Коридор 8 |
Post Reply | Page <1 56789 52> |
Author | |||||
Cloverstack
Admin Group Joined: 01-Sep-2007 Location: Скопје Online Status: Offline Posts: 12453 |
Quote Reply #121 Posted: 12-Feb-2011 at 23:37 | ||||
Мислам бев јасен која е мојата забелешка, тоа воопшто не е предлог за некаква нова траса. Забелешката беше дека Бугарија може да изгради и маглев на сегментот Софија-Бургас, но тоа автоматски не мора да значи дека се работи за посветеност на К8, затоа што спомнатиот сегмент воопшто не е ексклузивен за К8. Од друга страна за оној сегмент кој е ексклузивен за К8, допрва треба да ја видиме посветеноста на дело, а тоа го кажувам без да преудицирам ништо и наполно свесен за досегашниот крајно несериозен однос на македонската страна кон железничкиот К8 (за кој однос сесрдно се надевам дека конечно ќе се смени, особено со некаков импулс од ЕУ).
|
|||||
Andrej_LJ
Senior Member Joined: 20-Oct-2008 Location: Ljubljana Online Status: Offline Posts: 2954 |
Quote Reply #122 Posted: 12-Feb-2011 at 23:58 | ||||
Кловер малку е несериозно да се префрлува вината на Бугарија за нереализирањето на К8. Прво треба да признаеш дека од сегментот Софија-Бургас, само делот Софија-Пловдив е траса по која минуваат неколку коридори, додека Пловдив-Бургас е исклучиво К8. И токму нему му претстои сериозна реконтрукција. Тука ползите за Македонија би биле индиректни се разбира, заради подобрената достапност на најголемите бугарски градови (Софија, Пловдив и Бургас), како за пренос на патници, така и на стока до големите пристаништа во Варна и Бургас. Побрзи пруги значат полесен и поефтин транспорт, тоа на сите ни е јасно. Но, навистина незнам како мислиш дека Бугарија може да прави било каква сериозна реконструкција на пругата (таа се прави 160 за нормалните возови и 200 за возовите со наклонувачки ивици-што ја прави многу сложна и скапа) во сегментот Радомир-Ѓуешево, кога кај нас нема никаква сериозна најава за завршување на делницата на нашата страна. Бугарија својот дел од задачата го има исполнето пред многу декади, односно пруга до последното село на границата. Не гледам потреба нивната држава д инвестира стотици милиони евра во слепа пруга, која би го поврзувала само малиот Ќустендил со останатиот дел на Бугарија. Постоечката пруга Радомир-Ќустендил-Ѓуешево има слични карактеристики со нашата т.н. нова пруха од Белјаковце до Деве Баир, така што не гледам итна потреба за модернизација. Скопје-Софија е 220 километри, така што доколку се овозможи ова растојание да се зема за 2 часа, тоа би било одлично (е, се разбира дека пристигнувањето од едната до другата столица за еден час би било идеално и би овозможило сосема нови димензии во комуникацијата меѓу овие два центри, но тоа е премногу скапо, а во нашите весници се зборува дека ќе сме добиеле БРЗИ пруги за 20 години, при што се споменуваат брзини од 100-120км/ч).
Трето незнам зошто Бугарија би била задолжена да ни ја врши нашата работа при користењето на различните фондови (кои сум скептичен дека финансираат волкави проекти во земји кандидатки), кога кај нас нема нити волја, а се сомневам и во државниот капацитет за големи инфраструктурни проекти (гледајќи што се случува со останатите низ државата). Да резимирам, ползите за Македонија се големи и при реконструкција и апгрејдување на било кој дел на К8 в Бугарија, а постоечката мрежа на земјата е сосема доволна за да ги задоволи основните потреби во делот Ѓуешево-Софија. Македонија е на потега и само ние сме кочничарите на К8, како на исток, така и на запад. *Една проверка на сајтот на БДЖ покажува го следното времетраење на патување на патничките возови според сегашната инфраструктура: Ќустендил-Софија 2ч 40мин Ќустендил-Пловдив 5ч Ќустендил-Бургас 9ч По реконструкцијата на сегментите Софија-Пловдив-Бургас, ова време ќе биде намалено за додатни 2-3 саати, што кажува дека возовите од Ќустендил до Бургас би стигнувале за смешните 6-7 саати. Понатамошната пак реконтрукција на Софија-Радомир(-Ќустендил), сигурно би го скратило времето за патување за уште час на бугарска територија, т.е. од едниот до другиот крај на земјата возовите би можеле да стигнуваат за 6 саати. Edited by Andrej_LJ - 13-Feb-2011 at 00:15 |
|||||
"Тaм, където глупостта е образец, разумът е безумие." Гьоте
|
|||||
polval
Senior Member Joined: 18-Feb-2009 Online Status: Offline Posts: 177 |
Quote Reply #123 Posted: 13-Feb-2011 at 10:57 | ||||
Се додека чекаме некој друг да ни ги заврши работите никогаш нема да бидат завршени. Железничките пруги, впрочем како и било кој друг инфраструктурен објект во Македонија, се од најголема важност на прво место за Македонија и соодветно оние пруги кои што се во Бугарија се од најголема важност за Бугарија. До скоро мислев дека парите се проблем а всушност не било до парите, бидејќи се фрлија големи пари за проекти кои што немаат допирни точки со напредокот на земјата. А тука се и разните студии за ова или за она.....До сега ќе изградевме 100 пруги до Бугарија само со парите за „физибилити студии“. Пругата за Бугарија е започната и треба да се заврши. Што побрзо , тоа подобро.
Edited by polval - 13-Feb-2011 at 10:59 |
|||||
ink
Senior Member Joined: 01-Dec-2010 Location: Bulgaria Online Status: Offline Posts: 530 |
Quote Reply #124 Posted: 13-Feb-2011 at 15:11 | ||||
Е,не разбирам как трасето Бургас-Софиja не е екслузивен дел от К8. Даj некакво образложение зашто сметаш вака и от каj е трасето на К8 па да видиме. Дали Пловдив-Бургас се поврзува со друг коридор? Edited by ink - 13-Feb-2011 at 15:15 |
|||||
Cloverstack
Admin Group Joined: 01-Sep-2007 Location: Скопје Online Status: Offline Posts: 12453 |
Quote Reply #125 Posted: 13-Feb-2011 at 18:33 | ||||
|
|||||
Andrej_LJ
Senior Member Joined: 20-Oct-2008 Location: Ljubljana Online Status: Offline Posts: 2954 |
Quote Reply #126 Posted: 13-Feb-2011 at 20:29 | ||||
Извини, не беше мислено да ти ставам тебе зборови во уста, просто разговарав и се обрнав кон тебе, но не со намена да изгледа како ти да си го кажал тоа па јас ти реплицирам. Низ Бугарија се сечат многу коридори, од кои К8 е веројатно најмалку важниот за државата, заради двете мали и неразвиени земји кон кои ја поврзува. К10 од друга страна е портата кон Азија и Истанбул, а ги поврзува огромната Турција со Србија и Европа. К4 од друга страна пак ја врзува земјата со единствените соседки на Бугарија кои се членки на ЕУ и со нив се одвива огромна трговија. Нормално е една таква, добро позиционирана земја да има неколку приоритети одеднаш, но за жал К8 кон Македонија е најнискиот. Она што сакам да го кажам е дека на Бугарија не и е толку потребен К8 кон Македонија, колку што ни е нам нужно поврзувањето кон исток, кон растечката економија на Бугарија и Романија, сите Црноморски држави, вкл. и Турција, како и цела Азија.
Не сметам дека држи изјавата дека би се реализирал К8 во делот Пловдив-Бургас, доколку не беше дел од коридорот. Сметано така, Софија-Варна е поважен за Бугарија (Варна е поголема од Бургас, како по број на жители, така и по економска важност и има поголемо пристаниште), но бидејќи трасата не се поклопува со европски коридор, работите стојат во место на полето на железничката и патната инфраструктура. Се согласувам дека за ваков меѓународен коридор и проект треба да се има заеднички пристап пред сите меѓународни фактори или финансиери. Она што мора да се истакне е дека работата мора да ја иницира Македонија, затоа што сметам дека К8 е многу поважен за нас, отколку за Бугарија делот кон Македонија. Се согласуваме дека од наша страна до сега немало никаква иницијативност. Мое видување зошто Коридорот 8 за Македонија е значаен да се заврши во својата целосна должина, со апсолутна и недвосмислена приоретизација на К8 на исток, односно кон Бугарија: |
|||||
"Тaм, където глупостта е образец, разумът е безумие." Гьоте
|
|||||
Goran
Senior Member Joined: 09-Jul-2009 Online Status: Offline Posts: 195 |
Quote Reply #127 Posted: 10-May-2011 at 04:34 | ||||
Link na koj gi ima site podatoci za koridorot 8
e PDF file sto mozi da se dowload. Corridor VIII, Analysis of Railway Infrastructure Download the full version of the Corridor VIII: Pre-Feasibility Study on the Development of the Railway Axis. The Study was funded by the Italian Ministry of Economic Development, co-funded by CEI-Central European Initiative through Fiera del Levante Servizi, under the supervision of the Italian Ministry of Infrastructure and Transports. The study was implemented by the Railway Working Group, with representatives from Albania, Fyr Macedonia, Bulgaria, Turkey and Italy, under the coordination of Pan-European Corridor VIII Secretariat. Technical supervision was provided by Ferrovie dello Stato S.p.A.-Italian Railways. http://www.corridor8.org/index2.php?page=document&id=4 |
|||||
Goran
Senior Member Joined: 09-Jul-2009 Online Status: Offline Posts: 195 |
Quote Reply #128 Posted: 11-May-2011 at 06:34 | ||||
Продолжеток од овде: http://www.build.mk/forum/forum_posts.asp?TID=1197&PID=99468#99468
Krale mora da te popravam koridorot 8 e isplatliva investicija kako celosen koridor evo fakti evo link download pdf file i procitajgo celosno ke vidis deka celiot proekt e rentabilen i isplatliv samiot od sebe plus pridonesi za cela ekonomija Potocno od strana 120 do 130 tuka se faktite za rentabilnosta. Edited by Cloverstack - 13-May-2011 at 14:28 |
|||||
krale
Senior Member БАНИРАН Joined: 28-Dec-2009 Online Status: Offline Posts: 1487 |
Quote Reply #129 Posted: 11-May-2011 at 07:38 | ||||
Ја имам читано студијата дека е исплатлив, но тоа е се разбира анализа на оние кои имаат интерес да биде исплатлив. Искрено нема теорија да биде толку доходовен за МЖ како што би бил правецот Тетово-Куманово.
|
|||||
Goran
Senior Member Joined: 09-Jul-2009 Online Status: Offline Posts: 195 |
Quote Reply #130 Posted: 11-May-2011 at 08:30 | ||||
Krale ne sporam koj e po isplatliv samo te koregiram deka finasisiki rentabilen kako proekt a koridorot 8 se dvizi po isti linija so taja zeleznica so sama izvedba kako so e proktiran brzinata se podiga na 100km na cas so toa sto ova sto go debitirame za progradska zeleznica ke se ostvari so samiot koridor no vo pogolem razmer a potoa mozi da se sminka so poveke stanici i se drugo sto se imame spomnato vo ovaj forum idejata za gradaska prigradska zeleznica e super nikoj ne spori ama za da se postigni ekonomski efekt mora da se gradi koridorot 8. So koridorot 8 ke donese poveke potreba od rabotna sila sto ke ja potikne potrebata gradska zeleznica vo Skopje.
Edited by Goran - 11-May-2011 at 08:31 |
|||||
krale
Senior Member БАНИРАН Joined: 28-Dec-2009 Online Status: Offline Posts: 1487 |
Quote Reply #131 Posted: 11-May-2011 at 11:18 | ||||
Не мислам дека е така.
Всушност јас не ја спорам изградбата на коридорот 8 (во сегментот околу Скопје), туку ја спорам неговата рентабилност во насока кон Бугарија. Мислам дека тука се фрлени преголеми средства, а ништо не е постигнато. Замисли си тие 2-300 милиони досега потрошени мислам дека беше, да беа вложени на потегот Тетово-Куманово? Сиве овие години додека пропаѓа железницата, овој правец ќе овозможеше солиден профит и ќе обезбедеше подобри услови и побрзо да се направи и кон бугарија пруга, ако сметаме од политички причини дека е потреба (бидејќи од економски не е потребна)? |
|||||
lslcrew
Senior Member Joined: 14-Jan-2008 Location: Skopje Online Status: Offline Posts: 10988 |
Quote Reply #132 Posted: 11-May-2011 at 15:35 | ||||
Зашто не ти текне дека можеби голем дел бугарски компании да работат увоз/извоз преку Албанија. Башка Скопја и Софија трасата се скоро 3 милиона населени, сигурно има причини да контактираат некако.
|
|||||
krale
Senior Member БАНИРАН Joined: 28-Dec-2009 Online Status: Offline Posts: 1487 |
Quote Reply #133 Posted: 11-May-2011 at 15:38 | ||||
Веројатно ќе има и такви примери, но реалната ситуација е за жал единственото релевантно мерило. Се друго е „можеби ова, можеби она“. Факт е дека границата со Грција и со Косово се најфреквентни по основ на трговија и промет на луѓе. Зошто границите со Албанија и со Бугарија не се тесно грло ако толку мнооооогу трговија треба да прави промет, ама ете нема како? Кога и да отидеш на овие граници, нема живо пиле. И ние сега ќе градиме од ЧИСТО ПОЛИТИЧКИ МОТИВИ скапа железница? Нелогично. Не викам дека понатаму е лошо да се направи, ама ако мисли некој дека тоа ќе ја направи МЖ рентабилна и профитабилна, и те како дебело се лаже. |
|||||
lslcrew
Senior Member Joined: 14-Jan-2008 Location: Skopje Online Status: Offline Posts: 10988 |
Quote Reply #134 Posted: 11-May-2011 at 15:55 | ||||
Коридорот е предвиден како долгорочен коридор за развој на Европа. Тоа не го смислила Македонија, како тоа тебе ти текна и готово. Којзнае колку матерјал има физибилноста на коридорот каде е обработена. Како можеш д знаеш ти дка ќе нема сообраќај ако го нема коридорот. Да се изгради порво што ќе се случи е што ќе се слее голем дел од постоечкиот околен сообраќај по коридорот.
|
|||||
krale
Senior Member БАНИРАН Joined: 28-Dec-2009 Online Status: Offline Posts: 1487 |
Quote Reply #135 Posted: 11-May-2011 at 16:57 | ||||
Не е ништо тоа спорно, дека таков коридор треба и дека е сигурно од помош.
Јас зборам за економската исплатливост и поврат на инвестицијата. Правците кои се исплатливи се запуштени, на сметка на овој политички проект, кој се претвори во бунар без дно. |
|||||
Goran
Senior Member Joined: 09-Jul-2009 Online Status: Offline Posts: 195 |
Quote Reply #136 Posted: 12-May-2011 at 06:24 | ||||
Pak jas Krale Koridort 8 e rentabilen ekonomski kako celosen koridor no ima delnici ako ge razdelis poedinicno ne se isplatlivi to e tocno kako Kumanovo do Bugarska granica i toa e spomnato vo studiata od koridorot na strana 59 No kako celina koridor 8 za Makedonija znaci monogu moli boga sto pobrzo da se ostvari se otvaraat novi pazari za nas konekcii za Italija azija bliski istok Turcija Rusija i pole za poveke investicii vo Makedonija a toa sto imalo tenderski nepravilnosti od poranesnata vlada sto go pocnaja i ne go drzvrsija od poznati pricini e druga rabota
Kako celosen koridor 8 e isplatliv i ke donese revulucija vo industrija i priliv na stranski kapital no samo ako pokraj toa treba da imame stabilna vlada i podobreno sudstvo Poarno e da se izgradi koridorot 8 sto ke ja razmrda ekonomijata pa spored potrebite na taja ekonomija ke se napravi studia za brza zeleznica i ako se potvrdi ekonomski isplatliva mozi da se dadi na koncisioner a vo meguvreme koridirot 8 da se iskoristi do maksimum za prevoz na patnici po toj koridor. sto vo stvarnost prestauva prigradska zeleznica gi povzuva Stuga Kicevo Tetovo Gostivar Skopje Kumanovo Kriva palanka so zeleznica so maximalna proektirana brzina od 100Km. Ako se moderenizira koridorot 10 i XD toa ke znaci cela zeleznica ke bidi so 100KM brzina ako ova se pokaze rentabilno pa moze da se kalkulira da se podigne brzinta na poveke pa moze da se dade cela zeleznica pod koncesija a operatorot da ima zadaca da ja podigne brzinata na izvesni delnici na poveke do kaj 200KM na cas
|
|||||
krale
Senior Member БАНИРАН Joined: 28-Dec-2009 Online Status: Offline Posts: 1487 |
Quote Reply #137 Posted: 12-May-2011 at 08:03 | ||||
Коридорот 8 нема да донесе никакво отворање на Турција, Русија и Азија. И понатаму природниот пристап до овие пазари ќе остане по друг пат - за Турција преку Солун ќе биде и побрзо и подобро, а за Русија ќе остане преку линијата кон Будимпешта. Во таа насока коридорот 8, посебно во делот кон Софија е едно слепо црево. Само ги дуплира паралелните траси кои веќе постојат (Ниш- Софија-Истанбул; и Солун-Истанбул). За товарниот сообраќај, кој и онака не гледа многу дали поминува 100 или 200 км, пругата нема да има никаков економски ефект. Во насока кон Албанија, коридорот е поинтересен, бидејќи отвора пристап до Албанскиот пазар и пристаништа. Тоа за Македонија е многу поважно од економски аспект, ама пак од политички причини се форсира пругата кон Софија. Треба да се анализира политичкиот комплекс на македонските влади, во моментите кога се решија да го спонзорираат овој небулозен и неисплатлив проект. Тоа беше во ситуација во која Грција ни наметна ембарго, а Србија беше под ембарго од ОН. Во таква ситуација коридорите на железницата беа доведени во колапс. Но какви се шансите симултано да се случи тоа во иднина? Ако Грција, на пример, дури и наметне ембарго, северниот коридор овозможува пристап до Софија (и бугарските пристаништа), до Европските пазари, па и до црна гора или хр/словенија како алтернативни пристаништа. Во исто време, дури кога би биле и двата коридора (север-југ) затворени, која е гаранцијата дека тоа нема да го стори и Бугарија? Никакви! Дури и од каква помош ќе биде коридорот кон исток, кога ќе биде доста тешко да се дојде до Европските пазари преку железница. Албанија веќе отвора повеќе можности, и помалку шанси политички да биде во спрега со Србија и Грција, при блокада на македонската економија. Ама ете, кој седнал малку да размисли. |
|||||
Goran
Senior Member Joined: 09-Jul-2009 Online Status: Offline Posts: 195 |
Quote Reply #138 Posted: 12-May-2011 at 09:48 | ||||
Krale cela poenta deka kordorot 8 e rentabilna investicija za Makedonija toa celo vreme go tvrdis a evo ti Mapa za da svatis kolku toj koridor e vazen za Makedoniaja Albanija I italija zamisli Jabolka od Resen ili Tetovo domati od Strumica od na niva do na pazar vo Italia za eden den ili textil mermer ruda za Italia isto za Rusija Ukraina pa nataka evtin trasport em brzo Nemoj da pocnes pak moze preku Srbija Hrvatska Kolku poveke granici proaga tolku pabavno se dvizi tolku poke kosta. Ako ne mozis da svatis sto e poentata na sevo ova sto go debitiram so tebe ne misli na malo od Tetovo do Kumanovo. Ako nema industrija so potrerba lugeto da se vozat so voz ili samo da mu pomine vremeto. Poentata e so samiot koridor8 se stvara prigradska zeleznica Struga Kicevo Tetovo Gostivar Skopje Kumanovo Kriva Palanka so proktirana brzina do 100 km na sat pa na ova posle moze da se nadgraduva.
Edited by Goran - 13-May-2011 at 03:52 |
|||||
krale
Senior Member БАНИРАН Joined: 28-Dec-2009 Online Status: Offline Posts: 1487 |
Quote Reply #139 Posted: 12-May-2011 at 10:22 | ||||
И сам анализирај се што кажа, и ќе сватиш дека коридорот 8 во делот кон Бугарија, е најнерентабилната делница во целиот коридор.
Украина, Русија, Азија и Турција, ама воопшто не се отвораат преку Софија (истите се достапни преку Солун или Будимпешта). За страната на Италија, држи до некаде вода, јас затоа и реков, многу поисплатливо и потребно за МК е да работи на коридор со Тирана/Драч, па зошто да не и со Ц.Г. преку северна делница во Албанија. Дури и од политички причини е попотребно. Ама за жал место развој на постојната мрежа, правење на МЖ да биде профитабилна компанија, која ПОТОА ќе може да финансира ваква изградба, ние почнавме обратно, од НАЈНЕИСПЛАТЛИВАТА делница, и ја доведовме МЖ до банкрот. |
|||||
Goran
Senior Member Joined: 09-Jul-2009 Online Status: Offline Posts: 195 |
Quote Reply #140 Posted: 12-May-2011 at 10:38 | ||||
Ova e premnogu gnavejne na forumov posledno otvori go linkot pa svati deka so edna granica progajne e poevtiono i pobrzo preku crno more imas Ukraina Rusija Gruzija Azebergan pa nataka toa ti market od eden Bilon Luge samo preku edna granica da pustis kontajner od Makedonija za 3 dena ke stigne preku Solun treba 6 dena Evropa go saka ova da go rastereti Bosfor isto za Italija preku zeleznica preku Avstrija ke odi 2 dena a peku Albanija za eden den.
|
|||||
Post Reply | Page <1 56789 52> |
Forum Jump | Forum Permissions You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |