build.mk Homepage
Forum Home Forum Home > Главни теми > Инфраструктура > Железници
  Active Topics Active Topics
  FAQ FAQ  Forum Search   Register Register  Login Login

Од соседството

Bookmark and Share
 Post Reply Post Reply Page  123 40>
Author
Message Reverse Sort Order
  Topic Search Topic Search  Topic Options Topic Options
ironm View Drop Down
Groupie
Groupie
Avatar

Joined: 07-Jun-2018
Location: Frankfurt
Online Status: Offline
Posts: 71
  Quote ironm Quote  Post ReplyReply #1 Topic: Од соседството
    Posted: 05-Jul-2018 at 17:21

Едит: Од некоја причина не функционира видеото (барем за мене), еве линк до истото https://youtu.be/uyKdOo0cKVc


Edited by ironm - 05-Jul-2018 at 19:28
Back to Top
Staro Skopje View Drop Down
Senior Member
Senior Member


Joined: 07-May-2013
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 1325
  Quote Staro Skopje Quote  Post ReplyReply #2 Posted: 02-Jul-2018 at 15:23
Ако не се лажам, ова е нивната „пруга кон Бугарија“, зашто станицава требало да биде завршена уште кон крајот на 70тите...
Градот убав никна, но го откорнаа
Back to Top
ehrlich View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 31-May-2012
Location: Скопје
Online Status: Offline
Posts: 648
  Quote ehrlich Quote  Post ReplyReply #3 Posted: 01-Jul-2018 at 21:58
Сега читав за ова и ова е навистина голема глупост, очигледно српските власти многу учат од нашите претходни со овие глупи проекти. Вака на овој начин Белград се сведува на град со различни железнички станици (од која ниедна ама нема изглед на асална) и ниту една е во центарот на градот, што е предуслов за развој на железницата пред се.
Back to Top
BOJAN View Drop Down
Moderator Group
Moderator Group
Avatar

Joined: 09-Sep-2008
Location: SKOPJE
Online Status: Offline
Posts: 3335
  Quote BOJAN Quote  Post ReplyReply #4 Posted: 01-Jul-2018 at 18:32
Македонски железници не излезе со соопштение, но вреди да се спомене дека од денес возовите Скопје-Белград сообраќаат од/до нова железничка станица што е надвор од центарот на српската метропола. Станува збор за станицата Прокоп, од каде поаѓаат сите меѓународни и домашни линии. Оваа нова главна железничка станица во Белград се наоѓа веднаш до Музејот на Југославија, во близина на Дедиње. Еве и вест:

Отишао последњи воз (ФОТО)
Тачка је стављена у 21.40 часова испраћајем међународног воза с Главне железничке станице за Будимпешту. – Знак за полазак машиновођи Зорану Ђурђевићу дао некадашњи шеф станице Ђурађ Мајсторовић
Аутор: Дејан Алексићнедеља, 01.07.2018. у 14:31
(Фотографије Иван Милутиновић)
Међународни воз број 340 за Будимпешту преко Старе Пазове, Инђије, Новог Сада, Врбаса и Суботице постављен је на први колосек. Полази у 21.40 часова. Воз последњи пут саобраћа с Главне железничке станице.

Оно што се деценијама најављивало и у више наврата одлагало, коначно се десило. С Главне железничке станице у Савском амфитеатру, одакле је пре 134 године првом српском пругом кренуо воз ка Нишу, синоћ је и званично отишла последња путничка композиција.



Тачка на богату историју старе даме српских железница стављена је управо испраћајем вечерњег међународног за Будимпешту – праћен почасним аплаузом, и међусобним махањем путника и бројних суграђана на перонима. Част да с Главне отпочне последњу званичну вожњу путника имао је машиновођа Зоран Ђурђевић. Видно узбуђеном Ђурђевићу знак за полазак светлосном сигнализацијом и с белим рукавицама дао некадашњи отправник и шеф станице Ђурађ Мајсторовић.

А последње радно вече Главне, уочи овог испраћаја, било је прилично необично. На станици, чији је радни век трајао готово 49.000 дана, у исто време били су приметни сета, туга и радост. Прва два осећања због затварања, а радост јер је на сваком кораку на перонима Главне било приметно да се присуствује историјском тренутку, мада знатно другачијем од 4. септембра 1884. када су с Главне свечарски испраћени први путници уз пуцање топова с градских бедема и свирањем краљеве химне.



Али ни овога пута свечарска атмосфера није изостала. С разгласа су се, осим последњих званичних обавештења, пуштале и баладе, а на први перону се, скоро као и у најбоље дане станице, тискало мноштво људи. Осим путника и њихових пратилаца, пероне су окупирали и родитељи с децом, старији брачни парови, али и омладина који су на Главну дошли како би направили опроштајне селфије, сликали последњу путничку композицију и машиновођу.

Свечарском духу допринели су и железничари и представници железничких предузећа који су се трудили да испраћај протекне како доликује. Приметно је ипак било да су железничари били исувише узбуђени да би водили рачуна о сваком детаљу. Запослени на самој станици, који је познају у душу и који су на њој провели деценије, нису могли да дају званичне изјаве, али свима њима реакција је била иста. На питање како се осећају сви они одреда слегали су раменима и уз благи, сетни осмех узвраћали: „А шта мислите? Па није све једно!”


                                                     Ђурађ Мајсторовић

Некадашњег шефа станице Ђурађа, који је, како рекоше његове колеге, најстарији живи који је био на тој функцији, протокол није спречио да прозбори.

– Овде сам од 1959. провео 22 године. Био сам и отправник, и помоћник шефа, и шеф, после тога и директор. Четири деценије радног стажа сам имао када сам отишао у пензију, а сада сам позван да се вратим накратко како бих дао знак за полазак – с поносом је истакао осамдесеттрогодишњи Ђурађ.

Расположени за причу били су и путници.

– Поранила сам отприлике око сат, како бих на станици попила кафу и да бих још мало осмотрила ове пероне и зграду с унутрашње стране. Знам да ми је то једна од последњих прилика за тако нешто – навела је Душанка Савић (48), која је чекала полазак последњег воза.



Поједини путници су време убијали шпартајући од перона до перона и од једног краја станице до другог.

– Мислим да нас има доста који смо емотивно везани за Главну. Мени ће увек бити асоцијација на летње распусте, јер сам свако лето као дете прво на њу возом долазио, а онда с БАС-а настављао аутобусом ка Мачви или Банату где имам родбину. И када сам решио да се преселим у престоницу прво сам закорачио на пероне Главне – прилично емотиван био је и двадесетседмогодишњи Никола Митић.



Судбина или сплет случајних околности, али последња композиција кренула је пут некадашње Аустроугарске, земље из које је на Берлинском конгресу 1878. независној Србији испостављен захтев да што пре изгради свој први „гвоздени пут”. Испред здања које је симбол тог задатка, који је Србија испунила крајем 19. века, дојучерашњи путници од данас могу да само да праве фотографије за успомену.

„Београд на води” путнике је преселио „Београд центар” што је званични назив недовршеног „Прокопа”. Он од данас и званично преузима епитет главне престоничке железничке станице. У исто време Главна, украс Савског амфитеатра на који поглед пуца с врха некадашње Споменичке, а данашње Немањине, чекаће да се у њу уселе мајстори. Њихов задатак ће бити је преобликују у историјски музеј Србије.



Протест уочи затварања
Удружење љубитеља железнице уочи поласка последњег воза, испред станице на Савском тргу, а онда и на самој станици, организовало је протест. Последњи воз испратили су звиждуцима и негодовањем.

– Ова станица се налази уз историјски центар престонице где је већина факултета, министарстава и амбасада. Велика је грешка што надлежни нису на прави начин цитирали Бранка Пешића. Његов план није био да гаси ову станицу, већ да на овом месту буде центар такозваног регионалног метроа, односно пруга која би овде прилазила подземно – указао је Карло Полак, дипломирани инжењер саобраћаја и представник удружења.

Извор: Политика, http://www.politika.rs/scc/clanak/406527/Otisao-poslednji-voz-FOTO
Back to Top
BOJAN View Drop Down
Moderator Group
Moderator Group
Avatar

Joined: 09-Sep-2008
Location: SKOPJE
Online Status: Offline
Posts: 3335
  Quote BOJAN Quote  Post ReplyReply #5 Posted: 12-Aug-2017 at 19:38
Неколку фотографии од Албанските железници. Станува збор за железничката станица во Драч, за еден од мостовите кои водат од Подградец кон Елбасан и за два товарни воза-првиот меѓу Елбасан и Тирана, а вториот меѓу Тирана и Драч.









Back to Top
Galileo View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 25-May-2010
Location: Wien
Online Status: Offline
Posts: 469
  Quote Galileo Quote  Post ReplyReply #6 Posted: 25-May-2017 at 18:29
Целостна реставрация на Централна гара - Пловдив

























Back to Top
ink View Drop Down
Senior Member
Senior Member


Joined: 01-Dec-2010
Location: Bulgaria
Online Status: Offline
Posts: 516
  Quote ink Quote  Post ReplyReply #7 Posted: 13-Mar-2017 at 15:45
Originally posted by BOJAN

Од кога причина во Бугарија годинава не сообраќа возот Софија-Будимпешта преку новиот мост кај Калафат?

Пред година-две Бугарските железници започнаа пробна вожња на оваа релација, но пролетва планирав да одам до Крајова и се изненадив дека тој воз веќе не сообраќа.

Релно возот е до Краjова и оттамо можеш да си фатиш романската врзка.
http://p.bdz.bg/s/o/sofia-craiova-7183.pdf


Имаш воз от Бургас и Варна директно до Будимпешта,но по стариот мост
http://p.bdz.bg/b/u/burgas-varna-budapest-7184.pdf


Edited by ink - 13-Mar-2017 at 15:46
Back to Top
BOJAN View Drop Down
Moderator Group
Moderator Group
Avatar

Joined: 09-Sep-2008
Location: SKOPJE
Online Status: Offline
Posts: 3335
  Quote BOJAN Quote  Post ReplyReply #8 Posted: 13-Mar-2017 at 12:27
Од кога причина во Бугарија годинава не сообраќа возот Софија-Будимпешта преку новиот мост кај Калафат?

Пред година-две Бугарските железници започнаа пробна вожња на оваа релација, но пролетва планирав да одам до Крајова и се изненадив дека тој воз веќе не сообраќа.
Back to Top
FlytheSky View Drop Down
Senior Member
Senior Member


Joined: 06-Sep-2016
Online Status: Offline
Posts: 157
  Quote FlytheSky Quote  Post ReplyReply #9 Posted: 12-Mar-2017 at 15:41
Тоа е европеизација, не куртонизација. Очекувам Бугарија во наредните 5-6 години да ги укине и граничните премини со Грција и Романија со влегување во Шенген Зона. Навистина напраија голем чекор во железничката и патната инфраструктура поврзани се со сите.
Критичар за критика
Back to Top
pbanks View Drop Down
Admin Group
Admin Group
Avatar

Joined: 01-Sep-2007
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 8871
  Quote pbanks Quote  Post ReplyReply #10 Posted: 11-Mar-2017 at 16:49
Којзнае од кога ја немам прегледано оваа нишка. Браво Бугарија, секоја чест Cheers
Back to Top
ink View Drop Down
Senior Member
Senior Member


Joined: 01-Dec-2010
Location: Bulgaria
Online Status: Offline
Posts: 516
  Quote ink Quote  Post ReplyReply #11 Posted: 09-Mar-2017 at 16:30
Кинезката CRRC, China Railway Rolling Stock Corporation понуди инвестиционен пакет на бугарската - БДЖ.

- Рефинансиране на старите долгове за 130 милиона евра и доставка на нови гарнитури за 170 милиона евра
- Итна доставка на дополнителни гарнитури според бугарските и светските стандарти
- Изградба на завод во Бугариja за асемблиране на дизелови и електрични гарнитури.

http://stzagora.net/2017/03/09/%D0%BF%D1%80%D0%B8%D1%81%D1%82%D0%B8%D0%B3%D0%BD%D0%B0-%D0%BE%D1%84%D0%B8%D1%86%D0%B8%D0%B0%D0%BB%D0%BD%D0%BE-%D0%B8%D0%BD%D0%B2%D0%B5%D1%81%D1%82%D0%B8%D1%86%D0%B8%D0%BE%D0%BD%D0%BD%D0%BE-%D0%BD/

Edited by ink - 09-Mar-2017 at 16:32
Back to Top
ink View Drop Down
Senior Member
Senior Member


Joined: 01-Dec-2010
Location: Bulgaria
Online Status: Offline
Posts: 516
  Quote ink Quote  Post ReplyReply #12 Posted: 22-Dec-2016 at 19:57
Овде е проектот за новата траса на пругата по правецот Софиja-Пловдив во делот на Елин Пелин - Септември

https://www.youtube.com/watch?v=s_jMoUY-QOo

Доста тежок проекот и со многу тунели, наjдолгиот от коjто ке треба да биде над 6 км.

Edited by ink - 22-Dec-2016 at 19:57
Back to Top
geny View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 16-Mar-2013
Location: Bulgarya
Online Status: Offline
Posts: 296
  Quote geny Quote  Post ReplyReply #13 Posted: 09-Sep-2016 at 14:47
Не бе батсе това е модернизация -навсякъде по света е така така ще бъде и у васThumbs%20Up
Back to Top
kultuzin View Drop Down
Senior Member
Senior Member


Joined: 07-Nov-2010
Online Status: Offline
Posts: 3811
  Quote kultuzin Quote  Post ReplyReply #14 Posted: 08-Sep-2016 at 20:17
Бугарите не измислуваат топла вода. Одат до Германија учат како се прави железничка станица и истата ја пресликуваат во Бугарија. Филозофија нема.
Back to Top
geny View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 16-Mar-2013
Location: Bulgarya
Online Status: Offline
Posts: 296
  Quote geny Quote  Post ReplyReply #15 Posted: 08-Sep-2016 at 16:03
Така трябва да бъде от ИСТАНБУЛ ДО СКОПИЕ И ДРАЧ -ама вие не пипате до Деве Баир много много та не знам!!!!!YesYesYes
Back to Top
ink View Drop Down
Senior Member
Senior Member


Joined: 01-Dec-2010
Location: Bulgaria
Online Status: Offline
Posts: 516
  Quote ink Quote  Post ReplyReply #16 Posted: 08-Sep-2016 at 09:06
Станица Димитровград во jжна Бугариja по правецот Софиja-Истанбул после реновирането.
.












Edited by ink - 08-Sep-2016 at 09:07
Back to Top
BOJAN View Drop Down
Moderator Group
Moderator Group
Avatar

Joined: 09-Sep-2008
Location: SKOPJE
Online Status: Offline
Posts: 3335
  Quote BOJAN Quote  Post ReplyReply #17 Posted: 06-Jul-2016 at 14:14
Nema više monopola na srpskim prugama: "Kombinovani prevoz" prvi zakupio železničku trasu i obavio prevoz od Kragujevca do Lapova
Sreda, 15. jun 2016.

U Srbiji više ne postoji monopol na organizovanje železničkog saobraćaja na našim prugama, a zakonska mogućnost da i drugi železnički operateri mogu da pokreću svoje vozove potvrđena je i u praksi.
Naime, do sada su organizaciju železničkog saobraćaja u Srbiji obaljale državne kompanije „Železnice Srbije“, odnosno nakon reforme novoformirane železničke kompanije za putnički i teretni saobraćaj „Srbija Voz“ i „Srbija Kargo“.
„Kombinovani prevoz“ iz Beograda prva je firma u Srbiji koja je iskoristila zakonske mogućnosti i od „Infrastrukture železnica Srbije“ zakupila trasu i platila nadoknadu za pristup infrastrukturi, kako bi voz sastavljen od njihovih voznih sredstava saobraćao našim prugama.
Železnička kompozicija „Kombinovanog prevoza“ sastavljena od dve dizel lokomotive serije 647, u nedelju 12. juna saobraćala je tridesetak kilometara dugom železničkom trasom od Kragujevca do Lapova.
Na ovaj način uspešno je nastavljena reforma železničkog sektora u Srbiji, što je bio i jedan od zahteva Međunarodnog monetarnog fonda, ali i pretpostavka otvaranja novih poglavlja u pregovorima za pristupanje Evropskoj Uniji.
-Na zakup železničke trase odlučili smo se kako bi u praksi proverili da li u administrativnom smislu sve funkcioniše kako treba i da li su sve procedure definisane. Uverili smo se da je sve u redu, a naša prva vožnja protekla je bez ikakvih problema. To je za nas izuzetno značajno, jer u narednom periodu planiramo da u saobraćaj uvodimo teretne vozove na komercijalnoj osnovi i naše transportne usluge ponudimo na domaćem tržištu. Aktivnosti smo već započeli, a nakon organizovane prve železničke vožnje intenzivnije ćemo krenuti u razgovore sa privrednim sistemima, pre svega u Vojvodini, - izjavio je Medija centru „Železnica Srbije“ ad Branko Petković, generalni direktor firme „Kombinovani prevoz“.
Inače, „Kombinovani prevoz“ ima u svom vlasništvu trinaest dizel i električnih lokomotiva, a još 2007. godine postalo je prvo preduzeće u Srbiji koje je dobilo Licencu za prevoz robe u železničkom saobraćaju i Sertifikat o bezbednosti u železničkom saobraćaju.

http://www.zeleznicesrbije.com/system/sr-latin/home/newsplus/viewsingle/_params/newsplus_news_id/71357.html
Back to Top
polval View Drop Down
Senior Member
Senior Member


Joined: 18-Feb-2009
Online Status: Offline
Posts: 175
  Quote polval Quote  Post ReplyReply #18 Posted: 06-Jun-2016 at 17:09
Извонредно!       CheersApplause
Back to Top
ink View Drop Down
Senior Member
Senior Member


Joined: 01-Dec-2010
Location: Bulgaria
Online Status: Offline
Posts: 516
  Quote ink Quote  Post ReplyReply #19 Posted: 15-May-2016 at 12:50
Националната железопатна компаниja на Бугариja направи тестови на новата пруга Пловдив-Септември LOT3 (тоа дел от правецот Пловдив-Софиja).
Беше достигната скорост от 226 км/ч., по правило както е потребно 10% повеке от проектираната скорост (200 км/ч)

Еве и видео от настанот. Локомотивата е земена от австриjските железници за тестот.
https://www.youtube.com/watch?v=qlXNiwRKwvE

Вториот тест е бил веке со вакон.



Edited by ink - 15-May-2016 at 12:55
Back to Top
ink View Drop Down
Senior Member
Senior Member


Joined: 01-Dec-2010
Location: Bulgaria
Online Status: Offline
Posts: 516
  Quote ink Quote  Post ReplyReply #20 Posted: 01-Apr-2016 at 10:39
Во проектот не беше вклучен мозаикот, но поради неговата вредност,како отпечаток на времето беше оставен. Както сами можете да видите, тоj e со грбот на Софиja.
Во социалистичко време на грбот имаше петокрака, по царско е немало и днес нема.

Затоа петокраката беше симната от гербот





Првата платформа



Фотоволтаиците врз платформите


Таблата


Внатре


Дел от долниот спрат




Edited by ink - 01-Apr-2016 at 10:42
Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  123 40>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down



This page was generated in 0.202 seconds.

Copyright ©2007 - 2018  build.mk

Коментарите на форумот претставуваат лично мислење на нивните автори и не претставуваат официјален став на build.mk.