build.mk Homepage
Forum Home Forum Home > Главни теми > Урбани прашања > Урбанистички целини
  Active Topics Active Topics
  FAQ FAQ  Forum Search   Register Register  Login Login

Езеро Треска

Bookmark and Share
 Post Reply Post Reply Page  <1 345
Author
Message Reverse Sort Order
  Topic Search Topic Search  Topic Options Topic Options
lslcrew View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 14-Jan-2008
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 10988
  Quote lslcrew Quote  Post ReplyReply #81 Posted: 05-Jun-2009 at 13:27




www.skopje.gov.mk

Back to Top
Vladimir P View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 06-Apr-2008
Location: Скопје
Online Status: Offline
Posts: 3304
  Quote Vladimir P Quote  Post ReplyReply #82 Posted: 04-Jun-2009 at 23:55
Прекрасна слика.

А еве нас за што ни служеше „езерото“

Клуб на љубители на железниците во Македонија, Macedonian Railways Fan Club
https://www.facebook.com/767277056651521/
Back to Top
pbanks View Drop Down
Admin Group
Admin Group
Avatar

Joined: 01-Sep-2007
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 9141
  Quote pbanks Quote  Post ReplyReply #83 Posted: 04-Jun-2009 at 23:37
Еве една убава слика за преглед, ја ископав од хард диск, мислам дека ми е превземена од фото.идивиди




Edited by pbanks - 04-Jun-2009 at 23:37
Back to Top
Vladimir P View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 06-Apr-2008
Location: Скопје
Online Status: Offline
Posts: 3304
  Quote Vladimir P Quote  Post ReplyReply #84 Posted: 04-Jun-2009 at 21:29
Originally posted by lslcrew

Ееее владимир баш овој кадар требаше! Токму оваа точка и ме има испровоцирано за предлогот сообраќајно решение. Ова е најтесната точка на патот.

Точно, една кола и пешак одвај се разминуват, а уште и вода која нон стоп се слива по патот прави проблеми а нарочно зиме.
Клуб на љубители на железниците во Македонија, Macedonian Railways Fan Club
https://www.facebook.com/767277056651521/
Back to Top
lslcrew View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 14-Jan-2008
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 10988
  Quote lslcrew Quote  Post ReplyReply #85 Posted: 04-Jun-2009 at 20:55
Ееее владимир баш овој кадар требаше! Токму оваа точка и ме има испровоцирано за предлогот сообраќајно решение. Ова е најтесната точка на патот.
Back to Top
Vladimir P View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 06-Apr-2008
Location: Скопје
Online Status: Offline
Posts: 3304
  Quote Vladimir P Quote  Post ReplyReply #86 Posted: 04-Jun-2009 at 20:05
Да се направи пат над Глумово скоро е невозможно, бидејќи селето е веќе во котлина, и падот е огромен, едино може да иде под селото, поред Треска.

Еве и една слика како е стрмнината кон селото, а десно е патот уште посрмен качувајќи се кон горно мало.



Иначе мислам дека имаше едно време план од кај село Грчец, но голем преблем се имотно правните проблеми
Клуб на љубители на железниците во Македонија, Macedonian Railways Fan Club
https://www.facebook.com/767277056651521/
Back to Top
Cloverstack View Drop Down
Admin Group
Admin Group
Avatar

Joined: 01-Sep-2007
Location: Скопје
Online Status: Offline
Posts: 12453
  Quote Cloverstack Quote  Post ReplyReply #87 Posted: 04-Jun-2009 at 19:01
Во однос на сообраќајното решение мислам дека мора да има нова клучка или поголемо редизајнирање на постојната. Не смее за префрлање од М-4 на Јужен Булевар (нормално и обратно) да мора да поминеш низ крстосница. За ова и ГУП-от не ми е јасен како и што предвидува, но да не одам премногу офтопик...
Back to Top
pbanks View Drop Down
Admin Group
Admin Group
Avatar

Joined: 01-Sep-2007
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 9141
  Quote pbanks Quote  Post ReplyReply #88 Posted: 04-Jun-2009 at 10:50
Originally posted by lslcrew


Идејава со патеката мислам дека не е толку потребна ако е самостојна. А во случај доколку онаа патека што иде покрај вардар па да продолжува по кејот на треска, ниту мостови туку само да си продолжи пошто од таа страна доаѓа патеката, тогаш може да очекуваме велосипедисти да идат накај Матка и да биде искористена патекава.


Патеката ми падна како идеја кога гледав на ГЕ како да ги поврземе барем некако Сарај и Езеро Треска бидејќи сепак до некаде се комплементарни и се релативно блиску.

Со оглед на тоа дека патеката покрај Вардар се покажа како успешен проект и граѓаните доста ја користат може слична приказна да се реплицира и тука. Секако онаа покрај кејот на Вардар ни е многу поблиску на сите па меѓу другото и затоа ја користиме толку, но доколку Треска и Сарај се ревитализираат како што треба и влечат големи маси на луѓе сигурно и една ваква патека би имала логика. Особено летно време мислам дека би било пријатно за прошетка покрај Треска каде температурата е сигурно пониска отколку во сред град покрај Вардар каде всушност нема ни сенки.
Во секој случај интересна ти е идејата за велосипедска патека до Матка. Незнам каков е текот на Вардар по она насипчето позади Хром/Јурија дали е по целата должина почнувајќи од крајот на скопскиот кеј или нешто треба да се доуреди.

И уште една работа. Ништо од целиов проект без квалитетен јавен превоз.


Edited by pbanks - 04-Jun-2009 at 10:51
Back to Top
lslcrew View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 14-Jan-2008
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 10988
  Quote lslcrew Quote  Post ReplyReply #89 Posted: 04-Jun-2009 at 10:42
Ја пристапот така го оставив на сликата како што е, значи со раскрсница за да се остави клучката да биде сервис и на комплексот и на глумово и сараја како и матка. Зашто ако се диференцира клучкава да биде за комплекстот а да треба единтсвен пристап до матка и глумово да биде преку сарај. Значи тука може да се направи и обично прексртување и воопшто да нема раскрсница ама така се кратат многу врски. А со оглед на тоа што во иднина токму оваа клучка треба да биде почетната точка на јужен булевар мислам дека решението вака е одлично, односно пристап директно од булевар.

А овој примерот о езерото Јарун ти е многу добар урнек како да се среди со Треска, пошто вероватно и ова езеро потекнува од истото време кога е градена и Треска, само што тогаш во своите почетоци функционирала и Треска. Сега е оставена на ветромет. И тачно е дека конесијата не е решение на све, ама кога гледаме дека толку децении неможеме да го заживееме барем да оставиме шанса на некој што е спремен и да плати и да го заживее. А во врска со дуќани, кафичи и слични содржини концесионерот ќе може да го реиздава земјиштето на трети лица под услови кои ќе ги договорат со концесионерот. Значи модел сличен на загребскиот само што тука наместо да стопанисува градот стопанисува концесионер.

Идејава со патеката мислам дека не е толку потребна ако е самостојна. А во случај доколку онаа патека што иде покрај вардар па да продолжува по кејот на треска, ниту мостови туку само да си продолжи пошто од таа страна доаѓа патеката, тогаш може да очекуваме велосипедисти да идат накај Матка и да биде искористена патекава.


Edited by lslcrew - 04-Jun-2009 at 10:43
Back to Top
pbanks View Drop Down
Admin Group
Admin Group
Avatar

Joined: 01-Sep-2007
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 9141
  Quote pbanks Quote  Post ReplyReply #90 Posted: 04-Jun-2009 at 10:20
Решение треба да се најде дефинитивно. Дали треба да биде концесија или незнам што треба убаво да се процени, концесиите неможе да бидат магично решение за нашата неспособност во секоја ситуација. Наместо да се обидеме конечно да се корегираме по секоја цена ги форсираме концесиите кои пак во најголем дел случаи и не се покажуваат како добри кај нас (веројатно во голем дел сме пак ние криви и нашата неспособност да креираме квалитетен концесики договор, да ги наметнеме нашите услови и на крајот законски истите да ги спроведеме).

Колку што јас знам во Европа па и во блиското окружување имаме доста вакви примери и никаде приватници не управуваат со комплексот туку се само дел од него. На пример кај загребското езеро Јарун е концентриран голем дел од летниот ноќен живот но комплесот како целина го води Град Загреб.

Но во ред, да се задржиме на твоите концепциски предлози.

Идејата со обиколницата на Глумово ми се допаѓа. Дополнително пристапот до Треска би ги предвидел да иде токму преку клучката на автопатот Скопје-Тетово а не преку Сарај. Сигурно ни на Сарајци и Глумовци не им е мерак еден куп коли постојано да им проаѓаат низ селото. Како тоа би се ограничило незнам, веројатно ќе треба да се ослониме на општата култура на граѓаните што не е и некој ослон.

Друга работа. Апсолутно е логично да има воден парк во овој комплекс. Ако некаде во Скопје треба да се прави воден пак спрема мене тоа е тука. Има сосема доволно простор и е комплементарен со постоечките содржини. Сите други локации кои се вртеле во аеродром, карпош, гази баба се безвезни.

Понатаму би уредил некоја патека за џогинг, точаци, итн покрај Треска за поврзување со рекреативниот центар Сарај. Не зборувам за изградба на кеј, туку за една убава патека колку што може поблиску покрај реката која би била пријата и за шетање и за спортување. Патеката би било убаво да завршува кај устието на Треска во Вардар каде може да се уреди и поголем простор за одмарање (незнам како е сега тоа изведено). Се работи за потек го 4-5км така да должината е совршена. Патеката би можела да продолжи и во другиот правец кон Матка.

Спортските терени пред се би ги поставил во Сарај каде што всушност и постојат во голем дел само се запустени. Во делот кај езерото Треска би форсирал рекреативни содржини.

Кампот не би го чепкал, само би го надградил и би го реновирал.

Езерото е одлично и за концентрација на ноќниот живот но за жал би било пребучно за блиските села кои се во непосредна близина така да веројатно тоа отпаѓа.

Што се однесува до самото езеро не верувам дека постојат некакви џебови кои не се филтрираат. Барем јас не го разбирам тој резон, ако водата проаѓа низ некој филтер тоа е тоа, неможе да го избегне. Немам доволно информации но повторно го припишувам тоа на нашата бахатост и на ништо друго. Единствена замерка ми е дното кое јас комплетно би го бетонирал или барем би го нафрлал со камен, онакво муљевито воопшто не ми се допаѓа.

Инаку незнам дали можеш да ставиш ресторан на тоа островчето на Треска, водостојот не е константен, некогаш се испушта вода од браната, незнам дали можеби островчето се поплавува. Инаку убава идеја.

За крај еве неколку слики од Јарун во Загреб да видиме како тоа може да изгледа.

1

2

3

4

5

6

7


Back to Top
lslcrew View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 14-Jan-2008
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 10988
  Quote lslcrew Quote  Post ReplyReply #91 Posted: 04-Jun-2009 at 01:13
Еве сега разгледував некои опции за еверото Треска. Еве го мојот предлог како да се реши околинава и да се направи спортско-рекреативен центар кои ќе се дава под концесија за десет-дваесет години како би можело да има поврат и повеќе од поврат на средства. Или да го претвориме во ншето слично на она што ого планира ФФМ на кеојот на Вардар позади Александар Палас.

Предлагам прво патот што води до Глумово па понатака за Матка да се премости преку другиот крак кој иде подлиску до автопатот и да се оформи нова обиколница на Глумово кој ќе се спои понатака пак со истиот пат, а притоа нема да треба автобуси и голем број на возила преку викендите да проаѓаат низ тесните улички низ Глумово и дополнително да прават штетат на улиците низ селото, а башка селаните и ќе имаат повеќе мир. За доброто и на селото и за доброто на оние кои идат за Матка сметам дека подобро да се заобиколи Глумово. Така ќе може и да се доофрми голема површина околу езерото на која ќе мое да се инсталираат во иднина голем број спротско-рекреативцни содржини од страна на евентуалниот иден концесионер. Со зголемувањето на комплексот езеро Треска да се остави простор за дополнителни игралишта кои ќе бидат дел од центарот и ќе го зголемат инетересот за посетителите.



Според овој предлог новите улици кои треба да се изградат се во должина од вкупно ~2км. Со зелено е ограден целиот простор кој предвидувам да биде спортско-рекреативниот комплекс. Површината е точно 1 км2, ниту помалку ниту повеќе. Предвидени се два влеза, еден од кај Скопје каде што моментално иде патот, а другиот е преку автопатот кај што сега веќе има клучка, тука да се оформи уште еден влез, но може и овој влез од страна на Скопје да се изостави, па да се остане на само еден главен влез што не е некој голем хендикеп за комплексот. Со оглед на тоа што ова е точката каде што ќе треба да почнува јужен Булевар и нензма колкава би била евентуална дополнителна гужва, па може да игра во врска со влезот и да се помести малку посеверно но не сметам дека би било потребно.

Имав некои дилеми во врска со регионланиот пат кои иде покрај автопатов околу раскрсницата нова што би се оформила на влезот во Глумово, и на крај сепак ја остаив вака. Дополнително новиот пат мислам дека до заобиколува она брдото после Глумово со нагиб надвор од стандардите, односно не го заобиколува него го избегнува големиот нагиб на брдото од страна на Глумово со тоа што околу Глумово постепено со поблаг напон го качува брдото. Е сега немам топографска карта за да можам да потврдам.

Дополнително како содржина го предвидувам она островче на реката Треска кое може да се уреди да биде дел за некој отворен ресторант или тераса за кафе.

Инаку за финансиски средства за сообраќајните модификации мислам дека не би било воопшто проблем доколку се накалемат како трошок за првиот концесионер кој пак би добил поголем период за разлика од следните. доколку се пристапи на изведба на овој предлог мислам дека еден од поголемите проблеми кои би настанеале би биле проблемите со експропријаца, но не верувам дека можат да бидат толку страшни со оглед на тоа што се работи само за десетина ниви со некоја мала квадратура.

А најбитно е што езерото Треска од досегашна финансиска дупка по буџетот на Скопје можеме да го претвориме во доходовен извор на средства од концесијата за град Скопје, а воедно граѓаните да добијат солиден рекретивен центар кое дополнително ќе донесе со себе и десетици работни места.

Прелогов не захтева некои големи модификации на просторот, а добивката е огромна. Сметам дека вреди да се разгледа сериозно.


Edited by lslcrew - 04-Jun-2009 at 02:01
Back to Top
lslcrew View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 14-Jan-2008
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 10988
  Quote lslcrew Quote  Post ReplyReply #92 Posted: 03-Jun-2009 at 23:48
Со години доста средства од град Скопје се одлеваат за санации и уредување на езерово и повторно безполезно. Мислам дека единствен спас за езерово е доколку се даде под концесија заедно со дел од површината од околу, ама не да се даде под концесија на некој локален шериф него на меѓународна фирма што стопанисува со вакви водно-рекреативни центри. Сигурно ќе има некоја фирма што ќе биде заинтересирана, некоја од оние што стопанисуваат со аква-апркови ватерлендови и слично. Не викам дека тука треба да се гради некаков ватерленд, него чисто таква специјализирана фирма доколку го види својот интерес.

Инаку за езерово треска колку што имам слушнато уште при изградбата има некоја грешка направена, некја грешѓка околу струењето на водата низ езерото па се создаваат како "слепи црева" во езерото и некои делови од водата воопшто не проаќаат низ системот за прочистување односно остануваат заробени "по ќошеви". Тука всушност бил и најголемиот проблем зошто езерото захтева толку редовно чистење.

Друга работа околу локацијата, малку е далеку за да биде толку активно колку што се очекува, прситапниот пат не баш во некоја којзнае каква состојба, околниот амбиент дополнително.

Затоа сметам дека концесија единствено може да го направи Треска тоа за што е планирано.
Back to Top
lslcrew View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 14-Jan-2008
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 10988
  Quote lslcrew Quote  Post ReplyReply #93 Posted: 03-Jun-2009 at 23:39

Нова урбана опрема на езерото Треска, забраната за капење останува

Во санитарните јазли се поставени бојлери и туш-батерии

Езерото Треска и годинава нема да им биде достапно за капење на скопјани. Водата, која се полни од реката Треска, и понатаму е загадена, поради што забраната за капење, која е актуелна веќе неколку години, ќе продолжи и летово. Сепак, комплексот „Треска“ ќе биде привлечен за посетители, бидејќи градските власти неодамна инвестираа во нова урбана опрема.

Градот Скопје деновиве го реновираше постојниот видиковец во Спортско-рекреативниот центар „Езеро Треска“, а изгради и уште еден. Исечени се сувите и паднати дрвја од невремето што го зафати Скопје и поставена е нова урбана опрема.

Во тревниците се поставени 15 маси со 30 клупи за седење, изработени од дрво, а уште 15 клупи се поставени покрај патеката околу езерото. Во наредните денови ќе се засади летен цветен расад на влезот и внатре во центарот.

„Во СРЦ ’Езеро Треска‘ деновиве се реновираат и санитарните јазли. Досега се поставени бојлери и туш-батерии, туш-кабините ќе се доуредуваат со штици, а вратите и ѕидовите ќе се бојадисаат. Предвидено е да се поправи и електричната инсталација“, велат во Градот.

Оттаму апелираат до посетителите на комплексот да ја почитуваат забраната за капење, бидејќи во спротивно ќе се соочат со можности за кожни и други видови заболувања. Градските власти информираат дека на шест видливи места околу езерото „Треска“ се поставени табли со натпис за забрането капење.

http://utrinski.com.mk/?ItemID=982037526E30E54EBAFCF5FB1CD4717C
Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  <1 345

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down



This page was generated in 0.135 seconds.

Copyright ©2007 - 2024  build.mk

Коментарите на форумот претставуваат лично мислење на нивните автори и не претставуваат официјален став на build.mk.