Коридор 8 |
Post Reply | Page <1 910111213 52> |
Author | ||||
gjoko
Senior Member Joined: 18-Jun-2011 Location: kicevo Online Status: Offline Posts: 6554 |
Quote Reply #201 Posted: 22-May-2012 at 21:46 | |||
таму каде има топилница во близина на рудникот нема потреба од железница.добро би било ама нема толкава потреба.готовиот производ е процентуално многу помал него ли рудата која се ваѓа(неколку проценти)
|
||||
BOJAN
Senior Member Joined: 09-Sep-2008 Location: SKOPJE Online Status: Offline Posts: 3438 |
Quote Reply #202 Posted: 22-May-2012 at 22:39 | |||
Јас сум повеќе заинтересиран дали најавата за отворање на рудникот Тајмиште повторно ќе ја оживее индустриската пруга од Зајас до Тајмиште и особено онаа од Скопје до Кичево, која освен за патничките возови е мртва за товарниот сообраќај, особено по Тетово.
|
||||
Goran
Senior Member Joined: 09-Jul-2009 Online Status: Offline Posts: 195 |
Quote Reply #203 Posted: 29-Jun-2012 at 01:50 | |||
Турски Курум Холдинг нов сопственик на рудникот Тајмиште
Турската компанија Курум Холдинг ќе биде новиот газда на рудникот Тајмиште. Турците на тендерот понудиле 2 милиони евра за концесија на рудникот и изградба на фабрика за преработка на железната руда, еден од главните услови што ги побара државата. Ако зделката се склучи, Тајмиште ќе биде најголемиот рудник за железо во Југоисточна Европа. - Како што најавија инвеститорите во првите четири до пет години ќе инвестираат околу 100 милиони евра и ќе вработат олку 500 вработени, но да почекаме тоа да го соопштат Турците на потпишување на договорот, изјави Ваљон Сарачини- министер за економија. |
||||
Danielbtmk
Senior Member Joined: 26-Jan-2010 Location: Skopje Online Status: Offline Posts: 693 |
Quote Reply #204 Posted: 08-Jul-2012 at 14:16 | |||
извор: http://evesti.mk/2012/07/08/izgradbata-na-zeleznickiot-koridor-8-zapocnuva-na-prolet/ |
||||
Andrej_LJ
Senior Member Joined: 20-Oct-2008 Location: Ljubljana Online Status: Offline Posts: 2954 |
Quote Reply #205 Posted: 08-Jul-2012 at 15:03 | |||
Значи не ми е јасно која е целта да се започне прво со реконструкција на постоечката пруга Куманово-Бељаковце, кога истата не води до никаде и без да се изгради конекцијата до Бугарија, практично нема да се употребува (со исклучок можеби на еден локален воз дневно на таа релација). Второ не ми е јасно зошто толку долги рокови за реализација, т.е. роковите од 3-4 години се сосема нормални за изградба на пруги со висока брзина и двојни колосеци. Она што најмногу загрижува и разочарува е фактот што главните дејности на пругата кон Бугарија повторно (за пореден, стоти пат) се одлагаат за 5 години, со што тежеста и одговорноста се префрлува на некој следен министер/влада, која повторно може да го направи истото и така во недоглед (како што практично сме сведоци последниве 20 години). Па зарем мора да се чека уште 3 години за започнување на изградбата на делот кон Кр. Паланка, при постоечки проект и завршен голем дел од работата?!? Потоа зарем 5 години ќе им треба да се заврши еден проект од 15 км. од Кр. Паланка до Ѓуешево? Плус не ми се верува дека тие 300 и кусур милиони евра ќе ги сносиме само ние, туку и Бугарија, затоа што треба да се гради заеднички меѓуграничен тунел!
Да ги сумирам најавите на министерот: *Куманово-Бељаковце: 2013-2017 година (46,6 милиони евра) *Бељаковце-Кр.Паланка: 2015-2020 година (145 милиони евра) *Кр.Паланка-Ѓуешево(БГ): 2017-2022 година (332 милиони евра) ВКУПНО: 10 години, 523 милиони евра или просечно по смешните 52 милиона евра! За крај пак сакам да го нагласам следниот мој впечаток. Се работи за симулирање на дејност и посветеност во изградбата на базичната инфраструктура. Да беа сериозни, роковите ќе беа дупло скратени, при што конечното пуштање на пругата комотно би можело да биде 2017-2018 година. Мора да се нагласи дека точно конекцијата кон Бугарија ја прави оваа пруга толку важна, додека ефектите од поврзувањето на градче како Кр.Паланка со железницата на земјата се тотално минимални! Затоа треба да се започне работа прво од најтешката делница, бидејќи ако имаме железница до кр.Паланка истата нема да служи скоро никому во следните неколку години, се до изградбата на конекцијата кон БДЖ. И уште едно прашање: јасни ли се техничките параметри на постоечкиот проект (до Кр.Паланка), каков е проектот за рехабилитација на постоечката пруга до Бељаковце и какви ќе бидат критериумите за изработка на проектот од Кр.Паланка до Ѓуешево? Ако не се вградени брзини од 120 км/час (исклучок може да биде Кр.Паланка-Ѓуешево, заради тешкиот терен и кратката делница може брзината комотно да падне на 80 км/час) и ако пругата не е електрифицирана, поарно да не го прават проектов 10 години! Нека го баталат за подобри времиња, како и се останато а важно во оваа држава! Затоа мислам дека треба актуелизација и модернизација на сите проекти, за да не бидеме приморани да ја реконструираме пругата чекана 100 години, по само 5 години експлоатација. Во секој случај текстов отвора повеќе прашања, отколку што дава одговори и јасно ја покажува изгубеноста, незнаењето и немањето јасна стратешка визија на нашите власти! Edited by Andrej_LJ - 08-Jul-2012 at 15:07 |
||||
"Тaм, където глупостта е образец, разумът е безумие." Гьоте
|
||||
gjoko
Senior Member Joined: 18-Jun-2011 Location: kicevo Online Status: Offline Posts: 6554 |
Quote Reply #206 Posted: 08-Jul-2012 at 15:30 | |||
многу добро се сеќавам на деведестите кога се започнуваше градбата на пругата кон Бугарија.По тогашните процени Куманово -граница со бугарија требаше да кошта 130 милиони марки,а турците понудија за 300 милиони марки да ги изградат целиот железнички коридор од бугарска до албанска граница и да го електрифицираат,за многу пократок период него самите да го изградевме само кракот кон Бугарија.Плус нудеја да биде вклучена целата градежна механизација во РМ.
Политичките придобивки од вклучувањето на турците во деведесетите во РМ од сегашен аспект ќе беше огромен. се потрошија тие 130 милони и ништо не се направи. единствено се направи штета со неконзервирањето(по кажување на тогашен професор на градежен факултет) а и по негово кажување трасата без да се провери се вкрстува на 8(осум) мсета со гасоводот на ГАМА |
||||
Cloverstack
Admin Group Joined: 01-Sep-2007 Location: Скопје Online Status: Offline Posts: 12453 |
Quote Reply #207 Posted: 08-Jul-2012 at 17:25 | |||
Претпоставувам главна придобивка би било тоа што во рамки на проектот Куманово ќе добие железничка станица во самиот град. Сегашната станица е прилично надвор од градот, кај Черкеско село: 42° 7'46.60"N 21°41'5.56"E Со тоа ваљда кракот кон Бељаковце и тие неколку попатни населени места исто така стануваат поинтересни за патнички сообраќај... чисто моја претпоставка. Мада сепак има дефицит на логика кога ќе се погледне големата слика.
Навистина би било пожелно брзината барем на двете релативно полесни делници да биде малку повисока, но не е крај на свет ни вака. Се работи за едноколосечна пруга и пруга која примарно е потребна за товарен сообраќај. Така да брзината е сепак во рамки на прифатливото. Никако не можам да се согласам со тебе дека е подобро да се одложи изградбата на пругава (како да не е веќе премногу одложена) заради 20 km/h или преку сила 40 km/h поголема брзина. Токму спротивно, мислам дека убедливо најважна работа е проектот да се реализира што побргу. Патем, министерот за транспорт изгледа има проблем со основни математички операции:
Како и да е овие рокови се вистинска КАТАСТРОФА! И не само тоа, туку секоја година роковите наново се поместуваат. Истото се случува и со кракот кон Охрид и Албанија. А ако се побараат ветувањата на истиов министер од првите години од неговиот мандат, ќе се види дека токму оваа 2012 требаше да биде завршена пругата кон Бугарија. Еве стигна 2012 ама сега испадна дека требало да чекаме до 2022, уште цели 10 години! И тоа под услов овој пат да се сериозни, а исто така под услов сите активности да се одвиваат совршено, што ретко е случај со вакви проекти. Ваквиот однос кон проектов е апсолутно неприфатлив! |
||||
N23
Senior Member Joined: 03-Feb-2011 Location: Skopje Online Status: Offline Posts: 2159 |
Quote Reply #208 Posted: 08-Jul-2012 at 19:34 | |||
Ова е малце надвор од темата, ама е ипак поврзано со темата. Во недела како ден, кога реално нема многу информации, најчесто се пуштаат или бомбастични најави, или некој минисер, како во случајов, си прави обичен брифинг на кој кажува нешто што сите го знаеме. Но зошто се прави ова? Се прави од причина во ден кога нема значајни вести, соодветен министер да се пофали со својата работа и да одржи некаков ентузијазам меѓу граѓаните. Особено денес се пушта оваа вест затоа што некако се сака сега да се покаже дека ипак се грижат за инфраструктурата. Ова со роковите проаѓа кај народот, особено што добро е испинувано, а и самиот народ вика, па добро, планини се, тежок терен, не е лош овој рок, битно пак ќе се гради.
Ако некој ја оспорува оваа теза, нека најде начин да биде дел од администрацијата неколку месеци и ќе се увери во ова. Така да ова е само еден пуштен балон, колку да се замара рајата. Не дека нема некад да се изгради пругата, ама штом вака пред 10 новинари ја најавува истата, се гледа несериозноста во намерата. |
||||
23ka.wordpress.com
|
||||
Andrej_LJ
Senior Member Joined: 20-Oct-2008 Location: Ljubljana Online Status: Offline Posts: 2954 |
Quote Reply #209 Posted: 08-Jul-2012 at 19:44 | |||
@Clover
Добро, се согласувам дека брзина од 100км/час не е болка за умирање, но следниов факт ме буни. Максималната брзината на пругата важи за патничките возови од највисок ранк (IC и меѓународни патнички), а брзината за товарните возови секогаш е пониска барем за 20-40 километри (всушност зошто е тоа така, дали заради самата должина и тежина на возовите?). Затоа сметам дека брзина од 60-80 км/час за товарниот превоз е прениска (доколку мојата претпоставка е точна). Навистина ништо не ги чини барем на некои рамнински и исправени отсеци брзината да ја подигнат до 120-140 километри на час. Се разбира не треба да се заборава дека реалната цена за изведба на теренот може многу да се разликува од индикативната, така што сум оптимист дека би можеле да се заштедат некои 100 милиона евра, кои би се пренамениле за модернизација и електрификација на Скопје-Гостивар на пример. Edited by Andrej_LJ - 08-Jul-2012 at 19:45 |
||||
"Тaм, където глупостта е образец, разумът е безумие." Гьоте
|
||||
polval
Senior Member Joined: 18-Feb-2009 Online Status: Offline Posts: 177 |
Quote Reply #210 Posted: 08-Jul-2012 at 21:37 | |||
Брзината на товарните возови е одредена освен со пругата која треба да биде за дадената брзина, брзината за која се направени товарните вагони (ги има за 80-100-120 км/ч) и се разбира доволно моќна локомотива која ќе може сето тоа да го влече.
|
||||
BOJAN
Senior Member Joined: 09-Sep-2008 Location: SKOPJE Online Status: Offline Posts: 3438 |
Quote Reply #211 Posted: 08-Jul-2012 at 22:09 | |||
Се фалиме со реконструкција на пругата кон Бељаковце како да сме се качиле на Марс. Во бивша Југославија оваа пруга си функционираше, имало возови на релација Куманово-Бељаковце, а на почетокот на 90-тите години успеавме да го уништиме овој крак со изградбата на пругата кон Бугарија. Вложувањето во санацијата не е ништо спектакуларно, особено уште ако од сега не се направи координација со МЖ-Транспорт за да сообраќаат возови до Бељаковце. Делот од Куманово до Бељаковце ќе биде нерентабилен, но надеж има за кумановската станица.
Инвестициските бројки и роковите за изградба нема да ги коментирам. На секоја нова прес-конференција се излегува со различни суми, па оттука истите не ги сфаќам за сериозни. |
||||
Andrej_LJ
Senior Member Joined: 20-Oct-2008 Location: Ljubljana Online Status: Offline Posts: 2954 |
Quote Reply #212 Posted: 08-Jul-2012 at 23:36 | |||
Сега го анализирав теренот и остатоците од изградбата на линијата од Бељаковци од Кр. Паланка на ГЕ. Имам неколку прашања, силно се надевам некој да ги има и одговорите.
Ако трасата може да се подели на 3 логични делови: -Бељаковци - Ранковце под, односно јужно од патот Е871. Ридски терен и нема никакви видливи остатоци од некаква траса (ниту постоечка ниту недовршена), иако признавам дека има шанси просто да не се видливи на екран. Значи некакви активности изведувани ли се на тој сегмент и ако да, какви? Ранковце - Гиновци - Псача каде пругата го преминува патот Е871 и оди паралелно, но северно од него. Тука трасата навлегува во тешки планини, а точно на овој дел се изградени околу 10 виадукта, бројни засеци и тунели. Трасата е јасно видлива така во рамницата, како и во планините. Псача - Кр.Паланка - Ѓуешево. После Псача пругата како да е пресечена со нож. Повторно истите прашања, дали се има градено било што на тој отсек? Излегува дека во 1994 се зафатиле со изградба најпрво на најтешкиот сегмент, со бројни виадукти и тунели, односно сложни технички решенија (баш централната 1/3 од трасата кон границата), додека останатите 2/3 на исток кон Ѓуешево и запад кон Бељаковци како да не се пипнати. Слики најдени од нет и скринови од ГЕ: WOW всушност колку многу е направено кога ќе види човек. Па ние денеска можеме да сонуваме за ваков размер и темпо на изградба. Во тој контекст, до која година активно се градела линијата (мислам од 94 до 96-97 или?). |
||||
"Тaм, където глупостта е образец, разумът е безумие." Гьоте
|
||||
Galileo
Senior Member Joined: 25-May-2010 Location: Wien Online Status: Offline Posts: 1349 |
Quote Reply #213 Posted: 08-Jul-2012 at 23:45 | |||
Когато човек ги гледа тези снимки се пита по коя логика всичко е захвърлено и изоставено.?
Наистина нямам думи.... |
||||
mr bombastic
Senior Member Joined: 10-Jun-2011 Online Status: Offline Posts: 420 |
Quote Reply #214 Posted: 09-Jul-2012 at 02:04 | |||
Е ова богами е за секоја критика, министерот појма нема од математика и кога ќе се изгради целосно пругата дали 2020 или 2022 (во меѓувреме на прес конференцијата кажува нелогични работи дека делницата од Бељаковце до Крива Паланка ќе почне од 2015 и ќе заврши до 2020, а замислете делницата од Крива Паланка до Деве Баир ќе започнела да се гради од 2017... ) Кога ќе ми текне дека 20 години отидоа за ништо а и сега најверојатно ќе се изначекаме додека конечно се изгради пругата ми се повраќа од оваа држава |
||||
Goran
Senior Member Joined: 09-Jul-2009 Online Status: Offline Posts: 195 |
Quote Reply #215 Posted: 09-Jul-2012 at 03:03 | |||
Ај од кај знаеш дека инвеститорот нема подруги планови. Можда да имаат план да увезуваат руда и од други места и да ја преработуваат топилницата да има поголем капацитет а со тоа се продолжува и економската исплатливост на топилницата. А исто во зависност од светските цени на меаталите можи да се деси период порано да носи руда од друго место него да се копа во рудникот. (раширувајне на ризикот и опции продолжен рок на вракајне на инвистиција). Во мое мислејне железничкиот коридор 8 треба да биде приоритет и пред авотпатот Тет - Охрид. Овие најви за поврзувајне со Бугарија се супер ама роковите се за никаде. До 2020 би требало да се направи цел Коридор 8 за да се задоволи потребата од алтернатива за пристаништа и поевтин побрз превоз на стока и патници. Ево неколку линкови од студите за коридорот 8 кој има време нека чита детали. Edited by Goran - 09-Jul-2012 at 06:17 |
||||
BOJAN
Senior Member Joined: 09-Sep-2008 Location: SKOPJE Online Status: Offline Posts: 3438 |
Quote Reply #216 Posted: 09-Jul-2012 at 09:29 | |||
Јас ќе се повторам од претходно, да градиме пруга со технологија од пред барем 50-60 години е чиста лудост. Железничка инфраструктура кон Бугарија со брзина на возовите од 80 до 120 километри на час не е сериозна работа. Во брзо време ќе се реконструира и надгради патот кон Деве Баир и што ќе правиме тогаш. Повторно возовите ќе бидат поспори во превозот на патници и стока од патниот превоз, а ние всушност ќе имаме нова пруга! Не е логично. И баш ме интересира дали некој друг на ниво на Европа аплицирал за изградба на паневропски коридор со ваква проектна документација.
|
||||
Cloverstack
Admin Group Joined: 01-Sep-2007 Location: Скопје Online Status: Offline Posts: 12453 |
Quote Reply #217 Posted: 09-Jul-2012 at 11:56 | |||
Но сепак се работи за едноколосечна пруга и мене ме интересира со колкава максимална брзина реално може да оперираат возовите на таква пруга, при едно солидно ниво на сообраќај?
42° 6'19.82"N 21°57'51.38"E 42° 5'51.30"N 21°59'52.40"E 42° 5'10.96"N 22° 1'38.76"E 42° 5'15.88"N 22° 2'22.42"E 42° 5'52.66"N 22° 3'30.34"E 42° 7'27.28"N 22° 6'26.24"E
42°10'55.99"N 22°15'8.81"E Edited by Cloverstack - 09-Jul-2012 at 12:46 |
||||
Andrej_LJ
Senior Member Joined: 20-Oct-2008 Location: Ljubljana Online Status: Offline Posts: 2954 |
Quote Reply #218 Posted: 09-Jul-2012 at 12:33 | |||
Кловер, ептен ти благодарам за информацијава. не да ми промакнало, него јас ништо не сум видел! Запрепастен сум колку многу било изградено во тие години (и пак не разбравме до која година точно се градела активно линијава), целата траса од Бељаковце до Тлминци е трасирана, при што по целата должина има огормен број на започнати тунели, мостови и засеци. Да го оставиш ова вака да трули 20 години си е чист криминал! Толку многу е вложено и направено, а станало и останува гробница на железничкиот транспорт и целата наша економија.
Уште прашања ми се породуваат колку повеќе ја гледам делницава. Зошто се лицитира со точна сума за најтешката и најскапата делница од Кр. Паланка кон Ѓуешево кога за тој отсек има само постои идеен, но не и пресудниот технички проект. Од каде се добива таа колосална сума, кога гледам дека трасата не оди директно до границата, туку пред Деве Баир прави еден U-turn по Жидилово, непосредно пред да навлезе во меѓуграничниот тунел. Дали и во колкава мера е пробиен меѓуграничниот тунел? Сега ќе ги постирам и основните параметри кои ги ископав од студиите! |
||||
"Тaм, където глупостта е образец, разумът е безумие." Гьоте
|
||||
Andrej_LJ
Senior Member Joined: 20-Oct-2008 Location: Ljubljana Online Status: Offline Posts: 2954 |
Quote Reply #219 Posted: 09-Jul-2012 at 13:22 | |||
Сите податоци се земени од документот ЕКОНОМСКА И ФИНАНСИСКА ЕВАЛУАЦИЈА - КОНЕЧНА, физибилити студија за коридорот 8 - Источна делница.
Ги издвојувам најважните факти, затоа што се работи за многу обемна документација. 1) Започнувам со карта на Коридорот 8 и какво поврзување ни овозможува истиот: *Крак кон Бугарија *Крак кон Варна -подкрак кон Мездра (понатаму Видин, преку Дунав мост 2 до Крајова и Тимшоара) -подккрак кон Велико Трново (понатаму Русе, преку Дунав мост 2 до Букурешт, Украина и Русија. -подкрак кон Варна (пристаниште Варна, преку Добрич до пристаниште Констанца) *Крак кон Пловдив -подкрак кон Бургас и неговото пристаниште -подкрак кон Свиленград (понатаму до Истанбул, блискиот и Далечен исток и Азија) *Крак кон Албанија -подкрак кон Драч и неговоро пристаниште (понатаму кон Италија) -подкрак кон Скадар (и понатаму Црна Гора) 2) Траса на Источната делница на железничката пруга кон Бугарија: 2А) Тунел под Деве Баир: Според претходната слика направив една зголемена верзија на тунелот кој треба да ги поврзе двете земји, чија што должина е над 3 километри (влез во Ѓуешево на околу 950 мнв и излез во Македонија крај селото Узем исто така на отприлика 950 мнв), при што неговата должина се распределува прилично еднакво на териториите на двете земји. Трасата помеѓу Узем и Жидилово ги следи изохипсите на планината. 3) Фази во изградбата: 4) Проценка на просечниот број на превезени патници дневно по делници, според песимистично, веројатно и оптимистичко сценарио до 2040 година. 5) Вкупни инвестиции на трасата, распределени по трите делници: 6) Инвестиции според градежните ставки: 7) Инвестициите расчленети по години (како проценти и потоа како апсолутни вредности): Edited by Andrej_LJ - 09-Jul-2012 at 13:24 |
||||
"Тaм, където глупостта е образец, разумът е безумие." Гьоте
|
||||
gjoko
Senior Member Joined: 18-Jun-2011 Location: kicevo Online Status: Offline Posts: 6554 |
Quote Reply #220 Posted: 09-Jul-2012 at 17:57 | |||
проблемот со пругата Куманово-Бугарска граница не е колку проценти се изградило,туку што се потрошија сите предвидени 130 милиони марки за целосна изградба на трасата,и дополнителни 50 милиони марки,а проектот се напушти и тоа со официјален став на влада.
да се потсетиме дека тие пари изнесуваат околу 15% од тогашниот буџет на РМ или преведено во сегашни бројки изнесува 400 милиони евра. да се каже дека се потрошени толку пари и дека е нешто направено за мене нема ни смисла ни резон |
||||
Post Reply | Page <1 910111213 52> |
Forum Jump | Forum Permissions You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |