build.mk Homepage
Forum Home Forum Home > Главни теми > Инфраструктура > Железници
  Active Topics Active Topics RSS Feed: Коридор 8
  FAQ FAQ  Forum Search   Register Register  Login Login

Коридор 8

Bookmark and Share
 Post Reply Post Reply Page  123 43>
Author
Message Reverse Sort Order
  Topic Search Topic Search  Topic Options Topic Options
katani View Drop Down
Senior Member
Senior Member


Joined: 07-Jan-2013
Location: Bulgaria
Online Status: Offline
Posts: 112
  Quote katani Quote  Post ReplyReply #1 Topic: Коридор 8
    Posted: Yesterday at 13:18
ЕС ще финансира жп линията между България и Македония

Брюксел ще представи нов амбициозен план за Западните Балкани

12.07.2017

Европейският съюз ще финансира строителството на Коридор № 8, който трябва да свърже Черно и Адриатическо море. В интервю за македонската редакция на DW в навечерието на срещата на върха ЕС - Западни Балкани в Триест, еврокомисарят по разширяването Йоханес Хан обявява, че Съюзът ще предложи финансиране на шест транспортни проекти.

"Един от железопътните проекти е известният Коридор номер 8, който трябва да изгради връзка изток-запад от България през Македония до Албания", казва Хан. Изграждането на жп линията, която политици обявяват още от 90-те години, винаги се представяше като приоритет, но до днес остава нереализирана.

На срещата на върха в Триест, която започва днес, Брюксел ще представи нов амбициозен план за Западните Балкани, който се фокусира върху два сегмента - инфраструктура и хора, казва висшият дипломат от ЕС.

В инфраструктурата, ЕС планира да привлече международни финансови институции. Фокусът ще бъде на транспорта и енергетиката. Целта е да се създаде пазар от 20 млн. потребители, което ще допринесе за по-бързото развитие на региона, но и за неговото приближаване към ЕС. Най-важната цел на ЕС сега е да убеди страните от Западните Балкани, че са част от нас, посочва още Хан.

Източник:
Економик
Back to Top
katani View Drop Down
Senior Member
Senior Member


Joined: 07-Jan-2013
Location: Bulgaria
Online Status: Offline
Posts: 112
  Quote katani Quote  Post ReplyReply #2 Posted: Yesterday at 08:58
Това е с модернизация на трасето между Радомир и Гюешево, което предвижда почти изцяло нова следа на жп линията, един предълъг тунел и пр. Сега е по-важно да се осигурят онези 2 км от гара Гюешево до тунела при Деве Баир, за да покажем и ние готовност за свързване. С това и като и вие достигнете до границата ни, ще се осигури реална връзка межу двете железопътни системи и ще могат да тръгнат реално влакове. Едновременно с това или малко по-късно ще се проектира и реализира и самата модернизация, която пък ще гарантира много по-добри показатели (скорости) на железния път в българския участък.

Edited by katani - Yesterday at 13:58
Back to Top
geny View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 16-Mar-2013
Location: Bulgarya
Online Status: Offline
Posts: 289
  Quote geny Quote  Post ReplyReply #3 Posted: Yesterday at 07:46
880 000 000 млн леваYesYesYesYesYes
Back to Top
Џоле View Drop Down
Moderator Group
Moderator Group
Avatar

Joined: 23-Apr-2013
Location: Скопје
Online Status: Offline
Posts: 10743
  Quote Џоле Quote  Post ReplyReply #4 Posted: 16-Aug-2017 at 23:04
Колку пари би чинел бугарскиот дел од овој коридор?
За сè има вторпат
Back to Top
Galileo View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 25-May-2010
Location: Wien
Online Status: Offline
Posts: 457
  Quote Galileo Quote  Post ReplyReply #5 Posted: 16-Aug-2017 at 19:20
Кабинетът осигури финансирането на жп линията до Македония

Чрез промени в оперативната програма за транспорт и инфраструктура

Правителство одобри днес промени в европейската програма за транспорт и инфраструктура, с които ще бъде прецизиран обхватът на заложените за финансиране жп проекти.

Промените предвиждат разширение в обхвата на проекта за подготовка на жп линията Радомир - Гюешево. С окрупняването на проекта по цялото направление София - Перник - Радомир - Гюешево - граница с Македония ще бъдат увеличени реалните ползи от изпълнението му.

http://www.economic.bg/bg/news/8/kabinetat-odobri-finansiraneto-na-zhp-liniyata-do-makedoniya.html
Back to Top
alexsend View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 11-May-2011
Location: Скопје, Центар
Online Status: Offline
Posts: 1412
  Quote alexsend Quote  Post ReplyReply #6 Posted: 14-Aug-2017 at 18:51
Originally posted by ink

Originally posted by alexsend

А да воведе Wizz линија Скопје-Софија и еднаш засекогаш да престанеме со сите теми од типот "железничко и автопатско" поврзување со Софија. Нема смисла веќе, цел животен век истото...

Железницата не е за превоз на луге,а предимно за превоз на товари. Авионското поврзуване не е панацеja и не може да замени железничкото и патното поврзуване.


Нема да го дочекаш. Тоа е поентата. Ти тоа нема да го видиш.
Јас Скопје никогаш не сум го замислувал вака.
Back to Top
geny View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 16-Mar-2013
Location: Bulgarya
Online Status: Offline
Posts: 289
  Quote geny Quote  Post ReplyReply #7 Posted: 10-Aug-2017 at 11:48
Железопътната линия Кюстендил-Гюешево е в катастрофална состойба 34км се изминават за 1час и 50 минути ремонт не е правен от времето на социализма Дезирото се движи с 25 км на час влакавете прегряват линията се тресе -тежко е !!!!
Back to Top
ink View Drop Down
Senior Member
Senior Member


Joined: 01-Dec-2010
Location: Bulgaria
Online Status: Offline
Posts: 510
  Quote ink Quote  Post ReplyReply #8 Posted: 10-Aug-2017 at 08:21
Originally posted by alexsend

А да воведе Wizz линија Скопје-Софија и еднаш засекогаш да престанеме со сите теми од типот "железничко и автопатско" поврзување со Софија. Нема смисла веќе, цел животен век истото...

Железницата не е за превоз на луге,а предимно за превоз на товари. Авионското поврзуване не е панацеja и не може да замени железничкото и патното поврзуване.

Edited by ink - 10-Aug-2017 at 08:22
Back to Top
ink View Drop Down
Senior Member
Senior Member


Joined: 01-Dec-2010
Location: Bulgaria
Online Status: Offline
Posts: 510
  Quote ink Quote  Post ReplyReply #9 Posted: 10-Aug-2017 at 08:04
Eве и един клип от Пловдив до Септември во веке изградената пруга, коja е дел от коридорот 8.
https://www.youtube.com/watch?v=Zxftoqxtlfo&t=861s

Тоа е планот за изградба до 2022 година за Септември-Софиja, каде е тежок теренот.
https://www.youtube.com/watch?v=s_jMoUY-QOo

Проценките за полна реконструкциja за делот Софиja-македонска граница са за 800 милиона евра и ако сега има пруга,но от Гуешево до Кустендил е многу стара и бавна.

Edited by ink - 10-Aug-2017 at 08:06
Back to Top
katani View Drop Down
Senior Member
Senior Member


Joined: 07-Jan-2013
Location: Bulgaria
Online Status: Offline
Posts: 112
  Quote katani Quote  Post ReplyReply #10 Posted: 09-Aug-2017 at 07:05
Някой има ли възможност да се раходи по по-малка или по-голяма част от трасето между Куманово и Беляковци, да видим, аджеба, строи ли се или не?
Back to Top
katani View Drop Down
Senior Member
Senior Member


Joined: 07-Jan-2013
Location: Bulgaria
Online Status: Offline
Posts: 112
  Quote katani Quote  Post ReplyReply #11 Posted: 08-Aug-2017 at 09:48
Силно се надявам като поемем председателството на ЕС от нова година, да се действа и в посока по-бързо намиране на средства за жп линията до България. Те, уж, от правителството заявиха такива мераци, но да видим. Все пак смятам, че като цяло има светлина в тунела, пък макар сега само на думи. А бъдещето ще покаже дали думите ще се превърнат в дела.
Back to Top
BOJAN View Drop Down
Moderator Group
Moderator Group
Avatar

Joined: 09-Sep-2008
Location: SKOPJE
Online Status: Offline
Posts: 3153
  Quote BOJAN Quote  Post ReplyReply #12 Posted: 08-Aug-2017 at 01:00
Македонија треба да се насочи првенствено кон изградбата на пругата кон Бугарија. Албанија во моментов е далеку од било какво поврзување. Имав можност и лично да ја видам пругата што оди до македонска граница и можам да кажам дека тука ќе треба голема инвестиција и многу, многу години работа. Албанската влада во моментов е сконцентрирана на реконструкција на пругата Драч-Тирана, која е исто така во очајна состојба.

Албанските железници пред пет години целосно го укинаа сообраќајот до Подградец поради небезбедноста на пругата, а од пред две години е укинат и превозот до Либражд. Во моментов има воз единствено до Елбасан, кој е пак на половина пат меѓу Тирана и Подградец. Многу, многу лошо.
Back to Top
geny View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 16-Mar-2013
Location: Bulgarya
Online Status: Offline
Posts: 289
  Quote geny Quote  Post ReplyReply #13 Posted: 26-Jul-2017 at 17:07
Що ли ти вервам феномен!!!!!Dunno
Back to Top
phenomenon View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 26-Oct-2010
Location: Kumanovo
Online Status: Online
Posts: 2254
  Quote phenomenon Quote  Post ReplyReply #14 Posted: 26-Jul-2017 at 17:02
Во средината на XIX век пругите биле градени побрзо. Овие недоквакани до 2025 нема да успеат ни да изградат пруга од Куманово до Клечовце, не пак до Деве Баир. Додека да направат железничко поврзување со Бугарија, во светот веќе ќе се вози по Хајперлуп.
開始されていないだけの戦いが失われ、
Back to Top
alexsend View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 11-May-2011
Location: Скопје, Центар
Online Status: Offline
Posts: 1412
  Quote alexsend Quote  Post ReplyReply #15 Posted: 26-Jul-2017 at 16:48
А да воведе Wizz линија Скопје-Софија и еднаш засекогаш да престанеме со сите теми од типот "железничко и автопатско" поврзување со Софија. Нема смисла веќе, цел животен век истото...
Јас Скопје никогаш не сум го замислувал вака.
Back to Top
Мартин View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 04-Jan-2009
Online Status: Offline
Posts: 321
  Quote Мартин Quote  Post ReplyReply #16 Posted: 26-Jul-2017 at 16:38
Тешки глупости! Мислам дека нема подобар виц од железничкото поврзување на Македонија и Бугарија во овие 20-тина години независност. Ни го продаваат како да е нуклеарна централа. Па и тоа ќе се изгради за 10 години...
Back to Top
pbanks View Drop Down
Admin Group
Admin Group
Avatar

Joined: 01-Sep-2007
Location: Skopje
Online Status: Online
Posts: 8762
  Quote pbanks Quote  Post ReplyReply #17 Posted: 26-Jul-2017 at 14:54


Значи пак не им се брза ниту на едните ниту на другите.
Back to Top
katani View Drop Down
Senior Member
Senior Member


Joined: 07-Jan-2013
Location: Bulgaria
Online Status: Offline
Posts: 112
  Quote katani Quote  Post ReplyReply #18 Posted: 26-Jul-2017 at 14:32
България и Македония ще изградят железопътна връзка между София и Скопие
от Almanews -
26/07/2017

Правителството (на България - б.м.) на заседание днес одобри Меморандум за разбирателство между Министерство на транспорта, информационните технологии и съобщенията на Република България и Министерство на транспорта и съобщенията на Република Македония за развитието на железопътните връзки между София и Скопие, съобщи пресслужбата на кабинета, предаде БТА.

Българската страна поема ангажимент за доизграждането на железопътната връзка по направлението София – Перник – Радомир – македонска граница до 2027 г.

Македония, от своя страна, се ангажира да изгради жп направлението Крива паланка – Деве баир – българска граница до края на 2025 г.

Правителството упълномощава министъра на транспорта, информационните технологии и съобщенията да подпише меморандума от името на кабинета.

Източник: Almanews
Back to Top
geny View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 16-Mar-2013
Location: Bulgarya
Online Status: Offline
Posts: 289
  Quote geny Quote  Post ReplyReply #19 Posted: 14-Jul-2017 at 18:20
[[[[[[ Поздрави!!!!!
Back to Top
<Fresno> View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 13-Jun-2010
Online Status: Offline
Posts: 406
  Quote <Fresno> Quote  Post ReplyReply #20 Posted: 14-Jul-2017 at 09:25
Супер вест, но вкупно срамна сума за Западен балкан. Да, не се должни ништо да даваат, но сепак ова се трошки.
Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  123 43>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down



This page was generated in 0.156 seconds.

Copyright ©2007 - 2017  build.mk

Коментарите на форумот претставуваат лично мислење на нивните автори и не претставуваат официјален став на build.mk.