build.mk Homepage
Forum Home Forum Home > Главни теми > Инфраструктура > Железници
  Active Topics Active Topics
  FAQ FAQ  Forum Search   Register Register  Login Login

Од соседството

Bookmark and Share
 Post Reply Post Reply Page  <1 3839404142 44>
Author
Message
  Topic Search Topic Search  Topic Options Topic Options
pbanks View Drop Down
Admin Group
Admin Group
Avatar

Joined: 01-Sep-2007
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 9141
  Quote pbanks Quote  Post ReplyReply #781 Posted: 11-Mar-2017 at 16:49
Којзнае од кога ја немам прегледано оваа нишка. Браво Бугарија, секоја чест Cheers
Back to Top
FlytheSky View Drop Down
Senior Member
Senior Member


Joined: 06-Sep-2016
Online Status: Offline
Posts: 157
  Quote FlytheSky Quote  Post ReplyReply #782 Posted: 12-Mar-2017 at 15:41
Тоа е европеизација, не куртонизација. Очекувам Бугарија во наредните 5-6 години да ги укине и граничните премини со Грција и Романија со влегување во Шенген Зона. Навистина напраија голем чекор во железничката и патната инфраструктура поврзани се со сите.
Критичар за критика
Back to Top
BOJAN View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 09-Sep-2008
Location: SKOPJE
Online Status: Offline
Posts: 3438
  Quote BOJAN Quote  Post ReplyReply #783 Posted: 13-Mar-2017 at 12:27
Од кога причина во Бугарија годинава не сообраќа возот Софија-Будимпешта преку новиот мост кај Калафат?

Пред година-две Бугарските железници започнаа пробна вожња на оваа релација, но пролетва планирав да одам до Крајова и се изненадив дека тој воз веќе не сообраќа.
Back to Top
ink View Drop Down
Senior Member
Senior Member


Joined: 01-Dec-2010
Location: Bulgaria
Online Status: Offline
Posts: 530
  Quote ink Quote  Post ReplyReply #784 Posted: 13-Mar-2017 at 15:45
Originally posted by BOJAN

Од кога причина во Бугарија годинава не сообраќа возот Софија-Будимпешта преку новиот мост кај Калафат?

Пред година-две Бугарските железници започнаа пробна вожња на оваа релација, но пролетва планирав да одам до Крајова и се изненадив дека тој воз веќе не сообраќа.

Релно возот е до Краjова и оттамо можеш да си фатиш романската врзка.
http://p.bdz.bg/s/o/sofia-craiova-7183.pdf


Имаш воз от Бургас и Варна директно до Будимпешта,но по стариот мост
http://p.bdz.bg/b/u/burgas-varna-budapest-7184.pdf


Edited by ink - 13-Mar-2017 at 15:46
Back to Top
Galileo View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 25-May-2010
Location: Wien
Online Status: Offline
Posts: 1330
  Quote Galileo Quote  Post ReplyReply #785 Posted: 25-May-2017 at 18:29
Целостна реставрация на Централна гара - Пловдив

























Back to Top
BOJAN View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 09-Sep-2008
Location: SKOPJE
Online Status: Offline
Posts: 3438
  Quote BOJAN Quote  Post ReplyReply #786 Posted: 12-Aug-2017 at 19:38
Неколку фотографии од Албанските железници. Станува збор за железничката станица во Драч, за еден од мостовите кои водат од Подградец кон Елбасан и за два товарни воза-првиот меѓу Елбасан и Тирана, а вториот меѓу Тирана и Драч.









Back to Top
BOJAN View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 09-Sep-2008
Location: SKOPJE
Online Status: Offline
Posts: 3438
  Quote BOJAN Quote  Post ReplyReply #787 Posted: 01-Jul-2018 at 18:32
Македонски железници не излезе со соопштение, но вреди да се спомене дека од денес возовите Скопје-Белград сообраќаат од/до нова железничка станица што е надвор од центарот на српската метропола. Станува збор за станицата Прокоп, од каде поаѓаат сите меѓународни и домашни линии. Оваа нова главна железничка станица во Белград се наоѓа веднаш до Музејот на Југославија, во близина на Дедиње. Еве и вест:

Отишао последњи воз (ФОТО)
Тачка је стављена у 21.40 часова испраћајем међународног воза с Главне железничке станице за Будимпешту. – Знак за полазак машиновођи Зорану Ђурђевићу дао некадашњи шеф станице Ђурађ Мајсторовић
Аутор: Дејан Алексићнедеља, 01.07.2018. у 14:31
(Фотографије Иван Милутиновић)
Међународни воз број 340 за Будимпешту преко Старе Пазове, Инђије, Новог Сада, Врбаса и Суботице постављен је на први колосек. Полази у 21.40 часова. Воз последњи пут саобраћа с Главне железничке станице.

Оно што се деценијама најављивало и у више наврата одлагало, коначно се десило. С Главне железничке станице у Савском амфитеатру, одакле је пре 134 године првом српском пругом кренуо воз ка Нишу, синоћ је и званично отишла последња путничка композиција.



Тачка на богату историју старе даме српских железница стављена је управо испраћајем вечерњег међународног за Будимпешту – праћен почасним аплаузом, и међусобним махањем путника и бројних суграђана на перонима. Част да с Главне отпочне последњу званичну вожњу путника имао је машиновођа Зоран Ђурђевић. Видно узбуђеном Ђурђевићу знак за полазак светлосном сигнализацијом и с белим рукавицама дао некадашњи отправник и шеф станице Ђурађ Мајсторовић.

А последње радно вече Главне, уочи овог испраћаја, било је прилично необично. На станици, чији је радни век трајао готово 49.000 дана, у исто време били су приметни сета, туга и радост. Прва два осећања због затварања, а радост јер је на сваком кораку на перонима Главне било приметно да се присуствује историјском тренутку, мада знатно другачијем од 4. септембра 1884. када су с Главне свечарски испраћени први путници уз пуцање топова с градских бедема и свирањем краљеве химне.



Али ни овога пута свечарска атмосфера није изостала. С разгласа су се, осим последњих званичних обавештења, пуштале и баладе, а на први перону се, скоро као и у најбоље дане станице, тискало мноштво људи. Осим путника и њихових пратилаца, пероне су окупирали и родитељи с децом, старији брачни парови, али и омладина који су на Главну дошли како би направили опроштајне селфије, сликали последњу путничку композицију и машиновођу.

Свечарском духу допринели су и железничари и представници железничких предузећа који су се трудили да испраћај протекне како доликује. Приметно је ипак било да су железничари били исувише узбуђени да би водили рачуна о сваком детаљу. Запослени на самој станици, који је познају у душу и који су на њој провели деценије, нису могли да дају званичне изјаве, али свима њима реакција је била иста. На питање како се осећају сви они одреда слегали су раменима и уз благи, сетни осмех узвраћали: „А шта мислите? Па није све једно!”


                                                     Ђурађ Мајсторовић

Некадашњег шефа станице Ђурађа, који је, како рекоше његове колеге, најстарији живи који је био на тој функцији, протокол није спречио да прозбори.

– Овде сам од 1959. провео 22 године. Био сам и отправник, и помоћник шефа, и шеф, после тога и директор. Четири деценије радног стажа сам имао када сам отишао у пензију, а сада сам позван да се вратим накратко како бих дао знак за полазак – с поносом је истакао осамдесеттрогодишњи Ђурађ.

Расположени за причу били су и путници.

– Поранила сам отприлике око сат, како бих на станици попила кафу и да бих још мало осмотрила ове пероне и зграду с унутрашње стране. Знам да ми је то једна од последњих прилика за тако нешто – навела је Душанка Савић (48), која је чекала полазак последњег воза.



Поједини путници су време убијали шпартајући од перона до перона и од једног краја станице до другог.

– Мислим да нас има доста који смо емотивно везани за Главну. Мени ће увек бити асоцијација на летње распусте, јер сам свако лето као дете прво на њу возом долазио, а онда с БАС-а настављао аутобусом ка Мачви или Банату где имам родбину. И када сам решио да се преселим у престоницу прво сам закорачио на пероне Главне – прилично емотиван био је и двадесетседмогодишњи Никола Митић.



Судбина или сплет случајних околности, али последња композиција кренула је пут некадашње Аустроугарске, земље из које је на Берлинском конгресу 1878. независној Србији испостављен захтев да што пре изгради свој први „гвоздени пут”. Испред здања које је симбол тог задатка, који је Србија испунила крајем 19. века, дојучерашњи путници од данас могу да само да праве фотографије за успомену.

„Београд на води” путнике је преселио „Београд центар” што је званични назив недовршеног „Прокопа”. Он од данас и званично преузима епитет главне престоничке железничке станице. У исто време Главна, украс Савског амфитеатра на који поглед пуца с врха некадашње Споменичке, а данашње Немањине, чекаће да се у њу уселе мајстори. Њихов задатак ће бити је преобликују у историјски музеј Србије.



Протест уочи затварања
Удружење љубитеља железнице уочи поласка последњег воза, испред станице на Савском тргу, а онда и на самој станици, организовало је протест. Последњи воз испратили су звиждуцима и негодовањем.

– Ова станица се налази уз историјски центар престонице где је већина факултета, министарстава и амбасада. Велика је грешка што надлежни нису на прави начин цитирали Бранка Пешића. Његов план није био да гаси ову станицу, већ да на овом месту буде центар такозваног регионалног метроа, односно пруга која би овде прилазила подземно – указао је Карло Полак, дипломирани инжењер саобраћаја и представник удружења.

Извор: Политика, http://www.politika.rs/scc/clanak/406527/Otisao-poslednji-voz-FOTO
Back to Top
ehrlich View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 31-May-2012
Location: Скопје
Online Status: Offline
Posts: 1365
  Quote ehrlich Quote  Post ReplyReply #788 Posted: 01-Jul-2018 at 21:58
Сега читав за ова и ова е навистина голема глупост, очигледно српските власти многу учат од нашите претходни со овие глупи проекти. Вака на овој начин Белград се сведува на град со различни железнички станици (од која ниедна ама нема изглед на асална) и ниту една е во центарот на градот, што е предуслов за развој на железницата пред се.
Back to Top
Staro Skopje View Drop Down
Senior Member
Senior Member


Joined: 07-May-2013
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 2692
  Quote Staro Skopje Quote  Post ReplyReply #789 Posted: 02-Jul-2018 at 15:23
Ако не се лажам, ова е нивната „пруга кон Бугарија“, зашто станицава требало да биде завршена уште кон крајот на 70тите...
Градот убав никна, но го откорнаа
Back to Top
ironm View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 07-Jun-2018
Location: Frankfurt
Online Status: Offline
Posts: 886
  Quote ironm Quote  Post ReplyReply #790 Posted: 05-Jul-2018 at 17:21

Едит: Од некоја причина не функционира видеото (барем за мене), еве линк до истото https://youtu.be/uyKdOo0cKVc


Edited by ironm - 05-Jul-2018 at 19:28
Back to Top
ink View Drop Down
Senior Member
Senior Member


Joined: 01-Dec-2010
Location: Bulgaria
Online Status: Offline
Posts: 530
  Quote ink Quote  Post ReplyReply #791 Posted: 21-Aug-2018 at 07:49
Бугарските државни железники пуснаха тендер за 42 нови мотриси.
Очекува се цената да биде около 300-350 милиона евра без ДДВ,като ком тази цена е вклучена и сервизиране за 15 години.
6 от новите мотриси ке треба да са за 200 км/ч.
http://news.bnt.bg/bg/a/startira-protsedura-za-zakupuvane-na-42-novi-motrisni-vlaka-za-bdzh

Edited by ink - 21-Aug-2018 at 07:49
Back to Top
BOJAN View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 09-Sep-2008
Location: SKOPJE
Online Status: Offline
Posts: 3438
  Quote BOJAN Quote  Post ReplyReply #792 Posted: 21-Aug-2018 at 09:49
Со оглед на тоа во каква состојба е возниот парк на БДЖ во моментов, не знам дали 42 гарнитури ќе бидат доволни за да се доведе во некакви нормални граници за достоинствено патување на патниците
Back to Top
daci92 View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 10-Dec-2012
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 1937
  Quote daci92 Quote  Post ReplyReply #793 Posted: 21-Aug-2018 at 18:39
Имав можност да се возам на кратка релација со Штадлер во Србија, возовите се одлични. Штета што ние не купивме такви.
Back to Top
Denko View Drop Down
Senior Member
Senior Member


Joined: 14-Aug-2010
Online Status: Offline
Posts: 2271
  Quote Denko Quote  Post ReplyReply #794 Posted: 21-Aug-2018 at 18:55
Originally posted by daci92

Имав можност да се возам на кратка релација со Штадлер во Србија, возовите се одлични. Штета што ние не купивме такви.

Sigurno deka se dobri koga gi pravat Svajcarci.
Back to Top
Тркало View Drop Down
Senior Member
Senior Member


Joined: 31-Dec-2010
Location: Охрид
Online Status: Offline
Posts: 1179
  Quote Тркало Quote  Post ReplyReply #795 Posted: 19-Sep-2018 at 10:47
Originally posted by daci92

Имав можност да се возам на кратка релација со Штадлер во Србија, возовите се одлични. Штета што ние не купивме такви.



Истото можам да го речам за шпанските гарнитури на ЖЦГ, исто кратка релација околу 55 мин.еден правец.
Не знам какви мотори носат, ама доста стартни, при забрзувањето го имате она чувство да се залепите на седиштето.Со оглед дека беше електро гарнитура, неверојатно тивко возење.

На враќање се погоди 'Горбачов' гарнитура.Како враќање во 80-те
Тие нивните ги ремонтирале во Гредељ, имаат скоро исти седишта со CAF гарнитурата (и нормално како и сите овие интерсити модели, ненормално е седењето и малиот простор меѓу два реда, дури и за таква кратка релација).Сепак очигледно е разликата во години, особено забележливо тропањето од подвозјето при префрлување колосек или поминување на полош дел од пругата.
Back to Top
BOJAN View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 09-Sep-2008
Location: SKOPJE
Online Status: Offline
Posts: 3438
  Quote BOJAN Quote  Post ReplyReply #796 Posted: 28-Oct-2018 at 17:52
Црногорските железници се позитивно изненадување и пример за тоа како треба да се работи со Македонски железници. Иако имаат само 700.000 жители во цела земја, меѓу Бар и Подгорица сообраќаат по 12 патнички воза дневно, меѓу Подгорица и Никшиќ по 5-6 воза, додека меѓу Подгорица и Бело Поле има 5 воза дневно. Едноставно, од железничката станица во Подгорица, град којшто има над 4 пати помалку жители од Скопје, поаѓаат повеќе патнички возови од скопската железничка станица. А да не говорам за фактот што Црна Гора има помалку километри пруги од Македонија.

Успеав да сликнам нешто од железничката станица во Бар и од Вирпазар на Скадарско езеро, па повелете фотки. Бај д веј, швајцарските нови гарнитури на „Штадлер“ се подобри од нашите кинески возови во пространост внатре за патниците и во удобност на седиштата.

















































Edited by BOJAN - 28-Oct-2018 at 17:56
Back to Top
sase View Drop Down
Senior Member
Senior Member


Joined: 02-Apr-2015
Location: makedonija
Online Status: Offline
Posts: 423
  Quote sase Quote  Post ReplyReply #797 Posted: 30-Dec-2018 at 17:17
Слики од главната железничка станица за време на мојата посета на Загреб





Back to Top
sase View Drop Down
Senior Member
Senior Member


Joined: 02-Apr-2015
Location: makedonija
Online Status: Offline
Posts: 423
  Quote sase Quote  Post ReplyReply #798 Posted: 30-Dec-2018 at 17:20
Еве и еден Шпанец сеуште ги возат во Хрватска

Back to Top
sase View Drop Down
Senior Member
Senior Member


Joined: 02-Apr-2015
Location: makedonija
Online Status: Offline
Posts: 423
  Quote sase Quote  Post ReplyReply #799 Posted: 30-Dec-2018 at 17:22
Една маневарка


Back to Top
sase View Drop Down
Senior Member
Senior Member


Joined: 02-Apr-2015
Location: makedonija
Online Status: Offline
Posts: 423
  Quote sase Quote  Post ReplyReply #800 Posted: 30-Dec-2018 at 17:24
Една интересна елекрична локомотива мислам дека jа викаат "Брена"




Edited by sase - 30-Dec-2018 at 17:37
Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  <1 3839404142 44>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down



This page was generated in 0.152 seconds.

Copyright ©2007 - 2024  build.mk

Коментарите на форумот претставуваат лично мислење на нивните автори и не претставуваат официјален став на build.mk.