build.mk Homepage
Forum Home Forum Home > Главни теми > Урбани прашања > Урбанистички целини
  Active Topics Active Topics
  FAQ FAQ  Forum Search   Register Register  Login Login

Предлог Плоштад Св. Климент Охридски (кај Соборна)

Bookmark and Share
 Post Reply Post Reply Page  12>
Author
Message
  Topic Search Topic Search  Topic Options Topic Options
lslcrew View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 14-Jan-2008
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 10988
  Quote lslcrew Quote  Post ReplyReply #1 Topic: Предлог Плоштад Св. Климент Охридски (кај Соборна)
    Posted: 29-Mar-2009 at 21:05
Сведоци сме колку упорно ни се вбризгува у памет со сила дека на Македонија и е битно да добие црква на плоштадот, меќутоа цело време тоа е инспирирано од политички мотив. Но евидентен факт е дека колку и да се сека да се вклопи тоа во градскиот плоштад Македонија тоа не е изводливо. Или како што кажа денес грчев неколку работи на тв, прво "Локацијата едноставно не може да биде попогрешна", а исто така доколку се инсистира на верски плоштад тогаш црквата треба да има централна перспектива а на градскиот плоштад тоа нема да го дибие. Еве јас сега ќе дадам еден предлог. Прво предлогов е во интерес на градскиот плоштад кој ќе го задржи концептот и нема да се нарушио  отвореноста према гтц и према источниот дел кој на некој начин е порта на плоштадот. Од друга страна ќе ја задоволи политичката потреба Скопје да добиело верски плоштад, а воедно и нема да се унесреќи улогата на соборна како централен храм односно предлогов ја става во игра и соборна. Финасиската контрукција на мојот предлог далеку се разликува од финасиската конструкција на владиниот предлог но мислам дека мојот предлог ги задоволува сите апетити и страсти! Од друга страна предлогов дава можност дополнително да се денивелира коридорот под плоштад што се наметна како потреба после изградбата на тифани, односно нема да има потреба од оној велеслалом кој сега е цартан во дуп-от.

Еве го предлогот. Се работи за комплетно денивелирање на целата раскрница кај соборна, односно формирање на лебдечки плоштад кој како централен објект во перспектива ќе ја има соборна, а воедно и влезот на соборна ќе биде свртен директно према плоштадот а не косо како што е случај на плоштад. Централноста на соборно дополнитлено ја наглсувам со косте краеви на подплоштадните правци односно на некој начин покажуваат и насочуваат поглед кон соборна. Сега малку ги имам утнато должините на патните правци 2 и 3 до тука се мисли на иста должина, сепак ова е само скица.



?!


Edited by lslcrew - 29-Mar-2009 at 21:06
Back to Top
Cloverstack View Drop Down
Admin Group
Admin Group
Avatar

Joined: 01-Sep-2007
Location: Скопје
Online Status: Offline
Posts: 12453
  Quote Cloverstack Quote  Post ReplyReply #2 Posted: 29-Mar-2009 at 21:31
Мислам ја имаш и до сега спомнато идејава. Мене ми се допаѓа!  Cheers
И тоа не само како замена за црквата на поштад, туку и сама по себе е интересна (иако во моментов најважно е да се избрише маркицата на плоштад, па во тој контекст ја изнесе).

Патем, мислам дека дури и ваков крупен инфраструктурен зафат сепак не би бил поскап од изградба на онаа на плоштад, која според најавите би чинела вртоглаво многу.
Back to Top
ArchiTechTone View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 19-Jan-2009
Online Status: Offline
Posts: 280
  Quote ArchiTechTone Quote  Post ReplyReply #3 Posted: 29-Mar-2009 at 21:54
Интересен предлог. Нема да биде баш нај јасно дефиниран плоштад, но ќе биде солидно плато кое може да се уреди партерно, и сето тоа да биде многу поубаво, од тона што се спрема за плоштад. Башка што за време на поголеми христијански празници, нема да мора да се узурпира сообраќајот, а од секогаш ми се допаѓала идејата за сегрегација на сообраќајот на колски и пешачки.
Back to Top
lslcrew View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 14-Jan-2008
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 10988
  Quote lslcrew Quote  Post ReplyReply #4 Posted: 29-Mar-2009 at 22:12


Еве вака може е подобро! сакав да му дадам некој контекст како дел од круг, ама воедно по пат (додека ја цртав жутава линија) ми текна и сонодот да го обележам у контекст на дрквата иако е тешко да се уигра во платово ама ипак милсма дека и да се нпарваи нешто овде тогаш мора дефинитвно да се надмине онаа висинска разлика меѓу соборна и мпц и онаа ограда што е тамо. Не го да се вратам на платато. сдакав кругов да го нарцтам радијално од фонтаната, ама со оглед дека фонатната не е фиксна тогаш може и еветнуално нема да биде проблем да се направи нова фонтана централна, а не ова корито!

А инаку интересно може да дојдат тука и дерловниот простор на сите други три ќоша (засега 2), па така многу брзо може да се отворат и ресторани и кафиќи и други содржини и сувенири и слично. Баем јас мислам дека ваков плоштад може многу да биде поинтересен него градскиот кога станува збор за викендашко шетање или слично токму поиради поголема можност за нудеење угостителки објекти! Скопјани едно ептен мало фонтанче имаат во чарпија па тепачка е да се седне во него, а замислете што би било доколку тука има централна фонтана.
Back to Top
lslcrew View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 14-Jan-2008
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 10988
  Quote lslcrew Quote  Post ReplyReply #5 Posted: 29-Mar-2009 at 22:28
Уште малку да се надополнам, да нафрлам идеја плус.

Со цел поголема симетричност може синодот воопшто и да не се опфати туку едноставно само црквата. Така центраот на кругот ќе може да се постави било каде на дијагонатала црква-фонтана-даље према корнер. Ваков коцепт ќе ја изедначи должината на краците према буњаковец и према нип. Да не цртам ме сваќате на што мислам!

Башка размислете, ќе добиеме на некој начин плоштад со четири дефакто тераси, а здравје боже едната тераса ќе има поглед директно у тунел односно ќе се добие на некој начин тунел-небо-тунел односно кога ќе се патува од буњаковец према нбрм, тогаш ќе треба да влезете во тунел, на кратко да видите небо и пак да влезете у тунел!


Edited by lslcrew - 29-Mar-2009 at 22:34
Back to Top
Vladimir P View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 06-Apr-2008
Location: Скопје
Online Status: Offline
Posts: 3304
  Quote Vladimir P Quote  Post ReplyReply #6 Posted: 29-Mar-2009 at 22:40
Идеја интересантна, но раскрсница на булевари во тубел !!!
Клуб на љубители на железниците во Македонија, Macedonian Railways Fan Club
https://www.facebook.com/767277056651521/
Back to Top
lslcrew View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 14-Jan-2008
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 10988
  Quote lslcrew Quote  Post ReplyReply #7 Posted: 29-Mar-2009 at 22:44
Originally posted by Vladimir P

Идеја интересантна, но раскрсница на булевари во тубел !!!
Па мене не ми изгледа нипто ново во светски рамки една раскрсница во тунел. Башка за поголема предледност воопшто не ни мора да градат некакви чудни работи, јас потпората на плоштадот статичкија замислувам како четири главни свода и два главни дијагонални кои би обезбедиле потполна потпора на тунеливе и на целото плато одозгора. Но многу битно е тие сводови да се планираат засилено црвссти пошто во случај на божиќ или велигден кога тука има масовно луќе, ормално и тогаш плоштадов треба да даде све од себе. Инаку како што реков прегледноста може да се изведе со тоа што пешачките острови нема да правиме ви видо на столбови туку едностано ќе ги оставиме да бидат празевн простор, а статиката ќе ја решиме со шест сводови кои ќе нудат прегледност!
Back to Top
Cloverstack View Drop Down
Admin Group
Admin Group
Avatar

Joined: 01-Sep-2007
Location: Скопје
Online Status: Offline
Posts: 12453
  Quote Cloverstack Quote  Post ReplyReply #8 Posted: 29-Mar-2009 at 22:54
Не гледам зошто на регулирана крстосница има потреба од толкава прегледност за да се решавало со сводови, плус тоа доле не треба да има пешаци, а со тоа ни потреба од пешачки острови.
Back to Top
anDarko View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 12-Oct-2008
Online Status: Offline
Posts: 204
  Quote anDarko Quote  Post ReplyReply #9 Posted: 29-Mar-2009 at 22:54
Мошне интересна идеја. А раскрсници во тунел и тоа како не се невообичаени! Тоа се решава со нивелирање на правците и странично спојување на улиците под земја, а и едноставно, семафори не се невозможни.

Неодамна го возев тунелот во градот Баден-Баден во Германија кој оди буквално под целиот стар град (должината е сигурно бар 3-4 км). На крајот на тунелот има вкрстување со уште една улица.

Улицата означена со испрекинати линии е тунелот:


Back to Top
lslcrew View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 14-Jan-2008
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 10988
  Quote lslcrew Quote  Post ReplyReply #10 Posted: 29-Mar-2009 at 22:56
Е сега имам  некоја дилема околу сводовите, и ќе ги молам архитектите и инженерите да ми ја објаснат. Ме интересира одприлика колку треба да биде висок тунелот за да може непречено да иде сообраќајот и сводот да не смета на возилата од крајната лента. Тука има простор да се маневрира со краеите на сводовите да завршуваат и под сегашниот тротоар пошто доле ионака нема пешаци. Тука малку овој домен ми е магловит.

Edited by lslcrew - 29-Mar-2009 at 22:56
Back to Top
Cloverstack View Drop Down
Admin Group
Admin Group
Avatar

Joined: 01-Sep-2007
Location: Скопје
Online Status: Offline
Posts: 12453
  Quote Cloverstack Quote  Post ReplyReply #11 Posted: 29-Mar-2009 at 23:03
Ама зошто такви екстремно скапи решенија? Зошто би била таа прегледност (ни на отворено најчесто нема толкава прегледност поради разноразни билборди на пример)? Се што ќе ти треба е да го видиш е семафорот пред тебе.
Back to Top
Vladimir P View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 06-Apr-2008
Location: Скопје
Online Status: Offline
Posts: 3304
  Quote Vladimir P Quote  Post ReplyReply #12 Posted: 29-Mar-2009 at 23:04
Никаде нема класична раскрсница во тунел и семафори Smile
него одвојување на правци а тоа веќе тражи второ ниво и ширина за траките за исклучување, и ....
Погледајте ја нишката од Континентал и Бит пазар обични петли со толку проблеми ....
Клуб на љубители на железниците во Македонија, Macedonian Railways Fan Club
https://www.facebook.com/767277056651521/
Back to Top
lslcrew View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 14-Jan-2008
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 10988
  Quote lslcrew Quote  Post ReplyReply #13 Posted: 29-Mar-2009 at 23:10
Аман бе луѓе, какви скапи решенија, какви втори нивоа! Сигурно дека сообраќајот ќе биде регулиран семафорски, ама  јас зборев за прегледност на оние кои свртуваат десно. Никакво второ ниво, него едносвано сегашната раскрсница да ја пресликаме под земја!

Инаку за статиката еве каква замислам имам:

Тука со црвено горе е обележана моменталната ситуација, асо црно е обележана како мислам да изгледа страничен пресек! Исто така на вотрата слика со тегет се обелажани оние 6 сводови кои треба да се потпора на платото, а имам уфрлено и плус о некој сводови долж четирите правци чисто како пример дека и натака тби требало да се инсталираат толку сводови пропорционално, нормално, со евентуалната должина на тунелскиот дел! А тегет кругчињата се уствари, незнам дали сте ги виделе темелите на ајфелова кула. Тоа се масивни блокови бетонски кои ќе бидат уствари главните рамења на целиов зафат!
Back to Top
anDarko View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 12-Oct-2008
Online Status: Offline
Posts: 204
  Quote anDarko Quote  Post ReplyReply #14 Posted: 29-Mar-2009 at 23:11
Originally posted by Vladimir P

Никаде нема класична раскрсница во тунел и семафори Smile
него одвојување на правци а тоа веќе тражи второ ниво и ширина за траките за исклучување, и ....
Погледајте ја нишката од Континентал и Бит пазар обични петли со толку проблеми ....


класични семафори секако не Big%20smile али семафор како регулатор на вклучување од една во друга подземна улица имам видено, таков е и тунелот во Баден. А второ ниво во секој случај ќе мора при дел од вкрстувањата. Инаку, овој тунел во Германија чинел 60 милиона евра, што значи со поефтината цена на чинење на работна сила и метеријали кај нас, сигурно сличен тунел кај нас би бил поефтин. Точната должина на тунелов е 2,5 км, сега проверив.
Back to Top
Vladimir P View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 06-Apr-2008
Location: Скопје
Online Status: Offline
Posts: 3304
  Quote Vladimir P Quote  Post ReplyReply #15 Posted: 29-Mar-2009 at 23:14
Originally posted by lslcrew

Аман бе луѓе, какви скапи решенија, какви втори нивоа! ...

Аман бе lslcrew, Smile ти го реши сообраќајот, сега ти остана статиката проблем
Клуб на љубители на железниците во Македонија, Macedonian Railways Fan Club
https://www.facebook.com/767277056651521/
Back to Top
lslcrew View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 14-Jan-2008
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 10988
  Quote lslcrew Quote  Post ReplyReply #16 Posted: 29-Mar-2009 at 23:21
Еве да ви покажам конкретно на што мислам со оние плавите кругчиња. Ова се дел од ајфеловата кула:


Инаку Владо незнам што останав нејасен. Нема што тука дополнително да се мисли околу сообраќајот. Значи ионака поради соовите би требало да ги тргнеме оние пешачки острови кои дпод земја и би имале сосема сппротивна улога односно на сообраќајни паравани. Озбилно, ако не сум јасен ќе скицирам што мислам, кажете! Мислам дека премногу е јасно за сообраќајот како ќе се одвива нема тука некои посебни дилеми!
Back to Top
Cloverstack View Drop Down
Admin Group
Admin Group
Avatar

Joined: 01-Sep-2007
Location: Скопје
Online Status: Offline
Posts: 12453
  Quote Cloverstack Quote  Post ReplyReply #17 Posted: 29-Mar-2009 at 23:32
Originally posted by Vladimir P

Никаде нема класична раскрсница во тунел и семафори.

Зошто да нема? Особено во ваков случај кога тоа практично не е под земја, туку би било само покриено со со плоштадов, проблемите поврзани со сообраќај низ тунел се сведени на минимум.
Back to Top
medo View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 24-Dec-2007
Online Status: Offline
Posts: 217
  Quote medo Quote  Post ReplyReply #18 Posted: 30-Mar-2009 at 15:07
Originally posted by lslcrew



Еве го предлогот. Се работи за комплетно денивелирање на целата раскрница кај соборна, односно формирање на лебдечки плоштад кој како централен објект во перспектива ќе ја има соборна, а воедно и влезот на соборна ќе биде свртен директно према плоштадот а не косо како што е случај на плоштад. Централноста на соборно дополнитлено ја наглсувам со косте краеви на подплоштадните правци односно на некој начин покажуваат и насочуваат поглед кон соборна. Сега малку ги имам утнато должините на патните правци 2 и 3 до тука се мисли на иста должина, сепак ова е само скица.


Предлогот е интересен и би можело да се реализира. Само една напомена. Влезовите на верските објекти имаат посебно значење и неможе било како да се ориентираат. Кај православните влезот во објектите е на западната страна, а олтарот на источната. Кај муслиманските влезот е на северната страна (барем мислам дека беше север, не ме држете за збор).
Back to Top
lslcrew View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 14-Jan-2008
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 10988
  Quote lslcrew Quote  Post ReplyReply #19 Posted: 30-Mar-2009 at 16:02
Имам уште неколку работи да се дополнам во контекст на оној збор од насловот "алтернатива". предлогов немра да биде само алтернативен, него може да биде едноставно обичен предлог без разлика на случувањата од плоштад. вој предлог едноставно може само дополнително да и даде поголема цена на соборна како сентрален православен храм!
Back to Top
Makedonij View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 08-Apr-2009
Location: Celje - Виница
Online Status: Offline
Posts: 2185
  Quote Makedonij Quote  Post ReplyReply #20 Posted: 10-Apr-2009 at 17:12
Originally posted by lslcrew

А соборна?! Нели имамe веќе една што треба да биде "The Huge One". Ај ѕирни го ова може ќе ти се свиѓа! http://www.build.com.mk/forum/forum_posts.asp?TID=604


Свиѓа ми се,убаво,но дали е изведливо? А да се направи плоштад бред храмот Св Климент охридски?
Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  12>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down



This page was generated in 0.080 seconds.

Copyright ©2007 - 2024  build.mk

Коментарите на форумот претставуваат лично мислење на нивните автори и не претставуваат официјален став на build.mk.