build.mk Homepage
Forum Home Forum Home > Останати теми > Фото/Видео > Културно наследство
  Active Topics Active Topics
  FAQ FAQ  Forum Search   Register Register  Login Login

Православна сакрална архитектура

Bookmark and Share
 Post Reply Post Reply Page  <12345 6>
Author
Message
  Topic Search Topic Search  Topic Options Topic Options
Makedonij View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 08-Apr-2009
Location: Celje - Виница
Online Status: Offline
Posts: 2185
  Quote Makedonij Quote  Post ReplyReply #41 Posted: 09-May-2012 at 18:25
Мислам дека состојбата е слична во целата дражава, но на другите локации не им се дава толкаво внимание, во источна Македонија, има пример Крупиште регионални центар со над 40 цркви, откриени се само три, се претпоставува дека тоа бил градот Равен, потоа Лесново со 3 метохи, Мородвис регионалелен центар со повеќе верски објекти. На Виничко кале одкриени се две поголеми базилики, една во Горица, една постојната во центарот и во Јакимово на која што сега стои новата црква, тоа се 5 цркви во круг од слаби 3 километри....Така да како шо реков низ цела земја состојбата е иста, Струмичко, Штипско (само по тврдината има 6 цркви), Скопско..... 
ЈАС ГО РАЗБИРАМ СВЕТОТ КАКО ПОЛЕ НА КУЛТУРЕН НАТПРЕВАР...ГОЦЕ ДЕЛЧЕВ
Back to Top
Max View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 07-Jun-2009
Online Status: Offline
Posts: 3578
  Quote Max Quote  Post ReplyReply #42 Posted: 22-May-2012 at 04:22

малку ме затекна со писаниево и прости ако ти се затекнеш од моево морализирање да не излезе дека некого нешто му спорам или оспорувам туку намерата ми е да се дообјаснам... мислам дека зборував за тоа колку Храмот е неопходен за Црквата како Заедница на Христијани, патем воопшто не сум против да се возобновуваат Светилници, сепак приоритет да се даде на оние кои имаат потреба од молитвен простор отколку на оние кои имаат потреба од археологија, историја или туризам, да не излезе дека некако сакам да ги маргинализирам потребите на останатите, туку укажувам на потребата од Литургиски Живот за кој јасно потребни се Храмови, особено во големите населби по градовите потребно е луѓето да имаат што повеќе можност да земаат учество во Светите Тајни и заедно да го прослават Господа како и посилно би го сетиле Неговото присуство и Неговата Благодат која се излева на нас постојано и покрај тоа што не сме свесни за тоа, освен ако не ни се отворат духовните очи што е случај со еден од генерација до генарација ко што вели старец Клеопа, ќе повторам денес особено е битно т.е. неопходно по големите населби да се подигаат Црковни Храмови како би имале повод да се трудиме да се Осветуваме и Спасуваме

значи пред се’ потребата од Жива Вера а не само експонати за радување и фалење, иако и преку второво се стигнува до првото, иако подобро да се фалиме со она што е црковно т.е. духовно наспроти световното т.е. материјалното, бидејќи така ја одржуваме во живот бар мислата за тоа колку и како нашите предци биле верни и воцрковени како и нам тоа би ни било за пример! да имаа волку Света Земја односно Светилишта на запад па тоа само од почит кон местата ќе се обновуваа и одржуваа Храмовите, сепак во моментов за нашата скромна економска состојба иако многу не можеме, доста правиме, иако секогаш има простор за повеќе, оп ако нема телевизија и кафиќи, па и интернет на кои иако можеби креативно сепак денгубиме доколку повеќе од саат заседнуваме, иако и тоа не е некое оправдување бар дома за ручек молитва да кажеме, ако и само ако сакаме Христијани да бидеме пред се заради сeбе а потоа за/пред другите
Зар не знаете дека сте храмови на Светиот Дух? - не прашува св. ап. Павле. Точно, Човекот е создаден да биде храм на Светиот Дух, и каде ќе се најде достојно место, то ест, кај оној што излегол на олтарот на своето срце, таму ќе дојде Бог и живеалиште во него ќе направи. Значи пред се, треба да се трудиме да го градиме храмот Божји во нас, за да не заприлегаме на легендата за Немата црква. А откако ќе станеме достоен дом Христов, ќе научиме, ќе знаеме што е најдобро да Му принесеме. Точно е тоа дека храмовите што се градат треба да бидат полни, и дека акцентот пред се треба да се стави на духовниот подвиг и воцрковување на народот, а потоа на надворешното украсување и доградување. Но, сепак мораме да бидеме внимателни и да се трудиме и на обата плана со надеж дека барем во иднина ќе бидат полни, и да не ја пропуштиме шансата да изградиме, да бидеме креатори и плодотворни, зашто во иднина можеби ќе нема можност за тоа. И ако нашите предци не размислувале на таков начин, и не граделе во слава на Бога, и ние денес немаше да ги имаме овие прекрасни манастири во кои се вложиле многу труд и пари од народот Божји, но и љубов и благодат и сила од Бога.http://preminportal.com.mk/content/view/4662/127/



Edited by Max - 18-Sep-2015 at 12:16
Back to Top
Max View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 07-Jun-2009
Online Status: Offline
Posts: 3578
  Quote Max Quote  Post ReplyReply #43 Posted: 22-May-2012 at 18:33

доколку и навистина финансиите се проблем наместо Цркви можеби решение е градење на мали Молитвеници т.е. Параклиси (на запад познати како Капели) по примерот во Русија [1] Но потребни се и поголеми Храмови пример веќе таков обид имаше во времето на градоначалникот Кирил Тодоровски во општина Аеродром кој по неговата смена се компезира со украсни макети бар со тие пари да се изградеше еден Параклис вака ни свеќа нема човек каде да стави, а ми се чини ни за икона и кандило нема простор во макетиве!?

и иако и за вакви појави ко макети има простор, но попрво во училишни дворови, амбуланти или ко што има кај Бисер пред трговски центри, сепак ова е само симболично одбележување на Православната Вера но не и практично, со оглед дека пред фонтани или трговски луѓето помалку веројатно е дека ќе се поМолат или ќе се преКрстат, ваква симболика можело да се постигне и со поголеми реплики пример на Теракотните Икони [2] или Христијански Симболи и Светци истакнати на Црковни Бајраци [3], ем покреативно, ем подостоинствено, ем повпечатливо односно поуверлива симболика!

нека извинат за критиката сите добронамерни дарители на проектов со фонтаните кај Острово, сепак и ова е добро, не е толку без абер идејава, бар наутро или навечер попат кон работа или на враќање дома аеродромци ќе имаат можност да се потсетат дека можат да му заблагодарат на Бога за денот што ги обденил или го минале во мир, бар спомнувајќи Го Божјото Име во попатна молитва...



Edited by Max - 14-Apr-2023 at 19:34
Back to Top
Max View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 07-Jun-2009
Online Status: Offline
Posts: 3578
  Quote Max Quote  Post ReplyReply #44 Posted: 22-May-2012 at 21:55

Македониј имам приметено се интересираш и имаш познавање за Православните Храмови и тоа од антика па навака, можеш ли да најдеш некои стари црковни карти за Епископските центри во Македонија, или евентуално да составиме ние некоја!? добро би било да имаме појасна претстава кои се центри, кои векови под која јурисдикција биле, ова ми е познато и истото може да се најде по книги како што е двотомната Македонска Средновековна Црковна Дипломатија од др.Петар Поповски или писанија на други историчари [1][2][3] налик тематска карта на која ваквите информации би биле одбележани, почнувајќи од самите почетоци до денес http://preminportal.com.mk/content/view/269/111/ ваквата карта потоа би можело да се дополнува и интерактивно со информации како кои се Цркви биле за време на кој Епископ итн.


Edited by Max - 08-Sep-2015 at 08:49
Back to Top
Max View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 07-Jun-2009
Online Status: Offline
Posts: 3578
  Quote Max Quote  Post ReplyReply #45 Posted: 24-May-2012 at 02:35

интересно да на линкот погоре во вториот дел од текстот има и англиски превод на статијата, општо корисно за секого, еве мал дел од почетокот
Apostle Paul who speaks about a man – Macedonian, who invites him to come to Macedonia and save them (Acts 16,9), and then when he speaks about the baptism of Lydia and her household (Acts 16, 14-15). During his journey he is accompanied by the Apostles Luke, Timothy, Silas and Tychicus who along his side work in parallel on the Christianization of this region. The holy Apostle Andrew, who appoints the holy Apostle Urban as the first bishop of Macedonia, also passed through Macedonia. The holy Apostle Silouan was the first bishop of Thessalonica, and Epaphroditus of Adria, which shows that as early as those times, on these territories the foundations of an already organized church were laid. Here we can add the names of the Apostles Aristarchus and Secun that came from Thessalonica, Epaphroditus from Philippi and Gaius from Derbe (Daria) which was located between Strumica and Valandovo...
http://preminportal.com.mk/content/view/269/111/
единствено тематски мапи недостасуваат, како кратко би се опишале и патувањата на Апостолите, но ова би требало да може да се најде, посекако бар за мисионерството на Светиот Апостол Павле...

едит: За Многу Години Спасовден и Свети Кирил и Методиј [1]



Edited by Max - 08-Sep-2015 at 08:50
Back to Top
gjoko View Drop Down
Senior Member
Senior Member


Joined: 18-Jun-2011
Location: kicevo
Online Status: Offline
Posts: 6554
  Quote gjoko Quote  Post ReplyReply #46 Posted: 24-May-2012 at 11:24
Со закаснување го пишувам овој пост,со напомена дека во 1619 година ватикан правел разлика помеѓу СРБИ,МАКЕДОНСЦИ И БУГАРИ






           
Светата столица одвојувала посебни стипендии за Македонци пред четири века!

Во огромниот фонд на Ватикан има многу интересни, всушност сензационални сведоштва за Македонија и за Македонците, кои покриваат период од 1622 до 1644 година. Според еден од документите, во Колеџот во Лорето во 1620 година студирале тројца Македонци, стипендирани од Ватикан




Ватикански документи за Македонија од 17 век
Во трезорите на Ватикан се чуваат значаен број документи за Македонија и за Македонците, кои допрва треба да бидат истражени и објавени. Во архивот на Конгрегацијата за пропаганда на верата во Рим (Арцхивио делла Сацра Цонгрегазионе де Пропаганда Фиде), кој е формиран за да ги собира и чува документите од тајното дипломатско функционирање на Светата столица, се чуваат документи што го покриваат периодот од 1622 година до денес. Првиот секретар на Конгрегацијата, Франческо Инголи, уште од основањето на Конгрегацијата како „ресор за пропаганда на католицизмот во светот“, целокупната документација систематски и стручно ја распоредувал, а на тој начин ги удрил темелите на денешниот архив.
Кога по десет години работа се собрала голема збирка на тајни документи, Инголи почнал да го пишува првиот водич (Мемориа Рерум), овозможувајќи со тоа лесно и едноставно пронаоѓање на сите архивирани списи. Од друга страна, пак, одредувајќи простор во Ватиканската палата за сместување на архивската граѓа, папата Урбан Осми покажал не само разбирање за напорите на Инголи туку со тоа оваа драгоцена збирка ја ставил под личен надзор и патронат. Извесен период документите се наоѓале во Апостолската канцеларија, каде што била и канцеларијата на Инголи, а потоа оттаму, по неговата смрт, збирката била преместена во зградата на Конгрегацијата за пропаганда на верата. Веќе кон крајот на 18 век овој архив поседувал богатство со кое го привлекол вниманието и на францускиот цар Наполеон. Имено, Наполеон наредил целокупната архивска граѓа да се пренесе во Франција, од каде што, по неговиот пад, повторно е вратена во Рим и сместена во просториите на Конгрегацијата, каде што се наоѓа и денес. За време на транспортот во Франција, односно при враќањето назад, одреден број кутии со значајни документи засекогаш биле изгубени, а 74 кутии стигнале во Виена. Овие 74 кутии австриската влада ги вратила во Конгрегацијата дури во 1925 година. Како работела Конгрегацијата, односно Центарот за пропаганда на верата во Ватикан?

СЕДНИЦИ ВО ПРИСУСТВО НА ПАПАТА

Според документите од функционирањето на оваа институција може да се види дека е основана во времето на папата Григориј Петнаесетти. Документот за основање е потпишан на 6 јануари 1622 година, а основна задача била да стане централен и врховен орган за ширење на римокатоличката вера, односно за создавање унија со православието и враќање на протестантите во пазувите на Римокатоличката црква. Освен тоа, обврска на Конгрегацијата била да го организира и надгледува ширењето на католицизмот меѓу нехристијаните. Конгрегацијата, според актот за нејзиното основање ја сочинувале 13 кардинали, од кои еден бил префект, двајца прелати и секретар. Во овој состав подоцна влегол и еден кармелитанец, а потоа и протонотар и акцесор на Светиот уред. Членовите на Конгрегацијата редовно одржувале седници еднаш месечно, и тоа најчесто во присуство на папата. На тие седници (Цонгрегазионе Генерали) биле разгледувани важни прашања, додека оние сложените биле поверувани на посебни комисии што ги воделе кардиналите во Конгрегацијата и други експерти (Цонгрегазионе патриколари). Секојдневните работи ги водел префектот на Конгрегацијата со секретарот и минутантите. Тие одржувале седници еднаш неделно (Цонгресси). Прашањата, кои барале интервенција на папата, му биле соопштувани лично нему на аудиенција. Своите одлуки Конгрегацијата ги објавувала со декрет, препораки и писма.

До 1665 година генералните или месечните седници се одржувале во присуство на папата, меѓутоа таа практика е прекината во 1666 година. Оттогаш, секретарот на Конгрегацијата, во одредени денови, го известувал папата за најважните прашања и од него барал неопходни одобрувања за решавање на прашањата што ја надминувале надлежноста на префектот и на целата конгрегација. Од овие извештаи, и кратки молби, поднесени до папата, основан е посебен фонд. Мнозинството документи во овој фонд се однесуваат на прашања од приватен карактер, како молби, индулгенции, привилегии, одобренија за склопување брак во недозволени степени на сродство и слично. Овие прашања, односно прашањата за кои реферирал папата, во почетокот биле бележени во општи бележници, а подоцна секој предмет бил запишуван на посебен лист. На крајот на листот секретарот на Конгрегацијата ја нотирал и одлуката на папата.

СТИПЕНДИИ ВО 1619 ГОДИНА!

Во еден документ од 1624 година се зборува за обновување на Илирскиот колеџ, значи Словенски колеџ во Лорето, кој би основан 1580 година. Токму своето образование на овој колеџ го почнале 40 студенти. Пред тоа, во 1593 година, истиот колеџ бил преселен во Рим, а бројот на слушателите бил сведен на 12 ученици. Во 1619 година, далматинските бискупи побарале папата Павле Петти да донесе одлука колеџот да се врати во Лорето, а истовремено да се доделат места на питомци„Срби, Бугари и Македонци,кои во иднина нема да имаат причина да се обраќаат до Светата столица за стипендии“. Значи, уште во 1619 година во Ватикан правеле разлика меѓу Македонците, Србите и Бугарите, па затоа за нив била одобрена посебна квота во колеџот, посебна графа во документите за апликација како за одделен народ за кој треба да се одвојат одреден број места според националната припадност. Во Колеџот во Лорето во 1620 година студирале тројца Македонци, стипендирани од Ватикан.

Освен овој, во Архивот на Когрегацијата, односно во Ватикан, има и друг документ што е мошне значаен за нас. Станува збор за писмо од февруари 1625 година, испратено од Мантова од охридскиот патријарх Порфириј Палеолог. Во писмото го известува папата дека поради болест се задржал во Мантова, и дека тука ја добил веста да не се враќа во својата резиденција во Охрид, затоа што му се заканува голема опасност од Турците поради големиот долг на неговите претходници кон Портата. Се работи за даноци што ги наметнал султанот, а кои Охридската патријаршија не можела да ги плати. Во прашање се околу 40.000 скуди. Откако Конгрегацијата го добила ова писмо на патријархот Порфириј, стигнува понуда да остане во Мантова и да служи во црквата според неговиот обред, но Порфириј таа понуда не сакал да ја прифати без дозвола на папата. Конгрегацијата веднаш го известила папата за барањето на охридскиот патријарх, односно одлучила писмото на Порфириј да го достави за одлука до папата.

ОД ТАТКОВИНАТА НА АЛЕКСАНДАР!

Исклучително интересни се двете оригинални писма на „епископот македонски Мардарије од отечества великого цара Александра“, епископ на Охридската архиепископија, испратени до кардиналот Беберини, во кои жали за зулумите што ги прават Турците, особено Албанците, во неговата диецеза. Во двете негови писма, кои стигнале во Конгрегацијата, а со нив бил запознат и папата, стои дека тој е „епископ македонски од татковината на големиот цар Александар“. На заднината на истото писмо во Конгрегацијата било запишано да се достави на увид на кардиналите Алвициј и Инголиј, за да видат што може да се направи по тоа прашање. Врз основа на документацијата што се чува во Ватикан, Францеско Инголи, како прв човек на оваа своевидна влада на Ватикан, детално го известува папата за овој проблем на охридскиот архиепископ. Целата таа преписка се случува во јануари и февруари 1640 година.

Мошне интересен документ е и писмото испратено од Паштровиќи на 15 февруари 1642 година, во кое Франческо де Леонардис, специјален пратеник на папата, кој чекал да отпатува за Пеќ, каде што со српскиот патријарх требало да преговара за унија на Српската православна црква со Светата столица во Ватикан, известува за состојбите на теренот. Во своето доверливо писмо, Леонардис го известува папата дека е принуден да го одложи патувањето за Пеќ, затоа што бил известен дека српскиот патријарх отпатувал за Цариград „каде што охридскиот патријарх се обидува повторно да ги потчини сите поранешни територии под своја јурисдикција, односно да се прогласи за глава на ‘Бугарија, Србија, Македонија и Босна‘“. Тоа се случува во средината на 17 век. Во таа насока мошне интересно е и едно известување испратено од Скопје, на 22 март 1642 година, значи еден месец по паниката на Србите дека охридскиот патријарх ќе договори со султанот враќање на целосната контрола на Охридската архиепископија врз своите поранешни, одземени територии. Имено, барскиот надбискуп Георго Бјанки, известува дека на Скопска Црна Гора, освен православни, живеат и 500 католици, а ниту еден муслиман.
Како и кога се населени Албанците на теренот од денешното Арачиново до Танушевци, нема податоци во Конгрегацијата.

Во секој случај, овие и многу други документи што се чуваат во Ватикан сигурно ќе фрлат ново светло на затемнетиот дел на балканската историја, која, како што се знае, особено по пропаста на античка Македонија, ја пишувале само победниците.




http://www.novamakedonija.com.mk/NewsDetal.asp?vest=32512204537&id=9&prilog=0&setIzdanie=22540
Back to Top
Max View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 07-Jun-2009
Online Status: Offline
Posts: 3578
  Quote Max Quote  Post ReplyReply #47 Posted: 24-May-2012 at 14:51

претпоставувам многу што може да се научи доколку целосно се обзнанат ватиканските архиви, но тоа е дискутабилно со оглед дека тие податоци можат да отворат стари рани, раскринкувајки многу денешни етаблирани фалсификати кои во историографијата се сметааат за конечни вистини...

Јустинијана Прима а потоа и Охридската Патријаршија одсекогаш биле посредник помеѓу Рим и Цариград, всушност откако Ватикан го формира Солунскиот Викаријат (со Викарен Епископ кој е претставник на Папата) во 5-ти век сакајќи да има јурисдикција над овие простори, предизвикува револт и оштра реакција кај Цариградската Патријаршија, заради што Јустинијан како би ги помирил двете столици во 6-от век иницира формирање на Архиепископијата Јустинијана Прима, која ќе биде независна и за време нејзиното постоење ќе има тројца Архиепископи... во иднина ваквиот статус ќе го превземе Охридската Архиепископија која ќе стане и Охридска Патријаршија, а нејзините поглавари ќе се именуваат како поглавари на Прва Јустинијана фактографски документирано во погоре наведената книга на др.Петар Поповски http://www.makedonskosonce.com/broevis/2005/sonce593.pdf/31_34_Petar_feljton.pdf

засега повеќе археолошки отколку духовно што е битно, но ватиканските архиви во иднина можат да дадат прецизен одговор и за локацијата на Јустинијана Прима, за која србските археолози велат дека е во Царичин Град локалитет близу Лесковац, додека македонските археолози ја лоцираат кај родното место на Свети Јустинијан село Таор југо-источно од Скопје, и едните и другите транспонирајки ги скудните писанија за Јустинијана Прима на палестинецот Прокопиј Кесариски


Edited by Max - 24-May-2012 at 16:51
Back to Top
gjoko View Drop Down
Senior Member
Senior Member


Joined: 18-Jun-2011
Location: kicevo
Online Status: Offline
Posts: 6554
  Quote gjoko Quote  Post ReplyReply #48 Posted: 24-May-2012 at 16:46
нема мажи кои би копале по ватиканските архиви и да напишат семинарски,магистерски и докторски трудови.најлесно е да се напише некој труд од видот на една докторска дисертација `паганските верувања и обичаи во тетоските села....` и завршена работа.
Back to Top
Max View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 07-Jun-2009
Online Status: Offline
Posts: 3578
  Quote Max Quote  Post ReplyReply #49 Posted: 24-May-2012 at 16:51

факт е дека сме слаби со историографи кои знаат и можат да истражуваат, но тоа по турските архиви кои ни се целосно на располагање слаби сме со истражување не па за ватиканските, добро треба некој да ги владее и арапскиот односно латинскиот, а и некој треба да фрли пари за тоа итн. така да и да има мажи не секогаш имаат простор за да се растрчаат...

edit:
со прелистување ништо не се прави, исто ко да отидеш да ловиш риба на пола саат, може и ќе фатиш нешто ако знаеш што и каде да бараш но пред се' ако си вичен! затоа е потребно истражувачот лично да го познава јазикот а и да се пресели таму со оглед дека архивите ретко даваат материјали да се изнесуваат надвор, иако подобро и кампањски него никако, иако она што е за општа корист само си наоѓа бел ден директно или индиректно...

ме чуди како од академијата немаат абер кого да консултираат во земјава, иако бар некој од поетите би требало, но сите не' висат на закачалка ниту пак јазикот го знаат професионално, за тоа треба некој да праќа стипендирани лингвисти во Tурција кои би специјализирале османски јазик! и до сега се имаат истражувано архивите но се додека не се дигитализираат тешко од нив да се извлече максимум!




Edited by Max - 24-May-2012 at 22:43
Back to Top
Dexter26 View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 19-Nov-2010
Online Status: Offline
Posts: 2035
  Quote Dexter26 Quote  Post ReplyReply #50 Posted: 24-May-2012 at 21:39
Previous
 
Академик Блаже Ристовски неодамна спомна дека планира да ги прелиста турските архиви, но за тоа му е потребен преведувач од арапски турски јазик на современ денешен турски јазик или на било кој друг современ денешен јазик, па ако некој од вас познава таков преведувач, контактирајте го академик Ристовски, не знам каде и како да го контактирате, веројатно во МАНУ би можеле да ви дадат информации за тоа каде и како да го контактирате.
Back to Top
Max View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 07-Jun-2009
Online Status: Offline
Posts: 3578
  Quote Max Quote  Post ReplyReply #51 Posted: 03-Jun-2012 at 19:42
Originally posted by Makedonij

во источна Македонија, има пример Крупиште регионални центар со над 40 цркви, откриени се само три, се претпоставува дека тоа бил градот Равен

додека да се откријат сите и бар дел да се возобноват и стават во функција, дотогаш најверојатно Крупиште ќе биде мултикултурно место! како велат ако не можат да се грижат и градат нашите, ќе гледаат да помогнат туѓите, не дека ова е спорно, туку не ми е јасно како чоек волку лесно се симнува од своја на туѓа чатија, токму ко да учиш еским опинци да носи, оро да игра и ајвар да прави, не дека неможе но кое фајде од одродување!? иако ова денес и кај нас има многу ескими та потешко импаѓа сопствената одошто туѓата ука
Last November, Jimmy set out his vision for the future when he gathered sixteen churches tgether for a rally in Gradsko. Many who attended commited themselves to praying for and raising money for a huge Festival of Evangelism in Gradsko and its surrounding areas.

That commitment is now starting to manisfest itself in church growth in other areas of Macedonia. Last month, in the small town of Krupiste in the eastern part of the country, yet another newly-planted church opened its doors. Here, nine adults and 29 children and young people met with Jimmy, who asked everyone to pray that this tiny church might grow until it, too, becomes self-sustaining.
http://content.yudu.com/Library/A1hmql/KeepTheFaithIssue51/resources/33.htm

патем арно што Џими од К-15 сака сесрдно да помага по народот, но со вакви донаторски одродувања, и понатака донаторите имаат за цел раслојување на Македонците и МПЦ како што тоа било случај и порано, впрочем и јас на ова гледам вака бидејќи Благовестењето и Мисионерството евангелистите треба да го шират онаму каде луѓето не чуле за Христа, но во една од колевките на Христијанството ваквото мисионерсто е лицемерно уште повеќе што се наметнува благоречено наемнички!

но ако е за утеха подобро неутврдените Православни Христијани да претрчуваат по блиски улици, него да заскитаат по тоа нуејџ паганизмите, та ако и кога им згусне лесно и брзо да го најдат патот дома...
Back to Top
Max View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 07-Jun-2009
Online Status: Offline
Posts: 3578
  Quote Max Quote  Post ReplyReply #52 Posted: 03-Jun-2012 at 19:55

еве по некој туристички патоказ, ех да имаше вакви кога и јас бев еским бар поубаво ќе си ја научев традицијата, ако не и Верата, додека скитав по Македонија, но еве сега и кој век сме ем интерактивни та пак скромни сме со туристички а не па духовни патокази


ПАТЕКИ КОН МАНАСТИРИТЕ НА БАБА ПЛАНИНА - http://www.pelagonijaregion.mk/portal/index1.php?page=info&cat1=10&cat2=37 каталогот е 156MB, а е описна брошура за Црквите на Пелистер, додека маршутите може да ги проследите и симнете од issuu каде ги има и нивните англиски верзии   [1][2][3][4][5]


ВРЕМЕТО НА БАЗИЛИКИТЕ ВО ОХРИД - http://www.see-heritage-download.org/Ohrid_Makedonska.pdf [1]


Edited by Max - 04-Jun-2012 at 17:42
Back to Top
gjoko View Drop Down
Senior Member
Senior Member


Joined: 18-Jun-2011
Location: kicevo
Online Status: Offline
Posts: 6554
  Quote gjoko Quote  Post ReplyReply #53 Posted: 03-Jun-2012 at 20:54
ако ги тргниме настрана сите контроверзии на Кузман паско,може да се кажи за човекот дека си ја знае работата,и ќе беше голема штета доколку владите не му излегуваа во пресрет на неговите молби за средства за работа на разните проекти што ги има реализирано.


лично верувам дека после период на негово творештво,во Македонија ќе има вакум во реализацијата во оваа област
Back to Top
Max View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 07-Jun-2009
Online Status: Offline
Posts: 3578
  Quote Max Quote  Post ReplyReply #54 Posted: 16-Aug-2012 at 07:04


документарец за Иконата како појава http://www.prijateljbozji.com/index.php?p=Филмови



српски





англиски



Back to Top
Max View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 07-Jun-2009
Online Status: Offline
Posts: 3578
  Quote Max Quote  Post ReplyReply #55 Posted: 18-Aug-2012 at 22:32



ζωγραφιά (zographia) е живoпис однсно од ζω - "live" + γραφή - "writing", значи зографи биле оние кои изобразувале вистинити "живи" слики за животот на Господ Исус Христос и Светителите односно преку слика го символизираат духовниот живот, а воедно и со тоа на сликовит начин го проповедале Евангелието на Љубовта...




Edited by Max - 06-Dec-2014 at 21:17
Back to Top
Max View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 07-Jun-2009
Online Status: Offline
Posts: 3578
  Quote Max Quote  Post ReplyReply #56 Posted: 04-Oct-2012 at 17:28


Додека се чека грантот, фреските во Старо Нагоричане пропаѓаат - НМ 06.07.2012 - http://novamakedonija.com.mk/NewsDetal.asp?vest=7612936183&id=16&prilog=0&setIzdanie=22623

Перивлепта е тест за Старо Нагоричане - НМ 11.08.2010 - http://www.novamakedonija.com.mk/NewsDetal.asp?vest=811101031366&id=9&setIzdanie=22056


Back to Top
gjoko View Drop Down
Senior Member
Senior Member


Joined: 18-Jun-2011
Location: kicevo
Online Status: Offline
Posts: 6554
  Quote gjoko Quote  Post ReplyReply #57 Posted: 04-Oct-2012 at 19:32
еве нешто и од мене од новото апаратче.


овие ископини се од ранохристијанска базилика од 3-4 век во манастирскиот комплекс Св Ѓорѓија Кнежински кај с.Кнежино,7 км западно од Кичево.Името е добиено по кнегиња(Кнежино) Кита,сестра на Крали Марко,која и има основано град на кичевското кале каде има остатоци од тврдината.(населбата под калето се вика `Подварош` каде и јас седам,а значи дека варошот бил горе на калето).пронајдени се многу вредни фрески кои се извадени и сега се чуваат во кичевскиот музеј.сум ги видел пред некоја година така потпрени на зид една врз друга.На просторот помежу овие ископини и конаците пронајдени се неколку стотини гробови на ученици кои престојувале и учеле во манастириот.



ова е новата црква со мозаик на Св.Ѓорѓија од природен камен во различни бои над влезната врата


Back to Top
Cloverstack View Drop Down
Admin Group
Admin Group
Avatar

Joined: 01-Sep-2007
Location: Скопје
Online Status: Offline
Posts: 12453
  Quote Cloverstack Quote  Post ReplyReply #58 Posted: 05-Oct-2012 at 23:13
Со здравје да си го користиш апаратчето. Што зема?
Извинете за офтопик  Smile
Back to Top
gjoko View Drop Down
Senior Member
Senior Member


Joined: 18-Jun-2011
Location: kicevo
Online Status: Offline
Posts: 6554
  Quote gjoko Quote  Post ReplyReply #59 Posted: 05-Oct-2012 at 23:37
SAMSUNG EC-ES90 14.2 mp,5x оптички зум,HD video 1280 x 720 и све тоа за 3999 денари.



Back to Top
Max View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 07-Jun-2009
Online Status: Offline
Posts: 3578
  Quote Max Quote  Post ReplyReply #60 Posted: 08-Oct-2012 at 20:00

аирлија апарато, овој ист ко nv100 само што пред две години ваквата конфигурација чинеше 200 евра + 50 за додатна картичка и батерија, така да екстра цена за тие перформанси си добил!

туку оваа информација ме изненади скоро, немав претстава дека порано сме имале бакроресци и бакрпописи во Македонија http://10bez10.com/prilep/institucii/162--18-19-

Музејот на Прилеп ја има најголемата збирка на графички листови од 18 и 19 век на Балканот (околу 250), кои претставуваат впечатлива ликовна хроника за Света Гора. Дел од овие листови, стотина на број, се пронајдени при конзерваторските работи на таванот на црквата "Св. Димитрија", а дел (уште деведесет) при интервенција на кровната конструкција на црквата "Св. Благовештение" во Прилеп. 

...

Основоположник на балканската графика е македонскиот зограф и графичар Христифор Жефаровиќ, кој потекнувал од свештеничко семејство од Дојран. Бил искусен зограф, а техниката на бакрорез ја изучил во Виена. Неговите бакрорези биле присутни во сите светогорски манастири. Во 1748 година ја изгравирал иконата Богородица, а од овој период е и графиката со претстава на св. Наум Охридски, изработена во соработка со виенскиот гравер Тома Месмер

http://preminportal.com.mk/content/view/9475/82/

Книжните икони датираат од 18-от и 19-от век.
Најстарата е од 1763 година и ја изработил Џулијано Зулијани во Венеција. Печатени се во Виена, Венеција, а на нив се претставени ликови на чудотворни светители, религиозни композиции кои пленат и самите манастирски комплекси на Света Гора.
Според податоците од Музејот делата се изработени од Захариј Орфелин, Партениј
http://www.plusinfo.mk/vest/42288/Retkite-knizhni-ikoni-vo-Novi-Sad



Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  <12345 6>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down



This page was generated in 0.094 seconds.

Copyright ©2007 - 2024  build.mk

Коментарите на форумот претставуваат лично мислење на нивните автори и не претставуваат официјален став на build.mk.