build.mk Homepage
Forum Home Forum Home > Главни теми > Инфраструктура > Градска инфраструктура
  Active Topics Active Topics
  FAQ FAQ  Forum Search   Register Register  Login Login

Атмосферска канализација

Bookmark and Share
 Post Reply Post Reply Page  123 4>
Author
Message
  Topic Search Topic Search  Topic Options Topic Options
lslcrew View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 14-Jan-2008
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 10988
  Quote lslcrew Quote  Post ReplyReply #1 Topic: Атмосферска канализација
    Posted: 02-Sep-2008 at 22:18

ПРОШИРУВАЊЕ НА БУЛЕВАРОТ ГОЦЕ ДЕЛЧЕВ


Атмосферска поставена, финишот за 3 месеци


Градежните работи за проширување на булеварот "Гоце Делчев", кои започнаа минатиот месец, продолжуваат со поставување на атмосферска канализација, а според надлежните проектот треба целосно да биде завршен за помалку од 3 месеци.
- Проширувањето се врши од двете страин на булеварот, односно на потегот од зградата на Македонската радиотелевизија, и од универзитетот "Свети Кирил и Методиј", се до спојот со улицата "Беласица". Од страната на Универзитетот поставена е нова атмосферска канализација со профил ФИ 1.000, а во моментов се работи на отстранување на старите цевки и подготвување на теренот за тампонирање и асфалтирање, објаснуваат во Градот.

Оттаму додаваат дека на делот кај зградата на МТВ се врши ископ, по што ќе се постави армиранобетонска заштита на атмосферската канализација и ќе се премине кон тампонирање на просторот.
Инаку, со проектот, булеварот "Гоце Делчев" ќе добие уште по една лента од двете страни, со широчина од 3,5 метри, и должина од 520 метри.

http://vecer.com.mk/?ItemID=D8F4A11B5DB47E46968F49DD180DC4E9
Back to Top
lslcrew View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 14-Jan-2008
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 10988
  Quote lslcrew Quote  Post ReplyReply #2 Posted: 27-Mar-2009 at 01:45

Поплавена улицата покрај „Усје“

Од Градот ветуваат дека проблемот ќе биде решен до пролет

Делот од булеварот „Србија“ кој води кон кулите „Расадник“ во Кисела Вода, деновиве е постојано поплавен. Новата улица, покрај цементраницата „Усје“, која беше изградена минатата година, нема атмосферска канализација, па во деновите кога врне дожд е целосно нефункционална. Се случува да има толку многу вода која нема каде да истече, што возилата воопшто не можат да поминат, се жалат жителите на населбата.

„Се создаваат мешаници, особено наутро, кога мора да се враќаме назад и да ги користиме обиколните улици, со што практично не се постигнува целта на изградбата на оваа улица. Инаку, кога е проодна, на голем дел од жителите на населбава им заштедува многу време“, вели жител на Кисела Вода.

Проблемот со канализацијата ќе биде решен до пролет, ветуваат во Градот. Досега не била направена, бидејќи немало проект, а во план било проширување на улицата со уште две ленти. Сепак, атмосферската канализација ќе се гради пред проширувањето. Во Градот велат дека коловозот нема повторно да се копа, бидејќи цевките ќе се постават покрај улицата. Доколку некогаш се реализира планираното проширување со уште две ленти, сливниците од атмосферската канализација ќе бидат централно поставени, што нема, според градските власти, воопшто да пречи во одвивањето на сообраќајот.

„Во буџетот за годинава има предвидени средства за изградба на атмосферска канализација. Во моментов во тек е тендер за избор на изведувач. Планираме целиот проект да биде готов до мај“, вели Мичо Поповски од Секторот за урбанизам.


Тој објаснува дека засега не се планира и проширување на улицата со уште две ленти. Според него, улицата со сегашниот капацитет ги задоволува потребите. Проширувањето би било дополнително компликувано и поради тоа што поголемиот дел од земјата е приватна и би се јавиле многу имотноправно спорови.

http://utrinski.com.mk/?ItemID=248EEF8A997F5C48ACADA4DA733BDE7A


Со последнава реченица баш ми дадоа цврст аргумент зашто не се реализира проектот. Ова ми звучи онака апатично "Кој сега да се занимава со проблеми...дај батали ајде!" А булверов како амбициозно тргнаа да го прават, па архиепископот, трифун, џорџе.....
Back to Top
lslcrew View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 14-Jan-2008
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 10988
  Quote lslcrew Quote  Post ReplyReply #3 Posted: 07-Apr-2009 at 04:25

Почна изградбата на атмосферска канализација на дел од булевар „Србија“

Градот Скопје започна со изградба на атмосферска канализација на булеварот „Србија“, на потегот од цементарницата „Усје“ до Кисела Вода. Изградбата на колекторскиот систем за собирање на атмосферските води ќе го реши проблемот со поплавувањето на новата сообраќајница. Во текот на следниот месец ќе се постават армирани бетонски цевки за атмосферска канализација во должина од 560 метри. По завршувањето на канализацијата, се отвора можност за доизградба на преостанатите две ленти од булеварот „Србија“.

Овој потег, со должина од еден километар, Градот Скопје го изгради минатата година заради поврзување на општините Кисела Вода и Аеродром. Граѓаните со години ја користеа неасфалтираната улица покрај цементарницата „Усје“ за да избегнат кружење по околните сообраќајници.

„Изградбата на атмосферската канализација е во функција на олеснување на сообраќајот и комуникацијата меѓу двете населби. Граѓаните при секој дожд се соочуваат со поплава на улицата што не може да се помине со автомобил. Проблемот со овие води ќе биде решен во најскоро време, по што може да продолжи проширувањето на улицата, како и реализацијата на остатокот од булеварот ’Србија’“, истакна вчера градоначалникот Трифун Костовски, кој информира дека Градот Скопје за изградбата на атмосферската канализација од буџетот ќе издвои 7,2 милиона денари.

http://utrinski.com.mk/?ItemID=ED2385B3D575DF47AF802F8EFA087FFE
Back to Top
Cloverstack View Drop Down
Admin Group
Admin Group
Avatar

Joined: 01-Sep-2007
Location: Скопје
Online Status: Offline
Posts: 12036
  Quote Cloverstack Quote  Post ReplyReply #4 Posted: 02-May-2009 at 00:02

Како улиците да не се езера по дождовите

Атмосферска канализација имаат само 30 проценти
од улиците

Снежана Калабакова

По секој пороен дожд улиците се полнат со вода, што е резултат на отсуството на атмосферска канализација. На повеќе локации се создаваат цели езера кои го кочат сообраќајот, бидејќи во атмосферската вода заглавуваат и автомобилите и градските автобуси. Критични точки се подвозникот кај стоковната куќа „Спридер“, потоа на улицатата „Железничка“ во правец на населбата Црниче, подвозникот во Бутел кај поранешната фабрика „Наше дете“ и други делови низ скопските населби. По секое невреме или пообилни врнежи од дожд по сообраќајниците се создаваат колони од возила кои не можат да излезат од насобраната вода.

Скопје се' уште е покриено со едвај 30-ина отсто атмосферска и 80 отсто фекална канализација. На местата каде што не е изградена атмосферската, фекалната ги презема атмосферските води. Сериозен проблем се решетките на атмосферските канализации, кои често се крадат, а имаат улога да го задржуваат ѓубрето на површината, кое инаку се слева внатре и ги затнува отворите. За жал, има и такви несовесни граѓани кои фрлаат ѓубре во отворите на атмосферската канализација.

Во Градот се свесни оти само третина од улиците има атмосферска канализација, која на одредени делови е стара и според профилите не ги задоволува потребите. Малку поинаква е ситуацијата на новите улици, каде што има изградено нова мрежа со капацитет да прифати поголемо количество дождовна вода. Сепак, додаваат дека Градот не може да стаса да ја изгради мрежата во која со децении ништо не било вложено. Од Одделението за односи со јавноста објаснуваат дека проблемот со прибирањето на атмосферските води произлегува од незадоволителната мрежа атмосферски канализации на магистралните сообраќајници. Градот во буџетот за 2009 година предвидел околу 60 милиони денари за изградба на мрежа за отпадни води, од кои 40 милиони се само за општината Аеродром. Дел од средствата ќе се искористат за изградба на атмосферски канализации. Во принцип, проширувањето на мрежата се врши со проширување на магистралните улици, како што е примерот со булеварот „Видое Смилевски-Бато“ или, пак, со мрежата која започна да се гради на пробиениот дел од булеварот „Србија“.

Од Градот информираат дека градоначалникот Коце Трајановски побарал од јавното претпријатие „Водовод и канализација“ редовно да се чистат сливниците, мрежата и препумпните системи во подвозниците за да не доаѓа до чести затнувања и создавање езерца по сообраќајниците.



http://www.utrinski.com.mk/?ItemID=81724ABE9CA5A1478A72F64E458223F1
Back to Top
Cloverstack View Drop Down
Admin Group
Admin Group
Avatar

Joined: 01-Sep-2007
Location: Скопје
Online Status: Offline
Posts: 12036
  Quote Cloverstack Quote  Post ReplyReply #5 Posted: 27-May-2009 at 22:25

Големо невреме во Македонија

Мирјана Мирчевска Коментари (0)   
27.05.2009 18:45
 

 

Силно невреме со поројни дождови во Скопје. Несреќно за оние што навреме не стигнале на сигурно. По силните дождови - формирани цели езера.

Кај Скопскиот саем во Автокоманда пловеа автомобили, а сопствениците на возилата беа како да преживеале морска бура.

„Бевме скоро пола час, до горе е колата со вода. За 15-тина минути не поплави, толку беше, буткавме. На ново направено вакво нешто да се случи, езеро право, до коленици вода“, рекоа граѓаните.

Многумина си помагаа, ги бараа шахтите ама безуспешно. За среќа, додека А2 беше таму, немаше повредени.

 

 

Највисоката точка каде можете да застанете, а да не го удавите телото во оваа гнасна вода е тротоарот.

Но, доколку помине автобус, и тоа нема да ве спаси.

Новите возила останаа да пловат во скопското езеро кај Скопски саем.

Невремето траеше неколку часа проследено со обилни врнежи, град, грмотевици и ветар со силина и до 100 километри на час.

Најсилен интензитетот, според Хидрометеоролошки завод, бил во скопскиот и полошкиот регион.



http://a1.com.mk/vesti/default.aspx?VestID=109177
Back to Top
Cloverstack View Drop Down
Admin Group
Admin Group
Avatar

Joined: 01-Sep-2007
Location: Скопје
Online Status: Offline
Posts: 12036
  Quote Cloverstack Quote  Post ReplyReply #6 Posted: 27-May-2009 at 22:31


Скопје има покриеност со атмосферска канализација од ~30% (прашање е во која кондиција е и како се одржува и тоа што го имаме). За другите градови исто можам да замислам. За овој проблем постојано слушаме, но сеуште ништо не сме слушнале што се превзема за да почне да се решава. Во меѓувреме, додека инфраструктурата ни е на афричко ниво, ние фрламе вртоглави суми пари во непродуктивни работи. После кој ни е крив?


Edited by Cloverstack - 27-May-2009 at 22:52
Back to Top
Cloverstack View Drop Down
Admin Group
Admin Group
Avatar

Joined: 01-Sep-2007
Location: Скопје
Online Status: Offline
Posts: 12036
  Quote Cloverstack Quote  Post ReplyReply #7 Posted: 27-May-2009 at 23:17
Особено иритира што ваква поплава може да се случи кај штотуку завршен проект - клучката континентал. Не е ни прв пат:

http://www.build.com.mk/forum/forum_posts.asp?TID=34&PID=23632#23632

...но веќе станува сомнително објаснувањето дека се работи едноставно за затнати шахти. Во секој случај, ако е до затнати шахти, нека одговараат тие што треба да ги чистат и одржуваат. Ако е до лоша изведба, нека одговара изведувачот и надзорот. Ако е до лош проект, нека одговара проектантот и оној што го прифатил проектот. Клучниот збор е одговорност. Без одговорност нема да мрднеме напред и вакви случувања ќе ни се хронични!

А богами треба и да бидат обештетени овие луѓе чии возила се уништени. Не се работи за елементарна непогода то ест вистинска поплава. Не е нивна вина што при нормален дожд тргнале да возат по главни градски сообраќајници, а заглавиле во Амазон.



Edited by Cloverstack - 28-May-2009 at 02:38
Back to Top
beTon View Drop Down
Senior Member
Senior Member


Joined: 25-Jun-2008
Online Status: Offline
Posts: 3516
  Quote beTon Quote  Post ReplyReply #8 Posted: 27-May-2009 at 23:34
уште ова го немав видено, а добро тоа подземниот премин куртулил? 
Back to Top
Cloverstack View Drop Down
Admin Group
Admin Group
Avatar

Joined: 01-Sep-2007
Location: Скопје
Online Status: Offline
Posts: 12036
  Quote Cloverstack Quote  Post ReplyReply #9 Posted: 27-May-2009 at 23:54
Originally posted by beTon

уште ова го немав видено, а добро тоа подземниот премин куртулил? 


Како може да куртули? Имун ли е на гравитација?

И на снимките се гледа дека во тој правец водата е подлабока. За среќа не е преминот толку „подземен“, туку и од горе сообраќајницата е издигната на насип, па не е пречесто олку критично.


Edited by Cloverstack - 27-May-2009 at 23:56
Back to Top
beTon View Drop Down
Senior Member
Senior Member


Joined: 25-Jun-2008
Online Status: Offline
Posts: 3516
  Quote beTon Quote  Post ReplyReply #10 Posted: 28-May-2009 at 00:06
па затоа и прашувам, доколку беше поплавен сигурно ќе го дадеа во репортажата, а и доколку истиот беше зафатен во ниво со оваа вода, логично е да е преплавен, што очигледно не се случило!? 
Back to Top
Supervisor View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 28-Jan-2008
Location: skopje
Online Status: Offline
Posts: 1220
  Quote Supervisor Quote  Post ReplyReply #11 Posted: 28-May-2009 at 00:52
hahahah добро нели имаше тука атмосферска изградено? Што значи ова дека е тесно изградена?
NewYork-London-Paris-Moscow-Tokyo-Skopje
Back to Top
beTon View Drop Down
Senior Member
Senior Member


Joined: 25-Jun-2008
Online Status: Offline
Posts: 3516
  Quote beTon Quote  Post ReplyReply #12 Posted: 28-May-2009 at 01:20
не очекувале дека треба нова и поголема, сега низ подвозникот доаѓа доста вода од брдото од газибаба каде нема атмосферска канализација, па со пробивањето на подвозникот јурна вода а сливиците немаат капацитет да ја приберат сета, па затоа ваков башибозук, некој штедел на мозок наместо на грешки, треба да се интервенира со нова и поголема атмосферска канализација! 
Back to Top
Cloverstack View Drop Down
Admin Group
Admin Group
Avatar

Joined: 01-Sep-2007
Location: Скопје
Online Status: Offline
Posts: 12036
  Quote Cloverstack Quote  Post ReplyReply #13 Posted: 28-May-2009 at 01:32
Originally posted by beTon

не очекувале дека треба нова и поголема, сега низ подвозникот доаѓа доста вода од брдото од газибаба каде нема атмосферска канализација, па со пробивањето на подвозникот јурна вода а сливиците немаат капацитет да ја приберат сета, па затоа ваков башибозук, некој штедел на мозок наместо на грешки, треба да се интервенира со нова и поголема атмосферска канализација! 

Добро бетон, што те кошта напред да ставиш едно „можеби“ или „веројатно“ или некој друг збор во сличен контекст, за да не звучи ова што го кажуваш како информација до која си дошол, туку како тоа што е - твоја претпоставка.

Edited by Cloverstack - 28-May-2009 at 01:38
Back to Top
beTon View Drop Down
Senior Member
Senior Member


Joined: 25-Jun-2008
Online Status: Offline
Posts: 3516
  Quote beTon Quote  Post ReplyReply #14 Posted: 28-May-2009 at 01:43
не е претпоставка, прво е логика, со оглед дека проблемот се јави по отворањето на подвозникот, а сетне потврдено е и од градот и од водовод...

...
Градските власти објаснуваат дека на овој потег на булеварот има атмосферска канализација и оти затоа со проектот за изградба на клучката кај "Континентал" не била предвидена изградба на атмосферска мрежа.
...
проблемот е во тоа што тука се слева сета атмосферска вода од населбата Гази Баба каде што нема атмосферска мрежа. Практично, сливниците од атмосферската мрежа на булеварот немаат доволно капацитет да ја соберат сета вода која од Гази Баба се слева наваму, и затоа тука постојано има големи количини вода на коловозот

www.vest.com.mk/default.asp?ItemID=EBB4BBF17774DD40A605D07F019051E7

Back to Top
Cloverstack View Drop Down
Admin Group
Admin Group
Avatar

Joined: 01-Sep-2007
Location: Скопје
Online Status: Offline
Posts: 12036
  Quote Cloverstack Quote  Post ReplyReply #15 Posted: 28-May-2009 at 01:52
Одлично! Но тогаш што те кошташе да ја вклучиш оваа вест во твојот пост?
(особено што, колку што ми е познато, воопшто ја немаме регистрирано на форумов)
Па да нема забуни околу твојот коментар... а и да се регистрира инфото за понатака.


Еве нека стои веста во целост:

аТМОСФЕРСКАТА ВОДА ОД ГАЗИ БАБА ГО ПОПЛАВУВА БУЛЕВАРОТ КОН БИТ-ПАЗАР

Чамци за по Александар Македонски

Од "Водовод" велат дека на булеварот имаат црна точка, па кога врне, и покрај канализацијата, тие мораат да излезат на терен за да спречат рачно да се формираат езера

Булевар Александар Македонски, под пешачкиот премин кон Бит-пазар, при секој дожд е поплавен. Скопјани велат дека по овој дел од булеварот, во правец од Маџари кон Бит-пазар, непосредно по новата клучка кај хотелот "Континентал", кога врне дожд може да се мине само со чамец, бидејќи со колите редовно заглавуваат во огромниот вир кој се создава.
"Градот, кога веќе ја правеше клучката, зошто не го реши и проблемот со атмосферски води на овој дел од булеварот, односно зошто не постави атмосферска канализација. Кога врне, се чини дека булеварот е пресечен со огромно езеро, па џабе модерната клучка, кога стотина метри подолу не можеш да поминеш", велат скопјани.
Градските власти објаснуваат дека на овој потег на булеварот има атмосферска канализација и оти затоа со проектот за изградба на клучката кај "Континентал" не била предвидена изградба на атмосферска мрежа. Тие објаснуваат дека проблемот со задржување на атмосферските води на овој дел од Александар Македонски е во одржувањето на канализациската мрежа, за што е надлежно ЈП"Водовод и канализација".
"Таа делница од булеварот кај нас се води како една од црните точки во Скопје, на која наши екипи редовно интервенираат. Тука има атмосферска канализација, но проблемот е во тоа што тука се слева сета атмосферска вода од населбата Гази Баба каде што нема атмосферска мрежа. Практично, сливниците од атмосферската мрежа на булеварот немаат доволно капацитет да ја соберат сета вода која од Гази Баба се слева наваму, и затоа тука постојано има големи количини вода на коловозот, кои веднаш ги отстрануваме", вели Никола Ѓорески, технички директор на ЈП "Водовод и канализација".
(Е.А.)
http://www.vest.com.mk/default.asp?ItemID=EBB4BBF17774DD40A605D07F019051E7


Edited by Cloverstack - 28-May-2009 at 01:54
Back to Top
beTon View Drop Down
Senior Member
Senior Member


Joined: 25-Jun-2008
Online Status: Offline
Posts: 3516
  Quote beTon Quote  Post ReplyReply #16 Posted: 28-May-2009 at 02:10
заради провокација, да чуеме и нечија претпоставка или нечиј контра аргумент! но како и обично никој не се одважува ни да претпостави, а камо ли и да констатира, макар имало и непознати или бил грешка!
само низ дебата од trial and error се развива дискусија од која остануваат впечатливи поенти или квалитетен материјал за анализа ако ништо друго!
понекогаш е добро и да се пушти намерно чивија како некоја работа би се разглобила и детално, без за тоа некој да се најде навреден, а појавата сепак квалитетно да се разјасни!
но посреди мораат да се надминат егото и инаетот, што морам да признаам во Македонија е тешко изводливо како е онаа поговорката сам свој ага сам свој паша LOL 
Back to Top
Cloverstack View Drop Down
Admin Group
Admin Group
Avatar

Joined: 01-Sep-2007
Location: Скопје
Online Status: Offline
Posts: 12036
  Quote Cloverstack Quote  Post ReplyReply #17 Posted: 28-May-2009 at 02:36
[offtopic]

Да, за квалитетна дискусија најдобро е да има повеќе учесници и различни гледишта. Но за квалитетна дискусија е исто така неопходно да се разграничи:
- што е факт, a што претпоставка или мислење
- што е издржаа анализа, а што шпекулација
- што е вест, а што информација од прва, втора, трета рака...

Мислам дека вториот услов воопшто не го исклучува првиот  Smile

[/offtopic]


Edited by Cloverstack - 28-May-2009 at 02:41
Back to Top
beTon View Drop Down
Senior Member
Senior Member


Joined: 25-Jun-2008
Online Status: Offline
Posts: 3516
  Quote beTon Quote  Post ReplyReply #18 Posted: 28-May-2009 at 03:05
се сложувам, но битен е заклучокот, а не кој што и како ќе се изрази!
и цврсто да стоиш зад нешто и претпоставки да фрлаш, верувај дека оние што читаат или дискутираат не се одвеани од виорот, па сами ќе си изведат заклучок од понудените информации и раскрчмената дискусија... јасно потребно е да има во екипата дискутанти и упатени и неупатени, битно е на крај дека сите добиваат

интересно е колку дури и службите пример си ја префрлаат топката помеѓу себе, па и од таквата дебата нешто човек ќе разбере, градот вели дека бељата е во нередовното одржување на мрежата, а водовод вели дека урбанистите направиле превид и не ги зеле во предвид сите можни фактори! е веќе ова е опасно да се тера опуштено и со претпоставки, но и таму додека се одважи некој да признае каде е навистина бељата возот заминал, асфалтот се аби, а одговорните си тераат инает!
но што им е гајле кога посреди се народни пари! имаше еден инжињер во хрватска мислам утнал трасата за далновод човекот се самоубил од грижа на совест, овие не мора да се убиваат но нека си дадат оставка бар, и нека чекаат повторно да бидат рехабилитирани и повторно ангажирани. можеби е решение да се воведе тимарење на лиценците на архитектите и инжињерите како што е случајот и со докторите, само така ќе се подигне нивото на квалитет и максимално ќе се намали можноста за импровизација и грешки.

Back to Top
Cloverstack View Drop Down
Admin Group
Admin Group
Avatar

Joined: 01-Sep-2007
Location: Скопје
Online Status: Offline
Posts: 12036
  Quote Cloverstack Quote  Post ReplyReply #19 Posted: 28-May-2009 at 14:13
Два месеци  Question

Добро ајде чекаме  Smile

Колекторски систем ќе ја спасува клучката кај Континентал


Коментари (1)   
28.05.2009 14:13
 

 

Градските власти најавија изградба на колекторски систем од Вардар до клучката кај Континентал, како и до касарната Илинден со цел да се спречи понатамошно поплавување на овој дел на градот при поројни дождови.

Ова денеска го најави скопскиот градоначалник Коце Трајановски, кој рече дека целиот зафат би требало да заврши за околу два месеци.

Според Трајановски, пропустот бил направен во време кога се градела клучката и кога не бил обезбеден систем кој ќе ги одведува атмосферските води.

Скопскиот градоначалник додаде дека низ Скопје има неколку црни точки кои со програмата на градот е предвидено да се санираат.



http://a1.com.mk/vesti/default.aspx?VestID=109216


Edited by Cloverstack - 28-May-2009 at 14:14
Back to Top
lslcrew View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 14-Jan-2008
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 10988
  Quote lslcrew Quote  Post ReplyReply #20 Posted: 29-May-2009 at 10:20
01.


02.


03.


04.


05.


06.


07.


08.
Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  123 4>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down



This page was generated in 0.078 seconds.

Copyright ©2007 - 2019  build.mk

Коментарите на форумот претставуваат лично мислење на нивните автори и не претставуваат официјален став на build.mk.