail Explorer, on Flickr

Симитли

Simitli by Rail Explorer, on Flickr
За сè има вторпат
Back to Top
Galileo View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 25-May-2010
Location: Wien
Online Status: Offline
Posts: 1327
  Quote Galileo Quote  Post ReplyReply #13 Posted: 25-Jul-2022 at 18:40
Три нови локомотива Siemens Smartron за ЖП Товарни превози.







От Чехия пристигнаха още 2 ремонтирани локомотива. Общият брой реновирани машини става 7 , остават още 13.






Back to Top
ehrlich View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 31-May-2012
Location: Скопје
Online Status: Offline
Posts: 1365
  Quote ehrlich Quote  Post ReplyReply #14 Posted: 15-Jun-2022 at 21:11
Обнова на пругите низ Косово

Пред две недели бев со точак накај Качаник и забележав дека од граница, пругата е целосно извадена сосе прагови и камен и се заинтересирав дали се работи за само делницата до Качаник, но еве на видеово се кажува дека се работи за целата пруга Север-Југ.

Додека ние не можеме 2 километри автопат да направиме, Косово и пругата ќе ја обнови покрај автопатот.
Back to Top
Џоле View Drop Down
Moderator Group
Moderator Group
Avatar

Joined: 23-Apr-2013
Location: Скопје
Online Status: Offline
Posts: 15002
  Quote Џоле Quote  Post ReplyReply #15 Posted: 19-Mar-2022 at 16:15
Вучиќ и Орбан ја отворија за сообраќај брзата пруга Белград-Нови Сад



Пругата Белград-Нови Сад, во рамки на меѓународната пруга Белград-Будимпешта, денес беше пуштена за сообраќај, а во првиот брз воз „Сокол” на таа релација кој пристигна во Нови Сад за 33 минути, се наоѓаа српскиот претседател Александар Вучиќ и унгарскиот премиер Виктор Орбан, јави дописникот на МИА од Белград.

Возот на оваа делница ќе сообраќа со максимална брзина од 200 километри на час, според возниот ред треба да сообраќа пет пати дневно, а цената на билетот во промотивниот период ќе биде 300 динари (2,5 евра) во еден правец.

Делницата меѓу Белград и Нови Сад од околу 75 километри е дел од идната брза пруга до Будимпешта, и таа е дел од кинеската глобална иницијатива „Појас и пат” за инфраструктурни врски меѓу Европа и Азија. Кога ќе се заврши изградбата на оваа делница, до Будимпешта со воз ќе се патува за помалку од три часа. Проектот за модернизација на железницата се проценува на околу две милијарди, а започнат е во 2016 година на самитот на 16 земји од Централна и Источна Европа и Кина.

Во првиот брз воз беа и премиерката Ана Брнабиќ и владините министри, како и изведувачите – кинеските компании „China Railway International Company” и „China Communications Construction Company”, како и руската железничка компанија „RZD International” и српски фирми.

Вучиќ истакна дека отворањето на делот од брзата пруга е голема работа за двете земји.

– Секогаш можеме да сметаме на пријателството на Унгарија. Ова е одлична работа, за еден час и осум минути ќе бидеме во Суботица. Во Будимпешта ќе стигнеме за помалку од три часа. Тоа е голема работа за нашата економија. Многумина ќе дојдат од Будимпешта да го посетат Белград. Забележуваме раст на трговската размена, нагласи Вучиќ.

Премиерот на Унгарија, Виктор Орбан изјави дека сега може да се види, со оглед на моменталната ситуација во Украина, дека изградбата на оваа траса е правилен потег на унгарските и српските власти.

– Во нашите срца е војната што може да се види во историјата на унгарските граници, а тоа е најлошото сценарио и најдобрата војна е онаа што може да се избегне. Сега кога светот стана неизвесен, мораме повторно добро да размислиме за многу работи, Србите и Унгарците мора да ревидираат многу работи, изјави Орбан.

Договорениот рок за завршување на преостанатиот дел од работите на делницата Нови Сад – граница со Унгарија е до крајот на 2024 година, додека Унгарците треба да го завршат својот дел од брзата пруга од границата со Србија до Будимпешта кон средината на 2025 година.

https://www.slobodenpecat.mk/vuchikj-i-orban-ja-otvorija-za-soobrakjaj-brzata-pruga-belgrad-novi-sad/
За сè има вторпат
Back to Top
stef4o View Drop Down
Moderator Group
Moderator Group
Avatar

Joined: 20-Oct-2015
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 19482
  Quote stef4o Quote  Post ReplyReply #16 Posted: 12-Sep-2021 at 14:33
Експресните возови меѓу главните градови во регионот и ЕУ се враќаат до крајот на 2025 година

Ова, како и договори за One Stop Go меѓу сите регионални партнери и соседните земји на ЕУ, за сите железнички гранични премини до четвртиот квартал на 2023 година е дел од Декларацијата што во рамки на железничкиот самит утре во Белград од македонска страна ќе ја потпише министерот Бочварски. ЕБОР, како еден од организаторите на самитот најави амбициозни планови во регионот за подобрување на квалитетот и брзината на услугите низ железничката мрежа преку проширување на Трансевропската транспортна мрежа во согласност со стандардите на ЕУ

До крајот на 2025 година повторно да се воспостават директни експресни железнички врски помеѓу главните градови на Западен Балкан и Европска Унија е дел од содржината на декларацијата „Посветеност кон железниците“ што ќе се потпише на Железничкиот самит за Западен Балкан, утре, во Белград. Со ова би се возобновиле железничките врски со меѓународни експресни возови, кои веќе неколку години наназад постепено се укинуваа во регионот.

Декларацијата, која со овластување од Владата од македонска страна ќе ја потпише министерот за транспорт и врски Благој Бочварски се повикува на подобра поврзаност на деловните субјекти и луѓето, дигитализација на железничките системи за меѓусебно поврзување и овозможување размена на податоци за прекуграничен превоз на патници и товарен транспорт.

Освен ова, предвидено е во рамки на самитот сите регионални партнери и соседните земји на ЕУ да склучат договори за воспоставување One Stop Go на сите железнички гранични премини до четвртиот квартал на 2023 година. Со тоа треба да се олеснат процедурите за граничен премин на патници и товар.

Во пресрет на утрешниот Железнички самит на Западен Балкан 2021 година, Европската банка за обнова и развој која е еден од неговите организатори заедно со Постојаниот секретаријат на Транспортната заедница и Европската инвестициска банка, најави амбициозни планови во регионот за подобрување на квалитетот и брзината на услугите низ железничката мрежа преку проширување на Трансевропската транспортна мрежа во согласност со стандардите на Европската Унија.

Дополнително, ќе се зајакнува капацитетот за подготовка и имплементација на проекти и ќе се работи на подобрување на управувањето, како и безбедноста и одржувањето.

-Железниците на Западен Балкан се на добар пат да се приспособат на железничката мрежа на ЕУ и паневропските коридори, а приоритет за регионот останува отворањето на пазарот, управувањето и интероперабилноста, изјави потпретседателот а ЕБОР Јурген Ригтеринк.

Во интервју за „Еурактив“ и агенцијата Бета тој рече дека ЕБОР ќе продолжи да работи со државните железници, приватните инвеститори и клиентите и владите во регионот за да се остварат тие приоритети.

За плановите на ЕБОР за железницата во Србија и регионот, посочи дека еден од најважните проекти што ќе го поддржат е реконструкцијата на делницата Белград-Ниш.

-Во тесна соработка со ЕИБ и ЕУ, преку Инвестицискиот фонд за Западен Балкан, работиме на обнова и надградба на оваа клучна железничка делница на Пан-европскиот коридор 10 со цел зголемување на брзината на возовите до 200 километри на час, со подобрување на квалитетот на патничките и товарните железнички услуги, рече Ригтеринк и додаде дека Коридорот 10 ќе ги поврзе западна Австрија и северна Грција, значително зајакнувајќи ја европската интеграција по целата рута.
На самитот ќе учествуваат министри за сообраќај од регионот и од земјите членки на ЕУ што се граничат со Западен Балкан, претставници на Европската комисија и професионалци од железничкиот сектор. Целта на собирот е унапредување на регионалната и европската сообраќајна политика, како и придонес за побезбеден, подобро поврзан и одржлив железнички транспорт.

Одржувањето на Самитот се совпаѓа со пристигнувањето на возот Connecting Europe Express во регионот, со чие петнеделно патување по континентот се одбележува Европската година на железниците. Министерството за транспорт и врски информира дека овој воз на железничката станица во Скопје ќе пристигнеутре во 22 часот. Со него се претставува железницата како еден од најодржливите, најбезбедните и иновативните начини на транспорт.

https://www.vecer.press/експресни-возови-меѓу-главните-град/
Back to Top
Cloverstack View Drop Down
Admin Group
Admin Group
Avatar

Joined: 01-Sep-2007
Location: Скопје
Online Status: Offline
Posts: 12453
  Quote Cloverstack Quote  Post ReplyReply #17 Posted: 27-Aug-2021 at 13:46

Prvi korak ka gradnji brze pruge od Beograda do Makedonske granice

Raspisan tender za projektovanje i izgradnju tunela 4 na deonici Stalać-Đunis vredan 40 mil EUR



Back to Top
stef4o View Drop Down
Moderator Group
Moderator Group
Avatar

Joined: 20-Oct-2015
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 19482
  Quote stef4o Quote  Post ReplyReply #18 Posted: 25-Aug-2021 at 10:47
Од Белград до Нови Сад по брза железница со 200 километри на час





На вчерашната свеченост по повод спојувањето на железничкиот колосек на делницата Стара Пазова – Нови Сад на вијадуктот во Чортановци, претседателот на Србија, Александар Вучиќ, изјави дека граѓаните за шест месеци ќе можат да се возат со новата брза пруга од Белград до Нови Сад.

Железницата ќе биде целосно завршена до крајот на годината, а потоа ќе започне тестирањето на возовите со најголема брзина, прво во Батајница, потоа ќе започне комерцијалната употреба на пругата“, рече Вучиќ, потсетувајќи дека возовите ќе сообраќаат со брзина од 200 километри на час.

Инвестицијата е вредна 850 милиони евра. Само делот Стара Пазова – Нови Сад чини 580 милиони долари, Белград – Нови Сад 850 милиони долари, а делницата Нови Сад – Суботица ќе чини 1,2 милијарди долари.

Како што е најевено од Белград до Нови Сад по брзата железница ќе се стигнува за 25 минути со возови кои ќе возат речиси 200 километри на час.

Оваа железница е дел од пругата Белград – Будимпешта, а пругата низ Србија е во должина од околу 184 километри.

Проектот за брза железница од Белград до Будимпешта беше договорен како заеднички проект меѓу Србија, Кина и Унгарија во рамките на глобалната иницијатива на Кина „Појас и пат“. Кога ќе биде завршен проектот, меѓу Белград и Будимпешта со воз ќе се патува за два часа и 45 минути.

Градилиштата се поделени според делници, градат руската компанија „РЖД Интернешнел“ и кинеските „Чајна рејвеј интернешенел“ и „Чајна комјуникејшнс констракшн компани“. Покрај руски и кинески компании, ангажирани се и околу 170 домашни фирми како подизведувачи.

Олег Белозјоров, генерален директор и претседател на Управниот одбор на „РЖД Интернешнел“,изјави дека поради техничката сложеност, ваков проект не постои во балканскиот регион.

Руската компанија соопшти дека во април годинава, половина година пред договорените рокови, компанијата ја заврши изградбата на двата најголеми објекти во Србија, вијадуктот долг три километри и тунелот Чортановци, додека изградбата и модернизацијата на железничката пруга Стара Пазова-Нови Сад, долга 40,4 километри, каде компанијата работи од 2017 година е во завршна фаза.

Соработка со РЖД продолжува, започнати се и преговорите за изградба на единствен диспечерски центар. Единствениот диспечерски центар ќе има посебни регионални диспечерски центри во Нови Сад, Белград, Ниш и Пожега и тоа ќе го врзе целиот систем и ќе гарантира 100 отстотна безбедност за сите возови. Диспечерскиот центарот ќе овозможи во секој момент да се види позицијата на секоја локомотива и патниците.

https://www.porta3.mk/od-belgrad-do-novi-sad-po-brzata-zheleznica-so-200-kilometri-na-chas/

Edited by stef4o - 25-Aug-2021 at 10:48
Back to Top
stef4o View Drop Down
Moderator Group
Moderator Group
Avatar

Joined: 20-Oct-2015
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 19482
  Quote stef4o Quote  Post ReplyReply #19 Posted: 02-Aug-2021 at 14:12
Од Виена до Табановце со воз со 200 километри на час, понатаму до грчка граница „турни ме да кинисам“

За пет години, во 2026 година, низ Србија до македонската граница ќе се патува по брза пруга со два колосека, со 160 до 200 километри на час. Северниот сосед заедно со Европската Унија веќе го објави претходно најавуваниот тендер за изградба на тунел број 4, на делницата Сталаќ-Ѓунис, на пругата Белград-Ниш, во општина Чичевац, што преставува прв чекор кон изградбата на брзата пруга Белград-Северна Македонија.

Во меѓувреме, нашата држава е преокупирана со изградба на пругата кон Бугарија, па по европскиот железнички Коридор-10 до нашата граница ќе се стигнува експресно, а понатаму до границата со Грција како и досега, полека, со застои по стари пруги и со брзина далеку под 100 километри на час.

Српските медиуми објавија дека објавениот тендер вклучува изградба на едноканален тунел со два колосека долг 3.275 метри, со три тунели за евакуација и два пристапни пата, како и претходна изработка на проектна документација. Во него не влегува надградба на колосекот, електрификација, сигнализација и телекомуникации.

Работите ќе ги финансира Европската инвестициска банка со 40 милиони евра, а времетраењето на договорот е ограничено на 4,5 години, со краен рок за пријавување до 28 септември.

Договорот со ЕУ за поддршка на изградбата на железницата до македонската граница чиј дел е пругата Белград-Ниш е постигнат во април кога српскиот претседател Александар Вучиќ беше во посета на Брисел. Тогаш тој информира дека е прифатена варијантата со цена на изградба на пруга од 1,766 милијарди евра до Ниш. Вучиќ исто така изјави дека изградбата може да почне напролет следната година и наведе дека работите ќе бидат завршени во 2026 година, но без долгопланираната нова делница до Велика Плана.

Според изјавите на српската премиерка Ана Брнабиќ, околу 56 отсто од пругата Белград-Ниш ќе биде со брзина од 200 километри на час, а според претходните најави, некои делници од оваа пруга поради економичноста ќе бидат предвидени за брзина од 160 километри на час.

Овој инфраструктурен проект во Србија се смета за најголем во периодот што следува. Се проценува дека по новата пруга од Виена до Белград би се патувало пет часа, а потоа до Скопје уште три ипол часа. Судејќи според состојбата на македонските пруги и отсуството на намера кај македонските власти да го развиваат железничкиот Коридор 10, стоката и луѓето стигнати експресно до нашата граница понатаму ќе патуваат според принципот „турни ме да кинисам“. Во моментов нема планирани посериозни зафати на таа пруга. Останува со еден колосек, а фокусот на актуелната како и на сите власти во последните три децении е на изградба на пругата кон Бугарија. Таа се гради во три етапи, а во моментов работите се во застој. Минатиот месец директорот на МЖ Инфраструктура Тачко Локвенец на средба со бугарскиот колега Красимир Папукчиски во Скопје најави дека работите конечно тргнуваат со поддршка од Европската Унија.

-Тендерот е распишан, со изборот на изведувач започнува тридецениската желба да се реализира. Очекувам за 3-4 месеци овде, веќе да се гради, рече тогаш Локвенец.

Со реализација на овој план би се комплетирал Паневропскиот транспортен Коридор-8, што го поврзува Јадранското со Црното Море преку Албанија, Македонија и Бугарија.

Експертот по железнички транспорт и поранешен директор на МЖ Транспорт, Никола Костов, неодамна за весникот ВЕЧЕР посочи дека експресната пруга низ Србија ќе не затекне со инфраструктура во која не е вложено половина век. Тој смета дека на сите пруги им е потребен генерален ремонт, а во моментов пругата кон Бугарија, според него, е непотребна, зашто најважниот коридор е всушност десетката.

-За нас е најважен Коридорот-10. Таму поминува најважниот светски пат – патот на свилата низ кој патува стоката на релација Кина – Европа и обратно. Целата македонска економија е насочена на овој коридор, како во железничкиот така и во патниот транспорт. Потребен ни е двоен колосек на релацијата од Табановце до Гевгелија на Kоридорот-10 за да можеме да го фатиме приклучокот со Европа, зашто годинава Србија пушта двоен колосек на пругата од Суботица до Белград, во 2026 година ја продолжува до Ниш, а потоа и понатаму. Ако ние не го направиме тоа, паралелно со нив ќе останеме слепо црево, тврди Костов.

Во спротивно, вели тој, целиот товарен железнички сообраќај од Европа ќе се насочи кон Бугарија и ќе нè заобиколи.

https://www.vecer.press/од-виена-до-табановце-со-воз-со-200-киломе/
Back to Top
Galileo View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 25-May-2010
Location: Wien
Online Status: Offline
Posts: 1327
  Quote Galileo Quote  Post ReplyReply #20 Posted: 28-Apr-2021 at 18:39
В новината чета дека скоростта е ДО 200 км. а не ОД.
Ако е од 200 км нагоре ,то треба да пуснат high-speed trains како TGV , ICE или Еуростар.
Сърбите купиха три мотриси на Stadler ,които са до 200 км.
Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  123 44>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down



This page was generated in 0.172 seconds.

Copyright ©2007 - 2024  build.mk

Коментарите на форумот претставуваат лично мислење на нивните автори и не претставуваат официјален став на build.mk.